Davood

تاپیک جامع هواگردهای بدون سرنشین (U.A.V/ Unmanned aerial vehicle)

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

خیلی جالب بود
شیطونه می گه برم یکی شبیه شو بسازم !
فقط اگه دوربین روش سوار باشه که کلا داره می چرخه ؟؟!!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
الان امریکا داره روی پهپادهایی در ابعاد سنجاقک کار می کنه که فناوری خیلی پیچیده ای دارند و خطری که این میکرو پهپادها دارند کمتر از یک بمب افکن استراتژیک نیست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/13901101000365_PhotoL.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_13901101000365_PhotoL.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/13901101000365_PhotoL.jpg]لينك عكس[/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/13901101000366_PhotoL.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_13901101000366_PhotoL.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/13901101000366_PhotoL.jpg]لينك عكس[/url]
[align=justify]
[color=darkblue]یک شرکت سازنده هواپیماهای نظامی فرانسوی رسما از نخستین پهپاد جنگی و رادار گریز اروپا رونمایی کرد.[/color]
به گزارش فارس، اندیشکده شورای آتلانتیک در گزارشی نوشت: این پهپاد که «نیورن» (nEUROn) نام دارد برای نخستین بار توسط شرکت هواپیماسازی «داسالت ای‌وی‌ایشن» برای نمایندگان 6 کشور سرمایه‌گذار در این پروژه به نمایش گذاشته شد. کشورهای فرانسه، ایتالیا، سوئد، اسپانیا، سوئیس و یونان از جمله کشورهای سرمایه گذار در پروژه پهپاد اروپایی هستند.

پهپاد نیورن که شکل و شمایل آن شبیه پهپاد آمریکایی X-47B است، اولین پهپاد جنگی و رادار گریز اروپاست که پس از 5 سال طراحی، توسعه و آزمایش معرفی شد.

قرار است تست موتور این پهپاد در هفته‌های جاری صورت گیرد اما اولین پرواز آن در اواسط سال جاری میلادی انجام خواهد شد. این نخستین گام برای توسعه پهپادهای رادار گریز و پیشرفته برای مصارف نظامی در اروپا خواهد بود.

گفته می‌شود این پهپاد پیشرفته تر از مدل‌های MQ-1 و Predator A و Reaper که در عراق، افغانستان، پاکستان و لیبی به کار گرفته شده‌اند خواهد بود.

[color=olive]90/11/01[/color]
منبع: خبرگزاری فارس
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13901101001377

[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یادمه یه جا خوندم که ایران میخواد سفر ماهی رو همزمان یا زودتر از پهپادی که فرانسه داره میسازه رونمایی کنه،مثل اینکه اشتباه بود.
حالا خبری از سفره ماهی خودمون نیست ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]یادمه یه جا خوندم که ایران میخواد سفر ماهی رو همزمان یا زودتر از پهپادی که فرانسه داره میسازه رونمایی کنه،مثل اینکه اشتباه بود.
حالا خبری از سفره ماهی خودمون نیست ؟[/quote]
نه فعلآ که خبری نیست به خصوص این که ار کیو 170 هم در مرحله ی مهندسی معکوسه و احتمالآ با به دست امدن برخی فناوری های پهپاد امریکایی،سفره ماهی برای ارتقا حالا حالا ها رونمایی نخواهد شد.
در مورد پهپاد نیورن هم باید بگم که پهپاد فوق العاده ایه گرچه شاید از پریدیتور و ریپر پیشرفته تر باشه اما از RQ-170 و X-47B پیشرفته تر نیست،فناوری پهپاد سازی امریکا واقعآ یک سر و گردن از تمام کشورهای جهان بالاتر است.در کل این پهپاد یکی از برگ های برنده ی اروپایی ها در برابر دشمنان شرقیشون (به خصوص روسیه) هستش.
شاهکاری دیگر از داسوی فرانسه............

