king-of-heaven

آیا احتمال جنگ در سال 2012 وجود دارد ؟

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[quote]دوستان در حال حاظر امریکا با میزان بدهی که دارد و گفته می شود پول پرداخت این بدهی در جهان وجود ندارد ، مجبور است دست به یک جنگ تمام عیار (( به معنای واقعی کلمه ی جنگ )) بزند . اصولا کشورها و دولتهای استعمارگر در دو صورت لشکرکشی خود را آغاز می کنند . در وضعیت خوب و ایدال اقتصادی و همچنین در وضعیت بد و وخیم اقتصادی که نوع دوم ذکر حال حاضر امریکاست و البته وضعیت بسیاری دیگر از کشورهای پیشرفته ی جهان ، کشورهای اروپایی و بسیاری از اعضای پیمان آتلانتیک شمالی ناتو نیز همین است .[/quote]

با سلام

آقا احسان
شما در مقدمه خود ، صحبت از آغاز جنگ به خاطر وضعيت بد اقتصادي كرده ايد .
با توجه به اخباري كه در طي دوره دوم رياست جمهوري اوباما منتشر مي شود ، به نظر نمي رسد اين كشور و همپيمانانش از نظر اقتصادي توانايي آغاز يك جنگ همانند جنگ خليج فارس دوم ، سوم يا نبرد بالكان را داشته باشند . بگذاريد چند مثال بزنم

ليبي : آمريكا ئيها پس از آغاز نبرد ، بسيار سريع خود را كنار كشيدند ، با شروع جنگ ، كه بسيار هم با تأخير شروع شد و مي رفت تا قذافي كار انقلابيون را يكسره كند ، تحليل هاي زيادي راجع به هزينه هاي نبرد منتشر مي شد ، بين 3 تا 9 ميليارد دلار هزينه براي اقدام عليه قذافي برآورد شده است . بدون شك يكي از مسائلي كه باعث شد ، آمريكا از شركت بيشتر در عمليات ليبي كنار بكشد ، هزينه هاي بالاي اين جنگ بدون داشتن آينده اي شفاف براي برگشت هزينه ها در كوتاه مدت بود . ساير كشورهاي ناتو نيز تلاش دارند تا نيروهاي خود را هر چه زودتر از جنگ ليبي خارج كنند . خيلي عجيب است ، بر خلاف ساير جنگ ها كه همه دوست دارند در فتح پايتخت حضور داشته باشند ،و براي يكسره كردن كار دشمن نيروي بيشتري گسيل مي كنند ، اينجا با پيشروي انقلابيون به سمت طرابلس ، هر روز يكي از كشورهاي ناتو ، بخشي از نيروهاي خود را از ميدان كنار مي كشد .

افغانستان :
تغيير فرماندهي نيروهاي آمريكايي در افغانستان را بياد مي آوريد ! ( ضعف در به سرانجام رساندن جنگ در افغانستان )
پرسش خبرنگاران از رئيس جمهور آمريكا را بياد مي آوريد كه به چه دليل در افغانستان مانده است و چه منفعت اقتصادي دارد ؟ و پس از اين سوالات ، كدام يك از آن همه معادن و منابعي كه پنتاگون ادعاي آنها را داشت ، اكنون به بهره برداري رسيده است ؟ شك نكنيد اگر چنين مكاني وجود خارجي داشت و آمريكائيها مشغول بهره برداري بودند ، آن مكان جايي بود براي حملات مكرر طالبان !

و خبر كشتن بن لادن
بلافاصله كلينتون اعلام كرد ، قصد خروج از افغانستان را نداريم ، اما امروز مشخص است كه نه تنها آمريكائيها به اهداف خود در افغانستان نرسيده اند بلكه روز به روز در حال پرداخت هزينه هاي مالي ، انساني و آبرويي بيشتري هستند . و به نظر من اعلام خبر مرگ بن لادن تنها به اين خاطر بود تا آمريكائيها هرچه زودتر بتوانند خاك اين كشور را ترك كنند .

انگلستان :
همين چند ماه پيش بود كه اين كشور دستخوش تظاهرات و راهپيمايي توسط دانشجويان بابت افزايش هزينه هاي آموزشي بود . اكنون با يك كشته پليس آنچنان آشوب و بلوا خيبانهاي شهرهاي انگليس را فرا گرفته است كه براي خيلي از ايراني ها باور كردني نيست .

