nasirirani

پيگيري اخبار مرتبط با شبکه ملی اطلاعات

Recommended Posts

نه کاربر محترم.
ببینین دوستان هر کشوری دارای تعدادی سرور و روتر هست که این روترها ارتباط شبکه های داخلی رو با اینترنت برقرار می کنن.
اینترنت خودش شبکه ای از شبکه ها بهش می گن و این اینترانتی که می خوان راه اندازی کنن به این شکل هست که ابتدا تمام شبکه های داخلی مثل موسسات سازمانها ادارات و .... و حتی دیتا سنترهای داخلی و شرکتهای خصوصی و .... تمام شبکه های ریز و درشت خودشون رو به این شبکه وصل می کنن.
اما اصل کار بر این هست که دیتا سنتر و سرورهای میل و وب و .... داخل کشور باشه برای سرویس دهی به این شبکه ها و سازمانها در این صورت شما یه اینترنت در اندازه ای کوچکتر دارین با این تفاوت که تمام سرور ها و شبکه ها داخل کشور قرار داره و در برابر حملات سایبری و هک و... مقاومتر هست و در عین حال میشه روی این سیستم به راحتی بسترهای امنیتی و حریم خصوصی اسجاد کرد مپل مثلا پلیس اینترنتی.
البته قبول هست که شما توی دنیای وب اصلا حریم خصوصی ندارین اما به نظر من بهتره که اطلاعات ما در اختیار نیروهای امنیتی خودمون باشه تا سازمانهای غربی .

این سبکه فاگیر و بزرگ چند خوبی دیگه هم داره اول اینکه باعث میشه ما و شما و سازمانهای داخلی از دزدی اطلاعات و بامبولهای غربی ها خیالمون راحت بشه مثلا همین سایت خودمون تا حالا چندین بار براش مشکل پیش اومده ولی اگر دیتا سنتر داخل باشه حداقل خیالمون راحتتره.
موضوع بعدی اینکه الان به این دلیل که بیشتر سرویس های ما روی سرورهای خارجی سوار هست هر بار که شما می خواهین سرویسی بگیرین اجبارا از اینترنت و ترافیک اون استفاده می کنین با امنیت کمتر و سرعت کمتر ولی اگر این سرویس ها داخل ارایه بشه به جای اینکه مثلا در خواست شما بره کانادا و برگرده میره مثلا اصفهان یا یزد و یا هر جایی و در عین حال چون بستر این شبکه داخلی و سریع هست هم امنتره و هم سرعت بالاتر این باعث میشه حجم ترافیک استفاده شده از اینترنت بین المللی کم بشه و سرعت دسترسی به اینترنت بین المللی بیشتر بشه و سرویس هایی که روی سرورهای خارجی هست سریعتر جواب بده.

می بینین که این سیستم روی سرعت اینترنت هم تاثیر مطلوبی داره .

اما اینکه از اگر این سیستم راه اندازی بشه اینترنت بین المللی قطه میشه نه اصلا این طور نیست فقط اتفاقی که می افته اینه که روترهایی که تا الان در سطح کشور پخش و پلا بودن همگی یکپارچه میشن و بعد به چند روتر مرزی که با دنیای خارج در ارتباط هستن مرتبط میشن.

البته این شبکه تمهیداتی می خواد مثلا در بحث اینکریپتینگ باید داخل کشور سیستم های جدید و امن برای استفاده سازمانهای داخلی استفاده بشه سیستم عامل سرورها باید لینوکس بشه و تیم های امنیتی و نرم افزاری و شبکه با توان بالا برای رفع مشکلات احتمالی تشکیل بشه.
کدهای لینوکس باید توسط یک گروه قوی مورد بازبینی قرار بگیره و حتی در برخی از پروتکل های مورد استفاده تغییرات مورد لازم داده بشه.در عین حال باید از نرم افزارها و محیط های اوپن سورس برای امنیت بیشتر استفاد بشه تا ضریب امنیتی به حداکثر برسه.
فایروال و آنتی ویروس داخلی باید ساخته بشه و روترهای مرزی باید خیلی روشون نظارت بشه.

