marshal1987

هواگردهشداردهنده زودهنگام هوابرد ئی-7وجتیل (E-7A Wedgetail )

Recommended Posts

دولت استراليا در دسامبر 2000 قراردادي را با شرکت بويينگ به منظور توسعه نوعي هواپيماي پيش اخطار بر پايه بويينگ 737 به امضا رساند که اين پروژه Wedgetail نام گرفت. بجز شرکت بويينگ ايالات متحده که پيمانکار اصلي پروژه است شرکت هاي بويينگ و BAE Systems استراليا و واحد سيستم ها و سنسورهاي الکترونيک گرومن نيز در اين پروژه حضور دارند.

اين قرارداد شامل سفارش اوليه چهار فروند با اختيار سفارش سه فروند ديگر، فراهم کردن تجهيزات جهت واحد هاي زميني و آموزش خدمه عمليات زميني و هوايي بود، در ما مي 2004 استراليا از حق خود استفاده کرد و دو فروند ديگر نيز به قرارداد خود افزود.

شرکت بويينگ استراليا وظيفه فراهم آوردن تيم هاي مهندسي و پشتيباني را بر عهده دارد، BAE Systems استراليا نيز وظيفه توسعه و توليد سيستم هاي عمل الکترونيک و دفاع در برابر اقدامات الکترونيک را بر عهده دارد، خطوط هوايي کوانتاس نيز برنده مناقصه نگه داري هواپيماها شد. دو فروند اول اين هواپيماها قرار است در ايالات متحده تکميل شوند و بقيه 737 ها در استراليا به نوع پيش اخطار تبديل شوند.

اولين 737 در سال 2002 براي انجام تغييرات آماده شد و اولين پرواز هواپيماي مجهز به سيستم هاي راداري و تجهيزات عملياتي در سال 2004 در شرکت بويينگ در سياتل انجام شد. آزمايشات مربوط به شرايط پروازي هواپيما در سال 2005 به پايان رسيد و اولين هواپيما نيز به منظور انجام تغييرات در ژانويه 2006 به استراليا تحويل شد. قرار است اولين هواپيما در سال 2008 به نيروي هوايي تحويل شود ولي پيش بيني مي شود اولين هواپيما در سال 2009 به اسکادران شماره دو نيروي هوايي در پايگاه ويليامستون تحويل شود.



overcity.jpg



در ماه مي 2002 دولت ترکيه قراردادي را براي چهار فروند از اين نوع هواپيما با اختيار سفارش دو فروند ديگر با شرکت بويينگ به امضا رساند که اين قرارداد در سپتامبر 2003 به تائيد دولت آمريکا رسيد. شرکت بويينگ وظيفه تکميل اولين فروند را بر عهده دارد و قرار است تکميل سه فروند ديگر نيز توسط شرکت صنايع هوافضاي توساس (TAI) در آنکارا انجام شود که اولين هواپيما نيز به منظور انجام تغييرات در مارچ 2006 به ترکيه ارسال شد، پيش بيني مي شود تحويل تمام هواپيماها و سيستم هاي مربوطه که در ترکيه بعنوان عقاب صلح (Peace Eagle) شناخته مي شود تا سال 2009 بطول بينجامد.

در آگوست 2006 نيز هواپيماي پيش اخطار 737 بعنوان هواپيماي منتخب کره جنوبي جهت مرتفع ساختن نياز به يک هواپيماي پيش اخطار انتخاب شد و قرارداد آن بطور رسمي در نوامبر 2006 به شرکت بويينگ واگذار شد، قرار است اين هواپيماها تا سال 2012 تحويل شوند.

