HHL

جدیدترین پیشنهاد به آمریکا: خط ارتباط ویژه مستقیم با ایران

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

من هم می دونم که هدف آمریکا تجاور از حدود خودش است
و اگر کاری بکند بهانه هم جور می کند
اما با این روش نیرو های ما با غافلگیری کمتری برخورد می کنند و اگر درگیری پیش بیاید احتمال ناخواسته بودنش کمتر از 10 درصد می شود و فرماندهان مطمئن تر تصمیمی می گیرند
حال که شما گفتی این استاندارد ها موجود است و اجرا می شوند حرفی نمی ماند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من برام سوال هست که نیروی دریایی کشوری که با ما در تخاصم کامل و بلند مدت است 10 هزار کیلومتر دورتر از مرز های کشورش در مرزهای آبی ما چکار میکنه؟
درسته که خلیج فارس بخشی از آبهای آزاد را در خود جای داده ولی دلیل نمیشه اونجا بشه حیاط خلوت نیروی دریایی دشمن.
ما میتونستیم در همین چند ساله اخیر از اونا آتو بگیریم و هر از گاهی اونا را بشدت تهدید کنیم اگر خواهان درگیری نبودیم.
ولی نیروی دریایی ما هیچ کاری نکرد. در انفعال مطلق! اصلا خوب نیست این وضیعیت. من به عنوان یک ایرانی خجالت میکشم از این وضعیت :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر بنده اگر آمریکا چنین در خواستی رو به طور رسمی بده ایران باید دست بالا بگیره و این پیشنهاد رو نه تنها رد کنه بلکه تعداد قایق های تندرو را زیاد تر کنه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شرق- توپی که فرماندهان نظامی و رسانه‌های آمریکایی بیش از دو هفته پیش به زمین ایران انداخته‌اند، هنوز زیر پای مقامات جمهوری اسلامی است و در زمین خودی پاس‌کاری و حفظ می‌شود.

این بار بازیکن پا به توپ علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه بود که او نیز به سرعت آن را در اختیار شورای‌عالی امنیت ملی قرار داد و گفت: «شورای‌عالی امنیت ملی تصمیم‌گیرنده درباره تلفن سرخ میان ایران- آمریکاست.»

دو هفته پیش بود که رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا، از فقدان «خط ارتباطی بحران» بین تهران - واشنگتن ابراز نگرانی کرد و در ادامه مطبوعات این کشور بر وجود این کانال ارتباطی تاکید کردند. دریاسالار «مایکل مالن»، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا، با بیان اینکه «فقدان هرگونه رابطه‌ای بین دو دولت ایران و آمریکا می‌تواند مشکل‌ساز باشد»، افزود: «حتی در تیره‌ترین روزهای جنگ سرد امکان گفت‌وگو و تماس بین رهبران آمریکا و اتحاد شوروی برقرار بود.»

مطبوعات آمریکایی در تحلیل سخنان رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا نوشتند که واشنگتن مایل است برای موارد اضطراری، یک کانال ارتباطی مستقیم – یا به اصطلاح یک تلفن سرخ - برای تماس با مقامات ایرانی در اختیار داشته باشد.

آمریکایی‌ها نگرانند که به ویژه در خلیج‌فارس، برخوردهای کوچک میان نیروهای دو کشور یا یک حادثه پیش‌بینی‌نشده، به بحرانی بزرگ بینجامد. با وجود آنکه این پیشنهاد رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا تنها در حد حرف باقی ماند و به‌طور رسمی در اختیار مقامات جمهوری اسلامی قرار نگرفت، محمود احمدی‌نژاد در جریان سفر به نیویورک، به منظور شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد از برقراری «خط ارتباطی بحران» بین ایران و آمریکا و همچنین از «هر وسیله‌ای که بتواند از درگیری‌ها و جنگ‌های بالقوه جلوگیری کند»، استقبال کرد.

این در حالی است که سردار احمد وحیدی، وزیر دفاع دولت جمهوری اسلامی نظر دیگری داشت و تاکید داشت که اساسا نیاز به وجود این خط ارتباطی نیست، چراکه خروج نیروهای فرامنطقه‌ای از منطقه و عدم دخالت از سوی آنها در مسایل منطقه باعث می‌شود تنشی در منطقه ایجاد نشود.

با وجود آنکه واکنش واشنگتن نسبت به سخنان مقامات جمهوری اسلامی سکوت بود، رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه هفته گذشته در جریان نشست خبری خود درباره این پیشنهاد که کم‌کم در حال کهنه شدن است، گفت: هر راهی که بتواند کمک کند تا تنش و درگیری در منطقه به وجود نیاید، مورد توجه همه کشورها قرار می‌گیرد.

او در عین حال گفت: این پیشنهادی بود که صرفا توسط برخی از مقامات نظامی آمریکایی داده شد و ما به صورت رسمی چنین چیزی را دریافت نکردیم. سخنگوی وزارت امور خارجه با وجود تاکید مبنی بر اینکه تهران هنوز به طور رسمی این پیشنهاد را دریافت نکرده است، گفت: این یک پیشنهاد بوده و تصمیم‌گیری در این زمینه بر عهده شورای‌عالی امنیت ملی است.

