RedArmy

تحلیل و پیگیری تحولات ایالات متحده

پیروز نهایی انتخابات سال 2020 ایالات متحده   

61 votes

این نظرسنجی برای رای جدید بسته است
  1. 1. پیروز نهایی انتخابات سال 2020 ایالات متحده به نظر شما کدامیک از دو گزینه ذیل خواهد بود ؟؟؟

    • جو بایدن (دموکرات)
    • دانالد ترامپ (جمهوری خواه )


Recommended Posts

11 hours قبل , alala گفت:

شیوه بچگانه ( البته موثر بر جامعه عوام آمریکایی) ترامپ هم در مورد کرونا جالب توجه هست 

 

ابتدا که منکر همه چیز بود و اینکه ما به شدت مراقبت کردیم و ده، پانزده نفر داریم در مقابل سایر کشورها با هزاران مبتلا و همه چیز اکی هست و کلی اعتبار برای عملکردش خرید و میخرید.

بعد که اوضاع جدی تر شد، ابتدا مسئول مستقیمی که بر این بحران گمارده خبر از تلفات یکی دو میلیونی داد و یک هراس واقعی ایجاد کرد.

بعد ترامپ وارد گود شد و عنوان کرد صحبت از یکی دو میلیون کشته است ولی حالا من سعی خودم را میکنم تا زیر دویست هزار کشتهداشته باشیم

در کنفرانس بعدی ظاهر شد و گفت تلاشهام نتیجه داده و احتمالا زیر صد هزار کشته خواهیم داشت اون هم به خاطر کار فوق العاده ای که در حل این بحران کردم

در کنفرانس اخیر هم ظاهر شد که بله باز تلاشهام را بیشتر کردم و شاید به زیر ضصت هزار کشته برسیم که نشون میده چه معجزه ای کردم!

 

خلاصه دست بالا گرفتن و بعد تخفیف دادن هم از اون شیوه های بکر املاکی است که نشون میده ترامپ خوب درسش را بلده! :)

مسلما ترامپ عوامفریب بزرگی هست ولی اوضاع به این سادگی نیست. اگه کشته ها برن بالای 50هزار و مهم تر از اون اگه اقتصاد دچار یه رکود اساسی بشه فرقی به حالش نمیکنه و مردم اون رو مقصر میدونن(یکی از عوامل قابل تامل این هست که چون در طول عمر آمریکایی ها مرتب به اونها تلقین شده آمریکا سرور و برتر هست مقایسه با کشورهای دیگه زیاد جواب نمیده! یعنی عوام آمریکایی اصولا فارغ از آمار بقیه جهان انتظار دارن آمار خودشون شدیدا پایین باشه)

چند روز پیش نمیدونم کجا بود مطلب جالبی خوندم. میگفت بعد انصراف سندرز حالا انتخابات آمریکا 2تا رقیب اصلی داره : تراترامپ و کرونا (البته شاید قبل سندرز هم همین بوده)

  • Like 1
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آیا تسلط  آمریکا  بر بازار انرژی به پایان خود رسیده است؟

 

 

 

دوران "تسلط ایالات متحده بربازار انرژی"  زیاد دوام نیاورد. صرف نظر از پیامدهای گسترده محیط زیستی  این بخش ، این تصور که رونق اکتشافات مبتنی بر بدهی به تسلط ایالات متحده بر بازارهای انرژی کمک کرده است اصلاً منطقی نبود.

نیک کانینگهام ، در گزارشی در  سایت"
oil price"  آمریکا  گفت که با وجود افزایش قابل توجه تولید طی یک دهه گذشته ، فعالیت مربوط به تولید نفت  همیشه مرتبط  با بازار جهانی بوده است ، زیرا اکتشافات پرشتاب  نتوانست  اقتصاد آمریکا را از این قدرت های جهانی جدا کند.

اما مقیاسی که اغلب مورد حمایت هواداران شعار "هژمونی" قرار می گیرد میزان صادرات است. در واقع ، همانطور که نویسنده می افزاید ، وابستگی به واردات نفت طی یک دهه گذشته کاهش یافته است ، در حالی که صادرات افزایش یافته است.

این نویسنده ادامه می دهد:" ایالات متحده به صادرکننده خالص فرآورده های نفتی تبدیل شد براساس براوردهای ماهانه  ، اما در ماه سپتامبر گذشته ، برای اولین بار از سال 1973 ، ایالات متحده ادعاهای هژمونی بر صنعت انرژی را رها کرد. " 

 

گزارش "اویل پرایس" حاکی از آن است که ثروت "نفت شیل"  آمریکا با یک دهه بدهی انباشته و با کمک نرخ بهره نزدیک به صفر و ورود گسترده پول نقدی ساخته شده است و پیش بینی می شد رونق حفاری امسال 

 

 

دوران "تسلط ایالات متحده بربازار انرژی"  زیاد دوام نیاورد. صرف نظر از پیامدهای گسترده محیط زیستی  این بخش ، این تصور که رونق اکتشافات مبتنی بر بدهی به تسلط ایالات متحده بر بازارهای انرژی کمک کرده است اصلاً منطقی نبود.