پروژه Wedgetail بر اساس B737-700 پايه ريزي شده که ويژگي عمده اين نوع از 737 حد اکثر وزن برخواست بيشتر مي باشد، خدمه پرواز دو نفر و خدمه عمليات شش تا ده نفر مي باشند. اين هواپيما معمولا در ارتفاع سي تا چهل هزار فوتي بکار مي رود گرچه حد اکثر ارتفاع عملياتي آن 41000 فوت مي باشد. اين هواپيما به کابين خلبان کاملا مدرن بهمراه وسائل ناوبري و الکترونيک پرواز جديد، مجموعه ارتباطي وسيع شامل سه سيستم HF و هشت سيستم VHF/UHF و سيستم هاي Link 4A و Link 11 مجهز است.



factory.jpg



موتور ها:

هواپيما مجهز به دو موتور CFM56-7B24 هر کدام با توان 118 کيلونيوتن ساخت شرکت CFM International مي باشد. حد اکثر وزن بوخواست هواپيما 171000 پوند (77110 کيلوگرم) بوده و برد آن 3800 ناتيکال مايل است حد اکثر سرعت کروز هواپيما نيز 550 مايل بر ساعت است ، پيش بيني مي شود مداومت عملياتي هواپيما بيش از 9 ساعت باشد. همچنين هواپيما توانايي سوختگيري هوايي دوگانه را نيز دارد.



اويونيک عملياتي:

واحد سيستم هاي پيشرفته BAE Systems آمريکاي شمالي اجزاء اصلي اويونيک عملياتي را تامين مي کنند، اين تجهيزات شامل نمايشگرهاي تاکتيکي درون کابين خلبان، کنسول هاي کنترل و فرماندهي و کامبيوترهاي عملياتي مي باشد. شش کنسول چندکاره با نمايشگرهاي تخت با وضوح بالا در هواپيما نصب شده است، قرار است تمام اين کنسول ها در تاسيسات واحد سيستم هاي پيشرفته BAE Systems در گرين لاون توليد شوند.

کامپيوترهاي موجود در اين هواپيما با استفاده از الگوريتم هاي پيشرفته پردازش سيگنال به تجزيه و تحليل و دسته بندي داده ها مي پردازند. اين داده ها در نهايت به خدمه عمليات تحويل شده و برروي نمايشگرهاي مربوطه به نمايش در مي آيند، معماري باز اين سيستم ها امکان لازم براي بهسازي و گسترش ويژگي هاي هواپيما را فراهم مي آورد، همچنين هواپيما توانايي انجام عمليات هاي مشترک با E-3 و 767 آواکس را دارد. Peace Eagle هاي ترکيه نيز مجهز به نرم افزار ويژه هماهنگ با مجموعه حساسه هاي چندکاره دفاع الکترونيک مي باشد که توسط EADS توسعه يافته است.



crewcabin.jpg



رادار:

مجموعه MESA (رادار آرايه اي اسکن الکترونيک چند کاره يا Multi-role Electronically Scanned Array radar) توسط واحد سيستم ها و سنسورهاي شرکت گرومن در بالتيمور طراحي و توليد شده است. بخش هايي از اين رادار نيز توسط شرکت سيستم هاي دفاعي تنيکس استراليا در آدلايد توليد مي شوند. MESA يک پوشش 360 درجه را با بردي حدود 200 ناتيکال مايل فراهم مي آورد، اين سيستم راداري پيشرفته توانايي تعقيب همزمان 3000 هدف سطحي و هوايي را دارد. حالت هاي مختلف جستجو و تعقيب هدف که در اين مجموعه پيش بيني شده به هواپيما اجازه مي دهد که ضمن هدايت کردن و زير نظر داشت واحد هاي هوايي خودي و دشمن به جستجوي محدوده نيز بپردازد.

