Recommended Posts

"لطفا توسط مدیران عزیز سایت به بخش مربوطه منتقل شود"
گاهی بعضی از جوانترها طعنه می زنند که" زمانی که کشورهای پیشرفته هواپیماهای رادارگریز و زیردریایی های هسته ای می سازند ساخت تسلیحات با تکنولوژی پایین تر از جانب صنایع دفاعی ایران چه مفهومی دارد؟" نگاهی کوتاه به جنگهای 50 سال اخیر ،مانند جنگ ویتنام یا جنگ ایران-عراق، نشان می دهد که همیشه طرف برنده آن کسی نیست که سلاح هایی مدرنتر دارد. در صحنه جنگ آن کس موفق تر عمل می کند که از کمترین امکانات بیشترین بهره را ببرد. نگاهی به مقاله زیر نشان می دهد حتی آنانکه در حوزه هوافضا دست به ساختن هواپیماهای رادارگریز و گران قیمتی مانند بمب افکن بی-2 یا جنگنده اف-22 می زنند نیز از امکانات در دسترس شان چگونه استفاده می کنند.

هواپیمای ای.تی-802یو در حقیقت یک هواپیمای سمپاشی و آتش نشانی بود که توسط شرکت ایرتراکتور طراحی و به بازار عرضه شد. در سال 2008 و پس از فراخوان نیروی هوایی آمریکا برای برنامه "هواپیمایی ضربتی-شناسایی سبک" شرکت ایرتراکتور تصمیم گرفت تا نمونه ای از ای.تی-802 را برای انجام عملیات پشتیبانی نزدیک هوایی یا شناسایی بسازد. ایرتراکتور با نصب زره در قسمتهای کابین و موتور، تعویض شیشه های کابین با شیشه ضدگلوله و مخازن سوخت ضدنشت هواپیمای جدیدش را ای.تی-802یو نام نهاد و آن را در نمایشگاه هوایی پاریس همان سال به نمایش درآورد.

AT-802Usensor2.jpg

9 جایگاه سلاح ،که در زیر بدنه و بالهای این هواپیما نصب شدند، به ای.تی-802 اجازه می دهند تا حجم وسیعی از سلاح ها را با خود حمل کند. از جمله سلاح های محمول این هواپیما می توان به گاتلینگ کالیبر 50 سه لوله جی.ای.یو-10آ، راکت انداز 7 لوله ام-206 و بمبهای 500پاوندی مارک-82 اشاره کرد. مشتری می تواند در صورت نیاز جایگاه های حمل سلاح را تا 15 جایگاه توسعه دهد. همچنین به سفارش مشتری می توان سیستمهای پیشرفته تری مانند کلاهخود مجهز به نمایشگر، سیستم هدایت آتش، هدف یاب برای بمب یا موشکهای لیزری مانند موشک هلفایر، یا انواع دوربینهای شناسایی را بر روی ای.تی-802 نصب کرد.

ای.تی-802 به یک بیسیم چند کاناله ساخت ولفسبرگ فلکسکام مجهز شده است که خدمه می توانند به وسیله آن با افسران مقدم ناظر هوایی مستقر در صحنه عملیات تماس برقرار کنند تا به صورت مؤثرتری مواضع دشمن را بمباران کنند.

برای انجام عملیات شناسایی می توان ای.تی-802 را به یک برجک مخصوص در زیر بدنه مجهز کرد که جایگاه نصب دوربین ام.اکس-15دی ساخت وسکام می باشد. با مجهز شدن ای.تی-802 به کانال ارتباط داده ،به سفارش مشتری، فرماندهان عملیات می توانند تصویر کاملی از صحنه نبرد در زمان واقعی داشته باشند. این اطلاعات می تواند برای تغذیه دیگر قرارگاه های عملیاتی، هواپیماهای دیگر و ناظران مقدم هوایی استفاده شود. ای.تی-802 با نصب دوربینهای دید در شب می تواند در هر گونه عملیات شبانه رزمی بکارگرفته شود. مداومت پروازی ای.تی-802 در حدود 10 ساعت است که می توان با نصب مخزن سوخت خارجی آن را افزایش داد.

Sensor-Turret-016.jpg
برجک نصب دوربین و دیگر سنسورها برای عملیات شناسایی یا نظارتی.

