ALI

تیربار اسلوستین ( Slostin ) گتلینگ ناکام شوروی

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[center][size=4][color=darkblue]به نام خدا[/color][/size][/center]
[center][size=4][color=darkblue]تیربار اسلوستین[/color][/size][/center]
[center]
[size=4][color=darkblue][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/Slostin_Gun_m.jpg[/img][/color][/size][/center]

[size=4][color=darkblue]مدت کوتاهی پس از پایان جنگ جهانی دوم ، در سال 1946 شوروی دست به طراحی یک تیربار جدید زد. شوروی در نظر داشت یک تیربار از نوع گتلینگ طراحی کند. گتلینگ جدید طراحی شده شوروی اسلوستین نامگذاری شد. اسلوستین یک گتلینگ 8 لول بود که به وسیله فشار غیر مستقیم گاز می چرخید. هر لوله برای خود دارای سیلندر گاز مجزا بود که به وسیله یک پیستون که درون این سیلندر قرار داشت ، به لوله بعدی وصل می شد. به این ترتیب ، شلیک اولین گلوله باعث می شد که گتلینگ آرام آرام شروع به چرخش کند و همانطور که سرعت چرخش آن افزایش می یافت ، ریتم آتش آن نیز افزایش می یافت. این گتلینگ در اواسط سال 1946 در ارتش سرخ مورد آزمایش قرار گرفت و در این آزمایشات در تست های مختلف مورد مورد آزمایش قرار گرفت و همه این تست ها را هم با موفقیت پشت سر گذاشت. اما این گتلینگ هیچ گاه توسط ارتش سرخ به خدمت گرفته نشد. این گتلینگ دارای ماکزیمم ریتم آتش 900 گلوله در دقیقه بود. در حالیکه در همان زمان تیربارهای تک لول شوروی مثل SG 43 و ام 1910 ماکسیم نیز دارای ریتم آتش 500 الی 700 گلوله در دقیقه بودند و به این ترتیب استفاده از چنین گتلینگی با این نواخت آتش کم به هیچ وجه به صرفه نبود. از سوی دیگر این گتلینگ دارای ساختمان بسیار پیچیده ای بود که نگهداری و استفاده از آن را با مشکلاتی مواجه می کرد. به همین دلایل ارتش سرخ این گتلینگ را در سازمان خود نپذیرفت.

این گتلینگ از گلوله های استاندارد 7.62x54R میلیمتر استفاده می کرد. البته در آن زمان یک مدل دیگر از این گتلینگ نیز ساخته شد که از گلوله های 14.5x114 میلیمتر استفاده می کرد. این مدل قرار بود که بر روی شاسی تانک های IS 7 نصب شود. البته مدل سنگین این گتلینگ نیز ( به جز یک قبضه ) هیچگاه به تولید انبوه نرسید. این گتلینگ از ترایپودهای استاندارد M1910 ماکسیم استفاده می کرد.

هرچند این گتلینگ به دلیل برخی ضعفها و نقصهای آن هیچگاه در شوروی به تولید انبوه نرسید ، ولی در هر صورت تجربه ای برای شوروی در ساخت گتلینگ های چرخان فراهم کرد. به طوری که شوروی از تجربه خود در ساخت این گتلینگ ، گتلینگ های جدید خود را طراحی کرد. در اینده به معرفی گتلینگ های ساخت شوروی خواهیم پرداخت.



[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/SlostinGun.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_SlostinGun.jpg[/img][/url]


[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/SlostinGunWheelTripod.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_SlostinGunWheelTripod.jpg[/img][/url]



فقط برای میلیتاری

استفاده تنها با ذکر نام سایت و نام تهیه کننده امکانپذیر است.[/color][/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.