Sorena_Noshad

قایق تندروی راکت انداز سراج 1 نیروی دریایی سپاه

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[quote]درسته که این قایقها کاربری زیادی برای بستن تنگه هرمز و حمله به ناوهای تجاری خواهند داشت ولی‌ برای ضربه زدن به یک نیرو دریایی پیشرفته هیچ عصری نخواهند داشت...
۱۲ آپاچی راحت ۳۰۰ تا از این قایق‌ها را به راحتی‌ غرق می‌‌ کنند...

ما باید درصدی از قایق‌ها تندرو خود را مجهز به سیستمها و موشک‌ها ضدّ هوایی کنیم وگرنه حتا قایقها تندرو ما که مجهز به موشک‌ها ضدّ کشتی کروز هستند عصری چندان ضدّ یک نیرو دریایی پیشرفته نخواهند داشت
[/quote]
[b]البته دوست عزیزم قایق های تند روی ما اثر بسیار زیادی درمقابل دشمن خواهند داشت نه عصری[/b]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در میان انواع تجهیزات و سامانه های دفاعی به نمایش درآمده در رژه بزرگ نیروهای مسلح، چند سامانه برای اولین بار بود که میهان این مراسم باشکوه بودند.

رژه بزرگ نیروهای مسلح که روز پنجشنبه طبق روال سنوات گذشته همزمان با اولین روز از هفته دفاع مقدس در جوار حرم ملکوتی امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی برگزار شد، میزبان برخی از دستاوردهای مهم دفاعی در حوزه های موشکی، راداری، هواپیماهای بدون سرنشین، شناورهای سطحی و زیر سطحی، پروژه های نبرد هوایی و ... بود که در هم اکنون در یگان های رزم سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران بکارگیری می شوند.

موشک های سجیل، قدرF، قیام، شهاب یک، زلزال، نازعات، S200، نور، کوثر، نصر، ناوشکن جماران، ناوچه سینا، شناور تندروی ذوالفقار، رادارهای نبو، کاستا، مطلع الفجر، پروژه های هوایی سجیل، قائم، یاسر، قدر، ریتارد، عصر67، قاصدک و بمب های هوشمند قاصد 3، زیر سطحی غدیر، تانک رخش و شبدیز، نفر براق و ... از جمله تجهیزاتی بود که در این رژه به نمایش درآمدند.

اما در این میان تعدادی از دستاوردهای مهم دفاعی نیز برای اولین بار بود که در رژه بزرگ نیروهای مسلح حاضر می شدند که برخی از مهمترین آنها به شرح زیر است:

* نسل جدید تانک ذوالفقار

[img]http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRSdkutWxEsrqV4d_g5ZU42tTSTZu92fdRzKd104H6c3-PZno7Y[/img]
این تانک یکی از مهمترین دستاوردهای نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که با توجه به ویژگی های خاص آن به یکی از مهمترین سامانه های رزم زمینی این نیرو در میدان نبرد تبدیل شده است.

تانک ذوالفقار تانکی است متناسب با شرایط اقلیمی که به دلیل ارتفاع کمتر، نسبت به تانک های دیگر در فاصله ۸۰۰ متری دارای استتار فوق العاده ای است.
[img]http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSryzySWQ_9yccooLMFNN2_CCO0PXqGkYPiyrtpz7_gEcf-ptie[/img]
این تانک از جنبه های فنی کاملا بهینه شده و دارای سامانه کنترل آتش پیشرفته رایانه‌ای و مسافت سنج لیزری مدرن بوده و فن آوری ساخت آن کاملا بومی شده است.
رژه بزرگ نیروهای مسلح امسال میزبان جدیدترین نمونه ساخته شده از تانک ذوالفقار مجهز به سامانه های جدید موشکی بود.

