hosseingmn

جت رزمی اثباتگر فناوری میگ-1.42/44 (MiG-1.42/1.44)

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

من که میگ1.44 را به تمام طرحهای موجود مثل اف-22و35 ، سوخو-47وتی-50 ، سوخو-35و37 و یورفایتر و رافال و ... ترجیح میدهم. طرح فوق العاده ای هست با پیشرفته ترین رادار جهان که به دلیل گرانی زیاد شاید در سوخو-47 هم نصب نشود. سرعت حداکثر 2.6 ماخ با قدرت مانور تا 10 جی فشار و سرعت بدون پس سوز در حدود 1.8 ماخ.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سعید جون به نظر شما امکان داره که روسها در چنین طرحی(میگ 1.44) با ایران شریک بشن منظورم توی شرایط واقعی دنیای امروزه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بله امکان دارد چون شرکت میکویان به دنبال شریک خارجی برای تولید انبوه جنگنده میگ1.44 میگردد. البته قرارداد هم باید سنگین باشد نه اینکه انتظار داشته باشیم با چند میلیارد دلار بیان به ما میگ1.44 بفروشن اونم با تکنولوژیش!
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]تصویر[/align]

در ابتداي دهه ۱۹۸۰ ميلادي طراحان و هواپيماسازان اتحاد جماهير شوروي به فكر جايگزيني اصلح براي هواپيماهاي جنگنده خود نظيرMig-29 و Su-27 افتادند زيرا براي مقابله با جنگنده هاي جديد آمريكايي بايد از پرنده هاي چابك تري استفاده مي كردند. در همان زمان در آمريكا پروژه جنگنده تاكتيكي پيشرفته ۱(ATF) در حال بررسي بود و حاصل آن جنگنده اي پرقدرت به نام F-15 ملقب به عقاب (Eagle) بود. در جواب اين حركت آمريكايي، شوروي دست به ساخت نسل پنجم هواپيماهاي جنگنده زد و تاكيد زيادي در برتري هوايي (Superiority) داشت. اين نسل را بسياري از هواپيماهاي پرقدرت چون Su-37 وS-37 و... تشكيل داده اند كه در اين ميان باز هم نام شركت بزرگ ميكويان (Mikoyan) با پديده اي جديد به چشم مي خورد. نام اين پديده Mig-1.42 است و جزو هواپيماهاي ۲(MFI) شناخته مي شود. نيروي هوايي روسيه Mig-1.42 را پاسخي به هواپيماي F-22 آمريكا مي داند.
با اينكه برنامه ساخت و تكميل پروژه Mig-1.42 به آهستگي پيش مي رفت و با وجود مشكلات فراوان كه گريبانگير كشور روسيه شده بود، بالاخره ۲ نمونه طرح اصلي بدنه (Airframe) از آن با مشخصه۱.44 ساخته شد ولي به دليل اينكه موتورها هنوز آماده نبود اولين پروازش به تعويق افتاد. ساخت Mig-1.42 يكي از معدود پروژه هاي شركت ميكويان بود كه دچار تاخير شده و دوباره توانست بودجه و اجازه ساختش را بگيرد. در بهار سال ۱۹۹۷ توجه تمامي كشورهاي اروپايي و آمريكايي به ساخت Mig-1.44 جلب شده بود. (حتي بعضي مجلات به كذب اشاره به ۱۰۰ ساعت پرواز آزمايشي آن كرده بودند.) تست هاي پروازي Mig-1.44 به صورت سري ادامه يافت تا سرانجام در اواخر سال ۱۹۹۷ اولين پرواز رسمي اش را با خلباني به نام رومن تاسكايف (Roman Taskayov) انجام داد.
رئيس سنجش طراحي ميگ بلوسوت (Blosvet) بيان كردMig-1.42 : نسبت به F-22 برد بيشتر و قابليت مانور بالاتري دارد. همانندF-22 براي نبردهاي هوايي مي تواند تسليحات را به صورت داخلي و خارجي حمل كند و از موتورهاي پرقدرت تري مجهز به سيستم جهت دهي بردار رانش ۳(TVC) بهره مي برد.
منشا طراحي Mig-1.42 را مي توان نوامبر سال ۱۹۵۴ دانست هنگامي كه شركت ميكويان در حال ساخت Mig-8 بود كه اولين پروازش را در سال بعد از اتمام جنگ جهاني اول انجام داد. بسياري از طراحي هاي ۴۲.۱ شبيه Mig-8 است و با بهره گيري از حالت بال هاي دلتا شكل Mig-21 پرنده تيزپروازي ساخته شده است.موتورهايش توسط شركت ليوكلا ساخته شده است. اكثر هواپيماهاي جنگنده روسي مجهز به موتورهاي اين شركت هستند. با استفاده از تجربه چندين ساله در صنعت موتور هواپيما، موتوري توربوفن با مدل AL-41F ساخت. يكي از مشخصات برجسته اين موتور قابليت و كنترل جهت دهي بردار رانش است و در مقابل موتور هواپيماي F-22 بسيار قوي تر است. خصوصيات رادارگريزي نيز به طور كامل در اين هواپيما ديده مي شود. بسياري از فناوري ها در اختيار گرفته شده تا چنين خصوصياتي همچون استفاده از مواد مركب (Composite) در بدنه، كم كردن درجه حرارت قسمت خروجي موتور و كم كردن سطح مقطع راداري ۴(RCS) ساخته شد.
Mig-1.42تك سرنشين است و با وجود يك سامانه هدايت الكتريك (fly-by-wire) بسيار پيشرفته مي تواند با همين يك خلبان تمام نيازهاي خود را برطرف كند. سيستم جهت دهي بردار رانش به خلبان اين اجازه را مي دهد تا بهترين استفاده را از قدرت موتور در مانورها ببرد.
دو موتور توربوفن اين هواپيما هركدام نيروي پيشراني معادل ۴۴۱۰۰ پوند مهيا مي كنند و با اين قدرت موتور آميخته با طراحي ظاهري بدنه Mig-1.42 مي تواند به سرعتي معادل ۲۴۵۰ كيلومتر در ساعت برسد و تا ارتفاع ۱۸۹۴۵ متري بالا رود. ۱۲ آويزگاه (hardpoint) داخلي براي تسليحات دارد كه وزني حدود ۶۰۰۰ كيلوگرم را مي تواند تحمل كند. طرح اصلي قرار است قابليت سوختگيري در هوا را داشته باشد ولي با يك بار سوختگيري بردي حدود ۴۰۰۰ كيلومتر خواهد داشت. اميد است ساخت و توليد آن بين سال هاي ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ انجام شود و به خدمت نيروي هوايي روسيه درآيد. هر هواپيماي Mig-1.42 حدود ۷۰ ميليون دلار قيمت خواهد داشت در صورتي كه هواپيماي F-22 قيمتي معادل ۱۵۰ ميليون دلار دارد. اين ها تمام خصوصيات يك جنگنده بي نظير است.