اسکن آرايه اي الکترونيکي بهمراه مجموعه گيرنده و فرستنده هاي L-Band و سيستم ديد سه گانه يک پوشش 360 درجه را فراهم مي آورند. سيستم راداري هواپيما کارايي بسيار بالايي دارد چرا که بگونه اي طراحي شده تا بتواند خود را با شرايط لازم کاملا وفق دهد، براي مثال وقتي که نياز است تا در يک محدوده مشخص جستجوي دوربرد صورت گيرد رادار تمام انرژي خود را بر آن ناحيه متمرکز مي کند و در اين حالت برد رادار تا دو برابر ميزان معمول افزايش مي يابد. همچنين يک سيستم شناسايي دوست و دشمن نيز با رادار تطبيق يافته که برد آن 300 ناتيکال مايل مي باشد.

رادوم موسوم به Top Hat که در بالاي بدنه نصب شده و سيستم هاي راداري را در خود جاي داده ضمن اسکن پشت و جلو هواپيما تاثير آيروديناميکي منفي کمي دارد و دو باريکه نصب شده در پايين انتهاي بدنه نيز اين تاثير منفي را جبران مي کنند. آزمايشات پروازي اين هواپيما در ژانويه 2005 با کمي تعويق روبرو شد چرا که در اين مدت ارتفاع رادوم از بدنه 100 ميليمتر افزايش يافت تا کارايي رادار افزايش يابد.


mesa.jpg


تجهيزات عمل الکترونيک:

BAE Systems استراليا مسئول توليد سيستم هاي عمل و ضد عمل الکترونيک هواپيما است، در همين راستا شرکت Elta Electronics اسرائيل براي تامين يک سيستم پيشرفته پشتيباني متقابل الکترونيک و جاسوسي الکترونيک با توان پوشش 360 درجه انتخاب شده است. اين شرکت پيش از اين نيز سيستمي مشابه را برروي P-3C هاي استراليا نصب کرده بود.

در فوريه 2002 نيز شرکت گرومن برنده قراردادي براي توسه سيستم AN/AAQ-24V Nemesis براي پروژه Wedgetail شد، اين مجموعه يک سيستم مادون قرمز هدايت اقدامات است که در کنار سيستم ليزري مولتي باند موسوم به Viper بکار مي رود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=blue]مقامات کره‌جنوبی از دریافت اولین هواپیمای شناسایی آواکس از شرکت بوئینگ آمریکا خبر دادند.[/color]

http://avia.ir/Images/News/Larg_Pic/10-5-1390%5CIMAGE634478225039824748.jpg
سازمان برنامه خرید دفاعی کره‌جنوبی (DAPA) اعلام کرد اولین هواپیمای آواکس 737 (هشدار و کنترل هوایی) را از شرکت بوئینگ آمریکا دریافت کرده است.
مقامات کره‌جنوبی تایید کردند این هواپیما با نام "چشم صلح " در یک پایگاه هوایی در شهر "گیم‌هائی " در 450 کیلومتری جنوب‌شرقی شهر سئول فرود آمده است.
بر اساس قرارداد نظامی به ارزش 1.6 میلیارد دلار که در ماه نوامبر سال 2006 بین مقامات آمریکای و کره‌جنوبی منعقد شد، شرکت بوئینگ آمریکا قرار است 4 فروند هواپیمای شناسایی آواکس را تا پایان سال 2012 تحویل مقامات سئول دهد.
سازمان برنامه خرید دفاعی کره‌جنوبی همچنین اعلام کرد این هواپیما از ماه سپتامبر سال جاری توسط نیروی هوایی این کشور در مانور‌های شناسایی هوایی به کار گرفته خواهد شد.
هواپیمای آواکس مجهز به یک سیستم الکترونیکی رادار محور می‌باشد که قادر است بیش از یک هزار هدف هوایی را در فاصله 370 کیلومتری به طور همزمان شناسایی و ردیابی کند.

