fardinstst

توان زرهی و ضد زرهی امارات متحده عربی

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[quote][quote]اون که بعله icon_wink

توان دفاعی هم بدلیل نبود عمق استراتزیک زیاد به کارشون نمیاد و چون مردمشون بشدت راحت طلبن و وطن پرستی و.... هم ...... کارش زیاد به طول نمیکشه مگر این که یکی بیاد کمکش :([/quote]

اینا وطن پرستی دارن وخوبش هم دارن ولی مشکلش اینه که مردم ندارن(جمعیت بومی) که وطن پرستی کنن واکثر جمعیتشون مهاحر هستن.[/quote]

ما که چیزی ندیدیم اگه داشتن این همه تو فروم هاشون میگن جزایر مال ماست و..... یه کاری میکردن.بیشترین جمعیت مهاجرشون هم اگه اشتباه نکنم ایرانین و اگه جنگ بشه همه به ایران برمیگردن یا یه جای دیگه میرن.

کل ارتش امارات 51000 نفره اونوقت میخوان در مقابل 1 میلیون نیرو مقاومت کنن؟

اصلا با چی میخوان مقاومت کنن با فرودگاه هایی که فقط اسمی ازشون مونده یا اف 16 ها و میزاز هایی که رو زمین تکه تکه شدن یا با ناو های هواپیمابرشون icon_frown
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote][quote]اون که بعله icon_wink

توان دفاعی هم بدلیل نبود عمق استراتزیک زیاد به کارشون نمیاد و چون مردمشون بشدت راحت طلبن و وطن پرستی و.... هم ...... کارش زیاد به طول نمیکشه مگر این که یکی بیاد کمکش :([/quote]

اینا وطن پرستی دارن وخوبش هم دارن ولی مشکلش اینه که مردم ندارن(جمعیت بومی) که وطن پرستی کنن واکثر جمعیتشون مهاحر هستن.[/quote]

ما که چیزی ندیدیم اگه داشتن این همه تو فروم هاشون میگن جزایر مال ماست و..... یه کاری میکردن.بیشترین جمعیت مهاجرشون هم اگه اشتباه نکنم ایرانین و اگه جنگ بشه همه به ایران برمیگردن یا یه جای دیگه میرن.

کل ارتش امارات 51000 نفره اونوقت میخوان در مقابل 1 میلیون نیرو مقاومت کنن؟

اصلا با چی میخوان مقاومت کنن با فرودگاه هایی که فقط اسمی ازشون مونده یا اف 16 ها و میزاز هایی که رو زمین تکه تکه شدن یا با ناو های هواپیمابرشون icon_frown[/quote]


دو مورد تعداد کم نفرات ارتششون موافقم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اینم مشخصات تانک لکرک که در خدمت اماراته.


لکلرک(Leclerc) نام تانک رزمی پیشرفته ای است که توسط کارنجات جیات(Giat) فرانسه ساخته شده و توسعه یافته است. این تانک درارتش کشورهای و امارات متحده عربی عملیاتی گردیده است . لکلرک فقط یک تانک به معنای کلاسیک آن نیست بلکه یک سیستم جنگ افزاری پیشرفته می باشد که به جدیدترین سلاح های عصر خود مجهز شده است . جدیدترین فناوری های نظامی بکار رفته در این تانک موجب شده است که فاکتورهای برتری رزمی همچون قدرت تحرک ، مانور پذیری ، قدرت آتش و ضریب ایمنی حفاظتی این تانک به بالا ترین حد ممکن برسد . تانک لکلرک از سال 1990 میلادی واری خط تولید گردید و در سال 1992 در ارتش فرانسه و به دنبال آن در سال 1995 در ارتش امارات متحده عربی عملیاتی گردیده است . لازم به ذکر است که تانک بهینه سازی شده لکلرک باکد(MK2) نیز در سال 1998 وارد خط تولید گردید .

این تانک به احترام ژنرال ژاک فیلیپ لکلرک ، فرمانده لشکر دوم زرهی فرانسه آزاد در جنگ دوم ، لکلرک نامیده شد . ژنرال لکلرک کسی بود که در سواحل نرماندی پیاده شد و پیشروی نیروهای فرانسه را فتح پاریس رهبری کرد . تانک لکلرک جایگزین تانک معروف AMX-30 گردیده است که سال ها به عنوان ماشین زرهی اصلی فرانسه مشغول خدمت بوده است . در آغاز دهه هفتاد میلادی ارتش فرانسه به این نتیجه رسید که تانک AMX-30 آن کشور فرسوده شده وباید برای جایگزینی آن با یک تانک پیشرفته دیگر فکری نمود.

