SAEID

بررسی پایگاههای نظامی آمریکا در منطقه

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

دوست عزيز. بنده دست كم نمي‌گيرم. ولي نمي‌تونم نهايتاْ 30 تا سوخو و 25 تا ميگ-29 و 25 تا تامكت بدون فونيكس* رو براي حمله به يه ناوي كه حداقل 100 هواپيماي آماده براي شخم زدن زمين رو زمان روش سوار شده٬ كافي بدونم! هواپيماي شناسايي ما٬ درست نمي‌دونم چطور شد كه ازش فيلمبرداري كرد! مسلماْ هر كاري كه كردن٬ بايد رادار امريكايي‌ها ديده باشن! اما شايد به مغزشون هم خطور نكرده باشه كه يكي بخواد اونا رو شناسايي كنه. نمي‌تونين باور داشته باشين كه ايران مي‌تونه از راه هوا٬ با تلفات كم٬ به ناوهاي هواپيمابر امريكايي حمله كنه! نبايد هم خودمون رو گول بزنيم! تازه همين هواپيماهاي نسبتاْ قديمي٬ تمام سرمايه‌ي هوايي فعلي ما هستن. فعلاْ هم كه ايران در كشاكش بحث بر سر آذرخش و صاعقه هست و تازه درصورت راه افتادن حقيقي خط توليد آذرخش و توليد انبوه اون (كه خيلي دوست دارم بدونم اين انبوه دقيقاْ يعني چند تا)٬ بايد در عمليات كاركرد اين هواپيماها رو ديد! اگه به حرف باشه٬ مي‌شه ادعا كرد كه ما تك تك ناوهاي امريكايي رو با سوخوهامون نابود مي‌كنيم٬ اگه رهگيرهاشم بلند شدن با تامكت و ميگ-29 حسابشون رو مي‌رسيم. ولي بايد ديد كه حقيقتاً چه كاري ازمون برمياد و با شرايط فعلي، چي داريم و چطور مي‌تونيم باهاشون برخورد كنيم! دليل اينكه درخواست نقشه و محل استقرار ناوها رو كردم هم دقيقاً همين بود. بررسي توان دشمن و رسيدن به يه نتيجه‌گيري درست درمورد واقعيت‌هاي نبردي محتمل و براساس حقايق و كارهاي شدني؛ نه صرفاً شعار. * قضيه بدون فونيكس٬ بدون در نظر گرفتن صحبت داود عزيز بود. آخه اينقدر تو اين چند ساله٬ اين بحث بوده كه ايران فونيكس‌ خريده و بعداْ كنسل شده كه ترجيح مي‌دم روي اين ماجرا٬ زياد اميدواري نشون ندم و به داشته‌هاي فعلي‌مون دل خوش كنم. از خدامه كه ايران فونيكس خريداري كرده باشه تا بار ديگه تامكت‌هاي ايراني٬ امنيت آسمون كشور رو تضمين كنن. اما ممكنه كه اين قضيه٬ فقط يه اميدواري بيهوده باشه؛ درست مثل ساير اميدواري‌هاي اين چند سال اخير!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مصطفی عزیز در مورد خرید 10 فروند AIM-54C مطمئنم و هیچ گونه بحثی در موردش ندارم ولی در مورد خرید تعداد بیشتر کمی شک دارم به هر حال امیدورام خبر صحت داشته باشد!حالا فکر می کنید که این سه فروند تامکت که ارتقاء داده شدند و دوباره عملیاتی شدند قطعات از کجا پیدا کردیم از همین بازار سیاه و .... نیازی هم نیست که حتما این کار را با تامکت انجام دهیم به نظر من این کار را می توانیم به عهده MiG-29 هم قرار دهیم اما کمی شرایط سخت می شود و نبرد حساس تر ! اما باز هم نظر خودم میگم بهتر است در موشک شهاب تغیراتی انجام دهیم تا حمله هوایی که باعث تلفات هم می شود ! در مورد پرواز پهباد بر فراز ناو هواپیما بر هم دقت کنید پهباد به دلیل ابعاد و جنس بدنه که دارد RCS بسیار پایینی دارد و در رادار به این سادگی ها پیدا نمی شود خود آمریکایی هم هم اعتراف کردند که یکی از افسران که روی عرشه ناو بود آن را با چشم دیده و سپس F/A-18 برای منهدم کردند به آسمان بلند شدند ولی من در تعجبم چگونه وقتی 6 فروند F/A-18 برای منهدم کردند یک پهباد پرواز می کنند نمی توانند کاری کنند و پهباد صحیح سالم به پایگاه بر می گردد !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این عکس پایگاههای غربی استرالیا که به دیگو گارسیا نزدیکتر هستند.

