RedArmy

تحلیل و پیگیری تحولات ایالات متحده

پیروز نهایی انتخابات سال 2020 ایالات متحده   

61 votes

این نظرسنجی برای رای جدید بسته است
  1. 1. پیروز نهایی انتخابات سال 2020 ایالات متحده به نظر شما کدامیک از دو گزینه ذیل خواهد بود ؟؟؟

    • جو بایدن (دموکرات)
    • دانالد ترامپ (جمهوری خواه )


Recommended Posts

شواهد نشون میده بایدن پیروز میشه و رئیس جمهوری بعدی آمریکا 

می دونیم که از نظر اجرایی تفاوتی برای ایران نمی کند 

ولی رفتار ترامپ برای حفظ قدرت برای ایرانی ها بسیار آشنا هست 

الان در تویتر و صفحه های اجتماعی می شنویم که "چه جالب آمریکایی ها هم از این کار ها می کنن، این ها برای ما قدیمی است "

 

این اتفاقات انتقال قدرت رو سخت میکنه و طرفداران ترامپ رو به این فکر می رسونه که تقلب شده است 

این ابهام به راحتی از بین نمیره همانطور که هنوز بحث انتخابات 88 برای عده ای در ایران مبهم و با سوال است 

در مجموع این اتفاقات برای شعار دموکراسی امریکا یک ضربه بزرگ است و برای دنیا این حرف که آمریکا دیگر برای ما نسخه نپیچید 

 

آرمان شهر آمریکا داره آسیب میبینه 

آیا بایدن می تواند ایده آمریکا رو نجات بده؟

ویرایش شده در توسط arminheidari
  • Like 1
  • Upvote 8
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایران.

برگ برنده ای که ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا نداشت و ضربه سختی به ترامپ زد. در سخنان ترامپ هم کاملاً واضحه که موضوع ایران و مهار کردن آن در سیاست خارجه آمریکا بسیار با اهمیت شده و دیگر غیر قابل چشم پوشی نیست( ترامپ؛ بعد از برنده شدن من اولین تماسی که گرفته میشه از طرف ایرانه!!!) مشخصاً این دیالوگ آنقدر مهم هست و پشت این سخن خیلی حرفها وجود داره که باید بسیار موشکافی بشه.

 

نتیجه مقاومت ایران در عدم باج دهی به آمریکا ( هر چند واقعاً به همه مردم فشار بسیاری وارد شد) ولی تاثیرش حذف ترامپ از صحنه سیاسی یک ابر قدرت هست و نباید این موضوع را ساده گرفت.

 

هر چند که قطعاً موارد بسیاری در عدم موفقیت ترامپ از جمله مسئله کرونا و چین موثر بودن ولی مسئله کارت مفقود ایران در این انتخابات از همه کارتها پر رنگ تر بود.

 

در صورت تایید شدن نتیجه حال حاضر انتخابات آمریکا چیزی که برای همیشه تغییر خواهد کرد( اگر مسئولین ایرانی درک کنن و این مسئله مهم رو زود فراموش نکنن) این خواهد بود که دیگر آمریکا متوجه خواهد شد که بدون دادن هیچ امتیازی نمیتواند از ایران امتیاز بگیرد و باید انتظارات طرف مقابل براورده شود.

 

 

  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 14 آبان 1399 در 14:20 , HRA گفت:

دیشب در بروزرسانی هم عرض شد که ترامپ هوشمندانه با ایجاد یک هراس اجتماعی از اینکه اگر رای نیاورد امنیت داخلی آمریکا با مخاطره مواجه می شود ، سعی در جمع آوری رای دارد . الان هم همان روند را  ادامه می دهد که اگر با رای شرکت کنندگان در انتخابات نتواند به ریاست جمهوری برسد ، با ایجاد ناآرامی های داخلی و استفاده از سیستم انتخاباتی آمریکا نتیجه نهایی را به سمت خودش برگرداند (در واقع همان فشار از پایین چانه زنی در بالا را پیاده نماید) . 

 

سلام

آنطور که به نظر می رسد و شواهد می گوید این اتفاق دارد می افتد . این تاخیر در اعلام برنده هم بیشتر از اینکه ناشی از روند طبیعی انتخابات باشد ، به دلیل رایزنی های پشت پرده برای انتخاب رئیس جمهور آینده آمریکا است . به نظر کانون های قدرت و لابی های موثر در آمریکا در حال چانه زنی هستند تا احتمالا ترامپ به عنوان برنده انتخاب شود و یا بایدن در بعضی از حوزه ها به دلخواه آنها عمل نماید . شاید یکی از آن حوزه ها مساله کشور ما باشد . 

