Ernesto_Rommel

کمین خوردن نیروهای ترک از پ.ک.ک

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[quote]جاش اينجا نيست . نميخوام بحثي هم بشه. اما صرفآ جهت افزايش اطلاعات عمومي عرض ميكنم:

ارمني ها اگه به مناطق شمال غربي ايران حمله نميكردند هيچ وقت دولت عثماني وارد جنگ باهاشون نميشد. اگه جنايات ارمني ها تو استان آذربايجان اون زمان كه شامل استانهاي آذربايجان شرقي و غربي و اردبيل بود اتفاق نميافتاد دولت عثماني هم بنا به درخواست حكومت مركزي ايران(قاجاريه) وارد اين غائله نميشد.

حكومت مركزي ايران در اون زمان چنان دچار ضعف بود كه توان رويارويي با تهاجم ارمني ها به مرزهاش رو نداشت و بناچار با ديدن جنايات ارمني ها و ناتواني خودش در دفع تهاجم از تركهاي عثماني كمك گرفت. اينجا بود كه عثماني ها هم فرصت رو مغتنم شمردند و با توجه به پدركشتگيه ديرينه اي كه با ارمني ها داشتند حسابي از خجالتشون در اومدند!

در كل من به عنوان يكي از ساكنان همين مناطق از مردن 1.5 ميليون ارمني نه تنها ناراحت نيستم بلكه اين قتل عام رو به نوعي مصداق بارز ضرب المثل قديميه **هرچي عوض داره گله نداره** ميدونم![/quote]

سلام

واو ... پس عثمانی ها شدن ارتش آزادگرد ...
چه عجب ... نمی خوام تایپیک جناب ارنست رو به بیراهه بکشم ولی از همون اول هم ترک های عثمانی انحصار طلب و خود بزرگ بین بودن و هستن ، نمونه ش همین جریان علوی ها و کرد ها که در بنا به آمار 50 درصد جمعیت ترکیه رو در اختیار دارن ولی به علت انحصار طلبی ترک ها نه امکانات دارن و نه جایی در حکومت و نه حتی به رسمیت شناخته می شن

این کار ترکهای عثمانی برای ما هم شده دردسر ....

به علاوه

خود ترک های عثمانی برای اینکه بتونن همچنان به سرکوب و حکومت نژاد گرایانه ی خودشون ادامه بدن خودشون رو به پای آمریکا و اسرائیل و ناتو وصل می کنند و بهشون همه جور امتیازی می دن تا مورد حمایت کامل قرار بگیرن و پشتیبانی بشن ...

این موضوع هم خودش شده دردسر دیگری برای ما ...

اصولا از هر جا نگاه می کنیم این انحصار طلبی و خود بزرگ بینی پان ترک ها برای جامعه مشکل سازه ... یه نمونه ی کوچیکش هم دولت آذربایجان ( یا اران ) شمالی هست که اونم داره برای ما دردسر درست می کنه و انواع خودشیرینی ها رو انجام می ده


قرار نیست شما بیای تاریخ رو تحریف کنی ....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من ميگم اينجا جاش نيست شما هي ميخواييد بحث رو كش بديد. قصد من هم طرفداري از عثماني يا تركيه نيست. تعجب ميكنم از دوستاني هم كه پست هاي قبلي من رو خوندند و نظر من رو در مورد قوم گرايي نميدونند! واسه آشنا شدن بيشتر با همديگه بهتره دوستان يه نگاه به صفحات آخر تاپيك**تركيه امروزي ٬ هنرپيشه بي نقش ** بندازن تا بيشتر از اين دچار سوءتفاهم نشيم.

اما در مورد روابط ايران با عثماني: در كل نبايد تمام تاريخ يك كشور رو از اول تا آخر سياه دونست. درسته٬ ما با عثماني بارها جنگيديم ٬ كشته هاي زيادي هم داديم و هم گرفتيم ٬ زمين ها و شهرهاي زيادي دست به دست كرديم٬ عقايدمون با هم فرق ميكنه و چه بسا در بسياري جهات مخالف هم باشه و ... اما بايد توجه كرد كه بعضي وقتها هم صلح ميكرديم و با هم روابط حسنه داشتيم. يكي از همين زمانها كه دول ايران و عثماني در صلح بودند و به هم كمك ميكردند سال 1918 ميلادي بود كه هم زمان شده بود با هجوم ارمني هاي تازه استقلال يافته بعد از جنگ جهاني اول به شمال غرب ايران. واسه آشنايي بيشتر با حوادث اون سال به اين مطلب توجه كنيد:

