ColonelShak

ویدئو از درگیری های اخیر نیروهای سپاه و پژاک

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

بابا این فسقلی ها هم برای ما دم درآوردن و میخوان جنگ روانی راه بندازن،
آره، شما گفتینو ما هم باور گردیم، رو پیشونی ما یه چیزی نوشته.
چنان از بالا و پایین سپاه بهشون فشار آورده که نمیدونن دارن چی میگن، کارشون نداشته باشی میگن طی یک عملیات، ما موفق شدیم به پایگاه هوایی اصفهان حمله و تعداد دو عدد F14 را اسیر گرفته و با خود به قرارگاه ببریم و در این حمله 45 عدد بالگرد را به هلاکت رسانیدم، وتعداد 22 قبضه سلاح انفرادی فونیکس را به غنیمت گرفتیم
و طی سلسله حملات از فلان روز تا فلان روز، اندکی نمانده بود تا پایتخت ایران را تصرف کنیم، که با حملات وسیع زیردریایی های ایران مواجه شدیم و عقب نشینی کردیم
اینا یه چیزی میگن و شما یه چیزی میشنوین، زر اضافی میزنن!!زیاد جدی نگیرین

............................
من نمیدونم دوستان چرا اینقدر به امار های دروغین اینا توجه میکنن
یه جورایی شدن بازوی تبلیغاتی پژاک :mrgreen:
............................
[quote]پژاک امروز بیانیه داده است و گفته است که نیروهایش از یک شنبه تا سه شنبه این هفته 123 نفر از نیروهای سپاه را شهید کرده است و تنها 3 نفر از نیروهایش کشته و 10 نفر هم زخمی شدند !!
تازه 2 از تانک های ایران را منهدم کردند!!
واقعا اینها ته توهمند!![/quote]
دقیقا ته ته توهمن
اگه سپاه اینقدر شهید داده چرا ما نمیبینیم؟!! یعنی اینا اینقدر کاماندو هستن که فقط 3 تا کشته و 10 تا زخمی دادن، جلل خالق اینا دست آرنولد و رمبو رو از پشت بستن
فکر کنم این 123 نفر تلفات خودشون بوده و 3 نفر شهید هم مال سپاه
که بر اثر فشار های بی امان هوش از سرشون رفته و جابجا گفتن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اوضاع و احوال منطقه رو ميشه در چهارچوب دكترين جديد غرب براي اداره منطقه ارزيابي كرد!
دكتريني كه در اون هر گونه نامني منافع غرب به واسطه ي خود كشورهاي منطقه و از درون خود منطقه بايد پاسخ داده بشه !
غرب از اين من بعد براي حراست از منافع حياتيش ديگه هيچ نيروي نظامي رو وارد منطقه نخواهد كرد و تصميم داره از پتانسيل هاي خود كشورهاي منطقه براي مبارزه با ناامني (عليه منافع خودش) استفاده كنه كه قضاياي لشكر كشي عربستان به يمن و ... رو ميشه در همين راستا ارزيابي كرد!
اين وسط براي مهار قدرت ايران يه نسخه ي مخصوص تجويز كردن كه شامل مجموعه اقداماتي شامل ترور - بمب گذاري و نامن كردن ايران براي وادار كردن حاكميت به كرنش در برابر خواسته هاي انها معطوف ميشه !
ترور دانشمندان ايراني - بمب گذاري هاي اخير ( يكي دو سال گذشته ) و ... در همين رابطه ارزيابي ميشه !
اما اون چيزي كه يه سد خيلي محكم در برابر نيل به اين هدف غرب محسوب ميشه بحث اطلاعات و حفا - اطلاعات ايران هست كه براي مقابله يا اين نسخه ي غرب از پادزهر حذف سران و عوامل كليدي و مغز متفكر گروهكهايي كه در اين راستا با غرب همكاري ميكنن استفاده ميكنه 1
بازوي استعمار در شرق كشور كه قطع شد .... انشاء الله بازوي غربشون هم قطع خواهد شد !
راستي چرا خطوط لوله گاز ما به تركيه كه منفجر شد ...... خطوط لوله مصر به اسراپيل .[/quote]
آفرین نقد کارشناسانه ای بود .

