Sorena_Noshad

موشکهای ضد کشتی AS-34 Kormoran 1 و Kormoran AS.34 2 ساخت آلمان

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

موشکهای ضد کشتی AS-34 Kormoran 1 و Kormoran AS.34 2 ساخت آلمان

-------------------------------------------------------------------------------------------
[b]AS-34 Kormoran 1[/b]

AS-34 Kormoran 1 نام موشک کروز ضد کشتی است که توسط المان طراحی و تولید شده است.طراحی و توسعه این موشک به سال 1962 باز می گردد ودر سال 1967 (MBB (Messerschmitt-Bolkow-Blohm به عنوان پیمان کار اول جهت توسعه موشک انتخاب شد.

موشک در ابتدا برای جنگ در ابهای ساحلی طراحی شده بود هرچند که می توانست در مقابل اهداف زمینی نیز به خوبی مورد استفاده قرار گیرد.
این موشک در حال حاضر بر روی جنگنده های F-104G و Tornado مستقر است.

[align=center][url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/300px-Kormoran_missile.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_300px-Kormoran_missile.jpg[/img][/url][/align]



http://en.wikipedia.org/wiki/File:F-104G_MFG2_Ramstein_1984.jpg [b][color=orange]این عکس متأسفانه در گالری آپلود نمی شود، نمی دانم چرا؟! MOHAMMAD[/color][/b]


[align=center][url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/Tornado_Luftwaffe_feuert_Kormoran.jpeg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_Tornado_Luftwaffe_feuert_Kormoran.jpeg[/img][/url][/align]


[align=center]جنگنده تورنادو در حال شلیک AS-34 Kormoran1
[/align]

موشک AS-34 Kormoran 1 در واقع مانند استوا[color=red]ن[/color]ه ایی است با دماغه نوک تیز که 4 باله مثلثی در میانه و 4 باله مثلثی دیگر درانتهای ان تعبیه شده باشند(شکل ظاهری).موشک دارای طولی 4.4 متری و قطر 0.34 میلی متری است و دارای وزن (هنگام پرتاب) 600 کیلوگرم می باشد .
نیرو محرکه ان توسط یک موتور راکتی با سوخت جامد تامین می شود و برای هدایت خود از سیستم های ناوبری داخلی و راداری فعال (در مرحله پایانی) استفاده می کند.

موشک AS-34 Kormoran 1 دارای کمینه برد 8 و بیشینه برد 30 کیلومتر و دارای سرعت کروز 0.9 ماخ است.

موشک توانایی حمل یک کلاهک به وزن 165 کیلوگرم را نیز دارا می باشد.

ازمایشات نهایی موشک AS-34 Kormoran 1 در سال 1974 به اتمام رسید ودر سال1977 در نیروی دریایی المان مورد استفاده قرار گرفت.

در حدود 350 موشک از این نوع ساخته شد و تولید تا سال 1983 ادامه یافت.

از سال 1983 موشک AS-34 Kormoran 1 مورد ارتقا و بهینه سازی قرار گرفت که ماحصل این اقدامات موشک AS-34 Kormoran 2 شد که نسبت به AS-34 Kormoran 1 از توانایی های بیشتر و بهتری برخوردار می بود.

-----------------------------------------------------------------------------------

[b]AS-34 Kormoran 2[/b]
طراحي موشك AS-34 Kormoran1 در سال 1962 شروع شد و كار طراحي و ساخت ان به شركت Messerschmitt-Bolkow-Blohm (صنايع هوايي المان) واگذار شد.هدف اوليه از طراحي اين موشك ساخت موشك ضد كشتي ساحل پرتاب بود,اگرچه بعدها اين خصوصيت در اين موشك ايجاد شد.اين موشك براي پرتاب از جنگنده تورنادو و F-104G Starfighter طراحي گشت.