[quote]به دنبال تشکیل دولت ارمنستان در ایالت ایروان که از نظر تاریخی جزوی از آذربایجان تاریخی محسوب می‌شود،آندرانیک از سران مهاجم ارمنی مخالفت خود را با تشکیل این دولت در محدوده کوچک فعلی اعلان کرد. [color=red]وی از ارامنه افراطی بود که خواستار تشکیل ارمنستان بزرگ از دریای خزر تا دریای سیاه بود و به این محل کوچک برای تشکیل ارمنستان قانع نبود. دسته‌های منسوب به آندرانیک در طی جنگ جهانی اول وظیفه تاریخیشان را که همانا ضربه زدن به مسلمانان بود را به خوبی انجام داده بودندو کمک‌هایشان به قوای روس در قلع و قمع ترکان آذربایجان و آناطولی قابل بحث و گفتگو است. [/color]ولی بر اساس موافقت‌نامه باطوم، قوای مسلحه آندرانیک می بایستی خلع سلاح می‌گردید ولی آندرانیک نه تنها ارمنستان در مرزهای فعلی را قبول نداشت بلکه با هرگونه پیمان صلحی نیز مخالف بود. [u]لذا در صدد برآمد با قوایش به جنوب دریاچه اورمیه رسیده و از آنجا به قوای انگلیس بپیوندد.[/u]

قوای آندرانیک که بالغ بر 3000 نفر بودند پس از عبور از سواحل گؤیچه‌گؤل ( امروزه ارامنه نام این دریاچه را به سئوان عوض کرده اند) به نزدیکی‌های نخجوان رسیده و آماده عبور از پل جلفا و ورود به جنوب رود ارس می شوند. جلفای شمال آذربایجان ‌در دست ‌ارمنی‌ها و جلفای ‌جنوب آذربایجان در دست عثمانی ها بود.

21 ژوئیه 1918، 500 سوار ارمنی با 500 پیاده به جلفا آمده و با فریب قوای عثمانی به استعداد یک دسته چند ده نفری و ادعای اینکه دیگر صلح شده و ما به وان بر می‌گردیم و عقبمان هم مهاجرین هستند با در دست داشتن پرچم سفید به نیروهای عثمانی حمله و به طرف جنوب ارس حمله کردند.

به دنبال پیشروی ارامنه به طرف مواضع عثمانی و خصوصاً شهر خوی فرماندهی سپاه چهارم دستور متوقف کردن پیشروی ارامنه را صادر نمود. عثمانی‌ها با دو گروهان پیاده و دو توپ کوهستانی و جمعی سواره به فرماندهی مین با شی حسین حسنو در 2 ژوئیه از راه شیطان آوا ( ریحانه ـ خوی ) به طرف جلفا پیشروی کرد. نام این سپاه، سپاه جدید جلفا بود. فرماندهی سپاه چهارم در جبهه سلماس نیز پیشروی قوای عثمانی به طرف اورمیه را متوقف کرد تا قوای آندرانیک را قلع و قمع نماید.

موقعیت قوای عثمانی مستقر در آذربایجان در زمان حمله آندرانیک

در زمان حمله آندرانیک قوای عثمانی در موقعیت زیر بودند:

تیپ 5 : در شمال غرب ارتفاعات کریم آباد عثمانی‌ها به مدافعه مشغول و در صورت حمله دشمن به طرف شورگؤل و قوشچی عقب نشینی کرده و با نیروهای والی حیدربگ در غرب سلماس ارتباط برقرار خواهد نمود.

تیپ 12: در مسیر خوی ـ ائواوغلو ـ جلفا پیشروی و مانع حرکت آندرانیک و قوای ارمنی وی به جنوب خواهد شد. بدین ترتیب گردان‌های 36 و 35 و سواره 36/1 با دو آتشبار در 23 ژوئیه به مغانجوق، 24 ژوئیه به جنوب خوی و 25 ژوئیه به ائواوغلو رسیده و به سپاه جدید جلفا خواهند پیوست. در ضمن این قشون با اعزام نیروهایی راه فرار دشمن به تبریز را خواهد بست.

سواره نظام گردان 12 تحت فرمان سپاه چهارم در گولوزان خواهد ماند و در جنوب غرب سلماس قلعه چهریق و اطراف را محافظه و در صورت لزوم مدافعه خواهد کرد. این گردان سواره با نیروهای سیمیتقو به اورمیه حملاتی خواهد کرد.

مرکز فرماندهی ‌قوای ‌عثمانی ‌نیز کماکان درجنوب دیلمان(شیطان آوا) خواهد بود.

