امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

همون توپهاي روي ناو ,با گلوله هاي مجاورتي و تاخيري ترکش شونده ,بخوبي از پس قايق
ها بر ميان البته در فاصله زير چهار کيلومتر.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان بهتره خودمونو گول نزنیم الان دیگه توی دهه 80 میلادی نیستیم که قایق های تند روی ما به راحتی بتونن به ناوچه ها و ناوهای امریکایی نزدیک بشن و از فاصله نزدیک اونا رو با موشکاشون هدف قرار بدند ازجنگ نفتکشها به بعد امریکا فهمید که قایق های تند رو تهدیدی برای ناو های عظیم الجثه به حساب میان و طرحهایی و برای مقابله با این موضوع اماده کرده است. با تمام نیرو اماده همچین رویارویی هست. لازمه به همه اساتید یاد اوری کنم که هیچ کشوری فن اوری روز خودشو(رو در خصوص تهدید های بالقوه) در معرض دید عموم مخصوصا دشمنای خودش نمیزاره.ودوست عزیز در صورت رویارویی امریکا ناوگان بیشتری به سمت خلیج فارس راهی میکنه(مانند رویارویی های قبلی که ناوگان فکر میکنم سوم و پنجم امریکا در منطقه حضور داشتند) و از کمک کشورهای عربی مانند جنگ عراق به خوبی استفاده میکند.در رویارویی نظامی باید واقعیات رو کاملا دید و قبول کرد نه دستاوردهای خودمونو کوچیک ببینیم نه بزرگ و نه دشمن رو ضعیف و نه بیش از حد قوی باید واقعیات رو دید و بر اساس اون طرح چید.باید بدونیم که ما در این جنگ احتمالی تنهاییم.متاسفانه در بیشتر تایپیک ها من میبینم یا دوستان قدرت نظامیه دشمن رو خیلی خوار میشمرندو یا چند نفر از دوستان انقدر دشمن رو بزرگ میبینن که پیش از شروع جنگ احتمالی به نفع دشمن میدون رو خالی کردند.من از دوستان استدعا دارم که واقع بین باشند شاید قایق های تند روی ما بتونند ضرباتی به دشمن وارد کنند ولی این ضربات انقدر مهلک نیست که نیروی دشمن رو زمین گیر کند پس ما باید به دنبال طرحهای جایگزین باشیم که با هزینه کمتر ضربات مهلک تری بر بدنه نیروی دریایی دشمن وارد کنیم. به امید سربلندی و بزرگی ایران عزیز
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگه ناو ها پشتیبانی هوایی نداشته باشند قایق تندرو با موشک برد بلند نتیجه میده ولی با وجود پشتیبانی هوایی تلفات قایق ها زیاد میشه و احتمال داره نتونن کارایی داشته باشن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]همون توپهاي روي ناو ,با گلوله هاي مجاورتي و تاخيري ترکش شونده ,بخوبي از پس قايق
ها بر ميان البته در فاصله زير چهار کيلومتر.[/quote]
دقيقا همين طوره و قبل از اين فاصله هم پهپادهاشون مثل predator ميتونن با هلفاير و گريفين بيان سراغ قايقا.اون سلاح انرژي جنبشي رو كه آقاي TAHA-SH گفتن من شخصا خيلي قبولش دارم و آينده متعلق به اوناست ولي حالاحالا ها كار دارن تا يه چيز به درد بخور ازشون دربياد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسم الله

سلام
دوستان خواهشا مطالب احساسی مانند واقع بین باشیم و ... بیان نکنند. اگر می خواهید واقع بین باشید عمل کنید و تحلیلی واقع بینانه ارائه دهید.

