saiedtomcat

گزارش گاردین از یک سردار ایرانی که لرزه براندام آمریکایی ها انداخته است

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

گزارش گاردین از یک سردار ایرانی که لرزه براندام آمریکایی ها انداخته است
مقامات آمريكايي و انگليسي، به شدت از اعتبار و نقش سازنده جمهوري اسلامي در احياي اقتدار و امنيت و ثبات عراق سرآسيمه شده اند و به همين دليل هم مي كوشندكابوس هاي خود را به صورت رعب آور و آميخته با تحريف روايت كنند.
به گزارش مشرق ، به تازگي روزنامه انگليسي گاردين گزارشي را در اين زمينه منتشر كرده كه فارغ از برخي خلاف گويي هاي آن جالب توجه است.
اين روزنامه با تمركز بر سردار قاسم سليماني فرمانده سپاه قدس مي نويسد: ژنرال پترائوس مديركنوني سازمان سيا علاقه دارد داستاني را از زماني بازگو كند كه يك ژنرال 4 ستاره در عراق بود. اوايل سال 2008 زماني كه مجادله بين گروه شبه نظامي شيعه از يك طرف و ارتش آمريكا و عراق از طرف ديگر شعله ور بود، به پترائوس يك تلفن داده شد كه در آن يك اسم ام اس از سردار ايراني بود، آن سردار ايراني از آن به بعد تبديل به الهه انتقام شد. اين مسيج از فرمانده سپاه قدس، قاسم سليماني آمده بود، و توسط يكي از رهبران عراقي منتقل شده بود، در آن پيغام نوشته شده بود؛ «ژنرال پترائوس! شما بايد مرا بشناسي، من قاسم سليماني هستم، كسي كه سياست هاي ايران را در عراق، لبنان، غزه و افغانستان تدوين مي كند و صد البته سفير ايران در بغداد نيز عضو سپاه قدس است و كسي كه جايگزين او مي شود نيز عضو سپاه قدس است.»
گاردين مي نويسد: پترائوس بشدت نياز داشت كه به او گوشزد شود، بسياري از نظاميان آمريكا كه با عراقي هاي شيعه كار مي كنند، توسط قاسم سليماني و افراد وابسته به سپاه قدس به تحليل برده مي شوند، آنچنان كه تلاش هاي ديپلماسي آمريكا در ساير نقاط خاورميانه به تحليل برده مي شود، خصوصا در لبنان. پترائوس سال گذشته به ارگان تحقيقاتي مربوط به جنگ گفت كه مشكلي كه سليماني براي او درست كرده بوده است، چه بوده است.
روزنامه انگليسي اضافه مي كند: قدرت و وجهه قاسم سليماني به عنوان كسي كه قدرتمندترين بازيگر عرصه منطقه است، در سه سال گذشته كاهش نيافته است و در برخي از مولفه ها، افزايش نيز يافته است. قدرت ارتباط هاي سليماني طي هفته ها مصاحبه با مقامات عراقي مشخص شده است، برخي از مقامات عراقي او را ستايش مي كنند. به گزارش روزنامه مذكور، «وظيفه سپاه قدس حفاظت از انقلاب و صدور آن به كشورهاي اسلامي است. جوامع شيعه نشان داده اند كه بسيار مستعد انقلاب هستند و با سپاه قدس همراهي خواهند داشت. البته سپاه قدس متحدان سني نيز دارد، مانند حماس و غزه».
گاردين نوشت: 8 سال گذشته ما شاهد جنگ بين متحدين و نمايندگان سپاه قدس با ارتش آمريكا بوده ايم كه نتيجه آن را اكنون مي بينم، چرا كه ارتش آمريكا درحال ترك عراق است.
