nasirirani

فضاپيماي باري روسيه سقوط كرد ؛ چهارمين شكست روسيه در يك سال!!!

Recommended Posts

سوانح فضايي روسيه/

فضاپيماي باري روسيه سقوط كرد

[b]مسكو - فضاپيماي باري 'پروگرس ام-12 ام' روسيه كه امروز به فضا پرتاب شده و به دليل نقص فني در مدار مورد نظر پيرامون زمين قرار نگرفت، سقوط كرد. [/b]

به گزارش ايرنا ،منابع خبري روسيه اعلام كردند: فضاپيماي 'پروگرس ام-12 ام' در منطقه 'چويسك' جمهوري آلتاي واقع در منطقه سيبري روسيه سقوط كرد.
برپايه گزارش منابع روسي، سقوط فضاپيما، تلفات جاني يا خسارت مالي به همراه نداشت.
اين منابع همچنين به نقل از مسئولان فضايي روسيه اعلام كردند: اين سانحه فضايي به علت اينكه فضاپيما نتوانست سرعت لازم را در فضا بگيرد، رخ داد.
اين گزارش ها حاكي از آن است كه فضاپيما در موعد مقرر از موشك حامل جدا نشد و در لايه هاي اتمسفر زمين دچار آتش شد.
فضاپيماي 'پروگرس ام-12 ام'بعدازظهر امروز با يك موشك 'سايوز-او' از پايگاه فضايي بايكانور روسيه در قزاقستان به فضا پرتاب شد.
فضاپيما حامل دو تن و 500 كيلوگرم محموله شامل تجهيزات و دستگاههاي علمي و مواد غذايي و لوازم مورد نياز خدمه ايستگاه فضايي بين المللي قرار بود روز جمعه به اين ايستگاه بپيوندد.

http://irna.ir/NewsShow.aspx?NID=30533962


[color=orange][b]---------------
به دليل ماهيت خبري به بخش اخبار منتقل شد
mahdavi3d[/b][/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در پي سقوط يك فضاپيماي روسي

[b]روسيه پرتاب موشكهاي فضايي سايوز را متوقف كرد [/b]
مسكو - به دنبال سقوط يك فروند فضاپيماي باري روسيه كه با موشك سايوز به فضا پرتاب شده بود، اين كشور پرتاب موشك هاي فضايي سايوز را متوقف كرد.

به گزارش ايرنا، منابع خبري روسيه روز پنجشنبه به نقل از مسئولان امور فضايي اين كشور اعلام كردند: تا زمان روشن شدن علت پرتاب ناموفق فضاپيماي باري 'پروگرس ام- 12 ام' تصميم گرفته شد پرتاب موشك هاي فضايي 'سايوز' متوقف شود.
در اين گزارشها خاطرنشان شده است كه جستجو براي يافتن لاشه يا قطعات فضاپيماي مذكور در جمهوري آلتاي واقع در منطقه سيبري روسيه جريان دارد.
فضاپيماي باري 'پروگرس ام-12 ام' روسيه كه عصر چهارشنبه از پايگاه فضايي بايكانور روسيه در قزاقستان به فضا پرتاب شد، به دليل نقص فني در مدار مورد نظر پيرامون زمين قرار نگرفت و سقوط كرد.
فضاپيما حامل دو هزار و 500 كيلوگرم محموله شامل تجهيزات و دستگاههاي علمي و مواد غذايي و لوازم مورد نياز خدمه ايستگاه فضايي بين المللي قرار بود روز جمعه به اين ايستگاه بپيوندد.

http://www.irna.ir/NewsShow.aspx?NID=30535012

[b]فضا پیمای پیشرفته روسیه از نوع M-12M که روز چهارشنبه از زمین برخاست، تنها چند دقیقه پس از پرواز سقوط کرد. هنوز علت دقیق این حادثه مشخص نیست.[/b]

iranpn گزارش داد : این فضاپیمای روسی که از پایگاه بایکونور (Baikonur ) در قزاقستان پرتاب شده بود، پس چند دقیقه‌ی کوتاه از مسیر و کنترل خارج شد و سقوط کرد.

روسکاسموس (Roskosmos ) آژانس فضایی روسیه اعلام کرد: فضاپیمای باری و بدون سرنشین M-12M حامل 3.5 تن مواد و مایحتاج فضاپیمای بین‌المللی ISS بود که در انجام مأموریت خود شکست خورد.

