sorena_ir_army

پرواز اولین هواپیمای بدون سوخت جهان در ایران

Recommended Posts

یعنی خبر به این مهمی نباید یه آیتم 10 ثانیه ای ازش توی اخبار پخش میشد؟

یعنی فقط خبرگذاری مشرق از این اتفاق با خبر شده؟

حق میدید آدم شک کنه؟ icon_twisted

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]منظور از توربین دستگاه تولید برق این پرنده هست که به شکل توربینی بوده ودر هوا با کمک جریان باد تولید برق میکنه.مثل فرفره.[/quote]

سلام ...
و اون وقت نیروی محرکه ش چیه !؟

منظورتون این نیست که یه موتور برقی داره که علاوه بر تولید نیروی محرکه قادره به صورت همزمان برق تولید کنه ... یعنی هم برق مصرف می کنه و هم تولید می کنه !؟[/quote]

اگه يه باتري يا عامل محركه اوليه باشه ، چرا که نه !؟ icon_twisted

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شايد هم انرژي توليد شده اش بيشتر از ميزان مصرف شده باشه.........يعني مثلا دو تا توربين و يك موتور داشته باشه
وقتي همچين اختراعي رو قراره تو مسابقات شركت بدن خب چرا اول براي ما جزيياتش رو شرح نميدن؟ icon_twisted

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][color=red]شايد هم انرژي توليد شده اش بيشتر از ميزان مصرف شده باشه[/color].........يعني مثلا دو تا توربين و يك موتور داشته باشه
وقتي همچين اختراعي رو قراره تو مسابقات شركت بدن خب چرا اول براي ما جزيياتش رو شرح نميدن؟ :x[/quote]
شوخی جالبی بود icon_twisted
این هواپیما همونجوری که خود خبر گفته برای شروع پرواز از یک موتور بنزینی کمک میگیره و احتمالا بقیه مسیر رو بعد از اوجگیری گلاید میکنه که فقط میتونه از انرژی خورشیدی برای به کار انداختن یه موتور الکتریکی استفاده بکنه تا مدت بقاپذیری اش را در آسمان افزایش دهد. اگر چه ظاهرش هم به داشتن باطری های خورشیدی نمیخوره !؟
از انرژی باد یا بقول دوستان توربین به هیچ عنوان نمیتونه استفاده بکنه چون باعث افزایش اتلاف انرزی جنبشی اش میشه که اتفاقا باعث میشه بقا پذیری اش از گلاید ساده کمتر باشه.
تنها راه باقیمانده برای افزایش بقا پذیری این پرنده میتونه استفاده از جریانهای هوا در منطقه باشه که معمولا از این روش بیشتر کایت سوارای حرفه ای و گلایدر های ورزشی استفاده می کنند و با توجه به بدون سرنشین بودن این پرنده فعلا هوش مصنوعی که بتونه این کار رو انجام بده نداریم.
یک موضوع قابل توجه دیگر هم این است که اگر در این وسیله از دو نوع موتور (بنزینی و الکتریکی ) استفاده میشه و از وسایل تولید کننده انرژی الکتریکی مثل توربین ! هم توش استفاده بشه وزن پرنده رو اونقدر بالا میبره که بقا پذیری اش در آسمان به شدت کاهش می یابد.
[size=9][color=blue]یاد یه بنده خدایی افتادم که فارغ التحصیل رشته مکانیک دانشکده افسری بود و یه طراحی[/color] [color=red]فوق العاده [/color]! [color=blue]از یک گلوله انرژی جنبشی کرده بود که روی کاغذ و با معادلات نوشته شده براش ، بعد از شلیک و در حین حرکت سرعتش افزایش پیدا می کرد .[/color] :?[/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote][color=red]شايد هم انرژي توليد شده اش بيشتر از ميزان مصرف شده باشه[/color].........يعني مثلا دو تا توربين و يك موتور داشته باشه
وقتي همچين اختراعي رو قراره تو مسابقات شركت بدن خب چرا اول براي ما جزيياتش رو شرح نميدن؟ :x[/quote]
شوخی جالبی بود icon_twisted
این هواپیما همونجوری که خود خبر گفته برای شروع پرواز از یک موتور بنزینی کمک میگیره و احتمالا بقیه مسیر رو بعد از اوجگیری گلاید میکنه که فقط میتونه از انرژی خورشیدی برای به کار انداختن یه موتور الکتریکی استفاده بکنه تا مدت بقاپذیری اش را در آسمان افزایش دهد. اگر چه ظاهرش هم به داشتن باطری های خورشیدی نمیخوره !؟
از انرژی باد یا بقول دوستان توربین به هیچ عنوان نمیتونه استفاده بکنه چون باعث افزایش اتلاف انرزی جنبشی اش میشه که اتفاقا باعث میشه بقا پذیری اش از گلاید ساده کمتر باشه.
تنها راه باقیمانده برای افزایش بقا پذیری این پرنده میتونه استفاده از جریانهای هوا در منطقه باشه که معمولا از این روش بیشتر کایت سوارای حرفه ای و گلایدر های ورزشی استفاده می کنند و با توجه به بدون سرنشین بودن این پرنده فعلا هوش مصنوعی که بتونه این کار رو انجام بده نداریم.
یک موضوع قابل توجه دیگر هم این است که اگر در این وسیله از دو نوع موتور (بنزینی و الکتریکی ) استفاده میشه و از وسایل تولید کننده انرژی الکتریکی مثل توربین ! هم توش استفاده بشه وزن پرنده رو اونقدر بالا میبره که بقا پذیری اش در آسمان به شدت کاهش می یابد.
[size=9][color=blue]یاد یه بنده خدایی افتادم که فارغ التحصیل رشته مکانیک دانشکده افسری بود و یه طراحی[/color] [color=red]فوق العاده [/color]! [color=blue]از یک گلوله انرژی جنبشی کرده بود که روی کاغذ و با معادلات نوشته شده براش ، بعد از شلیک و در حین حرکت سرعتش افزایش پیدا می کرد .[/color] :?[/size][/quote]
من عکسهایش را ندیدم ولی اگر طوری که شما گفتید باشد پس باید دستگاه انتقال قدرت و کنترل قدرت داشته باشد که تقریبا اندازه ی یک هواپیمای 3.5*..3 میشه من باید برم اخبار را اول ببینم
میخوام دانشگاه مهندسی مکانیک بخوانم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با توجه به اين كه بحثمان كلاسيك است، يك چيز مسلم است: انرژي از هيچ خلق نمي شود.
به نظرم اطلاع رساني خوب نبوده است و نتوانسته اند منظور طراح را برسانند icon_twisted