نیک کانینگهام ، در گزارشی در  سایت"اویل پرایس"  آمریکا  گفت که با وجود افزایش قابل توجه تولید طی یک دهه گذشته ، فعالیت مربوط به تولید نفت  همیشه مرتبط  با بازار جهانی بوده است ، زیرا اکتشافات پرشتاب  نتوانست  اقتصاد آمریکا را از این قدرت های جهانی جدا کند.

اما استانداردی که اغلب مورد حمایت هواداران شعار "هژمونی" قرار می گیرد میزان صادرات است. در واقع ، همانطور که نویسنده می افزاید ، وابستگی به واردات نفت طی یک دهه گذشته کاهش یافته است ، در حالی که صادرات افزایش یافته است.

"این نویسنده ادامه می دهد:" ایالات متحده به صادرکننده خالص فرآورده های نفتی تبدیل شد براساس براوردهای ماهانه  ، اما در ماه سپتامبر گذشته ، برای اولین بار از سال 1973 ، ایالات متحده ادعاهای هژمونی بر صنعت انرژی را رها کرد. "  

 

گزارش "اویل پرایس" حاکی از آن است که ثروت "نفت شیل"  آمریکا با یک دهه بدهی انباشته و با کمک نرخ بهره نزدیک به صفر و ورود گسترده پول نقدی ساخته شده است و پیش بینی می شد رونق حفاری امسال حتی قبل از شیوع  ویروس کرونا کاهش چشمگیری داشته باشد.

این نویسنده اظهار داشت: اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده در آخرین پیش بینی های کوتاه مدت انرژی خود نشان داد که ایالات متحده "در سه ماهه سوم سال 2020 به وارد کننده خالص نفت خام و فرآورده های نفتی باز خواهد گشت و در اکثر ماه ها تا پایان دوره پیش بینی شده واردکننده خالص خواهد بود.  واین وضعیت تا سال 2021 امتداد دارد.

این نویسنده خاطرنشان کرد: تنها چند ماه پیش ، ایالات متحده صادرکننده خالص بود و این نشان می دهد که تسلط بر انرژی آمریکا در کوتاه مدت بوده است.
 
طبق گزارش جدید شرکت تحقیقاتی IHS Market ، شرکتهای اکتشافی و تولید نفت و گاز احتمالاً بین سالهای 2019 و 2020 هزینه های 25 میلیارد دلاری را کاهش می دهند. براساس گزارش "اویل پرایس" ، این می تواند به افت تولید 2.9 میلیون بشکه در روز در پایان سال نسبت به سه ماهه اول امسال تبدیل شود.

این نویسنده تأیید كرد كه صنعت نفت آمریكا حدود 102 سكوی نفتی را تنها در دو هفته کاهش داد ، از جمله 54 مورد از میدان نفتی  پرمین ، غرب تگزاس.

نویسنده می گوید ، حتی ExxonMobil ، که امیدوار است نفوذ خود را درمیدان نفتی پرمین 
(Permian )  تقویت کند ، 30 درصد هزینه را کاهش داده است.

طبق یک تحقیق انجام شده توسط بانک مرکزی فدرال رزرو کانزاس ، اگر هزینه تولید نفت خام West Texas Intermediate به طور متوسط سی دلار در هر بشکه هزینه شود ، حدود 40 درصد از شرکت های نفت و گاز ظرف 12 ماه آینده ورشکسته می شوند.
 
 
طبق برآوردهای شرکت Standard Chartered ، اگر میانگین قیمت WTI در 30 دلار باقی بماند ، تولید نفت آمریکا تا پایان سال 2021 چهار میلیون بشکه در روز کاهش خواهد یافت.

 دن بروتل وزیر انرژی ایالات متحده روز جمعه - در سخنرانی خود در جلسه وزرای انرژی گروه بیست - تأیید کرد که صنعت نفت در کشورش با وضعیت خطرناکی روبرو است و از همه می خواهد تا به کاهش اشباع  بیش از حد نفت خام  در بازارهای انرژی کمک کنند.   
 

منبع:  

 

 

https://www.aljazeera.net/news/ebusiness/2020/4/11/أويل-برايس-هل-اقتربت-هيمنة-الطاقة-الأمريكية-من-نهايتها                                          

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نیویورک تایمز: به دلیل کرونا ... آمریکا در حال فروپاشی است

 

نیویورک تایمز در سرمقاله خود گزارش کرد  که میزان خسارت اقتصادی که  ایالات متحده آمریکا در هفته های اخیر به دلیل شیوع بیماری  کرونا متحمل شده  ، حیرت انگیز است و موج بیکاری که این کشور طی چند هفته گذشته شاهد آن بوده  در تاریخ اخیر آمریکا بی سابقه است.

این روزنامه خاطرنشان کرد: آخرین نظرسنجی ها حاکی از آن است که بیش از نیمی از شهروندان آمریکایی زیر 45 سال در طی سه هفته گذشته شغل خود را از دست داده و یا ساعت کاری خود را کاهش داده اند.