با این تمهیدات یشه مطمین بود در جریان حمله دشمن اینترنت داخلی(یا بهتر بگیم اینترانت ) آسیبی نمی بینه.

اینکه دوستان ناراحت فیلترینگ و ...هم هستن فرقی نمی کنه همین الان این کار روی اون روترهای مرزی که به بک بن اینترنت وصل هستن انجام میشه و فرقی نمی کنه اینتانت باشه یا نه این کار انجام میشه.

البته در برخی از سازمانها مسبوق به سابقه هست مثلا بانک ملت سیستم اینترانت داخلی خودش رو داره و بر پایه نرم افزارهای اپن سورس هم بنا شده.

اما دلیل استفاده از این شبکه این هست که در وزارت دفاع امریکا واحدی تشکیل شده که عملا پنجمین نوع حملات رو که سایبری هست شکل بده از سال ۲۰۰۳ که فرمانده این بخش ژنرالی از ژنرالهای تراز اول ارتش امریکا هست و این اهمیت این موضوع رو می رسونه.
چون تمام استاندارهای اینترنت و شبکه توسط خود آمریکا تدوین میشه و تمام کدهای و رمز های امیتی و روش کارشون توسط خود اونها نوشته شده و در عین حال کدهای ویندوز و برنامه های روترها رو در دست دارن به راحتی این توان رو دارن که به هر جایی دوست دارن ضرباتی .ارد کنن این بلا رو سر عراق آوردن در زمان حمله .
اگر می بینین که الان کمی ویروس نویسی و حملات کمتر شده به معنای این نیست که سیستم ها قوی شدن نه به این دلیل هست که در این واحد یکپارچه شدن برای روز مبادا مثل ارتشی که حالا داره خودش رو برای جنگ آماده می کنه ولی نمی ره دزدی و غارتهای کوچیک آماده هست تا فرماندش دستور بده که به کشور حمله کنه.
به همین دلیل در چین و روسیه و المان هم تحرکات مشابه ای شکا گرفت و سپاه هم به فکر سپاه سایبری افتاد.

به هر حال این شبکه رو خوشبینانه نگاه کنین و از خدا بخواین زودتر درست بشه که حداقل از دست این اینترنت درب و داغون خلاص شیم و قیمتها هم کمی بیاد پایین.
مثلا فکر کنین اگر سرور میلیتاری دخل باشه خیالمون از این بابت که سرعت و دسترسیمون محدود بشه کمتره.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
opera ی عزیز:
[quote]این سبکه فاگیر و بزرگ چند خوبی دیگه هم داره اول اینکه باعث میشه ما و شما و سازمانهای داخلی از دزدی اطلاعات و بامبولهای غربی ها خیالمون راحت بشه [/quote]

اگر شبکه به طور کامل محدود نشه و به قول شما با دنیای بیرون مرتبط باشه همچنان حملات سایبری به راحتی امکان پذیره
[quote]
البته این شبکه تمهیداتی می خواد مثلا در بحث اینکریپتینگ باید داخل کشور سیستم های جدید و امن برای استفاده سازمانهای داخلی استفاده بشه سیستم عامل سرورها باید لینوکس بشه و تیم های امنیتی و نرم افزاری و شبکه با توان بالا برای رفع مشکلات احتمالی تشکیل بشه. [/quote]

اگر از اس اس ال سرتیفیکیت برای کد گزاری استفاده کنیم دیگه مرور گر هامون سایت ها رو باز نمی کنن
یادتون باشه مرور گر هایی مثل فایر فاکس فقط کدگزاری های بین المللی رو به رسمیت میشناسن


