Ehsan_animator

فریگیت های ""Barbaros"" متعلق به نیروی دریایی ترکیه

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

شما فکر میکنید در ساخت جنگ افزارهای ترکیه کدوم کشور بیشترین نقش داره من میگم آلمان وفرانسه چون بیشتر ناوهاشون با شرکتها آلمانی وبعضا هلندی همراهه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]شما فکر میکنید در ساخت جنگ افزارهای ترکیه کدوم کشور بیشترین نقش داره من میگم آلمان وفرانسه چون بیشتر ناوهاشون با شرکتها آلمانی وبعضا هلندی همراهه[/quote]

بیشترین نقش رو کره ی جنوبی و آلمان دارن. آلمان موتور و تجهیزات سنگین تولید می کنه و کره ی جنوبی سیستم های کامپیوتری پیشرفته.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]از توربین گازی برای سرعت های بالا و از موتور دیزل برای سرعت های کروز که همان سرعت دریانوردی متوسط است . [/quote]
متشکر از دوست خوبمون احسان عزیز،
این قابلیت رو شناورهای ما مثل جمران هم دارن؟
میشه توضیح بدید که چرا توربین گازی باعث سرعت بیشتری میشه و چرا به صورت مداوم ازش استفاده نمی کنن؟ آیا مصرف سوخت بیشتری داره؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خيلي كامل بود ، ممنون

متاسفانه تركيه از قدرت و تجهيزات مناسبي برخورداره ، و برعكس عرب ها به توليد داخل هم اهميت زيادي ميده ، تقريبا تمامي قرارداد هاي خريدش با توليد داخل همراه ...
يا درصدي از قطعات رو در داخل توليد ميكنند ، يا تعدادي از كل وسيله خريداري شده بايد در داخل توليد بشه ،‌ و اون انتقال تكنولوژي و ابزار و روش ها يي كه صورت ميگيره ، به نظر من از خود خريد مهم تره !
اين كار رو در قرار داد خريد بالگرد نظاميشون هم انجام دادن !
دقيقا در مناقصه ذكر ميكنند كه هر شركتي برنده مناقصه شد بايد 50 درصد قرار داد رو در تركيه توليد كنه !
حالا ايجاد اشتغالش كه بماند :evil:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

چرا متاسفانه !؟


هر کشوری حق داره تجهیزات نظامی و قدرت خودش رو بیشتر کنه ....


ما هم باید چشم و گوشمون رو باز کنیم ....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]از توربین گازی برای سرعت های بالا و از موتور دیزل برای سرعت های کروز که همان سرعت دریانوردی متوسط است . [/quote]
متشکر از دوست خوبمون احسان عزیز،
این قابلیت رو شناورهای ما مثل جمران هم دارن؟
میشه توضیح بدید که چرا توربین گازی باعث سرعت بیشتری میشه و چرا به صورت مداوم ازش استفاده نمی کنن؟ آیا مصرف سوخت بیشتری داره؟[/quote]

آنتی وار عزیز در مورد انواع نیروی محرکه که در شناورها از اونها استفادهمی شه باید گفت که ما به صورت کلی سه نوع نیروی محرکه داریم که عبارتند از : توربین بخار ، توربین گاز و موتور دیزلی که این سه نوع نیروی محرکه به صورت های گوناگون با هم تلفیق شده و در شناورها استفاده می شوند

امروزه در شناورهای رزمی از ترکیب توربین گاز و دیزل استفاده می شه که بهترین ترکیب برای این شناورهاست .... موتورهای دیزلی سرعت های پایین تری را تولید می کنند و همچنین مصرف سوخت پایینی دارند به همین دلیل بهترین انتخاب برای ایجاد توان در حالیست که شناور مشغول دریانوردی و به قول خودمون گشت زنی است .... توربین گازی بر خلاف موتورهای دیزلی نسبت توان به وزن بالایی دارند و مواقعی از آنها استفاده می شود که ما نیاز به رسیدن سرعت های بالا در زمان های بسیار کم داریم که این همان شتاب بالاست ..... توربین های گازی با این که بیشترین قدرت را در بین سایر سیستم های ایجاد نیروی محرکه دارند ولی به همان نسبت مصرف سوخت بیشتری از سایرین دارند و این یکی از دلایلی است که نمی توان از آنها در مدت های طولانی استفاده کرد و به همین دلیل است که از آنها در کنار موتورهای دیزلی استفاده می شود تا تنها در صورت لزوم از توان بالای آنها استفاده شود

من در یکی از تاپیک ها مقایسه ی تقریبا جامعی را بین انواع نیروی محرکه انجام داده بودم که در این پست هم ان را قرار می دم