روزنامه همشهری

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
موضوع تكراري است بخش هواپيماي نظامي كه را كه نگاه مي كردم اين 3 موردي است كه در مورد اين هواپيما ارسال شده وهيچ كدام هم منتقل نشده يا باهم ادغام نشده مدير بخش :|

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

موضوع تكراري است


والا ما که در کل بخش هواپیما نظامی گشتیم همیچین مطلبی پیدا نکردیم البته مطالبی در مورد MiG-1.44 بود ولی این مطلب با نوشته مطالب قبلی فرق داشت پس چرا میگی تکراری !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوست عزيز منظور من محتواي موضوع ارسالي شما نبود بلكه موضوعي بود كه مطرح كرديد چون اين موضوع قبلا ارسال شده . و موضو عات تكراري كه محتواي يكسا ن دارند بايد در تكميل ان اقدام كرد نه ايجاد يك موضوع جديد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دیگ به دیگ میگه روت سیاه شما یک نگاه بنداز برای یک موضوع به نام C-400 چند تا تاپیک باز کردی ! http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=1601 http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=1529 http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=1491 http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=1246 http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=1114 :| :| icon_cheesygrin icon_cheesygrin :D
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
3 مطلب با هم ادغام شد، لطفا قبل از پست تاپيك جديد، اگر تاپيكي مرتبط با موضوع شما وجود دارد، مطلب خود را در آن تاپيك پست كنيد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پروژه 1.44/1.42 ميکويان نمونه اوليه جنگنده برتری هوايی نسل پنجم نيروی هوايی روسيه است.

جدا از انواع مطرح شده، اين هواپيما با نام MiG-MFI و بطور غير رسمی MiG-35 و حتی MiG-39 نيز شناخته می شود.

