number112

نگاهی به جدید ترین ناو هواپیمابر امریکا

Recommended Posts

پیشکسوت: ارتش ایالات متحده امریکا یکی از پیشرفته ترین و مجهزترین ارتش های دنیاست و در سراسر جهان پایگاه های مختلف نظامی دارد و در ضمن از پشتیبانی بودجه هنگفت نظامی برخوردار است....یکی از جدیدترین، پیچیده ترین و پیشرفته ترین ناوهای هواپیمابر امریکا در حال حاضر ناو «یو اس اس جورج اچ دبلیو بوش» است که سایت «مشرق نیوز» خبر داده که وارد خلیج فارس شده است. صرف نظر از صحت این خبر بد نیست نگاهی به ویژگی های این ناو پیشرفته داشته باشیم.

امریکایی ها در خاورمیانه پایگاه های مهمی دارند و دورتا دور ایران در 15 کشور همسایه 37 پایگاه نظامی وجود دارد. نیروی زمینی امریکا بیشتر در افغانستان و عراق مستقر است و برخی دیگر از همسایه های هم پایگاه های دریایی و هوایی به امریکا اختصاص داده اند.
در هر ناو هواپیمابر حدود 100 فروند جنگنده می تواند مستقر شود. با در نظر گرفتن این تعداد جنگنده و تعداد ناوها می توان گفت اگر در هرجای دنیا جنگی صورت گیرد نیروی هوایی امریکا می تواند به سرعت خودش را به آنجا برساند و وارد عمل شود. درواقع عملا نیروی هوایی و دریایی امریکا به هم تنیده اند و ناوها این امکان را فراهم کرده اند که همکاری و هماهنگی بین این دو نیرو اجتناب نا پذیر شود.

مهمترین ناوهای امریکا به سه کلاس محتلف تقسیم می شوند که عبارتند از:

زیرکلاس نیمیتز: شامل 3 ناو نیمیتز، آیزنهاور، کارل وینسون

زیر کلاس تئودور روزولت: شامل 5 ناو تئودور روزولت، آبراهام لینکن، جورج واشنگتن، جان استینس، هری ترومن

زیر کلاس رونالد ریگان: شامل 2 ناو رونالد ریگان، جورج بوش

شیوه نامگذاری ناوها هم بر این اساس است که نام آنها را بر مبنای روسای جمهوری قبلی شان می گذارند. جرج بوش پدر که این ناو به نام او ساخته شده است، در جنگ جهانی دوم در سن 19 سالگی در یگان هوایی نیروی دریایی امریکا فعالیت می کرده است.
اما یکی از جدیدترین، پیچیده ترین و پیشرفته ترین ناوهای هواپیمابر امریکا در حال حاضر ناو «یو اس اس جورج اچ دبلیو بوش» است که سایت «مشرق نیوز» خبر داده که وارد خلیج فارس شده است. صرف نظر از صحت خبر ورود یا عدم ورود آن به خلیج فارس بد نیست نگاهی به ویژگی های این ناو پیشرفته داشته باشیم.

این ناو دهمین و آخرین ناو از سری کلاس نیمیتز است که به همراه ناوهای محافظ مک کلاسکی و ناوشکن های مسی وارد آب ها می شوند. باید به این موضوع اشاره کرد که سیستم های حفاظتی این ناوها بسیار دقیق و پیچیده است و در کنار هر ناو هواپیمابر شناورهای مختلفی هم مستقر می شوند که همه آنها در مجموع یک ناوگروه ضربتی را تشکیل می دهند.

هزینه های ساخت این ناو 6.2 میلیارد دلار تمام شده است و در سال 2001 به سفارش بخش دریایی «نورسروپ گرومن» به پنتاگون ساخت آن تصویب شد و در سال 2003 هم کارهای عملیاتی ساخت آن آغاز شد. ناوهای امریکایی با کد CVN-67 شروع می شوند و ناو جرج بوش هم با کد CVN-77 وارد نیروی دریایی امریکا شده است.