از نظر وزن و ابعاد :

موتور دیزل بیشترین

توربین بخار بیشتر

و توربین گاز کمترین

ابعاد و وزن را دارا هستند

از نظر حجم سوخت :

موتور دیزل کمترین

توربین بخار بیشتر

و توربین گاز بیشترین

میزان حجم سوخت را دارا هستند

از نظر راندمان حرارتی :

موتور دیزل بیشتر

توربین بخار کمتر

و توربین گاز کمترین

راندمان حرارتی را دارا هستند

از نظر قدرت موتور :

موتور دیزل بیشتر

توربین بخار کمتر

و توربین گاز بیشترین

قدرت موتور را دارا هستند

از نظر صدا و ارتعاش :

موتور دیزل بیشتر

توربین بخار کمترین

و توربین گاز کمتر

صدا و ارتعاش را تولید می کنند

از نظر هزینه ساخت یا خرید اولیه :

موتور دیزل کمترین

توربین بخار بیشترین

و توربین گاز متوسط

قیمت را دارا هستند

از نظر هزینه تعمیر و نگهداری :

موتور دیزل بیشترین

توربین بخار متوسط

و توربین گازی متوسط

قیمت را دارا هستند

از نظر مصرف روغن :

موتور دیزل بیشترین

توربین بخار کمترین

و توربین گاز بیشترین

میزان مصرف روغن را دارا می باشند

از نظر تعداد پرسنل مورد نیاز :

موتور دیزل کمتر

توربین بخار بیشتر

توربین گاز بیشترین

پرسنل را نیاز دارند

دوستان توجه کنند که این مقایسه در بازه (( بیشترین ، بیشتر ، متوسط ، کمتر ، کمترین )) انجام شده است

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خیلی متشکرم، خیلی مقایسه ی جامع و جالبی بود.
موتور الکتریکی در شناورها کاربردی نداره؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فکر کنم راندمان دیزل از همه کمتر است چون احتراق داخلی هم محسوب می شود
و راندمان توربین بخار از همه بیشتر است
و ترکیب یکی از دو سیکل با توربین بخار که توربین گازی معمول تر است باعث پیدا شدن بالاترین کارایی می شود

از سویی دیگر دیزل تعمیر کمتری نیاز دارد در حالی بخار بیشترین تعمیر را نیاز دارد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]خیلی متشکرم، خیلی مقایسه ی جامع و جالبی بود.
موتور الکتریکی در شناورها کاربردی نداره؟[/quote]

موتور الکتریکی نیاز به منبع الکتریسیته داره و فکر نمی کنم به غیر از سلول های خورشیدی منبع دیگری برای این موتور در دریا داشته باشیم .... من خودم تا به حال همچین شناوری ندیدم ولی اگر هم باشد محدود به نمونه های آزمایشگاهیست که در ابعاد کوچک ساخته شده است

ولی می توان گفت از موتور الکتریکی در زیردریایی ها استفاده می شود .... حتما تا به حال در مورد سیستم های رانش دیزل الکتریک که در زیردریایی ها مورد استفاده قرار می گیرد شنیده اید .... در این زیردریایی ها موتور دیزل وقتی زیردریایی روی سطح آب است کار می کند و باتری های زیردریایی را شارژ می کند و در زیر آب این باتری ها هستند که نیروی الکتریکی موتور الکتریکی زیردریایی را برای تولید توان تامین می کنند

[quote]فکر کنم راندمان دیزل از همه کمتر است چون احتراق داخلی هم محسوب می شود
و راندمان توربین بخار از همه بیشتر است
و ترکیب یکی از دو سیکل با توربین بخار که توربین گازی معمول تر است باعث پیدا شدن بالاترین کارایی می شود

از سویی دیگر دیزل تعمیر کمتری نیاز دارد در حالی بخار بیشترین تعمیر را نیاز دارد[/quote]

به این نکته توجه کنید که برد عملیاتی شناور یک اصل مهم در شناورهای رزمی است و این برد عملیاتی بیشتر از هر چیز دیگر به میزان مصرف سوخت بستگی دارد ..... اگر قرار باشد از نیروی بخار در تامین توان استفاده کرد بهترین انتخاب سیستم های پیشرانه ی هسته ای هستند که در صورت استفاده از این سیستم ، برد عملیاتی نامحدود به حساب می اید ولی در غیر این صورت حتما باید از موتورهای دیزلی استفاده شود چرا که در بین سایر سیستم ها کمترین میزان سوخت را در سرعت های پایین یا همان سرعت های دریانوردی نیاز دارد ..... البته عوامل دیگری هم در تعیین نوع سیستم رانش دخیل است