بیایید شرایط را برای یک شبیه سازی مهیا کنیم :

در یک شبیه سازی حالات مختلف برای هر پارامتر می تواند وجود داشته باشد که ضرب همه این حالات در هم باید بررسی شود. این حالات را با اسامی هم رده مانند حالت الف، ب،.../سبز،آبی، قرمز،.../کرکس، شاهین، عقاب،... نشان خواهیم داد، اگر خدا بخواهد

حالت1. آمریکا موفق به سرکوب پدافند هوایی شده است و برتری هوایی مطلق دارد.
حالت2.آمریکا پدافندهای جزایر را سرکوب کرده و پدافندهای داخل خاک ایران موجودند.
حالت3.آمریکا اقدام به سرکوب پدافند هوایی جزایر و سواحل کرده ولی هنوز عملیات سرکوب در جریان است و نتیجه آن مشخص نشده است.
حالت4.آمریکا موفق به صدمه جدی به پدافندها نشده و پدافندها عملیاتی اند.
------------
حالت الف. نیروی هوایی ایران برگ دیده نشده ای در آستین ندارد و همه توان آن میزان باقی مانده از دفاع مقدس + مهاجران عراقی است.
حالت ب. نیروی هوایی ایران اقدام به بهبود هواپیماهای خود کرده است اما تعداد آن مثل بالاست.
حالت ج. نیروی هوایی ایران تعداد محدودی هواپیمای مدرن در اختیار دارد مثلا 30 عدد میگ 31
حالت د. نیروی هوایی ایران تعداد زیادی هواپیمای مدرن دارد که پنهان کرده بود یا بهبودهای اساسی در هواپیماهای خود داده مانند توانایی رهگیری و شکار از 100+ ک.م برای فانتوم
-----------
حالت عقاب. حضور اف22، بی 2، اف 35، بی 52 و بهترین دارایی های هوایی آمریکا
حالت شاهین. حالت متوسطی که در آن اف 22 و احتمالا بی 2 شرکت نمی کنند اما اف 35 حضور دارد.
حالت کرکس. اف 22، 35 و ب 2 حضور ندارند.
-----------
حالت حمله. ایران در وضعیت حمله به ناوگان آمریکا و هدف ایران نابودی ناوگان و هدف آمریکا دفاع است.
حالت دفاع. آمریکا در وضعیت حمله برای پیاده کردن نیرو، شلیک موشک، پرواز دادن هواپیما، و ... برای حمله و ضربه زدن به ایران است و ایران در صدد دفاع و جلوگیری از این امور
----------
حالت غافلگیری. ایران انتظار [b]این حمله دریایی[/b] آمریکا را نداشته و هنوز آرایش موثری نچیده.
حالت هشیاری. ایران انتظار این حمله دریایی آمریکا را داشته و آرایش نیروی خود را سامان داده.
-----------
حالت موشک حداکثر. وجود موشکهای یاخونت، سانبرن، موسکیت، و قابلیت پرتاب آنها در ایران
حالت موشک حداقل. موشکهای بالا در اختیار ایران نباشند و تنها موشکهای کروزی مانند نور و قادر و نصر و کوثر که از آنها اطلاع دقیق داریم موجود باشند.

[color=red]دوستان حالات دیگری که می تواند در شبیه سازی موثر باشد بیان کنند.
ضرب حالات مختلف یک سناریو را تشکیل می دهد. سناریوی فعال که مورد بررسی می باشد اعلام می شود.
لطفا کسی خارج از سناریوی اعلام شده نظر ندهد تا هنگامی که سناریو بررسی قابل قبولی شده و بسته شود و سراغ سناریوی بعدی برویم.
بعد از بسته شدن سناریو ها می توان [b]درخواست [/b]باز شدن دوباره را داد. اما باید تا باز شدن دوباره صبر کرد.[/color]

سناریوی اول : حالات 1-الف-عقاب-دفاع-هشیاری-موشک حداقل

[b]فرض [/b]می کنیم آمریکا برتری مطلق در هوا داشته باشد و ایران هم نتواند از هوا یا سطح با آن مقابله کند. در این هنگام ناوگان آمریکا قصد نزدیک شدن برای پیاده کردن نیرو در ساحلی از ایران را دارد.
ایران با داشته های زیر :
قایقهای تندرو :
عاشورا
سراج

قایقهای پرنده:
باور 2

قایقهای اژدرافکن:
کلاس تیر IPS 18

ناوچه های موشک انداز:
گربه چینی CAt 14
کلاس پیکاب IPS 16
کلاس تندر ( Hudong )
کلاس سینا (همان کلاس کمان یا کمباتانت مثل ناوچه پیکان)
کلاس باور

ناو محافظ (کوروت)
کلاس بایندور

ناوشکن (فریگیت):
کلاس الوند
کلاس موج (جماران)