پیشروی قوای عثمانی به طرف خوی

بر اساس فرمان صادره از سوی سرفرماندهی قوای عثمانی تیپ 12 براساس دستور العمل قبلی به پیشروی ادامه داد ولی پس از آمدن اخباری دال بر پیشروی سریع‌ارامنه به‌نزدیکی‌ها ی خوی، استراحت تیپ در شمال در مغانجوق ملغی شد و دستور داده شد تا شب به قره‌تپه واصل گردیده در 24 ژوئیه به خوی برسند.

اردوی جدید جلفا نیز که با عده‌ای معدود در شمال خوی بود در 8 کیلومتری شمال شرق خوی در اطراف روستای نوایی با دسته‌های ارمنی مشغول جنگ شد ولی نتوانست مقاومت کند و در شب 23 به 24 ژوئیه به خوی عقب نشینی کرد. عثمانی‌ها و آذربایجان‌ها در موقعیت بدی قرار داشتند.

به دنبال این رویدادهادر 23 ژوئیه ساعت30 : 18 فرمان زیر از طرف سرفرماندهی قوای عثمانی صادر شد که تیپ 12 شب 23 به 24 ژوئیه بایستی به 5 کیلومتری جنوب خوی ـ کوه‌های غضنفر برسد.

اوضاع داخل خوی در موقع حملات آندرانیک

[b]خبر لشکر آندرانیک به خوی ابتدا به وسیله فرماندهی پادگان عثمانی در خوی اعلام گردید. آن شب به مناسبت پیروزی ارتش عثمانی در سلماس جشن باشکوهی در خوی برپا بود و سه روز چراغانی ادامه داشت و نطق‌هایی شد. شب شنبه 31 خرداد (12 رمضان/21 ژوئیه 1918) یوسف ضیاء بیگ افسر سیاسی ارتش عثمانی ضمن نطق خود خبر از آمدن 8000 ارمنی مسلح به نزدیکی های خوی داد و ادامه داد: همه اهل شهر باید مسلح شوند و با آذوقه سه روزه برای دفاع به ائواوغلو بروند. اگر شما سه روز مقاومت نمایید نیروهای ما به کمک خواهند رسید. مردم سخن یوسف ضیاء را باور نکردند با این همه اقدامات احتیاطی را به عمل آورند. پیکی را برای استمداد به ماکو نزد سردار فرستادند، تلگرافی به تبریز زدند. به روستاها هم خبر فرستادند که آماده باشند و به کمک بیایند. از دیگر سو ساکنان روستاهای اطراف شهر به شهر پناه آورده بودند. خانه ها و مساجد لبریز بود. کسانی هم که وسیله داشتند به نواحی‌غرب شهر تا زورآوا گریخته بودند.[/b]

[u]همان ‌شب ‌یک نیروی 500 نفری مرکب از عسگرهای ‌عثمانی ‌و سواره‌های ‌آذربایجانی برای دفاع به ائواوغلو عزیمت می‌کنند [/u]و در گردنه ارسی به نیروهای آندرانیک می رسند در این جنگ شکست می خورند و با دهها تلفات به خوی باز می گردند.

در خوی مردم تصمیم به مقاومت می گیرند تا قشون عثمانی از سلماس به خوی برسد. سپیده دم روز دوشنبه 3 تیر ماه 1297شمسی(14رمضان/23 ژوییه 1918) ارامنه به پشت دیوارهای خوی می رسند تا ظهر نیمی از شهر را محاصره می کنند. تمام مردم شهر برای دفاع از خوی آماده بودند. با طنین نخستین گلوله ها مدام آب وشربت و غذا به مدافعان برج و باروها می‌رسانیدند. در لحظه هایی که امید از همه جا بریده شده بود نزدیک ظهر، سالار حسن خان آواجیقی با50 سوار از دروازه چورس وارد شد و یکسر به جنگ ارامنه رفتند.

تنها توپ قدیمی یادگاری از عهد فتحعلی شاه را که تنها به درد اعلام وقت در ماه رمضان می خورد بالای بارو کشیدند. توپ برای شلیک گلولهِ‌ای نداشت و به جای گلوله، زنجیر در داخل لوله توپ می نهادند و آتش می‌کردند. یک توپ مهاجمان در تازه کند به وسیله همین توپ خاموش شد. در برج‌ها چندین نفر به ضرب گلوله شهید شدند. سر سه نفر را گلوله توپ برد. در شهر گلوله های توپ های مهاجمان چند خانه را در هم کوبید و ویران کرد. مجموع شهدا به 15 تن رسید.