بنا به گزارشات: این فضاپیمای 6 دقیقه پس از پرواز ناگهان با افت فشار در مخزن سوخت «سایوز U-» مواجه شد و بلافاصله ارتباط آن با پایگاه قطع شد و در منطقه‌ی غیر مسکونی آلتای سیبری سقوط کرد. ظاهراً سقوط این سفینه‌ی فضایی خساراتی نیز به بار آورده است.

به رغم آن که گزارش حاکی از سقوط فضاپیما در منطقه‌ی غیر مسکونی است، معلوم نیست که خسارات اندک چه بوده است، به ویژه با توجه به اظهار رئیس ایالتی آلتا مبنی بر بررسی و جستجوی تلفات احتمالی. البته وی افزود: با توجه به تاریکی شب، این جستجو بسیار با سختی مواجه بود.

موشک سایوز این فضاپیما توسط شاتل فضایی ایالات متحده برنامه‌ریزی شده بود. مقامات افزودند: شکست مأموریت این فضاپیما در حمل مواد و مایحتاج شش فضانورد سفینه ISS، هیچ مشکلی برای آنان ایجاد نمی‌نماید.


به گزارش اشپیگل: یوهان دیتریش وورنر (Johann-Dietrich Wörner) رئیس مرکز هوا فضای آلمان گفت: نمی‌توان همه‌ی تقصیرها را بر روسیه حمل کرد، لازم است بررسی شود که آیا این سقوط واقعاً خطای سیستم بوده است؟ وی خواستار تحقیقات بین‌المللی گسترده در این حادثه شد.

به گزارش بیلد: این حادثه به مثابه‌ی یک شکست بزرگ برای آژانس فضایی روسیه روسکاسموس (Roskosmos) به ویژه در برنامه‌ی ارتباط و کنترل از راه دور بود.

بنا بر همین گزارش پایگاه فضایی روسیه طی نه ماه اخیر دچار 5 خطای فاحش شده است. در ماه دسامبر سه قمر مصنوعی جهت سیستم ناوبری روسیه «Glonass-Navigationssystem» در اقیانوس آرام و نزدیکی هاوایی سقوط کرد که علت آن خطا در محاسبه‌ی سوخت بود. در ماه فوریه نیز یک ماهواره‌ی نظارتی نظامی (Geo-IK-2) در مدار اشتباه قرار گرفت و غیر قابل استفاده گردید.

http://rajanews.com/Detail.asp?id=99945

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چه خبره روس ها چرا این جوری شدن؟ پرتاب سایوز متوقف بشه با چی محموله ها رو بفرستن ایستگاه فضایی؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عجيب است، سايوز يكي از قابل اعتمادترين پرتابگرها است.

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/Bayesian_bar.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_Bayesian_bar.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/Bayesian_bar.jpg]لينك عكس[/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/03_09.gif][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_03_09.gif[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/03_09.gif]لينك عكس[/url]

براي اطلاعات بيشتر، به لينك هاي زير برويد
http://science.ksc.nasa.gov/shuttle/nexgen/Bayesian_launcher_reliability.htm
http://www.aero.org/publications/crosslink/winter2001/03.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چیزی عجیب نیست اینا از اولش همینجوری بوده اند احتمالا قضا بلا بوده یه مشت اسفند ردیفش میکنه.فقط امیدوارم اون دسته از اساتید سایت که قدرت تخیلشون غیر قابل کنترله نیان دوباره اینو بندازن گردن هارپ آمریکا :(

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=justify][color=darkred]برای اولین بار رخ داد:
[b]محموله بار ایستگاه فضایی منهدم شد/ سقوط کپسول باری روسها[/b][/color]