زیردریایی ها
طارق
غدیر
نهنگ

هواناوها : [url=http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=16832&postdays=0&postorder=asc&start=30]تاپیک مربوطه/url]


موشک کروز : موشکهای قادر (200 ک.م.) نور(150 ک.م.) کرم ابریشم (؟ ک.م.) نصر و کوثر (30 ک.م.)
موشک بالستیک خلیج فارس
پهپادهای مسلح کرار
پهپادهای شناسایی
هلیکوپترهای سی استالیون
هلیکوپترهای شاهد

دوستان در تکمیل داشته های طرف آمریکایی کمک کنند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]بنام خدا و با تبریک تولد امام هشتم
خوب با فرض صحبت دوستم lord-Soldier و به امید بررسی طرح ضد این روش - روش زیر چیزیه که الان آمریکا داره روش بطور جدی کار میکنه و اهداف سریع مثل قایقهای ما رو با گلوله های انرژی جنبشی میزنه


ركوردي تازه در جنگ‌افزار
نابودی هدف در ۱۶۰ کیلومتری با ۸ برابر سرعت صوت
فناوری - مرکز جنگ سطحی نیروی دریایی آمریکا در ویرجینیا مدعی ابداع سلاح جدیدی شده که می‌تواند با استفاده از انرژی جنبشی 33مگاژول، هر هدفی را تا فاصله 160 کیلومتری با سرعتی هشت برابر سرعت صوت منهدم کند.


به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، این ابرسلاح پس از انجام آزمایش‌ها در میدان تیر نیروی دریایی آمریکا به عنوان قوی‌ترین سلاح دنیا شناخته شده است.

پس از شلیک توسط توپ الکترومغناطیسی در مرکز جنگ سطحی نیروی دریایی، گلوله با انرژی جنبشی 33 مگاژول (33 میلیون ژول) از لوله آن خارج شد. این رکوردی جهانی برای انرژی تولید شده در لوله سلاح و 3 برابر بیشتر از رکوردهای پیشین است.

یک مگاژول برابر انرژی جنبشی خودرویی یک تنی است که با سرعت 161 کیلومتر بر ساعت ( 44.7 متر بر ثانیه) حرکت می‌کند و این درحالی است که تاثیر قدرت ضربه این پرتابه 33 برابر بیشتر است؛ به عبارت دیگر، می‌توان اثر این گلوله را با برخورد کامیونی 33 تنی که با سرعت 161 کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند، مقایسه کرد.

هر گلوله این سلاح فقط چند دقیقه لازم دارد تا مسافت 160 کیلومتری را بپیماید و با دقت و سرعتی فراتر از اسلحه‌های معمول به هدف برخورد کند. البته گلوله دارای ماده انفجاری نیست و در اثر ضربه منفجر نمی‌شود، بلکه از انرژی جنبشی فوق‌العاده زیاد خود برای متلاشی کردن هدف بهره می‌برد. این همان روشی است که دولت‌های چین و آمریکا طی سال‌های 2007 و 2008 برای نابودی ماهواره‌های ازکارافتاده آزمایش کردند.

توپ مغناطیسی به جای استفاده از عاملی انفجاری مانند باروت از موج عظیمی از انرژی الکتریکی استفاده می‌کند و به همین دلیل می‌تواند گلوله را در سرعت‌های نزدیک به 8 ماخ (8 برابر سرعت صوت، حدود 2720 متر بر ثانیه یا 9800 کیلومتر بر ساعت) شلیک کند. دانشمندان معتقدند با پیشرفت فناوری این سلاح تا سال 2025، قدرت آن دوبرابر می‌شود و می‌تواند گلوله را در شش دقیقه تا 320 کیلومتری پرتاب کند.
[img]http://www.khabaronline.ir/Images/News/Smal_Pic/images/position1/2010/12/multimedia_pics_1389_9_science_309.jpg[/img]

[img]http://khabaronline.ir/images/2010/12/10-12-17-9155311.jpg[/img]
منبع:خبرآنلاین