نزدیک های ظهر، مهاجمان ارمنی برای گشودن شهر حیله ای به کار بردند. سه تن از آنان که لباس عسگرهای عثمانی را برتن داشتند و به ترکی عثمانی حرف می زدند طرف دروازه شووه نه(شهانق) آمده و گفتند ما از طرف اردوی اسلام آمده ایم و آنها پشت سر ما هستند دروازه را باز کنید. نگهبانان برج شاد شدند اما در گشودن دروازه احتیاط کردند. یکی گفت مرا با طناب آویزان کنید تا ببینم که هستند. پایین رفت و به حیله آنان پی برد. نگهبانان از فراز برج هر سه را کشتند.

عسگرهای زخمی عثمانی که در شهر مانده بودند به مسئولان دفاع شهر پیغام دادند که ما می دانیم اگر ارمنی ها شهر را بگیرند ما را قطعه قطعه خواهند کرد و چون تفنگ داریم پس ما را هم به برج ها ببرید تا بجنگیم. یکی را بالای برج دروازه خیابان (جاده سلماس) بردند و به خواست او یک لنگه کاه زیرش ریختند. او دراز کشید و مشغول تیراندازی شد. بعد از ظهر صدای توپ عثمانی ها آمد. آنان مشغول جنگ با ارامنه در جنوب خوی بودند.

در جبهه های جنوب نیز در ساعت 30 :6 روز 24 ژوئیه بین قوای ارمنی و عثمانی جنگ در گرفت. به دنبال این درگیری ها تیپ فوراً گردان 35 را به تپه‌های جنوب خوی سوق داده و گردان 34 در سمت چپ دشمن قرار گرفت. یک گروهان از گردان های 34 و 35 و یک گروهان از گردان های 36 به عنوان احتیاط نگه داشته شده بود.

عقب نشینی ارامنه از خوی شروع شد. برای تعقیب آنها در مسیر ائواوغلو، تیپ عثمانی در 25 ژوئیه به حرکت خود ادامه داده و در شب 25 به 26 در ارتفاعات ائواوغلو ساکن شد.

سواره های عثمانی نیز در مسیر مرند به قارابولاغ به کشفیات خود ادامه دادند. شب 27 به 28 ژوئیه ارامنه تماماً از پل جلفا گذشته و پل را به آتش کشیدند. روز 28 ژوئیه سواره ها به پل جلفا نزدیک شدند. در طی این حمله ارامنه، بیش از 2000 تن از مردم آذربایجان شهید شدند.

][url=http://www.khoysevan.blogfa.com/post-25.aspx]منبع[/url]
[/quote]

خب ميبينيد كه تو اون برهه تاريخي ايران با عثماني نه تنها دشمن نبود بلكه به نوعي دو كشور متحد هم بودند.

از هر طرف كه به اين قضيه نگاه كنيد اون سالها اوج ياغيگري ارمني ها بود. هم در خيانت به حكومت عثماني در جنگ جهاني اول و هم حمله و لشكر كشي به كشور مسلمان ايران! ارمني هايي كه با پول و حمايت غرب به خصوص انگليس و تزار روسيه سعي در بوجود آوردن جنگ صليبي ديگري در قلمرو جهان اسلام داشتند فكر نميكنم شايسته حمايت ايران باشند حتي در مقابل دولتهاي وامانده آذربايجان و تركيه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
متا سفانه خيلي از دوستان علاقه زيادي به جعليات دارند.به قول معروف آدم خواب رو ميشه از خواب بيدار كرد اما اونيكي خودشو به خواب زده هيچ وقت از خواب پا نميشه.دوستان من چند مورد را متذكر ميشوم:
1-به جز تركمنها(كه البته اونها هم اصالتي ايراني دارند)همه ترك زبانان ايران آذري هستند.چون اگه دقت كني ميبيني كه مثلا همين برادران و خواهران قشقايي ما در اصل يك ايل آذربايجاني بودند كه زماني كه پس از چالدران صفوي ضعيف شده بود از ترس قدرت گرفتن ايل قشقايي آنها را به جنوب ايران اجباري كوچانيدند.همچون كوچ اجباري ارامنه به اصفهان.
2-دوستان سورنا را از طرف گشادش نزنند.هر ملتي در طول تاريخ خود رفتارهاي بد زياد داشته ما اگر بخواهيم رفتارهاي خلاف عقل تاريخي ژاپنيها رو مثال بياوريم دود از كلمون بيرون مياد اما آنچه كه باعث سرزنش ژاپنيها ها ميشود فرض مثال روش غير اخلاقي سرو غذا نيست كه امروزه تو خود ژاپن ممنوع شده بلكه كشتار ميليونها انسان چيني و فيليپيني هست كه به صرف شهوتراني سربازان ژاپني سلاخي شدند.
ارامنه و كردها هم تحركاتي شايد نادرست داشتند اما آيا مي توان از كشتار آقا محمد خان در تفليس(گرجستان) گذشت!!!
اگر ارامنه يك جا شورش كردند تو برو تاريخ بخون تا ببيني برادران مغول از زمان آتبلا در خونخواري و دزدي اموال ديگران يد طولاي دارند. كو خشيار شاه كه همانطور هونها را شكست داد و مجبورشنا كرد تا در ياي مازندران را از شمالش دور بزنند و به اروپا بروند تا اين موجودات خبيث كه هرروز يك جاي دنيا را ليس ميزنند(دولت تركيه)سر جايشان بشاند.
3-ميتونيد جهت ديدن جنايات تركيه تو فرومهاي يوناني با عكس و فيلم مستند گشت و گذار كنيد.
[color=red]
لطفا در نوشته ها از فونت درشت زیاد استفاده نکنید.
تصحیح شد.
sina12152000[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
][url=http://www.khoysevan.blogfa.com/post-25.aspx]منبع[/url]
[/quote]