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]یک موضوع قابل توجه دیگر هم این است که اگر در این وسیله از دو نوع موتور (بنزینی و الکتریکی ) استفاده میشه و از وسایل تولید کننده انرژی الکتریکی مثل توربین ! هم توش استفاده بشه وزن پرنده رو اونقدر بالا میبره که بقا پذیری اش در آسمان به شدت کاهش می یابد. [/quote]

دوست عزيزم بهتره اطلاعاتتون رو درباره پهبادها و هواپيماهاي بدون سرنشين بالا ببريد و بدون اطلاعات حرف نزنيد ! موتورهاي هوايي وجود دارند كه وزنشون از چند ده گرم تجاوز نميكنه ! موتورهاي براشلس ، موتورهای نسبتا سبك با وزن حدود 50-60 هستند كه هواپيماهاي مدل يكي دو متري مثل همين هواپيما رو روي هوا نگه ميداره و اينقدر قدرت داره كه بشه باهاش مانورهاي رول و لوپ و ... رو انجام داد ! icon_twisted
در مورد توربین و موتور بنزینی هم همین امر صادقه ! :?

[quote]از انرژی باد یا بقول دوستان توربین به هیچ عنوان نمیتونه استفاده بکنه چون باعث افزایش اتلاف انرزی جنبشی اش میشه که اتفاقا باعث میشه بقا پذیری اش از گلاید ساده کمتر باشه. [/quote]

کاملا حرفتون رو رد میکنم ، اتفاقا استفاده از توربین بسیار مناسبه و قدرت فوق العاده ای رو به هواپیما میده ، بنده هواپیماهای مدلی ( پهباد ) رو میشناسم که با همین توربین های یا بهتره بگم داکت فن ها سرعت خودش رو به نزدیک 200 کیلومتر بر ساعت میرسونه ، ابعاد این فن ها هم زیاد نیست و در یک هواپیمای 1.5 متری به راحتی جا میشه !