در سال 1977 ارتش فرانسه نیاز خود را مبنی بر ساخت یک تانک رزمی جدید را مطرح نمود . امکان خرید تانک های خارجی همچون آبرامزایالات متحده، لئوپارد2 آلمان غربی و مرکاوای اسرائیل که جزو بهترین تاکهای رزمی جهان مه حساب می آمدند نیز توسط مقامات فرانسوی مطالعه گردید ورد شد.مقامات فرانسوی از تانک لئوپارد2 آلمان ها خوششان آمده بود دست همکاری را به سوی آلمان ها دراز کردند اما برنامه مشترک ساخت تانک جدید بر پایه تانک لئو پاردآلمان هابه نتیجه نرسید . سرانجام در سال 1979 میلادی دولت فرانسه تصمیم گرفت که ساخت این تانک را بعنوان یک پروژه ملی در داخل کشور آغاز کند . برخلاف اکثر تانک های غربی که از سیستم حفاظتی غیر فعال استفاده می کردند ، برای تانک لکلرک سیستم حفاظتی فعال در نظر گرفته شد . سیستم حفاظتی فعال که به سیستم سیستم حفاظتی عامل نیز معروف است بیشتر توسط نمونه تانکهای شرقی (بلوک شرق) مورد استفاده قرار می گرفت .

مقامات ارتش فرانسه علت در نظر گرفتن سیستم حفاظت فعال برای تانک را پایین آوردن جرم کلی و بالا بردن قابلیت تحرک تانک اعلام کردند . در نتیجه پایین آمدن جرم تانک قدرت مانورپذیری آن افزایش می یابد و درصورت آتش مستقیم یا شلیک جنگ افزارهای هدایت شونده دشمن خدمه می توانند با یک اقدام به موقع از اصابت جنگ افزارهای دشمن به تانک جلوگیری کنند . به علت هزینه های هنگفت ساخت تانک ، دولت فرانسه در صدد شراکت با یک کشور دیگر بود تا بتواند قسمتی از هزینه ها را جبران کند . سرانجام مقامات اماراتی به فرانسوی ها پیشنهاد همکاری دادند و بدین ترتیب امارات متحده عربی نیز وارد این پروژه گردید و قرار شد که علاوه بر420 دستگاه تانک در نظر گرفته شده برای ارتش فرانسه 390 دستگاه دیگر نیز برای امارات ساخته شود . در سال 1986 میلادی پروژه ساخت تانک تحت عنوان لکلرک آغاز شد و به سرعت شش نمونه اولیه ساخت شدند . تولید انبوه تانک نیز در سال 1990 آغاز گردید .

تانک لکلرک به یک توپ بدون خان 120 میلیمتری مجهز است که توسط شرکت(GIAT) ساخته شده است . سری کاملی از گلوله های مختلف برای این توپ ساخته شده است از جمله گلوله های ضد زره APFSDSو گلوله های انفجاری شدید ضد تانک HEAT البته تانک لکلرک از مهمات تانک لئوپارد2و سری تانک های ابرامز ایالات متحده نیز می تواند استفاده نماید . این توپ به یک روکش حرارتی و یک سیستم هوای فشرده اتوماتیک مجهز است . این تانک از سیستم هوای فشرده برای خارج کردن دود ناشی از شلیک استفاده می کند و بر خلاف بسیاری از تانک های دیگر از سیلندر تخلیه کننده استفاده نمی نماید . تانک لکلرک از یک سیستم گلوله گذاری اتوماتیک منحصر به فرد بهره می برد . این سیستم خدمه تانک را از چهار نفر به سه نفر کاهش داده است زیرا دیگر نیازی به فرد گلوله گذار نیست . این سیستم گلوله گذار خودکار نواخت تیر 12 گلوله توپ در دقیقه را برای تانک امکانپذیر نموده است . همچنین این سیستم تونایی شلیک حین حرکت و مناطق ناهموار و علیه اهداف متحرک را برای تانک میسر ساخته است . این سیستم 22 گلوله را بصورت آماده برای حمل می کند 18 گلوله دیگر نیز در انبارک ویژه تانک ذخیره می شوند .

http://defense-update.com/images/leclerc_03.jpg

انک لکلرک میتواند حین حرکت با سرعت 40 کیلومتر بر ساعت به سمت هدفی در فاصله 400 متری خود شلیک نماید . همچنین این تانک می تواندحین حرکت با سرعت 60 کیلومتر بر ساعت نیز شلیک نماید . این در حالی است که اغلب تانک های پیشرفته امروزی درصورتی می توانند شلیک دقیقی انجام دهند که با سرعتی در حدود 15 کیلومتر بر ساعت اقدام نمایند .

