LAST-WAR

جت آموزشی پیشرفته ای.تی.جی جاولین ( ATG Javelin)

Recommended Posts

جت پيشرفته آموزشيJavelin محصول مشترك آمريكا و رژیم صهیونیستی

1-javelin.jpg



Javelin Mk-20

در سال 2004، صنايع هوائي اسرائيل (IAI) و ATG آمريكا از موافقتنامه اي جهت توسعه و توليد نمونه 2 سرنشينه آموزشي از خانواده نظامي Javelin خبر دادند: Javelin Mk-20 و Javelin Mk-30 .
Mk-20 ، جت آموزشي پايه +phase 2 و Mk-30 ، جت آموزشي پيشرفته مشتق از Mk-20 است با موتورهاي پرتوان تر، آويونيك كارامدتر، يك شبيه ساز جاسازي شده و سيستم آموزش مجازي.

پيش نمونه آزمايشي مدل غير نظامي Javelin به نام Mk-10 ، اولين پرواز خود را در سپتامبر 2005 از فرودگاه Centennial واقع در Englewood به انجام رساند. مدل غير نظامي Javelin بر اساس برنامه زمان بندي شده در اواخر سال 2008 وارد خدمت خواهد شد. كار ساخت جت آموزشي نظامي Javelin Mk-20 قبل از اتمام سال 2007 آغاز و در سال 2009 آماده براي ورود به خدمت خواهد بود. Javelin Mk-30 از اواسط 2008 كار ساخت آن آغاز و براي سال 2010 به خدمت در خواهد آمد.

javelin_mockup.jpg



بنا به دلخواه مشتري امكانات مدل نظامي Javelin ميتواند از ATG آمريكا و يا IAI اسرائيل بهره ببرد. IAI اسرائيل سيستم يكپارچه نظامي را براي HUD و ديگر سيستمهاي كاكپيت فراهم مياورد. مدل نظامي Javelin داراي بدنه اي بسيار مقاوم، كامپوزيت و با وزن كم است. Javelin مجهز به دو سكان عمودي با زاويه 20 درجه اريب به سمت خارج ميباشد. Javelin Mk-20 ، آموزشهاي پايه phase 2 را پوشش ميدهد و به راحتي خلبانهائي كه به تازگي آموزش phase 1 Ab را با موفقيت پشت سرگذاشته اند ميتوانند با آن پرواز كنند. بنا به درخواست مشتري بسياري از آموزشهاي پيشرفته phase 3 توسط Mk-20 ميسر خواهد بود.

كاكپيت و سيستمهاي آويونيك Javelin Mk-20 با نمايشگرها و سيستمهاي عملياتي بسياري از جنگنده هاي حال حاضر دنيا از قبيل: Eurofighter, F-15, F-16, MiG-29, Rafale و Su-30 سازگار شده است. Javelin Mk-30 آموزشهاي پيشرفته phase 3 و phase 4 را كه به سمت "آموزش جنگنده" سوق داده ميشود را پوشش ميدهند. خلبانها پي از طي موفقيت آميز اين مرحله قادر به انتقال به phase 5 يا آموزشهاي واحد تبديل عملياتي OCU خواهند بود. Mk-30 آموزشهاي ناوبري تاكتيكي و آرايش پروازي را در سرعتهاي تا 500kt و در ارتفاع پست را فراهم مياورد. آموزشهاي تاكتيكي هوا به زمين ، حملات شبيه سازي شده هوا به زمين و دفاع بر عليه تهديدات شبيه سازي شده موشكهاي سطح به هوا را پوشش ميدهد.

