Liberator

بمب افکن سنگین آورو لنکستر(Avro Lancaster )

Recommended Posts

خوب ما طبق معمول سالی یه بار پست میدیم!
دوستان به بزرگی خودشون باسه تاخیر در پست ها ببخشد مارو دیگه!
این پست درمورد بمب سایت

بمب سایت این بمب افکن با نامMARK IX Course-setting BombSight (CSBS)a شناخته میشه که درزمان خودش بهترین و پیشرفته ترین بمب سایت بوده این بمب سایت بر اساس سرعت هواپیما,ارتفاع از سطح دریا و ری لود بمب ها گرا رو به مسئول بمب سایت میده. بمب سایت این بمب افکن در قسمت دماغه ی هواپیما و زیر مثلثل جلویی قرار داره ! شیشه ی دایره مانند:
http://liberator.persiangig.com/Avro-lancaster-front.jpg

منظور از بمب سایت یعنی هدف گیرنده ی بمب افکن و جایی که زیر شکم بمب افکن هستش و بمب ها در اونجا قرار داره رو کنترل میکنه!

این بمب سایت بعدا به سه نوع MARK XIV BombSight و T1 BombSight و Stablizing Automatic BombSight تغییر پیدا کرد!

XIV: این بمب سایت بر اساس لودر بمب , فاصله از سطح دریا,جهت باد و سیستم بمب افکن تمامی اطلاعات رو بازدهی میکنه و در این بمب سایت یک عکس شمشیر مانند رو شیشه یا همون چشمی وجود داره که با بازدهی اطلاعات شمشیر روشن میشه و وقتی هدف چشمی به شمشیر میرسه شخص اوپراتور میتونه بمباران رو شروع کنه!

T1:این بمب سایت هم مثل مدل XIV هستش این بمب سایت در مدل های آمریکایی استفاده میشده و فقط بعضی از قسمت های اون الکترونیکی شدن به همراه چند تغییرات جزئی!

SABS:این مدل توسط اسکادران 617 استفاده میشده و مثل بمب سایت های Norden آمریکایی هستش!

دفه دومه دارم مینویسم اینو یه سری هواسم نبود بستم سایتو و الانم دوباره نزدیک بود بپره همش!
دوستان اگه سوال داشتن بپرسن. اگر مایل بودید درمورد سیستم های رادیویی و رادار این بمب افکن پست بزنم...!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خوب مثل همیشه اهتیاجی به توضیح نیست !
دوستان مثل اینکه اصلا به تایپیک ما علاقه ای ندارن هیچکسی یه سرم نمیزنه ! این تایپیک خیلی دیگه کارداره منم خیلی وقت گذاشتم باسش منابعم جاهای مختلفه و زبان اصلیه ترجمشم به این آسونی نیست اصطلاحات نظامی توش داره اگر کسی نمی خواد من مجبور میشم دیگه پست ندم فقط دارم برای بچه های سایت از اینور دنیا این تایپیک رو کامل میکنم!

این قسمت در مورد رادار سیستم های رادیویی و ناوبری
H2s:این هواپیما دارای پیشرفته ترین سیستم های ارتباطی در زمان خود بوده و اکثر هواپیما های لنکستر انگلیسی با گیرنده ی R1155 و تقویت کننده ی T1154 مجهز شدند نوع کانادایی این بمب افکن نیز با همین رادار مجهز شده! هواپیما های صادراتی که برای خاور دور ( کشور های آسیایی شرقی ) ساخته شدند با رادیو های آمریکایی مجهز شدند!
قابل توجه که امواج این رادیو ها به خوبی مورس دریافت میشدند!

رادرا زمینی این بمب افکن نیز می توانست با دریافت کننده ی NAXOS آلمانی همراه با تقویت کننده یT1154 انگلیسی کامل شود که ترکیب بسیار مناسبی بود!( NAXOS یکی از سیستم های رادار پرنده های شب پرواز آلمانی بود! )

Fishpond:این هوا پیمادارای یکی سیستم برای ردیابی جنگنده هایی که در زیر و اطراف بمب افکن هستن! این سیستم یکی از آپشن های سیستم H2s رادیویی هستش که در یک صفحه ی خارجی اون رو برای اوپراتور سیستم های رادیویی در اتاق اپراتور به نمایش میزاره!