[color=olive]10/5/1390[/color]
منبع: آويا
http://avia.ir/Nsite/FullStory/?Id=5650

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اینا برن خرید کنن و ما حسرت بخوریم.
خدایا اخر تاکی؟ icon_rolleyes :x

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[img]http://redhue.ir/images/78356151038356831808.jpg[/img]

هواپیمای 737 AEW&C یک نمونه دو موتوره و دارای نقش هشدار زودهنگام و کنترل هوایی (AEW&C) ساخت کمپانی Boeing ایالات متحده میباشد. این هواپیما بسیار سبکتر از B707 و نمونه هشدار زودهنگام E-3 Sentry میباشد و همچنین از یک عدد آنتن ثابت به جای نمونه های چرخنده و متحرک بهره میبرد. این هواپیما در ابتدا تحت پروژه Wedgetail و جهت خدمت در نیروی هوایی سلطنتی استرالیا (RAAF) طراحی گردید. پس از معرفی رسمی هواپیمای B737 AEW&C , نیروی هوایی ترکیه این هواپیما را تحت پروژه Peace Eagle برگزید و پس از آن نیز نوبت کره جنوبی بود تا این هواپیمای توانا را تحت پروژه Peace Eye جهت خدمت در ناوگان هوایی خود برگزیند. کشورهای ایتالیا و امارات متحده عربی نیز از جمله مشتریان و متقاضیان خرید این هواپیما میباشند.

طراحی و توسعه:

این هواپیما پس از درخواست استرالیا مبنی بر طراحی AWACS جدید و بر اساس نمونه B737-700IGW از خانواده B737 ها توسعه یافت و از لحاظ ظاهری تقریبا" مشابه نمونه مسافربری B737-700ER میباشد. این هواپیما به یک عدد رادار آرابه فازی و چند منظوره (MESA و یا همان Multi-role Electronically Scanned Array) ساخت واحد سامانه های الکترونیکی کمپانی Northrop Grumman بهره میبرد. این رادار بر روی بخش فوقانی بدنه و نزدیک به سازه دم نصب گردیده است و به همبن دلیل گاهی به آن لقب Top Hat (کلاه بالا) را میدهند. این آنتن به گونه ای طراحی و نصب گردیده است که کمترین میزان تاثیر مخرب بر آیرودینامیک و عملکرد پرواز را به دنبال داشته باشد. این رادار پیشرفته قادر است بطور هم زمان به جستجوی هوایی, دریایی و کنترل هواپیماهای حاضر در منطقه بپردازد.

[img]http://redhue.ir/images/12165419872089028702.jpg[/img]

از جمله سایر تغییرات مهم میتوان به نصب بالچه های تعادلی جهت حفظ پایداری رادار و همچنین تجهیزات اقدامات متقابل الکترونیکی بر روی دماغه, انتهای بال ها و سکان عمودی هواپیما اشاره نمود. در داخل کابین این هواپیما مجموعا" 8 جایگاه کنترل و استقرار اوپراتور به همراه 4 جایگاه خالی (افراد متفرقه) وجود دارد. نمونه های مورد استفاده توسط نیروی هوایی استرالیا بطور سفارشی دارای 10 جایگاه اوپراتور و 2 جایگاه خالی میباشند. رادار MESA ساخت Northrop Grumman در غالب پروژه MP-RTIP (مخفف Multi-Platform Radar Technology Insertion Program) توسعه یافته است و در ابتدا بنا بود بر روی هواپیمای E-10 MC2A نیروی هوایی ایالات متحده نصب گردد.

[img]http://redhue.ir/images/75375659242204540804.jpg[/img]

تاریخچه عملیات:

در سال 1997 میلادی, واحد سامانه های دفاعی یکپارچه کمپانی Boeing از جانب نیروی هوایی استرالیا به عنوان پیمانکار ساخت و تحویل 4 فروند هواپیما AEW&C (بر اساس خانواده B737 و یا همان Boeing Business Jet 1) با امتیاز سفارش 3 فروند دیگر, انتخاب گردید. پس از مدتی 2 فروند دیگر از مجموع امتیاز 3 فروند, بر تعداد سفارشات افزوده گردید. تحویل اولین هواپماها در سال 2006 میلادی آغاز گردید. 2 فروند هواپیمای Wedgetail اولیه, در کارخانه مرکزی Boeing واقع در شهر سیاتل ایالت واشنگتن مونتاژ و آزمایش گردیدند و 4 فروند باقی مانده در شعبه استرالیایی کمپانی Boeing و در خاک این کشور مونتاژ گردیدند.