این روزنامه از تأخیر دولت فدرال در مقابله با شیوع این بیماری همه گیر در ایالات متحده انتقاد کرده و گفته است که مقامات محلی اقدام به بستن شرکت ها و مغازه ها  چند هفته قبل از قرار کنگره برای تأمین پشتیبانی مالی برای نجات این شرکت ها کردند ، حرکتی که اگر به موقع انجام شود میلیون ها شغل را نجات می داد.

وی خاطرنشان کرد: مبلغ مصوب کنگره در پایان ماه مارس گذشته برای حمایت از شرکت های کوچک نشان دهنده عدم آگاهی وی از ابعاد بحران است زیرا این مبلغ  بیش از 349 میلیارد دلار نیست ، با وجود هشدارهای متخصصان  که دولت باید سه برابر این مقدار را برای کاهش خسارات شغلی فراهم نماید.  

 

این روزنامه می گوید کنگره هنوز می تواند رویکرد متفاوتی را برای محدود کردن خسارت به اقتصاد اتخاذ کند ، و بسیاری از کشورهای اروپایی - از جمله فرانسه ، آلمان و انگلیس - با ارائه پشتیبانی مالی به شرکت ها در حال مبارزه با بیکاری جمعی هستند تا بتوانند حقوق کارمندان خود را در طول این دوره پرداخت کنند.

وی خاطرنشان کرد: سناتور جمهوریخواه  هاولی پیشنهاد مشابهی را برای نزدیک شدن به شرایط این کشورها ارائه داد ، به موجب آن دولت حداکثر 80 درصد از کل حقوق هر کارمند را پرداخت می کند ، معادل متوسط دستمزدی که توسط وزارت تأمین اجتماعی در سال 2018 تعیین شده است.  وی همچنین پیشنهاد دادتا  یک بسته تشویقی به شرکت هایی که که کارمندان خود را دراین دوره دوباره استخدام نمایند  ارائه شود .

طبق گفته روزنامه ، سناتور هاولی بیانگر آگاهی وی از شدت بحران است و او در اظهارات قبلی به واشنگتن پست گفته بود كه آنچه اتفاق می افتد " اوه ، ما در حال سقوط هستیم ... ما می افتیم ، می افتیم ... ما می افتیم و كسی نمی تواند پایین را ببیند ، من  شخصاً علاقه ای ندارم که بدانم کف ممکن است در کجا باشد. "     

 

منبع: 

 

https://www.aljazeera.net/news/politics/2020/4/12/نيويورك-تايمز-أميركا-تنهار

 

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
7 hours قبل , HAMAD2012 گفت:

نیویورک تایمز: به دلیل کرونا ... آمریکا در حال فروپاشی است

 

نیویورک تایمز در سرمقاله خود گزارش کرد  که میزان خسارت اقتصادی که  ایالات متحده آمریکا در هفته های اخیر به دلیل شیوع بیماری  کرونا متحمل شده  ، حیرت انگیز است و موج بیکاری که این کشور طی چند هفته گذشته شاهد آن بوده  در تاریخ اخیر آمریکا بی سابقه است.

 

https://www.aljazeera.net/news/politics/2020/4/12/نيويورك-تايمز-أميركا-تنهار

 

 

تیتر زدن های خبری برای جلب توجه مخاطب هست . در این نوع اخبار برای جذب و تحریک مخاطب ، سناریوهایی فاجعه برای مخاطب ردیف می شه . در حالی که واقعیت اینجوری نیست .

کرونا ویروس تقریبا هیچ تاثیری در مورد موازنه ی قدرت در امور بین المللی نمی گذاره ،  چون تقریبا تمامی کشورها همزمان با یک شدت ازش ضربه می خورند .

ویرایش شده در توسط Ghalam
  • Like 3
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام خدمت همه دوستان گرامی

اقتصاد دنیا هر چه بیشتر به سمت دولتی شدن و حمایتهای دولتی پیش خواهد رفت و جهانی شدن جای خود را به ناسیونالیسم خواهد داد و تقابل منافع ملی کشورها بیشتر خواهد شد . هر چند ترامپ پیش از این جریان این راه را آغاز کرده بود . ضمن اینکه اگر موج اول همه گیری کرونا را چین و موج دوم را ایران بدانیم همه گیری آمریکا جزو آخرین موج ها بود و برای خود آمریکایی ها که انتظار اول بودن آمریکا در همه زمینه ها در جهان را داشتند و باید به راحتی بحران را مدیریت و کنترل شده با آمادگی کامل می دیدند ،‌ این وضعیت شوک آور بوده و قطعا بر روند آینده آمریکا در عرصه های مختلف تاثیر گذار خواهد بود . دیگر در مورد کشوری مثل آمریکا انتظار نمی رفت کسی از کمبود ماسک و وسایل بهداشتی و مواد غذایی و صف و خالی شدن فروشگاه ها و دعوا بر سر این اقلام این حرفها چیزی ببیند یا بشنود .  

