mahdi345n

نفربر زرهي Didgori ساخت گرجستان.

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

تعداد سرنشين:
Didgori 1: 1+8
Didgori 2: 1+6
وزن: 7 تن
سرعت: 100 -120 كيلومتر در ساعت
برد عملياتي: 500 كيلومتر.
نوع مسلسل:
Didgori 1: M134D 7.62mm minigun
Didgori 2 : NSV 12.7mm heavy machine gun

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/didgori-1.jpg[/img]

نفربر زرهي Didgori توسط واحد علمي و تاكنيكي دلتا وابسته به وزارت دفاع گرجستان با همكاري كارخانجات هواپيماسازي تفليس ساخته شده است. اين نام برگرفته از نام نبرد Didgori ميباشد.
از اين خودرو در روز 29 مي 2011 مصادف با سالروز استقلال گرجستان در مراسم رژه اين روز پرده برداري گرديد.
14 عدد از اين خودرو در اين مراسم شركت داشتند و اولين تست اين خودو توسط تيپ چهار پياده نظام ارتش گرجستان در پايگاه نظامي وازياني انجام شد.
تا كنون 30 عدد از اين خودرو ساخته شده است.
Didgori خودرويي چند منظوره است كه ميتواند در ماموريتهاي اطلاعاتي ، عملياتي و انتقال نفرات در صحنه نبرد بكار گرفته شود. به دليل مانور جهت ماموريتهاي نيروهاي ويژه نيز مورد استفاده قرار ميگيرد.


اين نفربر در دو گونه 1 Didgori جهت 9 نفر و 2 Didgori جهت جابجايي 7 نفر ميباشد.
طراحي اين نفر بر توسط يك شركت معروف طراحي اتومبيل به نام Zviad Tsikolia انجام گرفته است.نفربري با بدنه اي زرهي بر روي يك شاسي 4*4.
با بكارگيري از زره هاي پيشرفته و نواورانه وزن نفربر در حدود 30 درصد كاهش يافته است.
راننده و فرمانده نفربر ميتوانند از هر دو در اطراف نفر بر وارد شوند و سربازان هم از در عقب امكان ورود و خروج دارند.چرخ زاپاس در سمت راست خودرو قرار دارد.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/didgori-2.jpg[/img]

وجود دريچه هاي اضاف به سربازان امكان شليك از داخل نفربر را به سمت بيرون ميدهد.
Didgori مجهز به دوربينهاي حرارتي است و قابليت نصب تلسكوپ بر روي پلت فرم عقبي خودرو و دوربين ديد در شب با قابليت چرخش 360 درجه و بزرگنمايي 36x را دارد.
Didgori 1 مجهز به مسلسل دستي سبك M134D 7.62mm با نواخت تير 3000 گلوله در دقيقه و
Didgori 2 مجهز به مسلسل سنگين NSV 12.7mm با نواخت تير 700 الي 800 گلوله در دقيقه ميباشد.
اين نفر بر همچنين امكان استفاده از موشكهاي ضد تانك به عنوان جنگ افزار ثانويه را دارد.


[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/didgori-3.jpg[/img]

اين نفر مقاوم در برابر كاليبر 7.62/54 ميباشد.
قسمت زيرين اين نفربر توسط زره هاي ساندويچي سه لايه محافظت ميگردد كه لايه نخست جهت مقابله با موج انفجار ، و دولايه ديگر جهت حفاظت سرنشينان در برابر انفجار مين ميباشد.اين نفربر توانايي مقاومت در برابر 6kg مواد منفجره در زير هر چرخ را دارد.
توپچي( gunner) به وسيله يك سپر در برابر كاليبرهاي پايين محافظت ميگردد.
تايرهاي اين نفربر با لايه هايي ويژه محافظت ميگردد كه در صورت اسيب ديدن ميتواند با سرعت 80 كيلومتر بر ساعت مسيري به اندازه 50 تا 60 كيلومتر را طي نمايد.
Didgori مجهز به تجهيزات و سيستمهاي ارتباطي پيشرفته ميباشد.يك سيستم راديويي براي ارتباط در داخل نفربر و سيستم راديويي 10 وات Harris كه خدمه را قادر به برقراري ارتباط تا شعاع 11 كيلومتر مينمايد.همچنين امكان استفاده از طيف وسيعي از سيستمها جهت افزليش عملكرد وجود دارد.
موتور توربو ديزل دوبل توانايي ايجاد قدرتي برابر با 450 اسب بخار را دارد.سيستم نيرو محركه اين نفربر سرعتي تا حدود 100 الي 120 كيلومتر را ايجاد نموده و مخزن سوخت، اين نفربر را قادر به طي مسافتي 500 كيلومتري نموده است.

