nasirirani

دستگيرى دوايراني به اتهام بمب گذارى و ترور درسفارت اسراييل و عربستان در واشنگتن؛توطئه شوم!

Recommended Posts

[quote][align=justify]


دیوید تومشا که در سال 2000 با ارباب سیار یک پارکینگ ماشین داشته است ، می گوید : اگر قرار بود مامور شماره 007 استخدام شود، برای این کار بهتر بود مستر بین استخدام شود تا ارباب‌سیار.

][/quote]

خب این وهابی های سعودی هم از همین آدم های منگل و روانی برای عملیات تروریستی در عراق استفاده می کنند

ولی با این توصیفات گزینه خوبی برای آمریکائیهاست برای فریب مردم خودشون

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=justify][color=darkred]مقام سابق سیا در مصاحبه با فارس در خصوص اتهام‌پردازیهای اخیر:
[b]پترائوس مدت‌ها بود که آرزو داشت علیه ایران کاری کند[/b]
[/color]

[color=darkblue]"ری مک‌گاورن"، مقام سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا در مصاحبه با خبرنگار بین‌الملل فارس در خصوص اتهامات اخیر دولت آمریکا علیه کشورمان تصریح کرد که "دیوید پترائوس"، رئیس جدید سیا از مدت‌ها قبل در آرزوی ارائه اطلاعاتی از ایران بود که اسرائیل و نومحافظه‌کاران آمریکا را راضی کند.[/color]
وی اظهار داشت که یکی از تلاش‌های وی در این خصوص قبلا ارتباط برقرار کردن میان تمام اتفاقات ناخوشایند در عراق با ایران بود اما وقتی نیروهای خود را برای تحقیق در این خصوص به شهر کربلا اعزام کرد، این نیروها هیچ چیز که بتواند ردپایی از ایران تلقی شود، نیافتند.

[b]* نوع تبلیغات اخیر بحران‌ساز است[/b]
وی در پاسخ به این سوال که در مورد نوع طرح ادعای ضدایرانی چه نظری دارد با اشاره به نظر "ری کلوز"، کارشناس امور عربی سیا اظهار داشت:
"گیرم که یک مامور مخفی ایرانی بخواهد یک قاتل مکزیکی را برای کشتن سفیر عربستان در آمریکا استخدام کند، در این صورت چه لزومی دارد که برای وی توضیح دهد که با کجا در ارتباط است و از کجا دستور می‌گیرد؟ این نظریه‌پردازی علیه ایران به معنی گامی بزرگ در راستای ایجاد بحران بین ایران و آمریکا بود که البته برای برخی طرف‌ها در خاورمیانه خبر خوشی است."

[b]* چرا ایران باید به یک فروشنده خودرو اعتماد کند؟[/b]
وی می‌افزاید: "اگر سپاه پاسداران ایران بخواهد عملیاتی را در خاک آمریکا پیاده کند چرا باید به کسی اعتماد کند یک فروشنده خودرو است و کوچک‌ترین آموزش ضداطلاعاتی نیز ندیده است؟ این شخص نیز اتفاقا با فردی در کارتل مکزیک تماس می‌گیرد که مامور آمریکاست! وی سپس دستگیر می‌شود و اعتراف می‌کند و جالب اینکه در اعترافاتش به مقامات ارشد ایرانی نیز اشاره می‌کند."

[b]* پترائوس هر کاری بتواند علیه ایران می‌کند[/b]
مک‌گاورن در ادامه اظهار داشت که پترائوس از انجام هر کاری که بتواند علیه ایران انجام دهد دریغ نخواهد کرد، از پیدا کردن نقش بیشتر ایران در کشورهایی چون عراق و افغانستان و لبنان و ... گرفته تا هر چیزی که مربوط به تسلیحات هسته‌ای باشد.

[b]* در سیا هر که علیه منافع آمریکا سخن بگوید اخراج می‌شود[/b]
به گفته وی، آن دسته از کارشناسان منصف سیا که در تحلیل‌های خود در 2007 به این نتیجه رسیدند که ایران دست‌کم از 2003 به بعد انحرافی در فعالیت‌های هسته‌ای خود نداشته است، همگی خانواده دارند و باید بدهی وام‌های خود را پرداخت کنند و پترائوس این قدرت را دارد تا همه آنها را از کار بیکار کند.
مکگاورن که از سال 1960 تا 1990 مامور سیا بوده است و تحت نظارت 9 رئیس سیا کار کرده است، بر این باور است در گذشته بیشتر روسای سیا در برابر فشارهایی که آنها را مجبور می‌کرد اطلاعاتی ارائه کنند که در راستای تایید اقدامات کاخ سفید باشد مقاومت می‌کردند مگر در موارد استثنایی، اما روسای اخیر سیا این استثنائات را به قانون بدل کرده‌اند.

وی طرح توطئه‌هایی نظر طرح قتل سفیر عربستان در آمریکا را از آن دست طرح‌ها دانست که نتانیاهو را بسیار خوشحال می‌کند.

[color=olive]90/07/23[/color]
منبع: خبرگزاری فارس
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900723000308[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نقل قول از تاپیک HHL broken_heart

[quote]ايران سفير عربستان در مصر را ترور کرد!
ادعاي تازه رسانه هاي سعودي:

ايران سفير عربستان در مصر را ترور کرد!

يک پايگاه خبري عربستان در ادامه اجراي سناريوي هاليوودي آمريکايي ـ اسرائيلي ـ سعودي اخير، مدعي شد ايران، سفير عربستان در مصر را ترور کرده است.

به گزارش گروه بين الملل مشرق، پايگاه خبري "ايلاف"، وابسته به حاکميت سعودي در خبري بدون اشاره به زمان اين حادثه، ادعا کرد: منابع امنيتي فاش کرده اند که "احمد عبدالعزيز قطان" سفير عربستان در قاهره، هدف يک عمليات تروريستي از طريق مسموميت قرار گرفته است.

اين سايت سعودي مي افزايد: قطان بلافاصله به بيمارستان منتقل شد و پزشکان توانستند او را نجات دهند و آثار مسموميت را از بدن وي خارج کنند.

اين منابع که ايلاف به هويت آنها اشاره اي نکرده است، با بيان اين ادعا که " ايران" برنامه ريزي اين عمليات تروريستي را بر عهده دارد، بدون ارائه هرگونه سند و مدرکي، نوشت: ايران پشت سر اين حادثه قرار دارد.

اين پايگاه خبري وابسته به عربستان همچنين ادعا کرده که طرف ايراني، از هر گونه اظهار نظر در اين خصوص خودداري کرد و تنها گفت که اين ادعاها، توطئه آمريکاست.

ايلاف افزوده است: سفير سعودي در قاهره، همکار عادل الجبير بوده و سالها در سفارت عربستان در واشنگتن، زير نظر بندر بن سلطان که اکنون دبيرکل شوراي عالي امنيت ملي عربستان سعودي است، فعاليت داشته اند.

