king-of-heaven

آیا احتمال جنگ در سال 2012 وجود دارد ؟

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

آقا این تاپیک چه ربطی به قذافی داره at_wits'_end_new!
alexandre جان شما که خودتون اهل فن هستین و از قدیمی های سایت ، خواهش میکنم منحرف نشه!
شما ها استارت بحث سره قذافی رو زدین، حالا نتیجش فردا صبح معلوم میشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب Salem عزيز حرف من اتفاقا به تاپيك ربط داره.براي من عجيب بود كه چرا مخالفان در عرض چند روز توانستند وارد پايتخت بشوند و حكومت را سرنگون,قبل از اين چندين بار به نزديكي پايتخت رسيده بودند ولي هر بار مجبور به عقب نشيني شدند.فكر مي كنم تصميماتي پشت پرده بوده كه باعث شده ماموريت ناتو در ليبي به سرعت تمام بشود.اين يعني باز شدن دست ناتو در مورد سوريه يعني يك گام نزديك شدن به هدف نهايي كه سرنگوني حكومت شيعه ايران باشد (جنگ با ايران قطعا يك جنگ منطقه اي گسترده و احتمالا فرا منطقه اي خواهد بود) , به نظر شما مطلب فوق به احتمالات سال 2012 ربط ندارد؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]جناب Salem عزيز حرف من اتفاقا به تاپيك ربط داره.براي من عجيب بود كه چرا مخالفان در عرض چند روز توانستند وارد پايتخت بشوند و حكومت را سرنگون,قبل از اين چندين بار به نزديكي پايتخت رسيده بودند ولي هر بار مجبور به عقب نشيني شدند.فكر مي كنم تصميماتي پشت پرده بوده كه باعث شده ماموريت ناتو در ليبي به سرعت تمام بشود.اين يعني باز شدن دست ناتو در مورد سوريه يعني يك گام نزديك شدن به هدف نهايي كه سرنگوني حكومت شيعه ايران باشد (جنگ با ايران قطعا يك جنگ منطقه اي گسترده و احتمالا فرا منطقه اي خواهد بود) , به نظر شما مطلب فوق به احتمالات سال 2012 ربط ندارد؟[/quote]

انقلابیون لیبی گفته اند که قبل از آزادی پایتخت با فرماندهان رژیم قذافی به توافق رسیدند که آن ها سلاح شان را زمین بگذارند !!
اساسا ازادی طرابلس با قیام انقلابیون از خود شهر طرابلس شروع شد و انقلابیون شهرهای دیگر چند ساعت بعد به طرابلس رسیدند !! یعنی زد و بند کردند!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

امروز قسمت دیگری از پروژه خاورمیانه جدید به پایان رسید و حکومت سرهنگ قذافی سقوط کرد.

مرحله اول این طرح همانطور که در پست صفحه اول اشاره کردم مربوط به ایران میشد در برهه زمانی بعد از انتخابات ریاست جمهوری که با شکست مواجه شد و بعد از یک دورخیز دو ساله طرح رو بازنگری کردن و این بار بجای اینکه از یک کشور بزرگ و با ثبات مانند ایران شروع کنند یک چاشنی انفجاری طراحی کردن! که تونس بود و آتش زدن یک جوان سبزی فروش که خود این کار جای بحث دارد که یک مسلمان حق خودکشی که از بزرگترین گناهان است را ندارد. بعد از سوزاندن این جوان رسانه های غربی و مهره های آنان در کشورهای عربی دست به کار شده و با تحریک مردم به تظاهرات علیه حکومت در نهایت بن علی را بعد از دو دهه حکمرانی بر تونس سرنگون کردند.

ولی نه بن علی هدف اصلی بود و نه تغییر حکومت در تونس برای طراحان پروژه 2012 ارزشی داشت. حقیقت این است که تونس با آن انقلاب پرسرعت و حمایت همه جانبه غرب شروعی بود برای یک حرکت دومینو که جهت آن مصر ، لبنان ، سوریه و ایران بود. اما بعد از موفقیت طرح مقدماتی با ورود به مرحله بعد بازی از دست غربیها خارج شد و قیام مردم تونس به کشورهای خارج از طرح مانند لیبی ، یمن ، بحرین و عربستان سرایت کرد و مردم ساده این کشورها با دیدن به اصطلاح انقلابات مردمی در تونس و مصر فکر کردن اینها هم میتوانند از شر حاکمان خودکانه رهایی یافته و به آزادی سیاسی برسند.

