RedArmy

تحلیل و پیگیری تحولات ایالات متحده

پیروز نهایی انتخابات سال 2020 ایالات متحده   

61 votes

این نظرسنجی برای رای جدید بسته است
  1. 1. پیروز نهایی انتخابات سال 2020 ایالات متحده به نظر شما کدامیک از دو گزینه ذیل خواهد بود ؟؟؟

    • جو بایدن (دموکرات)
    • دانالد ترامپ (جمهوری خواه )


Recommended Posts

پاسخ در همان سطح...!

ویرایش شده در توسط iran_400
  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
20 minutes قبل , iran_400 گفت:

پاسخ در همان سطح...!

یا شما اطلاعاتی موثقی از عملیات های مخفی دارید و یا ندارید...

در حالت اول زبان به کام بگیرید و سکوت کنید که هزینه بی دلیل نتراشید.

در حالت دوم هم بدون دلیل و مدرک که نمیشه همچین ادعایی کرد برادر من.

 

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حالا اتفاق طبیعی ، بلای آسمانی یا بقول حسین علایی در اثر موشک های سرگردان ( در این مقوله خرابکاری و بمب گذاری یا حمله سایبری) هرچی بود خوب شد  که در این شرایط بد ما لبخند رضایت بر لبان ترامپ ننشست و امیدوارم هرچقدر شرایط الان ما بده که علت قسمت اعظمی از اون همین دونالد ترامپه، حسابی ایشون هم در زحمت بیفته و این سلسله حوادث در ایالات متحده دنباله دار باشه و خواب راحتو ازش بگیره.

  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
3 hours قبل , FOCAL گفت:

یا شما اطلاعاتی موثقی از عملیات های مخفی دارید و یا ندارید...

در حالت اول زبان به کام بگیرید و سکوت کنید که هزینه بی دلیل نتراشید.

در حالت دوم هم بدون دلیل و مدرک که نمیشه همچین ادعایی کرد برادر من.

 

من هم عین شما فقط تحلیل میکنم و هیچکاره هستم اما شواهد نشون میده شاید تیرهای غیبی باشه، آمریکا کشور بی در و پیکریه فقط در فیلمهاست که شکست ناپذیره 

  • Upvote 6
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

https://www.asriran.com/fa/news/738920/انتشار-پیش‌نویس-برنامه‌های-جو-بایدن-بازگشت-به-برجام-و-گفتگو-با-ایران

لینک دانلود خود پیش نویس هم در انتهای خبر موجود هست. حالا سر فرصت باید بحث و بررسی بشه

 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
4 hours قبل , Dolphin گفت:

https://www.asriran.com/fa/news/738920/انتشار-پیش‌نویس-برنامه‌های-جو-بایدن-بازگشت-به-برجام-و-گفتگو-با-ایران

لینک دانلود خود پیش نویس هم در انتهای خبر موجود هست. حالا سر فرصت باید بحث و بررسی بشه

 

 

سران مملکت ما از حالا خواب رئیس جمهور شدن بایدن رو می بینند در حالی که تقریبا مطمئن هستم « ترامپ » رئیس جمهور می شه ...

 

 

از برکات ج.ا اینه که با شعارهای ضد آمریکایی هم خود مسئولینش و هم مردمش و هم اقتصادش به جایی رسیدن که همه منتظرند ببینند که نتیجه ی انتخابات داخلی آمریکا چه می شه ... اینقدری که توی ایران این انتخابات در سطح مسئولین و مردم پیگیری میشه ، خود خانواده ی جوبایدن و خانواده ی ترامپ هم پیگیری نمی کنند

ویرایش شده در توسط Ghalam
  • Like 4
  • Upvote 5
  • Downvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در همین مدت کوتاه فیلم واکنشهای ترامپ و خصوصا لحنش که سعی میکنه پشت کلمات تحقیرآمیز پنهانش کنه به نظرم از انتخاب کملا هریس چندان خشنود نیست. جو بایدن همونطور که ترامپ تروریست به درستی میگه یک مقدار خرفت و کند و بی اثره! در مقابل ترامپی که وقیح و گستاخ و خل وضعه که خب در مصاحبه ها و مناظرات همین به کمکش میاد و چون اتفاقا ضعف بایدن در همینجاست میشه دو هیچ به نفع ترامپ. ولی هریس هم این چند تا فیلمی که ازش تو مناظرات ابتدایی دموکرات ها بود نشون میده قابلیتهایی از جنس قابلیت خود ترامپ را داره. تهاجمی و حاضرجواب و صریح. این میتونه به کمپین بایدن کمک بیشتری کنه نسبت به قبل.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

چرا شانس ترامپ بیشتر است؟

 

علاوه بر اینکه دموکرات ها اولین ضربه را خودشون به خودشون زدند ( با انتخاب بایدن که کیسی خنثی و بدون کاریزما و اتفاقا دارای خصوصیات قابل حمله هست ) عملکردشون هم دورنمای چندان هوشمندانه ای نداره و هرچه از نظرسنجی های غیرقابل اعتماد فعلی گفته میشه هم ناشی از رای منفی و واکنشی به ترامپ هست.