حالا با این فرض تو فاصله 10 کیلومتری با فرض حرکت زاویه ای به سمت ناو(ونه موازی با اون)
باید دید با سرعت 70 گره تغییر مسافت زاویه ای اون چقدره - حتی با حالت حداکثر انحراف هم بدلیل اینکه این شلیک بدون شعله است قایق نمیتونه از شلیک اون باخبر بشه و نهایتا اگه تا 4 ثانیه به مسیر قبلیش ادامه بده- مسیرش با کامپیوتر محاسبه شده و 4 ثانیه بعد گلوله به نقطه تقاطع خط سیر گلوله و قایق میخوره - این گلوله فیوز مجاورتی هم میتونه داشته باشه
درهرحال توفاصله زیادتر ممکنه گلوله از نوع هدایتی باشه
خوب حالا ما درمقابل تجهیز ناوهای آمریکا به این سلاح چیکار میتونیم بکنیم؟[/quote]

به نظر من این طرح یه طرح تخیلیه که به وفور در فیلم های هالیودی و رسانه های آمریکایی دیده میشه، بهتره که خیلی روی این مسائل فکر نکنید، حتی اگر هم حقیقت داشته باشه مربوط به چند دهه آینده است و ما باید براساس قدرت فعلی طرفین قضاوت کنیم.

ضمنا در مورد کارایی این طرح در مقابل قایق های تندرو دو نقطه مبهم وجود داره:

1- یک کشتی از فاصله 4 کیلومتر به اون طرف عملا زیر سطح افق قرار میگیره (بدلیل دایره ای بودن کره زمین). حالا این سلاح چطور میخواد یه هدف رو در فاصله 160 کیلومتری نابود کنه؟

2- رهگیری: آمریکایی ها به دلیل اینکه فناوری رادار های OTH رو دارن شاید بتونن از نزدیک شدن قایق های تندرو باخبر بشن، اما شلیک گلوله های hit to kill حتی با فیوز های مجاورتی نیاز به رهگیری دقیق با خطای کمتر از چند متر داره که عملا غیر ممکنه حتی با رادار های پیشرفته ماورای افق. حالا اونا چطور میخوان یه قایق فایبرگلاس که ممکنه اصلا تو رادار هم دیده نشه رو رهگیری کنن؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
Lord-Soldier
با سلام
شما یا عامل دشمنی یا یک ضد انقلاب یا فیلم جنگی و هالیوودی ببین که داری به سود دشمن نظر خواهی میکنی.
شایدم نمیدونی کدوم جبهه داری میجنگی


این مقایسه اگر کمکی به دشمن نکنه راه حل مناسب رو به اونا میده هرچند اونا فکر همه جا رو کردن به نتیجه مطمئن نرسیدن اگر رسیده بودن حمله میزدن

با تشکر
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کلی گشتم قیلتر نشدشو پیدا کنم این تست توپ مغناطیسیه تکنولوژی خاصی نداره که می گید هالیوودیه همون شتاب دهنده الکترومغناطیسه توش گلوله شتاب می دن با این نمی شه قایق فراتر از خط افق زد چون گلوله تقریبا خط مستقیم می ره

http://www.military.com/video/guns/naval-guns/railgun-update-from-general-atomics/904431955001/

جناب seginem اینکه روش مقابله با روش خودمون رو بفهمیم خیلی خوبه تازه اونا که فارسی بلد نیستن icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
gama
با سلام
کاری نداره چند تا خائن استخدام خودشون دارن از من و تو فارسی بلد تر و دارن تو همین سایت فعالیت مستمر میکنن و من و شما هم میشناسیمشون
هر از چند گاهی لو میرن غیبشون میزنه با آیدی جدید میان
برای همین هم بنده دیگه بحث نظامی شدید و جدی با کسی نمیکنم و فقط نظاره گر هستم و نظرات سطحی میدم برادر
با تشکر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]gama
با سلام
کاری نداره چند تا خائن استخدام خودشون دارن از من و تو فارسی بلد تر و دارن تو همین سایت فعالیت مستمر میکنن و من و شما هم میشناسیمشون
هر از چند گاهی لو میرن غیبشون میزنه با آیدی جدید میان
برای همین هم بنده دیگه بحث نظامی شدید و جدی با کسی نمیکنم و فقط نظاره گر هستم و نظرات سطحی میدم برادر
با تشکر[/quote]

