nasirirani

10 سلاح برتر فضايي

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

در سال‌هاي اخير صنعت هوافضا در جاي جاي دنيا با پيشرفت قابل توجهي روبه‌رو بوده‌ كه از كشف سيارات تا دنياي پزشكي را در بر مي‌گيرد.

به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين پيشرفت‌ها همچنين سلاح‌هاي جديدي را نيز در بر داشته كه قرار است از فضا براي تسخير اهداف زميني استفاده كنند.

سايت Space در گزارشي به معرفي تعدادي از سلاح‌هاي برتر فضايي پرداخته است.

[b]تجهيزات ضد ماهواره [/b]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/457.JPG[/img]
توانايي انهدام ماهواره‌هاي ساخت دست بشر در مدار زمين در حال حاضر توسط چين به اثبات رسيده كه از يك دستگاه ضد ماهواره براي تخريب يكي از ماهواره‌هاي هواشناسي خود استفاده كرده است. آمريكا نيز در سال 2008 از يك موشك مستقر در دريا براي انهدام يك ماهواره جاسوسي استفاده كرد.


دولت هند از سوي ديگر تمايل خود را براي ساخت تجهيزات مشابه اعلام كرده‌ است. تنها مسأله‌اي كه در اين ميان وجود دارد اين است كه باقيمانده‌هاي اين ماهواره‌ها در فضا منجر به تهديدي بزرگ براي فضاپيماهاي سرنشين دار شده‌اند.

[b]دارپا [/b]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/454.JPG[/img]

آيا دستگاهي با قابليت استفاده از الكترومغناطيس براي پرتاب فلز مذاب با سرعت بسيار بالا به سوي مواضع دشمن كاري دور از ذهن به نظر است؟ اين دستگاه با نام خشن « MAHEM (مهمات انفجاري هيدروديناميك مغناطيسي)» توسط سازمان پروژه‌هاي تحقيقاتي دفاعي پيشرفته در حال ساخت است.

[b]سلاح‌هاي ليزري[/b]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/456.JPG[/img]
سلاح‌هاي انرژي جهت دار از ليزرها، ريزموج‌هاي پرانرژي و پرتوهاي ذره اي استفاده مي‌كنند. سلاح هاي ساخت آمريكا معمولا از نام‌هايي مانند ليزر هوايي، سيستم انكار فعال و ليزر پرانرژي تاكتيكي (THEL) برخوردار هستند. با اين‌حال پيش از اين كه اين سلاح‌ها بتوانند شليك كرده و هدف مورد نظر را از بين ببرند، مهندسان بايد شكل‌هاي مختلف انرژي در دست بررسي را به صورت سلاحي در بياورند.

[b]ماهواره‌هاي كيهاني [/b]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/453.JPG[/img]
فناوري هاي ريزماهواره‌ها و نانوماهواره‌هاي خانگي توسط برخي از كشورها براي استفاده‌هاي خاص نظامي آنها منع شده ‌است.

به گزارش ايسنا، در يكي از گزارش‌هاي وزارت دفاع آمريكا، مقامات به بررسي يك گزارش از روزنامه‌اي هونگ‌كنگي در سال 2001 پرداختند كه مدعي شده بود چين دست به ساخت و آزمايش يك سيستم ضدماهواره با استفاده از يك «ريزماهواره انگلي» زده ‌است. ظاهرا اين دستگاه يك ماهواره بسيار كوچك بوده كه براي اتصال به ساير ماهواره‌ها و تخريب آنها طراحي شده بود.

[b]ايستگاه فضايي آلماز اتحاد جماهير شوروي [/b]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/455.jpg[/img]
نيازي نيست كه تمام سلاح‌هاي موجود در فضا بسيار عجيب باشند. براي مثال ايستگاه نظامي فضايي آلماز شوروي در دهه‌هاي 1960 و 1970 يك توپ براي انهدام ماهواره‌ها يا فضاپيماهاي ورودي داشت. اين توپ همچنين بارها براي نمايش امكانات آن مورد آزمايش قرار گرفته بود. ساير سلاح‌هاي متداول موجود در فضا شامل بسته‌هاي انهدامي نامتعارف‌تري مانند مهمات فركانس راديويي و ريزموج‌هاي پرانرژي بودند.