 

دموکرات ها چند ماه طلایی را با خوابیدن در باد کرونا و اینکه همه چیز را بسپاریم به کرونا و عملکرد ترامپ و شاید همین کافی باشه از دست دادند و اتفاقا ترامپ با شخصیت لوده و دلال صفت و دروغگوش به راحتی تونست این مسیر را با بالا و پایینهایی طی کنه و بعضا حتی ازش به عنوان امتیاز استفاده کنه. و حالا در دو ماه انتهایی در حالیکه به نظر دموکراتها نه تنها هیچ برگی ندارند بلکه داشته هاشون را هم سوزوندند ( تکیه مدام به افشاگریها و کتابها و اطرافیان ترامپ که کاملا دیگه برعکس عمل میکنه و ترامپ را در موقعیت یک فرد مظلوم که مورد خیانت اطرافیانش قرار گرفته نشانده ) داره برگهای برنده متعددی را رو میکنه.

 

1.قطعا توافقات صلح به نفع اسراییل یک برگ برنده واقعی در سیاست خارجی و البته لابی گری داخلی براش محسوب میشه. نمایش همزمان هم گره گشایی از پرونده ای پیچیده، هم صلح طلبی و پرهیز از جنگ و هم اهمیت به متحدین و هم امتیاز گیری برای اسراییل

2.در رابطه با سیاست هوشمندانه نسبت به چین، بر خلاف دور قبل و دشمن فرضی ایران و روسیه و تکیه بر بحث خروج نظامیان از خاورمیانه اینبار دشمن فرضی چین درنظر گرفته شده و نوک پیکان به سمت این کشور غیرمحبوب آسیایی در ملل غرب است که اتفاقا در سالهای اخیر برای امریکاییان عامی یگ تهدید جدی همه جانبه (شغلهاشون، تهدید جمعیتی، نفوذ کالایی و تجاری و فرهنگی و کمونیستی! و ... ) جلوه داده شده.

 

و اما شاید بشه هوشمندانه ترین پاتک به تک احتمالی دموکراتها که در سیاست خارجی احتمالا دست میزاشتند روی برجام و عدم توفیق ترامپ در بخشی از قولهاش (توافق جدید) را رفتار و گفتار ترامپ در این رابطه دونست:

در ابتدا گمان میشد مزخرفاتش! در باب یک توافق جدید بلافاصله بعد پیروزی، شبیه بداهه های دیگش هست ولی کم کم روشن شد اتفاقا یک تاکتیک زیرکانه است که الان به خوبی پرورش پیدا کرده و خیلی جدی افکار عمومی امریکایی را میتونه قانع کنه، اینکه اولا عامل عدم موفقیتم در توافق جدید خیانت دموکراتها به کشور بود که با دشمن برای منافع خودشون رایزنی کردند که با من توافق نکنه به امید انتخابات و برای همین هم شما باید با این خیانت مقابله کنید. (از برگ باخته برای خودش برگ برنده درست کرد)، ثانیا حتما بعد انتخاب دوباره با ایران توافق میکنم قطعا ( این قطعیت و تکرار مدامش (که حتی برخی داخل ایران را نگران کرد وقتی انقدر قطعی میگه شاید از داخل ایران بهش قولهایی داده شده که نگران نباش ما کار داخل را داریم میسازیم :) و دیگه مجبور هستند باهات توافق کنند) البته همزمان هم افکار عمومی را قانع میکنه و هم بعد انتخابات اگر رخ نده هم با توجه به اینکه دور دوم هست اصلا اهمیتی  نداره.

 

و جالبه حالا در فاز سوم باز مثل همیشه با تکیه بر شخصیت دروغگو و پوپولیستش حتی پا را فراتر گذاشته و با ترکیبات مبهمی چون "به نماینده هاشون گفتم قبل انتخابات دیگه اصلا باهاتون توافق نمیکنم و برید بعد انتخابات بیایید" فضا را طوری جلوه میده که بله اتفاقا نه تنها بر خلاف تبلیغات دموکراتها در این مورد هم سوار موضوع هستم بلکه از موضع قدرت هم طرف را وادار به التماس کردم. ایضا بحث تهدیدات جدیدش و سناریوی ترور سفیر در افریقای جنوبی هم به همین رویکرد برمیگرده.

 

نهایتا میشه اینطور جمع بندی کرد که ترامپ بسیار فعال داره عمل میکنه و در مقابل دموکرات ها بسیار منفعل که احتمالا حتی در یک ماه پیش رو از این هم فعالتر خواهد شد. تنها نگرانیش میتونه موارد غیرقابل پیش بینی باشه که میبینیم در این مورد هم با افزایش چند وجهی فشار و تهدید نسبت به ایران مثلا، سعی میکنه طوری دست و پای ایران را جمع کنه و به خودش مشغول کنه که فرضا در این یک ماه حرکتی انجام نده که برنامه هاش را دستخوش بحران کنه.