ناتو نيز نام "Flat pack" را برای آن برگزيده است. در واقع ارتباط بين 1.44 و 1.42 هنوز هم مبهم مانده است که در اين مقاله برای راحتی از 1.44 استفاده می شود.

1.44 بعنوان ورود دفتر طراحی ميکويان- گورويچ به برنامه طراحی جنگنده خط مقدم روسيه بود. کاری که در سال 1980 طرح ريزی شده و شبيه برنامه جنگنده تاکتيکی پيشرفته ايلات متحده بود.

در واقع 1.44 برای مقابله با YF-22 و کنار زدن آن از هر لحاظ طراحی شد. اين جنگنده که قابل مقايسه باYF-22 و يوروفايتر تايفون است دارای ويژگی های طراحی بسيار شبيه جنگنده های نسل پنجم غربی که شامل تغيير بردار رانش، پنهانکاری، حرکت کروز مافوق صوت و سيستمهای پيشرفته الکترونيکی می باشد، است.


نگاه به توسعه 1.44 نشان می دهد که اين پروژه بيشتر برای زمينه سازی و دسترسی به فناوريهای مورد نظر و طراحی های بعدی توسعه يافت تا اينکه يک جنگنده برتری هوايی باشد. طراحی ميگ 1.44/1.42 همواره در هاله ای از ابهام باقی مانده است. در سال 1997 دولت روسيه پروژه MFI را به خاطر هزينه های بالا ( 70 ميليون دلار به ازای هر فروند) لغو کرد. با اين حال توسعه پروژه با انجام آزمايشي پروازی در 29 فوريه سال 2000 و در ادامه با دو پرواز آزمايشی تاييد شده در سال 2001 ادامه يافت. با کنار گذاشتن پروژه MFI، پروژه ديگری تحت عنوان PAK FA ( مجتمع هوايی آينده برای نيرو های هوايی تاکتيکی) برای ساخت هواپيمايی با قابليت جنگنده YF-22 رپتور و قيمت و اندازه ای شبيه جنگنده ضربتی مشترک F-35 آغاز شد. در سال 2001 هند با روسيه توافق توسعه و ساخت برنامه PAK FA را با همکاری دو کشور حاصل نمود.

دو شرکت ميکويان- گرويچ (با نمونه به روز شده پروژه 1.44) و سوخوی طرحهای خود را به وزارت دفاع روسيه ارايه دادند که اين بار ميکويان موفق نبود و اين وزارت دفتر طراحی سوخوی را انتخاب نمود. طرح پيشنهادی سوخوی هواپيمای بال متمايل به جلو هم خانواده Su-47 (S-37) برکوت بود. شروع توليد اين طرح جاه طلبانه برای سال 2010 طرح ريزی شده است. اين درحالی است که ميگ و ياکولوف بعنوان پيمانکار ثانويه در نظر گرفته شده و ميگ 1.44 نيز بعنوان نمايشگر فناوری پروژه PAK FA مورد استفاده قرار می گيرد. موتور Al-41F میگ 1.44 نيز برای اين پروژه در نظر گرفته شده است. طراحی بالهای ميگ 1.44 بصورت دلتا بوده، خدمه يک نفر و دارای کانارد متحرک می باشد. طراحی ظاهری ميگ 1.44 بسيار شبيه جنگنده يوروفايتر تايفون است. اين هواپيما از دو موتور Al-41F ليولکا با پس سوز و سيستم تغيير بردار رانش هرکدام با قدرت 175 کيلو نيوتون نيرو می گيرد ( اين موتور همچنان در حال توسعه و تکميل است). ورودی موتور ها در يک جا و در زير بدنه هواپيما قرار گرفته است. میگ 1.44 35 تنی از نظر تئوری دارای حداکثر سرعت 2.4 ماخ بوده - که نسبت به جنگنده YF-22بيشتر است- و قادر به پرواز دراز مدت مافوق صوت است. ارابه فرود ميگ 1.44 شامل يک ارابه فرود دو چرخه در جلو و دو ارابه تک چرخ در پشت می باشد. اويونيک (الکترونيک) هواپيما مطابق با آخرين استاندارد های غرب مانند کابين شيشه ای، رادار پالس داپلر با آنتن آرايه ای مرحله ای هوايی می باشد. سيستم رادار با سيستم کنترل آتش مرتبط بوده که به هواپیما اجازه رهگيری 20 هدف و درگيری همزمان با 6 فروند از آنها را می دهد. البته ادعاهای در خصوص درگيری همزمان با 20 هدف نيز وجود دارد که غير واقعی به نظر می رسد همچنين اين سيستم عالی اجازه درگيری فراتر از ميدان دید (فامد) با هواپيماهايی مانند YF-22 را به ميگ 1.44 می دهد. کنترل و مانور پذريی آن نيز با دارا بودن کنترل با سيم، سيستم تغيير برداررنش و دو موتور قوی چیزی کمتر از F/A-22 نداشته و با آن برابر ارزیابی می شود. همچنین میگ 1.44 دارای گستره وسیعی از سلاحهای قابل حمل هوا به هوا مانند موشک R-77 و R-73 آرچر و هوا به زمین و یک توپ 30 میلیمتری است. می باشد در آخر انتظار می رود که در آینده جنبه های آزموده شده در میگ 1.44 و MiG-29SMT در یک طرح جدید جنگنده نسل پنج و نیم به کار گرفته شود. زیرا بی تردید روسیه با مرزهای طولانی خود به چنین جنگنده دوربرد و کارآمدی نیاز خواهد داشت.