* سکوی پرتاب قارعه
در طراحی و ساخت این سکوهای پرتاب از جدیدترین فناوری های شلیک موشک بهره گرفته شده بطوری که "قارعه" می تواند موشک های کروز دریایی را از ساحل به سمت اهداف مورد نظر مانند انواع شناورهای جنگی هدایت کند.

* تیربار اخگر
[img]http://www.up.vatandownload.com/images/br1u0ve4m6ejaiyvo1s8.jpg[/img]
سلاح اخگر محصولی از پروژه "محرم" با دارا بودن کالیبر 7.62 میلی‌متر و با برد موثری بیش از دو هزار متر قابلیت نصب برروی زمین و خودرو را دارد.
[img]http://www.up.vatandownload.com/images/ngb89di5ed6itt5ak823.jpg[/img]
این سلاح با نواخت تیر بالا که قادر به ایجاد دیوار آتش با نواخت چهارهزارالی 6 هزارتیر در دقیقه است، برای مقابله با انواع اهداف زمینی و هوایی ارتفاع پایین به کار گرفته می‌شود.
[img]http://www.up.vatandownload.com/images/i0lwbk9kgdnun471fj.jpg[/img]
تیرباز اخگر سال گذشته با حضور امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش رونمایی و به سازمان رزم این نیرو افزوده شد.

* موشک مافوق صوت خلیج فارس
[img]http://www.up.vatandownload.com/images/u31ar8757cuzj5ekkrvc.jpg[/img]
موشک هوشمند و بالستیک "خلیج فارس" یک موشک مافوق صوت و کشتی‌زن با برد 300 کیلومتر بوده و تفاوت آن با موشک‌های قبلی این است که دیگر موشک‌ها عمدتاً با سرعتی زیر صوت و به صورت کروز عمل می‌کردند اما "خلیج فارس" با سرعتی مافوق صوت و به صورت بالستیک از سطح زمین شلیک شده و به صورت عمودی از ارتفاع بالا می‌تواند هرگونه ناو و یا شناور دشمن را مورد هدف قرار دهد.
موشک "خلیج فارس" به صورت هدایت ترکیبی عمل کرده به طوری که جستجوگر آن در فاز نهایی بر روی هدف قفل می کند و در این حالت هرگونه شناور دشمن هیچ راه گریزی از اصابت این موشک که کلاهکی با حدود 650 کیلوگرم مواد منفجره دارد، نخواهد داشت
[img]http://www.up.vatandownload.com/images/4mlht96utk7wavvnvodb.jpg[/img]
سوخت موشک "خلیج فارس" جامد است و این موشک توسط مرکز تحقیقاتی نیروی هوافضای سپاه طراحی و توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به تولید انبوده رسیده است.
همزمان با رژه نیروهای مسلح در تهران، موشک خلیج فارس در شهرهای بوشهر و بندرعباس نیز به نمایش درآمده است.

* سکوی پرتاب سه فروندی زلزال

در رزمایش اخیر موشکی سپاه با نام پیامبر اعظم6 بود که برای اولین بار، راکت‌های زمین به زمین سوخت جامد زلزال از روی لانچرهای سه تایی شلیک شدند که این امر شلیک تعداد بیشتری از موشک‌های زلزال در مدت زمان کم را امکان‌پذیر کرده و موجب می‌شود تا تعداد موشک‌های بیشتری برای شلیک در آنِ واحد آماده شوند.
تا پیش از این راکت های زلزال قابلیت پرتاب همزمان از روی لانچرهای دوتایی را داشتند.
سکوهای سه فروندی زلزال از دیگر دستاوردهای مهمی بود که برای اولین بار میهمان رژه بزرگ نیروهای مسلح بود.

* موشک صاعقه
[img]http://www.up.vatandownload.com/images/14u58xqsef9jfm8oyt6.jpg[/img]
صاعقه از جمله موشک‌های مهم دریایی است که به صورت کروز عمل کرده و می تواند انواع اهداف دریایی از جمله ناوهای جنگی را در فاصله بیش از 300 کیلومتری مورد هدف قرار دهد.
[img]http://www.up.vatandownload.com/images/9meyt5gjiv8sz45dktqg.jpg[/img]
این موشک دریایی سال گذشته در رزمایش بزرگ نیروی دریایی سپاه پاسداران با موفقیت شلیک و به هدف مورد نظر اصابت کرد.