تصویر

عکس بزرگتر

اینم فاصله پایگاه learmonth تا دیگو گارسیا و پایگاههای جنوبی ما اعم از چابهار ، بندر عباس و ... تا این پایگاه.

تصویر

عکس بزرگتر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

عرض کنم که جزیره دیگو گارسیا زیر مجموعه ناوگان جنوب آسیا و پاسفیک آمریکا هست و مقر مرکزی آن ژاپن و جزیره اوکیناوا هست . ناوگان جنوب شرق و جنوب آسیا آمریکا با یه تحقیق کوچولو متوجه میشد که از 1 تا 3 ناو هواپیما استفاده میکنه که مرتب در حال گشت زنی و تعویض جای خود هستن ولی حداقل یک ناوهواپیما بر و حداکثر 3 ناوهواپیما در منطقه حضور داره و اگر جنگی شد یک ناوهواپیما برای دفاع از دیگو گارسیا کافی خواهد بود .

این عکس رو هم داشته باشید ...

تصویر


در عکس میتونید هواپیماهای اف18 و اف16 و اف15 ببینید که از پایگاهای کره جنوبی و ژاپن هستند .


این پایگاه که برای ارتش آمریکا اهمیت فوق العاده ای دارد در اقیانوس هند واقع و حدود 3770 کیلومتر از سواحل جنوبی ما فاصله دارد. در این پایگاه 4 الی 6 فروند بمب افکن بی-2 و تا یک اسکادران بی-52 میتواند مستقر شود. در عکسهای زیر اون چهار تا آشیانه سفید رنگ ساختمون مخصوص نگهداری بی-2 هست


بر طبق تئوری پایگاهای استراتژیک آمریکا به صورت رسمی و اعلام شده در شرق و غرب و آلاسکا داخل خاک آمریکا با پایگاه بریتانیا و آلمان و اینجرلیک ترکیه و ایتالیا و قطر و دیگو گارسیا تشکیل شدن که میتونن به همه نقاط حساس دسترسی داشته باشن در همه کره زمین . این رو باید بگم که هواپیماهای بمب افکن وقتی برای یک ماموریت از یه پایگاه پرواز میکنن بعد از ماموریت به اون پایگاه برنمیگردن و به پایگاه دیگه بعد از هدف میرن مثلا موقع جنگ اول خلیج فارس از انگلیس بلند میشدن بی52 ها عراق رو بمبارن میکردن میرفتن به دیگو گارسیا یا از پایگاه دیگو گارسیا بلند میشدن بعد از بمباران میرفتن اینجرلیک یا ترکیه و ...
هیچکس حتی خلبان های بی52 ها هم نمیدون تعداد هواپیماهای دیگو گارسیا یا بقیه پایگاه ها چند تا هست به این دلیل که این پایگاه مطمئن از اولین اهداف نبرد با کشورهای قدرتمند مثل روسیه هستن تعداد هواپیما ثابت نیست و مرتب در تغییر هست ولی مطمئنآ بدون هواپیما هیچ وقت نمیشن .


اين پايگاه٬ هموني نيست كه شايعه شده در اثر سونامي٬ منطقاْ بايد نابود مي‌شده و امريكا از اون موقع تا حالا٬ حرفي درمورد اين پايگاه نزده و نه چيزي رو تكذيب كرده و نه تاييد؟ (چند وقت پيش يكي از بچه‌هاي سايت٬ يه مقاله هم درموردش تو سايت گذاشته بود).

این پایگاه هیچ آسیبی ندیده ...

مسلماْ اين پايگاه‌ها٬ هم از پدافند بسيار قدرتمندي برخوردار هستن٬ هم پوشش هوايي مناسبي با هواپيماهاي رهگير بهشون داده شده٬ هم اينكه از تيررس ايران٬ حتي با چند بار سوخت‌گيري هوايي هم خارجه و هم اينكه احتمالاْ با يك يا دو بار بمباران٬ نابود نمي‌شن. مسلماْ برد موشك‌هاي ما هم بهشون نمي‌رسه.