وزیر امور خارجه آلمان هم طی یک مصاحبه و با یک توئیت احتمال درستی نظر بنده را قوت بخشید . 

https://www.auswaertiges-amt.de/de/newsroom/maas-us-wahlen/2412954

 

hekomaas.JPG

  • جهان آمریکا را به عنوان یک نیرو برای نظم بخشی می‌خواهد نه یک نیروی هرج و مرج طلب.
  • دموکراسی درصورتی در این کشور کارایی دارد که بازندگان معقول بهتر از برندگان زیرک عمل کنند.

 

در کل همانگونه که قبلا عرض شدi فارق از انتخابات آمریکا به نظرم ما آغاز قرن پانزدهم شگفت انگیزی خواهیم داشت (و الله اعلم) . 

:rose:

  • Like 1
  • Upvote 7
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آخرین آمار شمارش آرا در سه ایالت کلیدی تا این لحظه 

 

ایالت جورجیا: ۹۹ درصد آرا شمارش شده‌اند.
بایدن با 4020 رای بیشتر پیشتاز است. مسئولان این ایالت اعلام کردند به خاطر نزدیکی آرا بازشماری برگه‌های رای انجام می‌شود.

 

ایالت نوادا: ۸۷ درصد آرا شمارش شده‌اند. بایدن با 22 هزار رای بیشتر پیش است.
رای‌های شهروندان ساکن ایالت نوادا بر اساس قوانین این ایالت در صورت رعایت شدن موازین اعلام شده تا ۹ روز پس از انتخابات قابل شمارش خواهد بود.

 

ایالت پنسیلوانیا: ۹۹ درصد آرا شمارش شده‌اند. بایدن در این ایالت با ۲۰ رای الکترال با 29 هزار رای پیش افتاده است.

 

ویرایش شده در توسط islfk
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
19 minutes قبل , islfk گفت:

آخرین آمار شمارش آرا در سه ایالت کلیدی تا این لحظه

 

 

آریزونا هم هست. فاصله ترامپ داره کمتر میشه با بایدن در این ایالت به صورت برعکس سایر ایالات. و با اینکه برخی اراش را ریختند به حساب بایدن ولی برخی خبرگزاریهای دیگه مثل ان بی سی هنوز کار این ایالت را تموم شده ندونسته.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

#برای ثبت در تاریخ  

 

روز 13 ابان 1399 با روز 17 ربیع الاول 1442 ولادت پیامبر  اسلام و 3 نوامبر 2020  روز انتخابات ریاست جمهوری امریکا   در یک روز تلاقی پیدا کردند  عجب روزی است ان روز   سه اتفاق تاریخ ساز در یک روز     

 

شگفتی   2020  همچنان ادامه دارد ........

  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

برای ثبت در تاپیک

 

تصور کنید شخص

آیت الله خامنه ای

که تحت اماج فشارها و توهین ها و نامه های طویل و بیانیه های سرگشاده بود در این دو سال و یک تنه در برابر فشارها برای مذاکره با ترامپ ایستاد در مقابل تمام هجمه های جناحی و رسانه ای و شخصیتی و روزنامه ای، چنین نکرده بود

حالا یک مذاکره نصفه و نیمه و ناتمام و در نتیجه قبول رسمی ایران مبنی بر  انحلال برجام را شاهد بودیم، برگ های هسته ای از دست رفته و دولت جدید امریکا که نهایتا بدون عجله (تمام تحریمها بر علیه ایران اعمال شده)

خواستار مذاکرات جدیدی بود ولی اینبار با شروط و زمانهای جدید

 

لااقل حالا امیدواران به دولت جدید آمریکا دلخوش به وعده بایدن مبنی بر بازگشت به برجام هستند هرچند شروطش را همه شنیدیم ولی به هر حال دستانش برای تغییر برجام در شکل فعلیش بسته است. هر چند قطعا

در کنار برجام این شروط را با کارشکنی در رفع تحریم ها و ابزارهایی که ترامپ مثل یک هدیه براش به جا گذاشته قصد تحمیل خواهد داشت و البته با تکیه بر بازوان پرتوان داخل ایرانش!! که اون میشه جبهه جدید دوستان فوق الذکر

برای نامه پراکنی ها و مذاکره مذاکره گفتن ها

 

یادمون نره مکرون این دلال جدید منطقه ما، چطور در اتاق جناب روحانی قصد رقم زدن گام نهایی مذاکره جدید با امریکا و انداختن ایران به چاه عمیق را داشت

و چقدر هم نزدیک بود

یک نظر شخصی است ولی به نظرم حتی سردار سلیمانی با شهادتشون یکی از افرادی بودند که حتی پس از شهادت با "جان از دست رفته خودشون" سبب شدند این ده ماه اخیر هم به خیر بگذره و بدون مذاکره سپری بشه و

هیچ بعید نبود اگر "موقعیت" شهادت سردار نبود شاید امثال مکرون و البته طیف داخلی ده ها بار مذاکره را تحمیل کرده بودند

 

ویرایش شده در توسط alala
  • Like 1
  • Upvote 11
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

جو بایدن نیز کاملاً تحت احاطه صهیونیست هاست.

