nazeat10

کشتار بومیان آمریکا با انتشار بیماری

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[b][color=#FF0000]غ[/color][color=#FF0000]ر[/color][color=#FF0000]ب[/color][color=#FF0000]ی[/color][color=#FF0000]‌[/color][color=#FF0000]ه[/color][color=#FF0000]ا[/color][color=#FF0000] [/color][color=#FF0000]ب[/color][color=#FF0000]ا[/color][color=#FF0000] [/color][color=#FF0000]ا[/color][color=#FF0000]ن[/color][color=#FF0000]ت[/color][color=#FF0000]ش[/color][color=#FF0000]ا[/color][color=#FF0000]ر[/color][color=#FF0000] [/color][color=#FF0000]ب[/color][color=#FF0000]ی[/color][color=#FF0000]م[/color][color=#FF0000]ا[/color][color=#FF0000]ر[/color][color=#FF0000]ی[/color][color=#FF0000]‌[/color][color=#FF0000]ه[/color][color=#FF0000]ا[/color][color=#FF0000]ی[/color][color=#FF0000] [/color][color=#FF0000]م[/color][color=#FF0000]ر[/color][color=#FF0000]گ[/color][color=#FF0000]ب[/color][color=#FF0000]ا[/color][color=#FF0000]ر[/color][color=#FF0000] [/color][color=#FF0000]د[/color][color=#FF0000]ر[/color][color=#FF0000] [/color][color=#FF0000]م[/color][color=#FF0000]ی[/color][color=#FF0000]ا[/color][color=#FF0000]ن[/color][color=#FF0000] [/color][color=#FF0000]ب[/color][color=#FF0000]و[/color][color=#FF0000]م[/color][color=#FF0000]ی[/color][color=#FF0000]‌[/color][color=#FF0000]ه[/color][color=#FF0000]ا[/color][color=#FF0000] [/color][color=#FF0000]آ[/color][color=#FF0000]غ[/color][color=#FF0000]ا[/color][color=#FF0000]ز[/color][color=#FF0000]گ[/color][color=#FF0000]ر[/color][color=#FF0000]ا[/color][color=#FF0000]ن[/color][color=#FF0000] [/color][color=#FF0000]"[/color][color=#FF0000]ج[/color][color=#FF0000]ن[/color][color=#FF0000]گ[/color][color=#FF0000] [/color][color=#FF0000]ز[/color][color=#FF0000]ی[/color][color=#FF0000]س[/color][color=#FF0000]ت[/color][color=#FF0000]ی[/color][color=#FF0000]"[/color][color=#FF0000] [/color][color=#FF0000]ب[/color][color=#FF0000]و[/color][color=#FF0000]د[/color][color=#FF0000]ن[/color][color=#FF0000]د[/color][/b][b]
اسناد تاریخی نشان می‌دهند کشتار بومی‌ها تنها محدود به دوران کلمب نبود بلکه در نیمه دوم قرن هفدهم و قرن هجدهم نیز آنها سعی کردند با انتشار ویروس بیماری‌های مرگبار در میان آنها به نسل‌کشی آنها سرعت ببخشند. [/b]
به گزارش فارس، نگاهی به تاریخ نشان می‌دهد کشتار بومیان آمریکایی، تنها محدود به دوران کریستف کلمب نبوده است، بلکه کشتار او و یارانش را می‌توان میراثی قلمداد کرد که همچنان در اعصار بعد از وی نیز به اشکال مختلف ادامه داشته است، تا آنجا که در قرن هفدهم و هجدهم، غربی‌ها سعی داشتند با انتشار ویروس بیماری‌های آبله و مالاریا، مرگ و میر آنها و اشغال سرزمینشان را سرعت بخشند.

[b]* نسل‌کشی کریستف کلمب[/b]

در بخشی از کتاب "بومی‌ها خود ما هستیم" (انتشارات کامن کورج، 1994)، نوشته "وارد چرچیل"، آمده است که "کریستف کلمب" تنها در جستجوی ثروتی که او و پادشاهی اسپانیا را ثروتمند سازد به قاره آمریکا پا نگذاشت، بلکه خود سال‌ها فرماندار یکی از جزایر جنوبی بود و قوانینی که برای نابودی و نسل‌کشی بومیان وضع کرد، تازه سرآغاز روندی بود که به انقراض آنها انجامید.

[b]* با هیچ استدلالی نمی‌توان اقدامات کریستف کلمب را توجیه کرد[/b]

اما در این میان طرفداران "کریستف کلمب" ادعا می‌کنند که اتهامات وارده به او مبنی بر اقدام به نسل‌کشی بدعتگذاری در تاریخ و تحریف آن است. می‌گویند هر اتفاقی هم که پس از "کشف" "دنیای جدید" افتاده باشد، باز هم دلیلی ندارد که کاشف را سرزنش کنیم. هر عیب و نقصی هم که داشته با شکوه دستاوردهایش پوشیده می‌شود؛ شاید برخی از ابعاد میراث او "تراژیک" و "پردرد و غم" باشد، اما منافع این کار، حتی قربانیان این "تمدن شکوفا شده" در قاره آمریکا را بهره‌مند ساخته است. اگر این استدلال درست باشد، می‌توان عین آن را در مورد "آدولف هیتلر" هم به کار برد: این "هیتلر" بود که باعث شد فولکس واگن و اتوبان ساخته شود. رهبری او بر آلمان منجر به ساخت موتور هواپیماهای جت و پیشرفت‌های بزرگ در مسافت‌سنجی برای موشک‌ها منجر شد و باعث شد مهندسی ژنتیک پایه‌گذاری شود. پس چرا به جای اینکه اینقدر مصرانه بر یکی از محصولات جنبی سیاست‌هایش که همان نسل‌کشی باشد تأکید کنیم، دستاوردهای مهم او به نفع بشریت را جشن نگیریم؟