خیر پدافند قدرتمندی نداره عزیز اصلا پدافندی که شما فکرش میکنید نداره . حتی ایران پایگاه رو نابود کنه هواپیماهای اون رو با فرض نابود کردن , امریکا بیچاره میشه با پایگاه و هواپیماهای داخل خاک آمریکا و انگلیس و ایتالیا رو چی کار میکنید ؟ البته العدید قطر و اینجرلیک ترکیه رو حساب نکردم . اگر امریکا کوچکترین خطری احساس کنه یک ناوهواپیما بر برای دفاع از جزیره دیگوگارسیا کافی هست .


ميدونم كه F/A-18 هاي استراليا و ظيفه دفاع هوايي ديگو گارسيا رو دارن، ولي اينكه پدافند ضد هوايي مستقره يا نه، چيز قطعي وجود نداره ولي بعضي منابع ميگن سيستم پاتريوت در ديگو گارسيا نصب شده.


چه ارتباطی داره به موضوع ؟

در مورد اینکه گفتم رهگیری هم در پایگاه وجود ندارد معمولا در چنین پایگاه های استراتژیکی در خود پایگاه از رهگیر هم استفاده می کنند برای همین کمی تعجب کردم !

بله رهگیر دیگو گارسیا سوپر هورنت اف 18 روی ناوهواپیمابر هست .

پایگاه دیگو گارسیا جنگنده رهگیر ندارد و فقط از پدافند احتمالا پاتریوت2 استفاده میکند. این پایگاه آنقدر دور افتاده است که حتی نزدیکترین پایگاههای آمریکا یا متحدانش مانند انگلیس فاصله زیادی با آن دارند و در صورت یک حمله غافلگیرانه بدان هرگز امکان کمک رسانی وجود نخواهد داشت! بهترین روش هم برای نابودی یک پایگاه استراتژیک استفاده از سلاح استراتژیک است


دیگو گارسیا پاترویت نداره و در ضمن یه نگاه به نقشه جهان کنید چرا میگید انگلیس پایگاه دیگو گارسیا با پایگاه های آمریکا در ژاپن و کره جنوبی چقدر فاصله داره ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
PersianCat, امین جان خوش اومدی ولی چرا میزنی! اگه پست اولت این باشه خدا به داد فروم برسه لابد در پست 100 سایت هک میشه! :|

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

PersianCat,
امین جان خوش اومدی ولی چرا میزنی! اگه پست اولت این باشه خدا به داد فروم برسه لابد در پست 100 سایت هک میشه! :|


سلام سعیید جان ... زدن چیه ؟

آدم نباید بدون مدرک صحبت کنه خیلی از مسائل رو میشه با یه سرچ کوچوله تو اینترنت متوجه شد .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
:| نزدی من گریم گرفت ببین میزدی چی میشد! لحن صحبتت کاملا خصمانه بود! :|

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برای ختم موضوع United States Pacific Air Force مطالعه کنید .

تصویر

http://en.wikipedia.org/wiki/Pacific_Air_Forces

مرکز فرماندهی در پایگاه هوایی هیکام در جزایر هاوایی هست در فاصله نزدیک به جزیره دیگو گارسیا و پایگاهای دیگر در جزیره گوام در نزدیکی دیگوگارسیا و کره جنوبی , ژاپن , آلاسکا و ... شامل اسکادران های مختلف ترابری شکاری بمب افکن و ...