[img]http://redhue.ir/images/01029500135264332633.jpg[/img]

جهت تولید هواپیماهای استرالیایی, کمپانی Boeing و Northrop آمریکا به همراه کمپانی های Boeing و BAE Systems استرالیا, اقدام به تشکیل تیم همکاری و تقسیم وظایف در خاک این کشور نمودند. Boeing استرالیا وظبفه آموزش خدمه, تعمیر و نگهداری و همچنین پشتیبانی فنی را بر عهده گرفت. در ادامه این روند کمپانی BAE Systems مسئولیت تامین سامانه های حفاظت در برابر تسلیحات جنگ الکترونیک (EWSP و یا همان Electronic Warfare Self Protection), سامانه پشتیبانی از اقدامات الکترونیکی (ESM و یا همان Electronic Support Measures) و سامانه های پشتیبانی زمینی را بر عهده گرفت. در تاریخ June 29 سال 2006 میلادی, آقای Brendan Nelson وزیر دفاع استرالیا اعلام نمود: بر اساس آخرین اطلاعات کمپانی Boeing , پروژه Wedgetail کمی از برنامه زمانبندی خود عقب میباشد. با توجه به انتشار عمومی سخنان Nelson در مطبوعات, مشخص گردید این برنامه از ابتدا بر اساس جدول زمانبندی پیش نرفته است.

[img]http://redhue.ir/images/25494556102599690092.jpg[/img]

کمپانی Boeing اعلام نمود به دلیل بروز مشکلات فنی در یکپارچه سازی فرستنده ها, رادار و سایر سامانه های الکترونیکی, این پروژه با 18 ماه تاخیر و در اوایل سال 2009 میلادی آماده تحویل میگردد. علاوه بر مسائل فوق, کمپانی Boeing در سال 2006 میلادی بابت بروز این تاخیر مبلغ 770 میلیون دلار جریمه به کشور استرالیا پرداخت نمود. با اینحال در تاریخ June 20 سال 2008 میلادی, Boeing اعلام نمود بخش اعظم تاخیر در برنامه استرالیا عمدتا" حاکی از مشکلات ادغام رادار و سامانه پشتیبانی از اقدامات الکترونیکی (ESM) بوده است. نهایتا" در تاریخ November 26 سال 2009 میلادی, Boeing نخستین محموله 2 فروندی از هواپیماهای B 737 AEW&C را به نیروی هوایی سلطنتی استرالیا تحویل داد.



[img]http://redhue.ir/images/26614982077282009193.jpg[/img]

در ابتدای امر, مدیریت و انجام عملیات بر روی این 2 فروند بطور کامل در اختیار Boeing قرار داشت اما در تاریخ May 5 سال 2010 میلادی, این 2 هواپیما بطور رسمی وارد ناوگان نیروی هوایی سلطنتی استرالیا (RAAF) گردیدند. در اواخر سال 2010 کمپانی Boeing مجموع 3 فروند B 737 AEW&C باقی مانده را بطور کامل در اختیار RAAF قرار داد. کلیه هواپیماهای استرالیایی به اسکادران شماره 2 نیروی هوایی و واقع در 2 پایگاه Williamtown و Tindal منتقل گردیدند. در تاریخ March 16 سال 2009 میلادی, کمپانی Boeing قابلیت کنترل 3 فروند هواپیمای بدون سرنشین, مخرب و ارزان قیمت ScanEagle توسط B 737 AEW&C را بر روی Wedgetail های استرالیایی افزود.

