jackturbo

اخبار و رویدادهای مربوط دفاع مقدس

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

دوستان عزیز برای جلوگیری از تفرق تاپیک ها اخبار و رویدادهای مربوط به دفاع مقدس رو در این تاپیک ارسال کنید تا از به هم ریختگی تاپیک هایی از این دست جلوگیری شود.

التماس دعا

[color=indigo]منتقل شد به بخش دفاع مقدس
SHAHABESAGEB[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان بروجرد از راه‌اندازي وب‌سايت شهيد محمد بروجردي هم‌زمان با هفته دفاع‌مقدس خبر داد.
حجت‌الاسلام محمد ‌محمدي پيام گفت: اداره تبليغات اسلامي شهرستان بروجرد با توجه به شاخص‌هاي بارز شهيد محمد بروجردي براي اولين‌بار اقدام به ايجاد و راه‌اندازي وب سايت شهيد بروجردي در فضاي سايبري كرده است.
وي ادامه داد:اين وب سايت با هدف ترويج فرهنگ شهادت و معرفي الگوهاي ديني به منظور آشنايي جوانان با اين افراد و همچنين الگوپذيري آنها از شهداي انقلاب و جنگ تحميلي راه‌اندازي خواهد شد.
‌محمدي پيام عنوان كرد: در اين سايت علاقه‌مندان مي‌توانند با سهولت به دست نوشته‌ها، خاطرات و مطالب مربوط به شخصيت و زندگي شهيد محمد بروجردي دسترسي پيدا كنند.
محمد بروجردي در سال 1333 هجري شمسي، در روستاي «دره گرگ» از توابع شهرستان بروجرد به دنيا آمد.
وي در شش سالگي پدرخود را از دست داد و مادرش با همه مشكلات و سختي‌هايي كه داشت، تمامي همّّ و غم خود را براي تربيت وي به‌كار بست.
اين شهيد سرافراز دوران دفاع مقدس در هفت سالگي وارد مدرسه شد اما به دليل شرايط مادي خانواده، تحصيل در كلاس‌هاي شبانه توأم با كار و تلاش روزانه را انتخاب كرد و خانواده را در تأمين زندگي مدد رساند؛ بروجردي در 17 سالگي ازدواج كرد و نتوانست تحصيلات عمومي خود را به پايان برد و در جواني به صف انقلابيون پيوست.
وي در سوريه و لبنان با شهيداني همچون «چمران» و «محمد منتظري» آشنا شد و در ايام انقلاب از سوي دكتر بهشتي مسئوليت حفاظت ورود امام خميني(ره) به ايران را بر عهده گرفت.
وي بعد از پيروزي انقلاب و با شروع ناآرامي‌ها در كردستان به پاوه رفت و باقي عمر خود را در كردستان گذراند. در وصف خصايل اخلاقي محمد بروجردي، همين بس كه عموم مردم كردستان لقب «مسيح كردستان» را به او پيشكش كرده‌اند.
شهيد بروجردي علي‌رغم موقعيت درخشان و برجسته‌اي كه بين فرماندهان عالي رتبه نيروهاي مسلح انقلاب اعم از ارتش و سپاه داشت، چنان عزت نفس و تواضعي از خود بروز مي‌داد كه در بين تمامي رزم‌آوران جبهه‌هاي غرب و جنوب، اخلاص او زبانزد خاص و عام شده بود و با گسترش دامنه فعاليت قرارگاه حمزه سيدالشهدا(ع) در غرب، « بروجردي» ضرورت تشكيل يك يگان رزمي ويژه، جهت جنگ‌هاي غرب كشور را احساس كرد.
بر حسب همين ضرورت، او سازماندهي، آموزش و كادربندي «تيپ ويژه شهدا» را در دستوركار خود قرار داد و مسئوليت فرماندهي اين تيپ را نيز به سردار شهيد «ناصر كاظمي» محول كرد. وي روز اول خرداد سال 1362به همراه پنج تن ديگر از فرماندهان، به قصد انتخاب محلي مناسب براي استقرار تيپ ويژه شهدا شهرستان مهاباد را ترك كرد و با عبور از سه راهي مهاباد ــ نقده خودرو حامل محمد و دوستانش به مين برخورد كرد و به شهادت رسيد.