[quote]
طبق اخباری که دوستان مطلع دادن این دوستان بعد از این که کمین رو دور زدن توسط خیانتی که روستایین محلی که برای پاکسازی این گروه رفته بودندتوسط خمپاره حمله شدیدی بهشون شده و در نهایت اونها وارد مقر اصلیشون شدن و عاشورا وار جنگکیدن چون راه پس و پیش نداشتن که تنها راه جلوی اونها تلسیم شدن بود که به اقتدای امام شهدا تن به تن جنگ سختی کردن و شهید شدند
[/quote] آخه این نیروهای پژاک از دنیای دیگه که نیومده اند مال همین روستا ها هستند ! بالطبع خونواده هاشون هم حتی اگه بدونند کار فرزندانشون غلطه ولی بنا به دستور غریزه شون مجبورند که ازشون حمایت کنند همین الان تو وبگاه پژاک عکس یه کشته رو دیدم ! طرف همش 17 سالش بود !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تو آماری که دوستمون از سایت پژاک نوشتند اینا رو ننوشتند
به نقل از پژاک
"
بهعلاوه در اين درگيريها 2 تانك، 6 ماشين نظامي و يك بولدوزر به تمامي منهدم شده و 12 جنازهي نيروهاي سپاه پاسداران با حضور روستاييان منطقه بر اساس اصول اخلاقي مربوط به جنگ به دولت تحويل داده شد.
"
حالا من یه سوال دارم به نظر شما تو کوه و کمر 2 تا تانک بره چیکار کنه ؟ آیا صحت داره ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]حالا من یه سوال دارم به نظر شما تو کوه و کمر 2 تا تانک بره چیکار کنه ؟ آیا صحت داره ؟
[/quote]l
شاید منظورش از تانک نفر بوده باشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به احتمال زیاد منظورشون T72 بوده که وجودش اثبات شده است
http://gallery.military.ir/albums/userpics/1221_0_01_10_16.jpg
اما اینکه بگن منهدمش کردیم غیر قابل باوره چون اونا سلاح ضد زرهشون RPG7 هست که بعید میدونم رو T72 کارساز باشه، همونطور که میدونین تو جنگ 8 ساله ایرانیا به سختی میتونسن منهدمش کنن و برای منهدم کردنش خیلی نزدیک میشدن و ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]به احتمال زیاد منظورشون T72 بوده که وجودش اثبات شده است
http://gallery.military.ir/albums/userpics/1221_0_01_10_16.jpg
اما اینکه بگن منهدمش کردیم غیر قابل باوره چون اونا سلاح ضد زرهشون RPG7 هست که بعید میدونم رو کارساز باشه، همونطور که میدونین تو جنگ 8 ساله ایرانیا به سختی میتونسن منهدمش کنن و برای منهدم کردنش خیلی نزدیک میشدن و ...[/quote]
حتی اگر پژاک سلاح ضد تانک هم داشته باشه بعید می دونم که بتونه تانک T72بتونه بزنه :?

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پژاکیا اکس زدن خودتون ناراحت نکنین
امریکا میگه نیروهای صابرین در حد المپیکن بعد پژاک بیشعور نژاد پرسته احمق بیاد 100 نفر بکشه اگه کشته من تاکتیک سپاه براتون میگم
از فرمانده به همه بچه یا پیر نداره راه برید کمین ممینم نداریم برید ببینم 100 شهید میدیم اگه دادیم پیروزیم
جمش کن بابا :mrgreen: :mrgreen: :lol: :lol: :?