خب ميبينيد كه تو اون برهه تاريخي ايران با عثماني نه تنها دشمن نبود بلكه به نوعي دو كشور متحد هم بودند.

از هر طرف كه به اين قضيه نگاه كنيد اون سالها اوج ياغيگري ارمني ها بود. هم در خيانت به حكومت عثماني در جنگ جهاني اول و هم حمله و لشكر كشي به كشور مسلمان ايران! ارمني هايي كه با پول و حمايت غرب به خصوص انگليس و تزار روسيه سعي در بوجود آوردن جنگ صليبي ديگري در قلمرو جهان اسلام داشتند فكر نميكنم شايسته حمايت ايران باشند حتي در مقابل دولتهاي وامانده آذربايجان و تركيه.[/quote]
سلام

برادر من در اصل که تاریخ رو تحریف می کنی و به اونچه تحریف کردی هم اعتقاد داری و یه دید جانب دارنه داری >> پس در مورد تاریخ بحث نمی کنم ...

در مورد آذربایجان و ارامنه هم باید بگم ما در اصل داریم با حمایت نیم بندمون از ارامنه ( حمایت که چه عرض کنم ، مثل کاری هست که با عراق می کنیم ) از بروز جنگ جلوگیری می کنیم ... اگه جنگ هم بشه با توجه به غیرت والای برادرن آدربایجان شمالی نتیجه از همین حالا معلومه ... کسی هم حال و حوصله نداره مثل بار قبلی از ایران نیروی مردمی برای دفاع از ناموسشون تو باکو بفرسته در حالی که خودشون تو کاباره ها هستن و دارن آبجو و ویسکیشون رو می خورن و حرف های بزرگ می زنند ولی نمی جنگن ....

و حتی اگه هم به جایی برسن با غربی ها و روس ها نمی زارن تو ارمنستان نسل کشی کنند ...

در ضمن ، ما تو حال داریم زندگی می کنیم و من تا حالا ندیدم تو این چند سال اخیر ارمنستان به ایران توهین کنه و ادعای بزرگ داشته ولی آذربایجان شمالی علاوه بر توهین ادعای ارضی هم داره که از نظر من فقط با توپ باید جواب این دولت و الهام علی اف و ارتش بزدلشون رو داد ولی حیف که من هیچ قدرتی ندارم ... icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
icon_cheesygrin :mrgreen: :mrgreen:

فکرشو نمیکردم من الان بشم میان دار ملت و میگم نزنین تو سر و کله هم ولی شده فعلا !

1.عزیزان کشورهای یونان، قبرس، ترکیه ، ارمنستان، اذربایجان ، شدیدا با هم دچار مشکل هستند شبیه چیزی که ما با اکراد این کشورها (سوریه، عراق، ترکیه، ایران) داریم
پس شک نکنید هرگونه نقل به قول منبع این کشورها در 98.2 موارد جز اغراق، بدگویی ، ناسزا و عرق ملی ومنافع ملی نیست و از دایره تحقیق و محقق خارجه مگر در موارد موثق

[color=darkred]مثل این میمونه اکراد پژاکی بیان راجبه ایران کتاب تاریخی بنویسند و بالعکس ![/color]

2.بلاشک هرکشوری که قدرت داشته در طول تاریخ مسبب کشت و کشتار و تجاوز در مقاطعی از تاریخ شاهنشاهی، حکومتی ، اسلامی و لائیک و .. خودش شده میخواد عثمانی باشه یا ترکیه فعلی ، میخواد ارمنستان زمان ساسانیان (ا[color=red]ز عوامل اصلی زوال روم و ایران[/color]) باشه