  • Like 1
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
31 minutes قبل , zed گفت:

با سلام خدمت همه دوستان گرامی

اقتصاد دنیا هر چه بیشتر به سمت دولتی شدن و حمایتهای دولتی پیش خواهد رفت و جهانی شدن جای خود را به ناسیونالیسم خواهد داد و تقابل منافع ملی کشورها بیشتر خواهد شد . هر چند ترامپ پیش از این جریان این راه را آغاز کرده بود . ضمن اینکه اگر موج اول همه گیری کرونا را چین و موج دوم را ایران بدانیم همه گیری آمریکا جزو آخرین موج ها بود و برای خود آمریکایی ها که انتظار اول بودن آمریکا در همه زمینه ها در جهان را داشتند و باید به راحتی بحران را مدیریت و کنترل شده با آمادگی کامل می دیدند ،‌ این وضعیت شوک آور بوده و قطعا بر روند آینده آمریکا در عرصه های مختلف تاثیر گذار خواهد بود . دیگر در مورد کشوری مثل آمریکا انتظار نمی رفت کسی از کمبود ماسک و وسایل بهداشتی و مواد غذایی و صف و خالی شدن فروشگاه ها و دعوا بر سر این اقلام این حرفها چیزی ببیند یا بشنود .  

 

اصولا ساختار کاپتالیسم نظامی گری شده ی آمریکا تنها تعهدی که داره ، تامین توان نظامی آمریکاست و بنا بر نظریاتی که دارند ، یا خودت پول درمان خودت رو می دهی ، یا خیر . دقیقا این تفکر هم که دولت هیچ مسئولیتی در قبال تامین هزینه های سلامت مردم نداره در بین ملت آمریکا ، نهادینه شده  و باور دارند که هر کی پول بیشتری داره  باید شانس بقای بیشتری داشته باشه. شاید اعتراضاتی بشه ولی به خاطر عقبه ی فکری که دارند ، زیاد موقعیتشون رو به خطر نمی اندازه . زیاد نباید به این چیزها امیدوارم باشیم .

 

برو قوی شو گر راحت جهان طلبی / که در نظام طبیعت ، ضعیف پایمال است .

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اولین سرباز آمریکایی ناو هواپیمابر تئودور روزولت به خاطر کرونا فوت کرد. 

 

آخرین خبر این بود که تست ابتلا به کرونای ۴۴۷ نفر از ۴۸۰۰خدمه ناو هواپیمابر تئودور روزولت مثبت اعلام شده است و نتیجه تست ۷۷۵ نفر هنوز مشخص نشده است.
 

این ناو هواپیما بر هم در این مدت خیلی سر و صدا کرده بود. به خاطر شیوع کرونا فرمانده ی ناو هواپیمابر از مافوق هاش در پنتاگون خواسته بوده که فعالیت ناو متوقف بشه

ولی پنتاگون موافقت نکرده بود و به فرمانده ی ناو اعلام کرده بود که باید ماموریت های ناو تحت هر شرایطی انجام بشه. فرمانده ی ناو هم این موضوع را رسانه ای کرد و به همین خاطر از ارتش اخراج هم شد. در هنگام اخراج هم کلیپ تشویق خدمه ی ناو از او پخش شد و بعد هم اعلام شد که ایشون هم کرونا گرفته. 

ویرایش شده در توسط mehdipersian
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

کارزار  ریاست جمهوری آمریکا .. سندرز از رقیب پیشین خود ، جو بایدن حمایت می کند

 

 

سناتور آمریکایی برنی ساندرز روز دوشنبه از حمایت خود از نامزدی جو بایدن برای  انتخابات ریاست جمهوری آمریكا خبر داد و از همه خواست كه به معاون رئیس جمهور سابق آمریكا رأی دهند.

سندرز گفت: "من از همه آمریكایی ها می خواهم ، از هر دموكرات می خواهم. از همه مستقلها می خواهم و از بسیاری از جمهوریخواهان می خواهم كه در این كارزار حضور یابند تا از نامزدی شما كه من حمایت می كنم ، حمایت كنند."


تأیید سندرز نقطه عطفی برای بایدن است که باید  ارای   رأی دهندگان  حزب دمکرات  را برای انتخابات  در برابر رئیس جمهور دونالد ترامپ در پاییز آینده متحد کند.

بایدن وسندر ز  ، برسر ، برخی  سیاست ها  مانند  خدمات درمانی برای همه  ( Medicare FourAll ) اختلاف نظر داشتند.

به نظر می رسد حمایت سندرز از بایدن با رقابت طولانی مدت سال 2016 بین سندرز و هیلاری کلینتون ، که در آن سال نامزد حزب دموکرات شد ، تفاوت دارد.

ساندرز حمایت خود را از كلینتون اعلام كرد ، اما پس از رقابت طولانی   و در میان جدل های تلخ بر سر برنامه دموکرات ها  که تا کنفرانس عمومی در تابستان تمدید شد. 

 

 

بایدن و ساندرز هر کدام در یک صفحه  تقسیم شده ظاهر  شدند و سندرز  گفت: "این یک راز نیست که ما اختلافاتی داریم."

اما ویگفت که  در بسیاری از پرونده های سیاسی باهم همکاری داشته اند   و این را دلیل حمایت از بایدن ذکر کرد و تأکید کرد که اولویت اصلی شکست ترامپ است.