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]پژاکیا اکس زدن خودتون ناراحت نکنین
امریکا میگه نیروهای صابرین در حد المپیکن بعد پژاک بیشعور نژاد پرسته احمق بیاد 100 نفر بکشه اگه کشته من تاکتیک سپاه براتون میگم
از فرمانده به همه بچه یا پیر نداره راه برید کمین ممینم نداریم برید ببینم 100 شهید میدیم اگه دادیم پیروزیم
جمش کن بابا Laughing Laughing Laughing Laughing Embarassed[/quote]
shobeir جان، جان هر کس دوست داری دوباره بگو ببینم چی گفتی
والا من یه کلمه از حرف هاتو نفهمیدم
ناراحت نشی!! اگه دوباره و ساده تر بیان کنی ممنونم میشم ( فکر نکنی قصد تمسخر دارم، ابدا )

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پيكر پاك شهيد 'محمد محرابي پناه' در آران وبيدگل تشييع و به خاك سپرده شد

پيكر پاك پاسدار شهيد 'محمد محرابي پناه' كه در راه مبارزه گروهك تروريستي پژاك به شهادت رسيد عصر امروز /چهارشنبه/ با حضور اقشار مختلف مردم آران و بيدگل تشييع شد.
پيكر پاك شهيد 'محمد محرابي پناه' در آران وبيدگل تشييع و به خاك سپرده شد
به گزارش ايرنا، در اين مراسم كه با حضور بسيار پرشور اقشار مختلف مردم و مسوولين و نيروهاي نظامي و انتظامي برگزار شد، تشييع كنندگان با شعارهاي 'خوني كه در رگ ماست هديه به رهبر ماست'، 'برادر شهيدم راهت ادامه دارد' و 'مرگ بر آمريكا '، پيكر شهيد را از ميدان شهداء تا آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علي(ع) تشييع كرده و در گلزار شهداي اين آستان مقدس به خاك سپردند.
پدر اين شهيد گرانقدر ميهن اسلامي در اين مراسم گفت: افتخار من اين است كه فرزندم در راه حفظ و حراست از نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و ميهن عزيز جان خود را تقديم كرد.
' احمد محرابي پناه' كه خود از پاسداران رشيد اسلام و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است، افزود: نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران بر پايه خون جوانان وطن پايه گذاري شده است و چشمه جوشان شهادت هيچ گاه خاموش نخواهد شد.
شهيد 'محمد محرابي پناه'، در سال 1363 در شهر آران و بيدگل متولد شد.
وي تحصيلات خود را تا مقطع ديپلم در اين شهرستان ادامه داد و پس از آن با ورود به دانشگاه افسري امام حسين (ع) درجه سردوشي خود را از اين دانشگاه دريافت كرد.
شهيد محرابي پناه، پس از پيوستن به سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و گذراندن دوره هاي مختلف تكاوري و آموزش هاي نظامي، به جمع نيروهاي رزمنده عملياتي سپاه اسلام پيوست.
اين شهيد بزرگوار در آخرين عمليات خود در مرزهاي شمال غرب كشور و در درگيري با گروهك منحط و تروريست پژاك به جمع شاهدان گلگون كفن ايران اسلامي و شهيدان شهرستان آران وبيدگل پيوست.
شهرستان آران وبيدگل با تقديم 840 لاله سرخ به نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران، رتبه نخست ايثار گري در كشور را به خود اختصاص داده و به عنوان 'دارالشهداء' لقب گرفته است.