[color=blue]فضاپیمای باری M-12M روسیه به مقصد ایستگاه فضایی بین المللی نتوانست خود را به مدار زمین برساند و در منطقه ای در نزدیکی سیبری یا منطقه "آلتای" روسیه منهدم شد.[/color]
به گزارش خبرگزاری مهر، فضاپیمای باری روسیه حاوی بسته های ملزومات ایستگاه فضایی بین المللی روز چهارشنبه دچار نقص شد و نتوانست خود را به مدار زمین برساند و احتمال داده می شود مدتی کوتاه پس از پرتاب سقوط کرده باشد.
این فضاپیما در حال حمل چندین تن ملزومات به ایستگاه فضایی بین المللی بود که در ثانیه 350 از آغاز پرتابش نقص فنی در سیستم احتراقی آن ایجاد شده و منجر به خاموش شدن اضطراری فضاپیما شد و هرگز نتوانست خود را به مدار مورد نظر برساند.
مقامات آژانس فضایی روسیه احتمال می دهند این فضاپیما در سیبری یا در منطقه "آلتای" روسیه، مرز مشترک روسیه، چین و مغولستان سقوط کرده باشد، زیرا مقامات این منطقه صدای سقوطی را از فاصله 100 کیلومتری شنیده اند.
این کپسول حمل بار توسط راکت سایوز و از پایگاه بکنور قزاقستان به مدار پرتاب شد، به گفته رسانه های روسی، این اولین باری است که طی 33 سال گذشته برای یکی از محموله های روسیه چنین مشکلی ایجاد می شود. مقامات روسی معتقدند سقوط این محموله نمی تواند سرنشینان ایستگاه فضایی را تهدید کند زیرا آنها برای دو تا سه ماه آینده ذخیره کافی سوخت و اکسیژن در اختیار دارند.
بر اساس گزارش بی بی سی، پس از وقوع این حادثه مرکز کنترل هیچ نوع سیگنال ارتباطاتی را از جانب این کپسول فضایی دریافت نکرد. روسیه هفته گذشته نیز حادثه دیگری را تجربه کرده بود زیرا پرتاب ماهواره اینترنتی، تلویزیونی و مخابراتی این کشور از پایگاه بکنور قزاقستان نیز با شکست مواجه شد.

[color=olive]۱۳۹۰/۰۶/۰۴[/color]
منبع: خبرگزاري مهر
http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1391857[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تو این چند روز کدام پرتاب ها در جهان موفقیت آمیز بوده که این پرتاب ها موفقیت آمیز باشه ! من میگم که کاوشگر 5 رو پرتاب نکنیم شاید شکست بخوره !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

و احتمال خرابکاری و خیانت و ... می رود ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=justify][color=darkred]مصاحبه با یک افسر ارشد اسا؛
[b]پیامدهای اولین حادثه عصر پس از شاتل/ وقتی فضا بحرانی می شود[/b][/color]

[color=blue]فضاپیمای باری M-12M روسیه به مقصد ایستگاه فضایی بین المللی نتوانست خود را به مدار زمین برساند و در منطقه ای در نزدیکی سیبری منهدم شد که در این خصوص یک افسر ارشد آژانس فضایی اروپا توضیحاتی را ارائه کرد.[/color]
به گزارش خبرگزاری مهر، اولین پرتاب یک فضاپیمای روسی به سوی ایستگاه فضایی بین المللی پس از خروج شاتلهای ناسا با شکست مواجه شد.
فضاپیمای M-12M که خوشبختانه بدون سرنشین بود در ثانیه 350 از آغاز پرتاب دچار نقص فنی در سیستم احتراق شد. این نقص منجر به خاموش شدن اضطراری فضاپیما و انهدام آن شد.
در این راستا، روزنامه ایتالیایی "اسپرسو" مصاحبه ای را با "سیمونتا دی پیپو" افسر ارشد اسا (آژانس فضایی اروپا) انجام داد. وی که از چند ماه قبل مدیر بخش پروازهای انسانی اسا بود در خصوص اولین بازتابهای این فضای بحران در فضا توضیحاتی ارائه کرد.

[b]علاوه بر اینکه نرسیدن این بار به مقصد، ایستگاه فضایی را در مضیقه قرار می دهد این حادثه چه تاثیرات دیگری خواهد داشت؟ آیا می تواند حتی موجب شود که پروازهای کپسول سایوز به حالت تعلیق دربیایند؟[/b]
از دیدگاه تیم، درحال حاضر هیچ مشکلی در این مورد وجود ندارد. ممکن است یک جابجایی در مورد زمان پروازها انجام شود. در مورد ذخیره ملزومات ایستگاه فضایی نیز ISS فعلاً در شرایط خوبی قرار دارد. اما اگر لازم باشد که تعداد فضانوردان را کاهش دهیم در این مورد دو کپسول سایوز در کنار ایستگاه فضایی لنگر گرفته اند که می توانند برای انتقال فضانوردان به زمین مورد استفاده قرار گیرند. این شرایط بستگی به این دارد که توقف پروازهای روسی تا چه زمانی به طول انجامد.
فضاپیماهای باری روسیه تنها ماشینهایی نیستند که به ایستگاه فضایی محموله می برند. بلکه ATV نیز وجود دارد. این فضپاپیمای خودکار اروپا است که در کنار فضاپیمای HTV ژاپن به ISS بار حمل می کنند. در ارتباط با مشکل فعلی، به دلیل برخی آماده سازیها، متاسفانه ATV نمی تواند تا بهار 2012 پرتاب شود. در کل، این حادثه اخیر تائید کرد که به فضاپیماهای متنوع تری نیاز است که بتوانند به مدار پایین وارد شوند و فضاپیماهای انعطاف پذیری باشند.