گاردين آنگاه از قول صالح المطلك (از عناصر بعثي و مستخدم سازمان سيا كه با استخبارات سعودي نيز همكاري مي كند)، نوشت «سليماني قدرتش را مستقيماً از [آيت الله] سيدعلي خامنه اي مي گيرد. تمام مقامات مهم عراقي سليماني را به شكل يك فرشته مي بينند و با او رايزني دارند»
گزارش گاردين حاكي است: يكي از نمايندگان مجلس عراق كه از دستياران ارشد نوري المالكي است، درباره سليماني مي گويد «او فقط يكبار در اين هشت ساله به عراق آمده است، او فردي است كه آرام سخن مي گويد و منطقي و بسيار مودب است، وقتي با او حرف مي زنيد، بسيار ساده برخورد مي كند. تا زماني كه پشتوانه او را نشناسيد، نمي دانيد چه قدرتي دارد، هيچ كسي نمي تواند با او بجنگد».
روزنامه انگليسي معتقد است: سليماني اصلا يك مرد جنگي به نظر نمي رسد، با موهاي جوگندمي، لاغر و با لبخندي مليح! كساني كه او را در سال 2006 و هنگام مسافرتش به بغداد به صورت مخفيانه ديده اند، مي گويند او بدون هيچ محافظي تنها به همراه دو نفري كه او را دعوت كرده بودند، به همه جا مي رفته است. آمريكايي ها تا زماني كه او به ايران بازمي گردد، از حضور او در عراق خبردار نمي شوند. يكي از مقامات بلندپايه رسمي آمريكا مي گويد: «او مانند قيصر سوزو هراس انگيز است، او همه جا هست و هيچ جا نيست»(!) يك نماينده شيعه و رده بالاي مجلس عراق مي گويد «او موفق شده است كه با تمام گروه هاي شيعه عراقي در همه سطوح رابطه برقرار كند. در نشست سال گذشته دمشق كه براساس آن نشست، دولت كنوني عراق شكل گرفت، او در ميان رهبران تركيه و سوريه و عراق و حزب الله حضور داشت و همه را مجاب كرد كه نوري المالكي را براي بار دوم برگزينند.» حتي رئيس جمهور عراق، جلال طالباني او را به صورت مرتب ملاقات مي كند.
گاردين اين را هم متذكر شد كه «حتي كساني كه سليماني را دوست ندارند، او را فردي با هوش مي دانند. بسياري از مقامات آمريكا كه اين چند ساله را صرف متوقف كردن كار افراد وفادار به سليماني كرده اند، مي گويند مايل هستند او را ببينند و معتقدند كه مبهوت كارهاي او شده اند.
به نوشته کیهان ، يكي از مقامات بلند پايه ارتش آمريكا دراين باره مي گويد: من خيلي ساده از او خواهم پرسيد كه از ما چه مي خواهد؟
گرگيجه گرفتن رسانه هاي انگليسي و آمريكايي و انتشار تحليل هايي آميخته با تحريف درباره نفوذ منطقه اي جمهوري اسلامي ايران - با محوريت نظامي نشان دادن اين نفوذ- در حالي است كه اگر سلاح و نظامي گري ابزار نفوذ بود، طبيعتاً اشغالگران آمريكايي بايد بيشترين نفوذ را در عراق و افغانستان مي داشتند. واقعيت ماجرا اين است كه ملت هاي منطقه براي جمهوري اسلامي اعتبار ويژه اي قائلند و آن را حامي و پشتوانه اقتدار و عزت خود- و نه معارض و مزاحم- مي يابند و بسياري از آرمان هاي خود را در سيماي انقلاب اسلامي جست وجو مي كنند و سليماني حامل اين پيام است.