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/72569/ايران-سفير-عربستان-در-مصر-را-ترور -کرد[/quote]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عربستان باید هزینه تهدید ایران را بپردازد/ آمریکا آل‌سعود را نوچه خود می‌داند

نسخه چاپيارسال به دوستان
پاسخ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس به شاهزاده ترکی الفیصل:
عربستان باید هزینه تهدید ایران را بپردازد/ آمریکا آل‌سعود را نوچه خود می‌داند

خبرگزاری فارس: عابدی با بیان اینکه ایران قائل به دوستی با مردم مسلمان عربستان است، گفت: اگر ایران بخواهد اقدامی علیه عربستان دهد، نیروهای نظامی خود را به راحتی وارد این کشور کرده و حاکمان دست‌نشانده را بازداشت و محاکمه می‌کند.
خبرگزاری فارس: عربستان باید هزینه تهدید ایران را بپردازد/ آمریکا آل‌سعود را نوچه خود می‌داند

محمدکریم عابدی نماینده مردم فرودس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اتهامات آمریکا و عربستان را علیه ایران، معادله چند مجهولی توصیف کرد و گفت: آمریکا برای تحث تاثیر قرار دادن قیام معترضان جنبش وال‌استریت تصور می‌کرد که آمریکا نیاز به یک‌ شوک دارد و بر همین اساس ایران را به ناامنی در آمریکا متهم کرد.

وی با بیان اینکه کارتل‌های آمریکایی-صهیونیستی قدرت حاکم در عربستان سعودی هستند، افزود: عربستان برای فرار از سرنگونی حکومت‌آل سعود، اقدام به معامله‌های سیاسی پی‌در پی با آمریکا کرده و یکی از این معامله‌های اتهام اخیر آنها به ایران است.

عابدی با بیان اینکه شکست آمریکا و عربستان در مصر، یمن، لیبی و بحرین آمریکا و عربستان را دچار سرگردانی و آشفتگی کرده است، تصریح کرد: آمریکا و عربستان در قیام‌های مردمی از انقلاب اسلامی ایران شکست ‌خوردند و برای انتقام از ایران توطئه‌ ناشیانه‌ای را طراحی کرده‌اند که قطعا باید هزینه آنرا بپردازند.

عابدی در واکنش اظهارات شاهزاده ترکی الفیصل درباره ایران مبنی بر اینکه "کسی در ایران باید هزینه توطئه ترور سفیر را پرداخت کند"، گفت: با توجه به اینکه آقای شاهزاده آل‌سعود ایران اسلامی را نمی‌شناسد، توصیه می‌کنیم مقداری در این زمینه مطالعه کند تا بفهمد که اگر ایران بخواهد اقدامی علیه عربستان دهد، نیروهای نظامی خود را به راحتی وارد این کشور کرده و حاکمان دست‌نشانده را بازداشت و محاکمه می‌کند ولیکن ایران قائل به دوستی با مردم مسلمان عربستان است و تلاش دارند عربستان را از بازی در پازل آمریکا نجات دهد.

وی با بیان اینکه آل‌سعود در برابر اراده ایران اسلامی سرنگون خواهد شد، تصریح کرد: از این شاهزاده سؤال می‌کنیم که آیا آنها توانایی اقدام علیه ایران را در خود می‌بینند؟ و آیا نمی‌دانند ایران اراده کند، حاکمان‌ آل‌سعود لحظه‌ای امان نخواهند داشت؟ چطور ایران را تهدید به مقابله به مثل می‌کنند، در حالی اتفاقی رخ نداده و بر فرض اینکه ترور انجام شده باشد، چطور می‌توان بدون هیچ شده چه اتفاقی رخ داده را به ایران نسبت داد.

عابدی با بیان اینکه آمریکایی‌ها که ادعای قدرت برتر جهانی را در بوق ‌و کرنا می کنند، چطور می‌توانند ادعا کنند که 2 ایرانی برای منفجر کردن دو سفارتخانه در آمریکا اقدام کنند، گفت: اگر آمریکا قبول دارد که 2 نفر می‌توانند 2 سفارت خانه را در آمریکا منفجر کنند، پس برای تامین امنیت شهروندان خود باید از نیروهای بین‌المللی کمک بگیرند و میزبانی سازمان‌ملل را به دیگر کشورها بسپارند.

وی خطاب به شاهزاده آل‌سعود گفت: عربستان باید هزینه دروغ‌پراکنی و اتهام‌افکنی علیه ایران را بپردازد نه ایران. علیه ایران سندی وجود ندارد اما اظهارات سعودی‌ها درباره ایران به طور شفاف بیان شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه عربستان عامل ترور نماینده آیت‌الله سیستانی و برهان‌الدین ربانی است، گفت: آل‌سعود دست‌پیش گرفته تا پس نیفتد. آل‌سعود باید در مجامع بین‌المللی به دلیل ترور شخصیت‌های برجسته جهان اسلام محاکمه شوند.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی حکومت آمریکایی آل‌سعود را در معادلاست سیاسی و بین‌المللی تنها به عنوان نوچه آمریکا به شمار می‌آورد، گفت: آل‌سعود باید خود را آماده برائت مسلمان‌های جهان از آمریکا و آل‌سعود در حج ابراهیمی کند.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900723000381

