mahdavi3d

هشدار مایكروسافت به كاربران ویندوز XP / به استفاده از این سیستم عامل پایان دهید

Recommended Posts

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=darkblue]امروز سه شنبه 25 اکتبر مصادف با دهمین سالگرد عرضه "ویندوز XP" است که تنها سیستم عاملی است که توانست به مدت یک دهه به طور مداوم به کار خود ادامه دهد.[/color]
به گزارش خبرنگار مهر، اولین نسخه عمومی "ویندوز ایکس پی" در 25 اکتبر 2001 با کد Windows Experience، برپایه معماری "ویندوز ان. تی" و به عنوان جانشین "ویندوز هزاره" عرضه شد. علامت XP از واژه eXPerience (تجربه) گرفته شده است.
مایکروسافت طبق سنت دیرینه خود که در یک بازه زمانی کمتر از 6 سال یک سیستم عامل جدید را عرضه می کند در 30 ژانویه 2007 ویندوز ویستا را عرضه کرد. اما به خاطر عملکردهای ضعیف، ویندوز ویستا برای مایکروسافت به یک شکست واقعی تبدیل شد تا جاییکه شرکت ردموند تصمیم گرفت در سال 2008 نسخه "سرویس پک 3" ویندوز "ایکس پی" را به منظور حفظ مشتریان خود تا رسیدن "ویندوز 7" عرضه کند.
ویندوز 7 که با اسم رمز ویندوز وینا نیز شناخته می شود در 22 اکتبر 2009 به عرضه عمومی رسید و در 22 فوریه 2011 نسخه سرویس پک 1 این سیستم عامل وارد بازار شد.
هرچند موفقیت ویندوز 7 توانست شکست ویندوز ویستا را به بهترین شکل جبران کند اما باوجود این، ویندوز "ایکس پی" همچنان به عنوان دومین سیستم عامل پر استفاده در دنیا شناخته می شود و به همین علت مایکروسافت اعلام کرده است که تا 8 آوریل 2014 (در حدود دو سال پس از عرضه ویندوز 8) از این سیستم عامل محبوب حمایت می کند، تا به این ترتیب، "ویندوز ایکس پی" با 13 سال سابقه کار رکورد پیرترین سیستم عامل را برای همیشه به نام خود ثبت کند.

[b]ویندوز "ایکس پی" پایه 60 درصد از رایانه های شرکتی[/b]
بررسیهای موسسه "فارستر" در ژوئن 2011 نشان داد که باوجود موفقیت ویندوز 7 هنوز 59.9 درصد از رایانه های شرکتی برپایه سیستم عامل ویندوز "ایکس پی" هستند.
نتایج این بررسیها حاکی از آن بود که ویندوز 7 بر روی 21 درصد از رایانه های شرکتی نصب است که این رقم در سال گذشته برابر با 9.5 درصد بود.
"بن گری"، تحلیلگر فارستر با تاکید بر اینکه ویندوز 7 به سرعت به رشد خود ادامه می دهد، خاطر نشان کرد که ویندوز "ایکس پی" همچنان محبوب است و به ویژه در بخش شرکتی به شدت مقاومت می کند. این درحالی است که از آوریل 2014 این سیستم عامل هیچ نوع حمایت نرم افزاری را دریافت نخواهد کرد.
بررسیهای فارستر بر روی ویندوز ویستا نیز نشان می دهد که استفاده از این سیستم عامل در بخش شرکتی از 11.3 درصد در آوریل 2010 به 6.2 درصد در مارس 2011 کاهش یافته است.[/font][/size]

