امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

بسم الله

اول یک سوء تفاهم رو رفع کنم.
ما با بررسی روشهایی که دشمن برای مقابله با ما داره به ایران اسلامی خدمت می کنیم.
به نظر شما آمریکا چند نفر تحلیلگر دشمن داره؟ چقدر شبیه سازی برگزار می کنه؟ چقدر Wargame برگزار میکنه و ما چقدر؟
ما با این کار می تونیم اشکالاتی که ممکنه در روشهای ما باشه و خودمون بررسی نکرده باشیم رو کشف کنیم.

[color=darkred][b]البته اگر دوستان طرحی به نظرشون میرسه که خیلی ابتکاریه و احتمال زیاد میدن که به نظر آمریکایی ها نرسیده اینجا نگن[/b][/color]، [size=7]که البته این خیلی بعیده.[/size]

در ضمن کاربر نپتون، شما اشتباهی آمدید. باید در یک فروم توسعه عضو می شدید. ما هم در مبارزه با آمریکا و تفاله های آمریکا هستیم و تا شرک هست در مبارزه خواهیم بود و از ملامت هیچ ملامت گری هم نمی ترسیم. البته مبارزه فقط جنگ نیست اما اگر آنها بخواهند به ما تحمیل کنند ما هیچ ترسی نداریم. در سوره انفال این بحث باز شده است.

با توجه به بحثهای انجام شده ادامه شبیه سازی رو انجام بدیم:
------------------------------------------------------------------------
با فرضهای گرفته شده (حتما رجوع کنید اگر یادتان نیست؛ اینها فقط [b]یکی[/b] از حالات است. در اصل اول از بدترین حالت برای ما شروع کردیم.)

آمریکا برتری هوایی دارد.

ناوگان آمریکا قصد حمله و پیاده کردن نیرو در یکی از سواحل دارد. یک گروه از ناوهای آمریکا به فاصله 50 کیلومتری ساحل ما می رسد.

قایقهای ایرانی برای جلوگیری از این امر اعزام می شوند. حداقل 200 قایق به سمت یک گروه از ناوهای آمریکایی حرکت می کنند.

با وجود آواکسها و ماهواره ها، این گروه از ناوها از حرکت این قایقها مطلع می شوند.

آمریکا از قبل هواگردهایی در هوا دارد. معقول است که پشتیبانی هوایی برای حمله اش فراهم آورده باشد. قبلا محاسبه کردیم که برای اینکه یک قایق علیرغم تمام مانورهایش نابود شود نیاز به 200 بمب خوشه ای خواهد بود. هر B52 می تواند 45 بمب و هر F15 می تواند 12 بمب و هر A10 می تواند 10 بمب حمل کند. پس 5 هواپیمای B52 می توانند یک پوشش 200 بمبی را فراهم کنند. در نتیجه اگر قایقها بی احتیاطی کرده و تجمعی حرکت کنند به وسیله 5-6 بمب افکن B52 حتما نابود می شوند. ( البته بعید است که قایقها از یک پایگاه عازم شوند، و اینکه تجمعی حرکت کنند چرا که اگر نمی دانستند هم دیگر می دانند که تجمع کردن چقدر خطرناک است.)

به هر حال اگر آمریکایی ها ملاحظات اقتصادی در مصرف بمبهای خوشه ای را مد نظر نگیرند تعداد زیادی از آنها را در همین مواجهه اول مصرف می کنند و هواپیماهای جدیدی با تسلیحات از ناوها بلند می شوند تا جای آنها را بگیرند. تعدادی تلفات از قایقها در این مرحله محتمل است. با فرض استفاده از 1000 بمب خوشه ای ( ترکیب هواپیما ها : 25 B52 یا 10بمب افکن B52 و 20 جنگنده A10 و 40 جنگنده F15 یا ترکیبهای مشابه) تلفاتی در حد 5-10 قایق حداقل تلفات است.

آیا A10 می تواند از توپ قوی خود بر علیه قایقها استفاده کند؟ این جنگنده برای شلیک با دقت معقول باید سرعتش را بسیار کم کند و در ارتفاع پایین شلیک کند که در این حالت طعمه خوبی برای موشکهای حرارتی و توپهای 23 و 35 میلیمتری موجود در ایران می شود که احتمالا روی قایقها نیز نصب خواهد بود. نتیجه بستگی به شجاعت و مهارت دو طرف دارد و اینکه آیا یانکی ها حاضر به دادن تلفات هوایی خواهند بود؟ احتمالا جواب این سوال بله خواهد بود. به هر حال تلفات هوایی بهتر از تلفات دریایی خواهد بود. در اینجا نیز تعددی تلفات باید در نظر بگیریم. بعید است هر تاندربلت بتواند بیش از یک قایق را منهدم کند (به همان دلیل ذکر شده) لذا 20 تلفات هم اینجا می گیریم.

قایقها به فاصله 30 ک.م ناوگروه می رسند و اقدام به شلیک موشکهای نصر و کوثر می کنند. سیلی از موشکها سرازیر می شود. احتمالا لانچرهای موجود در ساحل هم که از حملات هوایی جان به در برده اند و برای یک موقعیت حساس نگه داشته شده اند اقدام به شلیک می کنند. به ازای هر قایق دو موشک، چیزی حدود 340 موشک موجود است. (همه قایقها موشک انداز فرض شده اند.) بیایید فرض کنیم همه با هم شلیک شوند. چیزی حدود 340 - 400 موشک به سمت ناوگروه می رود.