و برای اطلاعات بیشتر در مورد United States Pacific Command

تصویر

http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_Pacific_Command

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من درست متوجه نشدم. منظور دوست عزيزمون٬ اصلاح اشتباهات ما بود يا صرفاً غلط‌ گيري! فكر نكنم كسي ادعاي خدايي سر اين قضيه رو داشته باشه دوست عزيز. هركس بنا به اطلاعاتش صحبت كرد. حالا اين اطلاعات، دليلي نداره كه صد در صد درست باشن! شما اطلاعات كامل‌تري دارين؟ قبول! حرفي نيست. ولي به جاي ايراد گرفتن و درخواست از ما براي تحقيق و جستجوي بيشتر، به بحث كمك كنين و سعي كنين اين اطلاعات بيشتر و صحيح‌تر رو در راستاي بحث پيش ببرين؛ نه صرفاً نابودي‌اش! درمورد ضربه زدن به پايگاه ديگو گارسيا هم فكر نكنم ايران توان نابودي پايگاه‌هاي هواپيمايي امريكا تو كل جهان رو داشته باشه! ولي هرچقدر كه تلفات امريكايي‌ها (چه تو نفرات و چه تو ادوات نظامي) بيشتر باشه، فشار بر روي امريكا براي پايان دادن به جنگ، بيشتر مي‌شه! ايران كه قصد فتح امريكا رو نداره كه نياز داشته باشه همه‌ي پايگاه‌ها رو نابود كنه! راستي آقا سعيد. عكس‌ها يه طورايي نااميد كننده نشون دادن :| ! ظاهراً اوضاع چندان جالب به نظر نمي‌آد! بخصوص با وجود ناوهاي امريكايي، عملاً حمله‌ي هوايي مي‌تونه كنسل تلقي بشه! درمورد موشك‌هامون هم با توجه به داشته‌هاي فعلي، كاريش نمي‌تونيم بكنيم. اميد اينكه برد موشك‌هامون رو دو برابر كنيم (بدون اينكه از دقتشون چندان كاسته شه!)، در حال حاضر بيشتر به خوش‌خيالي مي‌مونه! نظر شما چيه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ميدونم كه F/A-18 هاي استراليا و ظيفه دفاع هوايي ديگو گارسيا رو دارن، ولي اينكه پدافند ضد هوايي مستقره يا نه، چيز قطعي وجود نداره ولي بعضي منابع ميگن سيستم پاتريوت در ديگو گارسيا نصب شده.


چه ارتباطی داره به موضوع ؟


یعنی متوجه ارتباطش نشدی !؟

صفحه 17 و صفحه 23 اين فايل PDF اين مطلب رو نوشته، از آنجاييكه استراليا آخرين ناو هواپيمابرش (اگه اشتباه نكنم ملبورن بود) را از رده خارج كرده اين كار توسط تانكر سوخت رسان انجام شده.


بنده خدا منبع حرفش هم گفت !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حالا یک سوال دارم

تا جایی که من تحقیق کردم پدافندی که در ناوهای هواپیما استفاده می شود Sea Sparrow و RIM-116 Rolling Airframe Missile و همچنین ناو هواپیما بر USS George H.W.Bush که در سال 2009 وارد خدمت می شود از پدافند RIM-116 Rolling Airframe Missile و RIM-162 ESSM استفاده می کند این سیستم های دفاعی چقدر می تواند در برابر موشک ها از ناوهای هواپیما بر حفاظت کند البته همانطور که می دانید دور یک ناو هواپیما بر تعدادی ناو هم هست که برای زدن ناو هواپیما بر آنها هم باید از سر راه برداشت اما سوال من اینجاست آیا این سیستم های دفاهی می توانند در مقابل حملات C-802 مقابله کند چون تا جایی که مشخص شده Su-24 ایران مجهز به این موشک شدند حالا فرض را بگیریم به اینکه هر هواپیما قابلیت حمل دو فروند از آنها را داشته باشد و با در نظر گرفتن اینکه این موشک کارایی خود را به اثبات رسانده و ناو پیشرفته ساعر 5 اسراییل را منهدم کرده می شود از این راه به ناوها هواپیما بر حمله کرد چون این احتمال باید در نظر گرفت که ناو های هواپیما بر به سمت اقیانوس هند می روند و از تیراس موشک های زمین به دریا ما خارج می شوند و با در نظر گرفتن اینکه برد این موشک 120 کیلومتر که در هوا هم شلیک شود به برد آن افزوده می شود خطری Su-24 ها را تهدید نمی کند ؟

اگر قرار باشد این پایگاه را با موشک های شهاب هدف قرار دهیم مطمئنا به هواپیماهایی که درون آشیانه هستند یعنی B-2 آسیبی نمی رسد فوقش هواپیماهایی که روی باند باشند مانند B-52 , B-1 آسیب می رسد پس برای آسیب رساندن به هواپیماهای درون آشیانه باید بمباران کرد اون هم با بمب های ضد پناهگاه که آن وقت از شر B-2 هم راحت می شویم ولی همانطور که دوستان گفتند بمبارن این پایگاه قضایا دارد !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ما هم ورود شما رو به ميليتاري خوش آمد ميگيم!