[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/711565_orig.jpg[/IMG][/font][/size][/center]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b]ویندوز 7 اول؛ ویندوز "ایکس پی" دوم[/b]
در عصر پسا- رایانه شخصی که بسیاری از مردم رایانه های شخصی رومیزی و نوت بوکها را فراموش کرده اند و به استفاده تبلتها و تلفنهای همراه هوشمند روی می آورند رایانه های شخصی همچنان به فروش می رسند و شرکتها به خرید آنها ادامه می دهند و هرچند به نظر می رسد که محصولات اپل به یک پدیده رو به رشد تبدیل می شوند باوجود این، رایانه های شخصی برپایه نرم افزارهای مایکروسافت همچنان در راس این بازار قرار دارند.
به طوریکه تازه ترین بررسیها نشان می دهد که ویندوز 7 رتبه اول و ویندوز "ایکس پی" رتبه دوم بازار سیستم عاملها را در اختیار دارند.
درحقیقت، از زمان عرضه ویندوز 7 (اکتبر 2009) این اولین بار است که رقم فروش این سیستم عامل از ویندوز کهنه کار "ایکس پی" بیشتر شده است.
این تحقیقات را که موسسه تحقیقاتی StatCounter انجام داده است نشان می دهد که تا ابتدای ماه اکتبر ویندوز 7 بر روی 40.21 درصد از تمام رایانه های رومیزی سراسر دنیا نصب شد که این رقم برای ویندوز "ایکس پی" به 38.64 درصد رسید.
نتایج مثبت این ماه می تواند بدان معنی باشد که مایکروسافت سرانجام می تواند به بازنشستگی ویندوز "ایکس پی" فکر کند. به طوریکه برپایه این بررسیها، درحال حاضر 450 میلیون لیسانس ویندوز 7 در سراسر دنیا به فروش رفته است.
این رشد نه تنها می تواند نگرانیهای ردموند از قدیمی بودن ویندوز "ایکس پی" را کاهش دهد بلکه به این شرکت اجازه می دهد که با آسودگی بیشتری به توسعه "ویندوز 8" بپردازد.
به گفته مایکروسافت، ویندوز 8 می تواند تحولی در عرصه استفاده از رایانه ها و تبلتها ایجاد کند و بنابراین سریعتر از ویندوز 7 رشد کند.
اطلاعات "استات کانتر" نشان می دهد که ویندوز ویستا با در اختیار داشتن 11.18 درصد از این بازار با فاصله زیادی از ویندوز "ایکس پی" در رتبه سوم ایستاده است.
سیستم عامل Mac OS X با 7.2 درصد و سیستم عامل لینوکس با 0.83 درصد به ترتیب در سکوهای چهارم و پنجم این طبقه بندی قرار گرفت.[/font][/size]

[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/711567_orig.jpg[/IMG]
نمودار طبقه بندی استات کانتر تا اکتبر 2011[/font][/size][/center]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b]جانشین ویندوز "ایکس پی" و "ویندوز 7"[/b]
ویندوز 8 از تابستان 2012 و در شرایطی که هنوز دو سال تا حمایت نهایی از ویندوز "ایکس پی" باقیمانده است عرضه خواهد شد.
ویندوز 8 برای سازگاری با معماری ARM (معماری ویژه دنیای دیجیتال) طراحی شده است. این معماری به خاطر کم مصرف بودن در بسیاری از تلفنهای همراه و تبلتها استفاده می شود.
این درحالی است که تمام نسخه های پیشین سیستم عامل مایکروسافت برای دستگاههایی طراحی شده بودند که از ریزپردازشگرهای سازگار با سکوی x86 که توسط اینتل و یا AMD ساخته می شدند استفاده می کردند.
شرکت ردموند هچنین قصد دارد تا با عرضه ویندوز 8 کاربران نسخه های قدیمی ویندوز را به ترک این سیستم عاملها متقاعد کنند.
"صفحه نمایش نگاره سازى پیشرفته"، حمایت سه بعدی، تشخیص چهره و فروشگاه برنامه های جانبی از دیگر ویژگیهای ویندوز 8 به شمار می روند که همه آنها از جمله خصایص مشخصه سیستم عاملهای ویژه تبلتها هستند.
ویندوز 8 بسیار سریع است به طوریکه می تواند تبلت را در حدود 8 ثانیه روشن کند و در زمان بسیار کوتاهی از حالت "آماده به کار" خارج شود.
این سیستم عامل بسیار رضایت بخش است. تداخل "مترو" با ضریب شکل تبلت بسیار خوبی عمل می کند و بی شک می تواند با تداخلات آندروئید گوگل و iOS اپل که درحال حاضر بازار تبلتها را در اختیار دارند رقابت کند. به نظر می رسد که ویندوز 8 درحالت رومیزی با ویندوز 7 مشابه باشد و بنابراین ویژگیهای جدیدی را ارائه نمی کند.
ویندوز 8 در واقع نسخه 6.2 سیستم عامل مایکروسافت است. پس از ویندوز 3.1، شرکت بیل گیتس سیاست شماره گذاری نسخه های ویندوز را ترک کرد و سیستم عاملهای خود را به روش دیگری نامگذاری کرد.
به این ترتیب، ویندوز 95 نسخه 4، ویندوز 98 نسخه 4.1، ویندوز 2000، نسخه 5 و ویندوز "ایکس. پی" نسخه به روز شده نسخه 5 است. درحالی که ویندوز ویستا نسخه 6 و ویندوز 7 نسخه 6.1 سیستم عامل مایکروسافت است.