مشخصات ميگ -1.44

شركت سازنده: ميكويان گروويچ

نوع كاربري:جنگنده چند منظوره

قيمت اوليه هر فروند:70 ميليون دلار

قواي محركه: 2 عدد توربوفن ليولكا مدل AL-41F با پس سوز و تراستي معادل 44100 پوند وقابليت تغيير بردار رانش

تعداد خدمه: 1 نفر

ابعاد: طول 19.68 متر، فاثله دو سر بال 16.68 متر، ارتفاع 5.51 متر

وزن خالي:16480 كيلوگرم

ماكزيمم وزن:344860 كيلوگرم

ماكزيمم سرعت:2.4 ماخ يا 2600 كيلومتر بر ساعت

ماكزيمم ارتفاع پروازي: 62155 فوت يا 18895 متر

ماكزيمم برد: 4000 كيلومتر

تسليحات: 1 قبضه توپ 30 مليمتري به همراه 6000 كيلوگرم تسليحات در 12 جايگاه

منبع:وبلاگ fighterplan.blogfa.com




---------------------------------------------------------------
ONLY GOD CAN JUDGE ME
tupac shakur

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]باز هم سلام دوست من
باز هم تشکر میکنم اما این هم کاملا تکراری است.
[url=http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=318]MIG-1.42\1.44[/url]
لطفا قبل از ایجاد تاپیک از لینک جستجو استفاده کنید.
[url=http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=search]جستجو[/url]
قفل شد متاسفانه![/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

جنگنده میگ 1.44 دوباره پرواز می کند+عکس
جنگنده نسل پنجم شرکت میگ در جریان نمایشگاه هوایی ماکس به پرواز در خواهد آمد.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، با نزدیک شدن به موعد برگزاری نمایشگاه هوایی ماکس در روسیه مسئولین برگزاری این نمایش هوایی خبر بسیار مهمی را برای علاقمندان به هوانوردی منتشر کردند. بر اساس اعلام برگزار کنندگان این نمایشگاه، جنگنده نسل پنجم میگ 1.44 در این نمایشگاه پرواز خواهد کرد.

 

1160522_548.jpg

 

1160523_751.jpg

 

این هواپیمای روسی که توسط شرکت میگ در اواخر جنگ سرد برای مقابله با جنگنده های نسل پنج آمریکایی طراحی شده بود هیچ گاه نتوانست وارد خط تولید شود. این جنگنده بعد از چند پرواز آزمایشی برای همیشه کنار رفت. حالا مسئولین روس اعلام کردند که در جریان نمایشگاه ماکس 2015 که از 25 آگوست در پایگاه هوایی ژوکوفسکی آغاز می شود این جنگنده دوباره پرواز خواهد کرد.

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سوالی که برای من مطرح بود این بود که چرا برای این Mig 1.44 مشتری خارجی پیدا نمی کنن؟؟

شاید قصد دارن یه همچین کاری کنن...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

پرواز دوباره این هواپیما بعد از این همه سال احتمالا دلیل داره! با توجه به هم زمانی این رخداد با توافق هسته ای ایران احتمالا روس ها قصد دارند که این هواپیما رو به ایران پیشنهاد بدن!البته شاید هم در نهایت چیزی دست ایران رو نگیره! احتمالش هست که هدف اصلیشون استفاده از این ابزار برای امتیاز گیری از اعراب و دشمنان ایران باشه! 

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.