Babtal

موشک RPK-7 Veter / RPK-6 Vodopad

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

http://freeebayimagehost.com/images/1qs2g7kzjklgu34qwwp8.jpg


SS-N-16-Stallionموشك SS-N-16 ، موشكي است برد كوتاه ، غير راهبردي ، ضد كشتي ، قابل پرتاب توسط كشتي يا زيردريائي ، سوخت جامد و تك كلاهك ، با كاليبر 650 ميليمتر ساخته شوروي سابق كه در سالهاي 1979 تا 1981 استقرار يافت و قادر بود تا به يك كلاهك هسته اي 10 الي 20 كيلوتني يا يك اژدر Type 40 مجهز شود.
آمريكا كد SS-N-16 و پيمان ناتو Stallion را براي اين موشك برگزيدند.
اين موشك ، در دو گونه منحصربفرد موجود است :
1- RPK-6 Vodopad يا RU-100 Vodopad كه نمونه كشتي پرتاب موشك است و اژدر Type-40 با كد فني 83R و يا خرج عمقي هسته اي 86R را براي حمله به زيردريائي ها حمل مي كند.
2- RPK-7 Veter يا RU-100 Veter كه نمونه زيردريائي پرتاب آن است كه قابليت حمل كلاهك هسته اي براي حمله به كشتي ها را دارد.
همانند موشك AGM-84 هارپون ، اين موشك توسط كشتي يا زيردريائي قابل حمل است هرچند ميان اين دو نوع موشك تفاوت هاي بسياري وجود دارد.

SS-N-16-Stallion


برد 120 كيلومتري اين موشك سبب برتري چشمگير آن بر نمونه قبلي خود يعني SS-N-15 Starfish گرديده كه قادر بود فقط نيمي از اين مسافت را پوشش دهد . ( هر چند در مورد برد اين موشك پيش بيني هاي مختلفي از 50 كيلومتر تا 100 الي 120 كيلومتر وجود دارد ) . قطر اين موشك زياد و بالغ بر 650 ميليمتر است ، به همين دليل مي بايست اكثر لوله هاي پرتاب اژدر قديمي استاندارد 533 ميليمتري زيردريائي هاي شوروي براي پرتاب اين اژدر جديد 650 ميليمتري بازسازي شوند.

SS-N-16-Stallion

گونه 533 ميليمتري اين موشك ، يك اژدر 82R يا خرج انفجار عمقي هسته اي 90R و گونه 650 ميليمتري ، اژدر 83R يا خرج انفجار عمقي هسته اي 86R را با خود حمل مي كند. اين گمان وجود دارد كه هر زيردريائي به طور ميانگين 4 فروند موشك ضد زيردريائي را با خود حمل مي كند : موشك هاي (RPK-2 (SS-N-15 يا (RPK-6/-7 (SS-N-16 .




SS-N-16-Stallion

مشخصات فني :
نام روسي موشك : RU-100/RPK-7 VETER با قابليت حمل اژدر Type 40
RU-100/RPK-6 VODOPAD با قابليت حمل خرج انفجار عمقي 20 كيلوتني ( 200 كيلوتن برخي منابع )
كد آمريكائي اژدر : SS-N-16A براي RPK-7 با قابليت حمل اژدر
SS-N-16B براي RPK-6 با قابليت حمل خرج عمقي
كد پيمان ناتو : Stallion
دفتر طراحي : Novator
طول : 6.5 متر
قطر : 650 ميليمتر
وزن : 2150 كيلوگرم
برد : 100 كيلومتر ( برخي منابع 50 الي 120 كيلومتر)
پيشرانه : راكت سوخت جامد
سرعت :1.5 ماخ ( برخي منابع نامعلوم)
وضعيت عملياتي : در حال خدمت