broken_heart icon_wink icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ای کاش یه جنگی میشد تا یه خورده از این کسلی در بیایم broken_heart
این عربا فقط زر زر میکنند. سوال این است که چرا عملا نمیان با ما درگیر بشند!!
الان که اوضاع داخلی آمریکا و غرب به هم ریخته و حواس عوام مردم به مسائل داخلیشان است و دولت های آنها در فشارند بهترین فرصت است تا دهان یاوه گویانان را با لنگه کفش ببندیم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خبر تأييدنشده: پادشاه عربستان درگذشت
به گزارش گروه بين الملل مشرق، برخي منابع خبري درجه دو متصل با حاکميت آل سعود در منطقه، با اعلام اين شايعه در تلاشند با مظلوم نمايي و جلب توجه افکار عمومي جهان به رياض، زمان انحطاط حکومت سعودي را حتي براي مدتي کوتاه، عقب بيندازند.
اين گزارش مي افزايد: ملک عبدالله بن عبدالعزيز، نيمه شب جمعه، تحت عمل جراحي ستون فقرات براي درمان عوارض درد ديسک سوم قرار گرفت که زير اين عمل جراحي مُرد.
اين منابع که به هويت آنها اشاره اي نشده است، به نقل از يک مسؤول سعودي افزودند: پادشاه زير عمل جراحي درگذشت اما نگران آن هستيم که اعلام اين خبر در شرايط فعلي، به کودتاي نظامي و انقلاب مردمي عليه شاهزادگان سعودي بينجامد.
اين گزارش همچنين با اشاره به اطلاعيه اخير درباره پادشاهي عربستان، نوشت: اين اطلاعيه تأکيد کرده بود که ملک عبدالله از ناحيه پايين کمر، احساس درد مي کند و معالجات انجام شده نشان مي دهد که عضلات نگهدارنده ديسک سوم کمر، شل شده است و لذا پزشکان تجويز کردند که ظرف روزهاي آينده اين عمل جراحي انجام شود.
ملک عبدالله چند ماه پيش نيز در آمريکا تحت عمل جراحي مشابهي قرار گرفته بود که در همان زمان، پزشکان اعلام کردند که وي مجدداً پس از مدتي بايد دوباره زير تيغ جراحي برود تا فرايند درمانش تکميل شود.
هنوز ارتباط اين قبيل خبرپراکني ها با سناريوي هاليوودي اخير روشن نشده است اما به نظر مي رسد از آنجا که افشاي اين سناريوي ضد ايراني پس از انتشار اطلاعيه دربار شاه سعودي انجام شد، دولت آمريکا از اين موضوع با خبر بوده و با اطلاع قبلي دست به اعلام اين سناريو در چارچوب اين پازل زده است.
[url=http://www.mashreghnews.ir/fa/news/72582/%D8%AE%D8%A8%D8%B1-%D8%AA%D8%A3%D9%8A%D9%8A%D8%AF%D9%86%D8%B4%D8%AF%D9%87-%D9%BE%D8%A7%D8%AF%D8%B4%D8%A7%D9%87-%D8%B9%D8%B1%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1%DA%AF%D8%B0%D8%B4%D8%AA]منبع[/url]

همه چیز محیا برای عصبیت خرج کردن علیه کوچکترین تحرک در عربستان.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
دوستان شاید ملک عبدالله مرده و خواستن با نشر خبر ترور سفیر حواس ها را پرت کنن یا مثلا در کشورشون اتحاد ایجاد کنن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نکته تابلو اینه که هنوز اتهام ترور ثابت نشده و متهم دفاعی نکرده این جماعت دارن طوری رفتار میکنند که انگار ترور انجام شده و الان سوم و هفتم سفیر رو هم گرفتند.
کسی نیست به اینا بگه اول ثابت کنید بعد قطعنامه و تحریم و جنجال و حمله

آخه این کار جز ضرر و زیان تو این وضعیت برای ایران چی داره که بخواد انجام بده.
مگه ما دیوونه ایم

به فرض محال هم که بخوایم ترور کنیم اینجور ضایع میدیم قاچاقچی های مواد مخدر که تحت نظرند.

به قول دوستان بوی 2012 میاد broken_heart

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تحلیل فارس از تصمیم رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران/
نقش جدید آمانو در سناریوی ضد ایرانی آمریکا
خبرگزاری فارس: آمانو که بارها سرسپردگی خود به غرب را اثبات کرده، مامور شده است تا گزارش تهیه شده توسط اعضای آمریکایی و انگلیسی هیئت رئیسه آژانس را منتشر کند. در این گزارش بحث هسته ای به توانمندی های موشکی ایران ربط داده خواهد شد.
به گزارش فارس روزنامه‌ فیگارو روز پنجشنبه مدعی شد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در شدیدترین گزارش خود علیه ایران، ابعاد برنامه نظامی اتمی این کشور را در ماه نوامبر مطرح خواهد کرد.

ماموریت ویژه برای آمانو

این گزارش در ماه نوامبر منتشر خواهد شد اما به نظر می‌رسد، متن آن در حال حاضر وجود دارد و آمانو، برای ارائه آن روزشماری می‌کند. تاکنون آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بارها با وارد آوردن ابهاماتی در پرونده هسته‌ای ایران، مدعی شده که تهران در فعالیت‌ هسته‌ای‌اش باید اعتمادسازی کند اما گویا قرار است این‌بار ادعاها به اتهامات تبدیل شود. در واقع پس از منزوی شدن اسرائیل و محدود شدن قدرت مانور آمریکا در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، آژانس مامور شده که از ایران یک خطر هسته‌ای در افکار عمومی بسازد تا غربی‌ها بتوانند، قطعنامه جدیدی صادر کنند و اسرائیل را از خطر برهانند.

آمانو بحث هسته ای را به موشک ها ربط خواهد داد

آزمایش‌های موشکی اخیر ایران، که نشان داد برد موشک‌های تهران قادر است تا کیلومترها آنسوی اسرائیل را هدف قرار دهد، هراس زیادی در دل مقامات تل‌آویو افکنده و آنان را به انفعال کشانده است. در چنین وضعیتی، آمانو که بارها سرسپردگی خود به غرب را اثبات کرده، مامور می‌شود تا گزارش تهیه شده توسط اعضای آمریکایی و انگلیسی هیئت رئیسه آژانس را منتشر کند که این عمل را در ماه نوامبر انجام خواهد داد. در این گزارش بحث هسته ای به توانمندی های موشکی ایران ربط داده خواهد شد.

ویکی لیکس فعال می شود

در این راه آمانو یک مهره است و سناریو از سوی آمریکا طراحی شده. واشنگتن این روزها با انتشار سناریوی ترور سفیر سعودی در خاک خود که به ایران نسبت داده شده، زمینه را برای گزارش آمانو نیز آماده می‌کند و برای اثبات ادعاهای خود، از ماه‌ها قبل، ظرفیت هایی مانند «ویکی لیکس» را فعال کرده. همانطوری که می‌دانیم ویکی لیکس مجموعه‌ای از اسناد و گزارش‌های غیر رسمی، شایعات و البته کمی هم درز اطلاعات است. بنابراین جعل سند در چارچوب ویکی لیکس، کا‌ر آسانی است هرچند قوت برخی اسناد جعلی‌اش، بارها زیر سؤال رفته. با این حال ظرفیت‌هایی نظیر ویکی لیکس یا سامانه‌های دیگر در خدمت گزارش آمانو قرار خواهد گرفت تا موضوع موشک‌های ایران را به بحث هسته‌ای گره بزند و اتهاماتی را علیه تهران مطرح کند.

پیوند بیانیه آمانو با طرح گام به گام

پیوند گزارش آمانو با طرح گام به گام، می‌تواند بحث توقف غنی‌سازی و تغییر رفتار صنعتی ایران در بحث صنایع مشترک با بحث‌های نظامی را به مطالبه‌ای برای صدور یک قطعنامه مبدل کند بویژه اینکه طرح گام به گام حاوی پیشنهادهایی در مسائل نظامی، اقتصادی و سیاسی است. واضح‌تر اینکه آژانس می‌تواند از رهگذر بیانیه خود علیه ایران، به طرح گام به گام برای محدود یا متوقف کردن ساخت موشک و دیگر کالاهایی که علاوه بر موشک‌سازی در صنایع غیرنظامی کاربرد دارد نیز کمک کند تا آمریکا بتواند رأی روسیه را برای اعمال تحریم‌هایی شدید‌تر کسب کند.