تانک علاوه بر توپ اصلی به یک قبضه مسلسل 12.7 میلیمتری موازی با توپ ویک قبضه مسلسل 7.62 میلیمتری مستقر برروی برجک مجهز شده است . مسلسل مستقر برروی برجک درون یک محفظه تقویت شده قرار گرفته است . تانک لکلرک از سیستم حفاظتی گالیکس(Galix) استفاده می کند این سیستم حفاظتی که شرکت جیات آن راطراحی کرده است انواع گوناگونی از نارنجک های دود زا و گلوله های پنهان کننده از مادون قرمز را شلیک می نماید . بدنه و برجک تانک از قطعات زره فولادی و زایه دار ساخته شده است و در صورت آسیب دیدن این قطعات می توان براحتی آنها راتعویض نمود . تانک لکلرک به یک سیستم مدیریت نبرد بنام FINDERS و یک دستگاه ارتباطی دیجیتالی ازنوع سیستم پایانه ای اطلاعات(TIS) بنام ICONES مجهز شده است . این سیستم ها برای جمع آوری اطلاعات از دیگر تانک ها و گرفتن دستورات لازم از ستاد فرماندهی مرکزی بکار می روند . FINDERS شامل یک نقشه تمام رنگی کامپیوتری است که موقعیت تانک ها و نیروهای خودی و نیروهای دشمن رانمایش میدهد . سیستم کنترل آتش دیجیتالی تانک لکلرک میتواند مستقلا توسط توپچی یا فرمانده تانک بکار گرفته شود . تانک به حسگرها و هدف یاب های متفاوتی مجهز است از جمله هدف یاب ثابت توپچی بانام SAVAN-20 ساخت شرکت ساژم (SAGEM) و سیستم دیدروزانه – شبانه راننده به نام OB-60 که شرکت تیلز اپتروسیس (Thales Optrosys) سازنده آن است . سیستم کنترل آتش تانک قادر است تاشش هدف متفاوت را بصورت یکجا رد یابی کند این سیستم مشابه تانک چلنجر 2(Challenger2) ارتش انگلستان می باشد .

موتور تانک لکلرک یک موتور دیزلی هشت سیلندر بنام SACM می باشد . این موتور قادر است توانی معادل 1500 اسب بخار ایجاد کند . همچنین تانک لکلرک به یک سیستم تعویض دنده اتوماتیک به نام SESM ESM 500 مجهز است . که پنج دنده جلو و دو دنده عقب دارد . حداکثرسرعت جاده ای تانک 70 کیلومتر بر ساعت و حداکثر سرعت آن در مناطق ناهموار50 کیلومتر برساعت است . برد عملیاتی تانک نیز 550 کیلومتر درحالت معمول و 650 کیلومتر با کمک مخازن سوخت اضافی است . تانک به یک توربین گازی بنام TM307B مجهز شده واین توربین توان کمکی مورد نیاز تمامی سیستم های تانک را در صورت از کار افتادن موتور اصلی تامین خواهد کرد .

تانک لکلرک بسیار پر قدرت است و نسبت توان به جرم آن 21 وات بر هر کیلو گرم می باشد . این ویژگی موجب آن گردیده که این تانک به یکی از سریع ترین تانکهای رزمی جهان تبدیل شود . این تانک می تواند درمدت ۴ ثانیه به سرعت 32 کیلومتر برساعت برسد . باوزنی درحدود56 تن ، تانک لکلرک یکی از سبک ترین تانک های رزمی جهان به حساب می آید . جعبه دنده تانک به یک سیستم کند کننده هیدروکنیتیک مجهز شده است تا شتاب تانک را به میزان 7 متر بر مجذور ثانیه کاهش دهد . این ویژگی در آخرین لحظات یعنی قبل از اصابت گلوله دشمن بسیار مفید خواهد بود زیرا تانک با یک کاهش سرعت ناگهانی میتواند از اصابت گلوله دشمن بگریزد .

تانک لکلرک در سال 1990 وارد خط تولید گردید و خیلی دیر وارد ارتش فرانسه شد در نتیجه نیروهای فرانسوی نتوانستند از این تانک در جنگ خلیج فارس استفاده کنند . طی درگیریهای کوزوو این تانک وارد عرصه نبرد گردید و 15 دستگاه از این تانک در راستای ماموریت صلح بانی نیروهای فرانسوی در کوزوو مستقر شد است.

بطور خلاصه میتوان لکلرک را آمیزه هایی از تکنولوژی ، قدرت و سرعت نامید .

