Goebbels

معرفی آنتونوف An-225 بزرگترین هواپیمای عملیاتی جهان

Recommended Posts

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/1688048.jpg[/img]
این هواپیما بزرگترین و پرقدرت ترین هواپیمای جهان است که در ابتدا جهت حمل و نقل شاتل بوران (Buran سفینه فضایی شوری که تنها یکبار در سال 1988 به فضا سفر کرد) ساخته شد. این هواپیما در اصل مدل بزرگتری از هواپیمای موفق An-124 Ruslan است، Mriya در زبان اوکراینی به معنای "رویا" است. An-225 با حداکثر وزن ناخالص 640 تن، در حال حاضر سنگین ترین هواپیمای جهان است. هر چند هواپیمای Hughes H-4 Hercules که به "Spruce Goose" (غار آراسته و زیبا) شهرت داشت، وزن بیشتری نسبت به An-225 دارا بود و طول بالهایش نیز بیشتر بود، اما H-4 تنها یک بار موفق به پرواز شد.An-225 بزرگترین هواپیما در جهان به شمار می رود که پروازهای موفقیت آمیز متعددی داشته است. این هواپیما حتی از Airbus A380 و نیز همتای خود C-5 Galaxy که به منظور حمل هواپیماهای جنگی ساخته شده بود، بزرگتر است.در نوامبر سال 2004، سازمان جهانی نگهدارنده رکوردهای انواع وسایل نقلیه هوایی FAI، نام An-225 را در کتاب رکوردهای سال، که همه ساله به چاپ می رسد، جای داد. این هواپیما رکورد 240 پرواز موفق را در احتیار دارد.
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/1743590.jpg[/img]
[color=green]پیشرفت و توسعه [/color]
An-225 که در اصل برای پروژه فضایی کشور روسیه و به عنوان جایگزینی برای Myasishchev VM-T ساخته شد، به راحتی قادر به حمل راکت Energia (که در سال 1987 آزمایش شد) و شاتل فضایی Buran است. کارایی و قدرت این هواپیما، آنرا هم ردیف Airbus Beluga و Boeing 747 هواپیمای حمل کننده شاتل آمریکایی، قرار داده است.An-225 در واقع مدل پیشرفته An-124 است که در قسمت بدنه و قسمت جلو و عقب بالهای آن تغییراتی بوجود آمده، دو موتور توربوفن (turbofan) از نوع Lotarev D-18 به بال ها اضافه شده و تعداد کلی موتورهای بالها را به شش عدد رسانده است. به علاوه به منظور تسهیل در سیستم فرود، تعداد چرخ های آن به 32 عدد افزایش یافته است.
در و پلکانی که به منظور حمل بار در An-124 وجود داشت، به منظور سبک تر کردن وزن هواپیما حذف شده اند، کنترل کننده ها و تثبیت کننده های پرواز از حالت عمودی به حالت افقی تبدیل شدند و قسمت دم هواپیما دارای دو سکان عمودی شده که باعث می شوند در مواقع لزوم حمل بار اضافی امکان پذیر باشد و آشفتگی آیرودینامیکی ایجاد شده را کنترل می نماید. برخلاف An-124، هواپیمای An- 225 برای مانورهای جنگی و عملیاتی با مسیرهای کوتاه طراحی نشده است.
[color=green]کابین[/color]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/1406787.jpg[/img]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/1466823.jpg[/img]
An-225 برای اولین بار در 21 دسامبر سال 1988 به پرواز در آمد. دو هواپیما از این مدل ساخته شده بود و امروز تنها یکی از آنها با شماره 82060 UR به منظور حمل بارهای سنگین با وزن حداکثر 250 تن، مورد استفاده قرار می گیرد. ساخت یک An-225 نیز در اواخر دهه هشتاد درادامه پروژه فضایی کشور روسیه، آغاز شد اما با سقوط شوروی سابق در سال 1990، نیمه تمام رها شد و بعدها از موتورهای آن در هواپیماهای An-124 استفاده شد.اواخر دهه هشتاد مقارن بود با اقدامات دولت شوروی سابق مبنی بر کسب در آمد از تجهیزات نظامی. در سال 1989 یک کارخانه به منظور ساخت هواپیماهای غول پیکر با عنوان "Antonov Airlines" در اوکراین تاسیس شد و از فرودگاه لوتن (Luton) لندن با مشارکت کارخانه Air Foyle HeavyLift کارش را آغاز نمود. این کارخانه بلافاصله با ساخت چهار هواپیمای An-124-100 و سه هواپیمای Antonov An-12 وارد این عرصه شد.در اواخر دهه نود نیاز مبرم به هواپیمایی بزرگتر از An-124 احساس می شد. در پاسخ به این نیاز اولین An-225 با موتورهای اضافی جهت نقل و انتقال محموله های بیش از اندازه سنگین تحت مدیریت کارخانه Antonov Airlines ساخته شد.