Monica: یک سیستم حرارتی برای ردیابی هوا پیما های دشمن طراحی شد که مشکل بزرگ این سیستم این بود که نمی شد هوا پیما های خودی رو از دشمن تشخیص داد این سیستم توسط آلمان ها برای هدایت جنگنده های شب پرواز اونها استفاده میشد که وقتی این موضوع فاش شد این سیستم به طور کامل از لنکستر حذف شد !

این بخش ادامه دارد ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فکر کنم پدر جد CCIPهای امروزی توشبکاررفته . یکم این سیستم نشاندهنده نقطه برخورد رو بشکاف منظورم عکس و توزیح بیشتر هستش.

این داستان سد رو قبلا خوندم از املیاتهای دیگش بگو

چه چیزهایی داشتن اون زمون

بابت تایپیک هم مننون

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]خوب مثل همیشه اهتیاجی به توضیح نیست !
دوستان مثل اینکه اصلا به تایپیک ما علاقه ای ندارن هیچکسی یه سرم نمیزنه ! این تایپیک خیلی دیگه کارداره منم خیلی وقت گذاشتم باسش منابعم جاهای مختلفه و زبان اصلیه ترجمشم به این آسونی نیست اصطلاحات نظامی توش داره اگر کسی نمی خواد من مجبور میشم دیگه پست ندم فقط دارم برای بچه های سایت از اینور دنیا این تایپیک رو کامل میکنم![/quote]

تا این لحظه از تاپیک شما بیش از 1000 بازدید صورت گرفته که نشان از خواندن مطالب توسط کاربران دارد ولی برای نظر دادن باید درباره این هواپیما از حداقل معلومات برخوردار باشن که گمان نکنم بویژه در مورد هواپیماهای قدیمی اینطور باشه و بتوان بحث جامعی کرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خیلی از شما ممنون آقا سعید فهمیدم جریان چیه من تایپیک رو ادامه میدم تا آخرش گرم دوستان مایل بودن درمورد هواپیمای موسکیتو هم تایپیک میزارم بعد از این. اگه میشه اینو باسه من رزرو کنید!

بعد دوستمون گفتن با عکس چشم همشو میزارم کلی عکس هم دارم باستون میزارم فیلم هم از قسمت های مختلفش هست!
عملیات های دیگرش هم میزارم کلی عملیات دیگه مونده!نقل قول بزنید سوالتون رو نتونستم پیداش کنم!

این تعداد بازدید و بعدا دیدم معضرت :( icon_frown

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگه ميشه اطلاعاتي در مورد موتور اين هواپيما بدين ....
از تلاشتون ممنون...... icon_frown

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
یه بحثی این وسط هست ...
یه مستند دیدم که توش انگلیسی ها ادعا می کردن ما داشتیم اولین هواپیمایی که می تونه از دیوار صوتی رو بسازه طراحی می کردیم و تا حدودی هم ساختیمش ولی آمریکایی ها اعمال نفوذ کردن و ما طرح رو کنار گذاشتیم و بعد از چند ماه آمریکایی ها اون پرنده رو ساختن و به نام خودشون رونمایی کردن

کلا آمریکا مانع شد تا کانادا ، انگلیس و سایر کشورهای اروپایی تو صنایع هوایی اونجوری که باید پیشرفت کنند ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اگه ميشه اطلاعاتي در مورد موتور اين هواپيما بدين ....
از تلاشتون ممنون...... icon_eek[/quote]

این برای قسمت های بعدیه بهش میرسیم الان درمورد تچهیزات رادییویی هوا پیما دارم پست میدم!


بعد از جنگ جهانی آمریکایی ها به خیلی چیزا رسیدن یا بهتره بگم خیلی چیزا دزدیدن! نه تنها از آلمان ها بلکه حتی از کشور های هم پیمان خودشون هم اطلاعات رو دزدی کردن تا جنگ جهانی آمریکا هیچی نداشت باسه چی فکر کردید وارد جنگ شد؟!
انگلیسی ها هم میشه گفت به پروژه ی هوا پیمای مافوق صوت داشتن میرسیدن چون هوا پیما های اون زمانشون نسبت به رقیب های دیگشون سرعت بالاتری داشتن. برای مثال مسکیتو سریع ترین هوا پیمای اون زمان بوده البته تا قبل از ساخت اولین جت توسط نازی ها !(موسکیتو مطلب بعدیه بعد از لنکستر موسکیتو در اکثر عملات ها یا میشه گفت همشون همراه لنکستر بوده!)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ادامه!

