babak1985

ناگفته‌های عملیات سپاه درمقابله با پژاک

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[align=justify][quote]اولتيماتوم ندادند -- همشون رو كشتند و ما بقي به خاك عراق پناه بردند ... broken_heart[/quote]

دوست عزيز متن رو بخون:

[quote]بالا رفتن دست دشمن

پس از چند ارزيابي و سبك و سنگين كردن راه اقدام بعدى انتخاب شد، نيروهاى رزمنده اسلام آماده شده بودند تا اين ارتفاع را اگر چه با شهادت همه نيروها فتح كنند. [size=14][color=darkred][b]آنگاه براي تخليه ارتفاع به دشمن در هم كوبيده و خسته ضرب العجل 24 ساعته داده شد، آنها ابتدا نپذيرفتند و گفتند اين يعني مرگ و نابودي ما و تا هشت صبح مهلت خواستند[/b][/color][/size] و هنگامي كه...[/quote]

به علاوه٬ يكى دو جاى ديگه هم از اين موضوع صحبت شده كه اونها وارد مذاكره شدند و خواستند درباره شرايطشون(يه جورايى درخواست آتش بس اگر بتونيم بهش بگيم) صحبت كنند. من مى گم اصلاً اين موضوع اعلام آتش بس حتّى مشروط يا اعلام اولتيماتوم براى عقب نشينى هم نمى بايست مطرح مى شد! همين جانوران مارمولك مى روند و پس فردا برمى گردند! مى گيد نه٬ نگاه كنيد! گردنم رو سر همين قول مى گذارم! نه شيطان دست از وسوسه برمى داره نه شيطان بزرگ! پس به چى دل خوش كردن فرماندهانمون؟! قول بگيرن از كسى كه به [size=14][b][color=olive]زن و بچه[/color][/b][/size] رحم نمى كنه و [size=14][color=red][b]سر مى برد[/b][/color][/size]؟!