[img]http://redhue.ir/images/73703374156599629652.jpg[/img]

ترکیه:

نیروی هوایی ترکیه مجموعا" 4 فروند هواپیمای B 737 AEW&C را در غالب پروژه Peace Eagle (عقاب صلح) به همراه تجهیزات پشتیبانی زمینی و امتیاز خرید 2 فروند دیگر به کمپانی Boeing سفارش داد. صنایع هوافضای ترکیه (Turkish Aerospace Industries و یا همان TAI) پیمانکار فرعی ساخت قطعات, اعمال تغییرات, مونتاژ و انجام آزمایشات نهایی بر روی پروژه Peace Eagle میباشد. یکی دیگر از پیمانکاران فرعی ترکیه در پروژه "عقاب صلح" کمپانی Havelsan واقع در شهر قونیه میباشد. این کمپانی وظیفه تجزیه و تحلیل سامانه های الکترونیکی و پشتیبانی نرم افزاری در تجهیزات زمینی را بر عهده دارد. Havelsan تنها کمپانی خارجی و تحت لیسانس دولت ایالات متحده میباشد که اجازه دسترسی به کدهای الکترونیکی و حیاتی را دارا است!

[img]http://redhue.ir/images/86029785154458126599.jpg[/img]

(عقاب صلح 1) کلیه مراحل تغییرات و آزمایشات خود را در مجتمع سامانه های دفاعی یکپارچه کمپانی Boeing واقع در شهر سیاتل ایالت واشنگتن به اتمام رساند. در ادامه این روند (عقاب صلح) 2 و 3 و 4 کلیه تغییرات و آزمایشات خود را در تاسیسات TAI واقع در شهر آنکارا پایتخت ترکیه, و با مشارکت Boeing و چند کمپانی ترکیه ای دیگر به انجام رساندند. برنامه ریزی های انجام شده در سال 2006 بر روی پروژه (عقاب صلح) حاکی از تحویل 4 فروند در سال 2008 بود. بر اساس این برنامه ریزی, در اواسط سال 2007 میلادی, مراحل یکپارچه سازی سیستم ها و اخد گواهینامه صلاحیت پرواز آغاز گردید. در ماه September سال 2007 کمپانی Boeing کلیه آزمایشات زمینی و پروازی اولین فروند از هواپپیماهای B 737 AEW&C ترکیه را به اتمام رساند.

[img]http://redhue.ir/images/38084233214512723269.jpg[/img]

صنایع هوافضای ترکیه (TAI) مراحل بروزرسانی و تغییرات دومین هواپیمای B 737 AEW&C (عقاب صلح 2) را در تاریخ June 4 سال 2008 میلادی در تاسیسات خود به اتمام رساند. مراحل نهایی آزمایشات پروازی و بررسی عملکرد سامانه های ماموریتی نیز در سه ماهه سوم سال 2008 به اتمام رسید.

[img]http://redhue.ir/images/63350081673854338389.jpg[/img]

کره جنوبی:

در تاریخ November 7 سال 2006 میلادی, کمپانی Boeing موفق به اخذ قرارداری به ارزش 1.6 میلیارد دلار جهت تحویل 4 فروند B 737 AEW&C در سال 2012 به کشور کره جنوبی گردید. در آن سال کمپانی اسرائیلی IAI Elta نیز با هواپیمای هشدار زودهنگام خود, بر پایه GulfStream G550 در مناقصه کره جنوبی شرکت نمود اما نتیجه این رقابت در ماه August سال 2006 به نفع رغیب آمریکایی تمام شد! اولین فروند از مجموع 4 فروند هواپیمای Peace Eye (چشم صلح) در ماه August سال 2011 به پایگاه هوایی Gimhae واقع در شهر ساحلی و بسیار زیبای Busan تحویل داده شد و مجموع 3 هواپیمای باقی مانده, بر اساس جدول زمانبندی در هر 6 ماه و تا پایان سال 2012 بطور کامل تحویل میگردند.