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اسکای نت دارای یک سیستم عامل لینوکس شده و برای یافتن و هک کردن شبکه های بی سیم خانگی طراحی شده است. این هلیکوپتر می تواند کاملا بدون جلب توجه به نزدیک خانه شما بیاید، شبکه وای-فای را هک کند و به کامپیوترهای خانه شما نفوذ کرده و آنها را به نرم افزارهای مخرب آلوده کند. حالا هکر می تواند کنترل کامپیوتر شما را در دست بگیرد و علاوه بر سرقت اطلاعات، از کامپیوتر شما برای حمله به کامپیوترهای دیگر استفاده کند. مزیت بزرگ اش هم این است که ردیابی هکر دیگر از طریق اینترنت امکان پذیر نیست.

در این روش جدید حمله، پیدا کردن هکر بسیار سخت تر از قبل است. شما اول باید متوجه بشوید که پای یکی از هلیکوپترهای جاسوس در میان است و سپس آن را پیدا کنید و احتمالا با تعقیب اش آقای هکر اصلی را پیدا کنید. قاعدتا در چنین روشی کسی انتظار وجود یک هلیکوپتر پرنده را در نزدیکی خانه اش ندارد.

طراحان برای ساخت این گجت مهاجم از یک نسخه لینوکس، یک اینترنت موبایل 3G ، جی پی اس و دو کارت شبکه وای-فای استفاده کرده اند و می گویند هزینه ساخت کمتر از ۶۰۰ دلار شده است و هم اکنون در حال پیدا کردن راه هایی برای کمتر کردن هزینه ساخت هستند. احتمالا از این پس علاوه بر نصب نرم افزارهای امنیتی روی کامپیوترها، مجبور هستیم دوربین های نظارتی هم اطراف خانه نصب کنیم.
منبع :http://narenji.ir/3249[img]http://narenji.ir/3249[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

Yarara؛ مار زنگی آرژانتین
پروژه پهپاد " Yarara " به معنای "مار زنگی" اولین پروژه بومی مربوط به طراحی و ساخت پهپاد در آمریکای لاتین به حساب می آید که توسط شرکت خصوصی " Nostromo Defensa " در کشور آرژانتین به ثمر رسیده است. این پهپاد به صورت اختصاصی برای ماموریتهای شناسایی، عکس برداری و هدف یابی توسعه یافته است.

این پهپاد می تواند به صورت زنده تصاویری زنده به صورت طبیعی و یا فروسرخ را از میدان نبرد دریافت کرده و به ایستگاه کنترل زمینی ارسال کند. این توانایی به فرماندهان این امکان را می دهد که به صورت زنده در جریان پیشرفت عملیات رزمی با جزییاتی کامل در کمترین زمان ممکن قرار بگیرند.

این پهپاد می تواند یک محموله 5 کیلوگرمی را حمل کند که عمدتا شامل دوربین های الکترواپتیک و فروسرخ است. در بحث پیشرانه این پهپاد آرژانتینی از یک موتور وانکل با توان 5.9 کیلو وات بهره می برد که به پهپاد اجازه می دهد با سرعت بیشینه 147 کیلومتر بر ساعت پرواز کند.

thumb_248733_220.jpg

سامانه موتور، پره ها و باک سوخت در بالای بدنه این پرنده واقع شده است. این پرنده می تواند به مدت 6 ساعت در ارتفاع 3 کیلومتری از سطح زمین و در فاصله 50 کیلومتری از ایستگاه کنترل خود به عملیات بپردازد. این پهپاد از سامانه ارابه فرود غیر جمع شونده بهره برده و می تواند در باندهای پروازی ناآماده نیز فرود آمده و یا به پرواز درآید.

در حال حاضر نیروی هوایی آرژانتین به عنوان کاربر این پرنده شناخته می شود و در همین حال آرژانتینی ها امید زیادی به بازار صادرات برای این پرنده بدون سرنشین دارند.