* قایق های پرنده "باور"
[img]http://www.up.vatandownload.com/images/owrla3jful8ej830hout.jpg[/img]
مهرماه سال گذشته بود که سه اسکادران قایق پرنده باور2 به نیروی دریایی سپاه پاسداران تحویل داده شد.
باور 2 محصول طراحی و ساخت مشترک سازمان‌های صنایع دریایی و هوایی و دانشگاه صنعتی مالک اشتر وزارت دفاع‌، یک پرنده اثرسطحی است که مأموریت گشت‌زنی و شناسایی بر روی دریا را انجام می‌دهد.
[img]http://www.up.vatandownload.com/images/z9u6s5sx0f52qm8flujg.jpg[/img]
تجهیز این قایق های پرنده به موشک، تیربار، دوربین‌های دید در شب و دید در روز‌، ضبط و ارسال تصاویر و اطلاعات مورد نظر را از ویژگی این سامانه است که با قابلیت‌ و سرعت بالا، امکان جابه‌جایی در دریای خراب را داشته و با توجه به قابلیت پروازی، امواج بلند دریایی تاثیری بر روی آن نخواهد داشت.
[img]http://www.up.vatandownload.com/images/o8i8u86bzg9nk0ku40x.jpg[/img]
جمهوری اسلامی ایران جزو معدود کشورهای جهان است که به دانش و قابلیت طراحی، ساخت و آموزش قایق‌های پرنده دست پیدا کرده که البته در کشورهای خاورمیانه این قابلیت و توان تنها در اختیار ایران قرار دارد.

* رادار علیم
"علیم" از جدیدترین سامانه های راداری در نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که می تواند به صورت پسیو اقدام به شناسایی پرنده‌های مهاجم کند.
این سامانه بومی قابلیت کشف و شناسایی پرنده های دشمن را تا فاصله 250 کیلومتری دارد.

* اژدر والفجر
این اژدر بومی با قابلیت پرتاب از از شناورهای زیرسطحی، دارای توان عملیات در شرایط ناپایدار دریایی و کاربرد در آب های کم عمق دریا بوده و مجهز به سیستم ایمنی و تسهیل پیشرفته است.

[img]http://www.up.vatandownload.com/images/d7lpv01qple5k4oqia0v.jpg[/img]
سامانه اژدر والفجر که در فرآیند طراحی و تولید خود انواع آزمایش های مهم میدانی دریایی شامل تست‌های کنترلی و فرمان پذیری و تست‌های دریایی آشیانه یابی و تست‌های آشکارسازی را با موفقیت انجام داده است، یکی از پیچیده ترین سلاح‌های دریایی است که به طور حتم نقش مهم و تعیین کننده ای در ارتقای توان دریایی و کارآمدی شناورها و زیردریایی های جمهوری اسلامی ایران خواهد داشت.
اژدر والفجر که اخیرا همزمان با 31 مرداد روز صنعت دفاعی، با حضور رییس جمهور رونمایی شد، با سرجنگی 220 کیلوگرمی توانایی انهدام شناور سنگین دشمن را دارد.

این هم از آخریش که دوستان زحمت کشیدن و در بارش مفصل توضیح دادن* شناور تندروی سراج

این شناور راکت انداز یکی از سریع ترین قایق های تندروی جهان محسوب می شود که برای طراحی و ساخت آن از پیشرفته ترین و جدیدترین فن آوری های روز جهان استفاده شده است.