[url=http://www.mashreghnews.ir/fa/news/59226/%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%DA%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%DB%8C%DA%A9-%D8%B3%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D9%84%D8%B1%D8%B2%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%87%D8%A7-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دست درد نكنه كاكو.
توي يكي از تاپيكها درباره ايشون كمي بحث شد.اما نظر غرب در خصوص اين سردار جاي شنيدن داره.
خدا حفظ كنه سردار سليماني رو...ايشون يكي از همون نمونه سرداراني هست كه توي يكي از تاپيكها يه بنده خدا ميگفت [quote]کدام فرمانده ت از اون زمان زنده مونده الان که حرفای شما رو تایید کنه ؟ [/quote]


خدا قوت سردار..پاينده باشي..

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دنيا بداند حاج قاسم سليماني يكي از سربازان فاطمي اين ديار فاطمي است
لازم بذكرست كه اون ديدار ايشون در قلب منطقه خضرا بغداد بوده ...

حالا حالا ها مونده تا عده​اي هتاك متوجه عمق نفوذ و خلاقيت و تبهر اين شجره طيبه بشوند ...
اونها بهتره به درمان بازي​هاي سياسي و عقده​هاي دروني​شون برسند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من مشکوکم .
اخبار در مورد سپاه قدس زیادی روی رسانه های غربی می ره !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]کدام فرمانده ت از اون زمان زنده مونده الان که حرفای شما رو تایید کنه ؟ [/quote]

نقل قول بدون اطلاع فکر کنم جرم باشه نه ؟ تو سایت که هست !

البته نقل قول با تحریف اصل متن که بدترش میکنه

جمله رو راجبه وقایعی که من میگم افتاده و برادر ارمانی گفتند نیافتاده اگرم افتاده دلیل نمیشه همه رو به یک چوب راند بیان کردم !

بهتره جانب اعتدال رعایت بشه و کمتر از ارقام بانک مرکزی گونه استفاده کنید که یکی بگه تورم نیست یکی بگه هست

جمله م کاملا مشخص بود منظورش چی بود و ربطی به اینجا نداشت

راجبه نیروی قدس هم که کلا بی خیال ، لزومی به صحبت نیست ، بنیان شون از درگیری های برون مرزی در عمق خاک کردستان شکل گرفت تا امروز و بی هیچ شبهه ای از قوی ترین نیروهای نظامی هستند !

ولی بازم دلیل نمیشه سوتی نداده باشند ! یا ضعفی ازشون دیده نشده باشه

مثلا شاید سردار قاسم سلیمانی بتونند تحلیل جامع و مناسبی از جاده هایی که در اواخر جنگ برای انتقال عملیات به سمت غرب و عمق خاک عراق توسط جهاد سازندگی ساخته شد بدهند و بگن وقتی قطعنامه پذیرفته شد چه وقایعی در عمق خاک عراق برسر برادران عزیز و شجاعمان اومد



دوست عزیز ، ما چشم بینا داریم و تحسین میکنیم همه غیورمردان رو ولی دلیل نمیشه چشم بر حقایق ببندیم


یا حق

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
منبعش کو؟

خیلی اغراق کرده و خواسته ایران هراسی بکنه icon_eek هر چی باشه دیگه مسیح که نیست که این اینجوری میگه!!! :evil:

بله قدرت ایران در عراق روز به روز داره بیشتر میشه نمونش حزب الله عراقه که تو یه ما 16 تا عملیات داشته و جالب اینه که صدا و سیما هم همشون رو پوشش خبری میده icon_cool

ولی نیروی قدس هم چیزی تو مایه های اف بی آی و اس آ اس شده ها

در آخر دوستان دقت کنید این همون پروزه ایران هراسی و سپاه هراسی!!! هستش :rose: :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ادعای تلگراف در خصوص کاندیدای وزارت نفت ایران

[b][color=darkred]سردار قاسمی ‌خواب را بر ما حرام می‌کند![/color][/b]


کاندیداتوری رستم قاسمی ‌از سرداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برای تصدی وزارت نفت سر و صدای بسیاری در محافل خارج از کشور به راه انداخته است. در این فضا نویسنده دیلی تلگراف در نوشتاری کوتاه نقش کاسه داغ تر از آش را بازی کرده و در سخنانی بی پایه و اساس ادعا می‌کند که آخرین چیزی که غرب در روزهای تحریم ایران به آن نیاز داشت انتصاب یک سردار سپاه به عنوان رئیس احتمالی اوپک است!

نویسنده این مطلب با اشاره به بحران اقتصادی که جهان در حال حاضر با آن روبه رو است ادعا می‌کند که حضور مردی جنجالی در مسند اوپک که ریاست دوره ای آن بر عهده ایران است می‌تواند به مشکلات و دردسرهای اقتصادی بیشتر بینجامد: اوپک مسئولیت برقراری توزان میان تولید و مصرف نفت را در سرتاسر جهان بر عهده دارد و در این روزهای سخت اقتصادی قطعا حضور سردار قاسمی ‌حاشیه‌های فراوانی در این مجمع نفتی به راه خواهد انداخت.