در مجموع بنده 1000000000000000000000 درصد با شبکه داخلی به طور کامل و 100 درصد محدود شده موافقم
باید ارتباطش با دنیای خارج از طریق روتر نباشه بلکه یک سری سرور (درست خوندید سرور ) رو به صورت میرور در نظر بگیرن و فقط لیستی از سایت هایی علمی و تحلیلی رو از دانشگاه ها بگیرن و اونم برای افراد تحصیلکرده بنا به درخواست و اراده مدرک باز کنن
اینجوری محیط کاملا بسته هست و ورود و خروج اطلاعات کنترل شده است
  • Upvote 1
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
امکان حمله هیچ گاه از بین نمی ره اما نهایت امر اینه اگر ما با حمله ای هم مواجه بشیم که نتونیم جلوش رو بگیریم می تونیم روترها رو قطع کنیم تا باگ پوشش داده بشه.
دلیل اینکه بنده گفتم فایروال و انتی ویروس داخلی باید طراحی بشه هم برای همین بود.البته امکان حمله از داخل هم هست برای همین باز بنده اشاره کردم باید از نرم افزارهای اپن سورس باید استفاده کنیم.

به هر حال در دنیای کامپیوتر و نرم افزار هیچ چیزی به اسم امنیت ۱۰۰درصدی وجود نداره ولی همه تلاش می کنن تا بالاترین رده ها رو پوشش بدن.
محدودیتی در کار نیست برادر من ناراحت این نباشین.

برادر من متوجه نشدین بنده چی گفتم مثلا مرورگر شما اگر از روشی برای کدگذاری استفاده می کنه این روش توسط انجمن کدگذاری در امریکا استاندارد شده و روش اون رو ککامل می دون و اگرما بخواهیم روی شبکه داخلی خودمون امنیت بالایی داشته باشیم باید یه روش داخلی برای این کار تعریف کنیم و منظور این هست که این روش در برقراری ارتباطات امن داخلی استفاده بشه.
مثلا شما وی پی ان استفاده می کنین در واقع یک روش رمز نگاری به کار می گیرین که بین شما و سرور وی پی ان ارتباطی امن درست می کنه اما این ارتباط بین شما و سرور هست و شاید مثلا سیستم های امنیتی داخل کشور دقیقا ندونن بین شما چی رد و بدل میشه (که می بینیم نمی شن برای اینکه شما فیلترینگ رو دور می زنین) اما این روش برای خود آمریکا که این روش و روشهار رمزنگاری و .... رو درست کرده که دیگه خنده داره حالا شما فکر کنین دو تا سازمان در ایران بخوان از همین روش استفاده کنن خوب له خوبی توسط دشمن قابل شنود هستن.
در بحث امنیت در شبکه ها فقط مرورگر نیست برادر من باید خیلی از موارد رو مد نظر قرار داد.

منظور شما رو از محدود شده نفهمیدم یعنی چی.اگر منظورتون همینی هست که در ادامه مطلب گفتید در پایین جواب دادم

