hadi222

مقایسه پدافندهای S400 vs Thaad

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

قسمت سوم اس 400 :
رادار:
رادار اس 400 توانایی شناسایی 100 هدف در فاصله 400 کیلومتری را داراست که می تواند با 12 هدف همزمان درگیر شود که نوع این اهداف بسته به موشک هایی است که استفاده می شود.

موشک ها:
40N6 موشک فوق دوربردی است که توانایی انهدام اهداف کند در فاصله 400 کیلومتری را دارد . به خاطر اندازه ی بزرگ و قدرت مانور کم عموما برای رهگیری اهداف کوچک مثل جنگنده ها و موشک های کروز مناسب نیست.

48N6 موشک دوربرد با توانایی انهدام اهداف در فاصله 250 کیلومتری.

9M96 موشک کوتاه برد که توانایی انهدام اهداف هوایی در فاصله 120 کیلومتری را دارد .این موشک بالاترین احتمال برخورد را با اهداف کوچک ء سریع و مانور پذیری مانند جنگنده ها دارد.

توانایی انهدام ضد بالستیک این سیستم بیشترین حد مجاز دز پیمان موشک های ضد بالستیک امریکا و شوروی است.
[align=center]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/5P85TE2-Stowed-Missiles_ru-1S.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/_MG_1734.jpg[/img][/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
قسمت اخر تاد:
پس از پرتاب موشك تاد ، اطلاعات هدف توسط رادار باند X براي آن ارسال مي گردد .هنگاميكه سوخت موشك پايان يافت ، سرجنگي از پيشران جدا مي شود . سر جنگي مجهز به سيستم هدايت و كنترل وضعيت پرواز مجزاييست كه مسئوليت انجام مانورهاي لازم را براي رسيدن به نقطه برخورد بر عهده دارد . جستجوگر اينفرارد موجود در دماغه ، سرجنگي را به سمت هدف هدايت مي كند . در نقطه برخورد ، سرجنگي همانند يك گلوله به موشك بالستيك برخورد كرده و با استفاده از انرژي جنبشي آن را نابود مي سازد .

برنامه هاي نيروهاي نظامي آمريكا آن بوده كه تا سال 2008 ، 80 تا 90 لانچر ،18 رادار و 1422 موشك آماده نمايند .

برنامه سيستم تسليحاتي تاد يك برنامه رو به رشد و در حال تغيير است كه براي بررسي عملكرد آن ، در دوره هاي زماني مختلف آزمايشات مكرري در نظر گرفته شده تا قابليتهاي اين سيستم بهتر مشخص گردد :
نوامبر 2005 – تست موفق پرواز موشك
مي 2006 – مجتمع سازي كامل چهار جزء اصلي سيستم تسليحاتي تاد ( رادار ، فرماندهي كنترل آتش ، لانچرها و موشكها )
جولاي 2006 – اولين موفقيت در انهدام يك هدف واحد در ارتفاعات بالاي جو
سپتامبر 2006 – بررسي داده هاي سيستم تاد از نظر تشخيص موشك هاي بالستيكي كه تهديدي به حساب نمي آيند . ( موشكهاي بالستيكي كه از كنترل خارج شده اند و يا به منطقه بي خطري در زمين اصابت مي كنند . )
ژانويه 2007 – آزمايش موفق انهدام يك موشك شبه اسكاد در ارتفاعات بالاي جو
آپريل 2007- انهدام موفق يك موشك شبه اسكاد در ارتفاعات مياني جو
ژوئن 2007- تست پرواز موفق موشك در ارتفاعات پائين جو
اكتبر 2007 – انهدام موفق يك موشك شبه اسكاد در خارج از جو
ژوئن 2008 – انهدام موفق يك موشك شبه اسكاد با كلاهك جدا شونده در ارتفاعات مياني جو. موشك هاي چند مرحله اي موشكهايي هستند كه در آن سر جنگي از پيشران يا پيشران ها جدا مي شود . در اين آزمايش سيستم تاد موفق شد نسبت به شناسايي ، رهگيري ، تشخيص هدف اصلي از بين قطعات موشك و انتخاب نقطه برخورد اقدام نمايد .
[align=center]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thaad-system-3-2-l~0.gif[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thaad_l5.jpg[/img][/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با اجازه آقا هادی من یکم در مورد جزییات خاص سیستم S-400 و سامانه های راداریش توضیح بدم .