http://irna.ir/NewsShow.aspx?NID=30553818

تا الان 18 نفر از نیروهای سپاه و نیروی انتظامی شهید شدند!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یکی از نقاط قوت ایران برخلاف آمریکا و اسرائیل و کشورهای دیگری که با گروه‌های چریکی مبارزه می‌کنند، اینه که خیلی از تلفات نمی‌ترسه. یعنی درسته که تلفات هزینه‌ی خیلی زیادی داره (بالاخره صدها میلیون تومان صرف آموزش و پرورش این شهدا شده)، ولی هزینه‌ی روانی نسبتاً کمی برای ایران داره (به نسبت کشورهای دیگه) چون ایرانی‌ها ملتی شهیدپرورند. اینه که توی آمریکا کشته‌شدگان جنگ تقریباً مخفیانه به خاک سپرده می‌شوند (یکی از معدود جاهایی که دولت آمریکا رسانه‌ها رو محدود می‌کنه، پخش اخبار و عکس‌های مربوط به کشته‌شدگان نیروهای نظامی آمریکاست) ولی توی ایران برای هر یک از شهدا تشییع جنازه‌ی باشکوهی برگزار می‌شه و ایران ترسی از پخش شدن خبر شهادت نیروهاش نداره.

این روحیه‌ست که ما رو شکست‌ناپذیر می‌کنه؛ حتی اگر هزینه‌ی زیادی بدیم، به این راحتی‌ها تسلیم نمی‌شیم. به عبارت دیگه «شهیدپروری» یک مزیت استراتژیک برای ایران محسوب می‌شه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]یکی از نقاط قوت ایران برخلاف آمریکا و اسرائیل و کشورهای دیگری که با گروه‌های چریکی مبارزه می‌کنند، اینه که خیلی از تلفات نمی‌ترسه. یعنی درسته که تلفات هزینه‌ی خیلی زیادی داره (بالاخره صدها میلیون تومان صرف آموزش و پرورش این شهدا شده)، ولی هزینه‌ی روانی نسبتاً کمی برای ایران داره (به نسبت کشورهای دیگه) چون ایرانی‌ها ملتی شهیدپرورند. اینه که توی آمریکا کشته‌شدگان جنگ تقریباً مخفیانه به خاک سپرده می‌شوند (یکی از معدود جاهایی که دولت آمریکا رسانه‌ها رو محدود می‌کنه، پخش اخبار و عکس‌های مربوط به کشته‌شدگان نیروهای نظامی آمریکاست) ولی توی ایران برای هر یک از شهدا تشییع جنازه‌ی باشکوهی برگزار می‌شه و ایران ترسی از پخش شدن خبر شهادت نیروهاش نداره.

این روحیه‌ست که ما رو شکست‌ناپذیر می‌کنه؛ حتی اگر هزینه‌ی زیادی بدیم، به این راحتی‌ها تسلیم نمی‌شیم. به عبارت دیگه «شهیدپروری» یک مزیت استراتژیک برای ایران محسوب می‌شه.[/quote]

سلام دوست عزيز
كاملن موافقم . اما اين نبايد باعث بشه از تجهيز كامل سربازان غافل بشيم. به نظرم بايد بگرديم ببينيم اين سربازاي آمريكايي با خودشون چه تجهيزاتي رو دارند در سطح اونها داشته باشيم.
مثلن يك اسلحه خوب انفرادي انعطاف پذير با قابليت نصب دوربين و نارنجك انداز تفنگي در حد ام 203 - جليقه و كلاهخود كارامد ضد گلوله همرنگ با يونيفرم - پوشش هوايي و زميني مناسب - تجهيزات مسيريابي (لازمش فرستادن ماهواره هاي پيشرفته و صرف هزينه زياد است . كاري كه تنها آمريكا و شايد روسيه انجام داده باشند) كامل - داشتن و استفاده ادوات زرهي مناسب و در زمينه هاي مختلف به جاي وانت هاي تويوتاي حمل بار‌!!! - رعايت اصول پاكسازي فضا ها و طريقه مناسب اسلحه گرفتن و ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اوپس ، چقدر بحث کردید

دوستان من به نظرتون چرا امار پژاک رو تا این لحظه اصلا نزاشتم ؟ بابا نزارید اصلا امار تلفات

همونطوریم که قبلا گفتم بیش از اونکه انسان براش قابل باور باشه توهم اور هست ... صدالبته من امار هر دو طرف رو همینطور میدونم از تلفات انسانی شون


