nasirirani

فضاپيماي باري روسيه سقوط كرد ؛ چهارمين شكست روسيه در يك سال!!!

Recommended Posts

[align=justify][color=darkblue]رئیس کمیته بین المللی تحقیقات فضایی در پی تصمیم جدید آژانس فضایی روسیه در به تاخیر انداختن برنامه پرتاب کپسول سایوز در خصوص مشکلات و پیامدهای این تصمیم و اشتباه بزرگ آمریکاییها در کنار گذاشتن شاتل توضیحاتی را به مهر ارائه کرد.[/color]

درحال حاضر سه فضانورد روسی، دو فضانورد آمریکایی و یک فضانورد ژاپنی در ایستگاه فضایی اقامت دارند.
دو فضاپیمای سایوز در کنار ایستگاه فضایی بین المللی لنگر گرفته اند که فضانوردان را به زمین باز می گردانند.
در پی حادثه اخیر، سه فضانورد روسی که قرار بود 8 سپتامبر به زمین بازگردند با 8 روز تاخیر در 16 سپتامبر باز می گردند. کپسول دوم نیز حداکثر تا نیمه نوامبر باید سه فضانورد باقیمانده را به زمین بازگرداند.

در این راستا، خبرنگار مهر نظر "جووانی بینیامی"، رئیس کمیته بین المللی تحقیقات فضایی (COSPAR) را در خصوص پیامدها و مشکلات احتمالی این تصمیم جدید جویا شد.
"بینیامی" در این خصوص به مهر پاسخ داد: "اینکه کپسولهای مدارگرد روسی با مشکل مواجه شوند قابل پیش بینی بود. حتی اگر این کپسولها از نظر کارآزمودگی در حد بالایی باشند هیچ چیز در موقعیت فعلی مطلوب نیست. مشکل اصلی، فقدان یک سیستم جایگزین و یا همان سیستم پشتیبانی است که آمریکاییها پس از پایان عصر شاتلها آن را در اختیار ندارند."
رئیس کمیته بین المللی تحقیقات فضایی در پاسخ به این سئوال که آیا ایستگاه فضایی بین المللی می تواند بدون سرنشین بماند و اینکه چه خطرات احتمالی می توانند دستگاههای نصب شده در این ایستگاه را در معرض تهدید قرار دهند اظهار داشت: " ISS حتی اگر در کوتاه مدت به سادگی بتواند بر روی مدار مناسب قرار بگیرد و به روی زمین سقوط نکند نمی تواند در یک دوره دراز مدت بدون سرنشین بماند. چه از دیدگاه علمی و چه از نظر فنی این کار به صلاح نیست."
"جووانی بینامی" در جواب این پرسش که آیا در شرایط فعلی فقدان یک فضاپیمای جایگزین شاتل احساس می شود گفت: "بی شک فقدان یک فضاپیمای پس از شاتل احساس می شود و آمریکاییها با این کار که قبل از کنار گذاشتن شاتلها ساخت یک فضاپیمای جدید را شروع نکردند اشتباه بزرگی مرتکب شدند."

[color=olive]۱۳۹۰/۰۶/۱۲[/color]
منبع: خبرگزاري مهر
http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1397441[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=justify][b][color=darkred]روسیه ایستگاه فضایی بین المللی را بدون خدمه نخواهد گذاشت[/color][/b]

[color=darkblue]آژانس فدرال فضایی روسیه اعلام کرد: به رغم سقوط موشک سایوز، این نوع موشک ها و موشک های فضایی 'پروتون' همچنان برای حمل فضاپیماها بکار گرفته می شوند و ممنوعیتی برای پرتاب آنها وجود ندارد.[/color]
خبرگزاری ریانووستی روز پنجشنبه در گزارشی به نقل از چند مقام آژانس فدرال فضایی روسیه خاطرنشان کرد: هیچ گونه خطری در پرتاب موشک های سایوز و پروتون وجود ندارد.
در این گزارش همچنین به نقل از 'ویتالی داویدوف' معاون آژانس فدرال فضایی روسیه گفته شده است: علت پرتاب ناموفق موشک ها ، نقص فنی یا اشتباه در ساخت آنها نیست، بلکه اشتباه در سازماندهی (پرتاب) و افراد شرکت کننده در آن است.
وی افزود: افراد مقصر در حادثه سقوط موشک ماهواره بر 'پروتون' با ماهواره 'اکسپرس-ای ام.چهار' و موشک'سایوز' با فضاپیمای 'پروگرس ام-12 ام' از مقام خود برکنار شده اند.
مقام فضایی روس خاطرنشان کرد: حتی با وجود این پرتاب های ناموفق، موشک های فضایی روسیه مطمئن ترین موشک ها در جهان محسوب می شوند و به عنوان مثال در سال 2010 ،31 موشک به فضا پرتاب شد که 40 درصد پرتاب موشک های فضایی در جهان بود و تنها در یک مورد نقص فنی وجود داشت.

داویدوف گفت: بر اساس آمار موجود، سطح حوادث در موشک های فضایی روسیه چهار درصد پرتاب های موشک ها را تشکیل می دهد و این رقم برای موشک های آمریکایی 5/6 درصد است.