- یکی اینکه موشک نوع 9M96 و بخصوص مدل ارتقا یافته اش ، 9M96E2 که در پدافند S-400 استفاده شده و دارای برد 120 کیلومتر هست ، مانند موشک THAAD و PAC-3 از اثر مستقیم انرژی جنبشی (Kinetic) برای انهدام هدف استفاده میکنه ، طبق وبسایت Global security ، دقت این موشک با استفاده از تکنولوژی خاصی در موتور پیشرانه بنام "موتور کنترل عرضی" (transverse control engine) به شدت افزایش یافته . این تکنولوژی تا امروز در هیچ موشک دیگری استفاده نشده است .

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/S-400_Launch.jpg[/img]

مورد دوم در مورد رادارهاست ، سیستم S-400 بطور پیش فرض از 3 رادار استفاده میکند : رادار مراقبتی فاز آرایه 91N6E Big Bird که روی فرکانس 2 گیگاهرتز کار میکند و توانایی کشف موشکهای بالستیک تا برد را نیز دارد ، برد این موشک حدود 400 کیلومتر است و قابلیت کشف 100 هدف (در مدلهای ارتقا یافته 200 هدف) و درگیری همزمان با 12 هدف را دارد . سیستم نرم افزاری این رادار همانند SPY-1 Aegis قابلیت قسمت بندی و جستجو در یک منطقه ی محدود را به رادار Big bird میدهد .

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/5N64SBig-Bird-A-S.jpg[/img]

رادار دوم این سیستم که آنهم یک رادار مراقبتی و کشف هدف است ، رادار سه بعدی 96L6 است . طراحی این رادار بصورت خودکششی و بر پایه شاسی MZKT-7930 استکه تحرک فوق العاده ی (برای فرار از موشکهای ضد رادار) به این رادار میدهد . یکی از خصوصیات ویژه ای که این رادار را (علاوه بر رادار Big bird) به مجموعه ی رادارهای سیستم S-400 اضافه کرد ، قابلیت کشف اهداف پنهانکار (Stealth) است . این رادار روی باند C کار میکند و همانند رادار Big bird ، از تکنیک عوض کردن سریع فرکانس (Fast hopping mode) برای جلوگیری از اخلال استفاده میکند .

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/96L6E-Deployed-Missiles_ru-2S%5B1%5D.jpg[/img]

اما رادار سوم ، رادار درگیری 92N6 Grave Stone (سنگ قبر) هست که براساس رادار Tomb Stone ارتقا یافته و از نظر ظاهری کمی شبیه به رادار 96L6 است . این رادار دارای قدرت سیگنال بیشتری نسبت به Tomb stone است و با استفاده از توان پردازنده ی قدرتمند Elbrus-90 قابلیت ردیابی 100 هدف ، اولویت بندی تهدیدها ، درگیری همزمان با 6 هدف و هدایت موشکهای سامانه ی S-400 (بصورت لینک رادیویی ، هدایت نیمه راداری و TVM رو داره .

رادار Grave stone قابلیت اسکن و ردیابی همزمان (Scan while Track) را داراست و با قضاوت از روی رادار Tomb Stone متوجه میشیم که حداقل توانایی رادار جدید ، قابلیت ردیابی اهداف با سطح مقطع راداری پایین (تا 0.02 مترمربع) را داراست . تبادل اطلاعات بین این رادار و سیستم مدیریت نبرد 30K6E بصورت خودکار انجام میشود . سازندگان از استفاده از "تدابیر رادیکالی" در طراحی این رادار برای جلوگیری از اخلال سخن به میان آورده اند ، اما جزییات این تدابیر اعلام نشده است .

