Skyhawk

TXF جنگنده رادارگریز ساخت ترکیه

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

چرا هر چی من سعی میکنم که یه طرح جدید ببینم نمیشه همه دارن از اف 35 و اف 22 کپی میکنن.من نمیدونم این ترکیه که به زور هواپیماهاش رو اورهال میکنه واسه چی میخواد هواپیما اونم نسل پنجم بسازه .اگه ما {ایران } نسل پنج ساختیم بعد از تجربه ساخت نسل 3و 4 بوده , یه دفعه نرفتیم نسل 5 بسازیم .خدا بداد نیروی هوایی ترکیه برسه .اخه ترکیه واسه چی گنده تر از دهنش لقمه ورمیداره؟؟!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هیچگونه اورهال و ایضا ارتقایی بر روی جنگنده،بالگرد و مسافربر در این کشور انجام نمی شه.
ترکیه حتی فانتوم های خودش رو برای ارتقا به اسراییل می بره!
البته با دم تکون دادنای اخیر اردوغان شاید آمریکا چندتا سوله برای این کار در ترکیه احداث کنه و انتقال فناوری انجام بده.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این تصاویر همگی خیالی بوده و به هیچ وجه ترکیه هنوز طرح احتمالی این جنگنده رو نداده .
اما من فکر میکنم که همش یه بلوف باشه البته اگه آمریکا نخواد براش بسازه .
فکر نکنم ترکیه بدون کمک روپا و آمریکا حتی بتونه شیشه کابین هواپیماش رو بسازه. icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تا ترکیه بخواد این جنگنده مونتاژی رو به اصطلاح بسازه ما جنگنده های نسل5 مون فرسوده شدن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خدا کنه ایران یه حرکتی نشون بده چندتا طرح مثل این اگه هم عملیاتی نشه بازم برای تبلیغات خوبه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]باید گفت برنامه ریزی ترکیه ای ها برای ساخت جنگنده ی نسل پنجم بسیار عالیست.شریک احتمالیشون ممکنه از کشور های:امریکا.کره و یا فرانسه باشه.با اعلام ترکیه مبنی بر ساخت جنگنده ی نسل پنجم یواش یواش باشگاه طراحان و سازندگان جنگنده ی نسل پنجم داره بزرگتر میشه.امریکا-روسیه-چین-اتحادیه ی اروپا (مشترکن با امریکا)-کره ی جنوبی-اندونزی-ژاپن-ایران-هند و امروز هم ترکیه.احتمالآ در اینده ی نزدیک کشورهایی نظیر فرانسه و برزیل هم به جمع این باشگاه اضافه خواهند شد.اما این را فراموش نکنیم که اگر کشوری در حال توسعه مثل:کره.هندوستان یا ترکیه اقدام به ساخت چنین پرنده ای می کنند به خاطر تکیه بر کشورهای صاحب فناوری مثل امریکا و روسیه است و از خود چیز خاصی ندارند.همین الان پهپاد های ساخت ترکیه را ببینید جز بدنه بیشتر اجزای ان ها یا اسرائیلی هستند یا امریکایی و انگلیسی.
ان شاالله تا زمانی که ترکیه ای ها بخواهند جنگنده ی نسل پنجم خودشان را رونمایی کنند (10-12 سال دیگه) ان گاه ما هم انسان را در مدار قرار داده ایم هم سامانه ی موقعیت یاب جهانی هدا تکمیل شده هم به کره ی ماه روبات فرستاده ایم و هم این که چندین فروند پهپاد و جنگنده ی نسل پنجم رونمایی کرده ایم.[/quote]
خدا از دهنت بشنوه ان شاءالله ماهم بتونیم جت نسل 5 رو تولید کنیم :mrgreen: icon_frown :evil:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تا سال 2030 قراره جنگندهای نسل 6 یا 7بیان روکار این به معنی اینکه تا سال 2022 جنگندهای نسل 5 جایگاه جنگندهای نسل 4 امروزه میگیرن این به معنای بچه قول زدنه به این کشورهای مزدور فناوری میدن که از عمرش بگزره . اما در مورد فناوری در ترکیه در سالهای اخیر موج تولید به ظاهر بومی در برخی از عرسهای تولیدی راه افتاد که بیشتر طرها سر از شرکتهای خدمات طراحی کشورهای اوروپای غربی امریکای جنوبی و شرق اسیا درمیارن . این موضوع میتواند به نظر اول هوشمندانه بیاد اول فناوری روز وارد میکونیم بعد انرا بومی میکونیم خوب ای کاش چنین باشه مشکل اینجاست که در اغلب موارد فقد سناریوی اول اجراع میشه یعنی ورود فناوری روز چون نگاه منفعت طلبانه ساحبان صنایعه اقتضا میکونه که همکاری با شرکتهای بزرگ خدمات طراحی همکاری کنند زیرا دارای بختگی و تجربه استن ایجاد چنین شرایط در داخل کشور نیاز ایجاد زیر ساختهای مربوطه است که هزینه بره و ریسک داره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جالبه.ولی به نظرم ایران نیازی به جنگنده نسل 5 در وضعیت فعلی نداره.باید فعلا رو توان بازدارندگی کارکرد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در مورد ترکیه
1- ترکیه توان اقتصادی اجرای یه چنین کاری رو نداره. کافیه به مخارج پروژه های F-22 و F-35 یه نگاه بندازین و بعد تقسیم بر 10 بکنین ببینین رقمش اصلا برای ترکیه قابل هضم هست یا نه!
2- ترکیه با کسری از هزینه طراحی یه همچنین چیزی به چند تا اسکادران F-35 دسترسی پیدا میکنه و نبابراین براش توجیهی نداره
3- از نظر تکنولوژیک ترکیه کاملا وابسته هست و غرب به یه همچین کشوری اجازه کاری در این سطح رو نخواهد داد. مثل روسها که ما رو توی پروژه شفق ول کردن