[img]http://redhue.ir/images/40345973263629613968.jpg[/img]

سایر مشتریان (در انتظار تائید):

در سال 2004 میلادی, ایتالیا جهت خرید 14 فروند هواپیمای P-8 MMA و Wedgetail با پشتیبانی زمینی شرکت هواپیمایی Alitalia تمایل نشان داد. همچنین امارات متحده عربی نیز یکی از مشتریان بالقوه B 737 AEW&C میباشد.

[img]http://redhue.ir/images/72012093653953013049.jpg[/img]

=======================

مشخصات:

خدمه: 6 الی 10 نفر
ظرفیت بارگیری: 19.830 کیلوگرم
طول: 33.6 متر
دهانه بال: 35.8 متر
ارتفاع: 12.5 متر
مساحت بال: 91 متر مربع
نوع Airfoil (شکل ساختاری بال): B737D
وزن خالص: 46.606 کیلوگرم
حداکثر وزن در هنگام برخاست: 77.564 کیلوگرم

موتورها: 2 عدد CFM56-7B27A ساخت CFM International با تکنولوژی Turbofan


[img]http://redhue.ir/images/16482371230543563347.jpg[/img]

کارایی:

سرعت پیمایش افقی: 853 کیلومتر در ساعت
برد: 6482 کیلومتر
سقف پرواز: 12.500 متر


=========================

[img]http://captain-pilot.com/images/93687119101760426492_thumb.jpg[/img]

[img]http://captain-pilot.com/images/45001547201993258460_thumb.jpg[/img]

[img]http://captain-pilot.com/images/56946575495351446900_thumb.jpg[/img]

[img]http://captain-pilot.com/images/41788031812420375402_thumb.jpg[/img]

[img]http://captain-pilot.com/images/46165294758557335316_thumb.jpg[/img]

[img]http://captain-pilot.com/images/37349780325830568700_thumb.jpg[/img]

[img]http://captain-pilot.com/images/04703003802566742703_thumb.gif[/img]
=========================

ترجمه, تالیف و تنظیم: CAPTAIN PILOT

منابع: http://www.GlobalSecurity.org و http://en.WikiPedia.org و نویسنده
http://www.centralclubs.com/b737-aew-t81050.html#p326032

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بخشی از تصاویر متعلق به مراحل مونتاژ و آماده سازی B737 AEW&C در کارخانه مرکزی Turkish Aerospace Industries واقع در شهر آنکارا:

[img]http://captain-pilot.com/images/07000170120629888471.jpg[/img]

[img]http://captain-pilot.com/images/80359787803910615759.jpg[/img]

[img]http://captain-pilot.com/images/25395971128283116064.jpg[/img]

[img]http://captain-pilot.com/images/32367384985615269710_thumb.jpg[/img]

[img]http://captain-pilot.com/images/86136707090006430129_thumb.jpg[/img][img]http://captain-pilot.com/images/96452040446072598689_thumb.jpg[/img]

[img]http://captain-pilot.com/images/42589427767015750853_thumb.jpg[/img]

[img]http://captain-pilot.com/images/19953125588137591357_thumb.jpg[/img]

[img]http://captain-pilot.com/images/38124534418415535855_thumb.jpg[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]برد رادارش چقدره ؟(با در نظر گرفتن سطح مقطع راداری (rcs))
آیاپوشش کامل 360 درجه داره ؟ ( یعنی هر طرف آنتنش میتونه 180 درجه رو شناسایی و رهگیری کنه ؟)[/quote]

طبق ادعای شرکت بویینگ ، رادار چند منظوره ی باند L این اواکس (که بخاطر شکل نامتعارف آن به Top Hat معروف است) با استفاده از سه آرایه راداری (دو آرایه ی راداری Side look و یک آرایه ی نگاه از بالا) قابلیت کشف اهداف (هوایی و دریایی) با پوشش 360 درجه ای و تا برد 200 مایل ناتیکال (معادل 390 کیلومتر) را دارد و علاوه بر این ، طراحی متفاوت آن باعث کاهش درگ و نتیجتا امکان نصب روی هواپیماهای سبکی چون بویینگ 737 را به این رادار داده است . البته مشکلات فنی متوالی ناشی از طراحی غیرمتعارف این رادار که ساخت شرکت Northrop Grumman است ، باعث تاخیرهایی در روند عملیاتی شدن این آواکس داشته است .