ناوگروه تشکیل شده از چند(10؟) ناو آبی خاکی حامل نیرو چند (5؟) لیتورال چند (5؟) ناوشکن چندین (10؟) ناوچه موشک انداز چندین (20؟) قایق سریع (مثلا مارک 5). یک راه خوب برای آنها این است که از هم جدا شوند. مثلا 10 ناوچه شروع به پیشروی کنند و فاصله 10 کیلومتری از یکدیگر بگیرند.

مسلما هدف اول موشکها ناوهای حامل نیرو است. فضای جنگ الکترونیک بسیار شدید است. علاوه بر این یانکی ها از دوشپرتابها و فالانکس و موشکهای حرارتی هواپیماهای تاپ کاور استفاده می کنند. استفاده از موشکهای راداری برای زدن موشک بعید است چرا که نصر و کوثر کوچک هستند و با آر سی اس کم. نمی دانم نتیجه جنگ الکترونیک چه خواهد بود؟ اصلا 400 موشک در هوا خودشان با یکدیگر یک جنگ الکترونیک خواهند داشت!!! مگر به شرطها و شروطها. این موشکها با چیزی حدود 50 هدف می خواهند درگیر شوند. 100 ثانیه طول می کشد تا موشکها به اهداف برسند. فالانکسها از حداکثر 10 ک.م. می توانند درگیر شوند که با سرعت 1 ماخ موشکها حدود 30 ثانیه فرصت خواهند داشت.
پس چند حالت را فرض می کنیم:
حالت روباه: موشکها کاملا منحرف می شوند و واقعه ای مانند جنگ دریای سوریه و اسرائیل رخ میدهد.
حالت شغال: موشکها کاملا منحرف نمی شوند اما نمی توانند به اهداف اولویت دار اصابت کنند و ناوهای نیروبر صدمه جدی نمی بینند.
حالت کفتار: ناوهای نیروبر صدمه می بینند به حدی که عملیات به علت کم شدن نیرو لغو می شود.
حالت پلنگ: ناوهای نیروبر صدمه می بینند و عملیات لغو می شود و ناوهای حفاظت کننده نیز صدمه جدی می بینند و بعضی غرق می شوند.
حالت شیر: ناوهای نیروبر صدمه جدی می بینند و ناوهای حفاظت کننده نیز صدمه جدی می بینند و بعضی غرق می شوند.

در هر کدام از حالتها، موج بعدی حملات قایقها (همین قایقها با استفاده از راکتهای 107 خود یا قایقهای دیگر) وجود خواهد داشت که به نتایج دیگری می رسد. فکر می کنم برای امشب بس است مغز من هم دیگر نمی کشد.


پی نوشت : استفاده از بمب الکترونیکی چه اثری بر موشکها خواهد داشت؟ آیا امکان دارد موشک را در قفس فارادی گذاشت؟ چون موشک شلیک شده باید امواج رادار بفرستد و بگیرد پس دماغه نمی تواند در قفس باشد؟

ویرایش : موارد زیر رو در بالا ندیدم
[quote]
استفاده متقابل طرف آمريكايي از قايق هاي مسلح
سابق بر اين از چنين تاكتيكي بهره برده بودند. براي اسكورت ناوهاي آمريكائي در هنگام عبور از تنگه هرمز . قايقهاي مسلح به گاتلينگ و موشك انداز مي توانند گزينه مناسبي براي طرف آمريكائي باشند .
---------
پهبادهاي مسلح
اگرچه امار سقوط پهبادهاي آمريكائي در حال افزايش است ، اما بايد به اين مسئله توجه كرد كه روز به روز عملياتهايي كه انجام مي دهند بيشتر شده و با توجه به عدم وجود تلفات انساني براي طرف آمريكائي گزينه اي قطعي در محاسباتش مي باشد . خصوصا اينكه گروهي وارد صحنه نبرد شوند .
-----
هليكوپترها
نزديكترين نوع برخورد سرباز امريكائي با ما خواهد بود قابليتهاي ديد در شب ، پرواز ساكت ، رادارگريزي و حجم آتش بالا همانطور كه در نبردهاي عراق و افغانستان پاسخگو بوده در عمليتهاي آتي نيز مؤثر خواهد بود .[/quote]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
كاري ندارم ولي مثل اينكه يادتون رفته تجهيزات الكترونيكي و ميكروپروسسورها و ميكرو كنتلر ها هستن كه موشك را طي محاسبات پردازشي و گرفتني از سنسورها هدايت ميكنن.پس يك بمب مغناطيسي مثل آب خوردن يك موشك رو غير فعال ميكنه.مگر اينكه بدنه موشك رو از نوعي خالص از آلومينيوم بسازن كه واقعا هزينه برداره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]كاري ندارم ولي مثل اينكه يادتون رفته تجهيزات الكترونيكي و ميكروپروسسورها و ميكرو كنتلر ها هستن كه موشك را طي محاسبات پردازشي و گرفتني از سنسورها هدايت ميكنن.پس يك بمب مغناطيسي مثل آب خوردن يك موشك رو غير فعال ميكنه.مگر اينكه بدنه موشك رو از نوعي خالص از آلومينيوم بسازن كه واقعا هزينه برداره.[/quote]

اگر موشک راداري باشد خوب کار چنداني براي حفاظت نميشه انجام داد. منتها اگر موشک آشيانه ياب مادون قرمز يا تصويري باشه , "کاملا " در برابر امواج خارجي مقاوم هست. احتياجي هم نيست که از جنس مخصوصي ساخته بشه .نوع فلز بکار رفته هم هيچ اهميتي ندارد .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]gama
با سلام
کاری نداره چند تا خائن استخدام خودشون دارن از من و تو فارسی بلد تر و دارن تو همین سایت فعالیت مستمر میکنن و من و شما هم میشناسیمشون
هر از چند گاهی لو میرن غیبشون میزنه با آیدی جدید میان
برای همین هم بنده دیگه بحث نظامی شدید و جدی با کسی نمیکنم و فقط نظاره گر هستم و نظرات سطحی میدم برادر
با تشکر[/quote]

بسمه تعالی

با سلام

seginem عزیز واقعاً گل گفتی و زدی به هدف.