[color=olive]۱۳۹۰/۰۸/۰۳[/color]
منبع: خبرگزاري مهر
[url="http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1442265"]http://www.mehrnews....?NewsID=1442265[/url][/font][/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b][color=#800000]هشدار مایكروسافت به كاربران ویندوز XP[/color][/b][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#0000CD]مایكروسافت به كاربران ویندوز XP هشدار داد كه درصورتی‌كه پیش از آوریل 2014 به استفاده از این سیستم عامل پایان ندهند، با آسیب‌پذیری‌هایی روبرو خواهند شد كه هرگز ترمیم نمی‌گردند.[/color][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]مایكروسافت به كاربران ویندوز XP هشدار داد كه درصورتی‌كه پیش از آوریل 2014 به استفاده از این سیستم عامل 12 ساله پایان ندهند، با آسیب‌پذیری‌هایی روبرو خواهند شد كه هرگز ترمیم نمی‌گردند.
این هشدار كه آخرین هشدار در كمپین دوساله متقاعد كردن كاربران برای كنار گذاشتن ویندوز XP است، مشابه هشداری است كه یكی از اعضای SANS هفته گذشته منتشر كرد و پیش‌بینی كرد كه هكرها آسیب‌پذیری‌های شناسایی شده ویندوز XP را تا زمانی كه مایكروسافت پشتیبانی این سیستم عامل را قطع كند، نگاه خواهند داشت و پس از آن اقدام به سوء استفاده از این آسیب‌پذیری‌ها بر روی سیستم‌های محافظت نشده خواهند كرد.
به گفته یك محقق امنیتی Trustworthy، در اولین ماه‌های پس از آوریل 2014 با عرضه به‌روز رسانی‌های امنیتی مایكروسافت، مهاجمان این به‌روز رسانی‌ها را مهندسی معكوس كرده و آسیب‌پذیری‌ها را كشف كرده و بر روی ویندوز XP تست خواهند كرد.
درصورتی‌كه ویندوز XP نیز این آسیب‌پذیری‌ها را داشته باشد، مهاجمان تلاش خواهند كرد كد سوء استفاده كننده از این آسیب‌پذیری‌ها در ویندوز XP را تولید نمایند. از آنجایی‌كه از آن پس هیچ به‌روز رسانی امنیتی برای ویندوز XP عرضه نخواهد شد، این آسیب‌پذیری‌ها همواره اصلاح نشده باقی خواهند ماند.
مهندسی معكوس اصلاحیه‌ها یك روش معمول مورد استفاده محققان امنیتی و مجرمان سایبری است.
زمانی كه اصلاحیه‌ای عرضه می‌گردد (برای مثال برای ویندوز 7)، هكرها می‌توانند با مقایسه كد نسخه‌های به‌روز رسانی شده و به‌روز نشده، تغییرات را شناسایی نمایند. به این ترتیب محل وقوع آسیب‌پذیری‌ها مشخص می‌شود. در نهایت آنها می‌توانند از این اطلاعات برای بررسی وجود این آسیب‌پذیری‌ها در ویندوز XP استفاده كنند.
به همین دلیل است كه زمانی كه مایكروسافت نقصی را در سیستم عاملی مثل ویندوز 8 برطرف می‌كند، به طور همزمان همان آسیب‌پذیری را در سایر نسخه‌های سیستم عامل خود نیز اصلاح می‌نماید.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FF8C00]۲۸ مرداد ۱۳۹۲[/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]منبع: [url="http://hitna.ir/fa/news/11241/%D9%87%D8%B4%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%83%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%A7%D9%81%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D9%83%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%88%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%88%D8%B2-xp"]هیتنا[/url][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][size=1][color=violet][i]ببخشيد كه ارسال متوالي دادم. تاپيك بالا بيايد.[/i][/color][/size][/font][/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
متاسفانه بسیاری از سیستم های نرم افزاری صنعتی از جمله نرم افزارهای اتوماسیون صنعتی و HMI که در حال حاضر استفاده میشوند (نه فقط در ایران) بیشترین تطابق رو با مشتقات سیستم عامل XP دارند و با مدل های بالاتر سیستم عامل مشکلات زیادی دارند
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='cheka' timestamp='1376913912' post='331152']
متاسفانه بسیاری از سیستم های نرم افزاری صنعتی از جمله نرم افزارهای اتوماسیون صنعتی و HMI که در حال حاضر استفاده میشوند (نه فقط در ایران) بیشترین تطابق رو با مشتقات سیستم عامل XP دارند و با مدل های بالاتر سیستم عامل مشکلات زیادی دارند
[/quote]

ویستا SP2 نصب کنند
بیشتر از ویندوز سون با نرم افزارهای Xp سازگاری داره
و تقریبا 95% نرم افزارهای سون و 8 رو پوشش میده

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ویستا مزخرف ترین سیستم عاملیه که بنده به عمرم دیدم تقریبا همون اوایلی که اومد نصبش کردم اما به سرعت پاکش کردم