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پروانه های متحرک
کی میشه دانش ساخت این نوع پروانه را داشته باشیم
عالی میشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]به این نکته توجه کنید که برد عملیاتی شناور یک اصل مهم در شناورهای رزمی است و این برد عملیاتی بیشتر از هر چیز دیگر به میزان مصرف سوخت بستگی دارد ..... اگر قرار باشد از نیروی بخار در تامین توان استفاده کرد بهترین انتخاب سیستم های پیشرانه ی هسته ای هستند که در صورت استفاده از این سیستم ، برد عملیاتی نامحدود به حساب می اید ولی در غیر این صورت حتما باید از موتورهای دیزلی استفاده شود چرا که در بین سایر سیستم ها کمترین میزان سوخت را در سرعت های پایین یا همان سرعت های دریانوردی نیاز دارد ..... البته عوامل دیگری هم در تعیین نوع سیستم رانش دخیل است
[/quote]

راستش اگر خود من بخواهم یک موتور پایه ای برای مطالعه ببینم
موتور های دیزلی زیردریایی های یو را مورد مطالعه قرار می دادم و تکنولوژی جالبی داشتند

اما باید در نظر داشت که ما یک قسمت تامین نیرو داریم و یک قسمت پروانه که با یک گیربکس قدرت و نیرو تنظیم و اعمال می شوند
گاهی قسمت انتقال نیرو برق تامین می کند و موتور الکتریکی پروانه ها را می چرخاند که این در مولد های هسته ای صادق باشد

من خودم مطالعه نداشته ام و نمی توانم اظهارنظر دقیق کنم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
همين جديد ترين رزمناو انگليس كه تازگي به خليج فارس فرستاده شده ( HMS Daring) ، گويا فقط از توربين گازي استفاده ميكنه ، افسر تاسيسات ، توي مستندش ميگفت و بيان ميكرد كه اولين كشوري هست كه اين سيستم رو براي نيروي دريايي استفاده كرده و گرنه قبل از اين نيروي دريايي كشورهاي ديگه اين ريسك پذيري رو نداشتن كه به اين سيستم تا اين حد اعتماد كنند . طبيعي هم هست چون يك سيستم پيچيده در طورت بروز خرابي ، تغيربا به هيچ وجه نميشه تعميرات اساسيي وسط دريا و توسط خدمه كشتي روش انجام داد ، حالا ببينين چقدر به قابليت و اطمينان پذيريش اطمينان دارن !
و احتمالا بايد يه جوري مشكل مصرف سوخت رو هم حل كرده باشند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تشکر از احسان عزیز چند تا نکته رو ذکر می کنم:

1- توی مقاله ای که ترجمه کردید چند تا جمله بود که تکرار شده بود. بهتره این جملات تکراری حذف بشه. مثلا اینکه این شناورها توسط کدوم کارخانه و از روی چه شناوری ساخته شدند چند بار در طول مقاله تکرار شده بود.

درباره مقایسه موتورهای دیزل و توربینهای گازی (یاهمون جت) مقایسه ای داشتید که قابل تعمق بود. من هم نظرات خودم رو در پرانتز ذکر می کنم:


از نظر وزن و ابعاد :

موتور دیزل بیشترین

توربین بخار بیشتر

و توربین گاز کمترین

ابعاد و وزن را دارا هستند

از نظر حجم سوخت :

موتور دیزل کمترین

توربین بخار بیشتر

و توربین گاز بیشترین

میزان حجم سوخت را دارا هستند

از نظر راندمان حرارتی :

موتور دیزل بیشتر

توربین بخار کمتر

و توربین گاز کمترین (اتفاقا برعکس بیشترین راندمان را توربینهای گازی و بعدش توربینهای بخار دارند. در توربینهای بخار از یه توربین استفاده نمی شه بلکه هر توربین از 3 توربین فشار بالا ، فشار متوسط و فشار ضعیف تشکیل می شه که خروجی هر توربین(یعنی بخار آب) به ورودی مرحله بعدی اعمال می شه و تقریبا تمام انرژی جنبش اون گرفته می شه)

راندمان حرارتی را دارا هستند

از نظر قدرت موتور :

موتور دیزل بیشتر

توربین بخار کمتر(بازهم برعکس. موتورهای بخار بیشترین قدرت رو دارند واصولا جایی که نیاز به توان بالا باشه (مثل ناوهای هواپیمابر) اصلا از دیزل و توربین گازی حرفی نمی زنند و تنها گزینه توربینهای بخار هستند)

و توربین گاز بیشترین

قدرت موتور را دارا هستند

از نظر صدا و ارتعاش :