استوار جنگ بشه ایران انقدر تنهاست که امریکا وقت داره همه سلاح هاشو تست کنه اگه کار کرد دخلمون اومده وگرنه نیومده
کلا دفاع اشتباهه چون فوقش زنده می مونی حمله کنی راه برگشت داری بدون از دست دادن چیزی متاسفانه دکترین ایران دفاعه شایدم من نمی فهمم
تو تاپیک قایق سراج هم گفتم پهباد یه چیز دیگه است وسط اقیانوس ناو طرفو می زنی می گی کی بود کی بود من نبودم icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ميگم خو ب دارين به امريكاييها كمك ميكنيد ها icon_wink وقتي عدو شود سبب خير همينه
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با امریکا نیاز نیست تو خلیج فارس با قایق جنگید تو خلیج باتوجه به عرض کمش وبا رشد برد موشکهای ساحل به دریای ایران وتعدد جزایر و انواع واقسام دیگر جنگ افزارها از قبیل مین های دریایی اژدرهای زیر سطحی وغیره به نظر این حقیر تاکتیک سوارم ایران بیشتر به درد دریای عمان و مناطقی که برد موشکهای ما به اونها نمیرسه اتفاق میفته.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من فکر نکنم امریکا انقدر مرد باشه که تک وارد نبرد با ایران بشه مسلما ناتو رو هم میاره ولی ما حریف همشون میشیم ,دوستان همه میدونن که تو جنگ طوفان صحرا امریکا و ناتو با اون همه نیرو که تو خلیج فارس پیاده کردن از در گیری با عراق واهمه داشتن تازش هم اون عراق بود .در ضمن ما نباید کشورهای شمالی همسایه رو از یاد ببریم که امریکا اونجا پایگاه داره.
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بررسي تاكتيكهاي فرضي طرف مقابل ( آمريكائيها ) كه ايرادي نداره ؟ داره ؟
---------
يك مسئله اصلي ناديده گرفته شده و اون فراهم اوردن اطلاعات لازم جهت فرماندهي عمليات هست . آمريكائيها از خيل عظيم تجهيزات شناسايي براي اشراف به صحنه نبرد استفاده مي كنند كه شامل باشد بر
- ماهواره هاي نظارتي و جاسوسي ،
- آواكس و ساير هواپيماهاي شناسايي ( قابليت نظارت خودش را در آبهاي ساحلي آمريكا و مقابله با قاچاقچيان نشان داده )
- پهباد ها مثل گلوبال هاوك
- شنود مكالمات و جاسوسان icon_wink

-------
در مرحله عملياتي
ليزر در قدم اول به عنوان يك سلاح كور كننده و در قدم دوم به عنوان يك سلاح انهدامي مطرح هست . در حال حاضر ليزرهايي را در دنيا داريم كه تجاري به حساب مي آن و با استفاده از آنها در فاصله 4 تا 5 كيلومتري يك خلبان هواپيما را كور مي كنند . تصور نظاميش بعيد نيست .

راستي اگر يك بيم ليزر سفيد را به مدت 30 دقيقه به سمت يك كشتي بتابانيم چه اتفاقي مي افتد ؟!

باز بگيد جنس چيني بده ! icon_wink[url=http://www.washingtontimes.com/news/2011/sep/7/inside-the-ring-605847932/?page=all]كور شدن خدمه كشتي شناسايي آمريكائي توسط بيم ليزر كشتي چيني در سال 2008 به نقل از واشنگتن پست [/url]

------
بمب خوشه اي يكي از اصلي ترين سلاحهايي خواهد بود كه بكار مي ره !( حق دارن به راه انداز تاپيك شك كنند و بعد از اين همه مدت سر و كله ميرغضب پيدا شه )
نگاهي به تاپيكي كه Rainbow زحمتش را كشيده و فيلم را قرار داده بياندازيد broken_heart
[url=www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=205737&highlight=#205737] ويدئويي از حمله A-10 به طالبان [/url]
مسئله جالب توجه در اين ويدئو اينه كه به نظر مي رسه اپراتور يا خلبان ، ابتدا و انتهاي ستون متحرك طالبان را نشانگذاري مي كند و بعد تمام منطقه بين اين دو نقطه بوم ! حال چنين تكنيكي را در مورد قايقها هم مي توانند بكار گيرند .