مشخصات:

خدمه: 3نفر
وزن تانک: 56 تن
طول بدنه تانک:6.9 متر
عرض تانک : 3.71 متر
ارتفاع تانک از سطح زمین : 2.53 متر
جنگ افزارهای موجود روی تانک :
یک توپ 120 میلیمتری بدون خان + یک مسلسل 12.7 میلیمتری موازی با توپ+ یک مسلسل با کالیبر7.62 نصب شده روی برجک
ظرفیت گلوله :
آماده شلیک 32 گلوله
ذخیره شده :18 گلوله
نواخت گلوله توپ در دقیقه : 12 گلوله دردقیقه.
مادون قرمز : دارد
قابلیت شلیک در حرکت : دارد
موتور : SACM V8X دیزلی با 1500 اسب بخار قدرت.
حداکثر سرعت جاده ای :70 کیلومتر بر ساعت.
حداکثر سرعت غیرجاده ای :50 کیلومتر بر ساعت.
حداکثر برد عملیاتی :550الی 650 کیلومتر
عمق شناوری پایاب : بالوله هواکش 4 متر - بدون لوله هواکش : 1 متر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان باید بدانند که هر ساله یا دو سال یک بار یک نمایشگاه بزرگ نظامی تو دبی برگزار می شود که بزرگترین شرکت های نظامی دنیا با آخرین تجهییزات به آنجا می آیند و نمایشگاه امسال در ماه آوریل است
با تشکر از مطلب خوبتان

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اقایون بااجازتون منم یه نظربدم ببینین امارات هرگزقصدجنگ باایران رونداره چون اولابشدت ازایران میترسه گواه این نگهداری اینهمه نیروی نظامی امریکادرخاکشه ودوماباتوجه به رونق اقتصادی بالایی که درسالهای اخیرعایدامارات شده حتی اگرخودش روبرنده جنگ بدونه عواقب وخرابیهای این جنگ اینقدرسنگین ووحشتناکه که من بعید میدونم تصرف ابوموسی این ارزش رو براش داشته باشه بهرحال ایران مثال اون شیرهستش که همیشه درنده ووحشتناکه حالا چه ضعیف چه قوی ولی دوستان من نمیدونم چرا تاتوان نظامی ایران بایه کشورحتی امریکامقایسه میشه دوستان بدون هیچ تحلیل ودلیلی تویه جمله میگن طرف غلطی نمیکنه وماقویتریم درصورتی که همین عراق که درمقابل مصر وعربستان جایگاه پایینتری داشت 8سال مارو اذیت کرد اونم زمانی که ارتش مافوق العاده مسلح بودپس لطفا بادلیل جواب بفرمایید
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اقایون بااجازتون منم یه نظربدم ببینین امارات هرگزقصدجنگ باایران رونداره چون اولابشدت ازایران میترسه گواه این نگهداری اینهمه نیروی نظامی امریکادرخاکشه ودوماباتوجه به رونق اقتصادی بالایی که درسالهای اخیرعایدامارات شده حتی اگرخودش روبرنده جنگ بدونه عواقب وخرابیهای این جنگ اینقدرسنگین ووحشتناکه که من بعید میدونم تصرف ابوموسی این ارزش رو براش داشته باشه بهرحال ایران مثال اون شیرهستش که همیشه درنده ووحشتناکه حالا چه ضعیف چه قوی ولی دوستان من نمیدونم چرا تاتوان نظامی ایران بایه کشورحتی امریکامقایسه میشه دوستان بدون هیچ تحلیل ودلیلی تویه جمله میگن طرف غلطی نمیکنه وماقویتریم درصورتی که همین عراق که درمقابل مصر وعربستان جایگاه پایینتری داشت 8سال مارو اذیت کرد اونم زمانی که ارتش مافوق العاده مسلح بودپس لطفا بادلیل جواب بفرمایید

ارتش ما فوق العاده مسلح بود زمان جنگ 8 ساله؟ فکر نمی کنم اطلاعاتی در خصوص اون جنگ ها داشته باشین اما باید بگم ایران تنها تعداد کمی لشکر عملیاتی داشت که با اون حال و روز کمتر از 20 درصد توانایی داشتن! چی میگی شما ایران فوق العاده مسلح بود

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مراد از اینهمه نیروی مسلح دقیقا چند نفره یا اصولا چند هزار نفره ؟ 

100 هزار نفر ؟

50 هزار نفر؟

10 هزار نفر ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ببخشید چراشماهمش نیروی نظامی رونفربحساب میارین نیروی هوایی ایران حداقل تواسیا قویترین بودنیروی دریاییمونم که دستکمی نداشت بعدشم بااون شرایط تحریم ماباچماق که نجگیدیم بامهمات بودومهمات به اندازه۸سال از کجااوردیم دیدین اواخرجنگ وقتی انبارهامون خالی شد عراق چه فشاری بهمون اورد
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.