hosseingmn

جت رزمی اثباتگر فناوری میگ-1.42/44 (MiG-1.42/1.44)

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

تصویر


پروژه 1.44/1.42 میکویان نمونه اولیه جنگنده برتری هوایی نسل پنجم نیروی هوایی روسیه است. جدا از انواع مطرح شده، این هواپیما با نام MiG-MFI و بطور غیر رسمی MiG-35 و حتی MiG-39 نیز شناخته می شود. ناتو نیز نام "Flatpack" را برای آن برگزیده است. در واقع ارتباط بین 1.44 و 1.42 هنوز هم مبهم مانده است که در این مقاله برای راحتی از 1.44 استفاده می شود. 1.44 بعنوان ورود دفتر طراحی میکویان- گورویچ به برنامه طراحی جنگنده خط مقدم روسیه بود. کاری که در سال 1980 طرح ریزی شده و شبیه برنامه جنگنده تاکتیکی پیشرفته ایلات متحده بود.






در واقع 1.44 برای مقابله با F/A-22 و کنار زدن آن از هر لحاظ طراحی شد. این جنگنده که قابل مقایسه با F/A-22 و یوروفایتر تایفون است دارای ویژگی های طراحی بسیار شبیه جنگنده های نسل پنجم غربی که شامل تغییر بردار رانش، پنهانکاری، حرک کروز مافوق صوت و سیستمهای پیشرفته الکترونیکی می باشد، است. نگاه به توسعه 1.44 نشان می دهد که این پروژه بیشتر برای زمینه سازی و دسترسی به فناوریهای مورد نظر و طراحی های بعدی توسعه یافت تا اینکه یک جنگنده برتری هوایی باشد. طراحی میگ 1.44/1.42 همواره در هاله ای از ابهام باقی مانده است. در سال 1997 دولت روسیه پروژه MFI را به خاطر هزینه های بالا ( 70 میلیون دلار به ازای هر فروند) لغو کرد.

با این حال توسعه پروژه با انجام آزمایش پروازی در 29 فوریه سال 2000 و در ادامه با دو پرواز آزمایشی تایید شده در سال 2001 ادامه یافت. با کنار گذاشتن پروژه MFI، پروژه دیگری تحت عنوان PAK FA
( مجتمع هوایی آینده برای نیرو های هوایی تاکتیکی) برای ساخت هواپیمایی با قابلیت جنگنده F/A-22 رپتور و قیمت و اندازه ای شبیه جنگنده ضربتی مشترک F-35 آغاز شد. در سال 2001 هند با روسیه توافق توسعه و ساخت برنامه PAK FA را با همکاری دو کشور حاصل نمود. دو شرکت میکویان-گرویچ(با نمونه به روز شده پروژه 1.44) و سوخوی طرحهای خود را به وزارت دفاع روسیه ارایه دادند که اینبار میکویان موفق نبود و این وزارت دفتر طراحی سوخوی را انتخاب نمود. طرح پیشنهادی سوخوی هواپیمای بال متمایل به جلو هم خانواده Su-47 )S-37) برکوت بود. شروع تولید این طرح جاه طلبانه برای سال 2010 طرح ریزی شده است. این درحالی است که میگ و یاکولوف بعنوان پیمانکار ثانویه در نظر گرفته شده و میگ 1.44 نیز بعنوان نمایشگر فناوری پروژه PAK FA مورد استفاده قرار می گیرد. موتور Al-41F میگ 1.44 نیز برای این پروژه در نظر گرفته شده است. طراحی بالهای میگ 1.44 بصورت دلتا بوده، خدمه یک نفر و دارای کانارد متحرک می باشد. طراحی ظاهری میگ 1.44 بسیار شبیه جنگنده یوروفایتر تایفون است. این هواپیما از دو موتور Al-41F لیولکا با پس سوز و سیستم تغییر بردار رانش هرکدام با قدرت 175 کیلو نیوتون نیرو می گیرد ( این موتور همچنان در حال توسعه و تکمیل است).