همزمان با مرحله دوم از طرح مقدماتی یعنی انقلاب مصر ما شاهد چند انقلاب واقعی در کشورهای بحرین ، یمن و لیبی بودیم که باعث شد برای یکی دو هفته قضیه انقلابات و پوشش رسانه ای انها کمرنگ شود تا بتوانند از سرایت بیشتر به کشورهای خارج از برنامه مثل مراکش و الجزایر جلوگیری کرده و از انحراف جهت از شرق به غرب ممانعت کنند.

در طول این مدت که سکوت رسانه ها و دولتهای غربی را در پی داشت حکومتهای بحرین و یمن و عربستان اقدام به کشتار و دستگیری مردم معترض کردند که در عربستان تقریبا با موفقیت همراه بود به علت کم بودن تعداد معترضان که عموما شیعه بودند و از درصد جمعیتی پائینی برخوردار هستند. ولی در بحرین و یمن داستان ادامه یافت و تا به امروز نتوانستند اوضاع را کامل به کنترل دراورند و تنها در بحرین به علت دخالت نظامی عربستان و کم بودن جمعیت این کشور توانستند تا حدودی معترضان را به عقب برانند. اما در یمن همچنان اوضاع خارج از کنترل میباشد.

ولی همین اوضاع بدون کنترل برای غرب منافعی دارد و این طور نیست که کامل کنترل نداشته باشند و اینها هم در بین انقلابیون مهره های غربگرایی دارند که ماموریتشان جهت دهی به حرکت مردمی و کاهش اصطکاک با غربیها در صورت پیروزی انقلاب است.

در لیبی هم مشابه بحرین و یمن حکومت به کشتار مردم پرداخت تا این انقلاب را خاموش کند. اما چون موفق به این کار نشد و مردم را مصر به سرنگونی حکومت کرد دولتهای غربی قذافی متحد خود را مانند حسنی مبارک جزو مهره های سوخته قرار داده و با حمله نظامی به لیبی و کمک به انقلابیون سعی در پایان دادن سریع به این درگیری داشتند که بعد از چند ماه با موفقیت همراه بود و سرانجام این عامل نفوذی و سوخته معمر قذافی یهودی زاده اسرائیلی را حذف کردند و برای خروج کشورهای غربی از بحران اقتصادی هم یک منبع چند صد میلیارد دلاری برپا کردند که همان بازسازی خسارات وارد به صنایع نفتی و زیرساختهای لیبی بود و چون این کشور توان بازسازی این خرابیها را ندارد اجبارا به سوی شرکتهای غربی متمایل شده و حکومت جدید لیبی بیش از قبلی به غرب وابسته خواهد بود و این بار یک ساختار با الگوی غربی در لیبی ایجاد میشود که از صنایع نفت گرفته تا چارچوب حکومتی و سازمان و امنیت و نیروهای نظامی تحت نظر غرب و احتمالا اگر نخواهند نام غرب زیاد بر زبانها بیفتد سازمان ملل قرار میگیرد.

همزمان با دخالت نظامی در لیبی و تحریک مردم اهل سنت سوریه به مبارزه مسلحانه با حکومت پوشش رسانه ای به سمت این دو کشور چرخید و فرصت مناسب برای سرکوبی مردم بحرین بدون خبررسانی به مردم حقیقت طلب جهان حاصل شد و تقریبا بحرین به اوضاع عادی بازگشت.

اما در سوریه با وجود حمایت و تسلیح مخالفان حکومت از طرف اسرائیل و ترکیه شاهد این بودیم که حکومت توانست اوضاع را در کنترل خود نگه دارد و با همراهی ارتش و اقلیت غیر اهل سنت به اضافه بخشی از اهل سنت به مبارزه با مخالفان رفته و آنها را به عقب راند.