این روش به نظر من درست نیست این یعنی محدودیت شدید و اصلا به نظر من برخورد درستی با مشتری نیست اینکه ما بگیم مثلا مثل کره شمالی همه بیان و با مدرک به برخی سایتها وصل بشن در ضمن این روش همین الان در مورد فیلترینگ انجام میشه دستگاهی که فیلترینگ رو انجام میده سروره نه خود روتر .روتر فقط یه درگاه و رابط هست البته امکان برنامه ریزی داره ولی بای این کارها از سرور استفاده میشه.
به هر حال اگر شبکه داخلی تهیه بشه خیلی از موضوعات و نیازهای داخلی برطرف میشه مثلا فرض کنین شما برای راهنمایی در مورد یک درس دانشگاهی کلی سایت دانشگاه داخلی در اختیارتون باشه آیا نیازی به مراجعه به بقیه جاها هم هست در عین حال این شبکه خوبی های دیگه ای هم داره مثلا فارسی استفاده کردن و بالا رفتن استفاده از زبان فارسی و اثرات فرهنگی و ....
به هر حال خیلی از کشورها این کار رو کردن و حتی کشورهایی هستن که چون از این نوع شبکه ها استفاده می کنن حتی درمرورگرها هم به جای تایپ نام انگلیسی از زبان خدشون استفاده می کنن و...
ولی موافق محدودیت نیستم مگر در همون مواردی که الان داره اعمال میشه(صد البته با دقت بیشتر تا حقی نا حق نشه) مثلا در مورد برخی مسایل جنسی و سیاسی و امنیتی به هر حال مراقبت نیاز هست ولی انسانهای داخل رو نمی تونیم محدود کنیم .
به هر حال ما که نمی تونیم به فرد بگیم شما حق نداری مثلا از سایت امریکایی و فرد خارجی و یا اطلاعات اونها استفاده کنی ولی می تونیم بگیم فلان کار شما غیر قانونی هست و باید جلوش رو گرفت و یا جرم هست و جریمه داره.اما اصلا به هیچ وجه موافق این نوع محدودیتی که شما گفتین نیستم.

این شبکه خاصیتش اینه که می تونه توش قوانین کپی رایت خیلی دقیق اجرا بشه و پلیس می تونه دقیق برای برخورد با مثلا فلان فرد کجا باید سراغش بره و... به هر حال این بستر بستری نو و در عین حال شکل دهنده جهشی در ای تی و کامپیوتر در کشورمون هست.
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]امکان حمله هیچ گاه از بین نمی ره اما نهایت امر اینه اگر ما با حمله ای هم مواجه بشیم که نتونیم جلوش رو بگیریم می تونیم روترها رو قطع کنیم تا باگ پوشش داده بشه.
دلیل اینکه بنده گفتم فایروال و انتی ویروس داخلی باید طراحی بشه هم برای همین بود.البته امکان حمله از داخل هم هست برای همین باز بنده اشاره کردم باید از نرم افزارهای اپن سورس باید استفاده کنیم.

به هر حال در دنیای کامپیوتر و نرم افزار هیچ چیزی به اسم امنیت ۱۰۰درصدی وجود نداره ولی همه تلاش می کنن تا بالاترین رده ها رو پوشش بدن. [/quote]

وقتی محدودیت 100 درصدی باشه یعنی هیچ ای پی خارجی نتونه به این شبکه وصل بشه اونوقت حمله باید از داخل انجام بشه که در اون صورت محل و شخص حمله کننده فورا شناسایی میشه

[quote]
برادر من متوجه نشدین بنده چی گفتم مثلا مرورگر شما اگر از روشی برای کدگذاری استفاده می کنه این روش توسط انجمن کدگذاری در امریکا استاندارد شده و روش اون رو ککامل می دون و اگرما بخواهیم روی شبکه داخلی خودمون امنیت بالایی داشته باشیم باید یه روش داخلی برای این کار تعریف کنیم و منظور این هست که این روش در برقراری ارتباطات امن داخلی استفاده بشه. [/quote]

بنده متوجه فرمایش شما شدم شما متوجه من نشدین
عرض کردم وقتی کد گذاری رو تغییر بدین مرور گر ها دیگه سایت ها رو باز نمی کنن مگر اینکه مرورگرشم طراحی کنین
واسه همین بانک های بزرگ و بسیار پولداری مثل بانک ملی بازم مجبورن از سیستم کدگزاری بین المللی استفاده کنن(اگه درست یادم باشه سرویس دهنده بانک ملی اسپانیانیی بود)