سندرز اضافه كرد: "ما بایدکاری کنیم که  ریاست جمهور ی ترامپ فقط  برای یك دوره باشد ... من تمام تلاش خود را برای انجام این كار خواهم کرد."

 

 منبع:

 

https://www.skynewsarabia.com/world/1336468-سباق-الرئاسة-الأميركية-ساندرز-يؤيد-خصمه-السابق-جو-بايدن

 

 

ویرایش شده در توسط HAMAD2012
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ترامپ: اوپک و شرکای آن قصد دارند تولید نفت را 20 میلیون بشکه در روز کاهش دهند

 

 

 

رئیس جمهور آمریكا در توئیتی گفت: "من پس از مشاركت در مذاكرات ، می گویم كه اوپك و شرکای آن به دنبال كاهش 20 میلیون بشكه در روز هستند و نه 10 میلیون آنطور كه گفته می شود."

وی ادامه داد: از همه کسانی که با من  برای بازگرداندن این بخش بسیار بزرگ  به مسیر درست  خودش به ویژه روسیه و عربستان سعودی  همکاری کردند متشکرم.

به دلیل رکود اقتصادی جهانی در نتیجه اپیدمی کوید 19 و جنگ قیمت که بین عربستان سعودی و روسیه آغاز شد ، قیمت نفت سقوط کرد.

عمده کشورهای صادرکننده نفت روز جمعه به توافق رسیدند و ترامپ گفت که وی به مکزیک که در برابر کاهش تولید مقاومت کرده است ، کمک خواهد کرد تا در چارچوب توافق به اهداف خود برسد.

و کشورهای صادرکننده نفت اوپک به رهبری عربستان سعودی و شرکای آن به رهبری روسیه ، روز یکشنبه دومین کنفرانس ویدئویی را برای تصویب این توافقنامه برگزار کردند.

قیمت نفت در معاملات آسیا روز دوشنبه افزایش یافت ، اما با بسته شدن بازارها دوباره سقوط کرد ، زیرا معامله گران ازاین ترس داشتند که توافق کاهش تولید برای حمایت از قیمت ها و جبران کاهش تقاضا کافی نباشد.

شامگاه دوشنبه ، ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی روزانه خود در کاخ سفید درباره تحولات اپیدمی کوید 19 در آمریکا گفت: "افرادی هستند که از کاهش 10 میلیون  بشکه سخن می گویند ، اما فکر می کنم میزان  کاهش تولید که ما به آن برسیم نزدیک به 20 میلیون بشکه در روز باشد."

ترامپ تحت فشار شدید اعضای جمهوریخواه کنگره که نماینده ایالت های تولیدکننده نفت هستند به منظور افزایش قیمت طلای سیاه ، که  رو به کاهش رفته است و استمرار  این بخش را تهدید می کند  قرار گرفته بود.

رئیس جمهور آمریکا تأکید کرد که "این کار تاریخی تقریباً به 11 میلیون آمریکایی که در صنعت نفت و گاز مشغول هستند کمک خواهد کرد."

ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی خود علاقه مند بود که از پادشاه عربستان ،  سلمان بن عبدالعزیز ، و روسای جمهور روسیه ولادیمیر پوتین و آندریاس مانوئل لوپز اوبرادور مکزیکی بخاطر تلاش های خود برای دستیابی به توافق ، قدردانی کند.

گروه "اوپک پلاس" که شامل کشورهای صادرکننده نفت اوپک به رهبری عربستان سعودی و شرکای آن از کشورهای نفتی که عضو این سازمان نیستند ، به رهبری روسیه  ، روز یکشنبه به توافق  رسیدند که به کاهش تولید 9.7 میلیون بشکه در روز در ماه های ماه مه و ماه ژوئن و در مدت باقیمانده امسال 7.7 میلیون بشکه و 5.8 میلیون بشکه در روز در بازه زمانی بین ژانویه بعدی و آوریل2022  اقدام نمایند.

با این حال ، اندی لیبو ، کارشناس نفت به AFP گفت كه آنچه ترامپ در مورد كاهش 20 میلیون بشكه ای در روز عنوان كرد ، یك هدف  غیرقابل اجرا است ، او حتی به توانایی كشورهای اوپك پلاس در کاهش تولید 9.7 میلیون بشكه در روز تردید می كند.

لیبو همچنین گفت: "هنوز  سؤال های بی پاسخ  زیادی در مورد تعداد بشکه هایی که از بازار خارج می شوند وجود دارد   ."   واگر قیمت نفت باردیگر افزایش یابد  ممکن بعضی  از  کشورها  دوباره اقدام به افزایش تولید خود کنند ودرنتیجه باعث عدم احترام به توافق موردنظر شود.    

 

 

منبع:  

 

 

https://www.afp.com/ar/news/3967/doc-1qk5dt4

 

 

  • Like 1
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

جمهوریخواهان آمریكا به دنبال ترفندهایی برای مجازات چین هستند

 

 

 

  کیتی  بو ویلیامز ( Katie Bo Williams ) در مقاله ای که درسایت "defenseone" منتشر شده است از تلاش تعدادی از قانونگذاران جمهوریخواه آمریكا برای انجام "اقدامات تنبیهی" علیه چین بخاطر شیوع کرونا خبر میدهد.
 