رستم قاسمی ‌62 ساله را محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران برای احراز پست وزارت نفت کاندید کرد که به شکل اتوماتیک بر مسند ریاست اوپک هم تکیه خواهد زد. ایران از اکتبر گذشته تا کنون ریاست اوپک را بر عهده دارد. تلگراف در این خصوص می‌نویسد: نام قاسمی ‌از سوی جامعه جهانی در برخی تحریم‌ها قید شده و بسیاری از رسانه‌های غربی در چند روز اخیر با بزرگنمایی این مساله ادعا کرده اند که وی در دور زدن تحریم‌ها از سوی ایران نقش چشمگیری داشته است.

این انتخاب باید از سوی مجلس شورای اسلامی‌ایران هم مهر تایید بخورد. نویسنده تلگراف در نهایت می‌نویسد: اگر قاسمی ‌بتواند رای اعتماد نمایندگان مجلس را در دست بگیرد باید اذعان کنیم که ریاست اوپک در اختیار مردی قرار می‌گیرد که به مخالفت با غرب شهره عام و خاص است! قیمت نفت در حال حاضر هم سیر صعودی خود را طی می‌کند و این کابوس که ایران از ریاست خود بر اوپک برای پایان دادن به تحریم‌ها استفاده کند می‌تواند خواب شب را بر همگان حرام کند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]منبعش کو؟

خیلی اغراق کرده و خواسته ایران هراسی بکنه Mr. Green هر چی باشه دیگه مسیح که نیست که این اینجوری میگه!!! Evil or Very Mad

بله قدرت ایران در عراق روز به روز داره بیشتر میشه نمونش حزب الله عراقه که تو یه ما 16 تا عملیات داشته و جالب اینه که صدا و سیما هم همشون رو پوشش خبری میده icon_cool

ولی نیروی قدس هم چیزی تو مایه های اف بی آی و اس آ اس شده ها

در آخر دوستان دقت کنید این همون پروزه ایران هراسی و سپاه هراسی!!! هستش Mr. Green Evil or Very Mad[/quote]

حق داري كه نتوني باورش كني ...!

[quote]ادعای تلگراف در خصوص کاندیدای وزارت نفت ایران

سردار قاسمی ‌خواب را بر ما حرام می‌کند!


کاندیداتوری رستم قاسمی ‌از سرداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برای تصدی وزارت نفت سر و صدای بسیاری در محافل خارج از کشور به راه انداخته است. در این فضا نویسنده دیلی تلگراف در نوشتاری کوتاه نقش کاسه داغ تر از آش را بازی کرده و در سخنانی بی پایه و اساس ادعا می‌کند که آخرین چیزی که غرب در روزهای تحریم ایران به آن نیاز داشت انتصاب یک سردار سپاه به عنوان رئیس احتمالی اوپک است!

نویسنده این مطلب با اشاره به بحران اقتصادی که جهان در حال حاضر با آن روبه رو است ادعا می‌کند که حضور مردی جنجالی در مسند اوپک که ریاست دوره ای آن بر عهده ایران است می‌تواند به مشکلات و دردسرهای اقتصادی بیشتر بینجامد: اوپک مسئولیت برقراری توزان میان تولید و مصرف نفت را در سرتاسر جهان بر عهده دارد و در این روزهای سخت اقتصادی قطعا حضور سردار قاسمی ‌حاشیه‌های فراوانی در این مجمع نفتی به راه خواهد انداخت.

رستم قاسمی ‌62 ساله را محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران برای احراز پست وزارت نفت کاندید کرد که به شکل اتوماتیک بر مسند ریاست اوپک هم تکیه خواهد زد. ایران از اکتبر گذشته تا کنون ریاست اوپک را بر عهده دارد. تلگراف در این خصوص می‌نویسد: نام قاسمی ‌از سوی جامعه جهانی در برخی تحریم‌ها قید شده و بسیاری از رسانه‌های غربی در چند روز اخیر با بزرگنمایی این مساله ادعا کرده اند که وی در دور زدن تحریم‌ها از سوی ایران نقش چشمگیری داشته است.