موشك AS-34 Kormoran2 نسخه ي پيشرفته اي بود كه از روي مدل اوليه طراحي شده بود.كار طراحي اين موشك در سال 1983 شروع شد و اولين پرتاب و اولين شليك اين موشك در سال 1986 انجام شد.چهري موشك , كلاهك جنگي,سيستم هاي ديجيتالي و الكترونيكي و رادار جستوجوگر و حتي موتور اين موشك تعويض شده بود كه به ان توانايي شليك در مسافت بيشتر شليك انتخابي و شليك از سكوهاي مختلف را مي داد و توان تحمل موشك در برابر حملات تدافعي را افزايش پيدا كرده بود.
[align=center]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/c12ffujcjz2lcji196x.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_c12ffujcjz2lcji196x.jpg[/img][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/Profile_of_anti-ship_missile_AS34_Kormoran.png][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_Profile_of_anti-ship_missile_AS34_Kormoran.png[/img][/url]
[/align]

موشك كرموران 2 از بدنه كرموران 1 استفاده ميكند.اين موشك از موتوري با سوخت جامد و سيستم هوانواردي داخلي و مسير ياب و راداري فعال با قابليت تصحيح مس[color=red]ی[/color]ر استفاده ميكند.بوستر بزرگتر موتور موشك امكان شليك به فواصل دور تر و افزايش برد را تا 35 كيلومتري براي اين موشك محيا مي كند.
سر جنگي 220 كيلوگرمي اين موشك از كلاهكي ضد زره بهره مي جويد كه توان نفوذ بيشتري را به اين موشك مي دهد.
تست هاي تكميلي اين موشك در سال 1987 انجام شد و كرموران 2 بعد از 2 سال ساخته شد.در سال 1991 اين موشك وارد خدمت در نيروي دريايي المان شد و تا كنون 140 عدد از اين موشك ساخته شده است.


خصوصيات

عملكرد: موشک کروز ضد کشتی
سازنده: Messerschmitt-Bolkow-Blohm(صنايع هوايي المان)
كشور سازنده: المان
پيشرانه: موتور توربو جت به همراه بوستر
طول:4.40 متر
قطر: 0.34 متر
برد:در موشك Kormoran1 30 كيلومتر و در Kormoran 2 35 كيلومتر
سيستم هدايت: مسرياب داخلي(,(INSرادار فعال,تصحيح كننده مسير
سرعت: زير صوت
كلاهك: 220 كيلوگرمي
جايگاه پرتاب:کشتی جنگی/ساحل/جنگنده
زمان ساخت: ۱۹۸۹
ورود به خدمت:1991

منابع:

http://www.militaryparsi.ir/missile-industries/world-missile-force/surface-missiles-to-the-surface/cruise-missiles/52-as-34-kormoran-missile.html

http://www.centralclubs.com/kormoran-t57566.html

http://www.centralclubs.com/kormoran-t57564.html#233101



[b]عکسها به گالری منتقل و وسط چین شدند.
MOHAMMAD[/b]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تشکر از مقاله خوبتون، موشک خوبی هست، این نوع موشکها از سر جنگی مخصوص ضد کشتی (که به نیمه زرهی هم معروف هستند) استفاده می کنند، نحوه عمل این سرهای جنگی به این نحو هست که ابتدا موشک به داخل بدنه کشتی هدف نفوذ می کنه و بعد با تأخیری میلی ثانیه ای، سر جنگی منفجر میشه و بدین ترتیب بیشتریت خسارت به هدف وارد میشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خواهش میکنم قابلی نداشت.این موشک سرجنگی قابل توجه ای داره و همینطور قدرت تخریب بالا ولی مشکلش برد کم اون هستش که باعث میشه هواپیمای حامل موشک تا نزدیکی هدف برود و آن را شلیک کند که احتمال هدف قرار گرفتن اون زیاد میشه.در آخر جاداره از مدیران بخش تشکر کنم بابت زحماتشون.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام ممنون از این مقالتون
به نظر من موشک ضد کشتی هارپون خیلی کار آمد تر باشه همچنین دارای سابقه ی خوبی هم هست icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.