[img]http://www.up.vatandownload.com/images/5lv4s379lm6j6urylhvr.jpg[/img]
بدنه این شناور تندرو از جنس فایبرگلاس بوده و به امکانات پیشرفته بومی مخابراتی و ناوبری الکترونیکی نیز مجهز است.
طراحی کابین در شناور سراج یک به گونه ای است که در سرعت بالا، داخل کابین ارتفاعات و صدا احساس نمی شود و در شرایط طوفانی دریا، سرنشینان آن شدت امواج را احساس نمی کنند.
این هم یه تصویر از داخلش که ظاهرا دوستان میخواستن ببیند.
[img]http://www.up.vatandownload.com/images/euxv77pjbicn91dyquq.jpg[/img]

دوستان فقط شرمنده که زیاد شد آخه بعضی مطالب رو با تحقیق جدا جدا بیرون آوردم و عکس های زیادی رو هم آپلود کردم آخه میگن شنیدن کی بود مانند دیدن.
راستی این جریان سر لشکر و امیر و ... اینها هم خیلی باحاله جای ندیدم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]کار مجهز کردن قایق های تندرو به پدافند موشکی کوتاه برد در دستور کاره ولی ما هنوز پدافند بومی به درد بخوری نداریم وگرنه هم واسه جماران هم واسه موج2 میگذاشتیم چند روز پیش اعلام شد که کار های پایانی خودش رو پدافند موشکی میگذرونه و به زودی اعلام میشه به احتمال زیاد بر روی قایق ها هم نصب خواهد شد.

ببخشید من نمیدونستم اپاچی تو نیروی دریایی خدمت میکنه icon_cool !!!

فکر کنم منظور شما سوپر کبرا ها باشه

شما چرا این حرف رو میزنید شما برید تو فروم های خارجی اسم قایق های موشک انداز میاد از ترس میخوان بمیرن.

شما فکرش رو بکن بیش 150 تا قایق که هر کدوم به دو موشک کوثر و نصر 1 مجهز هستن با چند ناو چیکار میکنن؟

اینم چند تا عکس از یک حمله با راکت توسط بر و بچ سپاه:

http://8200.6.img98.net/out.php/i72159_132350-254.jpg

http://8200.6.img98.net/out.php/i72160_132351-808.jpg

http://8200.6.img98.net/out.php/i72161_132352-366.jpg

تازه این ها سرعتشون از سراج خیلی کمتره![/quote]
در همین رزمایش چند نفر از بچه های سپاه با اتش پشت لوله های کاتیوشا ی خودی شهید شدند!
یه نگاهی به فاصله با هدف بکنید
به نظرتون از این فاصله...؟
مطمئن باشید استفاده از قایق های کاتیوشا دار در مقابل ناو های پیشرفته امکان پذیر نیست و این قایق ها حداکثر برای زدن کشتی های تجاری مناسب هستند(فیلم های حمله همین قایق ها در جنگ تحمیلی وجود داره که از فاصله 50 متری دارن کشتی تجاری رو می زنن)
فقط و فقط موشک های کروز روی این قایق ها اونا رو به اون ترکیب ترسناکی که ازش صحبت می کنید تبدیل می کنه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
میگم چرا از موشک تاو یا نمونه های مشابهش روی اینجور قایقها استفاده نمیشه؟یعنی قدرت نفوذش از این راکتها بیشتر نیست؟فکر کنم هم بردش بیشتر باشه.هم هدایت شوندست،و خیلی مزیتهای دیگر هم داره.فکر کنم تنها برتری راکتها به چیزی مثل طوفان اینه که ارزونتره و تعداد بیشتری میشه ازش رو یک قایق نصب کرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بله من هم موافقم.

ولی در زمان حال باید از هرچیزی که آسیب میرسونه استفاده کرد چون دشمن ما کم کسی نیست.

