RedArmy

تحلیل و پیگیری تحولات ایالات متحده

پیروز نهایی انتخابات سال 2020 ایالات متحده   

61 votes

این نظرسنجی برای رای جدید بسته است
  1. 1. پیروز نهایی انتخابات سال 2020 ایالات متحده به نظر شما کدامیک از دو گزینه ذیل خواهد بود ؟؟؟

    • جو بایدن (دموکرات)
    • دانالد ترامپ (جمهوری خواه )


Recommended Posts

 
تاریخ‌های کلیدی:
 
۲۰ فوریه: کارولینای جنوبی (جمهوری خواهان)؛ نوادا (دموکرات‌ها)
 
۲۳ فوریه: رقابت جمهوری خواهان در نوادا
 
۲۷ فوریه: رقابت دموکرات‌ها در کارولینای جنوبی
 
اول مارس: موسوم به سه شنبه بزرگ - ۱۵ ایالت و منطقه رای می‌گیرند
 
۱۸ تا ۲۱ ژوئیه: کنوانسیون جمهوری خواهان، انتخاب نامزد حزب
 
۲۵ تا ۲۸ ژانویه: کنوانسیون دموکرات‌ها، انتخاب نامزد حزب
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چگونه برگزار می شود؟

كنوانسيون مسوول تدوين قانون اساسي در سال 1787 که کار تدوین و نگارش قانون اساسی ایالات متحده پس از استقلال آن از بریتانیا در 1776 را بر عهده داشت ، به هنگام مطرح شدن شیوه انتخاب رییس جمهور به عنوان رییس کشور و اداره کننده دولت فدرال چندين روش انتخاب رئيس جمهور از جمله انتخاب توسط كنگره، انتخاب توسط فرمانداران ايالات، انتخاب توسط مجالس قانونگذاري ايالات، انتخاب توسط گروه ويژه اي از اعضاء كنگره و انتخاب مستقيم توسط آراي مردم را مورد بررسي قرار داد، اما از آنجا كه هيچكدام از اين روشها نتوانست رأي لازم را به دست آورددر نهایت تعيين روش بهتر براي انتخاب رئيس جمهور به كميته اي يازده نفره محول شد.
اين كميته پس از بررسيهاي لازم، پيشنهاد شكل گيري كالج هاي انتخاباتي اوليه را ارائه نمود و بالاخره پس از موافقت، طرح كالج هاي انتخاباتي با اندك اصلاحاتي در سند نهايي درج شد.

در واقع قانونگذاران امریکایی با انتخاب سیستم "کالج های انتخاباتی"تلاش داشتند تا بین دولت فدرال و حکومت ایالات نوعی تعادل بر قرار سازند. بدين طريق كه در ضمن حفظ مشاركت عموم مردم در انتخابات، به ايالات داراي جمعيت كمتر حق حضور بيشتري داده شود و انتخاب رییس جمهوري مستقل از كنگره و بدون نفوذ آن به اجرا درآید.

هدف از این کار این بود که رییس جمهور انتخابی، از نهايت استقلال عمل برخوردار شود و از نفوذ سیاسی گروه ها و باند های پیدا و پنهان قدرت مصون بماند.
از سوی دیگر قانونگذاران آمریکایی تلاش داشتند تا هر چه بیشتر عرصه انتخاب رییس دولت فدرال یا همان رییس جمهور را از توده گرایی و پوپولیسم به دور نگاه دارند.در این صورت کمتر فردی می توانست با شعارهای فریبنده و اغواکننده بر سرنوشت کشور مستولی شود.

1- مفهوم و مکانیزم کالج های انتخاباتی

طبق اصل 2 قانون اساسی ایالات متحده ، تعداد اعضاي كالج هاي انتخاباتي در هر ايالت برابر است با تعداد نمايندگان آن ايالت در مجلس سنا و مجلس نمايندگان . جمع این افراد طبق قانون اساسی 538 نفر تعیین شده است.

روش انتخاب اين افراد نيز همانند روش انتخاب اعضاي مجالس قانونگذاري در هر ايالت مي باشد، لذا از اين جهت انتخاب اعضاي كالج ها در برخي ايالات مستقيم و در برخي ديگر غيرمستقيم و بعضا توسط مجالس ايالتي صورت می گیرد.(در6 ایالت امریکا اعضای کالج های انتخاباتی توسط مجالس ایالتی انتخاب می شوند که به این ایالات در اصطلاح "کاکس" می گویند).

اعضاي اين كالج ها نبايد از بين سناتورها، اعضاي مجلس نمايندگان و اشخاصي باشند كه داراي دفاتر تجاري يا غيرتجاري در آمريكا مي باشند.همین طور نظامیان و کارمندان دولت فدرال نیز نمی توانند عضو کالج های انتخاباتی شوند.
 

به دليل دوري جستن از تأثيرپذيري سیاسی، اعضاي اين كالج ها بايد در ايالات خود گرد هم آيند و فرد مورد نظر را انتخاب كنند. از این رو قبل از روز انتخاب نهایی هیچ جلسه مشترکی برای گردهم آیی اعضای کالج های انتخاباتی ایالت های مختلف ترتیب داده نمی شود و فقط كنگره مي تواند روزي مشخص را براي برگزاري جلسات و برگزيدن رئيس جمهور تعيين نمايد.

براي انتخاب رئيس جمهور نيز اكثريت آراي اعضاي كالج ها نياز است.که حدنصاب آن 270 رای اعضای کالج انتخاباتی است(از مجموع 538 عضو).