[color=green]پیشرانه Lotarev D-18 [/color]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/d-18tser3_lt.jpg[/img]
در 26 ماه مه سال 2001 این هواپیما از کمیته جهانی هوانوردی گواهی نامه رسمی دریافت نمود، پس از آن اولین پرواز این هواپیما در تاریخ سوم ژانویه 2003 از شهر Stuttgart آلمان به مقصد Thumrait در عمان بود. در این پرواز 216 هزار غذای آماده به وزن 187.5 تن برای افراد ارتش آمریکا که در این منطقه مستقر بودند، فرستاده شد.از آن زمان تا کنون هواپیمای An-225 به عنوان وسیله حمل بارهای سنگینی که حمل هوایی آنها تقریبا غیرممکن است، مانند لوکوموتیوها، ژنراتورهای 150 تنی و غیره به کار خود ادامه داده است. این هواپیما همچنین برای امداد رسانی در زمان وقوع حوادث غیر مترقبه و امکان ارسال سریع کمک های مورد نیاز به سراسر جهان سرمایه ای ارزشمند محسوب می گردد.در سال 2000 زمزمه هایی مبنی بر نیاز به هواپیمای An-225 دیگری مطرح شد و در سال 2004 عملیات به پایان رساندن دومین An-225 نیمه تمام آغاز گشت، قرار بود ساخت این هواپیما تا اواسط سال 2006 به پایان برسد.
[color=green]قسمت حمل بار[/color]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/1838034.jpg[/img]
در ماه ژوئن سال 2003، هواپیمای An-225 به همراه هواپیماهای An-124 بیش از 800 تن از کمک های مردمی را به کشور عراق رساندند. دولت آمریکا نیز قراردادی جهت استفاده از An-225 به منظور تامین تجهیزات مورد نیاز ارتش این کشور که در خاور میانه مستقر بود به امضاء رساند. در حقیقت استفاده آمریکا از یک هواپیمای روسی تاییدی است بر برتری روس ها در زمینه طراحی و تکنیک پیاده سازی هواپیماهای جنگی، زیرا تا این زمان هواپیمایی با این مشخصات در کشور آمریکا ساخته نشده است.در حال حاضر نیز آمریکا قراردادی طویل المدت با Antonov Airlines منعقد نموده و حق استفاده از تنها هواپیمای An-225 و 10 هواپیمای An-124 را در اختیار گرفته است. عقد این قرارداد برای دولت آمریکا بدون شک ارزانتر از به کارگیری شش عدد هواپیمای C-17 است که به همین منظور طراحی شده اند.در حال حاضر طراحی این هواپیمای غول پیکر جهت استفاده در فضاپیماها مورد بررسی است . یکی از این پروژه ها MAKS نام دارد که یک طرح مشترک بین کشورهای روسیه و اوکراین با هدف ساخت فضاپیماهای چند منظوره است. بدون تردید پیاده سازی این پروژه سبب کاهش هزینه های حمل و نقل فضایی خواهد شد.
[color=green]فضاپیمای بوران برپشت هواپیمای آنتونوف An-225[/color]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/Buran_on_An-225_%28Le_Bourget_1989%29_1.jpg[/img]
[color=green]مشخصات عمومی :[/color]
کشور سازنده : اوکراین
شرکت سازنده: انتونوف
تعداد سرنشینان : 6 نفر
گنجایش : 70 مسافر
ظرفیت ترابری : 250,000 کیلوگرم
ابعاد در هواپیما : 640*440
طول : 84 متر
پهنای بال ها : 88 متر و 40 سانتی متر
ارتفاع : 18.1 متر
مساحت بال ها : 905 متر مربع
وزن خالص : 000 175 کیلوگرم
حداکثر وزن هواپیما به همراه بار : 000 640 کیلوگرم
نیروی محرکه : 6 موتور D-18 turbofans هر یک به قدرت 229 کیلونیوتون
مسافت Takeoff : در سنگین ترین حالت 3,500 متر
سرعت:
حداکثر سرعت : 850 کیلومتر بر ساعت
سرعت عادی : 750 کیلومتر بر ساعت
محدوده پرواز :
با حداکثر سوخت : 14,000 کیلومتر
با حداکثر وزن : 4,000 کیلومتر
سقف پرواز : 10,000 متر
فشار روی بالها : 662.9 کیلوگرم بر متر مربع
[url=http://www.aerospacetalk.ir]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اوكراين واقعا صنعت نظامي خوبي از شوروي به ارث برده ولي به علت اقتصاد ضعيف قادر به توسعه ي آن نيست