سون هم خوب بود اما متاسفانه اون اوایل خیلی از نرم افزارها رو پشتیبانی نمی کرد مثلا پی سی سوت گوشی من روش نصب نمی شد برای همین مجبور شدم دوباره به XP کوچ کنم و تا به امروز ازش استفاده کنم اما با خوندن این مقاله دیگه کم کم باید برم توی فکر تغییر سیستم عامل هر چند که من همین XP رو مرتب آپدیت می کنم و مشکلی هم باهاش ندارم

اگر به خاطر یک سری مسائل فوق العاده بیخود و مزخرف نبود کامل به لینوکس کوچ می کردم اما حیف که برای انجام بعضی از کارها حتما باید ویندوز و مخصوصا اینترنت اکسپلورر مزخرف رو داشت

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='maverick100' timestamp='1376916415' post='331170']
ویستا مزخرف ترین سیستم عاملیه که بنده به عمرم دیدم تقریبا همون اوایلی که اومد نصبش کردم اما به سرعت پاکش کردم

سون هم خوب بود اما متاسفانه اون اوایل خیلی از نرم افزارها رو پشتیبانی نمی کرد مثلا پی سی سوت گوشی من روش نصب نمی شد برای همین مجبور شدم دوباره به XP کوچ کنم و تا به امروز ازش استفاده کنم اما با خوندن این مقاله دیگه کم کم باید برم توی فکر تغییر سیستم عامل هر چند که من همین XP رو مرتب آپدیت می کنم و مشکلی هم باهاش ندارم

اگر به خاطر یک سری مسائل فوق العاده بیخود و مزخرف نبود کامل به لینوکس کوچ می کردم اما حیف که برای انجام بعضی از کارها حتما باید ویندوز و مخصوصا اینترنت اکسپلورر مزخرف رو داشت
[/quote]

جناب ماوریک
ویستا نسخه 1 مشکلاتی رو داشت
اما 4 سال بعد ویستا نسخه SP2 اومد که کاملا با نسخه قبل متفاوته.میزان کاراییش از سون بالاتره و از نظر گرافیکی حتی بهتر از سون قرار داره
حسن اصلی ویستا نسخه SP2 پشتیبانی از همه ی نرم افزارهای Xp و سون و حتی 8 هست
در صورتی که سخت افزار کمپیوتر شما بروز باشه در کمتر از 8 دقیقه میتونید ویستا رو نصب کنید! به هیچ وجه ویندوز ویستا هنگ و کندی نداره
همین نرم افزار PC Suite نوکیا و حتی نسخه OVI نیز در ویستا SP2 قابل نصب اند
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خب برادر نسخه های جدید سون هم نیز مشکلات قبلی رو ندارند یعنی شما میفرمایید ویستا SP2 از سون هم بهتره ؟؟؟

من زیاد وابستگی خاصی به سیستم عامل ندارم عرض کردم اگر به انتخاب من بود لینوکس رو به ویندوز ترجیح میدم اما چه کنیم که بعضی چیزا از دست ما خارجه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به عنوان کسي که برنامه نويسي ميکنه اينو ميگم ويندوز Xp بهترين ويندوزي بوده که تا به حال
ماکروسافت طراحي کرده!
  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Stuka' timestamp='1376917559' post='331177']
به عنوان کسي که برنامه نويسي ميکنه اينو ميگم ويندوز بهترين ويندوزي بوده که تا به حال
ماکروسافت طراحي کرده!
[/quote]

ببخشید اشتوکا جان بیشتر توضیح میفرمایید یا اشتباه تایپی بود؟؟!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]

به عنوان کسي که برنامه نويسي ميکنه اينو ميگم ويندوز بهترين ويندوزي بوده که تا به حال
ماکروسافت طراحي کرده!

ببخشید اشتوکا جان بیشتر توضیح میفرمایید یا اشتباه تایپی بود؟؟!!
[/quote]

ببخشيد منظورم ويندوز Xp بود!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این خطراتی که گفتید برای کامیپوتر و ویندوز xp که به اینترنت وصل نمی شود هم صادق است؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='arminheidari' timestamp='1376985734' post='331361']
این خطراتی که گفتید برای کامیپوتر و ویندوز xp که به اینترنت وصل نمی شود هم صادق است؟
[/quote]

خب مسلما خیر البته بستگی به استفاده ی شما هم دارد
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حالا نیست این ویندوزهای نصب شده روی کامپیوتر ما تا تهش قانونی هست و انده لایسنس و اورجیناله ! :mrgreen:

واکنش ما به این تهدیدات :19:
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Stuka' timestamp='1376917559' post='331177']
به عنوان کسي که برنامه نويسي ميکنه اينو ميگم ويندوز Xp بهترين ويندوزي بوده که تا به حال
ماکروسافت طراحي کرده!
[/quote]
شما میتونین دلیل این صحبتتون رو بیان کنین؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.