البته بعدها در روش عمل و انتخاب این کالج های انتخاباتی ، تغییراتی در قانون اساسی به عمل آمد .(مثلا در اصلاحیه دوازدهم قانون اساسی در سال 1804 ) در ابتدا كالج ها به دو نفر رأي مي دادند. شخصي كه اكثريت آراء را كسب مي كرد به عنوان رئيس جمهور و شخص دوم به عنوان جانشين رئيس جمهور شناخته مي شد كه امروزه اين روش تغيير يافته است و رییس جمهور معاون و جانشینش را خود (و عموما بعد یا حین برگزاری کنوانسیون ملی حزبی )و چند ماه مانده به روز انتخابات به مردم معرفی می کند.

اگرچه يك معيار مشخص براي تعداد اعضاي اين كالج ها وجود دارد كه عبارت است از مجموع تعداد اعضاء هر ايالت در مجالس سنا و نمايندگان.(مثلا ایالت کالیفرنیا که 55 رای الکترال ( بالاترین رای الکترال در ایالات متحده) را دارد 2 نماینده در سنا دارد و 53 نماینده در مجلس نمایندگان. جمع عددی این دو 55 می شود ) ليكن اين تعداد در هر دوره مورد ارزيابي قرار مي گيرد و مخصوصا براي ايالت ها و بخش هاي مستقل اين امر مورد بازبيني واقع مي شود.

در سال 2000 اين تعداد براي بخش ها و ايالت هاي مستقل حداقل به سه نفر رسيد . کمترین و بیشترین نفرات حاضر در کالج های انتخاباتی 3 و 55 نفر است و در حالی که ایالت هایی چون آلاسکا و یا داکوتای شمالی تنها 3 عضو در کالج انتخاباتی دارند اما ایالت بزرگ و پرجمعیتی چون کالیفرنیا (که به تنهایی پنجمین اقتصادبزرگ جهان است)55 نفر در کالج انتخاباتی دارد.

در گذشته هر ايالتي بنا بر نحوه انتخابات نمايندگان خود در مجالس قانونگذاري محلي، اعضاي كالج ها را انتخاب مي كرد و لذا در برخي ايالات اين انتخابات غيرمستقيم بود و در برخي مستقيم.اما امروزه در بیشترايالات انتخاب مستقيم براي برگزيدن اعضاي كالج ها انجام مي شود و اگر چه در گذشته نقش اين كالج ها پر رنگ تر بود، اما امروزه مردم اگر چه به اين اعضا رأي مي دهند اما در واقع آنها رییس جمهور را بر می گزینند. چرا كه اسامي اين افراد بر روي برگه هاي رأي ذكر نمي شود، بلكه نام حزب آنها و يا نام كانديداي رياست جمهوري ذكر شده و طبيعي است كساني كه به نامزد جمهوري خواه رأي مي دهند، مقصود آن است كه اعضاي كالج نيز از حزب جمهوري خواه بوده باشند.

2- کارکردها و نواقص کالج های انتخاباتی

1-2 رای به کاندیدایی غیر از کاندیدای مورد نظر رای دهنده ها:

هر چند که اعضای کالج های انتخاباتی در رای دادن خود آزادند اما غالبا این کاندیداها در روز انتخاب نهایی (در ماه دسامبر) به نامزدی رای می دهند که اکثریت رای دهندگان ایالتی آنها، انتخاب آن نامزد را توقع دارند.

به واقع با توجه به اینکه اعضای کالج انتخاباتی توسط حزبی برگزیده می شود که بیشترین رای را در ایالت متبوعه به دست آورده است، کمتر اتفاق می افتد که این اعضا رایی مغایر با آنچه که حزب پیروز در انتخابات ایالتی مورد نظر دارد بدهند.

اما بارها اتفاق افتاده است که اعضای کالج های انتخاباتی در روز رای گیری برای رییس جمهور (در دسامبر )،به نامزدی غیر از آنچه که انتظار می رفته است رای داده اند (و به عبارت بهتر خلف وعده کرده اند).

این اتفاق 7 بار در قرن گذشته میلادی رخ داده است. اولین نمونه تاریخی آن در سال ۱۸۲۴ كه رقابت بين آندرو جكسون با آدامز بود انجام پذیرفت و برخلاف رأي اكثريت، آدامز به عنوان رئيس جمهور معرفي شد.

در انتخابات سال ۱۸۷۶ نيز علي رغم رأي اكثريت به ساموئل تلدن، راتر فورد هايس برنده اعلام شد. در سال ۱۸۸۸ گلوور كلولند با اكثريت آرا جاي خود را بنابه رأي كالج هاي انتخاباتي به هريسون داد .

اگرچه براساس قوانين موجود، اعضاي كالج ها مي توانند به افراد و نامزدان غيرحزب خود نيز رأي دهند، اما به طور سنتي اين افراد صرفاً به نامزدان حزب خود رأي مي دهند.
با اين حال، چنانچه رأي اعضاي كالج ها به نامزد غيرحزب خود معطوف شود، قانوناً هيچ اقدامي متصور نيست مگر اينكه حزب مربوطه از جهت سياسي با اين نماينده برخورد كند.همانطور که اشاره شد چنين موضوعي تاكنون ۷ بار در قرن گذشته ( در سالهاي ۱۹۴۸ ۱۹۵۸، ۱۹۶۰، ۱۹۶۸، ۱۹۷۲، ،۱۹۷۶، ۱۹۸۸و ۲۰۰۰)و 3 بار در قرن 19 اتفاق افتاده است.