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/mURI_temp_87d1de47.jpg[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[center][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/77587960450294239568.jpg[/IMG][/center]

بنا بر اعلام رسمی شرکت بوئینگ ، این شرکت تا اواخر سال 2013 اولین فروند از آواکس Peace Eagle را به نیروی هوایی ترکیه تحویل خواهد داد.

این هواپیما اولین فروند از چهار فروند اواکسی است که ترکیه سفارش داده است و استانداردهای ساخت این اواکس مشابه نمونه هایی خواهد بود که در نیروی هوایی استرالیا و کره جنوبی در حال خدمت هستند.

بنا بر قرارداد منعقده بین ترکیه و بوئینگ در صورتی که از سوی این شرکت در تحویل آواکس ها تاخیری صورت پذیرد می بایست به ترکیه غرامت و جریمه بابت تاخیر پرداخت شود.

بنا بر زمانبندی اصلی که توسط انکارا تعیین شده بود اولین فروند از آواکسها می بایست در سال 2006 تحویل می شد.

[url="http://www.centralclubs.com/topic-t107408.html#p399151"]منبع[/url]
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این هواپیما ها قرار بود با تجهیزات اسرائیلی تبدیل به اواکس شوند که با وقوع مرمره ابی این قرارداد از طرف اسرائیل به حالت تعلیق درامد.جدیداً اسرائیل برای اجرای قرارداد اعلام امادگی کرده است
  • Upvote 5
  • Downvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

کره جنوبی به دنبال دو آواکس جدید

 

 

نیروی هوایی کره جنوبی قصد دارد تا دو فروند هواپیمای رادار هوابرد Peace Eye که بر پایه هواپیمای بوئینگ 737 ساخته شده است را خریداری کند. کره جنوبی به دنبال مشکلات مرزی با کره شمالی و چین به دنبال افزایش توان رزمی خود می باشد.
نیروی هوایی این کشور پیش از این 4 فروند از این هواپیماها را در اختیار داشت که می تواند 1000 شی پرنده را در زوایای 360 درجه کشف و رهگیری کند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

Boeing_737-7ES_Peace_Eagle2C_Turkey_-_Ai

 

نیروی هوایی ترکیه یک فروند Boeing 737 AEW&C تحویل گرفت.

هواپیمای 737 AEW&C یک نمونه دو موتوره و دارای نقش هشدار زودهنگام و کنترل هوایی (AEW&C) ساخت کمپانی Boeing ایالات متحده میباشد. این هواپیما بسیار سبکتر از B707 و نمونه هشدار زودهنگام E-3 Sentry میباشد و همچنین از یک عدد آنتن ثابت به جای نمونه های چرخنده و متحرک بهره میبرد.
این هواپیما در ابتدا تحت پروژه Wedgetail و جهت خدمت در نیروی هوایی سلطنتی استرالیا (RAAF) طراحی گردید. پس از معرفی رسمی هواپیمای B737 AEW&C , نیروی هوایی ترکیه این هواپیما را تحت پروژه Peace Eagle برگزید و پس از آن نیز نوبت کره جنوبی بود تا این هواپیمای توانا را تحت پروژه Peace Eye جهت خدمت در ناوگان هوایی خود برگزیند. کشورهای ایتالیا و امارات متحده عربی نیز از جمله مشتریان و متقاضیان خرید این هواپیما میباشند.

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.