چه ارتباطی داره به موضوع ؟


در جواب اين مطلب گفته شد :

...اما این وسط نکته ای که برای من مبهم هست اینکه این پایگاه از چه پدافندی بهره می برد آخه مسلما در پایگاهی که رهگیر نباشه و این همه بمب افکن وجود داشته باشه مطمئنا...


كسي هم جايي نگفت كه F/A-18 هاي استراليا تنها جنگنده هايي هستند كه قراره از ديگو گارسيا حفاظت كنن و كسي هم نگفت ناو هواپيمابري در اقيانوس هند وجود نداره (به جز استراليا كه الان ناو هواپيمابري نداره)!!

دیگو گارسیا پاترویت نداره...

ممكنه منبع اين حرفتو بگي؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پایگاه دیگو گارسیا با داشتن یک ناو هواپیمابر نیز در برابر حملات هوایی آسیب پذیر است. بهترین روش حمله به این پایگاه استفاده از موشک شهاب3 تغییر یافته میباشد که با مواد جاذب امواج رادار پنهانکار شده و سرعتش را هم باید به نصف کاهش داد و با سبکتر کردن کلاهک هم میتوان براحتی به برد 4000 کیلومتر دست یافت. این موشک بهترین سلاحی است در زمان کنونی میتوانیم برای حمله به دیگو گارسیا بدون تلفات ازش استفاده کنیم. این نظر من بود دوستان هم نظراتشون رو درباره چگونگی حمله بگن تا بریم سراغ یه پایگاه دیگه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ولي به اين سادگي‌ها هم كه شما مي‌فرمايين نيست آقا سعيد. اولاْ كه درصورت كاهش سرعت٬ مي‌شه به راحتي رهگيري و منهدمش كرد! در حال حاضر٬ برتري شهاب سه هم دقيقاْ همين هست. ثانياْ با موشك‌باران اين پايگاه٬ نهايتاْ مي‌شه خسارتي عادي بهش وارد كرد كه درصورت متوجه شدن موشك‌باران٬ مي‌شه خيلي راحت هواپيماها رو از روي باند بلند كرد! ضمن اينكه با يكي دو بار موشك باران٬ اونا هم تغيير برنامه داده و از پايگاه‌هاي ديگه‌شون براي حمله به ايران استفاده مي‌كنن كه اين كمكي به پيشبرد جنگ به سود ما نمي‌كنه. ثالثاْ امكان نداره با سبك‌تر كردن كلاهك جنگي٬ برد اين موشك٬ دوبرابر بشه! بحث 2000 كيلومتر هست نه 2000 متر!! ببينم! از طريق عمليات كماندويي نمي‌شه به اين پايگاه آسيبي رسوند؟ مثلاْ به طريقي٬ يه سري غواص نزديك آب‌هاي اون‌جا رها كرد و اونا با ورود مخفيانه به پايگاه٬ بتونن درش نفوذ كنن و با خرابكاري٬ وضعيت اون‌جا رو بهم بريزن؟ اين يكي از تخيلي‌ترين و بعيدترين حملاتي هست كه مي‌شه به اين پايگاه داشت و به همين دليل هم شايد يه ضعف بزرگ تو نگهباني از پايگاه رو شامل شده باشه! البته نه از پست‌هاي نگهباني و نه از ساير مواردش٬ اطلاعي نداريم! اما به نظر نمي‌آد كه بتونن كل منطقه رو پوشش بدن!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در مورد سبک کردن سرجنگی و افزایش برد در پست بالاتر هم گفتم این کار راه کره شمالی انجام داده و برد موشکی را که بین 4300-4000 بوده را به 6700 کیلومتر افزایش داده !

برای اطلاعات بیشتر

در مورد عملیات کماندویی نیروی ها را با چی تا نزدیکی آنجا ببریم ناو یا زیر دریایی مشخص هست توسط ناوهایی که در آنجا هست شناسایی می شوند !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.