منبع: [url=http://rezajon4631.blogfa.com/post-138.aspx]صنایع هوایی و تکنولوژی[/url]
  • Like 1
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من هنوز هم درک نمیکنم چرا روس ها انقدر به موشک های ضد کشتی با کلاهک های هسته ای دل بسته بودن؟ باور کنین با هزینه ای که اینا صرف ساخت کلاهک ها می کردن میتونستن یه سیستم ناوبری مقاوم به جنگال خوب برای موشک ها شون بسازن دیگه نیازی به استفاده از کلاهک ها نیست.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]من هنوز هم درک نمیکنم چرا روس ها انقدر به موشک های ضد کشتی با کلاهک های هسته ای دل بسته بودن؟ باور کنین با هزینه ای که اینا صرف ساخت کلاهک ها می کردن میتونستن یه سیستم ناوبری مقاوم به جنگال خوب برای موشک ها شون بسازن دیگه نیازی به استفاده از کلاهک ها نیست.[/quote]

بنظر میرسه مهمترین علت این کار روسها ، اتخاذ استراتژی Sea Denial (انکار دریا) به عنوان استراتژی کلی نیروی دریایی شوروی بود . کنترل دریا بطور معمول نیاز به نیروی دریایی گسترده ای داره که شوروی بعلت دسترسی نداشتن به اقیانوسهای استراتژیک جهان و به صرفه ندیدن ایجاد ناوگان دریایی قدرتمند ، استراتژی Sea Denial رو انتخاب کرد . این استراتژی در کل به "از بین بردن توانایی دشمن در استفاده از دریا و در عین حال عدم تلاش برای کنترل دریا" گفته میشود . در این استراتژی ، استحکامات ساحلی ، نیروی دریایی و بمب افکنها با تسلیحات سنگین و با استفاده از تکنیک های Hit and Run هرگونه تلاش دشمن برای استفاده از آبهای آزاد از با شکست مواجه میکرد .

در حقیقت شوروی با این استراتژی ، قصد داشت استفاده ی احتمالی ناتو از دریا برای مقاصد نظامی (که روی آن سرمایه گذاری زیادی شده بود) را از بین ببرد و با از میدان به در کردن آبهای آزاد ، جنگ را به زمین (که ارتش شوروی ، خود را برای آن متمرکز و تجهیز کرده بود) بکشاند . بهمین دلیل بود که شوروی به جای تلاش برای ساخت ناوهای هواپیمابر ، به زیردریایی ها و بمب افکنهای مجهز به موشکهای ضد کشتی اتمی روی آورد .

این استراتژی که نوعی جنگ نامتقارن در دریا به حساب میاد در مواردی که طرف مقابل دارای نیروی دریایی خیلی قوی هست ، روش مناسبی برای توازن قوا در دریا ایجاد میکنه .

استراتژی Sea Denial در موارد مختلف تونسته برتری خودش رو به اثبات برسونه . به عنوان مثال ، در جریان جنگ داخلی چین (بین کمونیستها به رهبری مائو و ناسیونالیستها) در دهه ی 1940 ، پیروزی چین در جنگ منچوری تا حد زیادی به استراتژی Sea Denial شوروی مدیون است . شوروی که در آن برهه دارای حضور دریایی فزاینده ای در Dairen ، بندر آرتور بود . با استفاده از استراتژی Sea denial و جلوگیری از عملیات آبی خاکی و پیاده کردن نیرو در ساحل توسط ناسیونالیستهای چین ، نه تنها کمونیستهای چین را در موضع برتر قرار داد ، بلکه امکان مداخله ی نظامی آمریکا در این درگیری را عملا از بین برد .

ارتش آلمان نیز در جریان جنگ جهانی اول و دوم ، با استفاده از ناوگان زیردریایی ها و U-Boat های خود و با بکارگیری استراتژی Sea denial ، تلاش میکرد با سلب امکان استفاده آمریکا از دریا (برای ارسال کمک به انگلستان و برای انجام عملیات نظامی) ، آمریکا را از جنگ در اروپا دور نگه دارد . این در حالی بود که خود آلمانی ها تلاشی برای به دست گرفتن کنترل دریا نمیکردند .