يه جورايى بوى [size=14][i]عمليات فتح المبين[/i][/size] مياد كه كار براى قلع و قمع مقدار زيادى از نيروها و استعداد رزمى دشمن فراهم بود(خود اسراى عراقى اعلام كرده اند ما تعجب كرديم كه چرا ايران ضربه آخر رو بهمون نزد!) امّا در لحظه آخر دستور عقب نشينى به نيروى هاى ايرانى داده شد!...[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من هم با نظر مرتضی موافقم
همین دیشب صدا و سیما در مورد یکی از سرداران که در درگیری با پژاک به شهادت رسید برنامه ای پخش میکرد.
همرزم ایشون جزء ویژگیهای مثبت این شهید این نکته رو ذکر کردند :
[color=darkblue]"سردار هیچ اعتقادی به استفاده از تجهیزات پیشرفته و پیچیده نداشتند! همیشه با ساده ترین امکانات برای حمله طرح ریزی میکردند و اگر نقشه هم نبود روی خاک و با چوب به سرعت نقشه حمله رو طرح ریزی میکردند!!"[/color]
کسی در این که این شهدا مایه افتخار ما هستند و تا آخر عمر مدیون اونها هستیم تردیدی نداره
اما چه دلیلی داره الان بعد از بیست و چند سال از جنگ گذشته و دیگه به هیچ وجه اون محدودیت های زمان جنگ وجود نداره، این مسائل اتفاق بیفته؟!
من نظر شخصیم این هست، اون فرماندهی که میاد خودش رو در خطر قرار میده درسته کار شجاعانه ای داره میکنه، اما کارش به ضرر کشور و انقلاب و اسلام هست!
کشته شدن یک فرمانده بار روانی منفی داره
باعث روحیه گرفتن نیروهای دشمن میشه
نیروها رو از داشتن یک فرمانده با تجربه محروم کرده و خود این میتونه باعث شکست و کشته شدن نیروهای خودی بشه!
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در تایید حرف های مرتضی 313 باید گفت که سپاه پاسداران پس از 30 سال بایستی چنان خود را قوی کرده باشد که اصلا احتیاجی با اعزام نیرو به منطقه نباشد و بعد از انجام عملیات های هوایی باید به اعزام نیرو می پرداخت تا کی بایستی شهید بدهیم یعنی انقدر جان سربازان ما کم اهمیت است که باید اینهمه شهید بدیم حالا بگیم یکی دو تا قبوله و انقدر نه دیگه باید سازمان رزم سپاه از جنگ های کلاسیک پرتلفات خود را خارج و برای مقابله از ورش های نوین جنگ استفاده کند تا تلفات به حداقل ممکنه برسه.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام و درود خدا بر آنان
بله من هم موافقم ببینید چرا این همه جون سرباز ها اهمیت نداشته باشه حالا میگیم روحیه شهادت طلی داشتن درست اما چرا با این همه تجهیزات مدرنی که داریم اونا رو شکست ندادیم چرا باید جون خدمون رو به خطر بندازیم. broken_heart icon_wink icon_wink
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام و درود خدا بر آنان
بله من هم موافقم ببینید چرا این همه جون سرباز ها اهمیت نداشته باشه حالا میگیم روحیه شهادت طلبی داشتن درست اما چرا با این همه تجهیزات مدرنی که داریم اونا رو شکست ندادیم چرا باید جون خودمون رو به خطر بندازیم. broken_heart icon_wink icon_wink[/quote]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یاد شهید ستوان یکم محمد غفاری بخیر روحش شاد
ایشان هم در درگیری های اخیر با این گروهک نحس به شهادت رسیدند
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سردار شهید محمد خوانی
http://minunews.com/uploadcenter/uploads/1344468476.jpg
شهید ستوان یکم محمد غفاری
http://www.hamedan.basij.ir/sites/hamedan.basij.ir/files/images/shahid%20ghaffary10.jpg
ستوان یکم پاسدار شهید علی بریهی
http://img.irna.ir/1390/13900617/30555332/30555332-1611073.jpg
شهید صمد امید پور
http://up.vatandownload.com/images/75iu11x5ehk45hefcex9.jpg
http://up.vatandownload.com/images/kox60uklf7axb8mihzf5.jpg
شهید یوسف فدایی نژاد
http://up.vatandownload.com/images/fgy16lxdslblxwuzwaj.jpg
شهيد حسن حسين پور
http://minunews.com/uploadcenter/uploads/1382879528.jpg
بترتیب از راست شهید محرابی پناه و شهید صفری تبار
http://www.shahidkazemi.ir/wp-content/uploads/2011/09/SHSafary-Mehrabi-01.jpg
سردار شهید عباسعلی جان نثاری
http://www.pic.iran-forum.ir/images/d1ptvfe1g71810ysuej.jpg
شهید پاسدار محمد منتظر قائم
http://www.gerdab.ir/files/fa/news/1390/6/24/15813_176.jpg
شهید مسلم احمدی پناه
http://www.e-heyat.com/UploadFiles/small/shakhsiat/%D8%B4%D9%87%D8%AF%D8%A7/shahed%20ahmadi.jpg
شهید پاسدار مجتبی بابایی زاده
http://images.persianblog.ir/491035_qHXwHPRN.jpg
http://images.persianblog.ir/491035_qHXwHPRN.jpg
روحشان شاد و راحشان پر رهرو باد
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر می‌رسه که سر این موضوع که استفاده نکردن از تکنولوژی مزیت هست یا عیب، اختلاف نظر وجود داره. از یک طرف به نظر میاد که با وجود پیشرفت‌ها، زشته که ما تلفات بدیم و از تکنولوژی استفاده نکنیم. از طرف دیگه، مگر در یک جنگ چریکی، تکنولوژی چقدر تعیین‌کننده است؟ اگر تکنولوژی تعیین‌کننده بود آمریکا در مقابل طالبان و اسرائیل در مقابل حزب‌الله کم نمی‌آورد.

به عبارت دیگه درسته که تلفات می‌دیم، ولی به خاطر فرهنگ «شهادت» این‌ها واقعاً «تلفات» نیستند، بلکه برخلاف سایر ارتش‌ها، موجب تقویت شهادت‌طلبی و روحیه‌ی خودی می‌شوند. استفاده از تکنولوژی برای کاهش تلفات خیلی خوبه، ولی اگر ما نیروهامون عادت کنند که به تکنولوژی تکیه کنند نه به توانایی و روحیه و ایمان خودشون، خدای‌نکرده کم‌کم تبدیل به سربازان بی‌خاصیت و ترسویی می‌شوند که جرأت ریسک کردن و به خطر انداختن خود را ندارند (اتفاقی که برای نیروهای ارتش‌های غربی افتاده - اگه یادتون باشه یکی از ملوانان انگلیسی که چند سال قبل به علت ورود به مرزهای آبی ایران بازداشت شدند، خودش را خیس کرده بود!). با استفاده از تکنولوژی ممکنه تلفات کمتری بدیم و استفاده از تکنولوژی قطعاً لازمه، ولی احتمال پیروزیمون با اتکا به روحیه‌ی شهادت‌طلبی بیشتره تا با اتکا به تکنولوژی، به خصوص در جنگ‌های غیرکلاسیک امروزی. شهادت‌طلبی ما رو شکست‌ناپذیر می‌کنه، ولی تکنولوژی نمی‌تونه به تنهایی چنین کاری انجام بده.