Bozzer:این سیسیتم بر روی پنل اصلی روبه روی خلبانان نسب شده بود و به خلبان در زمانی که رادار های آلمانی آنها را رهگیری میکدند اختار میداد. این سیستم مشکلاتی را داشت و گاها بی دلیل چراغ اختار آن رو شن میشد!

Oboe:این سیستم تشکیل شده از یک دریافت کننده و یک ارسال کننده هست که در دو ایستگاه قرار دارن که در جنوب انگلیس قرار میگرفت که با یکدیگر محل دقیق هدف و فاصله ی اون رو مشخص می کرد.این سیستم همون سیستم معروف هدف یاب شب هستش که بر روی پیشروی اسکادران بمبران کننده نسب می شد و عموما نمی تونس یه لنکستر باشه چون سرعت و دقت کافی رو دارا نبود به همین دلیل بهترین گذینه موسکیتو بود! فراموش نشه که این سیستم فقط بر روی یک هوا پیما قابل نسب بود!

GEE-H: این سیستم مشابه Oboe بود اما با فرق اینکه تعداد بیشتری هوا پیما می تونست از اون استفاده و با پایگاه زمینی ارتباط برفرار کنه. هوا پیما های دارای این سیستم یا یک خط زرد رنگ بر روی باله ی افقی مشخص میشدند.

Village Inn:این سیستم یک رادار و هدف گیره که در عقب هوا پیما نسب میشد.

AirBorne Cigar:یک سیستم ارتباطی برای به اشتباه انداختن جنگنده های شب پرواز آلمان ها ! این سیستم دارای سه آنتن بوده که دو آنتن آن بر رو و دیگری زیر و کنار درچه ی بمب قرار میگرفت این سیستم مانند یک بیسیم آلمانی بود که لنکستر ها میتونستن با هوا پیما های دشمن ارتباط برقرار کنن و اطلاعات نا درست به اون ها بدن برای این کار در هر هوا پیما ی شامل این سیستم یک خدمه آلمانی می توانست صحبت کند! این سیستم فقط بر روی لنکستر های اسکادران 101 نسب شد. قابل ذکر است که هوا پیما های دارای این سیستم را آلمان ها می توانستند ردیابی کنند و به همین دلیل اسکادران 101 بیشترین تلفات را از بقیه ی اسکادران ها میداد!

قسمت رادار تموم شد ! قسمت بعد در مورد تاریخچخه ی عملیات های این بمب افکن هستش!
فیلم درون هوا پیما رو هم بعدا برای دوستان قرار میدم!============»اینم فیلم http://www.mediafire.com/?8d88jetiir8loco
12.22مگ نمای کامل درون لنکستر!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام خدمت دوستان عزیز من مدت طولانی نبودم و الان هم مقاله رو کامل می کنم تا اطلاعات ناقص به کسی نداده باشیم! با معذرت!
اولین اسکادران هواپیمای لنکستر به شماره ی 44 در سال 1942 شروع به خدمت کرد.هوا پیما های لنکستر بین سال های 1942 تا 1945 با ریختن 618 هزار تن بمب 156 هزار داستان مختلف از خود بر جای گذاشتند! در کل فقط 35 فروند لنکستر موفق به اتمام 100 عملیات موفقیت آمیز شدند که از بین این 35 فروند تنها یک فروند توانست به 139 عملیات موفقیت آمیز برسد که در انتها نیز با صدمه دیدن بازنشته شد,در طول این عملیات ها 3249 فروند لنکستر از دست رفتند.
ادامه دارد...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

فكر كنم تو كالاف يك هم داستاني از اين پرنده بود

داستان نابودي سد كه در صفه قبلي به اون اشاره شد

بايد تمام ضد هوايي هاي موجود روي سد رو نابود مي كرديم تا اين بمب افكن بتونه سد رو نابود كنه

با عرض معذرت در مقابل علماء اگر پست بي جا داديم :applause:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام
اگر اشتباه نكنم در مورد زدن اين سطح و بمب مخصوص ان كه به زير اب مي رود و در انجا با ايجاد ترك سد را نابود مي كند يك فيلم سينمايي هم ساخته شد كه صدا وسيما چند بار انرا پخش كرد كه متاسفانه اسم اين فيلم يادم نيست .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.