ویرایش شده در توسط alala
  • Like 1
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دموکرات ها سیاستمدار قدری و کاریزماتیکی ندارن که بتونن دورش جمع شن. هیلاری که آزموده را آزمودن خطاست، بایدن فاقد کاریزماست، سندرز که پیر و دچار بیماری مزمنه. شاید راه حل برگشت به باراک اوباما باهوش و تا حدود زیادی محبوب باشه چه در قامت ریاست جمهوری و چه معاون. مورد بعدی اینکه دموکرات 4 ساله حکومت رو وا دادن و رزومه ای ندارن و بجز گفتمان سلبی چیزی از دستشون نمیاد.

  • ترامپ از نظر جنبه اقتصادی تا حدود زیادی موفق بوده
  • به وعده هایی که داده حدودی عمل کرده
  • یکی از مهم ترین دشمنانشو در خاورمیانه اونهم با کمترین واکنشی ترور کرده
  • توافق صلح بین اسرائیل و دو کشور عربی رو با بهترین شکل ممکن صورت داده
  • با کره شمالی و رهبرش رفتار خوار کننده ای داشته

رقابت با همچین فردی که پوپولیست، شومن و بسیار لفاظ هست، خیلی سخته و فردی رو میخواد که از خودش قویتر و باهوش تر باشه.

 

  • Upvote 5
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 24 آبان 1395 در 05:38 , farhad29 گفت:
قیام ۷۷۷
200px-Three_sevens_svg.png
مقدمه
 
از بعد انتخاب ترامپ در فضای فارسی زبان افراد مختلفی‌ از ابعاد مختلف سیاسی فرهنگی‌ ... به تحلیل پیروزی ترامپ پرداختند و من در اینجا سعی می‌کنم ابعاد جدیدی از منظر اخرلزمانی به آن بیفزایم .
 
شخصاً از دوستداران برنی سندرز بودم و چند ماه پیش به هیچ عنوان تصوری از پیروزی هیلاری نداشتم اما جو قوی رسانه‌ای به نفع هیلاری همه را از یک ماه قبل به این باور رساند پیروز قطعی انتخابات کسی‌ نیست جز هیلاری و چشممون را بر تبلیغات عجیب ترامپ ببندیم.
 
۷۷۷ کیست ؟
 
تا آنجا که من فهمیدم ۷۷۷ مقابل ۶۶۶ است. و در لینک زیر میتونید در این بار اطلاعاتی به دست بیارید.
 
چگونه ترامپ ۷۷۷ شد ؟
 
گفت می‌شه روزی که ترامپ سوگند یاد می‌کنه هفتاد سال و هفت ماه هفت روز از زندگیش می‌گذره
777.jpg
 
این داستان از کی‌ شروع شد ؟
 
این پیشگویی‌ها از زمان انتخابات درون حزبی شروع شد اما از تاریخ ۱ نوامبر جان تازه‌ای گرفت و به نظر نویسنده (farhad29) یک نفر از حلقه اول پیرامونی دونالد که فرزندانش باشند پشت این تمثیل سازی‌ها هستند.
 
آیا بعد از پیروزی این داستان سازی‌ها فرکش کرد ؟
 
خیر، نتنها از قدرت و شتاب این روند کم نشد بلکه در این چند روز شتاب بیشتری گرفته
 
پیامدها
 
۱. خوب به نظر می‌رسد دولت ترامپ بیش از دولت‌های جمهوری خواه سابق جنبه اخرلزمانی پیدا بکنه و عده‌ای در تلاش بر بیان از ترامپ رهبری منعوی بسازند.
 
۲. درون جامعه آمریکا ما شاهد نبردی بین همجنسگرا‌ها و فمنیست‌ها در یکسو و کلیسا و بازگشت ارزش‌های آمریکایی در سوی دیگر خواهیم بود. از آنجا که هر دو سوی این دعوا توتالیتر و پر سرصدا و قلچماق (بخصوص گره اول) هستند احتمالا بخشی از نبرد از درون احزاب سیاسی وارد خیابان‌ها خواهد شد (بخصوص در شهرهای بزرگ).
 
۳. ورود افراد دست راستی‌ ضد عرب و ضد اسلام به کاخ سفید.
 
۴. افزایش فشار به ایران از سوی دولت‌های وابسته 
 
۵. انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به اورشلیم(بیت المقدس)

 

بر 29 آبان 1395 در 00:28 , worior گفت:

این آقای جرج سوروس حرف حسابش چیه این وسط که مردم رو توی خیابون میکشه؟مثل اسکای نت شده

 

جرج سوروس یه بانک که هرکی خواست بیاد تو خیابون کمپینگ و تظاهرات به پا بکنه بهش سرمایه لازم رو با اقساط 10 هزارساله میده ،..