تو این استراتژی ، حرف اول رو جنگ افزارهایی میزنند که در مدت زمان کم ، بیشترین خسارت رو وارد کنند و بعد هم به سرعت از میدان نبرد فرار کنند ، چه چیزی بهتر از زیردریایی ها و بمب افکنهای مجهز به موشکهای اتمی !!؟
  • Upvote 14

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نمونه ی اصلی با سر جنگی معمولی :

 

ckbxp.jpg

 

سید جان چه جوری میشه توی موشک 6.5 متری یه اژدر جا کرد؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

منظور از لغت حمل در متن  ، یک استیج هست . در این نسل  از موشک های شوروی ، طول و ترتیب استیج ها با توجه به سناریو ، متفاوت بود . نمونه ها ی ضد زیر دریایی ، با آشیانه یابی آکوستیک بودند و طبیعتا استیج آخرشان ، باید اژدر میبود . اما نمونه های ضد کشتی ، هم اژدر و هم راکت میشد که استیج آخر باشند ...

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارسال شده در · مخفی شده توسط bigbang، 11 اسفند 1393 - ?? ????? ??? ????? ?????? ???? ?????? ??????? ????? ???????
مخفی شده توسط bigbang، 11 اسفند 1393 - ?? ????? ??? ????? ?????? ???? ?????? ??????? ????? ???????

این موشک با این مشخصات نه استراتژیکه نه راهبردی و با وجود انواع موشکهای کروز و بالستیک با سرعتی به مراتب بیشتر چه نیازی به همچین چیزی با تکنولوژی 30 سال پیش داشتیم که با آب و تاب رسانه ایش کنیم ؟ مطمئنا این موشک چیزی فراتر از این حرفاست .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست

خوب بود بخش جواب دوستان رو همونجا میدادین بقیه اطلاعات مربوط به استالیون و موارد دیگر رو اینجا مینوشتین تا صحبتهای دوستان همونجا پیگیری بشه

------------------

بحث شما کلا بر پایه این هست ک این موشک استالیون هست
دلایلی ک ثابت کنه این موشک خاص ک سردار بهش اشاره مکرر داشتن صرفا یک حامل اژدر اون با سرعت1.5ماخ(تو اکثر منابع نوشته شده)بالستیک!(تو زمانی ک سیستم ایجیس درحال حکمرانیه)درحالی ک امریکا هم طرحی برای حامل سریع اژدر رو داره ودرست تو زمانی ک ما وارد جرگه هدایت پذیری انواع موشک بالستیک شدیم،استالیون باشه چندان محکم نیس

حالا یه بار دلایل روبررسی میکنیم icon_cheesygrin
-----------------------------

پرتاب موشک ابدا به استالیون شبیه نیس....حتی به سری کلاب(البته فیلمی ک من دیدم انیمیشن بود ولی اون هم از طرق هوای فشرده پرتاب میشه از زیردریایی)دلیلش هرچی ک هست توجه داشته باشن دوستان شما دارین یه جسم رو باسرعت وارد سیالی با چگالی بسیار بیشتر میکنین ک همین مورد برای نیازمندی کل موشک به بازطراحی کافیه خصوصا تحمل اژدر مربوطه به همچین فشاری(افزایش ناگهانی اصطحکاک منظورمه چون موشک در زیر آب حرکت داره وبیرون میاد)البته الزامی نیس
خصوصا همین مسئله ک برعکس همین موشک ازابتدا بحث هدایت برای طی مسیرUشکل مطرحه!

-------------

برعکس تصور شما والبته خودم در ابتدا موشک سرش گرد نیس!(البته دلیلی برای رد اینکه استالیون یا امثال کلاب باشه نیس چون سرنوک تیز هم درمیونشون هست)
http://gallery.military.ir/albums/userpics/10326/2~0.jpg

http://gallery.military.ir/albums/userpics/10326/3~0.jpg

http://gallery.military.ir/albums/userpics/10326/4~0.jpg

 

خب چرا موشک درانتها خروج از آب حالت سر نیم کره هست؟؟

 

http://gallery.military.ir/albums/userpics/10326/5.jpg

 