اولین انتصاب وی سناتور «تد کوفمن» یک یهودی صهیونیست است که مسئولیت هماهنگی تحویل قدرت از دونالد ترامپ را مدیریت خواهد کرد.

همسر معاون وی «کاملا هریس» نیز یهودی صهیونیستی با نام «داگلاس امهف» می باشد.

پسر جو بایدن «روبرت هانتر» نیز سال پیش با «ملیسا کهن» که یک یهودی از آفریقای جنوبی است ازدواج کرده است. 

 

نکته: یهودی بودن یک نفر به این بستگی داره که مادر یهودی داشته باشه

ویرایش شده در توسط mehdipersian
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
28 minutes قبل , mehdipersian گفت:

جو بایدن نیز کاملاً تحت احاطه صهیونیست هاست.

 

مگر شکی وجود داشت؟! یک مورد را عنوان کنم فقط که چقدر روشن کننده است که مشکل ما روسای جمهور نیستند (که فقط در تاکتیک متفاوتند ضد ایران چون ماجرا از یک قدم عقب تر مدیریت میشه)

 

چه کسی گمان میکنه الان ترامپ در شرایطی است که بخواد در همین ساعات برنامه های منطقه ایش را پیش ببره؟!

آبرامز مامور امور ایران دیروز به سرزمینهای اشغالی و امارات و عربستان سفر کرد در رابطه با بحث در موضوع ایران

و پمپئو هم امروز یا فردا سفری خواهد داشت به سرزمین های اشغالی در باب موضوع ایران

مشخصا تیمی که در پس پرده همیشه در دولتهای امریکا وجود داشته (لابی صهیونیستی) قصد داره برنامه های جاری ضد ایران را (بدون توجه به ترامپ در وضعیت فعلی) هماهنگ کنه برای شرایط جدید. تیمی که در دولتها همیشه اعضای آشکاری در سطح وزیر و مشاور داشته و در پشت پرده هم مهره های کمتر شناخته شده تری. اینجا هم در وضعیت فعلی ترامپ ابزاری بود که تمام شد و حالا هماهنگی برنامه های پیش رو نیاز داره که از ابزار جدید (بایدن) به چه نحوی استفاده بشه که میتونه این سفرها نشانه ای از این باشه که حتی یک روز را از دست نمیدند.

 

این را بزارید کنار توصیه کوشنر به ترامپ برای تموم کردن بازی و کنار کشیدن و لابی ای که ازش صحبت میکنیم به واقع همین هست. از داماد روسای جمهور تا نزدیکان و مشاروان و وزیران و معاونان و حتی همسران و فرزندان و تامین کنندگان مالی

روسای جمهور فقط مجری هستند و برنامه های این لابی پشت پرده تغییری نداره فقط با توجه به شکل و فرم و شخصیت مجری دچار تغییرات تاکتیکی در اجرا میشه

 

پ ن: شرایط طوری است که شاید در این فرصت یکی دو ماهه تا تحویل قدرت بخوان از ترامپ که حالا در وضعیت غیرمتعادل و آشفته ای هم هست آخرین استفاده را هم ببرند و در راستای القائات گوناگون (از فرونشاندن خشم و عقده ترامپ نسبت به پرونده ناتمام ایران و یا تحریکش برای به اصطلاح ضربه زدن به بایدن و ...) اون را وادار به حرکت احمقانه ای کنند که هم هدفی از اهداف ضد ایرانیشون در سوریه، عراق، یا خود ایران و هسته ای و موشکیش محقق شده باشه و هم دست بایدن را طوری بند کنند که در مسیر ترسیم شده اونها مجبورتر پیش بره. مثلا یک حمله در سوریه و پاسخ ایران و آغاز یک جنگی که بایدن به ارث ببرتش یا چیزهایی شبیه به این. یا مثلا هدف قرار دادن هدف مهمی از ایران و اطمینان از اینکه در ایران فشارها برای بهره مندی از بایدن اجازه نخواهد داد که ایران واکنش نشون بده.

 

باید مراقب بود مثل ترور سردار غافلگیر نشیم در این وضعیتی که عامل که داره ترک میکنه کاخ سفید را و پاسخگو به کسی نیست و بعدی هم عنوان میکنه من دخالتی نداشتم. عوامل داخلی هم حی و حاضر که تصدیق کنند بله اینطوره و ایران نباید اقدامی کنه

ویرایش شده در توسط alala
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
32 minutes قبل , alala گفت:

اید مراقب بود مثل ترور سردار غافلگیر نشیم در این وضعیتی که عامل که داره ترک میکنه کاخ سفید را و پاسخگو به کسی نیست و بعدی هم عنوان میکنه من دخالتی نداشتم. عوامل داخلی هم حی و حاضر که تصدیق کنند بله اینطوره و ایران نباید اقدامی کنه

 

سلام

اولا ما از خون سردار نباید بگذریم و انشاالله نخواهیم گذشت اما حتی اگر اینقدر ... باشیم که بخواهیم این کار را بکنیم باید در ظاهر ژست انتقام را بگیریم تا بر روی همین هم بتوانیم چانه زنی کنیم . 