هدف خاورمیانه‌ای بیانیه آمانو

همه اینها برای آن است که از حالا تا مارس 2012، اتفاقات زیادی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا خواهد افتاد و ایران، بازیگر اصلی آن خواهد بود. چند روز دیگر انتخابات مجلس مؤسسان تونس برگزار می شود و در آذرماه انتخابات مصر به منصه ظهور می‌رسد. غرب به شدت نگران است که اسلام‌گراها بر سر کار آیند پس باید با جنباندن رنگ عربی آنان، قدرت مانور ایران را محدود کند. از ابتدای 2012، سالگرد انقلاب‌‌های منطقه است و حرکت‌های انقلابی اوج خواهد گرفت. پس باید با تحریک احساسات عربی از محل بحث ترور سفیر سعودی، ایران را از انقلابیون منطقه جدا کند. از طرفی در ایران انتخابات مجلس در اولین روزهای ماه مارس 2012 برگزار خواهد شد که غرب همچون گذشته به دنبال بی‌رونق کردن آن و پیروزی طرفداران خود در ایران است. از رهگذر مسائل چند ماه آینده، آمریکا و اسرائیل بیش از پیش متضرر خواهند شد. طرح لائیتیسه کردن حکومت‌های منطقه با محوریت ترکیه، عملا شکست خورده و ریاض نیز نتوانست، جای پایی به دست آورد. تحولات منطقه همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمود به نفع ایران در جریان است و این وضعیت باید تغییر کند. مشغول کردن ایران به موضوعات هسته‌ای، دعواهای منطقه‌ای و مسائل داخلی خود راهکارهای غرب برای با کاهش قدرت ایران در تحولات منطقه است و گزارش آمانو در این پازل طرح خواهد شد. رویارویی دلیرانه ایران با این قضایا در چند ماه آینده تماشایی خواهد بود و از رهگذر آن، قدرت و محبوبیت تهران در منطقه افزایش خواهد یافت.

ایران برنده تصاعد بحران

بیانیه آمانو علاوه بر بی‌اعتبار کردن کامل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، طرح گام به گام را نیز به باد فنا خواهد داد و این دو طرح را دست در دست هم با بایگانی تاریخ خواهد سپرد. جهان آمادگی آنچه آمریکایی‌ها در سر می‌پرورانند - تحریم نفت و گاز ایران - را ندارد و آن طرفی که در تصاعد بحران میان ایران و غرب باید عقب‌نشینی کند تهران نخواهد بود.

تحلیل از قاسم رحمانی

منبع:http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900723000742

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقايان EMPEROR و KARKAS و MOLTKE با تشكر از نظرات جالب شما.
[quote]الان اگر یک تست موفقیت آمیز اتمی تو صحرای لوت هم بکنیم مردم آمریکا 2 زار هم اهمیت نمیدهند چه برسه به این ردیق اخبار سطح پایین.[/quote]
اين از اون حرفا بود كه واقعا نميدونم چي بايد دربارش بگم icon_wink

آقا نترسين تا المپيك 2012 لندن هيچ خبري نميشه تا اون موقع وقت زياده.خيالتون راحت باشه.
الان اين كيبورد فرساييه من و شما و فشار آوردن به مغز براي نوشتن نظرات متفاوت در مورد اين مساله هيچ چيزي رو نه عوض ميكنه نه دردي از ما درمان ميكنه.لطفا خواهشا بي خيال شيد. broken_heart

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red]مأمور سیا: اسرائیلی‌ها و سعودی‌ها ذینفع اصلی توطئه ترور سفیر عربستان هستند[/color]

به گزارش فارس، "مایکل شوئر" مأمور سابق سازمان جاسوسی آمریکا که ریاست یگان بن‌لادن را در این سازمان بر عهده داشته است، در گفت‌وگو با برنامه "فریدم واچ" شبکه آمریکایی "فاکس" نظر خود را درباره توطئه ساختگی و ضدایرانی آمریکا درباره ترور سفیر عربستان در واشنگتن مطرح و تأکید می کند که تنها عربستان و رژیم صهیونیستی می توانند از این رویداد نفع ببرند.

وی سخنان خود را در این برنامه تلویزیونی اینطور آغاز می کند: یک مسئله که باید در ذهن داشته باشیم این است که عملکرد اف بی آی و وزارت دادگستری آمریکا در زمینه مبارزه با تروریسم در چندین سال گذشته تأثرآور بوده است.

توطئه ترور سفیر عربستان طرحی برای تغییر افکار عمومی علیه ایران است

شوئر ادامه داد: این اقدام جدید از نظر من نوعی استفاده از ترویج ترس و ارعاب در سطح فدرال برای تغییر افکار عمومی است و آنها به وسیله قصد دارند این را به ما تلقین کنند که موفق بوده‌اند وگرنه این عملیات اخیر اف بی آی نیز همانند هر نوع عملیات این چنین در گذشته است که در تلاش برای دستگیری جنایتکاران صورت می گرفته است.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که "چه کسی قصد دارد این برداشت را در جامعه آمریکا بوجود آورد که باید وارد جنگ با ایران شویم"، گفت: تنها کسانی که از این موضوع سود می برند، اسرائیلی‌ها و سعودی ها خواهند بود. و به اعتقاد من اگر من بخواهم این عملیات مقابله با تروریسم را مورد بررسی تا ببینم که این اطلاعات از کجا بدست آمده است، من خیلی علاقه مند بودم که ببینم آیا می توانم دست اسرائیل و عربستان را سعودی را پشت پرده این جریان پیدا کنم.

اسرائیل و عربستان سعودی برای آمریکا تهدید هستند نه ایران

این مأمور سابق سازمان سیا تأکید کرد: چرا که آنچه مهمتر است این است که عربستان سعودی و اسرائیل برای آمریکا تهدید هستند و نه ایران. آنچه اینجا مطرح است این است که کنگره آمریکا دیوانه جنگ با ایران است. به ایده‌های سناتور "لیندسی گراهام"، "جان مک‌کین" و "جو لیبرمن" گوش فرادهید، اسرائیل صاحب اصلی آنها است و سعودی ها نیز نفوذ چشمگیر و قابل توجهی دارند. وقتی به این مسائل نگاه می کنید، خواهید پرسید که چه کسی از این جنگ سود خواهد برد؟

وی ادامه داد: اسرائیلی ها و سعودی ها عاشق اینند که ببینند سرمایه ما و مردان و زنان ما در حال جنگ با دشمنان آنها در ایران کشته می شوند.