[url=http://www.dsrc.ir/news/view.aspx?nid=6302]لینک منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دبير ستاد بزرگداشت شهداي اطلاعات عمليات سپاه با اشاره به برگزاري نخستين يادواره شهيد «سيد كاظم كاظمي» شهيد اسوه اطلاعات و امنيت، گفت: برگزاري اين يادواره تداوم‌بخش مراسم‌ها و برنامه‌هاي پاسداشت شهداي اطلاعات امنيت سپاه در سال جاري خواهد بود.
سردار حسن شيرازي‌زاده در خصوص برنامه‌هاي انجمن سپاس، ستاد بزرگداشت 173 شهيد اطلاعات عمليات سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اظهار داشت: از ابتداي
سال 89 با تبيين و تدوين برنامه‌هاي مشخص، كار شناسايي و تكميل پرونده و فرم‌هاي مورد نياز بيش از 3هزار شهيد اطلاعات امنيت در سطح كشور توسط گروه‌هاي تحقيق استاني انجام شد.
وي افزود: از ميان شهداي شناسايي شده اطلاعات، 173 نفر كه مسئوليت اطلاعات را در دو حوزه اطلاعات عمليات و امنيت داخلي و خارجي به‏عهده داشتند، به عنوان «شهداي اسوه اطلاعات» تعيين شدند كه از ميان آنها شهيد «حسن باقري» و شهيد «سيدكاظم كاظمي» به عنوان شهداي شاخص اطلاعات معرفي شدند كه در اين راستا نخستين يادواره شهيد كاظمي به همت انجمن سپاس برگزار شد.
سردار شيرازي با اشاره به اهداف تبيين شده انجمن سپاس به منظور پاسداشت شهداي اطلاعات عمليات سپاه پاسداران، تكريم و احترام جايگاه شهدا و خانواده آنها، تكريم پيشكسوتان جهاد و شهادت در عرصه اطلاعات و امنيت، دفاع از كرامت انساني پيشكسوتان جهاد و شهادت در عرصه اطلاعات و امنيت، حفظ و ارتقاء فرهنگ انقلابي - اسلامي و ايثارگري در خانواده پيشكسوتان جهاد و شهادت در عرصه اطلاعات و امنيت، ارتقاء سطح علمي، فرهنگي، هنري، اجتماعي و اقتصادي پيشكسوتان جهاد و شهادت و خانواده آنان در جامعه، برنامه‌ريزي و ارائه راهكار در راستاي تأمين حقوق اجتماعي و رفاه پيشكسوتان جهاد و شهادت در عرصه اطلاعات و امنيت و خانواده آنها، تبديل دانش ضمني پيشكسوتان جهاد و شهادت در عرصه اطلاعات و امنيت به دانش عيني، انجام آموزش و تحقيقات در جهت اهداف انجمن سپاس و اعضاء و ارائه مشاوره به نهادهاي تصميم‌ساز و تصميم‌گير در راستاي رفع موانع قانوني و اجرايي اهداف فوق با رعايت منافع ملي را از مهمترين اين اهداف برشمرد.
دبير ستاد بزرگداشت شهداي اطلاعات عمليات سپاه در ادامه به برگزاري يادواره شهداي اطلاعات، نخستين يادبود سردار شهيد «سيد كاظم كاظمي» اشاره كرد و گفت: اين مراسم در مركز همايش‌هاي بين‌المللي صدا و سيما و با حضور وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، جانشين سازمان اطلاعات سپاه،‌ دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام و جمعي از مسئولان امنيتي كشور به همت انجمن سپاس برگزار شد.
وي افزود: در اين مراسم محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام درباره ويژگي‌هاي شهيد كاظمي سخنراني كرد. همچنين سردار حسيني قائم مقام سازمان اطلاعات سپاه نيز خاطراتي از شهيد كاظمي بيان و بر ادامه راه شهدا تأكيد كرد. در ادامه نيز دلنوشته‌اي توسط دختر شهيد كاظمي قرائت شد و در پايان از مادر، برادر، همسر و دو فرزند شهيد «سيد كاظم كاظمي» تجليل به عمل آمد.
سردار شيرازي در پايان خاطرنشان كرد: يادواره «چشمان آسماني انقلاب اسلامي» كه نخستين يادواره شهداي اطلاعت سپاه بود و همچنين نخستين يادواره شهيد كاظمي، گامي براي پاسداشت شهداي گمنامي است كه در سه دهه گذشته علي‌رغم تلاشي كه از جان مايه گذاشتند و اشراف اطلاعاتي را رقم زده‌اند تا امروز به لحاظ ماهيت فعاليت اطلاعاتي نقش و ياد آنها قابل ارائه نبوده است.