دوم اینکه اگر کمی عاقل باشیم رفتار های آمریکایی ها را حمل بر اشخاصی که رئیس جمهور این کشور می شوند نمی گذاریم و آنها را سیاست های ثابت آمریکایی ها نشان خواهیم داد که باید در مقابلشان واکنش نشان داد.  در غیر اینصورت با دست خودمان رویه ای را وضع خواهیم کرد و شرایط روانی ای را ایجاد خواهیم نمود که هر رئیس جمهور آمریکا فکر خواهد کرد که در هنگام پایان دولتش و یا در سطح پایین تر وزرای آنها به خود اجازه خواهند داد بر علیه ما اقدام مهمی کرده و ضربه ای زده و بعد با تغییرشان قضیه ماست مالی شود . 

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

# برکناری مارک اسپر 

 

شاید ترامب در این هفته های آخر بفکر یک دیوانه بازی خطرناک باشد  باید مراقب بود وهوشیار ......

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
8 hours قبل , HAMAD2012 گفت:

# برکناری مارک اسپر 

 

شاید ترامب در این هفته های آخر بفکر یک دیوانه بازی خطرناک باشد  باید مراقب بود وهوشیار ......

 

وقتی در کنار تخته گاز گرفتن ناوهای آمریکایی برای خروج از خلیج فارس میزاریمش باید جدی تر بهش نگاه کنیم. و نه ترامپ که بیشتر پمپئو و تیمش که این روزها سرازیر شدند به منطقه در حالیکه تکلیف خودشون در امریکا مشخص نیست به نظر دارند برنامه ای برای منطقه ما میچینند تا فرصت هست. عصبانیت پمپئو در واکنش عجیبو  غریبش به توییت اکانت انگلیسی رهبر انقلاب نشان از اتشفشانی درونش داره که از تک تک کلمات توییتش مشخص بود.

 

احتمال قصد کردن برای زدن یک ضربه محدود به ایران در سوریه یا عراق و حتی خود ایران هست.

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 18 آبان 1399 در 14:29 , HRA گفت:

 

سلام

اولا ما از خون سردار نباید بگذریم و انشاالله نخواهیم گذشت اما حتی اگر اینقدر ... باشیم که بخواهیم این کار را بکنیم باید در ظاهر ژست انتقام را بگیریم تا بر روی همین هم بتوانیم چانه زنی کنیم . 

دوم اینکه اگر کمی عاقل باشیم رفتار های آمریکایی ها را حمل بر اشخاصی که رئیس جمهور این کشور می شوند نمی گذاریم و آنها را سیاست های ثابت آمریکایی ها نشان خواهیم داد که باید در مقابلشان واکنش نشان داد.  در غیر اینصورت با دست خودمان رویه ای را وضع خواهیم کرد و شرایط روانی ای را ایجاد خواهیم نمود که هر رئیس جمهور آمریکا فکر خواهد کرد که در هنگام پایان دولتش و یا در سطح پایین تر وزرای آنها به خود اجازه خواهند داد بر علیه ما اقدام مهمی کرده و ضربه ای زده و بعد با تغییرشان قضیه ماست مالی شود . 

 

فرصت تمام شد 

 

از چه کسی انتقام بگیریم وقتی دولت آمریکا عوض شد و وقتی آبها از آسیاب افتاد هر عکس العمل ما با عواقب چندین برابری عکس العمل زمان ترور سردار مواجه خواهد شد آنزمان جو روانی داخلی و خارجی کاملاً آماده بود برای یک انتقام سخت و حتی از سوی جامعه بین المللی اگر حمایت نمیشد ولی زیاد دخالتی هم نمیکردن.

 

الان با عناوین مختلف از عملیات تروریستی بگیر تا هزار انک دیگه به ما میزنن و عواقب شورای امنیت و تحریم های جدید و واکنش نظامی در پی اون.

 

در حال حاضر فقط راه شکایت در دادگاه های بین المللی باز مونده که اونم با شرایط کشورمون معلومه که به هیچ جایی نمیرسه و به هیچ وجه هم، هم وزن اون بار سنگین ترور سردار نخواهد بود.

 

مرگ یک بار و شیون یک بار. همون زمان هر چه باید میشد که نشد و دیگه تمام شد

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.