همین که مخالفان در سوریه برخلاف لیبی نتوانستند حتی در نبرد مسلحانه به پیروزی دست یابند و برخی از مخالفان نیز به سازش با دولت متمایل شدند پروژه لیبی سرعت گرفت و با سقوط چند روزه شهرهای اطراف طرابلس و بعد این شهر زمان و تمرکز قوای لازم برای مقابله با سوریه بدست آمد که اکنون بعد از چند ماه انحراف از برنامه تهیه شده یعنی مسیر مقدماتی تونس و مصر بعد لبنان و سوریه و ایران شرایط به حالت مورد رضایت غربیها تبدیل شده و در روزهای آتی باید شاهد صدور یک قطعنامه علیه حکومت بشار اسد باشیم که به نوعی هشدار به وی بوده و در صورت عدم تسلیم و کناره گیری از قدرت یا حداقل تقسیم قدرت با مهره های غربی و در نتیجه خارج شدن از زنجیره ایران - سوریه - لبنان باید منتظر قطعنامه دیگری باشیم که اجازه عملیات نظامی ناتو در سوریه بوده و به این کشور حمله خواهد شد.

ولی قبل از اینکه این طرح کامل شود باید همان گزینه جنجالی را که در پست اولم در تاپیک گفتم انجام دهیم یا یک طرح مشابه دیگر.

حمله به بحرین با یک بهانه مناسب که جهان نتواند ایران را حمله کننده معرفی کند و در واقع ما با ادعای دفاع از خود به این کشور حمله کرده و جهت طرح غربیها را منحرف کنیم.

چون ایران شروع کننده جنگ نخواهد بود پس غرب نمیتواند علیه ما واکنش جدی نشان داده و با یک حمله سراسری پاسخ گوید و درگیری یا تنها بین ما با بحرین و عربستان با حمایت غرب خواهد بود یا نیز بصورت محدود در همین منطقه خلیج فارس با غرب درگیر خواهیم شد که در این منطقه دست برتر با ایران میباشد و آمریکائیها در موضع ضعف قرار دارند.

البته این طرح باید بعد از حمله به سوریه آغاز گردد تا به کاتالیزوری برای حمله سریعتر به ایران تبدیل نشود و ناتو هم نتواند با تمام قوا به جنگ علیه ایران و سوریه بیاید و با نبرد در دو جبهه و فرسایشی شدن جنگ پیروزی با ما خواهد بود.

ماههای پیش رو تا پایان تابستان 2011 برهه زمانی حساسی برای ایران و سوریه است که انتخاب کنند وارد بازی باخت برد شوند یا برد باخت یا برد برد یعنی سازش با کشورهای غربی و دست کشیدن از حمایت از حزب الله و حماس و به رسمیت شناختن اسرائیل.

ولی اگر سوریه را از زنجیره منطقه ای ایران حذف کنند ما وارد بازی باخت برد میشویم و نتیجه آن جز فروپاشی جمهوری اسلامی نخواهد بود حال هر چقدر طول بکشد و دشمن متحمل تلفات گردد بازنده این بازی ما هستیم.

قبل از این مرحله باید اقدام عملی کرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام به همگي
تو اين برهه حفظ سوريه مهمترين عامله براي ما.ما نبايد بزاريم به سوريه حمله نظامي بشه.دقيقا به حرفاي رييس جمهور بايد عمل بشه.كه گفت سوريه خط قرمز ماست.در صورت حمله به سوريه ما هم بايد وارد ععمل بشيم .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظرم سال 2011 را بايد سال جنگ سوريه بدونيم و سال 2012 را جنگ ايران.
البته يك سري اتفاقات مي تواند برنامه غرب را كنسل كند و يا عقب بندازد:

1-جنگ اسرائيل - لبنان
اميدوارم قبل از هر اقدام نظامي عليه سوريه اسرائيل دوباره حماقت كند و به لبنان حمله كند.حزب ا.. هم بايد تا آنجا كه در توان دارد وقت بخره , تو اين فاصله هم ايران بايد دست آوردهاي بزرگ نظامي را رونمايي كند و سوريه را هم تجهيز كند.

2-گسترش شديد اعتراضات در اروپا( اين يكي فقط كار خداست)
مشكلات داخلي كشور هاي اروپا مسلما بر ناتو تاثير خواهد داشت.

3-اقدام پيش دستانه سوريه در آغاز جنگ عليه يكي از كشورهاي تركيه - اردن و عربستان , جنگ با اين كشورها براي سوريه بسيار بهتر خواهد بود تا جنگ با ناتو .

4-
[quote]حمله به بحرین با یک بهانه مناسب که جهان نتواند ایران را حمله کننده معرفی کند و در واقع ما با ادعای دفاع از خود به این کشور حمله کرده و جهت طرح غربیها را منحرف کنیم.