-----------
استفاده متقابل طرف آمريكايي از قايق هاي مسلح
سابق بر اين از چنين تاكتيكي بهره برده بودند. براي اسكورت ناوهاي آمريكائي در هنگام عبور از تنگه هرمز . قايقهاي مسلح به گاتلينگ و موشك انداز مي توانند گزينه مناسبي براي طرف آمريكائي باشند .
---------
پهبادهاي مسلح
اگرچه امار سقوط پهبادهاي آمريكائي در حال افزايش است ، اما بايد به اين مسئله توجه كرد كه روز به روز عملياتهايي كه انجام مي دهند بيشتر شده و با توجه به عدم وجود تلفات انساني براي طرف آمريكائي گزينه اي قطعي در محاسباتش مي باشد . خصوصا اينكه گروهي وارد صحنه نبرد شوند .
-----
هليكوپترها
نزديكترين نوع برخورد سرباز امريكائي با ما خواهد بود قابليتهاي ديد در شب ، پرواز ساكت ، رادارگريزي و حجم آتش بالا همانطور كه در نبردهاي عراق و افغانستان پاسخگو بوده در عمليتهاي آتي نيز مؤثر خواهد بود .
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
كساني كه از جنگ حرف ميزنند و عاشق جنگ هستند اصلا پاشون به جنگ نخورده و فقط حرف ميزنند.جنگ يه بازي كامپيوتري نيست يا يك فيلم نيست كه نگاه كني.
اگه خدا بخواد و ميخواد هيچ وقت جنگي نميشه.
خدايي نكرده اگه جنگ بشه و حتي ما پيروز بشيم لااقل 100 سال عقب ميفتيم.كلي سد و نيروگاه و كارخونه از دست داديم.حالا ميخواد چندصدتا كشتي و هواپيما ي آمريكا رو نابود كنيم چه فايده.
برادرا كم انرژي جنگ بديد.به فكر پيشرفت باشيد.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط FLANKER
      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385294.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385295.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385335.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385333.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385300.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385309.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385302.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385304.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385306.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385307.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385334.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385336.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385337.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385338.jpg
    • توسط GHIAM
      با استفاده از طول استند موشک فاتح، تونستم ابعاد موشک فتح را به دست بیاورم. موشک فتح دارای طول 6.5 متر و قطر 40 سانتیمتر است. این موشک نسبت به فاتح110 حدودا 2.30متر کوتاهتر و 20 سانتیمتر قطر کمتری دارد.  
      هیچ گونه اطلاعاتی از جنس موتور و جنس بدنه موشک وجود ندارد. اما احتمالا فتح موشکی با وزن 800-900 کیلوگرم، برد  200 - 300 کیلومتر و سرجنگی 150-200 کیلوگرمی باشد. به نظر میر‌سد سپاه قرار است این موشک را جایگزین نسخه های اولیه فاتح 110 کند. هرچند سرجنگی سبکتری نسبت به فاتح دارد برای زدن اهداف نرم از جمله زیرساخت‌های نفتی، مراکز صنعتی، اهداف غیرمقاوم نظامی و ... بسیار موثر است. 
      با توجه به ابعاد و وزن موشک فتح، می‌توان 4 تیره از این موشک را مانند فجر 5 از روی حامل IVECO پرتاب کرد.  
       

       
       

       

       
       
       
    • توسط mehdipersian
      شناور شهید باقری به بالگرد، موشک و پهپاد مجهز خواهد شد 
      فرمانده نیروی دریایی سپاه:

      شناور شهید باقری که در آینده ساخت آن به اتمام می‌رسد، علاوه بر داشتن یک ناوگروه در داخل خود، باند پرواز هم دارد که پهپاد می‌تواند از روی آن حرکت کرده و به پرواز درآید و در بازگشت هم می‌تواند بر روی آن بنشیند.
      شناور شهید باقری با ۲۴۰ متر طول و ۲۱ متر ارتفاع، مجهز به بالگرد، موشک و پهپاد است.
      این شناور به گونه‌ای در حال ساخت است که از روی عرشه آن حدود ۶۰ پهپاد می‌تواند پرواز کند و بنشیند.
      وستانیوز
       
    • توسط mehdipersian
      مرداد گذشته، یک ماهواره سنجش از دور ساخت روسیه برای ایران از پایگاه فضایی بایکونور پرتاب شد و انتظار می‌رود سه ماهواره دیگر نیز در سال‌های آینده به فضا پرتاب شوند. همچنین شواهد قانع‌کننده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد یک شرکت روسی در حال ساخت یک ماهواره ارتباطی برای ایران است که در سال 2024 در مدار زمین ثابت قرار می‌گیرد.
       