[quote]
مثلا شما وی پی ان استفاده می کنین در واقع یک روش رمز نگاری به کار می گیرین که بین شما و سرور وی پی ان ارتباطی امن درست می کنه اما این ارتباط بین شما و سرور هست و شاید مثلا سیستم های امنیتی داخل کشور دقیقا ندونن بین شما چی رد و بدل میشه (که می بینیم نمی شن برای اینکه شما فیلترینگ رو دور می زنین) اما این روش برای خود آمریکا که این روش و روشهار رمزنگاری و .... رو درست کرده که دیگه خنده داره حالا شما فکر کنین دو تا سازمان در ایران بخوان از همین روش استفاده کنن خوب له خوبی توسط دشمن قابل شنود هستن. [/quote]

وی پی .... با اینکریپت فرق داره سیستم کد گزاری وی پی ... اول به اتصال ای پی به ای پی نیاز داره که این برای یک شبکه ملی اصلا مطلوب نیست(مصرف پهنای باند دقیقا 2 برابر میشه)


[quote]
این روش به نظر من درست نیست این یعنی محدودیت شدید و اصلا به نظر من برخورد درستی با مشتری نیست اینکه ما بگیم مثلا مثل کره شمالی همه بیان و با مدرک به برخی سایتها وصل بشن در ضمن این روش همین الان در مورد فیلترینگ انجام میشه دستگاهی که فیلترینگ رو انجام میده سروره نه خود روتر .روتر فقط یه درگاه و رابط هست البته امکان برنامه ریزی داره ولی بای این کارها از سرور استفاده میشه. [/quote]

این محدودیت این فایده ای از اینترنت رو از بین نمی بره فقط مضرات رو از بین می بره
ببینید در یک شبکه محدود داخلی چون صاحب هر محتوا مشخص و در دسترس هست پس کسی جرات نمی کنه محتوای خلاف اخلاق یا نشر اکاذیب کنه
الان چون شما به راحتی می تونی به یک سرور در امریکا وصل بشی و کاراتو ناشناس بکنی شاید خیلی کارا رو راحت بتونی انجام بدی
عرض کردم کلیه سایت هایی که محتوای علمی منتشر می کنن(خارجی ها) در اختیار کاربرانی که در اون زمینه شغل یا تحصیلات دارن قرار بگیره

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب هادی من هم که عرض کردم خاصیت شبکه اینترانت همین هست که میشه براش پلیس تعریف کرد و پیگیری امور راحتتر هست ولی خوب این به معنای امنیت 100 درصدی نیست حتی اگر تمام ارتباطات خارجی قطع باشه.

این بخش رو میشه به عنوان یک پک طراحی کرد و با توجه به اینکه کد مثلا کروم و فایرفاکس در دسترس هست برای این موضوع استفاده کرد و فقط برای ارتباطات امن مهم استفاده بشه البته همیشه مرورگر استفاده نمی شه مثلا بیشتر برنامه های اینچنینی دیگه روی وب قرار نمی گیرن و از شبکه ها و بر اساس نرم افزار اپلیکیشن استفاده می کنن.مثلا برای ارتباط بین دو نرم افزار و یا سرور و کلاینتی که دارن به مثلا سازمان آب ارایه سرویس میدن میشه رمزگذاری بومی تعریف و این روش رو برای ارتباط بین اونها استفاده کرد که اگر در بین راه هم کسی اطلاعات رو بگیره عملا باید روش کدگذاری و کدگشایی داشته باشه که می بینین چون داخلی هست به راحتی توان رمزگشایی ندارن ولی اگر بین همین دو طرف درگیر مثلا از روش های کدگذاری و رمزگذاری استاندارد غربی استفاده کرد شاید خودمون نتونیم بازش کنیم ولی دشمن به راحتی می تونه.
در این فضا شخص ثالث می تونه به راحتی خط رو شنود کنه بدون اینکه شناسایی بشه و نیاز به آی پی خارجی هم نداره.

وی پی ان رو مثال زدم چون در اون اطلاعات شما رمز میشه و دلیل رد شدن از فیلتر هم همین هست چون نمی دونه چی داره رد و بدل میشه و مجبور یا ارتباط رو کامل قطع کنه و یا اجازه عبور بده و یا کلا به فکر شکستن قفل باشه.