ورودی موتور ها در یک جا و در زیر بدنه هواپیما قرار گرفته است. میگ 1.44 35 تنی از نظر تئوری دارای حداکثر سرعت 2.6 ماخ بوده --که نسبت به جنگنده F/A-22 بیشتر است- و قادر به پرواز دراز مدت مافوق صوت است. ارابه فرود میگ 1.44 شامل یک ارابه فرود دو چرخه در جلو و دو ارابه تک چرخ در پشت می باشد. اویونیک(الکترونیک) هواپیما مطابق با آخرین استاندارد های غرب مانند کابین شیشه ای، رادار پالس داپلر با آنتن آرایه ای مرحله ای هوایی می باشد. سیستم رادار با سیستم کنترل آتش مرتبط بوده که به هواپیما اجازه ردگیری 20 هدف و درگیری همزمان با 6 فروند از آنها را می دهد. البته ادعاهای در خصوص درگیری همزمان با 20 هدف نیز وجود دارد که غیر واقعی به نظر می رسد همچنین این سیستم عالی اجازه درگیری فراتر از میدان دید (فامد) با هواپیماهایی مانند F/A-22 را به میگ 1.44 می دهد. کنترل و مانور پذیری آن نیز با دارا بودن کنترل با سیم، سیستم تغییر بردار رانش و دو موتور قوی چیزی کمتر از F/A-22 نداشته و با آن برابر ارزیابی می شود. همچنین میگ 1.44 دارای گشتره وسیعی از سلاحهای قابل حمل هوا به هوا مانند موشک R-77 و R-73 آرچر و هوا به زمین و یک توپ 30 میلیمتری است. می باشد در آخر انتظار می رود که در آینده جنبه های آزموده شده در میگ 1.44 و MiG-29SMT در یک طرح جدید جنگنده نسل پنج و نیم به کار گرفته شود. زیرا بی تردید روسیه با مرزهای طولانی خود به چنین جنگنده دوربرد و کارآمدی نیاز خواهد داشت.
تصویر