      ماهواره ی خیام:

       
       
      مرداد 1394، ایران با دو شرکت روسی در مورد پرتاب ماهواره سنجش از دور ساخت روسیه که توسط ایران اداره می شود، به توافق اولیه دست یافت. ماهواره ایرانی در 18 مرداد 1401 به وسیله ی شرکت روس کاسموس به فضا پرتاب شد. 
       
      مشخصات فنی ماهواره:

      مشخصات فنی ماهواره توسط روسیه و ایران اعلام نشده است ولی می توان از یک حق اختراع منتشر شده توسط شرکت NPK Barl در مرداد 1401 اطلاعات جدیدی بدست آورد. این طرح یک ماهواره سنجش از دور با وضوح بالا را توصیف می کند که دقیقاً شبیه خیام است. دارای یک گذرگاه شش ضلعی و چهار پنل خورشیدی است که با زاویه 45 درجه نسبت به محور طولی ماهواره به سمت پایین امتداد دارند. 
       
      محموله یک تلسکوپ کورش(Korsch) با پنج عنصر نوری است. تلسکوپ کورش یک تلسکوپ آناستیگمات سه آینه ای فشرده است که میدان دید وسیعی را ارائه می دهد. این تلسکوپ تصویربرداری را در یک کانال پانکروماتیک و چهار کانال چند طیفی (نزدیک مادون قرمز، قرمز، سبز و آبی) ارائه می دهد. سه پیکربندی ممکن برای تلسکوپ ارائه شده است که همگی با نسبت کانونی f/11.53 (نسبت کانونی تقسیم فاصله کانونی بر دیافراگم است)میباشند. مقادیر سه پیکربندی عبارتند از:
       
      دهانه / فاصله کانونی
      0.535 متر6.17 متر
      0.75 متر8.65 متر
      1.1 متر12.68 متر
       
      در اولین پیکربندی که در شکل زیر نشان داده شده است، وزن تلسکوپ 125 کیلوگرم و طول آن 1.8 متر است.
       

       
      دو پیکربندی دیگر منجر به گذرگاه طولانی‌تر می‌شود، اما نیازی به تغییر در جعبه‌های الکترونیکی محموله و آرایه‌های پیکسل CCD ایجاد نمیکند. این تلسکوپ از یک آرایه کانونی کروی و نه مسطح برای کمک به جلوگیری از لکه دار شدن تصاویر استفاده می کند. یک آرایه اسکن الکترونیکی داده‌ها را در باند X با سرعت‌های 480 مگابیت تا 1.5 گیگابیت بر ثانیه به زمین ارسال می‌کند (نرخ بالاتری نسبت به گزارش NPK Barl در فوریه 2021 ).
       
      سازنده محموله نوری مشخص نیست، اما برخلاف تخصص این شرکت در سیستم های زمینی می تواند خود NPK Barl باشد. طی نمایشگاهی در سال 2019، این شرکت تلسکوپ سنجش از دور را به نمایش گذاشت که انتظار می‌رفت ظرف دو سال آینده به فضا پرواز کند. گزارش شده است که وزن آن تنها 46 کیلوگرم است و همچنین کوچکتر از نمونه ثبت اختراع به نظر می رسد، اما تنها ماهواره میزبان ممکنی که در حال حاضر برای آن قابل شناسایی است، خیام است. احتمالاً تنها یک بخش از تلسکوپ به نمایش گذاشته شده است. 

       
      در یکی از نقشه‌های همراه با حق ثبت اختراع(پتنت) ، ماهواره در بالای طبقه فرگات در داخل محفظه محموله موشک سایوز-2-1a قرار دارد (که نشان می‌دهد پرتاب اولیه به وسیله ی این ماهواره بر به جای سایوز-2-1b سنگین تر بود).
       