هیچ دقت کردید هر وقت یک سری دست آورد دفاعی رسانه ای میشه بعد از یک مدت بعدش که موضوع رو به سردی میره اینجور تاپیک ها با این مضامین موضوعیت پیدا میکنه و شروع میشه!!

و دوباره قصه تکراری سی و سه ساله ارعاب (به زعم خودشون)اینکه اونها به به و قدر قدرت و رستم صولت و ما هم لابد بقول مایلی کهن پشه کوره و سه سوته پودر...........

عزیزان اینها حاشیه است هرچند سعی بشه بصورت توجیه منطقی با رنگ و لعاب به ظاهر فنی و نظامی بیان بشه انگاری که از سوی تئوریسین های دکترین دفاعی هست در صورتی که مغز و محتوای حرف چیز دیگه ای رو میخواد برسونه اونهم جایی که تنها و تنها بر اساس معلومات و داشته های مشخص هست که بیشتر رسانه ای شده و نه بر اساس واقعیات موجود که بلحاظ نظامی امنیتی اغلبش مخفی مونده.

پس خودتون رو زیاد خسته نکنید و سعی کنید انرژی تون رو بیشتر روی مباحث صرف نظامی و تجهیزات و ادوات مربوط و مرتبط بگذارید تا به معلومات و داشته ها اضافه بشه.

یا علی مدد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسم الله

مدتی این مثنوی تأخیر شد
آخر نویسنده از بعض دوستان دلگیر شد

خواهشا اگر هم می خواهید تحلیل کنید نوشته ر ا تحلیل کنید نه شخصیت نویسنده را.
بگذریم.

چند نکته : این تاپیک در سطح تاکتیکی فقط بررسی می کند و سطح استراتژیک را کاری ندارد.
این تاپیک شبیه سازی جنگ ایران و آمریکا نیست و فقط به تاکتیک سوارم در دریا کار دارد.
این تاپیک چند سناریوی مختلف را بررسی می کند که ایران و آمریکا درجات قوت و ضعف مختلفی دارند ولی فعلا نظری در مورد اینکه کدام سناریو محتمل تر است نداده.
-----------------------------------

ظاهرا به این نتیجه رسیدیم که در سناریوی اول یعنی 1-الف-عقاب-دفاع-هشیاری-موشک حداقل
آمریکا نمی تواند مانع از شلیک چیزی حدود 400 موشک به سمت ناوگروه مهاجمش که قصد پیاده کردن نیرو دارد بشود. مسلما باید انتظار جنگ الکترونیک شدید داشت. حتی استفاده از بمب الکترونیکی علیه موشکها و قایقها. که البته موشکهای تصویری و حرارتی قابلیت دفاع در برابر حملات بمب الکترونیکی را دارند.
اصابت حتی چند عدد از این موشکها به ناوهای نیروبر می تواند کل عملیات را برای آمریکا لغو کند چرا که از دست دادن چند صد نیرو کل برنامه ریزی را به هم می زند و ممکن است باعث شود نیروهای دیگر نیز نتوانند موفق شوند و شکست فاجعه باری در تهاجم رخ دهد.
لذا در این سناریو احتمال موفقیت ایران زیاد است، چرا که قصد ایران دفاع و ممانعت از پیاده کردن نیرو توسط آمریکا بود که احتمال حصول به آن زیاد است.

البته یک بحثی که مهم است این است که وقتی یک موج تهاجم آمریکا دفع شد قایقها کجا بروند؟ آنها باید بتوانند خودشان را در ساحل از حملات هوایی و موشکی در امان نگه دارند (با استتار، سنگر، یا غیره...) ممکن است آمریکا حملاتی قلابی را صورت دهد که هدفش فقط یافتن پایگاه این قایقها و نابودی آنها در ساحل باشد. ایران هم می تواند اینگونه مقابله کند که در هر موج همه توان خود را به صحنه نیاورد یا اینکه این قایقها را از درون یک کشتی به آب اندازد یا تعداد زیادی بارانداز کوچک محافظت شده در تمام طول سواحل ایجاد کند (در حد چند هزار تا)

اما موارد جنبی بررسی نشده :

داشته های آمریکا :