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
داشتم انجمن هارو نگاه مي كردم ديدم يچيزي كم داره.حيفم اومد اخرين عضو خانواده شركت ميكويان- گروويچ را معرفي نكنم هر چند اين پرنده را خيلي ها نمي شناسند چون هيچگاه تا الان به توليد انبوه نرسيده.البته هر چي گشتم عكسي از اين پرنده فوق العاده پيدا نكردم.اگه دوستان عكسي دارن لطفا ريپلاي بزارن. [hr] پروژه 1.44/1.42 ميکويان نمونه اوليه جنگنده برتری هوايی نسل پنجم نيروی هوايی روسيه است. جدا از انواع مطرح شده، اين هواپيما با نام MiG-MFI و بطور غير رسمی MiG-35 و حتی MiG-39 نيز شناخته می شود. ناتو نيز نام "Flat pack" را برای آن برگزيده است. در واقع ارتباط بين 1.44 و 1.42 هنوز هم مبهم مانده است که در اين مقاله برای راحتی از 1.44 استفاده می شود. 1.44 بعنوان ورود دفتر طراحی ميکويان- گورويچ به برنامه طراحی جنگنده خط مقدم روسيه بود. کاری که در سال 1980 طرح ريزی شده و شبيه برنامه جنگنده تاکتيکی پيشرفته ايلات متحده بود. در واقع 1.44 برای مقابله با YF-22 و کنار زدن آن از هر لحاظ طراحی شد. اين جنگنده که قابل مقايسه باYF-22 و يوروفايتر تايفون است دارای ويژگی های طراحی بسيار شبيه جنگنده های نسل پنجم غربی که شامل تغيير بردار رانش، پنهانکاری، حرکت کروز مافوق صوت و سيستمهای پيشرفته الکترونيکی می باشد، است. نگاه به توسعه 1.44 نشان می دهد که اين پروژه بيشتر برای زمينه سازی و دسترسی به فناوريهای مورد نظر و طراحی های بعدی توسعه يافت تا اينکه يک جنگنده برتری هوايی باشد. طراحی ميگ 1.44/1.42 همواره در هاله ای از ابهام باقی مانده است. در سال 1997 دولت روسيه پروژه MFI را به خاطر هزينه های بالا ( 70 ميليون دلار به ازای هر فروند) لغو کرد. با اين حال توسعه پروژه با انجام آزمايشي پروازی در 29 فوريه سال 2000 و در ادامه با دو پرواز آزمايشی تاييد شده در سال 2001 ادامه يافت. با کنار گذاشتن پروژه MFI، پروژه ديگری تحت عنوان PAK FA ( مجتمع هوايی آينده برای نيرو های هوايی تاکتيکی) برای ساخت هواپيمايی با قابليت جنگنده YF-22 رپتور و قيمت و اندازه ای شبيه جنگنده ضربتی مشترک F-35 آغاز شد. در سال 2001 هند با روسيه توافق توسعه و ساخت برنامه PAK FA را با همکاری دو کشور حاصل نمود. دو شرکت ميکويان- گرويچ (با نمونه به روز شده پروژه 1.44) و سوخوی طرحهای خود را به وزارت دفاع روسيه ارايه دادند که اين بار ميکويان موفق نبود و اين وزارت دفتر طراحی سوخوی را انتخاب نمود. طرح پيشنهادی سوخوی هواپيمای بال متمايل به جلو هم خانواده Su-47 (S-37) برکوت بود. شروع توليد اين طرح جاه طلبانه برای سال 2010 طرح ريزی شده است. اين درحالی است که ميگ و ياکولوف بعنوان پيمانکار ثانويه در نظر گرفته شده و ميگ 1.44 نيز بعنوان نمايشگر فناوری پروژه PAK FA مورد استفاده قرار می گيرد. موتور Al-41F میگ 1.44 نيز برای اين پروژه در نظر گرفته شده است. طراحی بالهای ميگ 1.44 بصورت دلتا بوده، خدمه يک نفر و دارای کانارد متحرک می باشد. طراحی ظاهری ميگ 1.44 بسيار شبيه جنگنده يوروفايتر تايفون است. اين هواپيما از دو موتور Al-41F ليولکا با پس سوز و سيستم تغيير بردار رانش هرکدام با قدرت 175 کيلو نيوتون نيرو می گيرد ( اين موتور همچنان در حال توسعه و تکميل است). ورودی موتور ها در يک جا و در زير بدنه هواپيما قرار گرفته است. میگ 1.44 35 تنی از نظر تئوری دارای حداکثر سرعت 2.4 ماخ بوده - که نسبت به جنگنده YF-22بيشتر است- و قادر به پرواز دراز مدت مافوق صوت است. ارابه فرود ميگ 1.44 شامل يک ارابه فرود دو چرخه در جلو و دو ارابه تک چرخ در پشت می باشد. اويونيک (الکترونيک) هواپيما مطابق با آخرين استاندارد های غرب مانند کابين شيشه ای، رادار پالس داپلر با آنتن آرايه ای مرحله ای هوايی می باشد. سيستم رادار با سيستم کنترل آتش مرتبط بوده که به هواپیما اجازه رهگيری 20 هدف و درگيری همزمان با 6 فروند از آنها را می دهد. البته ادعاهای در خصوص درگيری همزمان با 20 هدف نيز وجود دارد که غير واقعی به نظر می رسد همچنين اين سيستم عالی اجازه درگيری فراتر از ميدان دید (فامد) با هواپيماهايی مانند YF-22 را به ميگ 1.44 می دهد. کنترل و مانور پذريی آن نيز با دارا بودن کنترل با سيم، سيستم تغيير برداررنش و دو موتور قوی چیزی کمتر از F/A-22 نداشته و با آن برابر ارزیابی می شود. همچنین میگ 1.44 دارای گستره وسیعی از سلاحهای قابل حمل هوا به هوا مانند موشک R-77 و R-73 آرچر و هوا به زمین و یک توپ 30 میلیمتری است. می باشد در آخر انتظار می رود که در آینده جنبه های آزموده شده در میگ 1.44 و MiG-29SMT در یک طرح جدید جنگنده نسل پنج و نیم به کار گرفته شود. زیرا بی تردید روسیه با مرزهای طولانی خود به چنین جنگنده دوربرد و کارآمدی نیاز خواهد داشت. مشخصات ميگ -1.44 شركت سازنده: ميكويان گروويچ نوع كاربري:جنگنده چند منظوره قيمت اوليه هر فروند:70 ميليون دلار قواي محركه: 2 عدد توربوفن ليولكا مدل AL-41F با پس سوز و تراستي معادل 44100 پوند وقابليت تغيير بردار رانش تعداد خدمه: 1 نفر ابعاد: طول 19.68 متر، فاثله دو سر بال 16.68 متر، ارتفاع 5.51 متر وزن خالي:16480 كيلوگرم ماكزيمم وزن:344860 كيلوگرم ماكزيمم سرعت:2.4 ماخ يا 2600 كيلومتر بر ساعت ماكزيمم ارتفاع پروازي: 62155 فوت يا 18895 متر ماكزيمم برد: 4000 كيلومتر تسليحات: 1 قبضه توپ 30 مليمتري به همراه 6000 كيلوگرم تسليحات در 12 جايگاه.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين همچند تا عكس تقديم به دوست خوبمmarmoolak!

تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر



اندازه عکسها اصلاح شد.

SAEID

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين هم يك سري عكس هاي ديگه:

تصویر
تصویر
تصویر
تصویر



اندازه عکسها اصلاح شد.