[color=red]ترجمه:mahdi345n
كپي برداري با ذكر نام ميليتاري مجاز ميباشد.[/color]
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون مهدی جان کاکو مقاله جالبی بود تشکر
اصلا به گرجستان نمیاد از این جور چیزا طراحی کنه ولی خوب بدک نیست
به نظر محکم و جوندار میاد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خواهش ميكنم كاكو..
البته نتونستم توي منابع مختلف نكته اي رو پيدا كنم كه بيينم ساخت خود گرجستان هست يا مونتاژ هست و اينكه با همكاري كدوم كشور ساخته شده..دوستان متخصص بايد نظر بدن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تشكر فراوان از جناب جناب mahdi345n بخاطر مقاله خوب و مفيدشون، در كل خودروي خوبي بنظر ميرسه اما زرهش كمي نازك و نفوذپذير هست كاش در طراحي زره كمي بيشتر دقت ميكردند ......

دوستان يك سوال هم داشتم با توجه به اينكه فعلا وضعيت نفربر براق نامعلوم هست ميخواستم بدونم [b]خرديد تكنولوژي و خط توليد كامل [/b]نفربري مثل ب ام پي روسي براي ايران چند ميليارد دلار آب ميخوره؟ [b](با فرض اينكه تحريم نباشيم)[/b]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]شبیه vbl panhard فرانسوی هست احتمالش هست تقلید کرده باشن[/quote]

این طراحی نفر بر های چرخدار یه طراحی کلاسیکه که نفز بر های زیادی به این شکل ازش ساخته شده. نمونه اش هم رخش خودمون، کبرای ترکیه، بی آر دی ام 2 روسی، وی بی ال فرانسوی و ... هست.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ما که تانک میسازیم نفربر نباید کار سختی باشه یه شباهت هایی هم به رخش داره ولی این خیلی پیشرفته تره ما به طیف وسیعی از نفربرها احتیاج داریم که میتونیم از روی شاسی تانک های قدیمی مون بسازیم مثل کاری که اسراییل میکنه ولی یک نفربر سبک مثل این خیلی لازم دارم که رخش نمیتونه این نیاز رو برطرف کنه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این خودرو تقریبا نمونه ی بومی شده ی خودروی زرهی Otokar Cobra ساخت ترکیه است هر چند در برخی سایتها گفته شده این خودرو در برخی موارد از زره پوش اسراییلی Wolf هم الهام گرفه . گرجستان در در سالهای اخیر 300 دستگاه از این خودرو رو از ترکیه برای استفاده ی نیروهای امنیتی و نظامیش خریداری کرده است .

[img]http://www.army-technology.com/projects/cobra/images/cobra6.jpg[/img]

[i]زره پوش ترکیه ای Cobra [/i]


همونطور که واضحه ، طراحی شیبدار و V شکل بدنه ی خودروی Digori بسیار شبیه به زره پوش Cobra است . البته Digori نسبت به مدل ترکیه ای تغییراتی هم داشته . Digori مجهز به موتور دیزلی توربوشارژ ساخت شرکت فورد هست که 450 اسب بخار قدرت داره (موتور دیزلی توربوشارژ V-8 خودروی Cobra فقط 190 اسب بخار قدرت داره) . با این وجود نمونه ی گرجستانی از Cobra حدود 800 کیلوگرم سنگینتره که باعث شده تفاوت بین تحرک دو خودرو زیاد نباشه.