جنگ عراق نیز برای تأمین منافع اسرائیلی ها و سعودی ها آغاز شد

مایکل شوئر در پاسخ به این سوال که آیا این امکان وجود دارد که این عملیات نیز نوعی عملیات فریب به اسم کشور ایران بوده باشد تا بر خصومت میان ایران و آمریکا بیفزاید، گفت: من تصور نمی کنم که این موضوع نیز غیرممکن باشد، اما در حال حاضر اطلاعات کافی برای بیان چنین دیدگاهی را در اختیار ندارم. اما اگر شما به نهایت و سرانجام این قضیه نگاه کنید، چنانچه این جریان به جنگ با ایران بینجامد، چنین نتیجه‌ای تنها به نفع عربستان سعودی و اسرائیل خواهد بود.

وی در پایان تأکید کرد: مصداق هایی برای این حرف من وجود دارد. ما پیش از این نیز جنگ با عراق را آغاز کردیم تا منافع اسرائیلی‌ها و سعودی ها تأمین شود. بنا بر این ما را همواره مجبور می کنند تا جان مردم خود را به خطر اندازیم تا منافع آنها را تأمین کنیم. این ممکن است یک بار دیگر نیز اتفاق بیفتد، چرا که نه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]آقايان EMPEROR و KARKAS و MOLTKE با تشكر از نظرات جالب شما.
[quote]الان اگر یک تست موفقیت آمیز اتمی تو صحرای لوت هم بکنیم مردم آمریکا 2 زار هم اهمیت نمیدهند چه برسه به این ردیق اخبار سطح پایین.[/quote]
اين از اون حرفا بود كه واقعا نميدونم چي بايد دربارش بگم icon_wink

آقا نترسين تا المپيك 2012 لندن هيچ خبري نميشه تا اون موقع وقت زياده.خيالتون راحت باشه.
الان اين كيبورد فرساييه من و شما و فشار آوردن به مغز براي نوشتن نظرات متفاوت در مورد اين مساله هيچ چيزي رو نه عوض ميكنه نه دردي از ما درمان ميكنه.لطفا خواهشا بي خيال شيد. broken_heart[/quote]

سلام
اتفاقا اکثریت آمریکایی ها اونقدر مغرور هستن که به چنین چیزهایی حتی فکر نمی کنند ... تعدادشون هم به حمله ی پیش دستانه اعتقاد دارند

وی من اعتقاد دارم که باید پایداری کنیم ... اوضاعمون که از اوضاع رسول خدا در زمان محاصره ی ایشون بدتر که نیست ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پاسخ ایران به اظهارات وزير خارجه عربستان
شواهد موجود نشان مي‌دهد كه يكي از اهداف اين سناريوي بي‌اساس، اخلال در روابط جمهوري اسلامي ايران با همسايگان به‌ويژه كشورهاي منطقه خليج‌فارس بوده و بيانگر اين است كه آنان خواهان استقرار، ثبات و مناسبات بردارانه ميان كشورهاي اسلامي نيستند.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي كشورمان در پاسخ به اظهارات سعود الفيصل ـ وزير خارجه عربستان سعودي ـ پيرامون اتهامات اخير مقامات آمريكايي عليه جمهوري اسلامي ايران گفت: منشاء اين‌گونه اظهارات غيردوستانه و فاقد اعتبار، ادعاهاي واهي مقامات قضايي آمريكا است كه تاكنون هيچ‌گونه سندي براي اثبات ادعاهاي خود نيز ارائه نكرده‌اند.

به گزارش «ايسنا» رامين مهمان‌پرست افزود: شواهد موجود نشان مي‌دهد كه يكي از اهداف اين سناريوي بي‌اساس، اخلال در روابط جمهوري اسلامي ايران با همسايگان به‌ويژه كشورهاي منطقه خليج‌فارس بوده و بيانگر اين است كه آنان خواهان استقرار، ثبات و مناسبات بردارانه ميان كشورهاي اسلامي نيستند.

او افزود: آن چه از اتهامات و ادعاهاي مقامات آمريكايي برداشت مي‌شود نشان‌دهنده سناريويي ضدايراني با هدف تحت الشعاع قرار دادن جمهوري اسلامي ايران و سرپوش گذاشتن بر اقدامات مداخله‌جويانه آمريكا در نقاط مختلف جهان است كه انحراف افكار عمومي از نارضايتي‌هاي رو به افزايش مردم آمريكا را نيز دنبال مي‌كند.

سخنگوي وزارت امور خارجه تاكيد كرد: منطق و آينده‌نگري حكم مي‌كند كه در قبال اين گونه اقدامات آمريكايي با دقت و دورانديشي برخورد شده و از اظهارنظرهاي عجولانه و نسنجيده در قبال اين گونه مطالب كه با هدف آشفته كردن منطقه و تخريب روابط دو كشور مطرح مي‌شود، خودداري شود.

----------------------------------------------
واکنش چین به ادعاهای ضدایرانی آمریکا
شی یینهونگ، استاد روابط بین‌الملل در دانشگاه رنمین پکن به پرس تی‌وی گفت، بعید است که چین از تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران حمایت کند زیرا نه آمریکا و نه عربستان سعودی دلایل متقاعدکننده‌ای را برای اثبات اتهامات خود ارائه نداده‌اند.
چین در برابر اتهامات اخیر واشنگتن علیه ایران مبنی بر دست داشتن این کشور در توطئه‌ای برای ترور سفیر سعودی در آمریکا، واکنش نشان داده است.

به گزارش «پرس تی‌وی» لیو ویمین سخنگوی وزارت خارجه چین در جمع خبرنگاران گفت: ما بر گزارش‌ها و واکنش‌های مربوط به این خبر نظارت داریم. در مدیریت روابط بین‌المللی، چین همیشه به حقوق ملی و استانداردهای رفتاری احترام گذاشته است.

وی افزود: ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم برای حل‌شدن این مساله و حفظ ثبات در خاورمیانه و خلیج‌فارس، به گفت‌وگو بپردازند.

هنگامی که از ویمین درباره اعزام هیئت آمریکایی به پکن با هدف متقاعد کردن چین درباره قبول صحت اتهامات واشنگتن علیه ایران، سوال شد، وی پاسخ داد، چین با همه طرف‌ها گفت‌وگو می‌کند.

وزارت دادگستری آمریکا روز سه‎شنبه 19 مهر ایران را متهم به دست داشتن در توطئه‌ای کرد که با هدف ترور عادل الجبیر سفیر عربستان در آمریکا و با کمک عضوی از یک کارتل مواد مخدر مکزیک، انجام شد.

رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، ضمن رد این اتهامات، اظهار داشت: این گونه رفتارهای نخ‎نما که مبتنی بر سیاست‌های خصمانه و دیرینه محور آمریکایی - صهیونیستی است، نمایش مضحکی به شمار می‌رود که در راستای سناریوسازی‌های خاص و با اهداف تفرقه‎افکنانه از سوی دشمنان اسلام و منطقه تعقیب می‌شود.