موتور دیزل بیشتر

توربین بخار کمترین

و توربین گاز کمتر

صدا و ارتعاش را تولید می کنند

از نظر هزینه ساخت یا خرید اولیه :

موتور دیزل کمترین

توربین بخار بیشترین

و توربین گاز متوسط

قیمت را دارا هستند

از نظر هزینه تعمیر و نگهداری :

موتور دیزل بیشترین

توربین بخار متوسط

و توربین گازی متوسط

قیمت را دارا هستند

از نظر مصرف روغن :

موتور دیزل بیشترین

توربین بخار کمترین

و توربین گاز بیشترین

میزان مصرف روغن را دارا می باشند

از نظر تعداد پرسنل مورد نیاز :

موتور دیزل کمتر

توربین بخار بیشتر

توربین گاز بیشترین (بازهم برعکس موتورهای دیزل برای راه اندازی پرسنل کمی لازم دارند ولی برای تعمیرات پرسنل زیادی رو احتیاج دارند)

پرسنل را نیاز دارند

دو تا مطلب که از قلم افتاده بود امضای حرارتی هست که در شناورهای رزمی خیلی مهمه. امضای حرارتی موتور دیزل کمتر از توربینهای بخار و توربینهای گازی هستش. موضوع دیگه هم هزینه و زمان تعمیرات هست که در توربینهای گازی و بخاری به مراتب کمتر از دیزل هست. در موتور دیزل اگر اشکالی بوجود بیاد مجبورید که تقریبا تمام موتور رو باز کنید و پیاده کنید اما توربینها اصولا کمتر دچار اشکال داخلی می شن و بیشتر اشکالات در سیستمهای جانبی اونها (سیستمهای خنک کننده، استارت و...) بوجود می یاد و خود انجین اگر کسی انگولکش نکنه راحت می تونه 30 تا 50 هزار ساعت کار بکنه.
یکی از دوستان درباره پیشرانه الکتریکی پرسیده بود. قبل از جنگ جهانی دوم آمریکا اون رو عملا امتحان کرده بود ولی در زمان جنگ فقط برای زیردریایی ها استفاده شد. الان دوباره دارن روی پیشرانه الکتریکی با استفاده از موتورهای فوق هادی کار می کنند می تونید اینجا را بخونید
http://power-engineering.blogsky.com/1390/10/03/post-13/

یا اینجا رو

http://power-engineering.blogsky.com/1390/05/06/post-4/
(که البته قبلا هم در همین میلیتاری گذاشته بودمش)

درکل مطالب اقا احسان خوب بود و جای تشکر داره و خسته نباشید:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]یکی از دوستان درباره پیشرانه الکتریکی پرسیده بود. قبل از جنگ جهانی دوم آمریکا اون رو عملا امتحان کرده بود ولی در زمان جنگ فقط برای زیردریایی ها استفاده شد. الان دوباره دارن روی پیشرانه الکتریکی با استفاده از موتورهای فوق هادی کار می کنند می تونید اینجا را بخونید
http://power-engineering.blogsky.com/1390/10/03/post-13/

یا اینجا رو

http://power-engineering.blogsky.com/1390/05/06/post-4/
(که البته قبلا هم در همین میلیتاری گذاشته بودمش)

درکل مطالب اقا احسان خوب بود و جای تشکر داره و خسته نباشید:[/quote]
ضمن تشکر مجدد از آقا احسان عزیز به خاطر پاسخ های خوبشون، از شما دوست عزیز آقای کیانی سپاسگزارم.
این دو مقاله به بسیاری از سوالاتی که در ذهنم ایجاد شده بود پاسخ گفت.
توصیه می کنم دوستان دیگه هم اگر کنجکاو هستند، این دو مقاله رو مطالعه کنند.

استفاده از ابر رساناها با این حساب باعث میشه که در آینده موتورهای الکتریکی جایگزین نسل اخیر توربین ها و دیزل ها بشود.
البته باید دید هزینه های سرویس و نگهداری و بقا پذیری موتور الکتریکی به چه ترتیبی است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوست عزیزمرسی از لطف شما! البته این جریان موتورهای فوق هادی هنوز در مرحله تحقیقاتی هست ولی خوب به شدت دارند روش کار می کنند. الان خطوط انتقال برق فشار قوی با استفاده از کابهلهای فوق هادی به صورت عملی ( ونه آزمایشگاهی) ساخته شده و در کره جنوبی و امریکا نصب شده اند. تو همون وبلاگ می تونید درباره شون بخونید. به هرحال تا این موتورها وارد مرحله عملی بشوند خیلی کار دارند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.