برمیگردیم به مسئله حفره زایی...شکلی ک اژدر اشکوال ایجاد میکنه دقیقا مانند یک قطره برعکس کشیده هست یعنی دقیقا از جلوی اژدر شروع به حفره زایی میشه
برهمین اساس کاملا مسئله دود غیر طبیعی قابل پاسخگوییه!!
برای مقایسه شکل بخار آب در محیط ایستگاه پرتاب شاتل فضایی گزینه جالبیه
(همینطور ک میدونین ازحوضچه های آب برای کاهش اثرات حرارتی استفاده میشه)

http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/mlrik911mu1qzy0ygo1_1280.jpg

با دود مورد سوال مقایسه بشه!
----------------------------------

اما چیزی ک خیلی تو این موشک مورد بحث ما مورد سواله برام سوزش قرمز رنگ موتور موشک استالیون ازهمون ابتدا هست!اول فکر کردم دلیلش زمان پرتاب هست(غروب درفیلم بالا!)
اماچیز عجیبتر پسماند قرمز رنگ داخل آبه!!!!رنگی ک ابدا توی خروج از آب موشک ایرانی دیده نمیشه

توفیلم بالا کامل نیس فیلم پایین10ثانیه آخر

http://uplod.ir/jh7hj776817g/Russian_Torpedo_FLYS_OUT_OF_THE_WATER_like_a_rocket_this_could_be_a_challenge_for_the_us_navy..mp4.htm

----------------------------------

از یکی از دوستان خواستم ک بررسی کنه آیا بنظرش فیلم موشک ایرانی تدوین شده یا کات شده هست ایشون نتونستن چیزی تشخیص بدن ولی دوستان اگ کسی از طریق تغییر فریم وکیفیت و...میتونه این موضوع رو متوجه بشه ما رو بی نصیب نذاره :rose:

  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به خاطر ارسال پُست متوالی عذر خواهی میکنم ، امکان ویرایش نبود .

 

تاپیک " رزمایش پیامبر اعظم 9 " رو کامل و به دقت خوندم و از نظرات فنی و آموزنده بسیاری از دوستان بهره فراوان بردم . با مقایسه مطالب ، احتمالات ، فرضیات و حدسیات مطرح شده در اون تاپیک و واقعیت موجود ، میشه به این نتیجه رسید که عدم وجود دانش و آگاهی صحیح و کامل از یک پدیده ، میتونه به چه نتیجه گیری های اشتباه و دور از ذهنی منجر بشه که خود این مسئله میتونه باعث بروز اشتباهات خطرناک و جبران ناپذیری در محاسبات ما بشه .

 

اولین کاربری که در اون تاپیک به موشک RPK-6 VODOPAD اشاره کردند ، برادر سید محمد ( سِد مَمَّد ) بودند که باید به ایشون آفرین و مرحبا گفت و تقدیر کرد. ولی متاسفانه در ادامه تاپیک به دلیل عنوان کردن یک سلسله اطلاعات نادرست ، مقدار زیادی از ارزش کار خودشون رو کم کردن. 

 

این فیلم آزمایشش هست وگرنه همون نزدیک هدف (کشتی یا خشکی ) از آب درمیاد ... مزیتش اینه که یه موشک داری با میزان تخریب کروز و با میزان پنهان کاری اژدر !

همین چیزی که تکنولوژی 30 سال پیش شوروی هست رو هنوز هم آمریکا نداره ! چین و ژاپن و انگلیس و هیچ کشور دیگه ای هم ندارند ! حتی چیزی نزدیکش هم ندارند !

 

همون طوری که در ارسال قبلی عرض کردم ، این " اژدر راکتی " یا " اژدر پیشرانه دار " ، در صورت پرتاب از شناور سطحی ، مسافت بسیار کوتاهی رو در زیر آب طی میکنه ، شاید کمتر از صد متر. 

 

بُرد اژدر UMGT-1 هم که در واقع سرجنگی این سلاح باشه ، فقط 8 کیلومتر و سرعتش هم حدود 75 کیلومتر در ساعت هست. یعنی از لحظه ورودش به آب ، مسافتی به طول  8 کیلومتر رو میتونه طی کنه  و این یعنی باید در فاصله 8 کیلومتری و یا کمتر از هدف خودش به داخل آب سقوط کنه.