یک مثال اثبات میارم که پژاک تلفات بسیار بسیار بیشتری داده که قبلا هم ذکر کردم

در درگیری های دور اول پژاک اعلام کرد حداکثر 16 کشته داده و اسامی و محل کشته شدن هر یک رو اعلام کرده که تو سایت ش هست ، خوب برید نگاه کنید می بینید هر کدامشان تو یک منطقه بوده حال اصل قضیه چیه ؟؟؟

در یک حمله سپاه پاسداران به تونل های بیش از 15 نفر ازشون می افتند تو محاصره و تا اخرین گلوله مبارزه میکنند و نهایتا 2 نفر ازشون زنده میمونه و عقب میکشه در همین حین نیروی کمکی پژاک میرسه و یهو حمله میکنند به سپاه و .... درگیری مجددا شروع میشه

منتها تو خوده یکی از مجلات این گروهک هم دقیقا به عنوان خاطره ذکر شده که فقط دو نفر زنده موندند

این یعنی چی ؟ یعنی 13 تا تلفات فقط تو یه تونل



اوکی ؟ پس خواهشا بعد از پست من از گذاشتن پست مبنی بر امار تلفات (مگر اینکه واقعا موثق موثق باشه) از دو طرف خودداری کنید چرا که به راستی اصلا اطمینانی روشون نیست



شخصا معتقدم حداقل تا الان 50 تا کشته داده پژاک و زخمی شاید تا 100 هم کشیده باشه ولی قطعی اصلا نیست



گذاشتن امار جز قاطی کردن به ماها چیزی نداره ..... تو درگیری اصلا و ابدا مشخص نیست کی کشته میشه کی زخمیه .... به عبارتی تا نری بالا سر جنازه نمیفهمی اونم چی ؟ درگیری بزن در رو





یک مثال دیگه : در حمله دو سه روز پیش به پاسگاهی در سقز پژاک سه تاکشته و یک اسیر داده و حال یک سرباز رو شهید و دوتا درجه دار رو زخمی کرده درسته ؟ خوب من تو یه منبع کرد که موثق هم نیست شنیدم فلان نفر کشته و ...


خوب ؟؟؟؟ مشخصه هرکسی هرچی میاد ذهنش یا از دهن کسی میشنوه میگه برای همین امار تلفات نزارید مگر قطعی درست باشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=justify][quote]جانشین فرمانده کل پژاک به هلاکت رسید
http://rajanews.com/detail.asp?id=101137[/quote]
خبر مهمي است. و نشان از تسلط و قدرت سپاه اسلام.

[b][color=darkred]ضربه سخت به پژاک[/color][/b]
[color=darkblue]سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه عملیات‌های خود با به هلاکت رساندن جانشین فرمانده تروریست‌های پژاک ضربه سختی به این گروه تروریستی زد.[/color]
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از روز جمعه گذشته و پس از مهلت یک ماهه در ماه مبارک رمضان به گروهک تروریستی پژاک برای عقب‌نشینی از مناطق مرزی شمال غرب کشور، عملیات‌های جدیدی را علیه مواضع این گروهک در شمال‌غرب کشور آغاز کرد. در پی انجام این عملیات‌ها، گروهک پژاک در بیانیه‌ای پیشنهاد آتش‌بس را مطرح و ادعا کرد بر این باوریم که چاره‌یابی مسئله کرد، نه از طریق راهکارهای جنگ و خشونت بلکه از طریق راهکارهای دمکراتیک و صلح طلبانه تحقق خواهد یافت و در این راستا دیالوگ و گفت‌وگو را مبنا قرار داده‌ایم. این بیانیه از سوی برخی تحلیلگران سیاسی به بلوفی از سوی گروهک پژاک تعبیر شد.