[url=http://www.dsrc.ir/news/view.aspx?nid=6301]لینک منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
يام تسليت مهندس زريبافان به مناسبت درگذشت مادر شهيدان معظم جهان آرا
نويد شاهد:معاون رئيس جمهور و رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران به مناسبت درگذشت مادر مكرمه شهيدان معظم جهان آرا پيام تسليتي صادر كرد.


به گزارش نويد شاهد به نقل از روابط عمومي بنياد شهيد و امور ايثارگران، متن پيام به اين شرح است:

در مكتب صبر زينب سلام الله عليها، مجاهدت به شكيبايي و صلابت در سرافرازي است.

مشق اين عاشقي و مشي اين تعالي، نشان افتخاري بر سينه جمله مادران معزز شهداست.

ازمنظر ادب و ارادت بر ساحت ايمان و مقام صبر بانوي ماجده ومؤمنه، ساره امامزاده شوشتري مادر بزرگوار شهيدان جهان آرا اداي احترام مي كنيم و از درگاه كرم كردگار علو درجات را براي ايشان مسئلت داريم.

اميد كه به فضل الهي در جوار فرزندان شهيدشان مشمول مغفرت و قرين رحمت ربوبي گردند.



مسعود زريبافان

معاون رئيس جمهور و خادم خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عروج مادر شهيد «محمد جهان آرا» و صفحات سفيد كتاب
نويد شاهد:پيكر زنده ياد «ساره امامزاده» مادر شهيدان علي، محمد و محسن جهان آرا، در حالي صبح امروز (21 شهريور 90) در بهشت زهرا به خاك سپرده شد كه هيچ نامي از اين مادر شهيد در كتاب هاي دفاع مقدس بُرده نشده است.


به گزارش نويد شاهد به نقل از خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) ،ناب ترين خاطرات از لحظه تولد تا كودكي، بالندگي، تحصيل، فعاليت هاي انقلابي، حضور در جبهه و شهادت هر يك از فرماندهان و رزمندگان شهيد را مي توان از زبان مادر آنان شنيد.

زناني كه فرزندان خود را براي روزهاي سخت پرورش داده اند و از جزيي ترين خصوصيات اخلاقي شان مطلع اند. غالب زندگي نامه هاي شهيدان دوران دفاع مقدس، بر اساس مصاحبه با افراد خانواده و همرزمان و بستگان آنان تدوين مي شود، اما ضبط و گردآوري اختصاصي خاطرات مادران شهيدان شاخص در قالب كتاب نيز ضروري به نظر مي رسد.

متاسفانه خاطرات و سخنان زنده ياد «ساره امامزاده» مادر شهيدان علي، محمد و محسن جهان آرا كه صبح امروز (21 شهريور 90) در بهشت زهرا به خاك سپرده شد، در هيچ كتابي منعكس نشده اند.

با توجه به نقش شهيد بي بديل، سردار محمد جهان آرا در مقاومت خرمشهر و ماه هاي آغازين جنگ تحميلي عراق عليه ايران، قصور محققان و متوليان ادبيات دفاع مقدس از گردآوري خاطرات مادر اين شهيد تامل برانگيز است.

تنها مجموعه كتاب هاي ويژه مادران شهيد، به همت موسسه انتشاراتي روايت فتح در دست و تدوين قرار دارد. اما نام «ساره امامزاده» در فهرست مجموعه كتاب هاي «مادران» ديده نمي شود.