[quote]هواپیما همونجوری که خود خبر گفته برای شروع پرواز از یک موتور بنزینی کمک میگیره و احتمالا بقیه مسیر رو بعد از اوجگیری گلاید میکنه که فقط میتونه از انرژی خورشیدی برای به کار انداختن یه موتور الکتریکی استفاده بکنه تا مدت بقاپذیری اش را در آسمان افزایش دهد. اگر چه ظاهرش هم به داشتن باطری های خورشیدی نمیخوره !؟ [/quote]

باتری های خورشیدی کوچیک که میشه روی این هواپیما نصب کرد به راحتی توان تامین انرژی مصرفی موتورهای هوایی مانند موتور براسلش رو داره و به هواپیما قدرتی میده که سنگین ترین مانورهای ممکنه که رادیو کنترل اجازه میده ( منظورم همون تعداد سطوح در اختیار رادیو واسه کنترله که اگه به جز شهپرهای معمولی جاهای دیگه رو هم به سروو مجهز کرده باشن و قابل کنترل باشه ) هواپیما میتونه سخت ترین مانورهای ممکن رو بزنه ! :x

[quote]تنها راه باقیمانده برای افزایش بقا پذیری این پرنده میتونه استفاده از جریانهای هوا در منطقه باشه که معمولا از این روش بیشتر کایت سوارای حرفه ای و گلایدر های ورزشی استفاده می کنند و با توجه به بدون سرنشین بودن این پرنده فعلا هوش مصنوعی که بتونه این کار رو انجام بده نداریم. [/quote]

چی بگم .......! icon_eek

انشاالله فردا واستون با عکس هر حرفی رو که زدم اثبات میکنم ! :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اینقدر هم عجیب نیستش

هواپیما با یک موتور بنزینی بلند میشه ، مثل یک گلایدر تو هوا شناور میشه و با استفاده از انرژی حاصل ( رو به جلو ) پره های ملخ یا توربینش می چرخن و تولید برق میکنه ، این انرژی الکتریکی حرکتش و سریهتر میکنه پس برق بیشتری تولید میشه ( این تئوریش ، عملیشم که انجام دادن icon_twisted )

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اینقدر هم عجیب نیستش

هواپیما با یک موتور بنزینی بلند میشه ، مثل یک گلایدر تو هوا شناور میشه و با استفاده از انرژی حاصل ( رو به جلو ) پره های ملخ یا توربینش می چرخن و تولید برق میکنه ، این انرژی الکتریکی حرکتش و سریهتر میکنه پس برق بیشتری تولید میشه ( این تئوریش ، عملیشم که انجام دادن icon_twisted )[/quote]

اما یه مشکل داره، وقتی توربین ها بچرخن به علت اتلاف انرژی یه مقدار از انرژی حرکتی از دست میره. یعنی سرعت رفته رفته کم میشه. این رو از روی قانون بقای انرژی میگم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اینقدر هم عجیب نیستش

هواپیما با یک موتور بنزینی بلند میشه ، مثل یک گلایدر تو هوا شناور میشه و با استفاده از انرژی حاصل ( رو به جلو ) پره های ملخ یا توربینش می چرخن و تولید برق میکنه ، این انرژی الکتریکی حرکتش و سریهتر میکنه پس برق بیشتری تولید میشه ( این تئوریش ، عملیشم که انجام دادن icon_twisted )[/quote]

من هم منظورم همين بود كه گفتم انرژي بيشتري توليد ميشه كه ميتونه ذخيره بشه و برا ادامه مسير مصرف بشه :x كجاش خنده داره :?

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]اینقدر هم عجیب نیستش

هواپیما با یک موتور بنزینی بلند میشه ، مثل یک گلایدر تو هوا شناور میشه و با استفاده از انرژی حاصل ( رو به جلو ) پره های ملخ یا توربینش می چرخن و تولید برق میکنه ، این انرژی الکتریکی حرکتش و سریهتر میکنه پس برق بیشتری تولید میشه ( این تئوریش ، عملیشم که انجام دادن icon_twisted )[/quote]

اما یه مشکل داره، وقتی توربین ها بچرخن به علت اتلاف انرژی یه مقدار از انرژی حرکتی از دست میره. یعنی سرعت رفته رفته کم میشه. این رو از روی قانون بقای انرژی میگم.[/quote]