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/Grave_Stone_engagement_radar_-_S-400.jpg[/img]

اس-400 بنا به شرایط نبرد میتواند از سامانه های دیگر مثل سامانه های ESM چون Vega و Kalouchga استفاده کند .
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
cheka عزیز ممنون بابت توضیحات تکمیلیتون
خیلی توی کاملتر شدن مطالب کمک کرد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اینم قسمت اخر اس 400 :mrgreen: (چون دیدم یک نکته نسبتا مهم داره گفتم بزارم براتون)

[b]علاقه مندی خارجی[/b]: در سال 2007 ریانووستی گزارش داد که منابع ان تایید کرده اند که این سیستم در چند سال اینده صادر نخواهد شد.

یک مدل ساده شده از اس 400 موسوم به HQ-19 به طور مشترک با چین توسعه یافت.چین بیشتر هزینه این پروژه را پرداخت کرد. عکس های نمونه ی چینی در می 2009 توسط Jane's Information Group منتشر شد. روسیه همچنین این سیستم ها را به امارت متحده عربی و یونان پیشنهاد کرده است.

در نمایشگاه بین المللی دفاعی استانبول در سال 2009 ترکیه نسبت به خرید این سیستم ها ابراز علاقه کرد.

نایب رئیس مجلس دومای روسیه خواستار تحویل سریع سیستم اس 400 به ایران شد.

http://www.presstv.ir/detail.aspx?id=21983§ionid=351020602

در اگوست سال 2009 ریانووستی گزارش داد که بلاروس 2 گردان از این سیستم را درخواست کرده است . ایران و هند هم نسبت به خرید ان ابراز علاقه کرده اند . در برنامه موشک دفاعی دوربرد ترکیه هم این سیستم با پاترویت پاک3 رقابت میکند ارتش ترکیه در سال 2010 تصمیمش را خواهد گرفت.

در سال 2009 گزارش شد که یک معامله 2 میلیارد دلاری بین عربستان سعودی و روسیه برای تحویل 8 گردان از این سیستم ها انجام شده است.

کره جنوبی با کمک الماز یک ورژن بومی از اس 400 را به نام M-SAM Cheolmae-2 ( ساخته خواهد شد .
تحت توسعه قرار داده است.در این پروژه شرکت سامسونگ کره با تالس همکاری خواهد داشت این سیستم شامل یک رادار باند ایکس که توسط تالس و سامسونگ با همکاری الماز روسیه ساخته می شود و لانچر ها توسط صنایع سنگین دوسان کره(این شرکت در ساخت نیروگاه های اتمی هم فعال است)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
داداش هادی دستت درد نکنه خیلی ممنون بابت ایجاد تاپیک

این بخش آخر هم خیلی جالب بود به خصوص این بخش (کره جنوبی با کمک الماز یک ورژن بومی از اس 400 را به نام M-SAM Cheolmae-2 ساخته خواهد شد . ) البته اگر تایید شده باشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]داداش هادی دستت درد نکنه خیلی ممنون بابت ایجاد تاپیک

این بخش آخر هم خیلی جالب بود به خصوص این بخش (کره جنوبی با کمک الماز یک ورژن بومی از اس 400 را به نام M-SAM Cheolmae-2 ساخته خواهد شد . ) البته اگر تایید شده باشه[/quote]
بعید می دونم چون کره ی جنوبی متحد امریکاست و امکانش بسیار پایین است که الماز فناوری های خاص خود را به راحتی در اختیار یک کشور رقیب بگذارد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]کره جنوبی با کمک الماز یک[b] ورژن بومی [/b]از اس 400 را به نام M-SAM Cheolmae-2 ( ساخته خواهد شد .
تحت توسعه قرار داده است.در این پروژه شرکت سامسونگ کره با تالس همکاری خواهد داشت این سیستم شامل یک رادار باند ایکس که توسط تالس و سامسونگ با همکاری الماز روسیه ساخته می شود و لانچر ها توسط صنایع سنگین دوسان کره(این شرکت در ساخت نیروگاه های اتمی هم فعال است)[/quote]

M-SAM Cheolmae-2 ورژن بومی اس-400 نیست . سیستم M-SAM نتیجه ی انتقال تکنولوژی دانگرید شده ی اس-300 روسیه به کره ی جنوبی بود که در نهایت هم قابلیت هاش (برد درگیری و ...) کمتر از اس-300 اصلی روسیه است .