[b]از بین اولین واکنشها نسبت به این حادثه، تقاضاهای مختلفی نیز دیده می شوند که به لزوم شتاب گرفتن سرویسهای فضاپیماهای تجاری خصوصی تاکید می کنند. در حقیقت، فضاپیمای "دراگون" باید اولین آزمایش لنگر گرفتن به ایستگاه فضایی را در ماه نوامبر انجام دهد. اگر این فضاپیما پیش از این آماده شده بود، آیا به نظر شما موقعیت اخیر نگرانی کمتری را بر می انگیخت؟[/b]
اگر دراگون آماده انجام عملیات بود احتمالاً می توانستیم ظرف چند هفته آینده یک محموله جدید را به ایستگاه ارسال کنیم. کاری که اکنون با وجود این سیستمهای موجود نمی توانیم انجام دهیم.

http://www.mehrnews.com/mehr_media/image/2011/08/684931_orig.jpg

[b]به جنبه دیگر این قضیه نگاه می کنیم. آیا شکست روز چهارشنبه تنها یک داستان کوتاه است یا به عنوان بخشی از یک سناریوی بحران بزرگ در دستگاه فضایی روسیه باید مد نظر قرار گیرد؟[/b]
دستگاه فضایی روسیه در طول تاریخ خود حوادث مختلف و سختیهای اقتصادی مداومی را داشته است اما همیشه از آنها عبور کرده است. فعالیتهای فضایی، بسیار پیچیده و با درصد خطر بالایی هستند. بهرحال تا اینجا چهار شکست را در مدت چند ماه داشته ایم و بنابراین می توان گفت که این اتفاقات نشانه ای از یک مشکل هستند.

[b]و این مشکل چه چیزی می تواند باشد؟[/b]
از آنجا که این شکستها در مورد سیستمهای مختلفی اتفاق افتاده اند احتمالاً تنها یک مسئله فناورانه نیست. به نظر می رسد که محکم ترین فرضیه مربوط به بودجه باشد. یک بودجه محدود که نمی توان تحت آن حرکت کرد. حتی اگر بودجه آژانس فضایی روسیه به طور اندکی افزایش یافته باشد اما باید پذیرفت که در کنار آن تعداد پروژه هایی که باید اجرا شوند نیز رشد داشته است. کمبود منابع مالی می تواند کیفیت را کاهش دهد. همچنین، این مشکل می تواند مربوط به افزایش تعداد ماموریتهایی باشد که آژانس فضایی روسیه هرسال انجام می دهد. اما تمام این موارد در حد فرضیه هستند. درحقیقت باید فهمید که چه حد انتخابهای سیاسی دستگاه فضایی روسیه بر انتخابهای فنی آنها ارجحیت دارد.

[b]به چه دلایلی باید به سرویسهای فضایی تجاری (خصوصی) خوش بینانه نگاه کرد؟[/b]
در دهه 90 ،"دانیل گولدین" رئیس وقت ناسا یک استراتژی با عنوان "سریعتر، ارزانتر، بهتر" (Faster Cheaper Better) را ارائه کرد. این استراتژی شکست خورد نه به خاطر اینکه ایده غلطی بود بلکه به این دلیل که به روشی متفاوت از روشهای سنتی رایج در آنزمان بود. این استراتژی می تواند برای سرویسهای ویژه ایستگاه فضایی بین المللی به کار رود و فضاپیماهای تجاری، امروز در جهت همین استراتژی در حال توسعه هستند. چیزی که می تواند این فرایند را بهبود بخشد، سرعت اجرای آن است.