3.کشور عثمانی در زمان اوجش توانست تمامی کشورهای معروف اروپایی رو زیرسلطه خودش دربیاره یا فیزیکی یا روانی و مقاومت ها به غربی ترین قسمتی که هرگز در طول تاریخ توسط مردم شرق فتح نشد ([color=red]از هخامنشیان تاکنون[/color]) ادامه پیدا کرد و مهمترین این مقاومت ها در منابع تاریخی با طرف (ا[color=red]روپایی، عثمانی[/color] ) و بی طرف (کشورهای غیر ذی نفع ! که خیلی کم هستند !) این مطلب هست که عثمانی یک کشور اسلامی سنی مذهب خفن با عقاید افراطی محسوب میشد پس اومدن یک کشور که توانایی مقابله به خصوص با ایمان قوی دارند ([color=red]ایران صفویه شیعه[/color] ) رو در مقابل عثمانی قرار دادند


به عبارتی یکی از مهره های اصلی شکست عثمانی ها از دول اروپایی قدرت بی چون و چرا عقیدتی مذهبی تقویت شده !!! صفویه ها بود که توجه اروپا رو جلب کرد و تا تونستد به این قدرت نوظهور کمک های مناسب کردند و همزمان نفوذشون به داخل کشور ایران هم افزایش دادند







اقا بحث تاریخی هست ولی در کل فقط میخوام بگم با این بحثا به این شکل شما وارد مرزی از تاریخ میشید که باید :

منابع بی طرف
منابع باطرف
منابع حقیقی و واقعی

رو بخونید و تازه بزاریدشون تو سایت تازه بعدشم هیچ یک از طرفین به این راحتی حرف همون منابعم قبول نمیکنه چه برسه که عقیده شخصی مونم واردش کنیم !






این نوشتار هم تنها به این دلیل بود گوشه ای بسیار ریزززززززززززز از ماوقعی که شما به راحتی راجبشون حرف میزنید رو باز کنه



بازم معذرت اگر دخالت بیجا کردم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان بیاید به اینم بحث قومیت ها پایان بدیم چون صحبت بیشتر در این زمینه بیشتر دامن زنده اختلافات هست و باید گفت در کشور ما با همه قومیت ها افراد خوب وبد خائن و وفادار وجود دارند و به دلایل مختلفی مانند اقتصادی فرهنگی و تاریخی و... زمینه برای سو استفاده برخی افراد به همراه تحریک استکبا رایجاد میشود و نمونه ای از یکی از اقوام بزرگ و عزیز ایرانی ترک ها و اذری های ایران هستند که حسین رضازاده یکی از انهاست که تکه ای از صحبت های اخیرش رو قرار میدم:

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری(رضا زاده) خطاب به ملی پوشان گفت: امیدوارم در رقابت‌های قهرمانی جهان فرانسه با نتایجی که کسب می‌کنید دل رهبر عزیزمان را شاد کنید
[img]http://up98.org/upload/server1/01/r/hb1i6spgtx9ne8otgqbk.jpg[/img]
دوستان ما اینقدر با همدیگر نقاط مشترک داریم که بهتر هست از انها صحبت کنیم و افق دیدیمان را به افق دید اسلامی و انسانی نزدیک کنیم و از ناسیونالیست بازی های افراطی پرهیز کنیم چون اگر غیر از این کنیم ما در دامی که برای ما پهن شاده ناخود اگاه گرفتار شده ایم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]icon_cheesygrin :mrgreen: :mrgreen:

فکرشو نمیکردم من الان بشم میان دار ملت و میگم نزنین تو سر و کله هم ولی شده فعلا !

1.عزیزان کشورهای یونان، قبرس، ترکیه ، ارمنستان، اذربایجان ، شدیدا با هم دچار مشکل هستند شبیه چیزی که ما با اکراد این کشورها (سوریه، عراق، ترکیه، ایران) داریم
پس شک نکنید هرگونه نقل به قول منبع این کشورها در 98.2 موارد جز اغراق، بدگویی ، ناسزا و عرق ملی ومنافع ملی نیست و از دایره تحقیق و محقق خارجه مگر در موارد موثق

[color=darkred]مثل این میمونه اکراد پژاکی بیان راجبه ایران کتاب تاریخی بنویسند و بالعکس ![/color]

2.بلاشک هرکشوری که قدرت داشته در طول تاریخ مسبب کشت و کشتار و تجاوز در مقاطعی از تاریخ شاهنشاهی، حکومتی ، اسلامی و لائیک و .. خودش شده میخواد عثمانی باشه یا ترکیه فعلی ، میخواد ارمنستان زمان ساسانیان (ا[color=red]ز عوامل اصلی زوال روم و ایران[/color]) باشه