به دنبال رونمایی از اس-400 ، کره ای ها هم تصمیم گرفتند با کمک روسیه و شرکت آلماز ، M-SAM رو ارتقا بدن . بدین منظور قرار شد موشک جدید Cheolmae-2 (توجه کنید ، موشک نه سیستم پدافندی) که ورژن صادراتی موشک 9M96 سیستم اس-400 و با برد تنها 40 کیلومتر (در مقابل برد 120 کیلومتری موشک اصلی) هست ، با حمایت فنی شرکت روسی Fakel (شرکت تولید کننده ی موشکهای S-400) ساخته بشه و در سیستم M-SAM مورد استفاده قرار بگیره ، اما انتقال تکنولوژی کل S-400 به کره ی جنوبی انجام نخواهد گرفت.


[img]http://www.lignex1.com:8001/eng/images/business/img_product03_04.jpg[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چند قابلیت بودن و امتحان از پیش داده اس300 .اس400 رو تایید میکنه حالا بحث اینه که اس400 چند منظوره است ولی اون نه..}ولی شما قدرت رادار{برد .تفکیک پذیری تشخیص دقیق موقعیت موشک رو نگفتید در ضمن شما قدرت مانور پذیری وسرعت موشک تاد رو نگفتید من که نمیدونم اگه کسی میدونه کیست مرا یاری کند :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خدمت جناب hadi222 سلام عرض ميكنم و خسته نباشيد به خاطر اين تاپيك زيبا و مفيد كه جاش خالي بود و همچنين آقاي GOEBBELS كه خيلي زحمت كشيدن.
من يك سري عكسها و سايتهاي جالب در مورد THAAD دارم كه چند تاشو با اجازه اينجا ميذارم فقط ببخشيد كه بعضياش حجمش زياده:
اول اين عكسو ميذارم براي دوستي كه گفته بود THAAD همون PAC-3 هست فقط بردش بيشتره.نه اين طور نيست در PAC-3 خود موشك مانور ميده تا به هدف برخورد و منهدمش كنه ولي در THAAD سرجنگيه اون در فاز نهايي از موشك جدا ميشه و خودش رو به هدف ميكوبونه.
البته اين سرجنگي از نوع EKV و MKV-L كه در موشك GBI (دفاع موشكيه زمين پايه) استفاده ميشه نيست و همين طور هيچ شباهتي به سرجنگيه SM-3 كه از نوع LEAP هست نداره بلكه گونه اي هست كه قرار بود در موشكهاي سيستم KEI استفاده بشه كه با كنسل شدن اون پروژه گونه كوچك ترش در THAAD به كار گرفته شد.

[align=center]
[img]http://www.deagel.com/library1/medium/m02006120800142.jpg[/img]


[img]http://files.turbosquid.com/Preview/2010/12/03__03_36_00/thaadstages.jpg529851d2-7c7a-4ab7-830b-b20bf422c009Larger.jpg[/img]


[img]http://files.turbosquid.com/Preview/2010/12/03__03_36_00/thaadscene2.jpg488f9137-c600-4ddb-8c6e-7edafc8d64b1Larger.jpg[/img]
[/align]
و اينم عكسي كه تفاوتشون رو از نزديك نشون ميده.به ترتيب از بالا PAC-3 و PAC-3 MSE و THAAD
[align=center][img]http://www.deagel.com/library1/medium/m02010061500020.jpg[/img]