[b]عملیات تا استقرار امنیت[/b]
سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیروز در گفت‌وگو با همشهری درباره استمرار عملیات‌های سپاه پاسداران گفت: سپاه پاسداران اعلام کرده است تا استقرار امنیت کامل در شمال‌غرب کشور عملیات‌های خودش را انجام می‌دهد. پژاک نمی‌تواند جایی در ایران داشته باشد چون گروهکی تروریستی است که تابعیت اعضایش عمدتا خارجی است و پایگاهی در داخل ایران ندارد.
جوانی افزود: بیش از 75 درصد عناصر پژاک اهل ترکیه، سوریه و عراق هستند. این گروه تروریستی از خارج از مرزهای ایران پشتیبانی می‌شود و با ورود به جدار مرز و داخل کشور ایران و با اقدامات تروریستی در امنیت ملی ما ایجاد اخلال می‌کند.

پیش‌از این سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی بیانیه‌ای در واکنش به درخواست آتش‌بس پژاک اعلام کرده بود: از آنجا که محتوای آتش‌بس یکطرفه اعلام شده توسط گروهک تروریستی پژاک روشن و مشخص نیست ضروری است دولت اقلیم کردستان عراق که واسطه این اقدام بوده است هر چه سریع‌تر نسبت به شفاف‌سازی‌ منظور آتش‌بس اعلامی اقدام لازم را به‌عمل آورد. حسن دانایی فرد سفیر ایران در بغداد از دعوت مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق به ایران خبر داده و گفته است که وی با این سفر موافقت کرده است. طبیعتا محور اصلی گفت‌وگوهای بارزانی با مقامات ایران تحرکات غیرقانونی و تروریستی پژاک خواهد بود. دیروز جوانی درباره بیانیه اخیر این گروهک نیز گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی براساس تصمیم نظام مصمم است با پاکسازی مناطق جدار مرز از این گروهک امنیت کامل را در منطقه برقرار کند و لذا اینکه این گروهک بخواهد آتش‌بس اعلام کند اساسا موضوعیت ندارد. آنها باید منطقه را ترک کنند و در نهایت هم باید دست از مداخله در داخل کشور ایران و اقدامات تروریستی بردارند وگرنه نیروهایی که وظیفه شان برقراری امنیت است تا رسیدن به این نقطه مطلوب عملیاتشان را ادامه خواهند داد.

[size=18]هلاکت فرد شماره دو پژاک[/size]
تروریست به هلاکت رسیده به نام مجید کاویان با اسم مستعار سمکو سرهلدان جانشین فرمانده کل تروریست‌های پژاک بوده، روز شنبه 12 شهریورماه به هلاکت رسیده است.فرمانده کل گروهک تروریستی پژاک نیز با انتشار بیانیه‌ای این خبر را تایید و اعلام کرده است که روز شنبه دوازدهم شهریورماه و در دومین مرحله‌ از حملات سپاه پاسداران به ‌قندیل فرمانده گریلا مجید کاویان با کد سمکو و جانشین فرماندهی کل نیروهای شرق کردستان در حال فرماندهی عملیات در کوتامان همراه با گریلا روژهات بوتان در اثر اصابت ترکش توپ کشته شد.مجید کاویانی متولد شهر بانه است که از سال ۱۹۹۹ میلادی به صفوف تروریست‌های پ‌.ک.‌ک ملحق شده و بعد از تاسیس فرقه‌ تروریستی پژاک توسط پ.‌ک.‌ک در سال ۲۰۰۳ میلادی، در این فرقه‌ مشغول فعالیت‌های تروریستی بوده است. سمکو به‌عنوان جانشین فرمانده‌ کل نیروهای (پژاک) معروف به خوش‌خدمتی و انجام عملیات‌های تروریستی در ایران بود.

[color=olive]چهارشنبه 16 شهریور 1390[/color]
منبع: همشهري آنلاين
http://hamshahrionline.ir/news-145050.aspx[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
البته بازم تذکر میدم خبر رو فرماندهی کل شرق کردستان اعلام کرده بود وگرنه بعید میدونم به این زودیا کسی میفهمید تو بمباران کسی کشته شده و احیانا اون شخص کیه
منبع خبر روژه هلات به نقل از فرماندهی شرق کردستان بوده

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.