ان شاء الله خداوند این شهیدان والامقام را با شهدای کربلا محشور بفرماید.
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][b]با ارادت و احترام به روح بلند شهدا این عملیات،
وتبریک و تسلیت به خانواده معظم و بزرگوارشون[/b]


بی مسئولیتی فرماندهان نظامی و دفاعی در این عملیات هیچ توجیهی نداره

این عبارت یعنی چی:

[quote]

دقيقاً از جنس عمليات هاي دوران دفاع مقدس[/quote]

[color=red]این عبارت یعنی چی؟
30 سال گذشته اینهمه ادعامون میشه که فلان ساختیم بهمان طراحی کردیم
[/color]

جلوی امریکایی ها هم همینجوری می خوایم وایستیم؟
تمام سلاحهای پیشرفتمون رو بزاریم زمین و یا علی شیرجه بریم تو شیکم دشمن
تو فیق خدا با کسانیه که عقل رو به کار می بندند

در این عملیات یک فرمانده ارشد[b] توپخانه [/b]شهید شد!!!
توپخانه
یگانی که باید تحت شرایط سلطه هوایی بالاترین بقا پذیری رو داشته باشه
اینهمه بی سرنشین ساختیم، پس چرا خود این شهید والا مقاما باید میرفت برای دیدبانی؟!

[b]بجای تبختر و جلوس بر عرش کبریایی مقامات دفاعی به این شبهه ها پاسخ بدن![/b][/i][/quote]

بسمه تعالی

با سلام

جناب Morteza313 اجالتاً شما چند وقتیه که در هر عرصه و هر تاپیک و از هر فرصتی داری استفاده میکنی برای دو پهلو حرف زدن و به حاشیه بردن موضوعات و حتی کوبیدن مسئولین و چهره نظام مقدسمون!!!!!

اما بعد ، شما مگه کارشناس عملیاتهای دفاع مقدس هستی که بطور متقن میگی منظور از نقل قول" دقیقا از جنس عملیاتهای دفاع مقدس" یعنی به سبک صدر اسلام رفتند به جنگ!!!!
که خود این دیدگاه بیانگر اینه که شما از وضعیت دقیق عملیاتهای دفاع مقدس بی اطلاعی و حتی در این خصوص مطالعه با تامل و با دقت هم نکردی!

از جنس دفاع مقدس یک سری از پاراگراف ها و مهم هاش این هست که سرعت عمل و استفاده از اصل غافلگیری و در کنارش تهور و ایمان و اخلاص . و البته با این نگرش که این یک جنگ چریکی و جنس عملیاتها هم از جنس عملیاتهای چریکی بوده است که بطور قطع از ادوات و ابزار امروزی لازم در این عملیاتها بهره برده شده حال چه کسی به شما گفته که مشخصا گفتن اینکه از جنس عملیاتهای دفاع مقدس هست لزوما فقط یعنی کمبود امکانات و ادوات؟؟؟!!! در صورتی که این استنباط غلط و تصور ذهنی فقط میتونه از سوی کسی که نه تنها اشراف دقیق به این عملیاتها نداشته بلکه حتی نسبت به بدیهی ترین تاکتیکهای روز نظامی و جنگی بی اطلاع هست نشات بگیره و خودش یک جور سطحی نگری و عامیانه نگریست!!

چون اینجا اصلا شرایط جغرافیایی و اهداف و نحوه رزم دشمن به گونه ای نیست که لزوم عملکرد رزم کلاسیک رو بصورت گسترده و مطلق به ذهن حتی کسی که تنها یه مقدار از دکترین های نظامی و تاکتیک های رزم و جنگ میدونه متبادر کنه.

بعد شما به زعم خودت لابد گمون کردی یک ضعف چشم گاو کشف نموده تا پیراهن عثمون بشه و دودوره دودوررررررررر!!!!!!!!!!!!!

نه ...، شما متاسفانه بر یک استنباط اشتباه یک فرض غلط بنا نمودی و بعد بر یک فرض غلط صدر موخّر و بعد هم نتیجه گرفتی!!!!!! و در نهایت هم دادگاه تشکیل دادی و محاکمه و حکم محکومیت صادر کردی!!!