2-2 -عدم لحاظ رای حزب بازنده در هر ایالت:

در انتخابات ایالات متحده هر ایالت "سبد رای"جدا و مجزایی دارد که میزان رای در آن سبد تمامی اعضای کالج های انتخاباتی را از یک حزب تعیین می کند .

با توجه به اصل" WINNER TAKES ALL"که بر گردان فارسی آن در واقع عبارت "برنده همه چیز را می برد"است ،هر نامزدی در هر ایالتی که موفق شود اکثریت آرای آن ایالت را از آن خود کند 100 درصد آرای آن ایالت به نامزد حزب پیروز تعلق می گیرد.از این رو ممکن است یک نامزد انتخاباتن ریاست جمهوری رای عددی بیشتری داشته باشد اما با توجه به ترکیب متکثر آرا در ایالات این نامزد موفق به کسب 270 رای الکترال مورد نیاز برای راه یابی به کاخ سفید نشود.

مثلا نامزدی در چندین ایالتی که رای الکترال کمتری به نسبت جمعیت خود داشته است با رای بالایی پیروز شده است، اما نامزد مقابل در چند ایالتی که رای الکترال بیشتری بوده است برتری را از آن خود کرده است. بنابراین و در این صورت نامزدی که آرای الکترال بیشتری کسب کرده است علی رغم داشتن رای عددی کمتر در مجموع ایالات به کاخ سفید راه خواهد یافت.

3- زمان ها و مکان های ثابت و" لایتغیر"

در انتخابات ایالات متحده بر طبق قانون اساسی زمان های مشخصی برای رای گیری و نیز انتخاب رییس جمهور و ...تعیین شده که بیش از 200 سال است که تغییر نکرده اند. چند تاريخ معين براي انجام انتخابات وجود دارد. اولين تاريخ عبارت است از سه شنبه بعد از اولين دوشنبه در ماه نوامبر. اين تاريخ و روشي كه در سال 1845 توسط كنگره برگزيده شد، براي جلوگيري از بي نظمي و اشتباه بود، كه به طور سنتي نيز ماه نوامبر به دليل آن انتخاب شده كه زمان درو بوده و كشاورزان زمان لازم براي رأي دادن را داشته اند. سه شنبه بدين دليل انتخاب شده كه با فاصله لازم از يكشنبه قرار دارد كه روز استراحت مردم مي باشد. همچنين در ماه نوامبر زمستان هنوز آغاز نشده و امكان مسافرت در شمال كشور وجود دارد.

اعضاي كالج ها نيز بر اساس زمان تعيين شده از سوي كنگره در ايالات خود گرد هم آمده و رأي خود را اعلام مي كنند. اين روز توسط كنگره اولين دوشنبه بعد از دومين چهارشنبه در ماه دسامبر تعيين شده است. پس از رأي دادن، آراي آنها مهر و موم شده و براي رئيس مجلس سنا ارسال مي گردد. پس از ارسال آراء كالج هاي انتخاباتي نيز به اتمام مي رسد و تا انتخاباتي ديگر اين كالج ها وجود نخواهند داشت.

4- جایگاه معاون اول ریاست جمهوری:

در انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا هر نامزدی موظف است تا چند ماه مانده به روز رای گیری معاون خود را به مردم معرفی کند.پس از معرفی معاون نامزد انتخابات ریاست جمهوری به همراه معاونش تبدیل به یک زوج انتخاباتی می شوند.طبق قانون اساسی معاون ریاست جمهوری آمریکا دو اختیار و جایگاه و یا کارکرد عمده دارد که یکی اداره مجلس سنا است و دیگری جایگزین شدن به جای رییس جمهور در صورت فوت یا بیماری یا استعفای آن است.

در دهه های گذشته به کرات اتفاق افتاده است که معاون رییس جمهور جایگزین رییس جمهور شده است. بنابراین چون بر طبق قانون اساسی آمریکا زمان برگزاری انتخابات در این کشور ثابت و لایتغیر است هیچ گاه در صورت فوت یا استعفای رییس جمهور انتخابات زودرس یا چیزی شبیه به آن برگزار نمی شود.

حتی اگر رییس جمهور در روز اول مسئولیت خود بنا به دلایلی فوت کند و یا قادر به ادامه فعالیتش به عنوان رییس جمهور نباشد،این معاون رییس جمهور است که تا پایان مهلت قانونی 4 ساله در جایگاه ریاست جمهوری قرار می گیرد.البته معاون ریاست جمهوری بر طبق عرف مسئولیتهای دیگری نیز دارد .
 

مثلا عرف رایج در دوران مبارزات انتخاباتی زوج های رقیب بر این اساس است که نامزد های اصلی (دو حزب دموکرات و جمهوریخواه و به ویژه در ماه اخر مانده به روز انتخابات) به طور مستقیم کمتر به یکدیگر حمله می کنند و سعی می کنند حتی با زدن حرف های همه پسند نظر همه رای دهندگان (حتی سمپات های حزب مقابل را نیز) به خود جلب کنند.در این هنگام این معاونان هستند که وظیفه حملات مستقیم علیه نامزد رقیب را بر عهده می گیرند.

در تاریخ 6 دهه گذشته آمریکا چندین بار معاونان ریاست جمهوری پس از فوت یا استعفای رییس جمهور به کرسی ریاست جمهوری تکیه زده اند.ترومن پس از فوت پرزیدنت روزولت و جرالد فورلد پس از استعفای نیکسون در سال 1974 را می توان در این زمینه ذکر کرد.