همچنین محمد خزاعی نماینده ایران در سازمان ملل متحد ضمن طرح شکایت علیه آمریکا، اتهامات ضد ایرانی این کشور را توهین به شعور مردم جهان دانست و اظهار داشت، ما به اتهامات بی‌اساس بعضی از مقامات آمریکایی در طول سه دهه گذشته عادت کرده‌ایم، اما دروغ بزرگی که آن‌ها امروز گفتند کاملا بی‌پایه بوده و مانند کار فیلمنامه‎نویسان هالیوودی است.

باراک اوباما پنج‌شنبه (21 مهر) تهدید کرد که در پی ادعای دست داشتن ایران در توطئه‌ای برای ترور سفیر سعودی در آمریکا، تمام تلاش خود را برای اعمال شدیدترین تحریم‌ها علیه این کشور به کار خواهد بست.

آمریکا برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران، به حمایت تمامی پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد، از جمله چین نیازمند است.

شی یینهونگ، استاد روابط بین‌الملل در دانشگاه رنمین پکن به پرس تی‌وی گفت، بعید است که چین از تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران حمایت کند زیرا نه آمریکا و نه عربستان سعودی دلایل متقاعدکننده‌ای را برای اثبات اتهامات خود ارائه نداده‌اند.

منبع:تابناك

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]داخل پرانتز

[quote]ولی نوشته های بالا همش مادی بود در حالی که دنیا از بعد مادی و معنوی تشکیل شده که اگه همه دنیا جلوی ما قرار بگیره [color=red]ولی اگر خدا با ما باشه دشمنانمون شکست میخورن انشاءالله[/color] و ما شاهد این اتفاق در لبنان بودیم که چطور سربازان رژیم صهیونیستی ( تیپ گولانی ) در جنگ با سربازان حزب الله شکست خوردن ![/quote]

دوست من چرا پس از این همه صحبت تحلیلی در سایت اینگونه سخن میگویید. متوجه نشدید که اسراییل واقعا میخواست در این جنگ شکست بخورد. اراضی اشغالی لبنان را پس دهد تا ماهیت وجودی حزب الله را پس از برد و بازپس گیری مناطق اشغال شده کمرنگ کند. که موفق نیز شد!!!!!!!!!!! نمی بینید ؟

چرا امروزه کمتر از حزب الله سخن گفته میشود ؟

1- حزب الله پس از برد در جنگ با اشتباه خود را حزب سیاسی کرد.
2- حزب الله پس از آنکه حزب سیاسی شد باید ملزم به فوانین اساسی کشور خود باشد
3- در قانون اساسی لبنان بغیر از قوای مسلح هیچ حزبی مجاز به داشتن اسحله و نیرو نیست
4- حتی دلیل حزب الله برای داشتن سلاح جهت باز پس گیری خاک لبنان دیگر موضوعیتی ندارد چراکه دیگر مناطقی از لبنان تحت اشغال اسراییل نیست.
5- حزب الله با این خطای سیاسی خود را در مقابل قانون اساسی کشور خود قرار داده و با این دوگانگی و داستان دادگاه ترور حریری مانده است چکار کند.
6- اسراییل پس از این شکست فرمالیته مجوز خرید سپر موشکی پیشرفته آمریکا و دهها سلاح دیگر که کنگره آمریکا مخالف استفاده آن بغییر از کشور آمریکا در کشورهای دیگر را همراه با کمک های بیشتر را گرفت.

broken_heart icon_wink افتاد حالا icon_wink :blushing:

لطفا اظهارات سران حزب الله را با دقت ( از روی متن اصلی ) بخوانید و به تحلیل های آب دوخ خیاری تلویزیونی کمتر مراجعه فرمایید. آنها خود گفته اند که اگر میدانستند که اسراییل پس از گروگان گیری جنگ را شروع میکند این کار را هیچ گاه نمی کردند انوقت شما ...

دوستان من تو را به هر چیز که اعتقاد دارید لطفا کمی روی موضوعات تفکر کنید و ضبط صوت نباشید.


در خصوص آن فرمایش شما که با رنگ قرمز مشخص کرده ام دو سوال از شما دارم

1- وقتی همه میدانیم که پاک ترین و رستگارترین فرزندان این مرز و بوم در جنگ هشت ساله شرکت کردند چرا در همه نبرد ها پیروز نشدند؟ پس بگفته شما در بعضی از نبردها خداوند با آنها بوده و در بعضی خیر [color=red][size=18]!@#$%$#@![/size][/color]
2- چرا این همه توپ و تانک و موشک یعنی سلاحهای [size=24][color=red]مادی[/color][/size] میسازیم[size=18] [color=red]!@#$#@!@##[/color][/size] نکند قدرت الهی کافی نمیدانید [size=18][color=red]!@#$#$@#!![/color] [/size]at_wits'_end_new!

دوست من خواهشا اینقدر سرسری به موضوعات نپردازید. خداوند آخر و عاقبت این مملکت را ختم بخیر گرداند.

-------

موفق باشید[/quote]

آخه برادر من مگر مجبوری بدون داشتن اطلاعات تحلیل بنویسی!!
بهتر هست یک دور تاریخ لبنان را از 1982 تا 2010 بخوانی بعد می فهمی چه تحلیل خنده دار و پر از غلطی نوشتی !!
حزب الله بعد از پیمان طائف و در سال 1992 در انتخابات مجلس شرکت کرد!!یعنی زمانی که هنوز بخش هایی از جنوب لبنان تحت اشغال بود!!
بخش عظیمی از جنوب لبنان در سال 2000 آزاد شد !! فقط بخشی هایی از مزارع شبعا و کفر شوبا هنوز تحت اشغال اسرائیل است آن هم به بهانه ی این که این اراضی برای سوریه است که خود سوریه به لبنانی بودن آن اراضی اعتراف کرده است!!
بعد از پیمان طائف هر دولتی که در لبنان سرکار آمده است مصوبه ای مبنی بر مشروع بودن حق مقاومت و قانونی بودن سلاح حزب الله داشته است!! باور می کنی حتی یک زمانی عربستان هم به حزب الله کمک کرد!!
از سال 2006 تا الان هواپیماهای اسرائیلی 2000 باز مرز هوایی لبنان را رد کردند و حتی چندباری بدون سلاح حالت بمباران بر روی شهرهای لبنان گرفته است!!
سید حسن نصرالله یک بار در یکی از کنفرانس های خبری در مورد گفته اش که اگر می دانست عملیات اسیرگیری به جنگ ختم می شد آن را انجام نمی داد گفت منظور من این بود که دو سرباز اسرائیلی فقط بهانه بود و نقشه جنگ از قبل چیده شده بود!![/quote]


درخصوص تکمیل مواردی که وقوع جنگ و یا حادثه بزرگ در سال 2012 پیش بینی میکند می توان به خبر جدید زیر نیز اشاره نمود. دوستان اگر دقت کنند نمی دانم چرا بسیاری از اخباری که به نوعی به ایران مربوط میشوند به نوعی به عدد 2012 اشاره دارند !!!!