0509015_5.jpg



آموزش، شامل شناسائي و حملات شبيه سازي شده اهداف زميني با بكار گيري رادار روزنه تركيبي SAR و سيستم مادون قرمز جلونگر FLIR ميباشد. در آموزشهاي تاكتيكي حملات هوا به هوا ، خلبانان دانشجو قادر خواهند بود با بكارگيري مانور در g بالا برعليه هواپيماهاي دشمن و به كارگيري تاكتيكهاي پدافندي، مهارتهاي خود را افزايش دهند. دوره هاي آموزشي شامل عمليات شبيه سازي شده رادار كنترل آتش در خلال بازدارندگي و نبردهاي نزديك ميباشد. خلبانان تحت آموزش قادر خواهند بود تا مهارتهايشان را از طريق دستورات تركيبي ميدان نبرد شبيه سازي شده شامل نمايش تهديدات و اهداف افزايش دهند. استاد خلبان ميتواند به تعداد اهداف هوائي و تهديدات زمين به هواي شبيه سازي شده بيافزايد. قابليتهاي مونيتورينگ همزمان، به استاد خلبان اين اجازه را ميدهد تا خلبان دانشجو را در پرواز مستقل مونيتور نمايد.

كاكپيت مجهز به سيستم HOTAS و HUD دوگانه در برابر خلبان و استاد خلبان ميباشد. صندليهاي كاكپيت ساخته مارتين- بيكر و با قابليت عمل در حالت صفر- صفر است. Avidyne Corporation مستقر در ماساچوست امريكا، سيستم Entegra را براي كاكپيت فراهم مياورد. Entegra شامل دو نمايش دهنده قطري 10.4 اينچي - يك نمايش دهنده مقدماتي پرواز PFD و نمايش دهنده چند كاره MFD در هر دو كابين ميباشد. PFD مسئول نمايش وضع، سرعت هوائي، ارتفاع و سرعت عمودي است. MFD مسئول نمايش مسير پروازي بر روي نقشه رنگي متحرك با نمايش عوارض زميني و ترافيك و ديتالينك با اطلاعات شرايط جوي گرافيكي ميباشد. Entegra همچنين شامل يك سيستم مديريت پرواز پيشرفته، ارتباطي و ناوبري VHF، دريافت كننده و پاسخ دهنده Mode S و دريافت كننده دو گانه GPS ميباشد.

Javelin_out.jpg



موتورهاي نصب شده بر روي Javelin Mk-20 ، دو دستگاه موتور توربوفن Williams International FJ33-4-17M با قابليت كنترل الكترونيكي تمام ديجيتال FADEC ميباشد. موتورها مجهز به سيستم روغن معكوس جهت انجام مانورهاي آكروباتيك ميباشد. هنوز اطلاعاتي از موتور در نظر گرفته شده براي مدل Mk-30 در دست نيست. مخزن سوخت 280 گالني در داخل بدنه ، پشت كاكيت، بين موتورها و ورودي هاي هواي موتور قرار دارد. Mk-20 داراي سرعتي بيش از 0.85 ماخ است و قابليت تحمل 6g+ و 3g- را دارد. سرعت فرودي معدل 110kt و سرعت واماندگي زير 90kt را دارد. حداكثر سرعت Javelin Mk-30 معادل 0.95 ماخ و قابليت تحمل 6g+ و 3g- و سرعت فرودي معادل 130kt را دارد. هر دو مدل Mk-20 و Mk-30 داراي برد عبوري معادل 1,200nm و حداكثر سقف پروازي معادل 13,715m/ 45000ft ميباشند.

سيستم آموزش مجازي شامل يك سيستم ارزيابي خلبان، سيستم طرح ريزي عمليات و پرسش از خلبان MPDS، شبيه سازها و يك كلاس آموزشي بر اساس اطلاع و برنامه مديريت آموزشي است. استاد خلبان و دانشجو قابليت دسترسي به آلات و ادوات مانور نبردهاي هوائي ACMI از نوع پرسشگر از خلبان را دارند.