این هواپیما ارزش رزمی خود را در عملیات مبارزه با مواد مخدر نشان داده است. با وجود بیش از 200 اصابت گلوله خدمه ای.تی802 تا کنون حتی یک زخمی هم در طی عملیات رزمی نداشته اند. تحویل ای.تی-802یو به نیروی هوایی آمریکا از ژانویه 2011 آغاز شده است.

ای.تی-802یو مشخصات

سازنده ایرتراکتور

طول 10.87متر

عرض بال 18متر

ارتفاع 3.5متر

سطح بال 37.3مترمربع

وزن خالی 2903کیلوگرم

حداکثر وزن در هنگام بلندشدن 7257کیلوگرم

پیشرانه 1دستگاه موتور توربوپراپ پی.تی6آ ساخت پرت اند ویتنی

توان 1600 اسب بخار

حداکثرسرعت 370کیلومتر/ساعت

سرعت پیمایش افقی 300کیلومتر/ساعت

برد 2963کیلومتر

مداومت پروازی 10ساعت

سقف پرواز عملیاتی 7620متر

تسلیحات 9 جایگاه نصب سلاح در زیربدنه و بال برای حمل انواع بمب، موشک، راکت انداز یا مسلسل به وزن 4100کیلوگرم

ترجمه و تحقیق:رضاکیانی موحد
منبع:http://wars-and-history.mihanblog.com/post/129

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

رضا خان ممنون.

در تأیید فرمایشتون، در زمان جنگ پی سی 7 های عراقی ( که رزمنده ها به خاطر صداشون به اونها قارقارک می گفتن!) بر علیه خطوط مقدم و آفندی ما خیلی موثر عمل می کردند و حتی اگر نمی توانستند تلفات زیادی وارد کنند لااقل یگانهای آفندی یا پدافندی ما را برای مدتی زمین گیر می کردند و در پیشروی تأخیر بوجود می آوردند.

این هواپیماها حتی برای بالگردهای ما هم مزاحمت ایجاد می کردند و زدن آنها هم کار راحتی نبود. حتی برای هواپیماهای جت نیروی هوایی.

فکر کنم لانچر های 7 تایی هستند.



بله لانچرهای 7 تایی هیدرا 70 هستند، توکانوی نیروی هوایی سپاه مجهز به راکت لانچر:


thumb_1532661.jpg


توکانو دارای وزن، قدرت موتور و توان حمل مهمات کمتری نسبت به این زاقارت(!) هست ولی مانور پذیری بهتری داره و حداکثر سرعت و همچنین سرعت کروز بیشتری هم داره.

با وجود بیش از 200 اصابت گلوله خدمه ای.تی802 تا کنون حتی یک زخمی هم در طی عملیات رزمی نداشته اند.



بابا ای ول! اشرار آمریکایی هم بله! من فکر می کردم فقط اینجا هست که اشرار عزیز(!) به پرنده های دولتی تیر می اندازن!

مشتری می تواند در صورت نیاز جایگاه های حمل سلاح را تا 15 جایگاه توسعه دهد.



fi_lone_ranger icon_wink icon_eek

باز هم ممنون.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یعنی غیر سمپاشی شلیکم می کنه؟



اینشتن جون، اصلا مطلبو خوندی؟!

رضا جان من بهتون تسلیت میگم!

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اقاي رضاكياني دمت گرم. عجب مطلب بيستي بود. خيلي باورنكردني بود.1پا جنگنده ست خودش

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خیلی ممنون از مقاله خوبتون.


ان شاء الله حالا که سایت موندنی شد، شاهد مقالات علمی بیشتری تو سایت باشیم.

باز هم ممنون. واقعا جالب بود.



یا حق

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با این کابین ناجورش خلبان که نسبت به زمین اصلا دید نداره!!!



دوست عزیز وقتی برجک دوربین و دیگر سنسورها برای عملیات شناسایی یا نظارتی باشن در هواپیما کار خلبانان راحت تر میشه کلی .