SAEID
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام با تشكر از اين موضوع يك نكته در مورد اين جنگنده وجود دراه وآن هم اين است كه تجهيزات (موشكها يا جنگ افزارها ) مثل هواپيماهاي استيلت امريكايي f22 f117 b2داخل محفظه مخصوص قرار ندراد واين ميتونه از قدرت رادار گريزي كه در موردش بحث ميشه كم كنه در واقع فكر كنم كه روسها در مورد اين جنگنده كمي اغراق مي كنند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
لطفا کاربران محترم بصورت زیر در پست خود عکس قرار دهند تا ترکیب صفحات به هم نخورد:

بجای قرار دادن کد اصلی مثل کد زیر بین تگهای ایمیج

<a>[img]http://i7.tinypic.com/4m0fddk.jpg[/img]</a>

فقط لینک را بین دو تگ قرار دهید یعنی مثلا لینک زیر را

[img]http://i7.tinypic.com/4m0fddk.jpg[/img]


یا هم کد اولی رو بدون تگهای و قرار دهید. البته در این روش عکس با اندازه اصلی نمایش داده میشود و آنرا برای عکسهای بزرگ استفاده نکنید. این رو هم بگم که بین src=" " لینک عکس و بین alt=" " توضیحات عکس رو قرار میدید (فارسی هم میشه) که وقتی ماوسو بیارید رو عکس توضیحات دیده میشود

[img]http://i7.tinypic.com/4m0fddk.jpg[/img]


تشکر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جنگنده میگ1.44 هم پایلون داخلی دارد و هم بیرونی به تعداد 14 عدد که فقط 8 الی 10 تاش بیرونی هستند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
راستي چرا ورودي هاي هواي اين هواپيما اين جوريه(تقريبا شبيه f16است) اين قدر كه توليد اين هواپيما طول ميكشه من فكر ميكنم وقتي عملياتي بشه آمريكا جنگنده هاي نسل ششم شو توليد كنه. icon_frown

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من فكر ميكنم روسها اين طرح رو به دليل هزينه زياد كنار گذاشتند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این جنگنده قرار نیست تولید شود و در سال 2002 از طرح شرکت سوخوی یعنی سوخو-47 برکات شکست خورد و شاید برای همیشه کنار گذاشته شد. شرکت میکویان هم با وجود مشکلات مالی خرج زیادی روی این طرح کرده بود به امید فروش چند صد فروند به ارتش روسیه که ناکام ماند! با این وضع تنها دو راه برای شرکت میکویان وجود دارد که گویا هر دو را با جدیت دنبال میکند. اول ارائه طرحی جدید از روی این جنگنده به عنوان جنگنده نسل پنج و نیم ارتش روسیه و دوم فروش یا تولید مشترک آن توسط شرکای خارجی که در این مورد دولت روسیه اجازه افشای تکنولوژیهای بکار رفته در جنگنده را نداده است. از نظر منافع ملی خودمون هم به قضیه بنگریم این جنگنده به درد کشوری مثل ایران میخورد و تنها مشکل آن مخالف آمریکا و هزینه زیاد میباشد. هزینه ساخت هر فروند جنگنده پیش نمونه 70 میلیون دلار بود! البته با تولید انبوه این هزینه میتواند تا 50% کاهش یابد. یک سرمایه گذاری بجا بر روی این پروژه که شرکت میکویان با دلگرمی از آن استقبال خواهد کرد و همچنین دولت روسیه هم در برابر مخالفتهای آمریکا خواهد ایستاد چون سرمایه خارجی باعث میشود تا ارتش روسیه هم بتواند از این جنگنده گران قیمت استفاده کند میتواند نیروی هوایی ایران را از لحاظ کیفیت بعد از آمریکا قرار دهد. بالاخره ما نیز مجبور به هزینه کردن کردن هستیم؟ چطور عربستان قرارداد 30 میلیارد دلاری منعقد میکند برای چه؟ خوب برای کسب برتری نظامی نسبت به ایران و بقیش رو خدا بخیر کند. هزینه هر فروند اگر 50% کاهش یابد با احتساب سایر هزینه ها ، قیمت تمام شده هر فروند برای ما در حدود 50 میلیون دلار خواهد بود که یک قرار 20 میلیارد دلاری برای تولید داخل 400 فروند جنگنده میگ1.44 میتواند بسیاری از مشکلات نیروی هوایی را تا زمانی که خودمان به توانایی ساخت 100% بومی هواپیما دست یابیم مرتفع خواهد کرد.
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
طرح اين جنگنده كنار گذاشته شد اما از تجارب اون در طرح Sukhoi PAK FA استفاده شده اين جنگنده سال آينده اولين پروازش رو انجام ميده.

تصویر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سعید تو رده بندی های جنگنده ها میگ 1.44 رو بعد چه جنگنده هایی قرار میدی ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.