بيماري مادر شهيد جهان آرا؛ دليل ضبط نكردن خاطرات
فرزانه مردي، مسوول تدوين مجموعه كتاب هاي «مادران» درباره چگونگي آغاز نگارش اين مجموعه به خبرنگار ايبنا گفت: وقتي مشغول تكميل كتاب «يادگاران» شهيد حسن باقري بوديم، احساس كرديم كه خاطرات مادران شهيد نيز قابل انتشار به صورت مجزا هستند. بنابراين، پروژه «مادران» را از سال 1382 آغاز كرديم.

وي با اشاره به انتشار دو جلد از مجموعه كتاب هاي «مادران» افزود: خاطرات مادر شهيد زرتشتي «فرهاد خادم» و شهيدان «محمد و اسدالله قاضي» امسال به چاپ رسيدند و خاطرات «كبري افشردي» مادر شهيد حسن باقري و مادر شهيدان «رضا و علي غياث وند» و «امير و مجيد و حميد آقاجان لو» در مرحله تكميل و آماده سازي قرار دارند.

اين بانوي نويسنده در پاسخ به سوال خبرنگار ايبنا درباره دليل بي توجهي به مادران سرداران و اميران شهيد و شاخص دفاع مقدس در انتخاب سوژه هاي مجموعه كتاب هاي «مادران»، گفت: بعضي از مادران اين شهدا از صحبت كردن با ما خودداري مي كنند يا به دليل كهولت سن، اطلاعات دقيقي در اختيار ما نمي گذارند.

مسوول تدوين مجموعه كتاب هاي «مادران» در ادامه به محدود بودن اطلاعات درباره سردار شهيد محمد جهان آرا اشاره كرد و افزود: چندين بار براي گفت وگو با مادر و خانواده شهيد جهان آرا اقدام كرديم، اما به جايي نرسيديم و تقريبا" مي توان گفت كه با ما همكاري نكردند. البته نبايد بيماري اين مادر شهيد را ناديده گرفت. اما سعي مي كنيم كه خاطرات او را از زبان فرزندان و نزديكانش گردآوري كنيم.

آيا كوتاهي، تنها از سوي متوليان دفاع مقدس است؟
سعيد حاج نصيري، معاون ادبيات بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس، كوتاهي متوليان اين حوزه در گردآوري خاطرات زندگي نامه زنده ياد «ساره امامزاده» را تاييد و خاطرنشان كرد: متاسفانه تدوين كتاب درباره شهداي هر استان، به اداره كل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس آن سپرده و تمامي بارها بر دوش آن ها گذاشته شده است.

وي با اشاره به شخصيت شامخ شهيد محمد جهان آرا، گفت: قطعاً خصوصيات دروني و لايه هاي شخصيتي هر شهيد، از ميان سخنان مادرش مشخص خواهد شد و در معرفي شهيد، مقدم بر هر شخص ديگري است.

پس از برقراري تماس با معاونت ادبيات و انتشارات اداره كل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان خوزستان، متوجه شديم كه متاسفانه كتاب خاصي با محوريت خاطرات مادر شهيد محمد جهان آرا در دست تدوين يا انتشار قرار ندارد.

مادر شهيدان دستواره هم در دنياي كتاب ديده نشده!
«سيده قدسيه مير اسماعيلي» مادر شهيدان سيد حسين، سيد محمد و سيد محمد رضا دستواره، قائم مقام لشكر 27 محمد رسول الله (ص) نيز يكي ديگر از مادران چند شهيدي است كه اواسط دهه 1380 در سكوت خبري دار فاني را وداع گفت.

متاسفانه هيچ يك از نويسندگان و محققان دفاع مقدس، گفت وگوي اختصاصي براي تدوين كتاب از اين مادر شهيد ضبط نكرده اند و اكنون، يكي از بهترين منابع دسترسي به خاطرات مربوط به قائم مقام لشكر 27 محمد رسول الله (ص) را از دست داده ايم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شهيد بهنام محمدي شيفته شهيد جهان آرا بود
نويد شاهد:مادر شهيد بهنام محمدي گفت:شهيد جهان آرا خيلي بهنام را دوست داشت و هميشه در مراحل مختلف عمليات او را با خود مي برد. بهنام هم شيفته شهيد جهان آرا بود. بهنام به من ميگفت : جهان آرا مثل دايي من است و من خيلي ايشان را دوست دارم. يكي از دلايلي هم كه باعث شد بهنام در شهر بماند و بجنگد همين علاقه بين او و شهيد جهان آرا بود.