3.کشور عثمانی در زمان اوجش توانست تمامی کشورهای معروف اروپایی رو زیرسلطه خودش دربیاره یا فیزیکی یا روانی و مقاومت ها به غربی ترین قسمتی که هرگز در طول تاریخ توسط مردم شرق فتح نشد ([color=red]از هخامنشیان تاکنون[/color]) ادامه پیدا کرد و مهمترین این مقاومت ها در منابع تاریخی با طرف (ا[color=red]روپایی، عثمانی[/color] ) و بی طرف (کشورهای غیر ذی نفع ! که خیلی کم هستند !) این مطلب هست که عثمانی یک کشور اسلامی سنی مذهب خفن با عقاید افراطی محسوب میشد پس اومدن یک کشور که توانایی مقابله به خصوص با ایمان قوی دارند ([color=red]ایران صفویه شیعه[/color] ) رو در مقابل عثمانی قرار دادند


به عبارتی یکی از مهره های اصلی شکست عثمانی ها از دول اروپایی قدرت بی چون و چرا عقیدتی مذهبی تقویت شده !!! صفویه ها بود که توجه اروپا رو جلب کرد و تا تونستد به این قدرت نوظهور کمک های مناسب کردند و همزمان نفوذشون به داخل کشور ایران هم افزایش دادند







اقا بحث تاریخی هست ولی در کل فقط میخوام بگم با این بحثا به این شکل شما وارد مرزی از تاریخ میشید که باید :

منابع بی طرف
منابع باطرف
منابع حقیقی و واقعی

رو بخونید و تازه بزاریدشون تو سایت تازه بعدشم هیچ یک از طرفین به این راحتی حرف همون منابعم قبول نمیکنه چه برسه که عقیده شخصی مونم واردش کنیم !






این نوشتار هم تنها به این دلیل بود گوشه ای بسیار ریزززززززززززز از ماوقعی که شما به راحتی راجبشون حرف میزنید رو باز کنه



بازم معذرت اگر دخالت بیجا کردم[/quote]

در جواب به شما:
1-هرگز كردها(و نه اكراد)مشكل ايران نيستند ما كردهاي براي ايران ميجنگيم مگه فرنگيس كرمانشاهي را به ياد نمياري؟

2-هر كشوري به دليل تصويه نژادي نسل كشي نكرده به جز ژاپن(كشتار مردمان چين و آسياي جنوب شرق)-آلمان(كشتار يهوديان) عراق(كشتار كردها)آذربايجان(كشتار ارامنه سومقاييت) تركيه(كشتار ارامنه و كردها)
اما تفاوتي هست اينست كه ژاپن و آلمان از كرده خود پشيمان بوده و ديگر هرگز چنين جنايتي نميكنند اما تركيه و آذربايجان براي باهم هم مرز شدن نسل كشي كرده اند و كماكان اين كار را ادامه ميدهند تركيه هنوز كرد كشي ميكند و آذربايجان زورش به ارامنه نرسيد اما در حال حذف سيتماتيك تالشها است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]1-هرگز كردها(و نه اكراد)مشكل ايران نيستند ما كردهاي براي ايران ميجنگيم مگه فرنگيس كرمانشاهي را به ياد نمياري؟ [/quote]

خوب نظر من و نظر خیلیای دیگه متفاوت هست ! کتاب ژئوپلتیک فرهنگی و نقش امنیت ملی رو مطالعه بفرمایید از کتاب های معتبر در این زمینه

[quote]2-هر كشوري به دليل تصويه نژادي نسل كشي نكرده به جز ژاپن(كشتار مردمان چين و آسياي جنوب شرق)-آلمان(كشتار يهوديان) عراق(كشتار كردها)آذربايجان(كشتار ارامنه سومقاييت) تركيه(كشتار ارامنه و كردها) [/quote]

خوب ؟
البته بازم ترجیحا تاریخ چیز دیگری می گوید
[quote]
اما تفاوتي هست اينست كه ژاپن و آلمان از كرده خود پشيمان بوده و ديگر هرگز چنين جنايتي نميكنند اما تركيه و آذربايجان براي باهم هم مرز شدن نسل كشي كرده اند و كماكان اين كار را ادامه ميدهند تركيه هنوز كرد كشي ميكند و آذربايجان زورش به ارامنه نرسيد اما در حال حذف سيتماتيك تالشها است.[/quote]

البته نمیدونم چطور انسان خطاکار میتونه مطمئن باشه دست به جنایتی که قبلا زده مجدد نمیزنه ولی امیدوارم اینطور که شما میگید باشه


دوستانیکه تاریخ نازیسم رو خوندن میتونند همین الان برن تو اینترنت کلی کلیپ از نازی روسیه ! تا خوده المان رو ببینند

دوستان شکست یک کشور و یا ابراز ندامت ش هرگز به معنای قبول شکست و حقیقت نیست چرا که حقیقت به زعم اونا چیز دیگری ست


کشور المان تا 5 سال پیش جنگنده هاش فاقد توان تهاجمی بودند ... دلیلشم کاملا مشخصه ...