[color=olive]۱۳۹۰/۰۶/۰۵[/color]
منبع: خبرگزاري مهر
http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1392541
[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام جالبه اکثر این اتفاقها به خاطر عملکرد نادرست در محفضه سوخت اتفاق افتاده

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خوب شد روسها باید بدانند که تمام قدرت روسها امیخته بود با نخبگان سیاسی دولت شوروی رفتن شوروی عزمت روس رفت تنها چیزی که مرا ناراحت میکنه اینه که روسیه در صنعت هوا فضا همیشه بر امریکا برتری مطلق داشت چی در زمینه هواپیماهای سنگین انتونوف 225 یا هواپیماهای ریاکتیو
مسل جنگندهای مختلف سوخو و میگ این باعث میشد حسابی پوزه امریکا و سگچهاش به زمین مالیده شوه ولی از خورد شدن روسها هم بدم نمیاد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگر ارسال مواد غذايي از روسيه به مقصد ISS متوقف بشه اونا دچار كمبود مواد غذايي ميشن.ISS به شدت وابسته به محموله هاي ارسالي توسط سايوزه چون آمريكايي ها هم امكاني براي ارسال ندارند.( البته فعلا )

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/166265607.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_166265607.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/166265607.jpg]لينك عكس[/url]
منبع:
http://en.rian.ru/infographics/20110826/166200154.html

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/mURI_temp_8e1c6c1a.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_mURI_temp_8e1c6c1a.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/mURI_temp_8e1c6c1a.jpg]لينك عكس[/url]
منبع:
http://www.space.com/12725-russia-progress-cargo-spacecraft-infographic.html

[align=justify][b][color=darkred] ماموریت آینده کپسول سایوز به تاخیر افتاد/ امكان بی سرنشین ماندن ایستگاه فضایی [/color][/b]

[color=blue]آژانس فضایی روسیه اعلام کرد که در پی حادثه اخیر انفجار فضاپیمای باری، ماموریت آینده کپسول سایوز با تاخیر انجام خواهد شد و به همین علت ایستگاه فضایی بین المللی می تواند برای مدتی بدون سرنشین بماند.[/color]
به گزارش خبرگزاری مهر، آژانس فضایی روسیه به دلیل حادثه هفته گذشته که در جریان آن فضاپیمای باری M-12M منفجر شد، پرتاب ماموریت جدید با سرنشین کپسول سایوز را به سوی ایستگاه فضایی بین المللی به تعویق انداخت.
"الکسی کراسنوف" از آژانس فضایی روسیه در این خصوص توضیح داد ماموریت با سرنشین آینده که قرار بود 22 سپتامبر پرتاب شود به اواخر اکتبر یا اوایل نوامبر موکول خواهد شد.
برطبق برنامه زمانبدی شده، شش سرنشین فعلی ایستگاه فضایی بین المللی از ماه آینده باید به زمین بازگردند اکنون تاخیر برنامه پرتاب سایوز می تواند مانع بردن فضانوردان جدید به ایستگاه شود.
مدیر برنامه ایستگاه فضایی در ناسا در این باره اظهار داشت: "اگر ما پرواز سایوز را تا نیمه نوامبر نداشته باشیم که زمان برگشتن آخرین فضانورد مقیم ایستگاه به زمین است، بنابراین ایستگاه فضایی بین المللی تا پرواز جدید سایوز بدون سرنشین خواهد ماند."
درحال حاضر سه فضانورد روسی، دو فضانورد آمریکایی و یک فضانورد ژاپنی در ایستگاه فضایی اقامت دارند.
دو فضاپیمای سایوز در کنار ایستگاه فضایی بین المللی لنگر گرفته اند که فضانوردان را به زمین باز می گردانند.
در پی حادثه اخیر، سه فضانورد روسی که قرار بود 8 سپتامبر به زمین بازگردند با 8 روز تاخیر در 16 سپتامبر باز می گردند.
براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، کپسول دوم نیز حداکثر تا نیمه نوامبر باید سه فضانورد باقیمانده را به زمین بازگرداند.
تا پیش از پایان عصر برنامه های فضایی ناسا، کپسولهای سایوز معمولاً بدون تاخیر پرتاب می شدند و تاخیرهای طولانی مدت مربوط به شاتلها بود. اکنون در اولین پرتاب سایوز پس از بازنشستگی شاتل، این کپسول روسی نیز دچار تاخیر شده است.

[color=olive]۱۳۹۰/۰۶/۰۸[/color]
منبع: خبرگزاري مهر
http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1396342[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.