چون ایران شروع کننده جنگ نخواهد بود پس غرب نمیتواند علیه ما واکنش جدی نشان داده و با یک حمله سراسری پاسخ گوید و درگیری یا تنها بین ما با بحرین و عربستان با حمایت غرب خواهد بود یا نیز بصورت محدود در همین منطقه خلیج فارس با غرب درگیر خواهیم شد که در این منطقه دست برتر با ایران میباشد و آمریکائیها در موضع ضعف قرار دارند.

البته این طرح باید بعد از حمله به سوریه آغاز گردد تا به کاتالیزوری برای حمله سریعتر به ایران تبدیل نشود و ناتو هم نتواند با تمام قوا به جنگ علیه ایران و سوریه بیاید و با نبرد در دو جبهه و فرسایشی شدن جنگ پیروزی با ما خواهد بود. [/quote]

با تمام اينها پيش بيني خود من اين است كه به زودي ايران سوريه را از دست خواهد داد.من شخصا بعيد مي دانم سوريه در مقابل غرب مقاومت كند.احتمالا خيلي زود به ايران پشت كنند و تسليم غرب بشوند(حالا چه قبل از اقدامات نظامي غرب و چه بعد) البته تا لحظه آخر بايد هر اقدامي را كه مي توانيم انجام بدهيم تا اولا غرب و ناتو مستقيما وارد درگيري نشوند دوماً در صورت ورود غرب مقاومت سوريه نشكند و جنگ فرسايشي شود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر من باید همانند سال 2007 که حملات شبه نظامیان در عراق شدت یافت و تلفات گیری از آمریکا آغاز شد , امروز هم باید با شدت تمام این روش را پیش بگیریم و تا می توانیم از ناتو و آمریکا در عراق و افغانستان تلفات بگیریم .
البته اگر سوریه مورد حمله قرار بگیرد می شود حزب الله و حماس و حزب الله عراق و ارتش مهدی و مجاهدین افغانی را به کار گرفت و خود ایران دخالت نکند و اگر این طرح به ثمر ننشست باید همان طرح حمله به بحرین و یا بستن تنگه هرمز در دستور کار قرار بگیرد . سال 2012 سال حساسی هست !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سال آینده سال سختی خواهد بود. واقعیت اینه که به شدت در تنگنا هستیم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خدا به ایران رحم کنه با این همه برنامه ریزی برای نابودیش.
یا علی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]

1-جنگ اسرائيل - لبنان
اميدوارم قبل از هر اقدام نظامي عليه سوريه اسرائيل دوباره حماقت كند و به لبنان حمله كند.حزب ا.. هم بايد تا آنجا كه در توان دارد وقت بخره , تو اين فاصله هم ايران بايد دست آوردهاي بزرگ نظامي را رونمايي كند و سوريه را هم تجهيز كند.
[/quote]

این موارد برای کم شدن تپ و تاب سوریه و خارج شدن از دید رسانه ای مفیده از دید شما؟
البته اشغالگران وارد هیچ جنگ طولانی نمیشن، یعنی اگر جنگ بخواد طولانی بشه، یه مقدار شدت عمل بمب افکن ها رو در مناطق غیر نظامی زیاد میکنن و از اون طرف با کمک آمریکا به صلح میرسن!

اون موادی که اقای سعید گفت هم به نظرم بدون استدلال محکم شبیه رمان بود! دشمن به نظر من اینقدر که ما بزرگش میکنیم بزرگ و توانمند نیست. حداکثر توانش همین کاری هست که تو سوریه دارن انجام میدن یا ماهی گیری از آب گل آلود ایران یا دیپلماسی فوری. که البته بحث سوریه تقصیر خود سوری ها و فرهنگ اونها هم هست، اگه نه به اینجا کشیده نمیشد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

اولا رسانه ها ی غربی دیگه هیچوقت از سوریه دست نمی کشن ، دلیلش هم واضح هست چون یه سیاسیت مشخص و یه استراتژی مشخص دارن که می خوان به هدف برسه

دوما ما عملا نباید به این سازمان به اصطلاح ملل پایبند باشیم ، باید کاری که به نفعمونه رو انجام بدیم


سوما ، از نظر من اگه بتونیم با یه حمله ی برق آسا ناوگان آمریکا رو قلع و قمع کنیم بلافاصله اجماع از بین می ره ، چین و روسیه به احتمالا بسیار زیادی به فکر استفاده از موقعیت می افتن و با آمریکا همراهی نمی کنند ( چون عملا نمی خوان امریکا تو این جنگ پیروز بشه وگرنه جهان به مدت حداقل 50 سال تک قطبی می شه ) ...