5- نتیجه نهایی شمارش آرا

پس از ارسال آراء به كنگره، مرحله نهايي انتخابات انجام مي پذيرد. دو مجلس سنا و نمايندگان در نشست مشترك خود(که در 6 ژانويه آن سال و در ساعت 1 بامداد برگزار مي شود) آرا را شمرده و رییس جمهور ایالات متحده را به مردم معرفی می کنند. معاون رئيس جمهور كه به عنوان رئيس سنا مي باشد، آراء را باز نموده و آنها را به اعلام كنندگان (4نفر) جهت اعلام عرضه مي كند. چنانچه کسی به فرآیند انتخاب رییس جمهور اعتراضي داشته باشد بايد آن اعتراض را مکتوب کرده و آن اعتراض به طور مشترک از جانب 1 عضو مجلس سنا و 1 عضو مجلس نمایندگان به انجام برسد. نامزدي كه اكثريت آراء را داشته باشد (270 از 528 رأي كالج ها) به عنوان رئيس جمهور معرفي مي گردد.

در صورتی که هیچ کدام از نامزدها اکثریت لازم(270 رای الکترال)را کسب نکنند رئيس جمهور از بين سه نفر آخر توسط مجلس نمايندگان و معاون رئيس جمهور از سوي سنا برگزيده مي شود.

6- ارزیابی

در ارزیابی نظام انتخاباتی ایالات متحده باید به این نکته اشاره داشت که شاکله این نظام انتخاباتی بر مبنای "کالج های انتخاباتی"بنا نهاده شده است که در ذات خود نوعی ترس از انتخاب مستقیم رییس جمهور توسط مردم و مهار گرایش های زودگذر اجتماعی به وسیله پختگی و تجربه اعضای کالج های انتخاباتی نهفته است.
البته اعتراضات بسياري به اين روش وجود داشته است و در کنار آن پیشنهاداتی نیز برای اصلاح این شیوه ارایه شده و می شود. مهمترين ايراد نقض حقوق اكثريت و رای عددی مردم است.

مورد ایراد دیگر اصل "برنده همه چیز را می برد"است که بر طبق آن رای مردمی که در ایالت ها در اقلیت هستند و به نامزدی رای داده اند که بازنده شده است به یک باره به سبد نامزد برنده رفته و به یکباره تبدیل به عکس خود می شود و بدین وسیله می توان گفت رای کمتر در ایالت ها به مفهوم خوانده نشدن رای است.

بنابراین عده ای معتقدند که بهتر است كالج هاي انتخاباتي حذف شوند، يا رأي اكثريت اعضا ملاك قرار گيرد و یا اصل «برنده، تمام آرا را مي برد» ملغی شود و يا روش انتخابات تناسبي برقرار شود كه طي آن نامزدي كه اكثريت بيشتر را به خود اختصاص مي دهد، به عنوان رئيس جمهور معرفي شود.

مخالفين روش كالج هاي انتخاباتي چند نقیصه عمده سیستم کالج های انتخاباتی را چنین بر می شمارند:

1-احتمال تغییر رای اعضای کالج های انتخاباتی در روز رای گیری
2-احتمال به قدرت رسیدن رییس جمهوری با رای کمتر
3-عدم امکان حضور نامزدی مستقل و خارج از دو حزب دموکرات یا جمهوریخواه
4-کاهش انگیزه مشارکت مردم

اما همچنان نخبگان سیاسی آمریکا رای گیری به شیوه کالج های انتخاباتی را پخته ترین فرایند تلفیق دموکراسی با مصلحت عمومی نخبه گرایانه می دانند و از این شیوه دفاع می کنند.شیوه ای که در جهان منحصر به فرد است.

البته این شیوه کاملا تحت تاثیر تجربیات تاریخی و واقعیات اجتماعی و سیاسی در هنگام استقلال و شکل گیری کشور ایالات متحده در ربع آخر قرن هجدهم میلادی شکل گرفته است و به

 

مرور زمان نیز تحولاتی در آن صورت پذیرفته است.

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ترامپ به طور باور نکرنی روی دور برد افتاده
ترامپ کاریلونای جنوبی رو هم برد.
الان دارم سی ان ان  وام اس ان بی سی نگاه میکنم .
خودشونم باورشون نمیشه ترامپ که به عنوان تدی بر و خنده شرکت کرده بود داره میبره
---------------
کلینتون هم نوادا رو برد

--------------------------------------------------------------------------------------------

تکمیلی : جب بوش زیر فشار بدنه اصلی حزب جمهوری خواه برای  نشکستن رای روبیو کنار رفت.
احتمالا دکتر کارسون هم بزودی ناک وت بشه
فقط ۴ نفر بمونند.

ویرایش شده در توسط farhad29
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

سلام
 
 
امروز ۱۶ فوریه است
 
 
us_elect.jpg
 

Democratic Candidates Delegates

Hillary Clinton 501

Bernie Sanders 70

Republican Candidates Delegates

Donald Trump 61

Ted Cruz 11

Marco Rubio 10

تغیرات برای ۲۱ فوریه

 

caucus بعدی برای دموکرات‌ها کارولینا جنوبی هستش که در تاریخ 27 فوریه با داشتن ارزش 53 رای دلیگت برگزار می‌شه.
 
caucus بعدی برای حزب جمهوری خواه نوادا هستش که با ارزش30 رای دلیگت در تاریخ 23 فوریه برگزار میشود.
ویرایش شده در توسط farhad29
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

پسر به ایووا امید داشتم و فک میکردم تد کروز بیاد بالا، ولی به نظرم هرچه سریعتر همه‌ٔ جمهوری خواه‌ها باید برن کنار که رای کروز رو خراب نکنن .