به هر حال محدودیت به نظر من نوعی توهین به مخاطب هست و ما می تونیم از همون روش فیلترینگ استفاده کنیم خیلی بهتره ولی این نوع غربالی که شما میگین واقعا خیلی خنده داره تازه از فردا مثلا می بینیم استاد دانشگاه شروع کرده به بازار سیاه کاسبی که مثلا به فلان سایت دسترسی دارم بیان پول بدی استفاده کنین و .... در ضمن یکی از عواملی که باعث رشد جهشی علم میشه استفاده رایگان از تمام علوم برای هر فرد هست مثلا ممکنه شما بنا به نیاز با اینکه مثلا مهندس عمرانین برین دنبال فیزیک برای یه کاری حالا در نظر بگیرین اجازه از این و اون ذره بین و ....
این روش اصلا درست نیست همین الان که سایت های مورد دار فیلتر شدن دارن ما رو از داخل و خارج می کشن که اینا دیکتاتور هستن و و... چه برسه به این موردی که شما می فرمایین.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]جناب هادی من هم که عرض کردم خاصیت شبکه اینترانت همین هست که میشه براش پلیس تعریف کرد و پیگیری امور راحتتر هست ولی خوب این به معنای امنیت 100 درصدی نیست حتی اگر تمام ارتباطات خارجی قطع باشه. [/quote]
پلیس وقتی کمک می کنه که شبکه فقط برای ایرانی ها در دسترس باشه و هیچ ای پی خارجی امکان اتصال به شبکه رو نداشته باشه
در غیر این صورت همه با وی پی ... بهتون حمله می کنن و شما نمی تونید پیگردشون کنید
یا با وی پی ... ( ای پی امریکایی ) کپی رایت رو رعایت نمی کنن و شما نمی تونید پیگردشون کنید



[quote]به هر حال محدودیت به نظر من نوعی توهین به مخاطب هست و ما می تونیم از همون روش فیلترینگ استفاده کنیم خیلی بهتره ولی این نوع غربالی که شما میگین واقعا خیلی خنده داره تازه از فردا مثلا می بینیم استاد دانشگاه شروع کرده به بازار سیاه کاسبی که مثلا به فلان سایت دسترسی دارم بیان پول بدی استفاده کنین و .... در ضمن یکی از عواملی که باعث رشد جهشی علم میشه استفاده رایگان از تمام علوم برای هر فرد هست مثلا ممکنه شما بنا به نیاز با اینکه مثلا مهندس عمرانین برین دنبال فیزیک برای یه کاری حالا در نظر بگیرین اجازه از این و اون ذره بین و ....[/quote]

اینکه محدودیت باشه ولی محتوای مستهج... و نشر اکاذیب نباشه بهتره
یا اینکه محدودیت نباشه و هر کی هر کاری دلش خواست بکنه(منظورم قسمت بده این جمله هست)؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name="hadi222"][quote]ا
عرض کردم کلیه سایت هایی که محتوای علمی منتشر می کنن(خارجی ها) در اختیار کاربرانی که در اون زمینه شغل یا تحصیلات دارن قرار بگیره[/quote]
خب احتمالا نتیجه اش اینه که ما مشتاقان انواع و اقسام سایت های میلیتاری و نظامی دسترسیمون قطع میشه. و فرضا محدود میشیم به همین سایت و مطالبی رو که بچه های بالا که دسترسی به سایت های نظامی خارجی دارن آپ می کنند...icon_eek شاید سایت های نظامی اصلا مشکل دارند. سایت iranmilitaryforum.net که سایت با قوانین سفت و سختی هست -حتی در مقایسه با military.ir- و فرضا اصلا انتقاد تحمل نمی شه فیلتره٬ که نمی دونم چرا. اینه که شاید در این اینترانت فرضی هم کلا نباشند. که نگران کننده اس. icon_cool

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اونم یه رای داره که نمی تونم عرض کنم.اما همین که بتونیم تا دودی هم قوانین رو در داخل اجرا کنیم بسیار عالی هست ولی خوب تمام تلاش و نظرات شما برای این هست که بگین شبکه رو فقط داخلی کنن که من در کل با این نوع عملکرد مخالفم.