.......................


در ضمن ، یکی از گزینه همان اقدام اسرائیل هست ، در کمترین موردش ما می تونیم به اصطلاح برای هشدار به اسرائیل چندتا موشک بهش بزنیم و اگه آمریکا هم شتاب زده وارد عمل بشه باز ، ما دیگه تو میدون اونها بازی نمی کنیم ...

بهترین گزینه هم می شه ، حمله ی اسرائیل یا آمریکا یا هر دو به تاسیسات هسته ای ایران هست !!

کلا ما باید بجنگیم ، این حرفها فایده نداره ، بیش از چندساله که فقط تو همین سایت ما منتظر جنگیم

شاید هم اگه موشک قاره پیمایی داشته باشیم و با کلاهک اتمی آزمایشش کنیم ، اونوقت ...

................


جناب آریا جان ، نمی خواد بیاد بعدش ما رو به حماقت و دیوانگی متهم کنی ، خودمان می دانیم شما چه نظری داری و چه دیدگاهی داری ، نظراتان برای خودتان محفوظ هست و محترم ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
[quote]
1-جنگ اسرائيل - لبنان
اميدوارم قبل از هر اقدام نظامي عليه سوريه اسرائيل دوباره حماقت كند و به لبنان حمله كند.حزب ا.. هم بايد تا آنجا كه در توان دارد وقت بخره , تو اين فاصله هم ايران بايد دست آوردهاي بزرگ نظامي را رونمايي كند و سوريه را هم تجهيز كند.
[/quote]
این موارد برای کم شدن تپ و تاب سوریه و خارج شدن از دید رسانه ای مفیده از دید شما؟
البته اشغالگران وارد هیچ جنگ طولانی نمیشن، یعنی اگر جنگ بخواد طولانی بشه، یه مقدار شدت عمل بمب افکن ها رو در مناطق غیر نظامی زیاد میکنن و از اون طرف با کمک آمریکا به صلح میرسن! [/quote]

بلي چرا كه نه!
فكر مي كنيد تازه غرب تصميم گرفته به سوريه و ايران حمله كند؟ مدت هاست آنها در پي طرح ريزي يك تهاجم نظامي بودند اما هربار برنامه هاي نظاميشون عقب مي افتد.يكي از همين برنامه هاشون بلافاصله بعد از حمله به لبنان بود.آنها تصميم داشتند حزب ا.. را در چند روز خلع سلاح كنند و با غرور ايران و سوريه را به تهديد نظامي تهديد كنند تا يا تسليم شود يا به آن لشكركشي كنند.اما مقاومت جانانه حزب ا.. 5 سال آنها را شوكه كرد.الان هم به خيال اينكه سال 2006 فقط قرباني ضعف اطلاعاتي بودند و بعد از اين سال ها حالا اطلاعات جامعي نسبت به حزب ا.. دارند و در جنگ بعدي به راحتي خواهند توانست شكست را به حزب ا.. بچشانند در صورت حماقت بعدي شكست سنگين تر و شوك گسترده تري را متحمل خواهند شد.در اين 5 سال حزب ا... حسابي خودش را تجهيز كرده و مطمئن باشيد چنان درسي به غرب خواهد داد كه ناتو در مقابل سوريه كمي تامل بيشتري بكند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
انقلاب های عربی بدون کمک ابران اصلا شروع نمیشد . دوستان چرا وارونه فکر میکنن


این تاوان ایجاد شورش های خیابانی در تهران توسط ائتلاف آمریکا انگلستان و کشورهای منطقه بود . تاوان آشوب در ایران این مقدارسنگینه حالا شما حساب کن تاوان حمله نظامی به ما چقدر باید باشه ؟؟؟ آیا این در مالاحظات حریف نمیاد ؟؟ حتما حریف گوشی دستش میاد .