 

بر 7 آذر 1395 در 02:52 , Blanco گفت:

اقا این سیستم رای الکترال در مرحله بعدی تایید چجوریه ؟مگه میشه اعضای هیات الکترال برخلاف نظر اکثریت مردم ایالت که همه ارای الکترال رو برده بیان به یکی دیگه رای بدن؟ یکی من رو روشن کنه بفهمم چی به چیه.اصلا برام قابل هضم نیست. ممنون از دوستان اگر راهنمایی کنند و البته جناب بلانکو؟

 

من اطلاع زیادی ندارم ولی مثل اینکه شدنی هست . به اینها  faithless electors میگن . تا حالا سابقه داشته این اتفاق بیافته ولی سابقه نداشته که تاثیری در رئیس جمهور شدن یا نشدن نامزد برنده بزاره .البته بقیه دوستان بهتر میتونن توضیح بدن . مهمترینش سال 1836 بوده که 23 نفر از الکتورهای ایالت ویرجینیا حاضر نشدن به معاون رئیس جمهور (نه خود رئیس جمهور ) رای بدن و کار به انتخاب در مجلس سنا کشیده شد ولی در نهایت همون شخص به عنوان معاون رئیس جمهور انتخاب شد . در بقیه موارد بیشتر به صورت فردی اتفاق افتاده و یکی دو نفر در برخی از ایالت ها رای خودشون رو تغییر دادن که طبیعتا بی تاثیر بوده .

 

بر 7 آذر 1395 در 06:59 , farhad29 گفت:
دموکراتها ادعا کردن که هکر های روسی کامپیوترهای شمارش ارا رو به نفع ترامپ هک کردن.
دلیلشون هم اینه که در مراکزی که به صورت دستی وسنتی یا اسکن  رای ها رو شمردن کلینتون برده و ترامپ هم در مراکزی که کامپیوترها رای ها رو شمردن برده.
دموکراتها خودشون جلو نیومدن و نماینده سبزها رو که در ویسکانسین چهارم شده رو جلو انداختن تا رای ها دوباره شمرده بشه البته به شیوه جدید با توجه به اینکه ترامپ با اختلاف خیلی کمی این ایالت برده احتمال جابجایی نفر پیروز هستش.
در کل کاملا مشخصه کلینتون داره دبه می کنه

 

بر 22 شهریور 1398 در 01:44 , farhad29 گفت:

سلام

تقریبا یک سال به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده مانده. به عقیده شخصی من این انتخابات به احتمال زیاد به آشوب کشیده خواهد شد و ایالات متحده را وارد بحران خواهد کرد. ترامپ نخواهد توانست مجدد انتخاب شود ولی زیر بار شکست هم نخواهد رفت و قدرت را تحویل نخواهد داد.

با شروع سال ۲۰۲۰ میلادی انتخابات پیش مقدماتی آمریکا وارد فاز جدید خواهد شد و کل ایالات متحده آرایش انتخاباتی خواهد گرفت. تجمع‌ها و رالی‌های انتخاباتی در کف خیابان شروع خواهند شد. در سال ۲۰۱۶ درگیری‌های خیابانی در ابعاد کوچک اتفاق افتاد ولی آن زمان فضای آمریکا به این شدت قطبی و رادیکال نشده بود. در دو سال گذشته هر دو جناح آمریکا به شدت به سمت رادیکال شدن و فاصله گرفتن از میانه رفتن.

ترامپ بر خلاف آنچه که تصور میشود دارای پایگاه مردمی گسترده‌ای نیست بلکه دارای پایگاه وفادار، متحد و منجمدی هست که به آرمان هاش که آمریکا در حال کوچک شدن هست اعتقاد دارند، مقصر اصلی این کوچک شدن هم رنگین پوستان و غیر مسیحی‌ها هستند و ترامپ را آخرین فرصت برای اصلاح روند کوچک شدن آمریکا و از دست رفتن هویت امریکایی میدانند.

در طرف مقابل این طیف منجمد و متحد؛ طیف گسترده و پراکنده‌ای وجود داره که دچار فقدان رهبری که همه بتوانند پشتش گرد آیند هست. در سال ۲۰۱۶ همین فقدان رهبری که همه توافق داشته باشند روش باعث شکست شد ولی باز این طیف موفق شد اکثریت آرا حفظ کنه.

در سال ۲۰۲۰ اما این فقدان رهبری در پشت بودن یا نبودن ترامپ پنهان می‌شه.