خود آمريكائيها بشدت در حال كاهش هزينه هاي وزارت جنگ مي باشند . اگر سري به وبسايتهاي آنها بزنيد ، روزي نيست كه خبر از معلق شدن يك برنامه يا رها سازي موقت يك پروژه بيان شود . بطور مثال فشار هزينه هاي مالي آنقدر زياد شده است كه تنها 45 درصد از هواپيماهاي اين كشور در حالت كاربري كامل مي باشد .

نظري مثل نظر شما را كه كشورهاي استعمارگر در شرايط نامناسب اقتصادي به جنگ روي مي آورند را بسيار در اين سايت شنيده ايم . اما با توجه به وضعيت كنوني اقتصاد در غرب من هيچ استدلال و استنتاج قابل قبولي براي پذيرش احتمال بالاي حمله گسترده به ايران از سمت ناتو و در سال آينده نمي بينم . خوشحال مي شوم شما يا ساير دوستان دلايلتان را مفصلتر بيان بفرمائيد .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اوج بی معرفتیه که بخوایم با سوریه به هم بزنیم تنها کشوری که تو منطقه در زمان جنگ کمک کرد به ما سوریه بود لزومی نداره سوریه رو به خاطر یه تظاهرات قیچش کنیم بره ما می تونیم در کنار سوریه متحدان دیگه داشته باشیم مثل هند که به گاز ما هم نیاز داره.اگر سیاست داشته باشیم هند بهترین گزینه واسه برقراری رابطه هست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بهترین متحد میتونه عراق باشه که با توجه به نفوذ ایران دور از ذهن که نیست هیچ خیلی هم به واقعیت نزدیکه فقط میمونه این که این آمریکایی ها برن بیرون و بعدش سرمایه گذاری ما شروع بشه میتونیم رو بازسازی ارتششون حساب کنیم و حتی عراق رو یه بازار تسلیحات واسه خودمون کنیم و صنایع دفاعی رو بهشون بفروشیم و با توجه به وضعیت سوریه میتونه متحد خوبی واسه ما باشه.

هند هم از روسیه بدتره و ما احتاجی به اتحاد با اون نداریم

مگه ما چی از هند کم داریم؟

فقط میمونه یه اقتصاد درست و درمون که ما فعلا نداریم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]بهترین متحد میتونه عراق باشه که با توجه به نفوذ ایران دور از ذهن که نیست هیچ خیلی هم به واقعیت نزدیکه فقط میمونه این که این آمریکایی ها برن بیرون و بعدش سرمایه گذاری ما شروع بشه میتونیم رو بازسازی ارتششون حساب کنیم و حتی عراق رو یه بازار تسلیحات واسه خودمون کنیم و صنایع دفاعی رو بهشون بفروشیم و با توجه به وضعیت سوریه میتونه متحد خوبی واسه ما باشه.

هند هم از روسیه بدتره و ما احتاجی به اتحاد با اون نداریم

مگه ما چی از هند کم داریم؟

فقط میمونه یه اقتصاد درست و درمون که ما فعلا نداریم[/quote]

عراق تحت نفوذ امریکا هیچ وقت متحد ما نمیشه.دولت به اصطلاح مستقل عراق هنوز روی کار نیومده بود گفته بود ایران باید به ما غرامت جنگ بده و جنگنده های ما رو پس بده
مطلب بعد این که ایران می خواد عراق مجاهدین خلق رو به ایران تحویل بده اما عراق حتی اگر بخواد این کارو هم بکنه امریکا اجازه این کار رو نمیده
رابطه ایران و عراق به علت وابستگی شدید عراق به امریکا فقط در حد یه رابطه دوستانه باقی می مونه

مگه ما چی از هند کم داریم؟ این جمله ای که گفتی رو یه کم واسه من بازش کن و اصلا این چه ربطی داره به متحد شدن دو کشور داره یعنی الان ما از سوریه کمتریم که متحدش شدیم؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اتفاقا به نظر من با وضعيتي كه عراق داره ما با نفوذي كه اونجا روي سران اون داريم ميتونيم اون رو به يه متحد تمام عيار تبديل كنيم كه حتي از سوريه هم براي ما بيشتر نفع داشته باشه . با نفوذ اقتصادي و سياسي تو عراق اين عمل كاملا امكان پذيره .