هر کشوری که در این آشوب ها و کودتای مخملی دست داشت باید تاوانش رو پس بده که دارن پس میدن و دونه به دونه دارن سقوط میکنن . حتی انگلستان هم داره تاوانش رو پس میده . و با وقوع انقلاب های منطقه وقوع آشوب در ایران منطقا وقوعش کمتر میشه چرا که عوامل منطقه ای آشوب ها علیه ما کمتر میشن .


همه اینهایی که سقوط کردن دشمن ایران و دوست آمریکا و اسرائیل بودن که جبرانش و پیدا کردن امثال چنین نوکرهای گوش به حلقه ای بنظر شما چقدر فرصت زمانی و امکانات و طراحی لازم داره ؟؟ شاید ده ها سال .


بنظر شما تهدید ایران به تغییر خاورمیانه در صورت تعرض به ایران و کشیده شدن جنگ از ایران به تمام خاورمیانه و شمال آفریقا چه معنای دیگه ای داره . اگر به ما تعرض کردن ما هم متناسب با تعرضشون جواب میدیم . اگه به ما حمله با کودتای مخملی و جنگ نرم کردن ما هم داریم جوابشون رو با جنگ نرم پاسخ میدیم .اگه تهدید نظامی باشه بنظرتون جواب ایرا تا چه حد کوبنده است ؟؟؟؟


بنظر شما آمریکا و اسرائیل نوکر تر از میارک و بن علی و ذلیل تر قذافی پیدا میکنن ؟؟؟ آیا کسی در دشمنی اینها با ایران و اسلام و مقاومت شکی داره ؟؟؟ چرا باید آمریکا اونا رو ساقط کنه مگه اونها خطری برای آمریکا داشتند ؟؟؟ آیا آمریکا دشمن تر از اینها نسبت به ما میتونه پیدا کنه ؟؟؟ در مورد قذافی هم زمانی وارد عمل شدن که ملت خودش راه افتاده بود پس چاره ای جز همراهی و موج سواری و بهره برداری از اتفاق افتاده نداشتند . یعنی حالا که اوضاع از دست رفت پس باید مدیریتش کرد و در آینده اون سهمی داشت . اما هرکاری هم که کنن باز به نوکری قذافی نمی رسن . علتش هم خود مردم هستن . چون اگه اراده مردمی و مشارکت مردمی باشه هر مقدار که سران بخوان منحرف باشن باز دستشون برای همه کاری باز نیست و ناچارن ملاحظه مردم رو بکنن چون باید جواب پس بدن و برای کاراشون توجیه منطقی ارائه کنن . بنا براین همپیمانی این کشورها با غرب بر علیه ما صفر میشه . آیا این جز خواسته ما چیز دیگه ایه ؟؟ آیا قدرت غرب بیشتر شده یا ما ؟؟؟ آیا همپیمانان ما بیشتر میشن یا غرب ؟؟؟

هر مقدار که مشارکت مردمی بالا بره در منطقه نفوذ آمریکا و غرب کمتر میشه و شرشون برای ما و منطقه کمتر میشه . زمانی آمریکا و غرب نفوذ بیشتری دارن که مشارکت مردمی کمتری باشه و همه امور بدست یه عده نوکر قابل خرید و فروش باشه که با کنترل اونا همه کشور تحت کنترل در بیاد .

بنا بر این با وقوع انقلاب ها در منطقه و مشارکت مردمی و نظارت بیشتر مسلمین نفوذ غرب منطقا کمتر میشه و این همون چیزیه که ما از اول بدنبالش بودیم . مگه ما همیشه مردم منطقه رو فراخوان برای بدست گرفتن سرنوشتشون و رهایی از سلطه بیگانه فراخوان نکردیم حالا چرا باید از وقوعش نگران بشیم ؟؟؟!!!


فقط مساله سوریه اینجا هست که قطعا اونها از خیلی قبل تر مثل ایران براش نقشه داشتن که مجبور شدن در فضای انقلاب های عربی طرحشون رو پیاده کنن . طرحشون هم مورد همراهی ملت سوریه قرار نگرفت .


اگه غرب و آمریکا بتونن به ایران حمله کنن اصلا نیازی به سوریه نیست . سوریه در حمله کردن یا نکردن آمریکا و غرب به ایران چه تاثیر تعیین کننده ای میتونه داشته باشه ؟؟؟ بنظرم هیچی


ما اگه توان بازدارندگی نداشتیم که اونها اصلا معطل نمیموندن و طرحشون رو عملیاتی میکردن . سوریه و سایر همپیمان های منطقه ای ما بیشتر وابسته به قدرت ما هستند تا پیشمرگ و بازدارنده از حمله به ما . اونها در سایه قدرت ایرانه که دارن به حیات ادامه میدن و نه بالعکس .