پس به عقیده شخصی من با شروع سال ۲۰۲۰ و آمدن این تضاد‌ها به کف جامعه چند پاره شده ایالت متحده ما شاهد ملتهب شدن روزافزون محیط سیاسی و اجتماعی ایالت متحده خواهیم بود که به عقیده من احتمالا با خونریزی و حملات احتمالی گرگ‌های تنها به خشونت مسلحانه هم خواهد کشید. در تاریخ ۳ نوامبر که روز برگزاری انتخابات آینده ایالت متحده هست این تنش‌ها به اوج خواهند رسید و ترامپ خواهد باخت اما همانطور که گفتم نه خود ترامپ شخصیت قبول شکست رو داره و طبق گفت خودش، فقط برد پشت برد میاره و با شکست بیگانه است، و نه طیف منجمد طرفدار ترامپ که ترامپ آخرین شانس خودشون برای نباختن آمریکا به رنگین پوستان و غیر مسیحیان میدانند کوتاه خواهند آمد.

البته این یک نظر شخصی زود هنگام درباره انتخابات آتی ایالت متحده هست.

 

بر 9 خرداد 1399 در 13:08 , farhad29 گفت:

سلام

بیش از 6 ماه پیش این پست را نوشتم. اکثریت انسانها به دنبال نشانه ها میگردند که بگویند دیدید من گفتم !!!!! 

بنده قصد افتادن در چنین دامی ندارم و معتقدم باید خبر ها را کامل خواند نه تنها خبرهایی که باب میل ماست تا بر اساس آن به دنبال اثبات خود بود نه تحلیل انچه رخ داده است.

 

از شهریور 98 تا امروز که خرداد 99 هست جهان شاهد تحول شگرفی بوده که با نام کووید19 آن را میشناسیم. این بیماری به عقیده من تاثیر زیادی بر سیر اتفاقات انتخاباتی امریکا نخواهد گذاشت. ولی همین بیماری باعث فشرده شدن و سهمگین تر شدن این مسیر شده است. تصور ابتدایی و اولیه من آغاز نا آرامی سیاسی و اجتماعی در آمریکا از ماه های اولیه سال 2020 بود و تخلیه تدریجی این انرژی در کف جامعه آمریکا در بازه زمانی 10 ماهه بود. اما اتفاقی که افتاد این بود که بیماری کووید19 به سیاست و جامغه امریکا شوک وارد کرد و چند ماه آمریکا را فریز و شوک زده نگه داشت و انتخابات آینده را هم مردم و هم سیاست مداران برای چند ماه فراموش کردند پس گویا ما باید شاهد تخلیه این انرژی دربازه زمانی کوتاه تری باشیم که باعث شدت بخشیدن به این اعتراضات خواهد شد. 

 

تقریبا از هفته گذشته شاهد بیرون آمدن جامعه آمریکا از شوک بیماری کووید19 هستیم هر چند که شخص ترامپ و طیف کوچک و وفادار به ایشان در آمریکا زودتر از سایر طیف های سیاسی و اجتماعی آمریکا از شوک بیماری خارج شدند و در همین راستا چند حرکت و حتی رزمایش مسلحانه انتخاباتی !!!! انجام دادند.

زورآزمایی انتخاباتی مسلحانه !!!!!

زورآزمایی انتخاباتی یا راهپیمایی بزای بازگشایی

 

در هفته ای که گذشت ترامپ اقدام به ساختن پیش زمینه و زیرساخت برای فردای انتخابات کرد. لینک

در توییتی ترامپ اقدام به پرده برداری از خواست جناح مخالف خود از تقلب و دستکاری نتایج انتخابات کرد!!!!! .لینک توییت

 

این توییت با واکنش تند توییتر و طیف مقابل ترامپ همراه بود و به نوعی مانند سیلی به طیف شوک زده مقابل ترامپ بود و آنها را از خواب خرگوشی بیدار کرد.

تصور بنده این است که ما باید ناآرامی های کنونی آمریکا را با دید انتخاباتی نگاه کنیم و منتظر گسترش این ناآرامی ها از دو سر انتخابات آمریکا باشیم. هر دو طرف انتخابات تمایل به تصاحب کف خیابان دارند و حاضر به خالی کردن صحنه به این راحتی ها نیستند.

این اعتراض ها البته اختمالا با شدت کمتر و گاهی بیشتر تا روز انتخابات ادامه پیدا خواهد کرد و سپس با باخت ترامپ در صندوق های رای و عدم پذیرش این موضوع توسط ترامپ و بدنه حامی ایشان ما شاهد عدم تحویل قدرت به جناح مقابل خواهیم بود.

تصور من این است که هر دو جناح آمریکا آمده اند تا انتخابات آتی آمریکا را به هر قیمتی ببرند و این احتمال بسیار قوی هست که هر دو جناح خود را برنده انتخابات آتی آمریکا اعلام کنند و دو رییس جمهور به بصورت همزمان به قانون اساسی آمریکا قسم بخورند.

سلام

وقتی پیدا کردم و پست هایی را که بعد از انتخابات آبان 95 نوشته شده بود را نگاهی گذرا انداختم و به نظرم آمد احتمالا شرایطی مشابه ولی به شدت بحرانی تر از هر دو سو در انتخابات آینده ایالات متحده پیش خواهد آمد.