بعد هم اولا با کدام تبختر و غرور !!(که با زدن این تهمت مدیونی برای خودت خریدی)به کدام شبهه!! و به چه کسی!! جواب بدن؟؟؟ لابد به شما؟؟؟!!!

شما حتی این رو در نظر نگرفتی که این خبر مشرق تنها و تنها گوشه ای از عملیاتهای علیه پژاک بوده که مدتهاست انجام میشه نه همه اونها و اصلا و ابدا عمق و شرح و گستره مفصلی ازشون منتشر نشده.


به هر حال این موضوع مناسبی برای عقده گشایی نبود !!!
بگذریم......

یا علی مدد.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]به به سلام آقا نجف عزيز

سردار كم پيدايي بعد اين مدت هم كه اومدي طوفاني شروع كردي

در مورد گفته هاي بعضي از دوستان هم بگم كه از كجا معلوم درگيري با پژاك يك ميدون تمرين واسه سلاح ها و تجهيزات جديدمون نبوده.توي خبرهايي كه درز كرده معلومه كه اكثر تلفات پژاك مربوط به آتش سنگين توپخانه ايه كه روشون ريختن از كجا معلوم مختصات محل هاي اجتماعشون توسط هواپيماهاي شناسايي يا پهپادها به نيروهاي توپخانه داده نشده. لابد الان ميگيد پس اين تلفات چيه

اين تلفات اكثرا مربوط مين گذاري و تله گذاري اون نامردا توي مناطق امن پشت درگيري هست. هممون هم ميدونيم كه ارتش هاي مدرن دنيا توي مقابله با مين و IED موندن و امريكا توي همين عراق و افغانستان روزانه داره تلفات ميده و ماشي هاي مين يابي كه مختص پيدا كردن مواد منفجرست هم گهگاهي توسط IED منهدم ميشه.

البته با تمام اين حرفها اينو هم نبايد فراموش كرد كه نيروهاي مسلحمون ديگه بايد به فكر يه خودروي حمل ونقل امن (MRAP) خوب باشن. مثلا تو دور اول درگيريها اگه اون نيروهاي سپاه علي بن ابي طالب استان قم سوار يه خودروي امن ميبودن شايد الان اون عزيزان زنده بودن.[/b]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]Sajed [/b] [b]عزیز درست فرمودند [/b]

[b]دقیقا این عملیات ها برای تست یک سری سلاح های جدید هم بود که در فیلم ها و عکس های مختلفی که از این عزیزان مشاهده کردیم به خوبی معلوم بود .[/b]

[b]با حرفهای جناب najaf47 هم موافقم اما ای کاش با زبانی متین تر حرفهای گران بها شون رو بیان میکردند .

یا حق[/b]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اقا نجف بزرگوار، این جواب به معنی کوچکترین خلالی در احترام بی حد و حصرم برای شما نیست

اما اگه یادتون باشه چند وقت پیش که کلنل اون فیلم رو از این عملیات گذاشت، هممون اعتراض کردیم و کلی اعصابمون سر بی نظمی و یلخی رفتار کردن نیروهایی که اصولا باید زبده ترین نیروهای سپاه باشن خورد شد،

یه بار دیگه چند تا شات از اون فیلم رو مرور کنیم تا بگم این لحن تند من واسه چیه:

چند دقیقه قبل از اعزام: هیچ جلیقه ضد گلوله یا کلاهخودی مشاهده نمیشه:

[URL=http://www.up98.org/][img]http://www.up98.org/upload/server1/01/t/rqgt4j1e2d6cz21uurl3.jpg[/img][/URL]

اپراتور خمپاره 60 حین عملیات: باز هم جلیقه ضد گلوله یا کلاهخودی ملاحظه نمیشه:

[URL=http://www.up98.org/][img]http://www.up98.org/upload/server1/01/t/vfdt94e8snnm0fiqcm5.jpg[/img][/URL]

تک تیر انداز در حال شلیک مستقیم به دشمن، در خطرناک ترین وضعیت ممکن: نه جلیقه نه کلاهخود

[URL=http://www.up98.org/][img]http://www.up98.org/upload/server1/01/t/b0zwm8p8wid6au1da6m.jpg[/img][/URL]

درگیری شدید در حدی که هر دو نفر رو زمینگیر کرده: اوج آشوب و آشفتگی، یک نفر تجهیزات کامل داره دیگری حتی کلاه خود هم نداره.