راستی دوستان کاش حالا که ما تو اصفهان داریم " توکانو" میسازیم استفاده هم کنیم دیگه از اوون تو جا هایی مثل مرزها و همچنین مقابله با اشرار و مهار آتش

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

[align=center]به نام ایزد توانا[/align]

[align=center]i146528_airtractor-paris-i.jpg[/align]
[align=right]
هواپیمای AT-802 در حقیقت یک هواپیمای سمپاشی و آتش نشانی بود که توسط شرکت ایرتراکتور طراحی و به بازار عرضه شد.در سال 2008 و پس از فراخوان نیروی هوایی آمریکا برای برنامه هواپیمای ضربتی - شناسایی سبک شرکت ایرتراکتور تصمیم گرفت تا نمونه ای از AT-802 را برای انجام عملیات پشتیبانی نزدیک هوایی یا شناسایی بسازد.ایرتراکتور با نصب زره در قسمتهای کابین و موتور،تعویض شیشه های کابین با شیشه ضد گلوله و مخازن سوخت ضد نشت هواپیمای جدیدش را AT-802U نام نهاد و آن را در نمایشگاه هوایی پاریس همان سال به نمایش در آورد.[/align]
[align=center]
i146530_fox-firebase-at802-n398la01-24.j
[/align]
[align=right]
9 جایگاه سلاح که در زیر بدنه و بالهای این هواپیما نصب شدند،به AT-802 اجازه می دهند تا حجم وسیعی از سلاح ها را با خود حمل کند.از جمله سلاح های محمول این هواپیما می توان به گاتلینگ کالیبر 50 سه لول خارجی و راکت انداز 7 لول M-206 و بمب های 500 پوندی MARK-82 و موشک هدایت لیزری هلفایر اشاره کرد.مشتری می تواند در صورت نیاز جایگاه های حمل سلاح را تا 15 جایگاه توسعه دهد.همچنین به سفارش مشتری می توان سیستمهای پیشرفته تری مانند کلاهخود مجهز به نمایشگر،سیستم هدایت آتش،هدف یاب برای بمب یا موشک های لیزری مانند هلفایر،انواع دوربین های شناسایی را بر روی AT-802 نصب کرد.[/align]

[align=center]i146533_montenegrian-air-force-at-boss.j[/align]

[align=right]
AT-802 به یک بیسیم چند کاناله ساخت ولفسبرگ فلکسکام مجهز شده است که خدمه می توانند به وسیله آن با افسران مقدم ناضر هوایی مستفر در صحنه عملیات تماس برقرار کنند تا به صورت موصرتری مواضع دشمن را بمباران کنند.برای انجام عملیات شناسایی می توان AT-802 را به یک برجک مخصوص در زیر بدنه مجهز کرد که جایگاه نصب دوربین MX-15D ساخت وسکام می باشد.با مجهز شدن AT-802 به کانال ارتباط داده ،به سفارش مشتری ، فرماندهان عملیات می توانند تصویر کاملی از صحنه نبرد در زمان واقعی داشته باشند.این اطلاعات می توانذ برای تغذیه دیگر قرارگاه های عملیاتی،هواپیماهای دیگر و ناظران مقدم هوایی استفاده شود. AT-802 با نصب دوربین های دید در شب می تواند در هر گونه عملیات شبانه رزمی یا شناسایی بکار گرفته شود.مداومت پروازی AT-802 در حدود 10 ساعت است که می توان با نصب مخزن سوخت خارجی آن را افزایش داد.[/align]
[align=center]
i146527_1133513.jpg[/align]

[align=right]این هواپیما ارزش رزمی خود را در عملیات مبارزه با مواد مخدر نشان داده است.با وجود بیش از 200 اصابت گلوله خدمه AT-802 تا کنون حتی یک زخمی هم در طی عملیات رزمی نداشته اند.تحویل AT-802 به نیروی هوایی آمریکا از ژانویه 2011 آغاز شده است.

کاربران:

آمریکا

آرژانتین

استرالیا

کانادا

کرواسی

گامبیا

اسرائیل(رژیم صهیونیستی)

ایتالیا

مونتنگرو

اسپانیا

امارات

مشخصات فنی:

سازنده:ایرتراکتور

طول:10.87 متر

عرض بال:18 متر

ارتفاع:3.5 متر

سطح بال:37.3 متر مربع

وزن خالی:2903 کیلوگرم

حداکثر وزن هنگام برخاستن:7257 کیلوگرم

پیشرانه:1 دستگاه موتور توربوپراپ PT6A ساخت پرات اند ویتنی

توان:1600 اسب بخار

حداکثر سرعت:370 کیلومتر / ساعت

سرعت پیمایش افقی:300 کیلومتر / ساعت

برد:2963 کیلومتر

مداومت پروازی:10 ساعت

سقف پرواز عملیاتی:7620 متر

تسلیحات:9 جایگاه نصب سلاح در زیر بدنه و بال برای حمل انواع بمب،موشک،راکت انداز یا مسلسل به وزن 4100 کیلوگرم
[/align]
عکس ها:

[align=center]
i146525_1663-800.jpg

i146526_2760.jpg

i146529_croatian-airtractors-at-8eboss.j

i146531_fuel-hauler-802-lr1.jpg

i146532_fuel-hauler-802-lr2.jpg
[/align]

[align=right]
منابع:ماهنامه جنگ افزار|ویکی پدیا|[/align]




تکراریه
http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=15695

قفل شد
LAST-WAR

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر


گاهی بعضی از جوانترها طعنه می زنند که" زمانی که کشورهای پیشرفته هواپیماهای رادارگریز و زیردریایی های هسته ای می سازند ساخت تسلیحات با تکنولوژی پایین تر از جانب صنایع دفاعی ایران چه مفهومی دارد؟" نگاهی کوتاه به جنگهای 50 سال اخیر ،مانند جنگ ویتنام یا جنگ ایران-عراق، نشان می دهد که همیشه طرف برنده آن کسی نیست که سلاح هایی مدرنتر دارد. در صحنه جنگ آن کس موفق تر عمل می کند که از کمترین امکانات بیشترین بهره را ببرد. نگاهی به مقاله زیر نشان می دهد حتی آنانکه در حوزه هوافضا دست به ساختن هواپیماهای رادارگریز و گران قیمتی مانند بمب افکن بی-2 یا جنگنده اف-22 می زنند نیز از امکانات در دسترس شان چگونه استفاده می کنند.
هواپیمای ای.تی-802یو در حقیقت یک هواپیمای سمپاشی و آتش نشانی بود که توسط شرکت ایرتراکتور طراحی و به بازار عرضه شد. در سال 2008 و پس از فراخوان نیروی هوایی آمریکا برای برنامه "هواپیمایی ضربتی-شناسایی سبک" شرکت ایرتراکتور تصمیم گرفت تا نمونه ای از ای.تی-802 را برای انجام عملیات پشتیبانی نزدیک هوایی یا شناسایی بسازد. ایرتراکتور با نصب زره در قسمتهای کابین و موتور، تعویض شیشه های کابین با شیشه ضدگلوله و مخازن سوخت ضدنشت هواپیمای جدیدش را ای.تی-802یو نام نهاد و آن را در نمایشگاه هوایی پاریس همان سال به نمایش درآورد.

11003.jpg

 

ای.تی-802 درحین عملیات آتش نشانی

 

800px-AirTractor_Paris_I.jpg

 

ای.تی-802یو در نمایشگاه هوایی پاریس2008

 

802U_045_0.jpgکاکپیت ایرتراکتور802


9 جایگاه سلاح ،که در زیر بدنه و بالهای این هواپیما نصب شدند، به ای.تی-802 اجازه می دهند تا حجم وسیعی از سلاح ها را با خود حمل کند. از جمله سلاح های محمول این هواپیما می توان به گاتلینگ کالیبر 50 سه لوله جی.ای.یو-10آ، راکت انداز 7 لوله ام-206 و بمبهای 500پاوندی مارک-82 اشاره کرد. مشتری می تواند در صورت نیاز جایگاه های حمل سلاح را تا 15 جایگاه توسعه دهد. همچنین به سفارش مشتری می توان سیستمهای پیشرفته تری مانند کلاهخود مجهز به نمایشگر، سیستم هدایت آتش، هدف یاب برای بمب یا موشکهای لیزری مانند موشک هلفایر، یا انواع دوربینهای شناسایی را بر روی ای.تی-802 نصب کرد.