[b]برنامه مول [/b]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/459.jpg[/img]

در برنامه آزمايشگاه مداري با سرنشين (مول) نيروي هوايي آمريكا در سال 1965، قرار بود دو فضانورد بر روي موشك تايتان 3 در فضاپيمايي مشابه فضاپيماهاي جميناي ناسا به فضا سفر كنند، ‌اما در سال 1969 اين برنامه كنار گذاشته شده و بعدها از ماهواره‌هاي جاسوسي بدون سرنشين به عنوان گزينه‌اي بهتر استفاده شد.

[b]موشك بالستيك قاره‌پيما [/b]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/462.jpg[/img]
استقرار بمب‌هاي اتمي در فضاي خارجي يك هدف اوليه ارتش است. در حقيقت در دهه 1950 نيروي هوايي آمريكا تصميم گرفت تا يك بمب اتمي را در ماه منفجر كند. نيروي هوايي آمريكا براي انجام اين پروژه كه به A 119 موسوم بود قصد داشت از يك موشك بالستيك قاره‌پيما براي انتقال كلاهك هسته‌اي به ماه استفاده كند؛ اما اين پروژه به صورتي كاملا محرمانه انجام شده و تلاش براي اعزام انسان به ماه در صدر تلاشهاي آمريكا قرار گرفت.

[b]شاتل نظامی آزمايشي مداري X-37B [/b]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/461.JPG[/img]
اين خودروي روباتيك قابل استفاده مجدد كه در مارس سال 2010 به پرواز درآمد،‌ يك فضاپيماي شاتل مانند كوچك است كه توسط نيروي هوايي آمريكا ساخته شده‌است.

اين فضاپيما قابليت حمل سلاحي را دارد كه مي تواند ميله‌هاي تنگستن را از فضاي خارجي بر روي اهداف زميني پرتاب كند.

[b]سلاح‌هاي ارتفاع بالا [/b]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/460.jpg[/img]
سلاح‌هاي ارتفاع بالا با استفاده از انرژي الكترومغناطيسي مي‌توانند دستگاه‌هاي الكترونيكي و الكتريكي را تخريب يا مختل كرده و باعث انفجاري از تابش‌هاي الكترومغناطيسي براي توليد امواج خروشان جريان و ولتاژ شوند. اين انفجارها معمولا با انفجارهاي اتمي مرتبط بوده، اما دانشمندان توانسته‌اند پالس‌هاي الكترومغناطيسي غيراتمي توليد كنند. ساخت بمب‌هاي كوچك الكترونيكي به تهديدي بزرگ براي هواپيماها محسوب مي‌شوند.

[b]دستكاري يك سيارك در حال چرخش [/b]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/458.jpg[/img]

به گزارش ايسنا، دانشمندان در حال كار بر روي اين امكان هستند كه از يك سيارك در حال گردش براي ضربه به اهداف زميني استفاده كنند اما براي دستيابي به اين هدف به سالها تلاش و تحقيق و فناوري‌هاي جديد احتياج است.

http://isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1788487&Lang=P

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]آمريكا نيز در سال 2008 از يك موشك مستقر در دريا براي انهدام يك ماهواره جاسوسي استفاده كرد.[/quote]
نميدونيد اين ماهواره جاسوسي متعلق به چه كشوري بوده ؟
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]آمريكا نيز در سال 2008 از يك موشك مستقر در دريا براي انهدام يك ماهواره جاسوسي استفاده كرد.[/quote]
نميدونيد اين ماهواره جاسوسي متعلق به چه كشوري بوده ؟[/quote]مال خودش بوده. انهدام یک ماهواره‌ی جاسوسی از یک کشور دیگر نیاز به اعلان جنگ دارد و قاعدتاً طالبان و القاعده ماهواره‌ی جاسوسی ندارند!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگر اشتباه نکنم استقرار سلاح های تهاجمی در فضا ممنوع می باشد اما سلاح های تدافعی را مطمئن نیستم.ما هم باید به سرعت به فناوری های ساخت سلاح های فضایی به خصوص از نوع پدافندی دست پیدا کنیم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.