 

هزینه های انجام شده برای ستاد های انتخاباتی اقایون!!

جب بوش...  اول....(۸۴ میلیون دلار)

دکتر کارسون دوم!!( 61 میلیون دلار!)

مارکو روبیو که من بعد از بوش و تدکروز از این خوشم میومد!!‌( ۴۰ ملیون دلار:| )

تد کروز ۳۹ ملیون دلار:|

ترامپ ۱۴ ملیون دلار!

 

برام جالبه که ترامپ، واقعا کم هزینه کرده... الحق که بیزنس منه این بابا! :|

http://uupload.ir/files/dri9_capture_image.png
ویرایش شده در توسط senaps
  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ترامپ نمایانگر یک کاپیتالیست یانکی هست ، یک آمریکایی اصیل هالیوودی ...

من ازش خوشم میاد ، انسان رو راستی هست و به خاطر بیزینس من بودنش ، مطمئنا برای ما بهتر از سایرین هست ...

  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سیناپس عزیز تد کروز و ترامپ از طیف اصلی و بدنه اصلی جمهوری خواهان نیستن که کسی بخواهد بخاطر آنها از رقابت خارج بشه اصولا سبد رای این دو نفر با بقیه جداست.

بوش شانسش از روبرو بیشتر بود ولی شانس بدی که آورد این بود که در ایالت های اولیه باخت و روبیو در این ایالت ها برد و زیر فشار حزب مجبور شد برای نشکستن رای روبیو خارج بشه این فشار برای خروج روی فرماندار کیسیج هم هست. کلا بوش آگه می ماند در ایالت های آتی شانس بیشتری برای برد داشت.
برنده از انتخابات از حزب جمهوری خواه بیرون میاد چون خانم کلینتون در برابر تک تک این 5 نفر بازندست مگر اینکه اتفاق خاصی بیفته و سندرز بالا بیاد.

ترامپ هم در نوع خودش پدیده ای آگه اخبار رو دنبال کرده باشی پاپ که اخیرا مکزیک بوده گفته کسی که میخواد با دیوار مردم رو از هم جدا کنه مسیحی نیست ( منظور طرح ترامپ برای جدا کردن مکزیک از آمریکا با دیواره) ترامپ هم نامردی نکرده و جواب پاپ رو داده نتیجه هم داد و کارولینا جنوبی رو برد هر کس دیگه ای بود با این حرف پاپ نابود شده بود اما ترامپ استثناست.
دیشب هم تو جشن پیروزی گفت من پول این دیوار رو از حلقوم مکزیکی بیرون میکشم و این باید خودشان با پول خودشان برای ما این دیوار رو بسازن ترامپ اشاره کرد تبادل تجاری ما با مکزیک حدود پنجاه و خورده ای آگه درست یادم باشه هست و هزینه دیوار حدود 14 تا پس اونا مجبورن که دیوار رو بسازن و آگه اعتراض هم بکنند مجبورن میکنم که دیوار رو بلندتر کنند.
ترامپ همچنین جونوریه الکی صاحب این همه پول نشده شدیدا حساب میکنه و مو از ماست میکشه بیرون.
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نظر منم حداقل ترامپ برای ایران برد-باخت هست در حالیکه کلینتون کاملا باخت-باخت محسوب میشه!!

 

وجه مشترک همشون اینه که نسبت به برجام ابراز بدبینی و دشمنی کردند اما حداقل ترامپ به دلیل "بیزینس من" بودنش و وجود تفکرات خاص در خودش و پیرامونش  احتمال اینکه به جز دشمنی سیاسی و روی پرده، پشت پرده تمایل همکاری تجاری داشته باشه بیشتره

 

نقل به مضمون جمله ای که اخیراً ترامپ گفته بود : " ایرانی ها پول ها را از ما پس گرفتند ولی به جای بویینگ از فرانسه ایرباس خریدند"...این در حالیه که مجوز های لازم برای همکاری های بویینگ هنوزم کاملا صادر نشده از طرف دولت امریکا...اما میشه در دوره ترامپ با همه دشمنیش انتظار داشت که دولت امریکا دست شرکتای امریکایی رو برای پول دراوردن و رقابت با اروپا و چین بازتر بزاره

ویرایش شده در توسط Muting

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سیناپس عزیز تد کروز و ترامپ از طیف اصلی و بدنه اصلی جمهوری خواهان نیستن که کسی بخواهد بخاطر آنها از رقابت خارج بشه اصولا سبد رای این دو نفر با بقیه جداست.

 

 

توی اون برنامه‌ی اول مناظره‌هاشون، اولین سوالی که مجری فاکس پرسید این بود که کدومتون اگر رای نیارید و کاندید حزب نشید، کنار نمی‌رید که فقط ترامپ دستش رو بالا برد و گفت من در هر صورت می‌مونم...

 

مسئله اینه که ترامپ مناظره کردنش جوریه که نباید باهاش درگیر بشی!!

مثلا به بنده خدا که از کنتاکی بود، گیر داد که تو قیافه و موهات اینجوریه :|  بحثشون بالا گرفت تا جایی که جب بوش خودزنی کرد و گفت اره مثلا منم موقع دانشجویی ماریجوانا میزدم! :|

 

یا تد کروز خواست تکسن بازی در بیاره و یه ضرب‌المثل نیویورکی بگه و گفت همه‌ٔ نیویورکی ها این رو بلدن! که مجری سی‌ان‌ان زد تو ذوقش و گفت من نیویورکیم و معنی این ضرب‌المثل رو نمی‌دونم!! بعدم ترامپ زد تو دهنش که عاره تو نبودی ولی ۹۱۱ من بودم و مردم مقاومت کردن و وایسادن و اینا....