هلیکوپترها - بالگردها هم از همان مسئله تاندربولت ها رنج می برند، یعنی احتمال دفاع ضد هوایی برد کوتاه. البته مسلما اینجا هم تلفات در هلیکوپترها بسیار بهتر از تلفات در ناوهاست پس می توان
انتظار داشت آمریکا در این زمینه ریسک بکند اما سعی خواهد کرد ریسکش را کم کند. چگونه ؟ یکی از مهمترین خطرات برای ایران موشک هل فایر مدل لانگ بو است که از رادار میلیمتری
استفاده می کند و فایر اند فورگت است. برد حداکثر آن 8 کیلومتر عنوان شده که بیش از من پد های موجود مثل میثاق است. البته برای آپاچی طراحی شده در حالی که نیروی دریایی آمریکا
از سوپرکبری استفاده می کند. البته آپاچی با برد 450+ کیلومتری می تواند از ساحل جنوبی نیز بلند شود. به هرحال انتظار رویارویی با این موشک را باید داشته باشیم. موشکی مثل بریم
اشتون با رادار میلیمتری و برد 20 کیلومتری ( و بقیه موشکها ضد تانک به میزان کمتر) نیز می توانند استفاده شوند. AGM-169نیز در حال توسعه هست که به بریم اشتون هم شبیه است.
استفاده از توپ بالگردها با برد موثر 1500 متر و حداکثر 4500 متر به دلیلسرعت قایقها و نیاز به ساکن ماندن بالگرد(؟) بعید است مفید باشد.
مقابله ایران: پدافند هوایی با برد بیشتر به طوری که قابلیت دست دراز از بالگردها گرفته شود. نمونه آن را با پدافند ضد بالگرد که از موشکهای کاتیوشهای تبدیل شده استفاده می کرد در همین
سایت دیدیم. بعضی قایقها نیز می توانند مختص به پدافند شوند و پدافندهای قوی تری مثل راپیر و کروتال/شهاب ثاقب حمل کنند. موشکهای ضد تانک/ضد بالگرد قائم در قایقها نیز راه
مناسبی است که به تنهایی کافی نیست.
اما در مقابل موشکی با برد 20 کم بعید است پدافند به تنهایی بتواند موثر باشد پس جنگال بسیار قوی و پوششهای ضد رادار نیز لازم است. می توان از بمبهای الکترونیکی کوچک (ئی بمب)
نیز به عنوان پدافند در برابر موشکها و بالگردها استفاده کرد البته درصورت محافظت شده بودن خود قایقها.

پهپادهای مسلح - پهپادهای مسلح با سطح مقطح کم راداری و سطح پرواز پائین درصورت کشف نشدن می توانند مشکلساز شوند و از همان تسلیحات بالگردها استفاده کنند.
مقابله ایران: ایران در صورت کشف کردن پهپادها می تواند با دوشپرتابها و بهتر از آن سامانه مصباح و بقیه توپهای ضد هوایی آنها را شکار کند. مسئله عمده همان کشف شدن است.

استفاده آمریکا از قایقهای مسلح : چنین کاری نیازمند تغییر استراتژی و نأمین نیازمندیهای لجستیکی آن است، مثل پایگاه مناسب و در برد مناسب برای آنها. این گزینه را اگر کسی خواست در تاپیک
دیگری بررسی کنیم.

داشته های ایران :
موشک خلیج فارس : این موشک را می توان یک داشته استراتژیک در جنگ دریایی عنوان کرد. با دقت زیاد، کلاهک سنگین 650 کیلویی، هدایت نهایی تلویزیونی و سرعت بیش از سه ماخ در فاز نهایی
یک ضربه آن فرشته مرگ هر کشتی سبک تر از رزمناو است.
این موشک را وارد نکردیم چون بی مزه می شد. یک ناوگان آمریکایی در حال تهاجم، 5 موشک خلیج فارس به سمت کشتی های حامل نیرو، و تمام! مأموریت لغو شد.
مقابله آمریکا : فالانکس بعید است بتواند با موشکی که با زاویه 89 درجه با سرعت سه ماخ در حال حرکت است درگیر شود. سامانه استاندارد 3 نیز برای موشکهایی است که به خارج از جو می روند در
حالی که این موشک از جو خارج نمی شود. البته ممکن است هواپیماها بتوانند با موشکهایشان با آن درگیر شوند که آن هم بسیار مشکل است چرا که سرعت بالا، و حجم کم مانع است.
اگر پوشش ضد رادار هم داشته باشد که بسیار مقاوم تر هم خواهد شد.

زیردریایی های ایران
زیردریایی های سبک : خود این زیردریایی ها هم می توانند سوارم دیگری علیه آمریکا راه بیندازند. با وجود چند صد قایق و کشتی و هواگرد و درگیری آنها شانس این زیردریایی ها در آبهای کم عمق خلیج
فارس بیشتر می شود.
مقابله آمریکا : ؟ از زیردریایی و ضد زیردریایی اطلاع زیادی ندارم.

زیردریایی های کلاس طارق
مقابله آمریکا : زیردریایی های دلفین اسرائیلی و هواپیماها و بالگردهای ضدزیردریایی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسم الله

در یک جمع بندی قایقهای ایرانی یا باید سیستمهای مخابراتی بسیار قوی و مقاوم و شبکه مرکزی
داشته باشند که هر شلیک به سمتشان را به آنها اطلاع دهند تا مانور بدهند و اقدامات متقابل کنند،

یا اینکه

بیش از 10 ثانیه در یک خط مستقیم حرکت نکنند و مانورهای پیش بینی نشده بدهند که این امر هم مهارت زیاد در هدایت قایق و تمرین می خواهد به اضافه اینکه تمرکز قایقها زیاد نباشد که امکان مانور داشته باشند یعنی 200 قایق از یک پایگاه خارج نشوند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من یه راه حل میگم اونه که استفاده زیاد از گروه تکاوری وغواصی است خوشونو درشب وهرزمانی که میتوانند برسانند به ناوهواپیما بر وحسابی مین گذاری کنن بنظر شما رادارهای ناوها میتونن انسان رو هم ردیابی کنن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]بنام خدا و با تبریک تولد امام هشتم
خوب با فرض صحبت دوستم lord-Soldier و به امید بررسی طرح ضد این روش - روش زیر چیزیه که الان آمریکا داره روش بطور جدی کار میکنه و اهداف سریع مثل قایقهای ما رو با گلوله های انرژی جنبشی میزنه