امیدورام بزودی همه قایق هامون به موشک های نصر 1 که برد بیشتری از کوثر دارن مجهز بشن و بتونیم راکت انداز ها رو برداریم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فکر نمیکنم که ما جدید ترین قایق های تند رومون همینها باشن میدونین آخه تزو تو کتاب هنر جنگ آورده که همیشه کاری کن که دشمن فکر کنه هیچی نداری و مغرور بشه و همه هم این رو میدونن و با این حال شما فکر میکنید این آخرین تکنلوژی ما در ساخت قایق تند رو باشه.!!!!!! icon_cool

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نه خیر ولی راهبرد سپاه همینه سرعت و بزن و در رو.

این ها پیشرفته ترین هاش نیستن قایق های باور ذوالفقار و..... که به موشک مجهز هستن کابوسی وحشتناک هستن و موقعی وحشتانک تر میشه که بدونی سپاه به گفته خیلی ها حدود: 1000 قایق تندرو در انواع مختلف داره icon_cool البته ما تایید یا تکذیب نمیکنیم :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون از نوشتار دوست عزیز، ولی ای کاش بجاب بحث در مورد مشخصات در مورد وظایف در صحنه نبرد بیشتر صحبت می کردید


قطعا سپاه اینقدر هزینه برای اینجوری پیچوندن قایقهای بلایندر نداده که ازشون برای راکتهای 107 استفاده کنه

همونطور که ما هیچوقت بمب افکنهای نهاجا رو با موشکها و بمبهای عملیاتیشون نمی بینیم،

به نظر من
اگر نداسا رو مثل نیروی زمینی فرض کنیم، قایقهاس سراج مثل یگانهای تکاوری و مخصوص نداسا هستند
این قایقها با توجه به سطح مقطع کمشون و سرعت بالاشون ( تقریبا برابر سرعت عملیاتی کبری های نیروی دریایی امریکا) می تونن به سرعت خودشون رو به نزدیکی ناوهای امریکایی که وضیفه پدافند هوایی رودارند برسونن و بدون هیچ درگیری اضافه ای با شلیک یک تیک موشک کوثر یا چند تیر موشک ضد تانک به پل فرماندهی یا رادارهای بزرگ آرایه فازی و سیستم فالانکس ( که بردش کمتر از یک موشک ضد تانک مثل تاوه )




اگر یه نگاهی هم به داخل سراج بندازیم با توجه به اون نمایشگر بزرگ ال سی دی و و بقیه تجهیزاتی که روشون پوشونده شده میشه فهمید هدف بیش از راکتهای 107 میلی متریه قطعا

[img]http://img.irna.ir/1389/13890601/209568/209568-341407.jpg[/img]

اما حتی اگر راکت 107 هم سلاح اصلی بمونه یک در هزار
با هماهنگ کردن این راکت با اون رادار کوچیک میشه به راحتی در یک عملیات ضربتی از فاصله 5 تا 7 کیلومتری یک آتشباری دقیق رو روی ناوهای جنگی سنگین اجرا کرد
توی این آتشباری قطعا بسیاری از سیستمهای حساس که روی عرشه هستند مثل موشکهای هارپون، سیستم SM-3 و رادارها و حسگرهای الکترونیک از کار خواهند افتاد و عملا ناو به یک طعمه راحت برای موشکهایی مثل رعد یا کرم ابریشم تبدیل خواهد شد.

البته با نصب موشکهای میثاق یا ایگلا و یه سیتم اپتیکی مثل فینیکس سراج پدافند فوق العاده ای در برابر حملات هلیکوپتر خواهد بود:

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/rxoa60ztv3mwalq6gs5.jpg[/img]

ایالات متحده برای این تیپ حملات هیچ چاره یا تاکتیک در یایی نداره

می مونه هلیکوپتر ها و هواپیما ها،
هلیکوپتر ها رو بدونید جرات نزدیک شدن نخواهند داشت چون برای مثلا شلیک هلفایر در فاصله 5 کیلومتری ( این فاصله خیلی ایده آله و نرم لانچ رو 4 کیلومتر به پائین هست) باید خودشون رو در معرض موشکهای دوش پرتاب این قایقها قرا بدند،