1-پست اول نشان دهنده آخر الزمانی بودن ترامپ و نوع گفتگو و رفتار و طرفداران ایشون هست. احتمالا ما این گفتمان و تحرکات آخرالزمانی را از جانب طرفداران کلیسا برو ترامپ دوباره خواهیم دید و این امور به رادکالیزه و متحد کردن طرفداران ایشان کمک بسیاری میکند. در پایان پست اول 5 نکته گوشزد شد که به نظر نویسنده هر 5 مورد عملی شد!!!!

یامدها
""
  • ۱. خوب به نظر می‌رسد دولت ترامپ بیش از دولت‌های جمهوری خواه سابق جنبه اخرلزمانی پیدا بکنه و عده‌ای در تلاش بر بیان از ترامپ رهبری منعوی بسازند.
  • ۲. درون جامعه آمریکا ما شاهد نبردی بین همجنسگرا‌ها و فمنیست‌ها در یکسو و کلیسا و بازگشت ارزش‌های آمریکایی در سوی دیگر خواهیم بود. از آنجا که هر دو سوی این دعوا توتالیتر و پر سرصدا و قلچماق (بخصوص گره اول) هستند احتمالا بخشی از نبرد از درون احزاب سیاسی وارد خیابان‌ها خواهد شد (بخصوص در شهرهای بزرگ).
  • ۳. ورود افراد دست راستی‌ ضد عرب و ضد اسلام به کاخ سفید.
  • ۴. افزایش فشار به ایران از سوی دولت‌های وابسته 
  • ۵. انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به اورشلیم(بیت المقدس)

""

این بعد آخرالزمانی بسیار مهم هست و از فردای انتخابات آتی بشدت خودنمایی خواهد کرد که شاید بعدا بیشتر در این مورد صحبت کنیم.

 

 

2-در پست دوم از سال 95 جناب واریور به زیبایی از نقش بانکی گفتند که ته نداره و آماده دمیدن در اعتراضات بعد از  انتخابات آتی ایالات متحده هست. این طیف در ایالات متحده هم صاحب پایگاه اجتماعی و هم قدرت رسانه ای و مالی هست و به عقیده شخص نویسنده در صورت باخت (که بسیار بعید است و من این طیف را برنده احتمالی انتخابات میدانم) اقدام به لشکر کشی خیابانی خواهند کرد!!!

 

3-جناب بلانکو به مطلبی اشاره کردند که احتمالا در انتخابات آتی بخشی از دعوا حقوقی خواهد شد شاید در بعد از انتخابات در این مورد بیشتر صحبت کنیم.

 

4- این پست حاوی  کلمه کلیدی که احتمالا ما زیاد خواهیم شنید در فردای انتخابات آمریکا اول دخالت دولت های خارجی در انتخابات و دوم دبه کردن !!!!!

 

5-این پست را بیش از یک سال پیش نوشتم و هنوز بر همین عقیده هستم که ترامپ رای نخواهد آورد و نتایج انتخابات را نخواهد پذیرفت و ایالات متحده را به سمت آشوب خواهد کشید تا از قدرتش برای تثبیت تقلبش استفاده کند. در اینجا ادامه بحران به میزان جدیت طرف مقابل بستگی دارد که تا کجا مقابل ترامپ متقلب جلو خواهند رفت. جبهه مقابل ترامپ همچنان فاقد رهبری نافذ هست و بسیار شلخته و پراکنده هستند که در فردای اعلام نتایج میتواند بسیار تاثیر گذار باشد.

 

6-ناآرامی های ماه های گذشته آمریکا سبب شکل گیری و منسجم شدن نیرو های معترض در کف خیابان از هر دو طیف شده است.  با افزایش تجربه و آشنا شدن این گروه ها و شاید افراد با یکدیگر در طی چند ماه گذشته در کف خیابان های ایالات متحده و تشکیل گروه های سازمان یافته تر در هر دو سر ماجرا و آماده سازی خود برای تاریخ 3 نوامبر کار نیرو های ضد شورش و سرکوبگر سخت شده است. و افرادی مانند مارک زاکربرگ بنیانگذار فیسبوک و صاحب اینستاگرام و واتس آپ هشدارهایی در این زمینه داده اند.

 

باید به تاثیر مهم رای گیری پستی (که از سوی ترامپ سلامتی این نوع رای گیری به زیر سوال رفته ) که باعث کشدار شدن اعلام نتایج و تعمیق بحران در کف جامعه چند پاره شده آمریکا خواهد شد هم اشاره ای کرد. که در این مورد فرید زکریا اظهار نظر جالبی داشته و گفته ترامپ تنها یک روز منتظر خواهد ماند و با توجه به تقلبی دانستن آرای پستی پس از شمارش آرا نقد که در انتخابات ریخته شده اعلام پیروزی خواهد کرد !!!!!!