به دلیل روابط نظامی نزدیک گرجستان و رژیم صهیونیستی (بخصوص شرکتهای الکترونیکی نظامی) به نظر میرسه زره پوش digori با استفاده از تجهیزات مخابراتی پیشرفته 10 واتی Harris با برد 11 کیلومتر و استفاده از سیستم GPS و آشکارساز های حرارتی ، از نظر الکترونیکی از Cobra سرتر باشه . از نظر تسلیحاتی ، همونطور که در مقاله ی دوست عزیز هم اشاره شده ، نفربر Digori مدل شناسایی مجهز به تیربار 6 لول M134 هست ، اما در مقابل خودروی Cobra مجهز به تیربار کنترل از راه دور Rafael Overhead Weapon Station ساخت شرکت اسراییلی Rafael هست که به تیربارچی اجازه میده بدون بیرون آمدن از بخش محافظت شده ی خودرو ، تیربار رو شلیک کنه . چیزی که در نفربر Digori بطور پیش فرض نصب نشده
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگه موتور اين خودرو ها و گيربكسش رو وارد كنيد
ديگه ساخت بقيه قسمت هاش چندان كار سختي نيست(اصلا كار سختي نيست)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عزیزم تا وقتی که ما به روسیه و... دل بسته باشیم به جایی نمیرسیم. من نمیگم ما نمیتونیم .میتونیم بهترش رو بسازیم ولی تا میخوایی کاری بکنی میبینی رییس شما کسی هسته که نمیتونه بفهمه دنیا پیشرفت کرده و با همون تفکر 40 سال پیش فکر میکنه می خوایی چکار بکنی :mrgreen: :lol: icon_arrowd icon_cheesygrin اما بلاخره انشا ا.. درست میشه icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]عزیزم تا وقتی که ما به روسیه و... دل بسته باشیم به جایی نمیرسیم. من نمیگم ما نمیتونیم .میتونیم بهترش رو بسازیم ولی تا میخوایی کاری بکنی میبینی رییس شما کسی هسته که نمیتونه بفهمه دنیا پیشرفت کرده و با همون تفکر 40 سال پیش فکر میکنه می خوایی چکار بکنی :mrgreen: :lol: icon_arrowd icon_cheesygrin اما بلاخره انشا ا.. درست میشه icon_cheesygrin[/quote]

عزیز ما کجا به روسیه دل بستیم؟ الگی انگ نزن به آدم ما خدا رو شکر داریم رو پا خودمون وای میسیم،اصلا یه دلیل قانع کننده بیار که ما به روسیه دلبستیم؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دستت درد نکنه - دیر جنبیدم تاپیکشو زدی داداش icon_cheesygrin . نفربر خوبی به نظر می رسه ولی الان مقاومت در برابر 7.62 م م یکمی قدیمی شده - سری های جدید نفربر های امریکایی در افغاسنتان و عراق براحتی تا کالیبر 50 رو هم دفع می کنند . البته با توجه به سیستم ساده این نفربر که به نوعی یک تاکسی زرهی است 7.62 هم برای دفع خطر پیاده نظام دشمن خوب است . در درگیری های 2008 گرجی ها از کبری های ترکیه ای برای مقاصد گشتی و امنیتی زیاد استفاده کردند .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]دوستان يك سوال هم داشتم با توجه به اينكه فعلا وضعيت نفربر براق نامعلوم هست ميخواستم بدونم خرديد تكنولوژي و خط توليد كامل نفربري مثل ب ام پي روسي براي ايران چند ميليارد دلار آب ميخوره؟ (با فرض اينكه تحريم نباشيم)[/quote]
با سلام
دوست من براق تولید انبوه میشه یعنی داره تولید میشه icon_cool
ببخشید براق شنی داره و نوع عملیاتش با این فرق میکنه
تازه ما نفربر رخش تولید میکنیم که خودش دو نوع داره!!
یه نوعش صادراتیه یکی دیگه هم که برا خودمون تولید می کنیم
نوع صادراتیش برا مقاصد ضد شورش به کار میره
......................................................................
به نظرم نفربر خوبیه
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اصلا رخش نمیتونه نیاز های ما رو در نفربرهای این کلاس تامین کنه و باید به فکر یک نفربر خوب و کار آمد باشیم در مورد کبرا هم اگه مدرکی بر اثبات این که تولید انبوه میشه ارائه کنید ممنون میشم

ولی کبرا در کلاس خودش خوبه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اصلا رخش نمیتونه نیاز های ما رو در نفربرهای این کلاس تامین کنه و باید به فکر یک نفربر خوب و کار آمد باشیم در مورد کبرا هم اگه مدرکی بر اثبات این که تولید انبوه میشه ارائه کنید ممنون میشم

ولی کبرا در کلاس خودش خوبه.[/quote]

ببخشید مگه ما از رخش چی میخوایم؟ درگیری با تانک؟ اتفاقا همین کبرا های ترکیه در جنگ روسیه و گرجستان اصلا خوب عمل نکردن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.