محتوای مستهجن و نشر اکاذیب و ... رو با همون فیلترینگ انجام میدیم و بودن این شبکه به معنی لغو این نوع نظارت نیست ولی خوب یه چیزی هم هست و اون اینکه ما نمی تونیم دسترس همه رو به دنیا قطع کنیم و اگر هم بشه درست نیست ما باید کم کم وارد فاز حمله بشیم در فرهنگ و سیاست ولی اگر دور خودمون رو حصار بکشیم که عملا فقط خودمون رو محدود کردیم.
در ضمن ما کاری که در توانمون هست انجام میدیم حالا یکی اگر از هر راهی(که خیلی هم سخت نیست) کاری انجام داد هم باهاش برخورد می کنیم قانونی اما باز میگم من مخالف محدودیت هستم و اگر این موضوع رو هم از مردم بپرسین می بینین که مردم هم اصلا همچین موضوعی رو قبول نمی کنن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]opera ی عزیز:
[quote]این سبکه فاگیر و بزرگ چند خوبی دیگه هم داره اول اینکه باعث میشه ما و شما و سازمانهای داخلی از دزدی اطلاعات و بامبولهای غربی ها خیالمون راحت بشه [/quote]

اگر شبکه به طور کامل محدود نشه و به قول شما با دنیای بیرون مرتبط باشه همچنان حملات سایبری به راحتی امکان پذیره
[quote]
البته این شبکه تمهیداتی می خواد مثلا در بحث اینکریپتینگ باید داخل کشور سیستم های جدید و امن برای استفاده سازمانهای داخلی استفاده بشه سیستم عامل سرورها باید لینوکس بشه و تیم های امنیتی و نرم افزاری و شبکه با توان بالا برای رفع مشکلات احتمالی تشکیل بشه. [/quote]

اگر از اس اس ال سرتیفیکیت برای کد گزاری استفاده کنیم دیگه مرور گر هامون سایت ها رو باز نمی کنن
یادتون باشه مرور گر هایی مثل فایر فاکس فقط کدگزاری های بین المللی رو به رسمیت میشناسن


در مجموع بنده 1000000000000000000000 درصد با شبکه داخلی به طور کامل و 100 درصد محدود شده موافقم
باید ارتباطش با دنیای خارج از طریق روتر نباشه بلکه یک سری سرور (درست خوندید سرور ) رو به صورت میرور در نظر بگیرن و فقط لیستی از سایت هایی علمی و تحلیلی رو از دانشگاه ها بگیرن و اونم برای افراد تحصیلکرده بنا به درخواست و اراده مدرک باز کنن
اینجوری محیط کاملا بسته هست و ورود و خروج اطلاعات کنترل شده است[/quote]

سلام

عزیز من ، به این می گن زیاده روی که خیلی ساده باعث ایجاد موج منفی شدید می شه که حداقل تا چند سال این موج باقی می مونه

یه سوال ساده :

اگه این کار رو کنن سر نوشت یه سایتی مثل میلیتاری چی می شه !؟


مسلما سایت هایی که از اون به عنوان منبع مقالات این سایت استفاده می شه ، جزو لیست سایت های علمی قرار نمی گیره ( همین حالا هم اکثرشون مسدود هستن ) ....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بزرگترین مزیتش اینه که زیر ساختهای دولتی توسط این به قولی اینترنت ملی با هم شبکه بشن و اگه روزی حمله ی سایبری بشه ، جلوی خسارتهای اقتصادی و امنیتی و بگیرن
اونایی که شما می گین میه جور اضافه کاری برای این سیستم می تونه باشه نه کار اصلیش