در ضمن ايران داره براي جذب هند به عنوان يه متحد تلاش ميكنه و فعلا هم داره زمينه اين اتحاد رو فراهم ميكنه و اين يه نيازه . چون اونا دارن به بزرگترين هاي دنيا ميرسن . هم از لحاظ اقتصادي و هم از لحاظ نظامي .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
من اولین روزیه که عضو شدم.
در مورد این مطلب یه سری مستند ساخته شده یکیش مستند ظهوره که توسط یه مسلمان آمریکایی به اسم هاشم عبدا... ساخته شده .اگه دسترسی داشتید همه 50 قسمتش رو که هرکدوم حدوداً 10 دقیقست نگاه کنین.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
:mrgreen: نقد به حرفهاي اقا سعيد:
[quote] به سه گروه حامی رهبری ، مخالف رهبری و خنثی [/quote]
من اين تقسيم بندي شما رو قبول ندارم. نه اين كه اينجوري نيستا. ولي اين تقسيم بندي به نظر من اشتباهه. الان از هر زمان ديگه اي به اعتقاد من مردم حامي رهبريند. چون ديدند تنها كسي كه مورد اعتماد هست رهبرشونه. به نظر من بايد تقسيم بندي اينجوري باشه: حامي دولت مخالف دولت و خنثي.


[quote]متاسفانه عده ای از مردم ایران هم بدون اطلاع از پازلی که برای کشورمون طراحی شده برای مردم سوریه دلسوزی میکنند ولی این رو بی اطلاع هستند که هر یک نفر که در سوریه کشته میشه یک نفر کشته در ایران کم میکنه در جنگ احتمالی.
[/quote]

دلسوزي براي فتنه گران چيزي جز پشيماني ندارد. تازه ماهيت و سرمايه گزارهاي اين اشوبگرها هم كه رو شده. بزرگترين طرح جاسوسي خاورميانه هم كه رو شده. پس ديگه ببخشيد بايد حتما ايه نازل بشه كه مردم باور كنن؟


[quote]ولی یک اتفاق مانند یک حادثه تروریستی در ترکیه که به ایرانیها نسبت داده شود میتواند تا حدودی باعث تیرگی روابط دو کشور شده و دید مردم مسلمان این کشور را به ما بد کند.
[/quote]

برادر اينجوري كه داري كمك فكري ميدي به دشمن! :mrgreen: :mrgreen:

[quote]در مقابل ما باید با کارهای تاکتیکی از این اتفاقات جلوگیری کنیم.
[/quote]

نظرات تاكتيكي خوبي دادي. به احتمال زياد خيلياشونو ايران داره انجام ميده. مرجعش هم صحبتهاي اقا در جمع دانشجويان و در پاسخ به اون دانشجويي كه ميگفت سياست خارجي ايران منفعله. اقا خودش استاد روابط بين الملل هستند. اقا گفت تمام دستگاههاي مسيول الان وسط ميدون هستند و مشغولند. ولي بعضيارو نميشه گفت بعضيا هم لزومي نداره گفته بشه.
اين حرفا نقل به مضمون بود.

[quote]6- حمله نظامی به بحرین!

گزینه شش به نظر احمقانه میاد ولی تنها گزینه ای است که میتواند از جنگ قطعی شده با آمریکا جلوگیری کند و تمام کشورهای ضد ایران با این حمله در برابر کار انجام شده قرار میگیرند و صحنه جنگ از ایران به بحرین منتقل میشود که مطمئنا آمریکائیها در این منطقه توان جنگ مناسب با ایران را ندارند.

برای بدست آوردن بهانه هم یک اتفاق مانند شلیک موشک از سمت بحرین به یک کشتی نظامی ایران و غرق شدن آن بهانه خوبی بدست میدهد.
[/quote]

با اين گزينت خيلي حال كردم. من يكي كه 2000٪موافقم. هيچ چيز مثل يه حمله پيشدستانه نيست. مهمترين نتيجش هم اينه كه صحنه جنگ از ایران به بحرین منتقل میشود.