قشنگ بعدش تد کروز قیافش معلوم بود که ضایع شده که چرا اصلا این حرفا رو زده... (در مورد خواسته ها و مسائل مهم برا مردم نیویورک تیکه انداخت!)...

 

کلا، اینا میخواستن رسمی مناظره کنن!! یکی سوال بپرسه و یکی جواب بده و هرکسی اسمش برده شد جواب بده، ولی ترامپ جوری خرابشون کرد که همش میومدن دسته جمعی دفاع میکردن!!!!

یکی مثل بوش، بارها و بارها گفت همه‌ٔ مایی که اینجایم فلان کار رو بلدیم ولی ترامپ بلد نیست!!

در مقابل ترامپ میزد تو دهنش و ضایعش میکرد!!!!

 

اگر دقت کرده باشی، این اواخر دیگه نه تد کروز و نه جب‌بوش جرات نداشتن به پر و پای ترامپ بپیچن!! چون میدونن ترامپ کاندیدی نیست که کسی بخواد باهاش مناظره کنه یا دهن به دهن بشه!! اساسا اشتباه ترین کار هم همینه!! باید به ترامپ که میرسی، سریعا خودت رو به موش مردگی بزنی!!!!

 

طرف بدون شرکت تو مناظره ایووا، دوم شد!! باید خیلی زودتر حواسشون رو براش جمع میکردن...

 

میخوام بگم که درسته ترامپ از بدنه جمهوری خواه نیست...ولی خیلی هاشون رو خراب کرد!! خیلی مستقیم تو صورت خیلی هاشون گفت من تو رو خریدم!! من بهت پول دادم فلان کار رو انجام بدی!! کار به جایی کشید که جب بوش با خوشحالی می‌پرید و میگفت تو به من پیشنهاد دادی ولی من قبول نکردم به من پیشنهاد دادی ولی من قبول نکردم!! که بعدم جواب گرفت او.... ای باوت یو تو!! اونم با اون قیافه باد کرده ترامت که او میگه!!

 

و این خراب کردنه، تمام شانس طرف رو از بین می‌بره و مجبور میشه بره کنار...

نهایتا جمهوری خواه‌ها دارن هم رو قربونی میکنن که یکی دیگه در مقابل ترامپ قرار بگیره و رایش نشکنه!!

به نظرم، رای گیری بعدی همه کنار برن و نهایتا فقط ترامپ و یکی دیگه بمونه( با این وضعیت تد کروز... اگر نه مارکو...) من شخصا دوست دارم یه تگزاسی بمونه!! باید ببینیم تو غرب چیکار میکنن...

شاید به قول شما جب بوش شانس بیشتری داشت، ولی زیاد محکم نبود... لطیف بود یه جورایی... خیلی راحت قرمز میشد و ترامپ راحت میرفت رو نروش... بنده خدا این همه هزینه کرده، این همه از ۲۰۱۴ زحمت کشیده بود و لااقل رو کاغذ شانس اول باید می‌بود ولی خود جمهوری خواه‌ها سکه‌ٔ یه پولش کردن....

 

چقدر که کلیپ های تبلیغاتیش رو مسخره کردن جمهوری خواه ها...

 

الان که نیگاه میکردم، می‌بینم بیشتر از همه مارکو روبیو خیلی حمایت شده...

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 


به نظرم، رای گیری بعدی همه کنار برن و نهایتا فقط ترامپ و یکی دیگه بمونه( با این وضعیت تد کروز... اگر نه مارکو...) من شخصا دوست دارم یه تگزاسی بمونه!! باید ببینیم تو غرب چیکار میکنن...

شاید به قول شما جب بوش شانس بیشتری داشت، ولی زیاد محکم نبود... لطیف بود یه جورایی... خیلی راحت قرمز میشد و ترامپ راحت میرفت رو نروش... بنده خدا این همه هزینه کرده، این همه از ۲۰۱۴ زحمت کشیده بود و لااقل رو کاغذ شانس اول باید می‌بود ولی خود جمهوری خواه‌ها سکه‌ٔ یه پولش کردن....

 

چقدر که کلیپ های تبلیغاتیش رو مسخره کردن جمهوری خواه ها...

 

الان که نیگاه میکردم، می‌بینم بیشتر از همه مارکو روبیو خیلی حمایت شده...

 

دقیقا"! من یکی دو تا مناظره اش رو که دیدم فهمیدم این بابا یه بچه سوسول و بی عرضه هست که بیشتر به درد موعضه کردن تو کلیسا میخوره تا شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا!

به شخصه فکر کنم سندرز بهترین گزینه برای ایرانه و بعدش کلینتون!

حالا اگر از اون طرف ترامپ بیاد بالا من فکر کنم سندرز بیشتر شانس پیروزی در مقابلش رو داشته باشه تا کلینتون. چون کلینتون هر چقدر که بخواد به سوابق و تجربیاتش اتکا کنه آخرش بازم یه زنه و من فکر کنم ترامپ خوب بلده چطور از پس زنها بر بیاد!

ویرایش شده در توسط habdollahi83

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دقیقا"! من یکی دو تا مناظره اش رو که دیدم فهمیدم این بابا یه بچه سوسول و بی عرضه هست که بیشتر به درد موعضه کردن تو کلیسا میخوره تا شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا!