 

و تازه این 8 کیلومتر برای درگیری با اهداف سطحی هست و نکته جالب اینه که هیچ کدوم از منابع روسی و انگلیسی موجود در اینترنت ، ابداً هیچ اشاره ای به درگیری موشک وُدُپاد و وِتِر با اهداف سطحی نکرده اند و به نظر میرسه که این توانایی به کُلّی نادیده گرفته شده و ظاهراً ماموریت و وظیفه اصلی این سلاح ،  درگیری و انهدام زیردریایی هاست.

 

و با توجه به این نکته و این که حداکثر عمق قابل دستیابی و تحمل این اژدر حدود 100 تا 500 متر میباشد ، برای اطمینان از رسیدن اژدر به عمقی که زیردریایی در آن قرار دارد ، فاصله نقطه سقوط اژدر به درون آب تا نقطه تقریبی زیردریایی ، باید از 8 کیلومتر هم کمتر باشد. در غیر این صورت فاصله بیش از بُرد میشه و سوخت موتور پیشران اژدر پیش از رسیدن به هدف تمام شده و ماموریت شکست میخورد.

 

همچنین سامانه هدایت صوتی اون هم در فاصله حدود 1200 تا 1500 متری از هدف ، روشن میشه و  شروع به جستجو میکنه.

 

سرجنگی این اژدر هم 60 کیلوگرم هست که اگر بخوایم اون رو با سرجنگی 250 تا 450 کیلوگرمی موشک های ضدکشتی مُدرن سوپرسونیک روسی که به صورت تخصصی برای نابودی ناوهای هواپیمابر ، رزم ناوها و ناوشکن های آمریکایی  طراحی شده اند مقایسه کنیم ، متوجه میشیم که این اژدر به هیچ عنوان قادر نیست تا ماموریت اون موشک ها رو انجام بده .

 

و همین مساله احتمال این که موشک وُدُپاد ، مشخصّاً برای انجام ماموریت ضد زیردریایی طراحی و ساخته شده رو افزایش میده.

 

گونه زیردریایی پرتاب وُدُپاد هم میتونه در عمق حدود 50 متری زیر آب لانچ بشه و حداقل بردش 10 و حداکثر بردش به گفته منابع روس ، بین 37 تا 50  کیلومتر هست که بعضی منابع غیررسمی اون رو تا 100 کیلومتر هم اعلام کرده اند .  لازم به توضیح است که به احتمال بسیار زیاد ، این بُردها با احتساب بُرد 8 کیلومتری زیر آبی اژدر اعلام شده.

 

در ضمن هیچ مدرکی موجود نیست که نشون بده که آیا میشه اژدر موجود رو با انواع دیگری از اژدر با بُرد و ویژگی های برتر و بهتر جایگزین کرد یا نه .

 

 

 

و اما در مورد نقل قول دوم از برادر سید محمد . باید خدمت عزیزان عرض کنم که تکنولوژی 30 سال پیش شوروی رو ، آمریکا 50 سال پیش یعنی از سال 1965 و با موشک سابراک UUM-44 SUBROC و سرجنگیِ اژدر مارک 46 در اختیار داشت که بردش 55 کیلومتر بود. و حتی چند سال قبل از اون هم در بُرد کوتاه تر ، موشک اَزراک RUR-5 ASROC رو در اختیار داشت.

 

که حدودا 25 سال پیش با گونه پیشرفته تر و عمود پرتاب RUM-139 VL-ASROC با سرجنگی اژدر مارک 54 جایگزین شد. این گونه عمودپرتاب اَزراک دارای بُرد 15 تا 20 کیلومتر هست .

 

http://www.designation-systems.net/dusrm/m-44.html

http://www.americanhistory.si.edu/subs/weapons/armament/other/index.html

http://www.navy.mil/navydata/fact_display.asp?cid=2200&tid=1500&ct=2

http://www.gyrodynehelicopters.com/asroc.htm

http://www.navweaps.com/Weapons/WMUS_ASROC.htm

 

 

 

همچنین در همون 50 سال پیش ، فرانسه از موشک مالافُن استفاده میکرد که بُرد اون هم حدود 20 کیلومتر بود . 