 

در  پایان ترامپ به بیماری کرونا مبتلا شده و به بیمارستان هم منتقل شده.  این مساله سبب کاهش آرای ترامپ در بین آمریکایی هایی میشه که به بقا قدرت و رییس جمهوری خداگونه و ضد ضرب اعتقاد دارند. در طیف جمهوری خواه نشان دادن ضعف یا نمایان شدن ضعف باعث ایحجاد حس همدردی نخواهد شد.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ترامپ به احتمال زیاد دوباره رییس جمهور میشه و این موارد رخ نخواهد داد...

  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بیشتر به این‌بستگی داره که ترامپ مریضیش واقعیه یا یک سناریوی قهرمان سازی !!

قطعا اگه واقعی بیمار شده باشه ظرفیت بدنی و مغذی قبل را نخواهد داشت بخصوص با اضافه وزن وسن بالای اون مثل قبل توی مناظرات و سخنرانی هاش نمیتونه فک بزنه !

حالا شاید بگید به چنان زبوری رسیدیم که سرنوشت این کشور برامون اینچنان مهم شده ولی درواقع وجود انسانی مثل ترامپ بجز اسیب به منطقه خاورمیانه و دموکراسی جهانی باعث اسیب های شدید به کل جهان هم میشود مثلا خروج از پیمان اب هوایی پاریس و یا بهداشت جهانی و حتی یونسکو عدم تعهد و پایبندی به قوانینی که جهان مارا از منازعات حفظ کردن و پرو بال دادن به دیکتاتور های همسو!!

کاری که با کره شمالی کرد واقعا یه فاجعه برای امریکا محسوب میشه عملا اتمی شدن کره شمالی را مشروعیت بهش بخشید! و شکافهای درونی این کشور هرچه بیشتر گسترش داد!

 

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

کدام آمریکا !!! 
آمریکا والت دیزنی یا آمریکا هنری فورد ؟؟
images?q=tbn:ANd9GcQcjOy5UK3aqxSRFzL72Wtimages?q=tbn:ANd9GcTn09Ou3PKTurC7U1FuTtF

 

 

ویرایش شده در توسط farhad29
  • Like 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

متاسفانه با اینکه طی چند پست در همین تاپیک هم اشاره شد و خصوصا دست باز ترامپ و تیمش و غافلگیریها و تحرک بسیار مناسبشون در مقابل رخوت دموکراتها ( ایمیلهای امروز پسر بایدن مثلا ) که مورد اشاره قرار گرفت و اینکه ترامپ به هر حال شانس بالایی برای پیروزی در انتخابات داره و نتایج نظرسنجی ها ملاک نیست (هرچند در این مورد هم ترامپ بعد از بهبودی از کرونا شرایطش حتی بهتر هم شده ) و دور قبل هم اکثر نظرسنجی ها کلینتون را برنده قلمداد میکردند ولی اتفاق دیگه ای افتاد؛ باز یک طیف به شدت داره با آدرس غلط پیروزی بایدن و گل و بلبل شدن همه چیز و وعده های انچنانی به مردم میده و سطح انتظارات را در مردم بالا میبره که بایدن حتما پیروز میشه و اون موقع همه مشکلات رفع میشه. کاری به حل مشکلات!! توسط بایدن ندارم ولی ایجاد این انتظار کاذب در مردم و دمیدن به امید پیروزی بایدن و گره زدن و شرطی کردن افکار عمومی و اقتصاد در صورتیکه بایدن پیروز نشه برای کشور یک بحران دوباره ایجاد میکنه در سطح انتظاری که هم اقتصاد و هم افکار عمومی را به شدت مثل موج با خودش میبره. دقیقا مثل انتظارات بیخودی که نسبت به برجام ایجاد شد و توجه کنیم که حوادث دیماه 96 قبل از خروج ترامپ از برجام و بیشترش حاصل انتظارات برآورده نشده وعده داده شده در برجام بود.

 

چرا باید دمیده بشه به یک موضوع بی حاصل. که حتی به نظرم الان واقعیت موجود و پیروزی ترامپ حتی بدبینانه اگر عنوان و تبلیغ بشه ضررش به مراتب کمتر هست چون انتظارات انباشته شده فردای انتخاب نشدن احتمالی بایدن دیگه به شدت تبلیغات الان نخواهد بود. الان دمیدن به پیروزی بایدن چه سودی برای کشور داره؟ اگر پیروز شد و خوشبینی های این طیف را پاسخ داد که فبها ( که همه میدونیم این هم در روی کاغذ هزار اما و اگر داره حالا حتی اگر خود بایدن بخواد با قفلهایی که ترامپ زده و لابی صهیونیستها که همیشه حضور داره ) ولی اگر نشد لااقل انتظارت بیهوده باعث ایجاد یک سرخوردگی عمیق تر در جامعه و اقتصاد نمیشه.