ركوردي تازه در جنگ‌افزار
نابودی هدف در ۱۶۰ کیلومتری با ۸ برابر سرعت صوت
فناوری - مرکز جنگ سطحی نیروی دریایی آمریکا در ویرجینیا مدعی ابداع سلاح جدیدی شده که می‌تواند با استفاده از انرژی جنبشی 33مگاژول، هر هدفی را تا فاصله 160 کیلومتری با سرعتی هشت برابر سرعت صوت منهدم کند.


به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، این ابرسلاح پس از انجام آزمایش‌ها در میدان تیر نیروی دریایی آمریکا به عنوان قوی‌ترین سلاح دنیا شناخته شده است.

پس از شلیک توسط توپ الکترومغناطیسی در مرکز جنگ سطحی نیروی دریایی، گلوله با انرژی جنبشی 33 مگاژول (33 میلیون ژول) از لوله آن خارج شد. این رکوردی جهانی برای انرژی تولید شده در لوله سلاح و 3 برابر بیشتر از رکوردهای پیشین است.

یک مگاژول برابر انرژی جنبشی خودرویی یک تنی است که با سرعت 161 کیلومتر بر ساعت ( 44.7 متر بر ثانیه) حرکت می‌کند و این درحالی است که تاثیر قدرت ضربه این پرتابه 33 برابر بیشتر است؛ به عبارت دیگر، می‌توان اثر این گلوله را با برخورد کامیونی 33 تنی که با سرعت 161 کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند، مقایسه کرد.

هر گلوله این سلاح فقط چند دقیقه لازم دارد تا مسافت 160 کیلومتری را بپیماید و با دقت و سرعتی فراتر از اسلحه‌های معمول به هدف برخورد کند. البته گلوله دارای ماده انفجاری نیست و در اثر ضربه منفجر نمی‌شود، بلکه از انرژی جنبشی فوق‌العاده زیاد خود برای متلاشی کردن هدف بهره می‌برد. این همان روشی است که دولت‌های چین و آمریکا طی سال‌های 2007 و 2008 برای نابودی ماهواره‌های ازکارافتاده آزمایش کردند.

توپ مغناطیسی به جای استفاده از عاملی انفجاری مانند باروت از موج عظیمی از انرژی الکتریکی استفاده می‌کند و به همین دلیل می‌تواند گلوله را در سرعت‌های نزدیک به 8 ماخ (8 برابر سرعت صوت، حدود 2720 متر بر ثانیه یا 9800 کیلومتر بر ساعت) شلیک کند. دانشمندان معتقدند با پیشرفت فناوری این سلاح تا سال 2025، قدرت آن دوبرابر می‌شود و می‌تواند گلوله را در شش دقیقه تا 320 کیلومتری پرتاب کند.
[img]http://www.khabaronline.ir/Images/News/Smal_Pic/images/position1/2010/12/multimedia_pics_1389_9_science_309.jpg[/img]

[img]http://khabaronline.ir/images/2010/12/10-12-17-9155311.jpg[/img]
منبع:خبرآنلاین

حالا با این فرض تو فاصله 10 کیلومتری با فرض حرکت زاویه ای به سمت ناو(ونه موازی با اون)
باید دید با سرعت 70 گره تغییر مسافت زاویه ای اون چقدره - حتی با حالت حداکثر انحراف هم بدلیل اینکه این شلیک بدون شعله است قایق نمیتونه از شلیک اون باخبر بشه و نهایتا اگه تا 4 ثانیه به مسیر قبلیش ادامه بده- مسیرش با کامپیوتر محاسبه شده و 4 ثانیه بعد گلوله به نقطه تقاطع خط سیر گلوله و قایق میخوره - این گلوله فیوز مجاورتی هم میتونه داشته باشه
درهرحال توفاصله زیادتر ممکنه گلوله از نوع هدایتی باشه
خوب حالا ما درمقابل تجهیز ناوهای آمریکا به این سلاح چیکار میتونیم بکنیم؟[/quote]


چند شلیک در دقیقه می تونه داشته باشه.باید یک منبع ولتاژی رو شارژ کنه بعد شلیک کنه.فکنم یکی الان شلیک کنه یکی سال دیگه . اونم معلوم نیست به هدف بخوره یا نخوره.وزنش چقدره.حجمش جقدره .چقدر روی ناو جا می گیره.توی درگیری که همه سیستم های ناو در حال فعالیت هستند ایا تامین انرژی لازم برای این سیستم هم ممکنه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]من یه راه حل میگم اونه که استفاده زیاد از گروه تکاوری وغواصی است خوشونو درشب وهرزمانی که میتوانند برسانند به ناوهواپیما بر وحسابی مین گذاری کنن بنظر شما رادارهای ناوها میتونن انسان رو هم ردیابی کنن[/quote]