802U_130.jpgگاتلینگ 3لوله و راکت انداز در زیر بال ای.تی802یو


ای.تی-802 به یک بیسیم چند کاناله ساخت ولفسبرگ فلکسکام مجهز شده است که خدمه می توانند به وسیله آن با افسران مقدم ناظر هوایی مستقر در صحنه عملیات تماس برقرار کنند تا به صورت مؤثرتری مواضع دشمن را بمباران کنند.
برای انجام عملیات شناسایی می توان ای.تی-802 را به یک برجک مخصوص در زیر بدنه مجهز کرد که جایگاه نصب دوربین ام.اکس-15دی ساخت وسکام می باشد. با مجهز شدن ای.تی-802 به کانال ارتباط داده ،به سفارش مشتری، فرماندهان عملیات می توانند تصویر کاملی از صحنه نبرد در زمان واقعی داشته باشند. این اطلاعات می تواند برای تغذیه دیگر قرارگاه های عملیاتی، هواپیماهای دیگر و ناظران مقدم هوایی استفاده شود. ای.تی-802 با نصب دوربینهای دید در شب می تواند در هر گونه عملیات شبانه رزمی بکارگرفته شود. مداومت پروازی ای.تی-802 در حدود 10 ساعت است که می توان با نصب مخزن سوخت خارجی آن را افزایش داد.

AT-802Usensor2.jpgای.تو-802یو به دو بمب 500 پاوندی مارک-82 مسلح شده است. جلوتر از چرخها و در زیر بدنه برجک دوربین دیده می شود.

 

برجک نصب دوربین و دیگر سنسورها برای عملیات شناسایی یا نظارتی.


این هواپیما ارزش رزمی خود را در عملیات مبارزه با مواد مخدر نشان داده است. با وجود بیش از 200 اصابت گلوله خدمه ای.تی802 تا کنون حتی یک زخمی هم در طی عملیات رزمی نداشته اند. تحویل ای.تی-802یو به نیروی هوایی آمریکا از ژانویه 2011 آغاز شده است.

ای.تی-802یو
 
مشخصات
 
سازنده
 
ایرتراکتور
 
طول
 
10.87متر
 
عرض بال
 
18متر
 
ارتفاع
 
3.5متر
 
سطح بال
 
37.3مترمربع
 
وزن خالی
 
2903کیلوگرم
 
حداکثر وزن در هنگام بلندشدن
 
7257کیلوگرم
 
پیشرانه
 
1دستگاه موتور توربوپراپ پی.تی6آ ساخت پرت اند ویتنی
 
توان
 
1600 اسب بخار
 
حداکثرسرعت
 
370کیلومتر/ساعت
 
سرعت پیمایش افقی
 
300کیلومتر/ساعت
 
برد
 
2963کیلومتر
 
مداومت پروازی
 
10ساعت
 
سقف پرواز عملیاتی
 
7620متر
 
تسلیحات
 
9 جایگاه نصب سلاح در زیربدنه و بال برای حمل انواع بمب، موشک، راکت انداز یا مسلسل به وزن 4100کیلوگرم
 

 


<

 

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
میزان حمل تسلیحاتش خیلی خیلی زیاده! کف کردم!
با سه تن وزن میتونه چهار تن تسلیحات و یک تن سوخت حمل کنه!!!

یعنی به اندازه یک اف 5!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خدایا تو خود شاهد باش
اگه ایران اینکارو کرده بود قطعا موجب خنده و تمسخر دوست (نادان) ودشمن قرار میگرفتیم ! اما حالا که آمریکا اینکارو انجام داده نه تنها بهش نمیخندند که همه دنبال یک دلیل منطقی ساعتها و روزها مغز خودشونو خسته میکنند ! تازه وقتی هم که نتونستند دلیلی با وجود هوا گردهای با تکنولوژی بسیار بالاتر و یا انجام حملات کم هزینه تر پیدا کنند حتما یک دلیلی منطقی نما از خودشون میتراشند و به به وچه چه ها رو بییا وببین ! واقعا که برای امثال ما که عقده خود کوچک بینی داریم و برخی از ما هم عقده بسیار بزرگ بینی داریم ( به عوض روحیه اعتدال پسندی ) بسیار متاسفم !!!
امان از دست متعصبین خود بزرگ بین آریا پسند متفرق ( پان فارسیست ، پان ترکیست ، پان عربیست ، پان کردیست ، پان کوفتیست و پان زهرماریست ) و امان از دست خود کوچک بینهای ایرانی تبار پان انگلو ساکسونیست !
از نویسنده مقاله هم بخاطر زحماتی که متقبل گردیدند و بنوعی پوز هردو طرف رو زدند تشکر میکنم .موفق باشید . ویرایش شده در توسط parvaaz
  • Like 1
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.