 

http://www.netmarine.net/f/armes/malafon/

http://tonnel-ufo.ru/eanglish/weapon/antisubmarine-missile-malafon.php

http://www.escorteursrapides.net/maille-breze.html

http://www.pinsmarine.com/mon_experience_1.html

 

 

 

حدود 15 سال هم هست که ایتالیا یک گونه ضد زیردریایی به نام " میلاس " از موشک ضدکشتی معروف خودش اُتُمات رو عملیاتی کرده که با بُرد 35 کیلومتر و یه اژدر قدرتمند ، از سلاح های بسیار خطرناک هست.

 

http://www.mbda-systems.com/products/maritime-superiority/milas/58/

http://www.finmeccanica.com/en/-/milas

 

 

 

یه 5 سالی هم میشه که کره جنوبی بر اساس موشک اَزراک آمریکایی ، یه نمونه بومی تولید کرده به نام HONG SANG EO یا کوسه سُرخ  که مشخصاتش بسیار شبیه به نمونه VL-ASROC هست.

http://www.lignex1.com:8001/eng/business/business02_03_08.jsp

 

در مورد چین فرصت نشد جستجو انجام بدم ولی به احتمال خیلی زیاد اون هم باید از یه نمونه بومی که از روی انواع قدیمی روسی ساخته شده ، استفاده کنه.

 

حالا سوال بنده کم سواد اینه که منظور برادر سید محمد بزرگوار و دانش پژوه ( که انصافا از مطالعه مطالب ایشون در سایت ، لذت فراوان میبرم و دانش بسیار فرا میگیرم ) از این که هیچ کشوری تکنولوژی 30 سال پیش شوروی رو در اختیار نداره ، دقیقا چیه ؟؟؟

 

در پایان هم چند تا عکس میذارم که پروفایل پرواز موشک  91RE1 و نمونه های آمریکایی و کره ای رو به صورت شماتیک نشون میده.

 

 

موشک 91RE1 ( اونی که از زیردریایی شلیک شده ) از خانواده کلاب که پروفایل پروازش شباهت بسیار زیادی به وُدُپاد داره :

 

_club_4.jpg

 

 

موشک سابراک :

 

_subroc.gif

 

 

موشک اَزراک :

 

_ASROC.jpg

 

نمونه قدیمی اَزراک که بوستر و اژدر به صورت جداگانه به خوبی دیده میشه :

_asroc_htm_txt_ASROC_Page_From_the_Top.g

 

 

موشک رِد شارک کره جنوبی :

_090622-p04-skorea.jpg

 

 

 

راستی باید حتما مطلب هوشمندانه و مهمی رو که برادر لورد سولجِر توی تاپیک رزمایش نوشتن ، اینجا نقل قول کنم . واقعا جای تحسین داره.

 

عمق هرچقدر که باشه، سیستم سوپرکاویتاسیون به علت سر و صدای زیادی که در زیر آب ایجاد میکنه بلافاصله توسط سونار از فاصله دور قابل شناساییه! برای همین هم اشکوال در زیردریایی های روسی به عنوان گزینه آخر و شبه انتحاری مطرح بود.

 

حرکت به سمت هدف از زیر آب چه فایده ای داره؟

اگر بحث شناسایی نشدن هست که این سیستم سوپرکاویتاسیون همه پنهانکاری رو به باد میده.

 

 

https://books.google.com/books?id=l-DzknmTgDUC&pg=PA684&lpg=PA684&dq=umgt-1+torpedo%2BWARHEAD&source=bl&ots=2teKAYpgEj&sig=-_Yye_AlTYE9ywqFtzhm3W1TVt0&hl=en&sa=X&ved=0CCgQ6AEwAmoVChMIjPSspvbTxwIVxL8UCh2GDgvl#v=onepage&q=umgt-1%20torpedo%2BWARHEAD&f=true

 

 

با تشکر فراوان به خاطر عنایت و توجه شما به مطالب بنده.

  • Upvote 15
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.