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نه دوستان شاید بحث امنیت در برابر حمله های سایبری باشه ولی اصل قضیه کنترل مردم توسط اطلاعات و.....است.
تازه شنیدم یک سیستم فیلتراسیون رو ازمایش کردن برای فیلتر گوگل

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بابا بسه مگه میشه چندین میلیون نفر رو کنترل کرد ما حالا یه چیزی می گیم ولی شما هم خیلی جدی می گیرین.
اطلاعات مگر چقدر توان و نیرو داره بی افته دنبال من و شما ببینه چی می بینیم و چی می خونیم .
این نوع خبر ها فقط در داخل سایتهایی مثل بالاترین و بی بی سی و ... می تونه برد داشته باشه که همه موافق رو بزنن و دهنها تا یه متر باز بمونه که بله باز سپاه فلان می کنه و بهمان و...

بدبختی ما ایرانیها اینه دیگه اگر قرار بود آمریکا این حر ف رو بزنه و این شبکه رو راه بندازه و یا هر کشور خارجی دیگه ای(کما اینکه دارن می کنن و حتی کردن) سریه یه چوب برخی از دوستان بر می داشتن و به زدن مسئولین که شما نمی فهمید و نمی دونید و عقبید و چه نشستید کشور به تاراج رفت و.... ولی همین که ما بخواهیم توی کشور یه کاری بکنیم همه سریع میشن تحلیلگر امنیتی و اقتصادی و سیاسی و مذهبی که بله این امنیتی هست و برای کنترل و می گیرن و می بندن و...
چیه ما نمی بینیم که ایهایی که گرفتن و بردن کشتن و اعدام کردن رو؟ حتما خبرهاش فقط توی بالاترین و....هست ؟
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
محدودیت سرعت اینترنت امری بسیار واجب است چون هر کسی با هر سنی با یه وی پی ان... خودتون میدویند.اما انسشالله اینترنت ملی تمام محدودیت ها رو از بین میبره و میشه با سرعت بالا باههاش کلیپ نظامی و بازی دانلود کرد :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]برادر سرعت اينترنت الان تو ايران با دايل اپ بيش از 56 كيلو بيت است و adsl حداكثر 1024تا 2048 كيلو بيت است . تازه ميخوان سرعت رو به 20 مگابايت برسونن همين الان سرعت اينترنت در كشوري مثله كره جنوبي 1000مگابايته برادر دقت كن ميتوني از مخابرات بپرسي.[/quote]


بابا تورو خدا الکی حرف نزنید .............اولا سرعت قراره به 20 مگابیت برسه نه 20 مگابایت و توی کشورای دیگه هم بستگی داره امار بر چه اساسی باشه...............مثلا توی ایران الان میانگین برای دیال اپ همون 56 کیلوبیت و برای ای دی اس ال هم میانگین تقریبا 256 کیلوبیت .........منظورم اینه امارها متفاوته چون بعضی اوقات کل پهنا باند رو میگن یا حداکثر یا میانگین ..........اخه برادر برو اول فکر کن 1000 مگابایت چقدر میشه بعد اینجا بگو در ضمن بگو بر چه اساس بوده .........مثلا سرعت تو فرانسه 44 مگابیته ولی میانگین مصرف خانگی 4.6 مگابیت .............برا همین الکی نظر ندید لطفا . و فکر کنم توی کره تقریبا میانگین استفاده خانگی تقریبا 15 مگابت باشه ..............اصلا یه مثال میزنم ........با یه پسر ایرانی تو المان چت میکردم میگفت موقع دانلود 200 کیلوبایت در ثانیه دانلود میکنه و من که سرعت 256 کیلوبایت از مخابرات گرفتم موقع دانلود 30 کیلوبایت در ثانیه میگیره.....................

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.