یا حق

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در ضمن اشتباه یه عده کرد رو به پای همه ما کردا نزارید ......ما خیلی هم ایران رو دوس داریم..................در ضمن یبار دیگه کسی بجای کلمه (کردها) از کلمه دیگری استفاده کنه یا قصد توهین داشته باشه با من طرفه :mrgreen: icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]متاسفانه تاپیک بسیار از مسیر خود منحرف شده است و فعلا درگیر قومیت ها است. فعلا تاپیک به آرشیو سایت منتقل می شود ولی قفل نمی شود.

دوستان هم لطف کنند بحث های جانبی را رها کرده و صرفا درباره موضوع تاپیک بحث کنند.

از ادیب عزیز بابت تاپیکشون تشکر و بابت انتقال آن به آرشیو و خارج کردن آن از اسکرول سایت عذر خواهی می کنم.[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]1-هرگز كردها(و نه اكراد)مشكل ايران نيستند ما كردهاي براي ايران ميجنگيم مگه فرنگيس كرمانشاهي را به ياد نمياري؟ [/quote]

خوب نظر من و نظر خیلیای دیگه متفاوت هست ! کتاب ژئوپلتیک فرهنگی و نقش امنیت ملی رو مطالعه بفرمایید از کتاب های معتبر در این زمینه

[quote]2-هر كشوري به دليل تصويه نژادي نسل كشي نكرده به جز ژاپن(كشتار مردمان چين و آسياي جنوب شرق)-آلمان(كشتار يهوديان) عراق(كشتار كردها)آذربايجان(كشتار ارامنه سومقاييت) تركيه(كشتار ارامنه و كردها) [/quote]

خوب ؟
البته بازم ترجیحا تاریخ چیز دیگری می گوید
[quote]
اما تفاوتي هست اينست كه ژاپن و آلمان از كرده خود پشيمان بوده و ديگر هرگز چنين جنايتي نميكنند اما تركيه و آذربايجان براي باهم هم مرز شدن نسل كشي كرده اند و كماكان اين كار را ادامه ميدهند تركيه هنوز كرد كشي ميكند و آذربايجان زورش به ارامنه نرسيد اما در حال حذف سيتماتيك تالشها است.[/quote]

البته نمیدونم چطور انسان خطاکار میتونه مطمئن باشه دست به جنایتی که قبلا زده مجدد نمیزنه ولی امیدوارم اینطور که شما میگید باشه


دوستانیکه تاریخ نازیسم رو خوندن میتونند همین الان برن تو اینترنت کلی کلیپ از نازی روسیه ! تا خوده المان رو ببینند

دوستان شکست یک کشور و یا ابراز ندامت ش هرگز به معنای قبول شکست و حقیقت نیست چرا که حقیقت به زعم اونا چیز دیگری ست


کشور المان تا 5 سال پیش جنگنده هاش فاقد توان تهاجمی بودند ... دلیلشم کاملا مشخصه ...

یا حق[/quote]
ارنستو جان زیاد تند نرو کردا آدمای نجیبو تحصیل کردهای هستند. فقط کمی باید ما هم درکشون کنیم. نه اینکه بگیم همشون بدن. یا وطن پرست نیستند. به قول یکی از بچه ها از اینکه تو سیاست بازیشون نمی دیم دلگیرند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهدی جان من که چیزی نگفتم ... من همه کردها و همه ایرانیا و همه ترکها رو درک میکنم کاملا

مشکل اینه خیلی از ایرانی ها و ترک ها و کردها یکجانبه نگر هستند و تنها خودشونو نگاه میکنند و بس

به عبارتی کسی از جز به کل و کل به جز و بی طرف نگاه نمیکنه ببینه طرف روبرو نظرش چیه راجبه خودش


علی جان مشکلی نیست من عادت دارم به بحث خارج از اسکرول ... بحثها راحت تر پیش میره

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين كردي كرمانچ هست كه تا حدودي شبيه به لهجه ي شكاك هستش نه زبان تركي برادر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
طبق یافته های کتاب چنگیزخان ، زبان ترکی گویشی از زبان مغول هاست .... icon_cheesygrin البته با هم قاطی شدند

در کل چیزی شبیه زبان پهلوی خودمون در ایران باستان که الان زبان کردی یکی از تنها وارثین این زبانه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.