این نویسنده با اشاره به اظهارات سناتور جمهوریخواه تام كاتن ، گفت: "اعضای كنگره پیشنهاد می كنند اقداماتی مانند اعمال مجازات بر علیه مسئولان چینی ، عدم پرداخت بدهی به چین و آغاز تحقیقات بین المللی در مورد" پروپاگاندا  چین "  انجام شود.

این نویسنده خاطرنشان كرد كه كاتن و دیگر سناتور جمهوریخواه جوش هاولی ، براساس ادعای وی ، لایحه ای را تهیه كرد كه به رئیس جمهور آمریكا دونالد ترامپ امکان  تحریم "مقامات خارجی" را به دلیل "پنهان كردن یا تحریف اطلاعات" در مورد مسائل بهداشتی(مانند اپیدمی كرونا) اعمال كند. .

وی خاطرنشان کرد: هاول یک لایحه جداگانه ارائه داده بود که خواستار تحقیق درباره ادعاها ی مبنی بر اینکه "پکن در مراحل اولیه اپیدمی در منطقه ووهان پنهان کاری کرده است"   و  این لایحه از حمایت سه سناتور جمهوریخواه دیگر برخوردار است.

ویلیامز به نقل از یکی دیگر از سناتورهای جمهوری خواه " بن ساس" گفت که چین باید تاوان  پنهانکاری خود درباره  درباره اولین نشانه های  اپیدمی و "پروپاگاندای مستمر در باره آن ، را با نجام یک تحقیقات بین المللی خواهد پرداخت  .

وی با بیان اینکه كاتون ، هاولی و دیگر سناتور جمهوریخواه ماركو روبیو برای كاهش وابستگی آمریکا به چین از نظر واردات تجهیزات پزشکی فشار وارد میکنند ، افزود: "پیش نویس قانونی ارائه شده توسط روبیو از حمایت چهره های چپ مانند سناتور دموکرات الیزابت وارن و سایر سناتورهای دموکرات تیم کین و کریس مورفی برخوردار بود."

ویلیامز گفت: "سناتور جمهوریخواه لیندسی گراهام تا آنجا پیش رفته است که پیشنهاد می کند ایالات متحده بدهی را به چین نپردازد."

این نویسنده با بیان اینكه روشن نیست كه آیا این مسائل در مجلس سنا مورد بحث قرار خواهد گرفت ، خاطرنشان كرد كه قانونگذاران آمریكایی در واشنگتن نیستند و چهره های تاثیر گذار در كنگره در حال حاضر مشغول كاهش پیامدهای اقتصادی بحران كرونا هستند.

وی همچنین خاطرنشان كرد: به نظر می رسد كه ترامپ ، ضمن اجتناب از رویارویی مستقیم با چین ، عصبانیت خود را به سمت" سازمان بهداشت جهانی "سوق می دهد     

 

 

منبع: 

https://www.alahednews.com.lb/article.php?id=18359&cid=116

 

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نیروی دریایی ایالات متحده اعلام کرد کشتی های این کشور مورد اقدام "تحریک آمیز" قایق های ایرانی در آبهای خلیج فارس قرار گرفته اند

 

 

ارتش آمریكا روز چهارشنبه اعلام كرد كه 11 قایق سپاه پاسداران ایران در فاصله نزدیكی از کشتیهای نظامی آمریكا در خلیج فارس قرار گرفتند و این اقدام را "خطرناک و تحریک آمیز" توصیف کرد.
 
در بیانیه صادر شده توسط ناوگان پنجم - مستقر در بحرین - آمده است که قایق سپاه پاسداران  ،  و به کشتی های نیروی دریایی ایالات متحده در آبهای بین المللی  در شمال خلیج فارس هنگام اجرای تمرینان نظامی  نزدیک می شوند.
 
در این بیانیه تأکید شده است که قایق های ایرانی به شش کشتی نظامی آمریکایی که همراه  هلیکوپترهای ارتش در آبهای بین المللی در حال انجام عملیات بودن  ، نزدیک شدند.
 
وی افزود: در یک مقطع ، کشتی های ایرانی از کشتی "ماوی" گارد ساحلی آمریکا به اندازه 10 یارد نزدیک شدند.
 
در این بیانیه آمده است که کشتی های آمریکایی چندین اخطار  با رادیو و  بوق  کشتی ها صادر کردند و قایق هایایرانی پس از حدود یک ساعت  از حادثه از منطقه  دور شدند.        

 

 

منبع:

 

https://www.aljazeera.net/news/politics/2020/4/15/إيران-البحرية-الأميركية-سفن-الحرس-الثوري

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

ترامپ تهدید کرده است که کنگره را  به حالت تعلیق درآورد

 

 

رئیس جمهور آمریكا دونالد ترامپ شامگاه چهارشنبه تهدید كرد كه کنگره را به حالت تعلیق در می آورد ، زیرا سنا هنوز لوایح مربوط به انتصاب اعضای جدید  را كه برای انها ارسال شده  هنوز تصویب نكرده اند ، وی همچنین گفت  كه قانون اساسی به وی اجازه می دهد كه كار قوه مقننه را به حالت تعلیق درآورد و خود این انتصاب ها را تأیید كند ، کاری كه هیچ رئیس جمهور در تاریخ ایالات متحده تاكنون انجام نداده است. .