"عقاب اوج گیرنده" چین

پرنده بدون سرنشین چینی "عقاب اوج گیرنده" یکی از جدیدترین محصولات شرکت چینی " GAIC " است که در حال حاضر در مراحل اولیه توسعه قرار داشته و تنها یک نمونه از آن تولید شده است. در اولین نگاه بسیاری از علاقمندان این حوزه متوجه شباهت عجیب این پرنده بی سرنشین چینی به پهپاد آمریکایی "گلوبال هاوک" می شوند.

تا به امروز اطلاعات زیادی در مورد این پرنده بی سرنشین منتشر نشده است اما به نظر می رسد که این پهپاد از گونه پرنده های بی سرنشین با ارتفاع پروازی و مداوت بالا به حساب می آید. در حال حاضر منابع مختلف دفاعی معتقد هستند که این پهپاد چینی از موتور جت بومی مدل " WP-13 " بهره می برد. این پهپاد می تواند با سرعتی در حدود 750 کیلومتر در ساعت در ارتفاع 18 کیلومتری از سطح زمین و تا مسافت 5600 کیلومتری پرواز کند.

thumb_248729_563.jpg

با توجه به این مشخصات به نظر می رسد که مسئولین چینی در نظر دارند تا از این پهپاد در اموری مثل شناسایی دوربرد، خصوصا در بحث شناسایی و هدف گیری ناوگان دریایی آمریکا در آبهای آزاد بهره ببرند. بر اساس تعدادی از عکسهای منتشره از این پهپاد دو نقطه برای حمل محموله های خارجی در زیر این پهپاد نصب شده است که به احتمال زیاد برای حمل محموله تسلیحاتی به کار می رود.

بر اساس نظرات کارشناسان این پرنده به مانند گلوبال هاوک آمریکایی محموله مخصوص عملیات شناسایی خود را در درون بدنه حمل خواهد کرد. مسئله ای که بیش از هر چیز مقامات آمریکایی را در مورد این پهپاد نگران کرده است این مسئله است که با کمک این پرنده بدون سرنشین درصد خطای موشکهای بالستیک و کروز چینی خصوصا موشک بالستیک ضد کشتی DF-21 کاهش شدیدی پیدا خواهند کرد.

"باز شکاری" مکزیک

کشور مکزیک در آمریکای مرکزی سالهای زیادی است که با مشکلات امنیتی فراوانی مثل بحث مهاجرت غیر قانونی به آمریکا، قاچاق مواد و مخدر و اسلحه و حضور باندهای سازمان یافته جنایت کار در کشور خود رو به رو بوده است. یکی از اقدامات دولت مکزیک برای کنترل این وضعیت بحث استفاده از پرنده های بی سرنشین است. پهپاد " Gavilán " به معنای "باز شکاری" ساخت شرکت " Hydra Technologies " در مکزیک است.

thumb_248730_280.jpg

این پهپاد در زمره پرنده های سبک بدون سرنشین با قابلیت پرتاب با دست قرار دارد. وزن 5 کیلوگرمی این پهپاد این قابلیت را به آن می دهد و کمک می کند که از آن در اکثر شرایط جغرافیایی استفاده کرد. این پهپاد از یک موتور الکترونیکی با توان 50 وات بهره می برد که می تواند با کمک آن به مدت 90 دقیقه و با سرعتی در حدود 64 کیلومتر بر ساعت پرواز کند.

این پهپاد می تواند مسافتی در حدود 12 کیلومتر را طی کند و به وسیله محموله شناسایی همراه خود تصاویری زنده به صورت عادی و یا به حالت تصاویر حرارتی را ارسال کند. برای سبک کردن بدنه این پرنده بدون سرنشین از مواد پیشرفته ای همچون کامپوزیت، تیتانیوم و فیبر کربنی بهره گرفته شده است که در عین حالی که وزن این پرنده را کاهش می دهد بدنه مستحکمی را برای آن فراهم می کند.