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارابه فرود عقبش چرا این طوریه مثل 18 چرخ !!!موقع فرود مشکل نداره ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برای اینکه درک درستی از عظمت این هواپیما داشته باشید توصیه میکنم این رو حتما ببینید :mrgreen:

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/pic10808-1.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_pic10808-1.jpg[/img][/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عجب غوليه .
هزينه ساخت هر فرورند اون چقدره ؟
اون عكسي هم كه براي مقايسه بين ايرباس و بويينگ و انتونوف گذاشته بودي حرف نداشت .
لوكوموتيو و ژنراتور حمل ميكنه ؟ :mrgreen:
بازم در موردش برامون بگو .
تشكر .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تو نمایشگاه هوایی کیش هم این غول پرنده حضور داشت

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]عجب غوليه .
هزينه ساخت هر فرورند اون چقدره ؟
اون عكسي هم كه براي مقايسه بين ايرباس و بويينگ و انتونوف گذاشته بودي حرف نداشت .
لوكوموتيو و ژنراتور حمل ميكنه ؟
بازم در موردش برامون بگو .
تشكر .
[/quote]
متاسفانه اطلاع دقیقی از قیمتش ندارم دوست عزیز ولی به زودی تصاویر جالبی از این هواپیما براتون قرار میدم که خالی از لطف نیست از بارگیری و غیره و شاید یک کلیپ هم!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/ru/4/49/Kr860_1.jpg طرح بزرگترین هواپیمای مسافر بری شوروی Kr860 که بر مبنای انتونوف 225 طراحی شد 860 تا 1000 مسافر قرار بو حمل کنه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بنظرم ما باید تا میتونیم از توان فنی اوکراین بخصوص تو بخش هوایی استفاده کنیم
از طرفی شرکت مپنا که بزرگترین سازنده توربین گاز تو خاورمینه است بتازگی قراردادی با اوکراین برای تولید 100 دستگاه توربین گاز برای خطوط تقویت فشار گاز بسته
دوستان جالب بدونید این شرکت ایرانی ششمین سازنده توربین گاز صنعتی دنیاست((بگفته وزیر نیرو))

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=green]این هم تعدادی عکس از این هواپیما[/color] :mrgreen:

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/1_%2811%29%7E22.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_1_%2811%29%7E22.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/1_%2812%29%7E23.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_1_%2812%29%7E23.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/1_%2813%29%7E23.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_1_%2813%29%7E23.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/1_%2814%29%7E17.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_1_%2814%29%7E17.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/1_%2815%29%7E15.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_1_%2815%29%7E15.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/1_%2816%29%7E16.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_1_%2816%29%7E16.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/1_%2817%29%7E12.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_1_%2817%29%7E12.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/1_%2818%29%7E10.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_1_%2818%29%7E10.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/1_%2819%29%7E9.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_1_%2819%29%7E9.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/1_%281%29%7E70.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_1_%281%29%7E70.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/1_%282%29%7E71.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_1_%282%29%7E71.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/1_%283%29%7E70.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_1_%283%29%7E70.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/1_%284%29%7E69.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_1_%284%29%7E69.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/1_%285%29%7E68.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_1_%285%29%7E68.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/1_%286%29%7E66.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_1_%286%29%7E66.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/1_%287%29%7E60.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_1_%287%29%7E60.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/1_%288%29%7E52.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_1_%288%29%7E52.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/1_%289%29%7E39.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_1_%289%29%7E39.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/1_%2810%29%7E37.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_1_%2810%29%7E37.jpg[/img][/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب گوبلز من یه فیلم از پرواز این هواپیما تو بخش اون بویینگه که قیافش بیریخت بود گذاشتم ولی پیداش نکردم خواستی شما یه دید بزن ببین هست یا نه بدک نیست!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
طراحي دمش هم در نوع خودش جالبه. اندازشون تقريبا برابر با بال هاي هواپيماهاي در حد متوسطه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

لطفا وارد سیستم شوید برای ارسال نظر

شما قادر خواهید بود بعد از ورود به سیستم این نظر را ترک نمایید



ورود به سیستم