       اگرچه پتنت‌ها به ندرت به پروژه‌هایی اشاره می‌کنند که به آن‌ها مربوط می‌شود، اما در اینجا ماهواره در واقع متعلق به پروژه 505 نشان داده شده است. همانطور که در نقاشی زیر مشاهده می‌شود، ماهواره‌ها به اندازه‌ای کوچک هستند که سه عدد از آنها در داخل دماغه قرار گیرند.
       
       
       
      کاربرد خیام:
       
      به طور رسمی، خیام تنها کاربردهای غیرنظامی در زمینه هایی مانند کشاورزی، مدیریت منابع طبیعی و نظارت بر محیط زیست خواهد داشت. مدت کوتاهی پس از پرتاب، رئیس سازمان فضایی ایران مدعی شد خیام به دلیل اندازه کوچکش نمی تواند به عنوان یک ماهواره جاسوسی استفاده شود. با این حال، وضوح زمینی گزارش شده آن (0.73 متر) برای انجام کارهای شناسایی ارزشمند کافی است. 
       
      مرکز کنترل ماموریت خیام:
       

       
       
      به گزارش اخبار ایران، مرکز کنترل ماموریت خیام در مرکز فضایی ماهدشت که تقریباً در 60 کیلومتری غرب تهران و نرسیده به شهر کرج قرار دارد. این مرکز در اوایل دهه 1970 برای دریافت اطلاعات از ماهواره های سنجش از دور خارجی تأسیس شد که اولین آنها ماهواره های لندست ایالات متحده بود. همانطور که در تصاویر Google Earth مشاهده می شود، ساخت یک ساختمان جدید در این سایت حدود آوریل 2020 آغاز شد و اکنون کامل شده است. احتمالاً در گزارش تلویزیون ایران که پس از پرتاب خیام از مرکز کنترل مأموریت پخش شد، دو آنتن سهموی در شمال شرقی ساختمان جدید دیده می‌شود.
       

       
      همکاری های روسی/ایرانی بعدی:
       
      خیام پیش بینی می شود حداقل پنج سال فعالیت داشته باشد و قرار است در سال های آینده ماهواره های بیشتری نیز به آن ملحق شوند. پس از پرتاب، حسن سالاریه اعلام کرد که ایران سه ماهواره دیگر از همین نوع را سفارش داده است و افزود: اولین ماهواره در مجموع 40 میلیون دلار هزینه داشته است.
       
      به نظر می رسد که همکاری فضایی بین روسیه و ایران اکنون فراتر از حوزه سنجش از دور است. در هفته‌های اخیر شواهدی به دست آمده است که روسیه در حال ساخت یک ماهواره ارتباطی زمین‌ایستا برای ایران با نام اکواتور (به روسی به معنای «استوا») است. این نام برای اولین بار در سال 2020 در بیوگرافی مختصری از متخصص ISS Reshetnev، تولید کننده پیشرو روسیه در ماهواره های ارتباطی مستقر در نزدیکی کراسنویارسک در سیبری ظاهر شد. در کنار آن بسیاری دیگر از پروژه ها نیز به آن اشاره شد که این شخص در آن مشارکت داشته است و جزئیات بیشتری ارائه نشده است.
       

       
      ایران در نهایت قصد دارد ماهواره‌های ارتباطی زمین‌ایستا را با استفاده از پرتاب‌کننده‌های بومی پرتاب کند، اما به‌نظر نمی‌رسد ماهواره‌هایی که در آینده قابل پیش‌بینی به فضا پرتاب می‌شوند، قادر به قرار دادن محموله با این ویژگی در این نوع مدار باشند. بنابراین، این کشور احتمالاً برای پر کردن جای خالی باقیمانده نیز به روسیه متکی خواهد بود. اگر معامله‌های دیگری در این زمینه هنوز وجود داشته باشد، پشت درهای بسته انجام شده است. 
       
      ________________________________________
      تلخیص و ترجمه از mehdi persian برای میلیتاری
      ________________________________________
      منبع:
      https://www.thespacereview.com/article/4475/1
       
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.