---------------

به گزارش فارس به نقل از روزنامه فرانسوی فیگارو، آژانس بین المللی انرژی اتمی درصدد است تا درجدید ترین گزارش خود ایران را به صراحت به ساخت سلاح هسته ای متهم کند.

سایت روزنامه فیگارو چاپ فرانسه، شامگاه پنج‌شنبه ۲۱ مهرماه (۱گزارشی منتشر کرد که بر پایه آن آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش تازه خود که شدیدترین و کامل‌ترین گزارش در رابطه با پیشرفت برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران است، اعلام کرده که ایران در حال ساخت بمب هسته‌ای است.

فیگارو نوشته است بر پایه اطلاعاتی که در اختیار این روزنامه قرار گرفته در گزارشی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از برنامه هسته‌ای ایران تهیه کرده و قرار است در نشست وین شورای حکام در روز ۱۷ نوامبر ارائه شود؛ مدارک موجود ماهیت نظامی برنامه هسته‌ای ایران را برای دستیابی به بمب هسته‌ای ثابت می‌کنند.

این روزنامه به نقل از یک کارشناس نزدیک به پرونده هسته‌ای ایران که نامش فاش نشده، نوشته است: "این گزارش یکی از مهم‌ترین گزارش‌های آژانس در این‌باره است."

به نوشته فیگارو، شرایط دیپلماتیک و جغرافیای سیاسی نیز تغییر لحن آژانس نسبت به ایران را توضیح می‌دهد.مقامات کشورهای غربی متقاعد شده‌اند که می‌بایست در مورد پرونده هسته‌ای ایران تا سال [color=red][size=24]۲۰۱۲[/size] [/color]میلادی، سال انتخابات مهم، دست به عمل زد.

به نظر می رسد،‌گزارش جدید آژانس جدیدترین حلقه جدیدی از فشار علیه ایران برای عقب نشینی این کشور از برنامه صلح جویانه خود است.

البته آن موردی که در خبرگزاری فارس در ترجمه خبر فیگارو به آن اشاره نشده اعلام غیر مستقیم به توانمندی ایران به ساخت سلاح هسته ای بازهم در سال [color=red][size=24]2012[/size][/color] و همچنین تایید نظامی بودن فعالیت های هسته ای ایران - برای اولین بار در گزارشات آژانس - می باشد.


-------------

پیاپیش از کلیه دوستان بدلیل بی ربط بودن مطلب زیر با موضوع تاپیک عذرخواهی می کنم اما فکر کنم ارائه آن با توجه به فرمایشات دوستمان بیسجی غیر مفید نباشد.

دوست بزرگوارم بسیجی عزیز


با توجه به اظهار نظر عجولانه شما مواردی را لازم دانستم به عرض برسانم.

1- دوست من مواردی را که اشاره داشتید به راحتی با جستجوی " تاریخچه حزب الله لبنان " می توان یافت[color=red] [size=24]اما[/size] [/color]صحبت بنده از تغییر رویکرد حزب الله به حزب سیاسی بعد از جنگ به معنای واقعی کلمه یک حزب سیاسی بود. برای روشن شدن موضوع شما می توانید به گروههایی که در کشور خودمان چند روز قبل از انتخابات درست میشوند و نام حزب را یدک میکشند توجه کنید. نه اینان حزب هستند و نه حزب الله با وجود شرکت در انتخابات و ارائه نماینده حزب بوده بدلیل اینکه همانطور که می دانید یک حزب به عنوان معتبر ترین گروه سیاسی مجاز در هر کشور ابتدا باید ملزم به تمامی قوانین اساسی آن کشور باشد.

2- یکی از دلایل مهمی که باعث شده بوده نه حزب الله و نه احزاب و گروههای دیگر در لبنان باوجود عدم رعایت تمامی الزامات قوانین اساسی کشور خود به عنوان حزب فعالیت کنند عدم وجود قدرت و انسجام در حکومت مرکزی لبنان بود به گونه ای که از ابتدای تاسیس حزب الله و گروههای دیگر یکی از اصول قانون اساسی یعنی مجاز بودن حمل اسلحه فقط توسط توسط نهادهای وابسته به حکومت مرکزی به راحتی نقض میگردید.

3- پس از جنگ 33 روزه با اختلافات پیش آمده در سالهای 2007 و 2008 بین دولت و گروههای مخالف و قدرت یافتن حکومت مرکزی با حمایت دول خارجی در [color=red]توافق نامه دوحه [/color] تمامی احزاب درگیر - بخوانید گروههای درگیر حمل کننده سلاح - متعهد گشتند که

الف ) از بکارگیری سلاح در مناقشات سیاسی داخلی پرهیز کنند

ب ) از سرگیری مذاکرات جهت تقویت جایگاه دولت ( حکومت مرکزی )
[color=red]
ج ) این گروهها همچنین پذیرفتند که طبق قانون اساسی سلاح فقط در اختیار نهاد های وابسته به دولت باشد ------- آن موردی که خطای سیاسی حزب الله بدلیل حزب سیاسی شدن به معنای کامل کلمه به آن اشاره شد ------- یعنی آیتمی که یاعث گردید از لحاظ قانونی و با رضایت نمایندگان حزب الله در دوحه خود را با دست خود خلع سلاح نمایند!!!!!!!![/color]

د) و ...


این مهم و بهانه صورت نگرفت مگر با این بهانه که وجود خطر اسراییل پس از جنگ 33 روزه برطرف گشته و حضور سریع نیروهای سازمان ملل در مرزها حافظ امنیت حکومت مرکزیست و به راحتی برنامه های مخالفان حزب الله با یک سناریوی هماهنگ شده توسط اسراییل و سینیوره و متحدانش در اجلاس دوحه تکمیل گشت.!!!!


[color=red]گرفتن رضایت و تاییده حزب الله لبنان برای تبدیل به یک حزب سیاسی به معنای کلمه که بتواند در لبنان تحت قانون اساسی آن کشور فعالیت نماید در مقابل واگذاری سلاح!!!!!!!! [/color]


در هر صورت درخصوص عرایضم چه متقاعد شده باشید و چه خیر آنچه مهم است این نکته می باشد که حزب الله در اجلاس دوحه یک خطای تاکتیکی انجام داد همچنین برداشت شما از صحبت آقای نصرالله صحیح نبوده بدلیل آنکه یکی از اهداف حزب الله جنگ با اسراییل و نابودی آن است و چطور شده که ایشان این دفعه از جنگ استقبال نکرده اند؟!!!