Bateleur آفریقای جنوبی

پهپاد " Bateleur " توسط شرکت دفاعی " Denel Dynamics " در آفریقای جنوبی طراحی و ساخته شده و در حال حاضر به عنوان یکی از جدیدترین برنامه های پهپادی در این کشور در مرحله توسعه قرار دارد. این پهپاد در دسته پرنده های بدون سرنشین با توانایی پرواز در ارتفاع میانه و مداومت پروازی بالا به حساب می آید.

این پهپاد می تواند در نقش های فراوانی مثل: شناسایی کلی، رله ارتباطات، هدف گیری اهداف سطحی با کمک اشعه لیزر، کمک به عملیات جستجو و نجات و همچنین شناسایی دریایی به کار رود. این پرنده بدون خلبان می تواند به سامانه های بسیار متنوعی مثل انواع دوربین های عادی، فرو سرخ و حرارتی، رادار روزنه مصنوعی و همچنین سامانه جمع آوری اطلاعات و حسگرهای الکترونیکی " ELINT " مجهز شود.

thumb_248732_920.jpg

از توانایی های جالب این پهپاد آفریقایی بحث توانایی کشف قبضه های توپ و موشک انداز در میدان نبرد است که به فرماندهان کمک می کند هر چه سریعتر برای نابودی این تهدیدات وارد عمل شوند. این پهپاد از یک موتور 4 سیلندر مدل " EA-82T " و یا یک موتور مدل " Rotax 914 " بهره خواهد برد. هر کدام از این دو موتور پیستونی توانی در حدود 84.5 کیلووات را برای این پرنده فراهم می کنند که با کمک آن " Bateleur " می تواند با سرعت بیشینه 250 کیلومتر بر ساعت پرواز کند.

در حالت گشت در یک مکان این پهپاد معمولا با سرعت 120 کیلومتر بر ساعت پرواز می کند. ماندگاری این هواپیما در هوا در حدود 18 تا 24 ساعت بوده و می تواند به صورت مستقیم مسافتی در حدود 3500 کیلومتر را طی کند. در حال حاضر این پهپاد در حال گذراندن برنامه های توسعه ای خود بوده و قرار است در آینده نزدیک به نیروهای مسلح آفریقای جنوبی تحویل شود. " Bateleur " نام عقابی است که در قاره آمریکا زندگی می کند.

شاهین اردنی

اما به عنوان آخرین پرنده بدون سرنشین در این مقاله به سراغ کشور اردن می رویم. شاید برای بسیاری از شما عجیب باشد اما ظاهر این کشور عربی نیز به جمع سازندگان پهپاد در جهان پیوسته است. پهپاد " شاهین اردنی " نتیجه تلاش های دولت این کشور برای طراحی و ساخت یک پهپاد شناسایی سبک با توان بومی در داخل اردن است.

صنایع هوافضای این کشور به عنوان سازنده این پهپاد یک نمونه سبک را برای ساخت انتخاب کرده است. این پرنده با وزنی در حدود 40 کیلوگرم و با موتوری با حجم 200 سی سی طراحی شده است. " شاهین اردنی " می تواند محموله ای به وزن 6 کیلوگرم را با خود حمل کند که شامل دوربین و حسگرهای مراقبتی معمولی، فروسرخ و حرارتی می باشد. این پهپاد توان ارسال زنده تصاویر به ایستگاه زمینی خود را نیز دارد.

thumb_248731_812.jpg

سرعت بیشینه این پهپاد 110 کیلومتر بر ساعت بوده و بر فراز نقطه هدف می تواند با سرعتی در حدود 80 کیلومتر بر ساعت پرواز کند. برد پروازی " شاهین اردنی " در حدود 450 کیلومتر است. موتور پیستونی این پهپاد از بنزین معمولی برای پرواز استفاده کرده و می تواند تا 14 کیلوگرم بنزین را با خود حمل کند. در حال حاضر 3 فروند از این پهپاد تولید شده در سال 2012 میلادی به نیروهای مسلح اردن تحویل داده شده است. قرار است که در ادامه تعداد بیشتری از این پهپاد ساخته شود.