[img]http://www.fas.org/spp/starwars/program/thaad1-200.jpg[/img]


[img]http://www.lockheedmartin.com/data/assets/mfc/Photos/MFC_THAAD_photo1_m.jpg[/img]


[img]http://blog-imgs-18.fc2.com/f/o/l/followme2/08ja-thadd-2.jpg[/img]


[img]http://blog-imgs-18.fc2.com/f/o/l/followme2/08ja-thadd-1-1200pix.jpg[/img]


[img]http://www.fas.org/spp/starwars/program/thaad-inter11.jpg[/img]


[img]http://www.aviationweek.com/media/images/awst_images/large/AW_08_17_2009_703_L.jpg[/img]


[img]http://www.aviationweek.com/media/images/awst_images/large/AW_08_17_2009_704_L.jpg[/img]

[/align]
در پايان ميخوام چند تا منبع خيلي خوب معرفي كنم كه مطالب بسيار مفيدي دارن.حتما ببينيدشون . از دوستاني هم كه تواناييه ترجمه دارن خواهش ميكنم به اين سايتها عنايتي داشته باشند چون اطلاعات فارسي ازش خيلي كمه:

http://www.deagel.com/library/THAAD-missile-warhead_m02006120800142.aspx

http://weapons.technology.youngester.com/2009/06/theater-high-altitude-area-defense.html

http://www.defenseindustrydaily.com/thaad-reach-out-and-touch-ballistic-missiles-updated-02924/

http://www.lockheedmartin.com/products/thaad/THAADPhoto1.html

http://www.turbosquid.com/3d-models/dxf-army-thaad-missile/459405

http://defense-update.com/features/2009/october/air-defense_141009.html

اينم يه سايت در مورد كل برنامه سپر دفاع موشكي:
http://cryptome.org/eyeball/bmd/bmd-eyeball.htm]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در مورد تاد مي دونم كه موشك علاوه بر هدايت راداري ، در فاز نهايي بايد هدف را ببيند و آن را مورد اصابت قرار دهد . همانطور كه در تصوير زير مي بينيد در يك آزمايش دو موشك تاد به سمت يك موشك بالستيك شليك شد .
http://www.aviationweek.com/media/images/awst_images/large/AW_08_17_2009_704_L.jpg
كه پس از برخورد موشك اول ، موشك دوم بزرگترين قطعه باقيمانده را به عنوان هدف در نظر گرفت و آنرا مور اصابت قرار داد .
( به كور شدن موقت seeker دقت كنيد . )
خب سوال من در مورد سامانه اس -400
آيا اين سامانه قابليت همانگي با ساير سيستمهاي راداري را دارد يا خير ؟ آيا موشك قابليت هدايت توسط سامانه هاي ديگر را دارد ؟ نوع هدايت موشك چيست ؟
موشك چگونه هدف را تشخيص مي دهد ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من به اس-۴۰۰ رای میدم چون از نظر قابلیت های راداری و موشکی بسیار قابل انعطاف تر و قابلیت های بیشتری داره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]اس-400[/b]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/S400_in_01.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_S400_in_01.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/S400_in_01.jpg]لينگ عكس[/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/S400_in_02.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_S400_in_02.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/S400_in_02.jpg]لينك عكس[/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/S400_in_03.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_S400_in_03.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/S400_in_03.jpg]لينك عكس[/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/S400_in_04.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_S400_in_04.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/S400_in_04.jpg]لينك عكس[/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/S400_in_05.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_S400_in_05.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/S400_in_05.jpg]لينك عكس[/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/S400_in_06.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_S400_in_06.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/S400_in_06.jpg]لينك عكس[/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/S400_in_08.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_S400_in_08.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/S400_in_08.jpg]لينك عكس[/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/S400_in_09.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_S400_in_09.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/S400_in_09.jpg]لينك عكس[/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/S400_in_07.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_S400_in_07.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/S400_in_07.jpg]لينك عكس[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.