ترامپ در جریان کنفرانس مطبوعاتی روزانه خود در کاخ سفید درباره تحولات ویروس جدید کورونا در این کشور گفت: "من تمان اختیارات  قانون اساسی خود را به کار می بندم تا کار هر دو مجلس کنگره را به حالت تعلیق درآورم." اما  ترجیح می دهم از این اختیارات استفاده نکنم. "
 
رئیس جمهوراظهار داشت که در نهایت حرف آخر را در  این موضوع  دستگاه قضایی خواهدزد وی گفت: "ما به احتمال زیاد در دادگاه  باهم روبرو خواهیم شد و خواهیم دید که چه کسی برنده خواهد شد."

در ایالات متحده ، انتصابات انجام شده توسط رئیس جمهور در سمتهای اصلی در این کشور ، مانند وزرای کابینه ، سفیران ، قاضی دادگاه عالی و دادگاههای فدرال ، باید در مجلس سنا تصویب شود تا این امر عملی شود.    
 
 
اما سنا که تحت کنترل متحدین جمهوری خواه ترامپ است ، تمام جلسات  عمومی خود را به دلیل بیماری همه گیر Covid-19 تا 4 ماه مه به تعویق انداخته است و در حال حاضر فقط  جلسات "اجرائی" برگزار می شود که تعداد کمی از اعضای آن در آن شرکت می کنند. این جلسات به سنا امکان فعالیت می دهند ، اما هر تصمیمی که توسط آن صادر شود باید به اتفاق آرا انجام شود ، نه با اکثریت ، به این معنی که بستگی به تصویب اقلیت دموکراتیک دارد.  
 
 
رئیس جمهور جمهوری خواه "این جلسات اجرائی ساختگی" را محکوم کرد و آنها را "نقض وظیفه" قانون گذاران نسبت به رای دهنگان خود دانست که نمی توانند در جریان این بحران چنین مسئله های را تحمل کنند.

ترامپ از میچ مک کانل ، رهبر اکثریت سنای آمریکا خواست تا تمام جلسات سنا را به حالت تعلیق درآورد تا رئیس جمهور بتواند انتصابات خود را تصویب کند.

در ایالات متحده ، رئیس جمهور می تواند بدون نیاز به مجلس سنا برای تأیید قرارهای خود در صورت عدم برگزاری جلسات كنگره ، جای خالی مراكز اصلی كشور را پر كند ، كه هم اكنون با وجود  جلسات اجرائی  مانع از این کار می شود.   
 
ترامپ با تهدید مخالفان دموکراتیک خود که کنترل مجلس نمایندگان را دارند ، گفت: "اگر آنها با این تعلیق موافق نباشند ، من حق قانونی خود را برای تعلیق کنگره در هر دومجلس ان خواهم کرد."

وی افزود: "قانون اساسی مکانیسمی را فراهم می کند که رئیس جمهور بتواند در چنین شرایطی قرارها را تصویب کند. مجلس سنا باید وظایف خود را انجام داده و به کاندیداها رأی دهد ، در غیر این صورت او باید بطور رسمی" همه جلسات خود از جمله "جلسات اجرایی را به حالت تعلیق درآورد تا من بتوانم این انتصاب ها را انجام دهم.   
 
مایکل پیچلوس ، مورخ ، متخصص تاریخ ریاست جمهوری آمریكا ، با توئیتی  در توییتر به سرعت درباره اظهارات ترامپ اظهار نظر كرد: "هیچ رئیس جمهور در تاریخ ایالات متحده هرگز از قدرت قانون اساسی برای تعلیق كنگره استفاده نکرده است."

اما ترامپ پیش از این با انتقاد از منتقدین خود گفت: "شاید این قبلاً هرگز این اتفاق رخ نداده است ، اما ما این کار را خواهیم کرد."

رئیس جمهور آمریكا تأكید كرد كه انتصابات تعلیق شده  در سنا بر  مدیریت بحران اپیدمی  تاثیر منفی خواهد گذاشت.

وی گفت: "ما به این افراد در اینجا نیاز داریم. ما به اشخاص در این بحران نیاز داریم و نمی خواهیم بازی های سیاسی بیشتری انجام دهیم."


 بند سوم ماده دو قانون اساسی آمریكا به رئیس جمهور این كشور اختیار می دهد كه در صورت  عدم توافق بین کنگره وسنا برای برگزاری جلسات  ،  مجلس و سنا را به حالت تعلیق درآورد.   
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در سه مرحله ، ترامپ بخشنامه هایی را جهت بازگشایی  تدریجی صادر کرد 

 

 

رئیس جمهور آمریكا ، دونالد ترامپ گفته است كه دولت پس از متوقف شدن شیوع  كورنا ، دستورالعملهای جدیدی برای بازگرداندن تدریجی حیات به  اقتصاد آمریكا در چند مرحله ارائه داده است.