دركل استفده كرديم. باتشكر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام خدمت دوستان اول از همه تمام این صحبتها یک بازی بیشتر نیست.ولی اگر بخواهیم این مورد رو جدی بگیریم حرفهای اقا سعید تا حدودی درست چون قرار بود این اعتراضات تحت کنترل باشه ولی فکر اینجاشو نکرده بودن که ممکن کشورهای دچار اغتشاش دوتکه شوند (خواهان و مخالف)دولت ما نباید ترس از دست رفتن احتمالی سوریه را داشته باشیم چون ایران از مدتها قبل به دنبال متحد پر قدرت تر از سوریه در حال مذا کره است.۲امریکا بدهکار تر از اونه که بخواهد جبهه جدیدی رو باز کنه که اخرش معلوم نیست که پیروزه یا.....۳الان اصلاح طلب های زیادی در مجلس وبدنه نظام وجود دارد و قابلیت اثر گذاری هم دارن ا(البته منظور شما اکه اصلاح طلب های مطرود که نیست)۴تا موقعی که رزمایش گذاشتن چرا حمله ی نظامی حمله ی ایران در هر صورتی یعنی بسیج کردن جبهه مخلفان ایران و حمله ی سراسری به ایران و ضعف ایران در دفاع از خود در مجامع جهانی مخالف جنگ۵البته از این اسرایل احمق هر کاری بگین بر میاد دوباره یک یازده سپتامر دیگه این دفعه در انگلیس در موقع برگزاری المپیک راه میندازه تا ایندفعه نه امریکا بلکه اتحادیه اروپا به بهانه مبارزه با تروریسم بهانه حمله نظامی به یکی از کشورهای ایران یا سوریه یا لبنان یا اشغال کامل پاکستان!راه بندازه۶با گزینه های ۲و۴و۵سعید خان ۱۰۰٪موافقم۷ببخشین اگر زیاد حرف زدم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
1- حمایت از حکومت سوریه حتی شده با اعزام کارشناس جهت سرکوب مردم مخالف (دلتون به حال این مردم نسوزه همون مردم نمک نشناسی هستن که پرچم ایران رو که کلمه جلاله الله رو داشت اتش زدند)
[/quote]

جناب!
میشه لطف کنین بگین این حرف شما پایه ی دینی هم داره یا نه؟ اینکه به خاطر منفعت شخصی یا حکومتی، یه ملت دیگه ای آسیب بزنی؟!؟ اونم به خاطر اینکه یه عده اشون پرچم ایران آتیش زدن؟!

در مورد حمله به بحرین هم اگه دلیل جلوگیری از حمله به ما باشه هم فقط بهانه ی شفاف دست کسی میدیم و اتفاقا تمرکز مرزیمون رو از دست میدیم. در ضمن! نیت حمله مهمه تا اسم اون جهاد در راه خدا لقب بگیره!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
وضعيت كمي بغرنج تر شده ! ظاهرآ ايران تركيه رو تهديد به مداخله نظامي كرده. من از صحت اين خبر مطمئن نيستم اما:

چند روز پيش كه داود اوغلو وزير امور خارجه تركيه به ايران اومده بود تا درباره سوريه به رايزني بپردازه و از ايران امتيازاتي در جهت فشار به سوريه بگيره با پاسخ قاطع تهران روبرو شده بود:
[color=red][b]اگر پايگاههاي آمريكايي مستقر در تركيه اقدامي بر عليه سوريه انجام دهند ايران اونها رو هدف قرار ميده ...[/b][/color]
به نقل از روزنامه الاخبار چاپ بيروت

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حالا که بحث در مورد 2012 هست یه سوال دارم کسی به پیشگویی های نستر اداموس اعتقاد داره؟؟
در مورد ایران چیزای جالبی گفته :mrgreen: :mrgreen:

---------------------------------
یادش بخیر در برنامه ی به سوی ظهور که کانال 2 می داد بخش (( و اینک آخر و زمان ))
یه پیشگویی آورد که میگفت :
سال 2012 دنیا نابود نمیشه ولی از لحاظ اقتصادی و جنگ و... دنیا دچار بحران میشه ( این برنامه مال 2 سال پیشه )

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام در کل خدا بخیر بگردونه.
ولی بعضی وقتا که مطالب خوبی به دست آدم می رسه تازه می فهمه یه سری آدم بیکار از سر نادونی چه حرفهایی میزنن.
مثل اینکه میگن ایران همه کشورهایی که توش شورش شده سوژه خبری می کنه ولی سوریه را ...
الله اعلم.
یا حق

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اقا اين قضيه المپيك و ايران و ينا چيه ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اقا اين قضيه المپيك و ايران و ينا چيه ؟[/quote]

در زمان برگزاري مسابقات المپيك افكار عمومي به شدت تحت تاثير اين مسابقات هستند و فرصت خوبي است براي آمريكا و اسرائيل تا با سانسور اخبار جنگ(جنايت هاي جنگي - تعداد كشته ها - تعداد تلفات جنگي و ...) در پوشش برگزاري المپيك آغازگر جنگ باشند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.