این انتخاب باید از سوی مجلس شورای اسلامی‌ایران هم مهر تایید بخورد. نویسنده تلگراف در نهایت می‌نویسد: اگر قاسمی ‌بتواند رای اعتماد نمایندگان مجلس را در دست بگیرد باید اذعان کنیم که ریاست اوپک در اختیار مردی قرار می‌گیرد که به مخالفت با غرب شهره عام و خاص است! قیمت نفت در حال حاضر هم سیر صعودی خود را طی می‌کند و این کابوس که ایران از ریاست خود بر اوپک برای پایان دادن به تحریم‌ها استفاده کند می‌تواند خواب شب را بر همگان حرام کند.[/quote]

دوست عزيز، اين سردار قاسمي كه شمانوشتيد، رستم قاسمي هست

اما سردار اين تايپيك قاسم سليماني هست ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خدا حفظشون كنه ايشون رو كه موجب افتخار ما ميشن .

راستي يكي از جملاتش رو خيلي دوست داشتم :


[quote]«سليماني قدرتش را مستقيماً از [آيت الله] سيدعلي خامنه اي مي گيرد[/quote]

---------------------------------------------------------------------

در ضمن يه جا ديدم براي سرشون جايزه تعيين شده . اين شايعه تا چه حد درسته ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
احتمالا تا حالا سردار عزیز چندین بار آمریکا هم رفته باشه ! چون سردار فیروز آبادی میگه که ما هم ابزارهای لازم را در آمریکا برای ضربه زدن داریم ! ( نقل به مضمون )

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
قربونت داش مهدی
اینم یه عکس هدیه به شما
[img]http://www.seratnews.ir/files/fa/news/1390/5/8/12126_355.jpg[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]احتمالا تا حالا سردار عزیز چندین بار آمریکا هم رفته باشه ! چون سردار فیروز آبادی میگه که ما هم ابزارهای لازم را در آمریکا برای ضربه زدن داریم ! ( نقل به مضمون )[/quote]
بيش از اون چيزي كه فكر كنيد هست و درسته
البته نياز به رفتن نيست...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name="rezat1980"][quote]

[quote]ادعای تلگراف در خصوص کاندیدای وزارت نفت ایران

سردار قاسمی ‌خواب را بر ما حرام می‌کند!


کاندیداتوری رستم قاسمی ‌از سرداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برای تصدی وزارت نفت سر و صدای بسیاری در محافل خارج از کشور به راه انداخته است. در این فضا نویسنده دیلی تلگراف در نوشتاری کوتاه نقش کاسه داغ تر از آش را بازی کرده و در سخنانی بی پایه و اساس ادعا می‌کند که آخرین چیزی که غرب در روزهای تحریم ایران به آن نیاز داشت انتصاب یک سردار سپاه به عنوان رئیس احتمالی اوپک است!


این انتخاب باید از سوی مجلس شورای اسلامی‌ایران هم مهر تایید بخورد. نویسنده تلگراف در نهایت می‌نویسد: اگر قاسمی ‌بتواند رای اعتماد نمایندگان مجلس را در دست بگیرد باید اذعان کنیم که ریاست اوپک در اختیار مردی قرار می‌گیرد که به مخالفت با غرب شهره عام و خاص است! قیمت نفت در حال حاضر هم سیر صعودی خود را طی می‌کند و این کابوس که ایران از ریاست خود بر اوپک برای پایان دادن به تحریم‌ها استفاده کند می‌تواند خواب شب را بر همگان حرام کند.[/quote]

دوست عزيز، اين سردار قاسمي كه شمانوشتيد، رستم قاسمي هست

اما سردار اين تايپيك قاسم سليماني هست ...[/quote]

دوست عزيز مطلب مورد نظر را اشتباهي اينجا نذاشتم

غرب در تلاش است كه نتايج دلخواهش رو از گفتن اين نوع خبرها در اذهان مردم منطقه كسب كنه

اگه دقت كنين دارن اينطوري القا ميكنن كه نظام ما يك نظامي شده كه بدست سپاه پاسدارن افتاده و با اين كارهايشان اهداف خاصي رو به نظرم ميخوان دنبال كنن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگر اینایی که نوشته راست باشه،واقعا تحسین برانگیزه.هرچند این اخبار هدف های دیگه ای رو دنبال میکنه.
امیدوارم آمریکا هم تا آخر امسال از عراق خارج بشه تا نفوذ ایران بیشتر از قبل هم بشه.بلکه با استفاده از این نفوذ و بدون ضربه خوردن جایگاهمون،غرامت جنگ رو از عراق بگیریم.مثل کویت.هم غرامتشو داره میگیره،هم با عراق روابط دیپلماتیک داره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.