بسم الله

مشکل اونوقت طی کردن فاصله است. نمی توانند که 300 کیلومتر شنا کنند

البته زیردریایی مرطوب سابحات تا حدی کمک می کند. نمی دانم احتمال ردگیری اش چقدر است و چقدر بار می تواند حمل کند؟ اما حتی اگر یک اژدر هم بتواند حمل کند می تواند ناوهواپیمابر را از حرکت بیندازد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]همون توپهاي روي ناو ,با گلوله هاي مجاورتي و تاخيري ترکش شونده ,بخوبي از پس قايق
ها بر ميان البته در فاصله زير چهار کيلومتر.[/quote]
دقيقا همين طوره و قبل از اين فاصله هم پهپادهاشون مثل predator ميتونن با هلفاير و[color=red] گريفين[/color] بيان سراغ قايقا.اون سلاح انرژي جنبشي رو كه آقاي TAHA-SH گفتن من شخصا خيلي قبولش دارم و آينده متعلق به اوناست ولي حالاحالا ها كار دارن تا يه چيز به درد بخور ازشون دربياد.[/quote]

با سلام

اخبار منتشره حاكي از آن است كه نيروي دريايي ايلات متحده آمريكا جهت مقابله با تاكتيك سوآرم ، جهت اثبات توانائيهاي موشك گرفين B دست به انجام آزامايشاتي زده است .
در اين تست 3 موشك گريفين از لانچرهاي درياپايه به سمت سه قايق تندرو كه در فاصله اي بيش از 2 هزار متر قرار داشتند شليك شد و اين موشك ها توانستند با استفاده از هدايت ليزري و برخورد مستقيم ، اهداف خود را نابود كنند .

http://blogs.ottawacitizen.com/2012/06/16/live-fire-demo-proves-ability-of-griffin-missile-to-engage-rapidly-moving-small-boats/

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
داداش جون این که نشد سوارم! سه تا قایق اصلا اون ویژگیهای تعداد بالا رو نداره. مثلا کشتن سه تا زنبور چقدر سخته؟ کشتن هزارتا چی؟

بعد هم هدایت لیزری که اصلا هیچی! چون فایر اند فورگت نیست. یعنی یک هدایت کننده باید لیزر رو روی هدف نگه داره. عملا به درد نمی خوره. یعنی اگر پونصد تا قایق حمله کنند، نیاز به پونصد تا هلیکوپتر برای مقابله با اینها هست، حتی پونصد تا پهپاد هم خیلی زیاده و امکان پذیر نیست.

از همان منبع جناب وارجو :

[left]The Griffin enables the warfighter to engage targets via a user interface and guide the weapon to the target using GPS coordinates or laser designation. To maximize lethality, the user can choose to engage the target with height of burst, point detonation or fuze delay.[/left]
[left]Griffin is 43 inches long, weighs 33 pounds and has a 13-pound warhead and has been fired from C-130 platforms and, most recently, from a modified RAM launcher[/left]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[right][url="http://defensetech.org/2012/07/12/mbda-missile-to-counter-iranian-swarm-boats/"]http://defensetech.o...an-swarm-boats/[/url][/right]

[right]عنوان خبر[/right]
[right][b]موشک[/b][/right]
[right][b]MBDA[/b][/right]
[right][b]قادر به مقابله با حمله انبوه قایق های تندروست[/b][/right]

[right]دوستان علاقمند لطفا زحمت برگردان متن رو تقبل بفرمایند[/right]

[right]بعلت بی سوادی در امورات نظامی حقیر متوجه نبودم که[/right]
[right]MBDA[/right]
[right]نام یک شرکت چند ملیتی فعال در فناوری موشکی است[/right]
[right]وب سایت این کمپانی[/right]
[right][url="http://www.mbda-systems.com/"]http://www.mbda-systems.com/[/url][/right]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Lord-Soldier' timestamp='1341764647' post='259423']
داداش جون این که نشد سوارم! سه تا قایق اصلا اون ویژگیهای تعداد بالا رو نداره. مثلا کشتن سه تا زنبور چقدر سخته؟ کشتن هزارتا چی؟

بعد هم هدایت لیزری که اصلا هیچی! چون فایر اند فورگت نیست. یعنی یک هدایت کننده باید لیزر رو روی هدف نگه داره. عملا به درد نمی خوره. یعنی اگر پونصد تا قایق حمله کنند، نیاز به پونصد تا هلیکوپتر برای مقابله با اینها هست، حتی پونصد تا پهپاد هم خیلی زیاده و امکان پذیر نیست.

از همان منبع جناب وارجو :

[left]The Griffin enables the warfighter to engage targets via a user interface and guide the weapon to the target using GPS coordinates or laser designation. To maximize lethality, the user can choose to engage the target with height of burst, point detonation or fuze delay.[/left]
[left]Griffin is 43 inches long, weighs 33 pounds and has a 13-pound warhead and has been fired from C-130 platforms and, most recently, from a modified RAM launcher[/left]
[/quote]

ببخشید یعنی 500 تا موشک با هدایت لیزری حتما 500 عدد هلی میخاد؟؟؟اینو چطوری گفتید؟
مثلا نمیشه 500 ساین لیزر از یک منبع گسیل کرد؟؟(بر فرض مثال بدونه مناقشه)
دوستان بعضی وقتا یه چیزایی میگن که یکم......

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظرم باید آرام آرام ارتقای قایق های موشک انداز ما به نسل جدید از نظر تجهیزات الکترونیک شروع بشه ، این قایق ها باید به چف و فلییر های رو آبی ! "یحتمل باید اختراعش کنیم " مجهز بشه ،همچنین سیستم های هشدار موشکی ، راداری ، مثلا روی هر 4 قایق یکی چنین تجهیزاتی داشته باشه ..
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

منم با جناب واریور هستم ...