به شخصه فکر کنم سندرز بهترین گزینه برای ایرانه و بعدش کلینتون!

حالا اگر از اون طرف ترامپ بیاد بالا من فکر کنم سندرز بیشتر شانس پیروزی در مقابلش رو داشته باشه تا کلینتون. چون کلینتون هر چقدر که بخواد به سوابق و تجربیاتش اتکا کنه آخرش بازم یه زنه و من فکر کنم ترامپ خوب بلده چطور از پس زنها بر بیاد!

 

فقط مونده یک سوسیالیست بزنه دهن آمریکایی ها و ما رو بیش از پیش سرویس کنه ... سگ جمهوری خواهان می ارزه به دموکرات ها ( حداقل برای ما ) ...

اگه دقت کنی ، تقریبا تمامی تحریم های علیه ما در زمان دموکرات ها تصویب شدند ... از کارتر بگیر تا کلینتون ( داماتو ) و اوباما ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

توی اون برنامه‌ی اول مناظره‌هاشون، اولین سوالی که مجری فاکس پرسید این بود که کدومتون اگر رای نیارید و کاندید حزب نشید، کنار نمی‌رید که فقط ترامپ دستش رو بالا برد و گفت من در هر صورت می‌مونم...

 

مسئله اینه که ترامپ مناظره کردنش جوریه که نباید باهاش درگیر بشی!!

مثلا به بنده خدا که از کنتاکی بود، گیر داد که تو قیافه و موهات اینجوریه :neutral:  بحثشون بالا گرفت تا جایی که جب بوش خودزنی کرد و گفت اره مثلا منم موقع دانشجویی ماریجوانا میزدم! :neutral:

 

 

سلام در مورد ترامپ کاملا باهات موافقم و کلا تو مناظره کم نمیاره واز قاعده خاصی پیروی نمیکنه
در مورد کنار کشیدن هم ترامپ پول کمپینش رو خودش میده پس تا هر وقت خواست میتونه ادامه بده و یجورایی استقلال رای تو تصمیم گیری داره اما پول بقیه کاندیداها از خودشون نیست.

 

وضعیت جدید

 

a6381bca2ab0dc3976e6aeae5ca581b89b8a6b09

184fa265a0c598af95fb954b96f078d0207a4597

b6ce2830b0f0f0954378b0ba5f7b869cffcc8783

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

چند مسئله جالب هست....

یکی اینکه در حالی که کلینتون ۵۰۰ دلیگیت داره، کل جمهوری خواه‌ها روی هم رفته ۱۰۰ دلیگیت ندارن!!( تعداد ایالاتشون هم برابره...)

حالا، من الان حسش نیست برم بررسی کنم ببینم این ایالت هایی که ترامپ توش برنده شده، چند الکترال ووت دارن و مال کلینتون چند تا...

 

دوم اینکه، سندرز از همین الان اوت شده به نظر میرسه و حتی اگر بخواد ادامه بده، خیلی خیلی باید تلاش بکنه!! تعداد دلیگیت ها یا رای دهنده‌های کلینتون تقریبا ۵-۶ برابر سندرزه...

 

سوم اینکه عصر با دوستان صحبت میکردیم، به این نتیجه رسیدیم که سندرز و ترامپ اگر بیوفتن، احتمالا سندرز وسط مناظره سکته کنه!!! ترامپ حوصله این چیزا رو نداره قشنگ میزنه تو برجک طرف!!‌فک نکنم کلینتون هم شانس زیادی داشته باشه براش! :)))

 

 

به نظرم، با توجه به اینکه بدجوری نزدیکن به هم روبیو و کروز، احتمالا با اوت شدن کایسچ و دکتر کارسن در نوادا، رای هاشون برای یکی از دو طرف بشکنه...

باز من شخصا فکر میکنم که روبیو تو شرق بوده ولی تد کروز در جنوب - جنوب غرب گاورنر بوده و ممکنه نوادا رو با خودش داشته باشه! :))) حالا دوستانی هستن که فکر میکنن ممکنه رای ها برای روبیو بشکنه...

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

سلام
ممنون روزبه جان از سرنگار خوبی‌ که ایجاد کردی
بد نیست اینجا تعریفی‌ از دو کلمه کلیدی که در انتخابات مقدماتی آمریکا بکار میره داشته باشیم.
 
caucus 
مکانی هستش که اعضا یک حزب سیاسی گرد هم میان و این مکان می‌تونه مدرسه، کلیسا یا خانه شخصی‌ هواداران حزب باشه و در اونجا رای گیری مقدماتی حزب برگزار می‌شه.

 

delegates

هر ایالت نسبت به جمعیت تعداد مشخصی‌ رای دلیگت داره که البته تعداد رای‌های دلیگت برای احزاب دمکرات و جمهوریخواه در هر ایالت متفاوت هستش.
 
حزب دموکرات: در تمام ایالت‌ها تعداد رای‌های دلیگت به نسبت رای هر کاندید در آن ایالت تقسیم می‌شه.
پی‌ نوشت: در حزب دموکرات ۷۹۴ رای "superdelegateوجود داره که توسط اعضا بلند پای حزب مانند رئیس جمهور‌های سابق و اعضا کنگره و ... مشخص می‌شه و به دلیگت‌ها اضافه می‌شه. ( که در حل حاضر نصف این افراد به خانم کلینتون رای دادن و در آینده مابقی هم به خانم کلینتون رای خواهند داد)

 

حزب جمهوریخواه: این روند در حزب جمهوریخواه کمی‌ پیچیده تر هستش بدینصورت که ایالت‌ها به دو دسته تقسیم میشوند. در دسته اول ایالت‌ها نحوه تقسیم رای‌های دلیگت مانند ایالت‌های دموکرات هستش و آرا دلیگت به نسبت رای هر کاندید تقسیم میشود. در دسته دوم ایالت‌ها کاندیدی که در آن ایالت بیشترین رای را آورده صاحب تمام رای‌های دلیگت آن ایالت میشود.