به گزارش نويد شاهد به نقل از خبرگزاري حيات ، مادر شهيد بهنام محمدي است كه در حاشيه مراسم تشييع پيكر مادر شهيدان جهان آرا اظهار داشت:بهنام محمدي از همان ابتداي حمله عراق به خرمشهر دوشادوش ساير رزمندگان جنگيد. شهيد سيد محمدعلي جهان آرا فرمانده بهنام بود. بهنام با اينكه سن و سال كمي داشت ولي دو تا تانك دشمن بعثي را منفجر كرد. بهنام در كنار ساير رزمندگان يكماه مقاومت كرد و بالاخره به آرزويش كه شهادت بود رسيد.

وي افزود:تا بهنام من زنده بود عراقي ها خرمشهر را نتوانستند بگيرند. دشمن خيلي از بهنام ميترسيد چون از ناحيه او بسيار ضربه ديده بود. هنگامي كه ما مجبور شديم شهر را ترك كنيم من به بهنام گفتم بيا برويم تو سن كمي داري و نميتواني بجنگي. بهنام گفت: اگر من و امثال من نجنگيم دشمن شهر و ناموس ما را مي گيرد و به آن تعرض ميكند.


شهيد جهان آرا خيلي بهنام را دوست داشت و هميشه در مراحل مختلف عمليات او را با خود مي برد. بهنام هم شيفته شهيد جهان آرا بود. بهنام به من ميگفت : جهان آرا مثل دايي من است و من خيلي ايشان را دوست دارم. يكي از دلايلي هم كه باعث شد بهنام در شهر بماند و بجنگد همين علاقه بين او و شهيد جهان آرا بود.

مادر شهيد بهنام محمدي به رابطه فرزندش با شهيد جهان آرا اشاره كرد و ادامه داد: ما و خانواده شهيد جهان آرا در خرمشهر همسايه بوديم. مادر شهيدان جهان آرا كه امروز مراسم تشييع پيكر ايشان است به واقع خيلي خانم خوبي بودند. ايشان قبل از انقلاب خانه شان محل جلسات انقلابيون و پناهگاه جوانان انقلابي فراري از دست ساواك بود. و افراد سرشناسي چون شهيد مطهري و ديگر افراد انقلابي آن زمان به خانه ايشان رفت و آمد داشتند.

وي افزود:فرزندان ايشان هم قبل از انقلاب فعاليت هاي انقلابي زيادي داشتند. شهيد علي جهان آرا زير شكنجه هاي ساواك به شهادت رسيد. شهيد محمد جهان آرا نيز قبل از انقلاب يكسال در زندان هاي رژيم شاه بود. خانواده خيلي انقلابي اي داشتند.
گفتني است،شهيد بهنام محمدي رزمنده 13 ساله خرمشهري است كه در كنار شهيد سيد محمد جهان آرا در مقاومت جانانه خرمشهر دوشادوش ديگر همشهريان مقاومت كرد.
انتهاي پيام/ز

لینک خبر:
http://www.navideshahed.com/fa/index.php?Page=definitionnews&UID=315441

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اوسطوره‌ی نبرد اتلاتی فاو از میان ما رفت


با کمال تاسف درگذشت ناخدا یکم ستاد منصور معتمدی را به اطلاع همه دوستان

و همکا ران آن مرحوم میرسانیم.


همین کافیست که بدانید ایشان برای فریبعراق و متهدینش زحمات زیادی کشیدند و مجبور به

مسا فرت‌های خطرناک به ترکیه سوریه مصر و آلمان شدند. تا سرانجام اعرقیها فریب خورده و نیرو‌های

خود را به کردستان فرستادند. بدون اجرای عملیات فریبنده اطلاعاتی تسخیر فاو غیر ممکن بود.

ایشان جان ده ها هزار بسیجی را در عملیات سرنوشت ساز فاو نجات دادند


جناب معتمدی 15 اکتبر 2011 دار فا نی را وداع کردند

روحشان شاد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.