به نظر بنده ایشان به طور غیر مستقیم به نتایج خیلی مفیدی که این جنگ برای اسراییل داشته است و در ابتدا قابل پیش بینی نبود اشاره داشتند. آنهم خلع سلاح حزب الله و درگیر کردن آن با گروههای دیگر لبنانی موردی که تا قبل از جنگ 33 روزه اتفاق نیافتاده بود.

فکر کنم موضوع حالا دیگر موضوع icon_wink افتاده icon_wink باشد :evil:


رضای عزیز لطفا یکبار دیکر سوالات بنده را با دقت !!!! بخوانید. همچنین پاسخ 1 خود را !!!! در ضمن اگر سرلشگر فیروز آبادی به مرحله ای از ارتباط با عالم غیب رسیده اند ! که اینگونه می فرمایند صحبتی ندارم و فرمایش شما صحیح است.

دوستان عزیز پیشنهاد می کنم در صورت تمایل برای عدم انحراف تاپیک ادامه مبحث در پی ام و یا تاپیک دیگر باشد.

-------

موفق باشید

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان شاید مطلب زیر هم بی ربط با این اتفاقات نباشه

اسرائیل برای یک جنگ جدید آماده می شود

به گزارش فارس، دکتر مسعود حقی جاشین مشاور ارشد ستاد مشترک ارتش ترکیه و یکی از همکاران طرح های ناتو در گفتگویی مفصل با روزنامه حریت ترکیه به تشریح دیدگاه های خود در زمینه تحولات جاری در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا و سناریوهای محتمل پرداخت.

اسرائیل آماده جنگی جدید می‌شود

دکتر جاشین در مورد رژیم صهیونیستی گفت که به عقیده وی تنش بین اسرائیل و مصر موجب جنگ جدید اعراب – اسرائیل می‌شود. وی گفت: با سیاست "منتظر باش و ببین" اسرائیل می توانم بگویم که اسرائیل آماده جنگی جدید می شود. در اینجا عنصر تعیین کننده ایران است. سوریه قدرت چندانی برای تغییر موازنه ها در خاورمیانه ندارد، اما مصر و ایران فرق می کنند. اگر دقت کنید، دولت اوباما به اعراب 150 میلیارد دلار اسلحه فروخت. این فروش، بزرگترین فروش اسلحه از سال 1991 به این طرف بود. این سلاح ها عمدتا شامل سلاح هایی هستند که ما نام آنها را Penetration Bomb گذاشته ایم و قادرند آزمایشگاه های زیرزمینی ایران را هدف قرار دهند. از همین بمب ها با اسرائیل هم داده شد. معنی همه این ها این است که هم در مدیترانه شرقی و اطراف کانال سوئز و هم در خلیج فارس درگیری رخ خواهد داد. شاید اعراب علیه ایران دست به حمله بزنند. پیش بینی من اعلان جنگ کشورهای عربستان سعودی، کویت، قطر، بحرین و نیروهای آمریکایی حاضر در عراق علیه ایران است.

عملیات لیبی علیه چین بود

دکتر جاشین در ادامه خاطرنشان کرد که در این صورت به عقیده وی نه چین و نه روسیه به ایران کمک خواهد کرد. وی در مورد عملیات ناتو و غرب علیه لیبی نیز این دیدگاه را مطرح کرد: عملیات لیبی از یک جهت علیه چین است. بعد از آغاز این عملیات، چین تعداد پنجاه هزار کارگر خود را از لیبی خارج کرد. آمریکا در مورد منابع نفت و گاز در شمال افریقا و آسیا بیش از آنکه از مسلمانان بترسد، از چین وحشت دارد. می توانم بگویم این عملیات در حقیقت عملیات بسیار گسترده ای با هدف دور کردن چین از این منطقه بود. این طور که پیداست از بعد استراتژی نظامی این عملیات به سال های 2005 برمی گردد و به موازات عملیات نظامی علیه افغانستان صورت گرفته است.

به فلسطین فقط موقعیت خاص اعطاء می‌شود

دکتر جاشین در مورد روند اعلام دولت فلسطین و به رسمیت شناخته شدن آن از سوی سازمان ملل چندان خوشبین نیست. وی گفت: روند دولت شدن فلسطین بسیار طولانی خواهد شد. به نظر می رسد در شرایط فعلی حتی درخواست فلسطینی ها در مجمع عمومی سازمان ملل به سختی پذیرفته شود. شاید در انتهای این روند به فلسطین موقعیت خاص اعطاء شود، ولی در حال حاضر امکان ندارد به عنوان یک دولت مستقل پذیرفته شود. البته اگر درخواست فلسطینی ها پذیرفته نشود، عملیات انتحاری از سرگرفته می شود.

روابط ترکیه با اسرائیل تا 10 سال ترمیم شدنی نیست

دکتر جاشین در مورد حضور اسرائیل در حوزه مدیترانه شرقی و همکاری این رژیم با دولت قبرس و یونان در زمینه اکتشاف نفت و گاز در این حوزه و حمایت از این فعالیت نیز گفت که اگر بین ترکیه و اسرائیل درگیری نظامی رخ دهد، این درگیری هرگز به این دو محدود نخواهد شد و احتمال دارد کشورهای عربی نیز به اسرائیل حمله کنند و اوضاع خیلی وخیم شود. وی افزود: ترکیه قدرت نظامی درگیر شدن هم با اسرائیل و هم با آمریکا در این منطقه را ندارد. اگر فکرش را بکنید که سلاح های ارتش ترکیه همگی آمریکایی است، حمله به اسرائیل متحد آمریکا به ضرر ما تمام می شود. اما تعلیق روابط نظامی با اسرائیل، اخراج هیات دیپلماتیک اسرائیلی از ترکیه و اینکه دولت آنکارا اعلام کرده اگر لازم باشد در حوزه مدیترانه شرقی به نیروی نظامی متوسل می شود، همگی اینها واکنش هایی بسیار جدی است. از این منظر می توان گفت بین ترکیه و اسرائیل در ده سال آینده روابط متشنج خواهد بود.
دکتر جاشین با تاکید بر اینکه وقتی صحبت از تنش می شود، نباید بلافاصله به درگیری نظامی فکر کرد، در ادامه تصرحی کرد: تنش لزوما به معنای درگیری بین دولت ها نیست. مدیریت درگیری سه مرحله دارد. اول روند دیپلماتیک آغاز می شود. برای مثال گزارش سازمان ملل بخشی از این روند است. مرحله بعد طرح موضوع در دیوان بین المللی لاهه است. اگر ترکیه از این مرحله نیز پاسخ مثبتی دریافت نکند، در مرحله سوم جنگ اجتناب ناپذیر است.

منبع:http://www.alvadossadegh.com/fa/new-news/54-1388-05-21-17-58-34/12921-1390-07-23-14-29-37.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.