تهدید مهمتر هواپیماهای مسلح به موشکهایی مثل ماوریک یا بریمستون هستند، البته سرعت بالای بلید رانر ها و سط-ح مقطع کمشون اینجا صحنه رو خیلی به نفع ما تغییر میده اما برای قطع تهدید هواپیما ها باید مجهز به سیستمهای برد بلند مثا اس-200 یا 300 در خشکی و میانبرد مثل شاهین یا استاندارد در دریا باشیم تا بتونن تاپ کاور رو فراهم کنن برای سراجها البته خیلی بعیده که ماوریک بتونه یک هدف با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت رو مورد اصابت قرار بده اما ماوری تنها سلاح موجود در زرادخانه نیروی هوایی امریکا برای برخورد با سراج و امثال اونه

[img]http://www.greendevils.pl/technika_wojskowa/lotnictwo/f-18/f18ef_load.jpg[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگه ما یه سیستم ماهواره ایه گل و مرتب مثل آمریکا داشتیم چی میشد ... اونها همین الانش هم بخاطرهمین سیستم های جدید ماهواره ایه که خیلی شاخ شدن .انشاالله ما هم به همین زودی ها بچه های هوا فضا یه ماهواره توپ میفرستن هوا که راهت بتونه نیرو هارو هدایت کنه اون وقت تو دهن همه میزدیم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بله حتما . سعی میکنم که تو تاپیک بعدی بیشتر در مورد نحوه بکار گیری و عملکرد این ده تا محصول جدید صحبت کنم حتما.
با تشکر از انتقادتون

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
قطعا این شناور با این سرعت و قدرت مانور بالا فقط به یک راکت انداز ختم نمیشه و برای همین هم اسمش رو گذاشتم سراج 1 برای این که هنوز ادامه داره و به احتمال زیاد نمونه بعدی با موشک های نصر 1 و ازدر افکن خواهد بود. icon_cool

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اگه ما یه سیستم ماهواره ایه گل و مرتب مثل آمریکا داشتیم چی میشد ... اونها همین الانش هم بخاطرهمین سیستم های جدید ماهواره ایه که خیلی شاخ شدن .انشاالله ما هم به همین زودی ها بچه های هوا فضا یه ماهواره توپ میفرستن هوا که راهت بتونه نیرو هارو هدایت کنه اون وقت تو دهن همه میزدیم.[/quote]
داشتن یک موقعیت یاب ماهواره ای بومی برای همه ی کشورهایی که قصد تبدیل شدن به یک نیروی نظامی بلقوه را دارند لازم و ضروری است اما در مورد این قایق های تندرو باید گفت یکی از عوامل برتری این قایق های تندرو مستقل بودن این قایق ها از سامانه ای مانند gps هستش.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بله درسته اما من منظوری در رابطه با این شناور ها و اصلا نیروی دریایی نداشتم منظور من نیروی زمینی بودش که اتکای کشور هم فعلا روی همین نیرو هستش.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]بله درسته اما من منظوری در رابطه با این شناور ها و اصلا نیروی دریایی نداشتم منظور من نیروی زمینی بودش که اتکای کشور هم فعلا روی همین نیرو هستش.[/quote]
نه،اصلآ اتکای کشور به نیروی زمینی نیست گرچه نیروی زمینی بسیار قدرتمندی داریم اما نیروی بازدارنده ی ما همین نیروی دریایی و نیروی موشکی (چه افندی و چه پدافندی) هستش.جی پی اس ایرانی هم در اینده ساخته خواهد شد.
در ضمن از شما دوست عزیز خواهش می کنم تاپیک را منحرف نکنید این تاپیک مربوط به قایق تندروی سراج است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
plz go kandat icon_cool

[color=red]در این سایت انگلیسی تایپ کردن یا فینگلیش تایپ کردن ممنوع است .... لطفا دقت فرمایید[/color]
[color=red]ehsan_animator[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.