MOHAMMAD

(Small Tactical Munition (STM جدید ری تِئون

Recommended Posts

[align=justify]thumb_stm-1.PNG


شرکت «ری تِئون»{1} سر جنگی جدیدی را برای بمب موسوم به مهمات کوچک تاکتیکی ( اس تی ام ) {2} تست کرده است. این بمب سلاح جدیدی است که بطور ویژه برای استفاده در پهپادها{3} طراحی شده است. بمب 13 پاوندی اس تی ام با طول تقریبی 60 سانتی متر، هدایت شونده بوده و کوچکترین مدل از این نوع در خانواده محصولات ری تِئون است.کلاهک جدید 5 پاوندی تولید شرکت ناموتالی{4} از کلاهک های کنونی سبکتر است اما قابلیت انفجار ترکشی آن به میزان قابل ملاحظه ای در مقایسه با مدل قبلی ری تِئون در مقایسه با مدلهای قبلی ری تِئون، ارتقاء یافته و کاهش ابعاد و وزن بمب اس تی ام را در بر داشته است.

باب فرانکویس نایب رییس بخش سامانه های بدون سرنشین و موشکهای پیشرفته ری تِئون گفت: وزن کم و ابعاد کوچک اس تی ام، پهپادها را قادر می کند ضمن پرواز سریعتر تا مسافتهای طولانی تر، تعداد بیشتری بمب را نیز با خود حمل کنند. این قابلیت در مقایسه با محدودیتهایی که حمل یک بمب 100 پاوندی برای یک پهپاد ایجاد می کند بسیار با اهمیت است. ابعاد کوچک این مهمات جدید، امکان مسلح کردن پهپادهای کوچکتر مانند شادو 200 را نیز میسر می کند. به علت محدودیت در وزن محموله، تاکنون امکان مسلح کردن این نوع پهپادها وجود نداشته است.

جان هیل، نایب رییس مدیریت برنامه و توسعه کسب و کار شرکت ناموتالی گفت: شرکت ما کلاهک جدید را بطور ویژه برای بمب ای تی ام ری تِئون ساخته است. طراحی این بمب بر اساس کاهش ابعاد و وزن و در عین حال حفظ عملکرد صورت گرفته است. آزمایشها اثبات کرده اند که ترکیب یک تحلیل پیچیده با به کار گیری روشهای ساخت کم هزینه اختصاصی می تواند راه حلهایی قدرتمند و کارآمد برای نیروهای رزمی فراهم آورد که منطبق بر نیازهای کنونی در میدانهای نبرد هوایی باشد.

شرکت ری تِئون با فروش 25 میلیارد دلاری در سال 2010 ، یک مجموعه پیشرو در فناوری و نوآوری در حوزه های دفاعی ، امنیت داخلی و سایر بازارهای دولتی است. مقر اصلی آن در والتهام ماساچوست واقع است و بیش از 72 هزرا نفر در نقاط مختلف دنیا بران آن کار می کنند.

منبع: مجله هوافضا شماره 64

پی نویس:
{1}: Raytheon
{2}: Small Tactical Munition
{3}: unmanned aircraft systems (UAS)
{4}: NammoTalley

توضیحات بنده:

همانطور که دوستان ملاحظه می کنند، این بمب جدید چیزی نیست جز یک خمپاره 81 میلی متری که به یک سیستم هدایت( احتمال قوی از نوع جی پی اس) مجهز شده است. این روش به تولید کننده اجازه می دهد تا از انبارهای عظیم این گلوله ها به نحو احسن استفاده نموده و با تجهیز آنها به قسمت هدایت و کنترل آنها را به مهمات دقیق تبدیل نماید. شایان ذکر است که یک پهپاد معمولی می تواند حداقل 8 تا 10 عدد از این بمبها را حمل نماید که هر کدام از آنها برای انهدام یک خودرو، یک سنگر بدون حفاظ و حتی از کار انداختن یک تانک کافیست. خمپاره 81 یکی از متنوع ترین سرهای جنگی را دارد، انواع سر جنگی اعم از شدید الانفجار، دودزا، منور و . . . برای آن در دسترس است.
با این روش گشتهای رزمی پهپادهای مسلح ارزانتر و دقیقتر شده و مقابله با آنها نیز سختتر می گردد.
( داخل پرانتز: فردی بود که طرح مشابهی برای پهپادهای خودی داشت، اطلاع ندارم که آیا طرحش را به وزارت دفاع ارائه کرد، ساخته شد، یا خیر؟!)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بنظر کاربدی هست؟
قدرت تخریب پایینی داره ، بهتر نیست همون کار گشت و انجام بدن؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]قدرت تخریب پایینی داره ، بهتر نیست همون کار گشت و انجام بدن؟[/quote]

برای مواردی که گفتم کفایت میکنه، برای انهدام یه جیپ یا کامیون، یه سنگر بدون حفاظ و از کار انداختن یه تانک کافی هست، ضمن اینکه توان گشت زنی پهپاد رو هم خیلی محدود نمی کنه و در وزن مساوی، تعداد مهمات بیشتری از این نوع برای پهپاد قابل حمل هست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.