در ضمن فکر کنم باید به قایق های کلاس ذوالفقارمون حدود 3 متری طول و نیم متری عرض هم اضافه کنیم .... به موشک های بیشتر ، سامانه های نیم مکانیزه ی میثاق 2 ، و همچنین طراحی رادارگریز قایق ها بپردازیم ....

برد قایق ها هم باید بیشتر بشه ....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط FLANKER
      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385294.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385295.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385335.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385333.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385300.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385309.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385302.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385304.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385306.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385307.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385334.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385336.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385337.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385338.jpg
    • توسط GHIAM
      با استفاده از طول استند موشک فاتح، تونستم ابعاد موشک فتح را به دست بیاورم. موشک فتح دارای طول 6.5 متر و قطر 40 سانتیمتر است. این موشک نسبت به فاتح110 حدودا 2.30متر کوتاهتر و 20 سانتیمتر قطر کمتری دارد.  
      هیچ گونه اطلاعاتی از جنس موتور و جنس بدنه موشک وجود ندارد. اما احتمالا فتح موشکی با وزن 800-900 کیلوگرم، برد  200 - 300 کیلومتر و سرجنگی 150-200 کیلوگرمی باشد. به نظر میر‌سد سپاه قرار است این موشک را جایگزین نسخه های اولیه فاتح 110 کند. هرچند سرجنگی سبکتری نسبت به فاتح دارد برای زدن اهداف نرم از جمله زیرساخت‌های نفتی، مراکز صنعتی، اهداف غیرمقاوم نظامی و ... بسیار موثر است. 
      با توجه به ابعاد و وزن موشک فتح، می‌توان 4 تیره از این موشک را مانند فجر 5 از روی حامل IVECO پرتاب کرد.  
       

       
       

       

       
       
       
    • توسط mehdipersian
      شناور شهید باقری به بالگرد، موشک و پهپاد مجهز خواهد شد 
      فرمانده نیروی دریایی سپاه:

      شناور شهید باقری که در آینده ساخت آن به اتمام می‌رسد، علاوه بر داشتن یک ناوگروه در داخل خود، باند پرواز هم دارد که پهپاد می‌تواند از روی آن حرکت کرده و به پرواز درآید و در بازگشت هم می‌تواند بر روی آن بنشیند.
      شناور شهید باقری با ۲۴۰ متر طول و ۲۱ متر ارتفاع، مجهز به بالگرد، موشک و پهپاد است.
      این شناور به گونه‌ای در حال ساخت است که از روی عرشه آن حدود ۶۰ پهپاد می‌تواند پرواز کند و بنشیند.
      وستانیوز
       
    • توسط mehdipersian
      مرداد گذشته، یک ماهواره سنجش از دور ساخت روسیه برای ایران از پایگاه فضایی بایکونور پرتاب شد و انتظار می‌رود سه ماهواره دیگر نیز در سال‌های آینده به فضا پرتاب شوند. همچنین شواهد قانع‌کننده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد یک شرکت روسی در حال ساخت یک ماهواره ارتباطی برای ایران است که در سال 2024 در مدار زمین ثابت قرار می‌گیرد.
       
      ماهواره ی خیام:

       
       
      مرداد 1394، ایران با دو شرکت روسی در مورد پرتاب ماهواره سنجش از دور ساخت روسیه که توسط ایران اداره می شود، به توافق اولیه دست یافت. ماهواره ایرانی در 18 مرداد 1401 به وسیله ی شرکت روس کاسموس به فضا پرتاب شد. 
       
      مشخصات فنی ماهواره:

      مشخصات فنی ماهواره توسط روسیه و ایران اعلام نشده است ولی می توان از یک حق اختراع منتشر شده توسط شرکت NPK Barl در مرداد 1401 اطلاعات جدیدی بدست آورد. این طرح یک ماهواره سنجش از دور با وضوح بالا را توصیف می کند که دقیقاً شبیه خیام است. دارای یک گذرگاه شش ضلعی و چهار پنل خورشیدی است که با زاویه 45 درجه نسبت به محور طولی ماهواره به سمت پایین امتداد دارند. 
       
      محموله یک تلسکوپ کورش(Korsch) با پنج عنصر نوری است. تلسکوپ کورش یک تلسکوپ آناستیگمات سه آینه ای فشرده است که میدان دید وسیعی را ارائه می دهد. این تلسکوپ تصویربرداری را در یک کانال پانکروماتیک و چهار کانال چند طیفی (نزدیک مادون قرمز، قرمز، سبز و آبی) ارائه می دهد. سه پیکربندی ممکن برای تلسکوپ ارائه شده است که همگی با نسبت کانونی f/11.53 (نسبت کانونی تقسیم فاصله کانونی بر دیافراگم است)میباشند. مقادیر سه پیکربندی عبارتند از:
       
      دهانه / فاصله کانونی
      0.535 متر6.17 متر
      0.75 متر8.65 متر
      1.1 متر12.68 متر
       
      در اولین پیکربندی که در شکل زیر نشان داده شده است، وزن تلسکوپ 125 کیلوگرم و طول آن 1.8 متر است.
       