http://en.wikipedia.org/wiki/Nostromo_Yarará
http://en.wikipedia.org/wiki/Hydra_Technologies_Gavilán
http://www.unmannedvehicles.co.uk/aerial-unmanned-vehicles-uav/jordan-falcon-unmanned-vehicle-uav-specifications-data-sheet/
http://en.wikipedia.org/wiki/Denel_Dynamics_Bateleur
http://www.mashreghn...یای-تسلیحات-عکس

  • Upvote 14

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
Bateleur آفریقای جنوبی

 

 

این پهپاد ابعادی در حد پریدیتور و شاهد 129 داره . نکته ی این پهپاد استفاده از یک نوع موتور flat -4 از شرکت ماشین سازی سوبارو متعلق به صنایع فوجی ژاپن هست . 

 

پیوند : درباره ی این پهپاد در میلیتاری انگلیسی 

 

تصاویر بیشتر :

 

1-image-1.jpg

 

 

denel-dynamics-bateleur-uav.jpg

 

 

zcx.jpg

 

images~13.jpg

 

47428_resized_male_uav_dimensions.jpg

 

q.jpg

  • Like 1
  • Upvote 11
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

این پهپاد ابعادی در حد پریدیتور و شاهد 129 داره . نکته ی این پهپاد استفاده از یک نوع موتور flat -4 از شرکت ماشین سازی سوبارو متعلق به صنایع فوجی ژاپن هست . 

 

پیوند : درباره ی این پهپاد در میلیتاری انگلیسی 

 

تصاویر بیشتر :

 

مشلات چنین کاری زیاده. از جمله این که موتور برای ارتفاع بالا ساخته نشده و از راندمانش کم میشه. به غیر از این موتور های خودرو عموما سنگین تر از موتور های هوایی هستن. من خودم موندم چرا اینا از روتاکس یا لیکامینگ موتور نخریدن.

 

این سبک دم پهپاد شده تریدمارک دنل ها! تقریبا تمام پهپاداشون همچین دمی دارن!

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

 

مشلات چنین کاری زیاده. از جمله این که موتور برای ارتفاع بالا ساخته نشده و از راندمانش کم میشه. به غیر از این موتور های خودرو عموما سنگین تر از موتور های هوایی هستن. من خودم موندم چرا اینا از روتاکس یا لیکامینگ موتور نخریدن.

 

این سبک دم پهپاد شده تریدمارک دنل ها! تقریبا تمام پهپاداشون همچین دمی دارن!

 

 دنل مشکل دسترسی به روتاکس نداره . روتاکس 914   که  موتور اورجینال predator هست ،  در برخی مدل های همین پهپاد  استفاده میشه . یقینا دلایل اقتصادی داره  وگرنه در برتری روتاکس همین بس که اندازه اش و وزنش حدودا نصف موتور سوبارو هست ولی توان خروجیش 75 kW  هست که فقط 11  kw از موتور سوبارو کمتره . 

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام. چون دسترسی ایجاد تاپیک رو نداشتم به ناچار یکی از تاپیک های زیرخاکی رو کشیدم بیرون. بد نیست یه تاپیک کلی در مورد پهپاد ها داشته باشیم و دسته بندی شون بکنیم. از پهپاد های امریکا و اسراییل به عنوان 2 قطب این دنیا شروع می کنم.

 

به علت کاربرد های مختلف پهپاد ها سخت است که یک سیستم طبقه بندی واحد به وجود آورد بنابراین  پهپاد ها بر اساس دو ویژگی مهم انها دسته بندی می شوند. 1. مشخصات فنی 2. ماموریت محوله . با توجه به این دو فاکتور به آسانی پهپاد موردنظر را برای هدف مان انتخاب کنیم.