مشخصات Javelin MK-10:

خدمه: 2
طول: 11.28 متر
فاصله دو نوك بال: 7.65 متر
ارتفاع: 3.20 متر
مساحت بال: 13 متر مربع
وزن خالي: 2 111 كيلوگرم
حداكثر وزن برخاست: 3100 كيلوگرم
نرخ صعود: 46 متر بر ثانيه
نسبت كشش به وزن: 0.56

3-jet-trainers.jpg

thumb_3-jet-trainers.jpg


0508015_6.jpg

thumb_0508015_6.jpg
Javelin_in.jpg

thumb_Javelin_in.jpg
javelin3.jpg

thumb_javelin3.jpg
javelin2.jpg

thumb_javelin2.jpg
javelin4.jpg

thumb_javelin4.jpg



منابع:
http://www.airforce-technology.com
http://www.centralclubs.com

 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]حداکثر سرعت؟[/quote]

تو متن نوشته شده.ولی کاش به سیستمهای تسلیحاتیش هم اشاره میشد.البته اگر داره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ظاهرا سیستم های تسلیحاتی از جمله موشک هوا به هوای کوتاه برد رو برای فاز های بعدی این هواپیما در نظر گرفته اند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عرفان جان خسته نباشي.[size=9]ميبينم رفتي سراغه منابعي كه توليسته سياه هستن[/size] icon_cheesygrin

جت اموزشي خوبيه گرچه من همون ياك رو بيشتر دوست دارم.
كاكپيتش هم شيشه اي و مناسبه.از فرم جنگنده هم كاملا مشخصه كه قراره دانشجوهاي شكاري -رهگير رو وارده ميدون كنه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

اگه دقت بكنيد ميبينيد خيلي شبيه سيمرغ خودمونه !!

منظورم اون عكسيه كه سيمرغ سفيد و سبز رنگ با چرخهاي باز داره لندينگ ميكنه !! يه طورايي كابين و دماغه شبيه هم هستش . نه ؟ icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
باسلام
به نظرم سیمرغ یا حتی تذرو از نظر توانایی عملیاتی (چون از یک جنگنده مشتق شده اند) قوی تر است
اما خیلی شبیه صاعقه هست اما کوچکتر این نشان می دهد که طراحی تایگر بسیار دقیق وکارا می باشد icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]باسلام
به نظرم سیمرغ یا حتی تذرو از نظر توانایی عملیاتی (چون از یک جنگنده مشتق شده اند) قوی تر است
اما خیلی شبیه صاعقه هست اما کوچکتر این نشان می دهد که طراحی تایگر بسیار دقیق وکارا می باشد icon_wink[/quote]
اما اين خيلي قبراقتر به نظر ميرسه....دوستان چرا چيزايي كه اينا ميسازن اينقدر با كلاسه اما مال ماها انگار با چكش ساختيمش big_grin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر من قبراقتر به نظر اومدنش به خاطر کیفیت رنگ آمیزیش و تمییز بودنشه.... و اینکه ما ایرانیا اصولا هر چیزی که خارجی ساز باشه رو بهتر می دونیم!!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از نظر قدرت با همون سيمرغ و صاعقه قابل مقايسه نيست و اين مقايسات همه بر اساس ظاهر و بدنه است . قدرت پيشران j85 كجا اين كجا عزيزان ! icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
باسلام
[quote]از نظر قدرت با همون سيمرغ و صاعقه قابل مقايسه نيست و اين مقايسات همه بر اساس ظاهر و بدنه است . قدرت پيشران j85 كجا اين كجا عزيزان ! icon_wink[/quote]
چرا !!میشود توضیح بدهید

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با توجه به جثه هر هواپيما قدرت مورد نظر از موتور تخمين زده ميشود و با توجه به اينكه اين جت كوچك آموزشي از هيكل ريزتري برخورداراست و با توجه به اينكه آموزشي است مقايسه اين با صاعقه دوراز عقله . اون جنگنده شكاريه و اين جت كوچك اموزشي .

اصلا دو تا مقوله سوا از هم هستند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.