ترامپ در سخنرانی در نشست خبری روزانه کاخ سفید برای مقابله با ویروس کرونا گفت: طرح بازگرداندن چرخه ی اقتصاد  به فعالیت  به یک طرح سه مرحله ای اقدام کرده است.

مرحله اول -  مدارس و کافه ها بسته باقی بمانند ، در حالی که رستوران ها و کلوپ های ورزشی می توانند در شرایط خاص بصورت محدود بازگشایی شوند.

همچنین توصیه اکید می شود که در مکان های عمومی از ماسک استفاده شود ، مشروط بر اینکه کار از راه دور تا حد امکان یک قاعده اصلی باقی بماند و اقدامات جدایی اجتماعی حفظ شود.

آسیب پذیرترین افراد باید در قرنطینه نگه داشته شوند ، در حالی که سفرهای غیرضروری نیز کاهش می یابد.

اگر بازگشت شیوع بیماری  ثبت نشده باشد ، مرحله دوم با بازگشایی مدارس و از سرگیری سفر می تواند آغاز شود  

 

در مورد رفع محدودیت ها و قرنطینه ها در مرحله سوم ،  ابتدا باید این  اطمینان  حاصل شود که  شیوع بیماری  متوقف شده است.

اما حاکمان هفت ایالت در منطقه میانه غربی ایالات متحده موافقت خود را برای هماهنگی با یکدیگر برای تعیین تاریخ  کاهش اقدامات جدایی اجتماعی ، طبق حقایق علمی و توصیه های متخصصین  اعلام کردند.

در بیانیه مشترک ، فرمانداران ایالت های میشیگان ، ایلینویز ، ویسکانسین ، ایندیانا ، اوهایو ، مینه سوتا و کنتاکی گفتند که بازگشت فعالیت اقتصادی در ایالت های آنها مشمول عواملی خواهد بود که مهمترین آنها کنترل میزان  افراد مبتلا در روز ، تقویت ظرفیت بخش بهداشتی و درمانی علاوه بر مشخص کردن موثرترین راه برای اعمال جدایی اجتماعی در محل کار است.

هفت ایالت دیگر در ساحل شرقی آمریکا نیز همین قدم را برداشته اند ، که این یک چالش از سوی حاکمان برای رئیس جمهور دونالد ترامپ است ، که معتقد است تصمیم برای بازگشایی اقتصاد آمریکا از اختیارات ریاست جمهوری  است و نه حاکمان ایالت ها.

 

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

اکثر آمریکایی ها اعتقاد دارند  که ترامپ  در مدیریت بحران تعلل  کرده است 

 

 

در یک نظرسنجی که روز پنجشنبه منتشر شد ، مشخص شد که تقریبا دو سوم آمریکایی ها معتقدند که ترامپ در حالی که بیماری در کشورهای دیگر پخش می شد ، از اقدامات قاطع برای مقابله با تهدیدهای  بیماری کرونا  عقب مانده است.

مرکز تحقیقات پیو   (
Pew Research Center) گزارش داد که حدود 65 درصد از آمریکایی های مورد بررسی ، مدیریت ترامپ را در ابتدای شروع بحران کرونا  را محکوم می کنند ، که برای هفته ها شدت این بیماری همه گیر و تأثیر آن بر ایالات متحده را محدود می دانست.

گرچه نظرات عمدتا با گرایش های سیاسی مطابقت دارد ، اما بخشی از جمهوریخواهان معتدل و لیبرال (53 درصد)  بحرانی ، و حدود  92 درصد از دموکرات ها تعلل رئیس جمهور در مدیرت بحران را محکوم کردند   .

این نظرسنجی که از 7 تا 12 آوریل انجام شد و نمونه ای از 4،917 نفر را شامل می شد ، معتقد است که اکثریت افراد نظرسنجی (52 درصد) بر این باورند که رئیس جمهور تصویر خوبی از وضعیت بد موجود در اظهارات علنی خود ترسیم کرده است. تنها 39 درصد فکر می کنند که وی در کنفرانس های مطبوعاتی تقریباً روزانه خود که از تلویزیون پخش می شود ، "اوضاع را آنطور که هست" به مردم نشان داده است.

 ایالات متحده ، دارای بیشترین تعداد مبتلایان  کروناویروس جدید 660،000 و مرگ و میر (حداقل 32000 نفر) میباشد . و 73 درصد از آمریکایی ها می گویند که انتظار دارند که "بدترین وضعیت"  ممکن در بحران بهداشتی و اقتصادی رخ دهد.

و به نظر نمی رسد آنها با نظر رئیس جمهور در مورد راه‌اندازی سریع چرخه ی اقتصادموافق باشند  ، 66 درصد اظهار داشتند كه نگران از سرعت  برای برداشتن محدودیتها بودند در حالی كه تنها 32 درصد از کندی  سرعت برای رفع محدویت  نگران بودند.    

 

 

منبع:

 

https://www.afp.com/ar/news/3967/doc-1qn1yt4

ویرایش شده در توسط HAMAD2012
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.