 

 

 

چند مسئله جالب هست....

یکی اینکه در حالی که کلینتون ۵۰۰ دلیگیت داره، کل جمهوری خواه‌ها روی هم رفته ۱۰۰ دلیگیت ندارن!!( تعداد ایالاتشون هم برابره...)

حالا، من الان حسش نیست برم بررسی کنم ببینم این ایالت هایی که ترامپ توش برنده شده، چند الکترال ووت دارن و مال کلینتون چند تا...

 

دوم اینکه، سندرز از همین الان اوت شده به نظر میرسه و حتی اگر بخواد ادامه بده، خیلی خیلی باید تلاش بکنه!! تعداد دلیگیت ها یا رای دهنده‌های کلینتون تقریبا ۵-۶ برابر سندرزه...

 

سوم اینکه عصر با دوستان صحبت میکردیم، به این نتیجه رسیدیم که سندرز و ترامپ اگر بیوفتن، احتمالا سندرز وسط مناظره سکته کنه!!! ترامپ حوصله این چیزا رو نداره قشنگ میزنه تو برجک طرف!!‌فک نکنم کلینتون هم شانس زیادی داشته باشه براش! :)))

 

 

به نظرم، با توجه به اینکه بدجوری نزدیکن به هم روبیو و کروز، احتمالا با اوت شدن کایسچ و دکتر کارسن در نوادا، رای هاشون برای یکی از دو طرف بشکنه...

باز من شخصا فکر میکنم که روبیو تو شرق بوده ولی تد کروز در جنوب - جنوب غرب گاورنر بوده و ممکنه نوادا رو با خودش داشته باشه! :))) حالا دوستانی هستن که فکر میکنن ممکنه رای ها برای روبیو بشکنه...

 

من در پست شماره ۶ در این مورد توضیح دادم
قسمت دلیگیت ها رو بخونید مشخص میشه
خانم کلینتون نزدیک ۴۰۰ رای سوپر دلیگت داره.

 

رفتن اینها به نفع روبیو هر چند به عقیده من روبیو کاریزما پیروز شدن رو نداره

ویرایش شده در توسط farhad29
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یک ویژگی‌ مهم ترامپ وابسته نبودن به لابی‌های بزرگ و تاثیر گذار آمریکا هست،به علت توانایی گسترده و مستقل مالی‌

پس نیاز نداره که از طرف لابی‌ها حمایت بشه و بعد از انتخاب شدن بخواد بهشون باج بده


از جمله ۴ لابی مهم آمریکا فقط لابی اسلحه سازان و اسلحه فروشان سبک با ترامپ مخالفت نمیکنه،به دلیل مواضع ترامپ در مخالفت با هر گونه  محدودیت در فروش آزادانه سلاح...البته این به معنی‌ حمایت مالی‌ این لابی از ترامپ نیست،گفتیم که نیزی نداره،اما ضدّ ترامپ فعالیت نمیکنه

 

لابی صنعت اسلحه سازی سنگین هم مثل لاکهید مارتین و بوئینگ و غیره .. مواضع تقریبا خنثا داره نسبت به ترامپ ،هر چند تمایلش به دیگر کاندیدا‌های جمهوری خواه بیشتره

 

اما دو لابی نفت و صهیونیستی اصلا ذل‌ خوشی از ترامپ ندارند

 

حتا ترامپ در گذشته به یهود ستیزی و انکار هولوکاست هم متهم شده،که پشت سر این اتهامات لابی صهیونیستی بوده

 

البته بعد ترامپ برای زدودن این اتهامات اظهارات زیادی در حمایت از اسرائیل داشت و ضدّ ایران،اما به هر حال هنوز هم لابی اسرائیلی یهودی با ترامپ زاویه داره

 

قطعاً در پیشبینی‌ مواضع  ترامپ در سیاست خارجی‌ ،این خصوصیت وی هم باید در نظر بگیریم،با توجه به اینکه بخش اعظمی از سیاست خارجی‌ آمریکا به ویژه در خاورمیانه تحت تاثیر دو لابی نفت و صهیونیستی قرار داره

 

نکته جالب دیگه مواضع بسیار تند و منفی‌ ترامپ نسبت به عربستان سعودی هست ،که نمونه‌ای از آن را در  بگو و مگو‌های  وی با شاهزاده طلال میبینیم

این چند ماه پیش...ترامپ اینجا از نفوذ پول‌های سعودی در سیاست آمریکا انتقاد میکنه و میگه که در صورت انتخاب شدن این روند رو متوقف خواهد کرد
 

 

http://www.politico.com/story/2015/12/saudi-prince-donald-trump-drop-out-216693


اینجا ترامپ فاکس نیوز رو به علت خرید بخشی از سهام آن توسط طلال مسخره میکنه

 

 

http://www.independent.co.uk/news/world/americas/donald-trump-is-mocked-by-saudi-prince-after-he-tried-to-prove-ties-between-fox-news-and-saudi-a6842171.html

 

اینجا هم ۱۱ سپتامبر و نقش عربستان

 

http://nymag.com/daily/intelligencer/2016/02/donald-trump-suggests-the-saudis-did-911.html

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.