 

ابتدا یک تایم لاین از مهمترین اتفاقاتی که در دنیای پهپاد ها رخ داده رو خدمتتون عرض می کنم. بعد می ریم سراغ بخش دسته بندی پهپادها.

 

1922- نخستین پرواز هواپیمای بدون سرنشین (RAE 1921 target) از ناو هواپیمابر انگلیسی HMS Argus (می بینیم که بریتیش ها تو این زمینه پیش قدم بودند)

 

http://8pic.ir/images/i3amcu48c3te76mnkd3j.jpg

 

3 September 1924 : نخستین پرواز موفق هواپیمای بدون سرنشین RAE 1921 target با کنترل رادیویی به مدت 37 دقیقه

 

1933 : نخستین استفاده از هواپیمای بدون سرنشین Queen به عنوان پهپاد هدف به وسیله انگلستان در دریای مدیترانه (عکسی از queen پیدا نکردم واسه همین از مدل توسعه یافته اون که queen bee هست استفاده کردم )

 

                                                                                http://8pic.ir/images/8bw68wqhjuehqdfgtddb.jpg

 

12 June 1944   نخستین استفاده رزمی از هواپیمای بدون سرنشین (German Fi-103 “VI”) به عنوان موشک کروز

 

                                                                 http://8pic.ir/images/zv0aep3d9rl2el36pet8.jpg

 

19 October  1944 نخستین استفاده رزمی از هواپیمای بدون سرنشین (U.S. Navy TDR- 1 attack drone) به عنوان بمب افکن با ریختن 10 بمب بر روی ژاپنی ها در جزیره Ballale

 

                                                          http://8pic.ir/images/pasajutv0btxxelnc3c2.jpg

 

April 1946  نخستین استفاده علمی - تحقیقاتی از هواپیمای بدون سرنشین Northrop P-61 Black Widow (نمی دونم اینو چه جوری بی سرنشین کردن!! ) که برای پرواز در داخل طوفان ها بهینه شده بود برای جمع اوری داده به وسیله U.S. Weather Bureau

 

1955 نخستین استفاده شناسایی از هواپیمای بدون سرنشین Northrop Radioplane SD-1 Falconer/Observer به وسیله ارتش امریکا و انگلستان

 

                                                                        http://8pic.ir/images/kilaiaedpe7o6fsng6d9.jpg

 

20-21 August 1998 نخستین عبور از آتلانتیک با هواپیمای بدون سرنشین بین Bell Island, Newfoundland, and Benbecula, Outer Hebrides, Scotland.

 

22-23 April 2001  نخستین عبور از پاسیفیک با هواپیمای بدون سرنشین با Northrop Grumman Global Hawk بین Edwards AFB, California, and RAF Edinburgh, Australia.


خب پهپاد هایی که برای دسته بندی از امریکا و اسراییل انتخاب کردم :

 

  http://8pic.ir/images/efbsky6mz50rkq7qcud9.jpg

لابد براتون سوال پیش اومده این برنامه Tiier چیه؟ می تونید به لینک زیر مراجعه کنبد.

 

U.S. Military UAV tier system


مشخصات فنی شامل وزن تک آف، حمل بار، مداومت پروازی، شعاع پرواز،دامنه پرواز، سرعت، ، قیمت، نوع موتور و قدرت آن هستند.

 

از وزن تک آف شروع می کنیم.

 

http://8pic.ir/images/cfmbh0k09uassyt3neq3.jpg

 

http://8pic.ir/images/wpdsqqmwo35ln5jktths.jpg

 

http://8pic.ir/images/arfxv0d0gnsdc8ijvdqp.png

 

http://8pic.ir/images/vhapj79dfevmawumh26h.jpg

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.