ایران
ما اگه واقعا از بابت نظامی لازم باشه به سمت تولید هواپیمای نسل پنجم بریم میتونیم توی شرایط فعلی (که هنوز نفت تحریم نشده) از پس هزینه های یه طرح بسیار ساده تر بر بیایم. البته نباید از این طرح خیلی انتظار داشت. قابلیتهای عجیب و غریب F-35 رو اگه ببینین منظورم رو متوجه میشین. توی هر بخش از کاکپیت، بدنه، بالها، موتور و ... چند صد تکنولوژی خوابیده که ما برای ساخت هر کدوم سالها زمان نیاز داریم.
حتی به نظر من PAK FA هم تا زمانی که قدرت اقتصادی روسیه احیا نشه به جایی نمیرسه. من فاصله تکنولوژی PAK FA و F-35 رو زیاد میدونم و تا حد خیلی زیادی PAK FA جنبه تبلیغاتی داره و روسیه تا سالها روی سوپر فالکرومها و جنگنده های نسل 4++ حساب باز کرده. توی همچنین طرحهایی قدرت اقتصادی و توان بخش خصوصی خیلی مطرحه که ما متاسفانه الان توی شرایط خوبی از این بابت نیستیم.
باید پذیرفت که تولید انبوه یه همچین چیزی دهها برابر سخت تر از فرستادن انسان به فضا و از این کارهای تبلیغاتیه و نیاز به خیلی زیرساختها داره که ما هنوز نداریم.
من هر وقت یه موتور جت دیدم که از پایه خودمون طراحی کردیم و تولید میتونم به خودم امیدواری بدم که یه روز یه جنگنده 4++ ایرانی میبینم.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اولا این سال ها که میگن جنگنده ی نسل 6 یا 7 میاد دری وری بیش نیست.خود لاکهید مارتین گفته زودترین حالت تحویل جنگنده ها سال 2019 هست اونوقت چطوری تو یازده سال دیگه میخوان یه طرح نظامی پرخرج دیگه رو شروع کنند اصلا با کدوم بودجه. آمریکا با این کاراش داره به بن بست اقتصادی نزدیک میشه و داره خودش خودش رو نابود میکنه و بعدش میشه انگار گرگ گرسنه و واسه کوچکترین چیزی به کشورهای دیگه میخواد حمله کنه و مردم و داراییاشون رو غارت کنه. اما در مورد ترکیه ترکیه با اون خرجی که واسه اف 35 میده هیچ وقت نمیتونه دوباره یک پول هنگفت رو صرف چنین کار هزینه بری کنه اونم با کم تجربگی و میتونم بگم بی تجربگی.اما درمورد ایران ما فعلا به یک جنگنده ی نسل 4/5 نیاز داریم و باید رو اون برنامه ریزی کنیم و بعد جنگنده ی نسل 5.چون بیشتر از این هم فعلا نیاز نداریم. (البته بهترین طرح جامع هواپیما جنگنده ی چند منظوره ی عمود پرواز نیمه رادار گریز هست یه چیزی تو مایه های هریر اما با دفاع هوایی بهتر و با خاصیت رادارگریزی که اینم واقعا سنگین و هزینه بره اما اگه بشه چی میشه)

یا علی
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.