جنگنده هایی که در این ناو به مستقر شده اند، از نوع ضربتی و شکاری هستند که تعدادی از آنها عبارتند از: اف-18 هورنت (F/A-18C/D Hornet) و مدل جدیدتر و بزرگتر آنها یعنی اف-18 سوپر هورنت (F/A-18E/F Super Hornet). جنگندهء رادارگریز اف-35 (F-35 Lightning II) یکی از جدیدترین و پیشرفته ترین جنگنده هاست که مراحل ساخت و تکمیل آن هنوز به پایان نرسیده و قرار است تا سال 2012 جایگزین اف-18 شوند.

از ویژگی های جدید این ناو می توان به طراحی های جدید برای عملیات های هوایی اشاره کرد که شامل سیستم بروز شده سوخت ذخیره برای حمل و نقل هوایی و سیستم های جدید توزیع سوخت است. سیستم نیمه خودکار سوخت گیری و سرویس دهی با موقعیت های جدید عرشه هم از دیگر ویژگی های جدید است که کمک می کند تا جنگنده ها توقف های بسیار سریعتر و راحت تر بدون کمک نیروی انسانی داشته باشند. سیستم های فوق العاده جدیدی هم برای راه اندازی و پرش جنگنده ها تعبیه شده است که تیک آف های سهل تری داشته باشند.

ناو 102 هزار تونی بوش دومین ناو جنگی امریکاست که مجهز به یک جزیره مدرن است که تغییرات جدید و بروزی در سیستم هدایت راداری آن اعمال شده است. رادار ناو طوری طراحی شده است که که میان برخی موانع محصور شده است اما با این حال دقت ردیابی آن گسترش قابل توجهی پیدا کرده است و کمترین ضریب خطا را دارد. ارتقاء سیستم ناوبری، توسعه سیستم های ارتباطی و پنجره های زرهی شفاف از دیگر امتیازهای ناو جدید امریکایی است.

جزیره، کوچکتر شده و موقعیت آن کمی دورتر از عرشه پرواز طراحی شده است تا دسترسی به آن راحت تر شود و میزان علائم و نویزهای مداخله گر کمتر.

ویژگی های کلی این ناو عبارتند از:

طول ناو 333 متر وعرضی معادل 77 متر دارد. نیروی محرکه عبارت است از دو راکتور هسته ای Westinghouse A4W.

ناو چهار توربین بخار دارد و قدرتی معادل 260000 اسب بخار و سرعتی در حدود 56 کیلومتر بر ساعت. میزان دقیق خدمه ای که در ناو حضور دارند 5680 نفر است که از این تعداد 3200 نفر پرسنل ناو هستند و 2480 نفر هم پرسنل بخش هوایی. رسانه های امنیتی و نظامی جنس بدنه را سری اعلام کردند و جزئیات بیشتری در این باره ارائه نکرده اند. ظرفیت ترکیبی هواپیما و هلیکوپتر هم 90 فروند است و در صورت استقرار جنگنده صرف 100 فروند ظرفیت دارد.

لینک منبع:http://www.pishkesvat.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=851:1390-07-12-13-25-33&catid=1:report ویرایش شده در توسط Electro_officer
404

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مقاله خوبي بود دستتون درد نكنه فقط اگر چند عكس با كيفيت هم قرار ميداديد بد نميشد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
لینک منبع و تعدادی عکس اضافه شد.
[color=red]لینکی که قرار دادید مشکل دارد
آن را اصلاح کنید
Ehsan_animator[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من قبلا تو همین سایت در مورد ناو هواپیما بر خونده بودم البته بزرگترینش که طولش 345 متره حالا این بزرگترین ناو امریکا 12 متر افت طول داره یا مطلبی که من خوندم مشکل داشته؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
لینک منبع مشکلی نداشت امتحان کردم اما برای اطمینان خاطر w هم بهش اضافه کردم .
----------------------------------------------------------------------------------
نمیدونم دوست عزیز این برای خودم هم جای سوال داشت البته بیشتر سایت ها طول رو 332 گفته بودن که با کمی تحقیق فهمیدم همون 333 درسته .
broken_heart

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.