کاملا درست طبق اصل بقای انرجی همچین چیزی امکان نداره چون رفته رفته این انرجی کمتر میشه چون هدر دهی بالایی داریم در سیستم ها مگر اینکه منبع دیگه ای مثل باتری خورشیدی داشته باشیم
که این کارم سوئیسی ها همین 1 ماه پیش کردن و موفق بودن
مگه میشه در هنگام حرکت توربین ها کار کنن برق تولید کنن باز تبدیل به نرجی جنبشی بشه باز برق این چرخه ادامه پیدا کنه رفته رفته کم میشه مگر یه سوخت جایگزین
-----------------------------------
همون انتقاد همیشگی نسبت به تیتر های این خبرگزاری ها وجود داره و اون هم بر می گرده به این که ما دستاورد ها رو زیادی بزرگ می کنیم و همیشه در اولین چیزی که می سازیم بهترین رو ساختیم در جهان

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این کار شدنیه خودم با دوتا ارمیچر و باطری قابل شارژ انجام دادم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]این کار شدنیه خودم با دوتا ارمیچر و باطری قابل شارژ انجام دادم[/quote]

اگر مشكلي ندارد مي توانيد بفرماييد كه چگونه اين كار را انجام داده ايد يا اينكه عكسي از كارتان را به نمايش درآوريد؟ ممنون ميشوم

به هر حال چنين كاري نشدني نيست و مي تواند افق روشني ير ساخت UAV هاي دور برد باشد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خبر جدید از این ایده ی منحصر به فرد:

[size=18]ساخت هواپیمای برقی بدون سرنشین توسط محققان کشور[/size]
پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند مدل آزمایشی هواپیمای بدون سرنشینی را عرضه کردند که در حین پرواز بدون نیاز به سوخت فسیلی ماموریت های خود را انجام می دهد.

حسن اکبری لایق - مجری طرح در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جزئیات این هواپیما اظهار داشت: این هواپیما 5/1 متر طول دارد و دو بال آن نیز 2 متر و فاصله آن از زمین قبل از پرواز بیش از ۴۰ سانتیمتر است.
وی با تاکید بر اینکه این هواپیما با استفاده از انرژی برق پرواز می کند، توضیح داد: این هواپیما در زمان برخاستن از باند فرودگاه با موتور بنزینی کار می کند و به محض بلند شدن از زمین، موتور بنزین سوز آن خاموش و موتور دیگری که مجهز به آلترناتور است روشن می شود.

اکبری آلترناتور را توربین های تامین کننده انرژی توصیف کرد و ادامه داد: موتور دوم با استفاده از آلترناتورهای موجود در آن برق مورد نیاز برای پرواز این هواپیما را تولید می کند.

مجری طرح با تاکید بر اینکه این هواپیما با این سیستم می تواند به صورت نامحدود پرواز کند، خاطرنشان کرد: این هواپیما این قابلیت را دارد که پس از پرواز با برق تولیدی خود به وسیله توربین ها در مدت زمان نامحدود پرواز کند اما مدل آزمایشگاهی آن توانایی 2 ساعت پرواز را دارد.

وی با بیان اینکه از تستهای این هواپیما نتایج خوبی به دست آمد، ادامه داد: در حال حاضر نمونه آزمایشی این هواپیما برای تایید ارائه شده است که در صورت تایید نهایی نمونه مسافربری و باربری این پرنده تولید خواهد شد.

این پژوهشگر از ثبت این پروژه خبر داد و گفت: هزینه پایین، امنیت بالای هواپیما، زمان پرواز نا محدود، آلوده نکردن هوا و تولید برق توسط خود هواپیما از جمله مزایای این هواپیما است.

وی افزود: کاربرد این نوع هواپیما در پروازهای شناسایی، بلند مدت با سرنشین و بدون سرنشین است.

منبع: icon_twisted
http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1328468

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
sorena_ir_army گرامي از خبر تكميلي متشكرم.

با توجه به مطالبي كه طراح بيان كرده است، مي توان نتيجه گرفت كه اين پرنده براي پروازهاي "هموار" مناسب است. (شايد از جريان هاي هوايي هم كمك بگيرد) ولي در مانورهاي متعدد و تغيير وضعيت هاي پشت سر هم، به صورت مداوم با كاهش انرژي مواجه مي شود. (انرژيي كه به صورت گرمايي و از طريق مالش بدنه پرنده با هوا، از دست مي رود، توسط توربين ها قابل بازيابي نيست) بنابراين هر چقدر هم كه پرواز طولاني باشد. پرنده در نهايت مجبور به فرود خواهد شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.