منابع خبری روسیه و غربی بتازگی اعلام کردند:اگر روسیه پرتاب فضاپیماهای سرنشین دار 'سایوز' خود را از سرنگیرد، ایستگاه فضایی بین المللی برای نخستین بار از زمان تاسیس خود در سال 2000 میلادی تاکنون، بدون خدمه می ماند.
این منابع نوشتند: احتمال می رود تا این سازه یکصد میلیارد دلاری در مدار 350 کیلومتری از زمین خالی از سکنه به حال خود رها شود.
هم اکنون ایستگاه بین المللی دارای شش خدمه، سه فضانورد روس، دو فضانورد آمریکایی و یک فضانورد ژاپنی است و از ذخیره کافی اکسیژن، مواد غذایی و دیگر مایحتاج برای چند ماه آینده برخوردار می باشد.
ایستگاه فضایی بین المللی یک آزمایشگاه فضایی جهانی است که در آن انواع آزمایش ها در شرایط فضایی انجام می گیرد.

[color=olive]16/6/1390[/color]
منبع: آويا
http://www.avia.ir/Nsite/FullStory/?Id=5833

---------------

[b][color=darkred] بازگشت خدمه ایستگاه بین المللی فضایی به زمین به تعویق افتاد[/color][/b]

[color=darkblue]روسیه انجام ماموریت های سرنشین دار خود به ایستگاه بین المللی فضایی را دستکم تا اواخر اکتبر به تعویق انداخت.[/color]
در نتیجه این تعویق، بازگشت سه خدمه ایستگاه بین المللی فضایی به زمین نیز به تاخیر افتاد.
این تصمیم جدید روسیه چند روز پس از اعلام زمین گیر شدن سایوز اتخاذ شد.
تا پیش از سقوط فضاپیمای باری روسیه در هفته گذشته ، قرار بود این پرتاب 22 سپتامبر صورت گیرد اما اکنون مقامات فضایی روسیه می گویند این ماموریت در زودترین زمان، اواخر اکتبرانجام می شود.
فضاپیمای باری Progress M-12M روسیه حامل سه تن تجهیزات برای خدمه ایستگاه بین المللی فضایی بود که به دلیل نقص فنی از رسیدن به مدار مورد نظر باز ماند و سقوط کرد.دانشمندان روسی در حال بررسی دلیل سقوط این فضاپیما هستند.
اکنون سه نفر از 6 خدمه ایستگاه بین المللی فضایی به جای هشتم سپتامبر حدود 16 سپتامبر به زمین بازخواهند گشت.
'الکسی کراسنوف ' یکی از مسئولین پروازهای سرنشین دار آژانس فضایی روسیه گفت: مقامات فضایی باید تمامی احتمالات را در نظر بگیرند درصورتی که نتوانند فضاپیمای سرنشین دار بعدی را تا پیش از نوامبر پرتاب کنند.

[color=olive]16/6/1390[/color]
منبع: آويا
http://www.avia.ir/Nsite/FullStory/?Id=5823[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b][color=darkred]پروازهای فضایی روسیه از سر گرفته می شود[/color][/b]

[color=darkblue]آژانس فضایی فدرال روسیه با تدوین برنامه پرتاب های فضایی ماه های آینده اعلام کرد که پروازهای فضایی روسی به رغم سقوط فضاپیمای باری و موشک ماهواره بر این کشور از سر گرفته می شود.[/color]
آژانس فضایی فدرال روسیه امروز (چهارشنبه) در گزارشی خاطرنشان کرد که این نهاد دولتی پس از اعلام نتایج کمیسیون تحقیقات در باره سقوط فضاپیمای باری 'پروگرس .ام-12 ام' برنامه پرتاب موشک های 'سایوز' و فضاپیماهای 'پروگرس' را تنظیم کرده است.
مطابق این برنامه روسیه روز 30 ماه اکتبر (هشتم آبان ماه) یک فضاپیمای باری پروگرس و روز 26 ماه ژانویه (ششم بهمن ماه) یک فضاپیمای باری دیگر از این نوع به فضا پرتاب می کند.
یک فروند فضاپیمای سرنشین دار 'سایوز' هم روز 12 ماه نوامبر (21 آبان ماه) و فضاپیمای دیگر از این نوع نیز روز 20 ماه دسامبر (29 آذر ماه) به فضا پرتاب خواهد شد.
در گزارش آژانس فضایی فدرال روسیه خاطرنشان شده است: این آژانس با سازمان فضایی آمریکا (ناسا) در باره سفر آتی خدمه جدید ایستگاه فضایی بین المللی مذاکره می کند.
فضاپیمای باری 'پروگرس M-12 ' روسیه دوم شهریور ماه با موشک 'سایوز –U' از پایگاه فضایی بایکانور روسیه در قزاقستان به فضا پرتاب شد و به دلیل نقص فنی در مدار مورد نظر پیرامون زمین قرار نگرفت و سقوط کرد.
موشک ماهواره بر 'سایوز' روسیه حامل یک ماهواره مخابراتی پیشرفته این کشور نیز اواسط شهریور ماه سقوط کرد.
به دنبال این حوادث، روسیه کلیه پرتاب های فضایی را متوقف کرد و رسانه های خبری از امکان خالی از سکنه ماندن ایستگاه فضایی بین المللی خبر دادند.
هم اکنون ایستگاه بین المللی دارای شش خدمه، سه فضانورد روس، دو فضانورد آمریکایی و یک فضانورد ژاپنی است.
ایستگاه فضایی بین المللی پژوهشگاهی فضایی است که در آن انواع آزمایش ها در شرایط فضا انجام می گیرد.

[color=olive]23/6/1390[/color]
منبع: آويا
http://avia.ir/Nsite/FullStory/?Id=5934

[i][size=9][color=violet]ببخشيد كه پست متوالي دادم امكان ويرايش نبود[/color][/size][/i]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.