بر این اساس باید منتظر ماند تا رسانه‌های داخلی سراغ مقامات شورای‌عالی امنیت ملی بروند و نظر آنها را درباره این پیشنهاد جویا شوند؛ پیشنهادی که به نظر می‌رسد بیش از آمریکایی‌ها برای ایرانی‌ها جذاب و قابل توجه شده است.


http://www.irdiplomacy.ir/fa/news/32/bodyView/16830/پاس‌کاری.طرح.تلفن.سرخ.ایران‌ـ.آمریکا.در.تهران.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
big_grin :mrgreen: icon_wink fddddddd :thinking: rolling_on_the_floor

[color=red]
ارسال شکلک بدون متن ممنوع است
تکرار نشود.
sina12152000[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سر اینکه اونا از فاصله ی 10000 کیلومتری اومدن بیخ ریش ما باهاشون مذاکرم بکنیم! icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ایران با این وضع اقتصادی آمریکا دیگه دلیلی نداره ارتباط برقرار کنه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر من هرگز نباید چنین ارتباطی رو برقرار کرد

اگه ما با خط ارتباطی موافقت کنیم یعنی حضور عالی جنابان آمریکایی رو در خلیج فارس پذیرفتیم

دیگری اینکه ترس آمریکایی ها در باره برخورد ایران با نیروهای آمریکایی به طور قابل ملاحظه ای می ریزد و اطمینان خاطری برای آمریکایی هاست تا این شیاطین اهداف تا ابد شومشان را در منطقه با آسودگی بیشتری انجام دهند

سوم اینکه جناب رئیس جمهور محترم درخواست نیامده آن را پذیرفته در صورتی که مسولان نظامی کشور با آن مخالفت کرده من جمله خود وزیر دفاع، شورای عالی امنیت ملی هم که هنوز تصمیمی در این باره نگرفته و این دوباره اختلاف را درباره ارتباط با آمریکا بین مسولان نظام و دولت محترم بر سر این موضوع وجود آورده(و این خود فتنه ای ست)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ضمن احترام به شخص رئیس جمهور ولی باید گفت متاسفانه ایشان برای تصمیم گیری در این خصوص کاره ای نیستند و این گونه مسائل به نیروهای نظامی و به راس آنها یعنی رهبر معظم انقلاب بر می گردد ....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]ضمن احترام به شخص رئیس جمهور ولی باید گفت متاسفانه ایشان برای تصمیم گیری در این خصوص کاره ای نیستند و این گونه مسائل به نیروهای نظامی و به راس آنها یعنی رهبر معظم انقلاب بر می گردد ....[/quote]

مشکل اینجاست که جناب رئیس جمهور محترم دخالتشو کرده و با جون دل پذیرفته روی چه اصولی نمی دانم یا شایدم فکر کرده می خواستن خط ارتباطی سیاسی یا اقتصادی راه بندازن....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نكته ي جالب اينه كه تمام مبلغ قرامت به صورت سيگار ! به ايران تحويل داده شد سيگار آمريكايي كه دولت وقت هم اون رو وارد بازار كرد ( شايد بعضي ها اون دوران رو يادش باشه سيگار هاي آمريكايي در بازار زياد شده بود) وقتي هم كه تموم شد به يك باره در نماز جمعه تهران اعلام شد كه: آقايون دولت اين سيگاراي آمريكايي رو جمع كنيد از بازار. فرداشم سيگار آمريكايي ناياب شد....
همين......

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
علت اصلی اعلام نیاز به چنین رابطه بر خلاف این گفته هست ! اونها میخوان بفهمن آیا مقامات بلند پایه ایران از بروز چنین درگیری هایی هراس دارند یا نه ! و اگر داشته باشند این میتونه منجر به یک پیمان (البته شفاهی) امنیتی ! و یک سری قول دادن ها از سوی ایران بشه . این یعنی وجود مشکل و ترس در ایران ! .

.[/quote]
تحلیل خوبی بود، به نظرم این تحلیل بیشتر با واقعیت سازگاری داره

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
The U.S. government issued notes of regret for the loss of innocent human life. The government never admitted wrongdoing, and did not accept responsibility nor submit an apology to the Iranian government.[6]

In February 1996 the United States agreed to pay Iran US$131.8 million in settlement to discontinue a case brought by Iran in 1989 against the U.S. in the International Court of Justice relating to this incident,[30] together with other earlier claims before the Iran-United States Claims Tribunal.[5] US$61.8 million of the claim was in compensation for the 248 Iranians killed in the shootdown ($300,000 per wage-earning victim, $150,000 per non-wage-earner). It was not disclosed how the remaining $70 million of the settlement was apportioned. Further compensation was paid for the 38 non-Iranian deaths. The payment of compensation was explicitly characterized by the US as being on an ex gratia basis, and the U.S. denied having any responsibility or liability for what happened.

The incident overshadowed U.S.-Iran relations for many years. Following the explosion of Pan Am Flight 103 six months later, the British and American governments initially blamed the PFLP-GC, a Palestinian militant group backed by Syria, with assumptions of assistance from Iran in retaliation for Iran Air Flight 655. The cause of the crash was later determined to be a bomb associated with the Libyan intelligence service.[39]




http://en.wikipedia.org/wiki/Iran_Air_Flight_655

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر من نباید پذیرفت که هیچ بلکه بایدهم تعداد گشتی های مرزی خلیج فارس بیشتر بشه هم تنش بین ناوگان پنجم دشمن و نیروی دریایی سپاه و ارتشمون.
البته بچه ها این هم بگم که من که دوره نظیر به نظیر برای آموزش رفته بودم روز امتحان هر کس به مدت پنج دقیقه باید یکی از قایق های تندرو رو میروند و تاآخر هم میرفتیم نزدیک مرز (مرز دریایی آبهای نیلگون خلیج فارس)و بر میگشتیم . وقتی رسیدیم نزدیک مرز (حدود 8 قایق تندرو مجهز به کاتیوشا و دوشیکا بودیم)یه ناو جنگی آمریکایی رو دیدیم فقط این رو بگم که توپ بود انواع تجهیزات رو داشت مارو که دید با آخرین سرعتی که میتونست از مرز آبی ما دور شد . icon_wink
میخواستم بگم که ببینید تا چه اندازه از ما ترس دارن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.