اگه بتونن به ایران حمله کنن به سوریه هم حمله نظامی میکنن ولی اگه توان حمله به ما رو نداشته باشن که ندارن و این به معنی توان بازدارندگی ما و برقراری توازن قوا مابین ما و دشمنان ماست چه کسی جرات حمله نظامی به سوریه رو میکنه در صورتی که همه میدونن که ایران و سوریه دارای اتحاد نظامی و پیمان نظامی دوجانبه هستن و با تهدید سوریه ما هم خواهی نخواهی وارد جنگ میشیم ؟؟؟


اگه بخوان قطعنامه ای صادر کنن که اونا رو وارد جنگ حتمی منطقه ای میکنه در صورتی که میدونن توان اجراش رو ندارن این قطعنامه هیچوقت صادر نخواهد شد . اگه توان جنگ با ما رو داشتن این قطعنامه رو برای ایران صادر میکردن که بهانه مساله هسته ای و آشوبهای شدید خیابانی و خیانت های حیرت انگیز داخلی رو هم داشتن و از همه حیث شرایط ایجاد جنگ رو داشتن . هم بهمریختگی داخلی و هم تحریم اقتصادی و هم عدم انسجام درونی نیروهای وفادار به نظام و هم مساله هسته ای و اجماع جهانی . اما در مقابل چشمان حیرت زده همه در دنیا فقط یک قطعنامه تحریم اقتصادی اونم با تاخیر یک ساله صادر کردن .


بنابراین اگر هم قطعنامه ای هم صادر بشه نهایتش شبیه قطعنامه های علیه ما خواهد بود و حکومت سوریه هم که اوضاع داخلیش به مراتب بهتر از ماست این رو میدونه و نگرانی نداره .


حکومتهای ساقط شده همشون ضد ما بودند و این شادی و خوشحالی داره نه مانم گرفتن و مایوس شدن . اینکه آمریکا و اسرائیل و غرب غافلگیر شدن و در عرض چند روز با بهمریختگی چندین مرتبه مواضعشون رو عوض کردن نشون از غافلگیری اونها داره نه طراحی اونها .


اگه کسی طراحی این انقلابها رو به ایران نسبت بده که مخالفان منطقه ایش رو که دایم در حال خیانت و توطئه علیه ش بودن سرنگون و خذف کنه بیشتر به ذهن منطقی میاد تا اینکه طرح آمریکا بدونه که دایم داره از قدرت و نفوذش در منطقه کمتر میشه .


ما هر روز دشمنامون در منطقه داره کمتر میشه و این علامت بهبود وضع ماست چرا دوستان دارن برعکس میرن برای من جای سواله . و علتش فقط به خاطر وقایع سوریه است . وگرنه تمام حوادث دیگه منطقه از اول تا آخرش به نفع ما و علیه آمریکا و اسرائیله .


و اما در مورد سوریه حوادث اونجا کاملا منطقیه شما انتظار داشتید در این وضعیت بدشون دست روی دست بذارن و ضد حمله به ما نزنن ؟؟!!!!!


حوادث سوریه هم کاملا در جهت ایجاد قدرت بیشتر سوریه و مردم منطقه داره حرکت میکنه چرا که هرچقدر مردم رو بیشتر دخالت بدی منطقا قدرت بیشتری هم خواهی داشت .


فقط باید این خواست مردمی سوریه برای مشارکت سیاسی رو مدیریت خوب کرد تا به نتیجه درست برسه و منحرف به جهت غرب و اسرائیل نشه . مردم سوریه فقط خواهان مشارکت بیشتر سیاسی هستند که این خواسته شون هم کاملا منطقیه و با یک سری اصلاحات سیاسی قابل تحقق هست . اونها نشون دادن که خواهان سرنگونی نظامشون نیستن و با وعده اصلاحات سیاسی و مشارکت بیشتر مردمی موافقن و منتظر آینده هستن و به همین جهت هم هست که پشت آشوبگران و تروریست ها رو کاملا خالی کردن . بهمین خاطر هست که در دفاع از اسد تظاهرات میلیونی صورت میگیره و از سرکوب تروریست ها استقبال کردن .