[URL=http://www.up98.org/][img]http://www.up98.org/upload/server1/01/t/rsjqpwnpkq198izrdmjw.jpg[/img][/URL]

انهدام ورودی یه تونل یه رگبار بی هدف هم از داخل تونل برای از پا در آوردنش کافیه: در صد متری دهانه تونل بدون آتش پشتی بانی بدون زره در شرایطی که این کار رو باید یه بدون سرنشین تهاجمی یا یه کبرا انجام بده!
[URL=http://www.up98.org/][img]http://www.up98.org/upload/server1/01/t/0po2dqy54yjeul27q37u.png[/img][/URL]

شهادت طلبی سرمایه سربازه نه فرمانده!
فرمانده باید روی جون زیر دستش ارق داشته باشه، خودش خواست بی زره بره، بکشدش عقب مجبورش کنه با حفاطت بره
چه توجیهی داره فراهم نکردن زره مناسب برای اون 100 یا 200 نفر خط حمله؟!
به چه اجازه ای با جون بچه مردم اینطوری بازی می کنن؟ اینکه این بچه ها این جوونا از سر و همسر و زندگیشون گذشتن برای پاسداری از مملکتشون و اینکه آرزوشون شهادته، غفلت و ناشی گری فرمانده ها رو در عدم تجهیز مناسبشون توجیه نمی کنه!

سپاه ضد گلوله ندارن؟ کلاه خود ندارن؟ هلیکوپتر خوب برای اجرای آتش ندارن؟
همه اینها رو دارن، فرماندهی و لجستیک رسوندن منظم اینها رو به صحنه نبرد ندارن،
چون منظم نیستن، چون الی اللهی کار می کنن،

وصیت امیر المومنینه: الله الله به نظم امرکم!

این آقایون رفتن بیست نوع موشک ضد کشتی سبک خریدن از چینی ها، لیسانس اف ام-80 رو خریدن بعد انداختنش کنار، شما برید ببینید چند نوع موشک هدایت سیمی ضد تانک با برد حدود 3000 متر الان تولید می کنن: اقلا 4 نوع!

همه این هزینه های موازی رو انجام دادن، بجای اینکه برن رو یه بی سرنشین مسلح خوب با موشک هداست لیزری یا ارتقای کبری ها سرمایه گذاری کنن برای اینجور موقع ها

بجای عملیاتی کردن سوخو 22 های عراقی، رفتن سوخو 25 کی خریدن خیر سرشون! پرنده ای که عالم و آدم معترفه با نداشتن صفحه نمایشگر عملا توانایی پشتیبانی دقیق نداره تا اون بیچاره مجبور نشه برای زدن در تونل جونش رو بگیره کف دستش!

[i] اسراف کردن، گناه کبیره کردن، حالا این شهدا هزینه ایه که باید برای اون اسرافها پرداخته بشه [/i]


من تعصبی رو حرفهام ندارم، اینها هم فقط حرفهای من نیست،
همونهایی که چپ بجنبیم سایت رو فیلتر می کنن، بیان جوابمون رو بدن
من یکی بفهمم اشتباه کردم ولله عذرخواهی می کنم حرفم رو پس می گیرم،
اما سر حرف حق با هیچ کس شوخی ندارم.

همه این حرفها با ارادت و احترام تمام کمال نسبت به شما زده شد نجف جان،
دل حقیر از کسای دیگه پره.
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من هم با شما موافقم.

نظم متاسفانه در سپاه وجود چندانی نسبت به کشورهایی که چنین نیروی نظامی بزرگی دارن نداره(نمیخوام سپاه و ارتشش کنم!)

و همینطور هم برخی فرماندهان فکر حفاظت از جان سربازانشون رو نمیکنن.

واقعا متاسفم این همه بودجه میدن میسازین بعد چیکارش میکنن؟

نباید سربازتون کلاهخود استاندارد داشته باشه؟

نباید سربازان در وضعیت جنگی و عملیاتی جلیقه های ضد گلوله بپوشن؟

نباید در این عملیات ها پشتیبانی هوایی(هلی کوپرتر) وجود داشته باشد؟

نباید به جای استفاده از وانت های عهد.... مجهز به پی کی ام از خودروهای جدید و.... استفاده کنید؟

این همه تجهیزاتی که میسازید رو واسه کی گذاشتید یعنی بقای تجهیزات از جون سربازان مهمتره؟

این نظر من بود و فقط در مورد این فیلم و عملیات هم نبود چیزیه که من خیلی وقت ها در یک قدمی میبینم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.