       
      دو پیکربندی دیگر منجر به گذرگاه طولانی‌تر می‌شود، اما نیازی به تغییر در جعبه‌های الکترونیکی محموله و آرایه‌های پیکسل CCD ایجاد نمیکند. این تلسکوپ از یک آرایه کانونی کروی و نه مسطح برای کمک به جلوگیری از لکه دار شدن تصاویر استفاده می کند. یک آرایه اسکن الکترونیکی داده‌ها را در باند X با سرعت‌های 480 مگابیت تا 1.5 گیگابیت بر ثانیه به زمین ارسال می‌کند (نرخ بالاتری نسبت به گزارش NPK Barl در فوریه 2021 ).
       
      سازنده محموله نوری مشخص نیست، اما برخلاف تخصص این شرکت در سیستم های زمینی می تواند خود NPK Barl باشد. طی نمایشگاهی در سال 2019، این شرکت تلسکوپ سنجش از دور را به نمایش گذاشت که انتظار می‌رفت ظرف دو سال آینده به فضا پرواز کند. گزارش شده است که وزن آن تنها 46 کیلوگرم است و همچنین کوچکتر از نمونه ثبت اختراع به نظر می رسد، اما تنها ماهواره میزبان ممکنی که در حال حاضر برای آن قابل شناسایی است، خیام است. احتمالاً تنها یک بخش از تلسکوپ به نمایش گذاشته شده است. 

       
      در یکی از نقشه‌های همراه با حق ثبت اختراع(پتنت) ، ماهواره در بالای طبقه فرگات در داخل محفظه محموله موشک سایوز-2-1a قرار دارد (که نشان می‌دهد پرتاب اولیه به وسیله ی این ماهواره بر به جای سایوز-2-1b سنگین تر بود).
       
       اگرچه پتنت‌ها به ندرت به پروژه‌هایی اشاره می‌کنند که به آن‌ها مربوط می‌شود، اما در اینجا ماهواره در واقع متعلق به پروژه 505 نشان داده شده است. همانطور که در نقاشی زیر مشاهده می‌شود، ماهواره‌ها به اندازه‌ای کوچک هستند که سه عدد از آنها در داخل دماغه قرار گیرند.
       
       
       
      کاربرد خیام:
       
      به طور رسمی، خیام تنها کاربردهای غیرنظامی در زمینه هایی مانند کشاورزی، مدیریت منابع طبیعی و نظارت بر محیط زیست خواهد داشت. مدت کوتاهی پس از پرتاب، رئیس سازمان فضایی ایران مدعی شد خیام به دلیل اندازه کوچکش نمی تواند به عنوان یک ماهواره جاسوسی استفاده شود. با این حال، وضوح زمینی گزارش شده آن (0.73 متر) برای انجام کارهای شناسایی ارزشمند کافی است. 
       
      مرکز کنترل ماموریت خیام:
       

       
       
      به گزارش اخبار ایران، مرکز کنترل ماموریت خیام در مرکز فضایی ماهدشت که تقریباً در 60 کیلومتری غرب تهران و نرسیده به شهر کرج قرار دارد. این مرکز در اوایل دهه 1970 برای دریافت اطلاعات از ماهواره های سنجش از دور خارجی تأسیس شد که اولین آنها ماهواره های لندست ایالات متحده بود. همانطور که در تصاویر Google Earth مشاهده می شود، ساخت یک ساختمان جدید در این سایت حدود آوریل 2020 آغاز شد و اکنون کامل شده است. احتمالاً در گزارش تلویزیون ایران که پس از پرتاب خیام از مرکز کنترل مأموریت پخش شد، دو آنتن سهموی در شمال شرقی ساختمان جدید دیده می‌شود.
       

       
      همکاری های روسی/ایرانی بعدی:
       
      خیام پیش بینی می شود حداقل پنج سال فعالیت داشته باشد و قرار است در سال های آینده ماهواره های بیشتری نیز به آن ملحق شوند. پس از پرتاب، حسن سالاریه اعلام کرد که ایران سه ماهواره دیگر از همین نوع را سفارش داده است و افزود: اولین ماهواره در مجموع 40 میلیون دلار هزینه داشته است.
       
      به نظر می رسد که همکاری فضایی بین روسیه و ایران اکنون فراتر از حوزه سنجش از دور است. در هفته‌های اخیر شواهدی به دست آمده است که روسیه در حال ساخت یک ماهواره ارتباطی زمین‌ایستا برای ایران با نام اکواتور (به روسی به معنای «استوا») است. این نام برای اولین بار در سال 2020 در بیوگرافی مختصری از متخصص ISS Reshetnev، تولید کننده پیشرو روسیه در ماهواره های ارتباطی مستقر در نزدیکی کراسنویارسک در سیبری ظاهر شد. در کنار آن بسیاری دیگر از پروژه ها نیز به آن اشاره شد که این شخص در آن مشارکت داشته است و جزئیات بیشتری ارائه نشده است.
       

       
      ایران در نهایت قصد دارد ماهواره‌های ارتباطی زمین‌ایستا را با استفاده از پرتاب‌کننده‌های بومی پرتاب کند، اما به‌نظر نمی‌رسد ماهواره‌هایی که در آینده قابل پیش‌بینی به فضا پرتاب می‌شوند، قادر به قرار دادن محموله با این ویژگی در این نوع مدار باشند. بنابراین، این کشور احتمالاً برای پر کردن جای خالی باقیمانده نیز به روسیه متکی خواهد بود. اگر معامله‌های دیگری در این زمینه هنوز وجود داشته باشد، پشت درهای بسته انجام شده است. 
       
      ________________________________________
      تلخیص و ترجمه از mehdi persian برای میلیتاری
      ________________________________________
      منبع:
      https://www.thespacereview.com/article/4475/1
       
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.