  • Like 1
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نقل قول

«رابر کاهیلی» استراتژیست و متخصص سنجش افکار عمومی گروه «ترافالگار» در گفت‌وگو با شبکه فاکس‌نیوز تصریح کرد که با توجه به «آراء مخفی»، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا احتمالاً در انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان) پیروز می‌شود.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «هیل»، نظرسنجی گروه ترافالگار در سال ۲۰۱۶ نشان داده بود که ترامپ در ایالات کلیدی پنسیلوانیا و میشیگان پیشتاز است و این در شرایطی بود که نتایج دیگر مؤسسات نظرسنجی نشان می‌داد که «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات‌ها پیشتاز است و در نهایت ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ در هر دو ایالت نامبرده و ویسکانسین پیروز شد و به اولین نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در چندین دهه تبدیل شد که توانسته در این سه ایالت کلیدی پیروز شود.

کاهیلی با اشاره به آراء «الکترا کالج» (مجمع گزینندگان) و اینکه هر نامزد انتخابات برای ورود به کالخ سفید به ۲۷۰ الکترال کالج نیاز دارد، گفت: «پیش‌بینی می‌کنم که رئیس‌جمهور (ترامپ) با حداقل ۲۷۰ الکترال کالج پیروز می‌شود و احتمالاً با توجه به میزان بزرگی آراء‌ مخفی این آراء الکترال کالج به طور چشمگیری افزایش می‌یابد».

وی ادامه داد: «آنچه متوجه شده‌ایم این است که نظرسنجی‌ها، عمدتاً آراء مخفی ترامپ را نادیده گرفته‌اند. یک حس شفاف و روشن بین محافظه‌کاران و افرادی که طرفدار رئیس‌جمهور هستند وجود دارد و آن این است که تمایل ندارند به راحتی عقاید خود را به اشتراک بگذارند. این افراد برای شرکت در نظرسنجی‌ها تردید بیشتری دارند و بنابراین اگر نتوانید این مسئله را جبران و برطرف کنید، به پاسخ‌های درستی از سوی آنها نمی‌رسید».

 

علاوه بر قرائن دیگه (اگر اتفاق خاصی نیفته) این تازه علاوه بر برگه های متعددی است که تیم انتخاباتی ترامپ هر روز رو میکنه ( از عادی سازی روابط بگیر - و احتمالا سودان در چند روز آینده - تا ماجرای لپ تاپ پسر بایدن که هر روز اطلاعات جدیدی ازش هدفمند تولید میشه )

کاملا مشخص هست گویا اصلا دموکراتها باخت را قبول کردند از بس منفعل عمل میکنند و البته تیم ترامپ که مشخصا از گذشته چقدر آماده کرده بودند خودشون را و احتمال حتی رو کردن یک غافلگیری بزرگ هم وجود داره.

حالا قبلا در همین تاپیک تحلیل شده بود که چطور با خلق و گسترش برخی کلیدواژه ها مثل: - ایران اولین تماس بعد از پیروزی را با مان خواهد گرفت - و یا - خودم دیگه قبل از انتخابات باهاشون مذاکره نمیکنم چون بعد پیروزی بهتره - و یا حمله شدید به چین - برخی نقاط ضعف را هم که ممکن بود به ضررش تموم بشه به نقاط قوتش تبدیل کرد (حالا کی هست بعد پیروزی بشینه تماسها را بشماره یا اصلا بگه چرا پس زنگ نزدند؟! )

 

همه این ها مشخص هست. چیزی که مشخص نیست اصرار برخی و طیفی در ایران که حتی مسئولان و مقامات هم در بینشون هست وعده دادن به مردم برای انتخابات امریکا و پیروزی بایدن و گره زدن افکار عمومی به پیروزی بایدن هست. اظهار نظر صریح و خطرناکی (از لحاظ جنگ روانی ضد خودمون) توسط رییس شورای شهر که احتمالا بایدن پیروزه مردم چند روز دیگه تحمل کنند تا مشکلات رع بشه (نقل به مضمون) یا تبلیغ مدام نظرسنجی هایی که پیروزی بایدن را نشون میده.

 

به نظر اینطوری بازی دو سر بردی را شروع کردند، هم در صورت پیروزی و هم شکست بایدن اتفاق مدنظرشون رخ میده ( با پیروزی بایدن چون مثل بعد برجام تغییر محسوسی دیده نمیشه فشار افکار عمومی باعث میشه شروط بایدن فشار اورده بشه که پذیرفته بشه - با شکست بایدن و آزاد شدن زنجیر این توقعات ایجاد شده توسط خودشون؛ وادار بشه شروط ترامپ توسط کشور پذیرفته بشه) - البته مقالات متعدد در روزنامه ها موید این نگاه هم هست متاسفانه. ( یعنی تنها راه حل پذیرفتن شروط ترامپ و آمریکا در کل و نه هیچ اقدام یا عمل جایزگین و نه هیچگونه احتمال یا پیش بینی از آینده - فقط و فقط پذیرفتن شروط یک توافق جدید توسط ایران تبلیغ میشه)

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.