بنا بر این حوادث سوریه در صورت مدیریت درست به افزایش مقبولیت حکومت سوریه و ایجاد توان ملی مضاعف هست که جای خوشحالی داره نه نگرانی .

بنا بر این کی در دنیا جرات ایجاد جنگ و پذیرش تبعاتش رو داره ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
آقا سعيد يه سوال دارم: به نظرتون ما با چه بهانه اي مي تونيم به بحرين حمله كنيم؟اگه بخوايم ادعا كنيم كه بحرين مثلا براي ما تهديده كه اصلا با عقل جور در نمياد.مهمترين مزيت اين حمله چي ميتونه باشه؟
يه سوال ديگه هم اينكه چرا با سقوط سوريه جمهوري اسلامي هم بايد سقوط كنه؟منظور شما از طريق نظامي هست يا از درون خود كشور؟اصلا چرا بقاي ما فقط بايد به يك كشور ديگه وابسته باشه.
به نظرم اگرم سوريه سقوط كنه شايد يكم تضعيف بشيم ولي از بين نمي ريم.
ضمنا دوستاني هم كه اينقدر مشتاقانه منتظر جنگ هستن من نمي دونم چيش اينقدر جذابه براشون؟كشتار مردم يا نابودي كشور؟بايد تا جايي كه ميتونيم از برخورد مستقيم نظامي بپرهيزيم مگر اينكه اونا به ما حمله كنن.
يا حق

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خوب همین طور که در هفته قبل گفتم که به زودی کار قذافی تمام میشه انگار زودتر از اون هم تمام شد و اوضاع لیبی داره کنترل میشه
و طرح خاور میانه بزرگ به زیبایی هر چه تمام تر داره اجرا میشه که من یکی وقتی امروز از اول تحولات مرور می کردم می دیدم که درست داره اجرا میشه واقعا آدم شاخ در میاره
خود آمریکا هم به این نتیجه رسیده بود که حکومت هایی مثل مبارک دوام نمی یارن پس چه بهتر که خودشون کنترل شده تر عوض ش کنن و این کارو کردن و با وجودی که شاید خیلی از ما فکر می کردیم که با رفتن مبارک آمریکا بیچاره میشه ولی انگار اونقدر متضرر نشد
من بازنده اصلی تحولات منطقه رو ایران می دونن و ایران هر چی در افغانستان و عراق و حتی لبنان دشت کرد در این 10 سال از دست خواهد داد و به نظرم جرقش زده شده و سوریه این کارو خواهد کرد حتی رفتن قذافی هم به ضرر ایران تمام شد و موندن قذافی برای ایران بهتر بود (امشب از صحبت های رایزن ایران در لیبی مطمئن شدم) و بعد نوبت حزب الله و حماس که همین الان هم بحث حمله به غزه مطرح است
و الان اکثر آدم هایی که سرشون در سیاست باشه بشار اسد تمام شده می دونن و وقتی همه رهبران غربی یک صدا این امر تکرار می کنن حتما با دید باز و فکر فراوان این حرف زدن
تمام شدن جنگ لیبی برای سوریه و ایران خبر خوبی نبود و با توجه به این که این درگیری 3 ماه زودتر از موعدی که پیش بینی شده بود تمام شد قضیه مشکوک
و حالا نوبت سوریه است و همه حواس ها میره روی سوریه همه خبر ها و فشار افکار عمومی منطقه که یک حس انزجار نسبت به حکومت سوریه پیدا کردن که حق هم دارن بیشتر خواهد شد
اگه ایران اشتباه نکنه و در قضیه سوریه وارد نشه ناتو می تونه با حمله گسترده زودتر از صدام اسد برکنار کنه اگرم کار به بمباران بکشه اسد باز هم دیگه مثل قبل با ما نخواهد بود و مجبور به باج به غرب خواهد شد
اسد امروز نرود فردا می رود بهتر تخم مرغ هامونو در سبد دیگه ای بزاریم
درگیری ما با آمریکا برای سوریه بازی باخت باخت برای ما خواهد بود و مشکلات فراوان اقتصادی داخلی ما این امر تضمین می کنه
به امید سقوط اسد (من از این قاتل خوشم نمیاد ) یا الله یا الله

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.