[b]*"کریستف کلمب" در جنایت نسل‌کشی شخصاً مسئول است[/b]

منصفانه بگوییم که "کریستف کلمب" هیچ‌وقت رهبر کشوری نبود. بنابراین، مقایسه او با رهبر ارتش اس‌اس نازی، "هاینریش هیملر"، به جای "هیتلر" دقیق‌تر و درست‌تر است. حالا وقت آن است که به مدعیات شاکیان توجه بیشتری کنیم که معتقدند "کریستف کلمب" و "سکنی گزیدن در دنیای جدید" و رهبر اس‌اس آلمانی، "هیملر" (که فاتح تمامی "زمین‌های زنده" اروپای شرقی بود) شباهت‌هایشان بیشتر از شباهت‌های گذرا است. البته این مسئله هیچ ربطی به "کشف" کلمبی ندارد. "کریستف کلمب" به دلیل "علم بی‌طرفانه" یا بشردوستی اقیانوس اطلس را پشت سر نگذاشت. همان‌طور که خاطرات، گزارش‌ها و نامه‌هایش نشان می‌دهند، او رفت تا ثروتی را به دست آورد که متعلق به دیگران بود. هدفی که خودش عنوان کرده بود این بود که این ثروت را به هر وسیله و راه ممکن به چنگ آورد تا هم بتواند حامیانش را متمول سازد و هم خودش را. او به روشنی، هم در برنامه‌ریزی و هم در نیاتش، آنچه را که بعداً اتفاق می‌افتد ترسیم کرده بود. بنابراین، او نه تنها نماد فرایند استیلا و نسل‌کشی است که در نهایت به از بین رفتن بومیان آمریکا منجر شد، بلکه بابت شرکت در این جنایت خودش هم شخصاً مسئول است. با این حال، اگر تمام مسئله همین بود، شاکیان او را نیز جنایتکار دیگری چون "ال کاپون" می‌دیدند و می‌گذشتند، نه اینکه او را همتای فرمانده نازی، "هیملر" قلمداد کنند.

[b]* برنامه‌های "کلمب" و کاهش شدید جمعیت تاینو‌ها [/b]

اما این تمام آن چیزی نبود که در "سفر اکتشافی" سال 1492 به وقوع پیوست. "کلمب" در سال 1493 با لشگری متشکل از 17 کشتی که به درخواست خود او از پادشاه اسپانیا فراهم شده بود برای حمله به آمریکا بازگشت تا جایگاه خودش به عنوان "فرماندار و نایب‌الحکومه جزایر کارائیب و سرزمین اصلی آمریکا" تثبیت کند، مقامی که تا سال 1500 عهده‌دارش بود. او به سرعت دفترش را در جزیره بزرگی که "اسپا اولا" نامید (و همان هایتی و جمهوری دومینیکن امروزی است) بر پا و سیاست‌های مربوط به برده‌داری و انهدام نظام‌مند بومیان تاینو را وضع کرد. برنامه‌های "کلمب" جمعیت تاینو‌ها را از 8 میلیون در اوایل دوران رژیمش به 3 میلیون در سال 1496 کاهش داد. شاید زمانی که فرماندار آنجا را ترک کرد از تاینوها فقط 100 هزار نفر باقی بود. اما سیاست‌های او به قوت خود باقی ماند، تا جایی که بر اساس سرشماری سال 1514 اسپانیا در جزیره، تنها 22 هزار بومی زنده مانده بودند. در سال 1542، تنها دویست نفر گزارش شده‌اند. پس از آن، گفتند که نسل این بومیان منقرض شده، همچنان که نسل بومیان حوزه کارائیب منقرض شده بود، یعنی جمعیتی بالغ بر 15 میلیون نفر در ابتدای ورود "دریاسالار اقیانوس اطلس" که لقب "کلمب" بود.

[b]* حذف میلیون‌ها بومی در جریان "متمدن‌سازی" [/b]

این کاهش جمعیتی شبیه به از دست رفتن 12 تا 15 میلیون نفری است که نیمی‌شان یهودی بودند و مرگشان را بیشتر در نتیجه سلاخ‌خانه‌های تحت اداره "هیملر" می‌دانستند. علاوه بر این، نسبت جمعیت بومی کارائیب که اسپانیایی‌ها در یک نسل به کشتن دادند، به مراتب بیشتر از 75 درصد یهودیان اروپا است که نازی‌ها کشتند. بدتر اینکه آمار ما از کشته‌های جنگ جهانی دوم پس از سقوط رایش سوم گردآوری شد، اما این داده‌ها تنها مربوط به سرزمین‌های حوزه کارائیب است؛ وقتی‌که این آمارگیری صورت گرفت، فرایند نسل‌کشی در سرزمین‌های آمریکا تازه در آغاز راه بود، نه پایانش. یعنی احتمالش هست که در جریان "متمدن‌سازی" نیمکره غربی به دست اروپایی‌ها، بیش از یکصد میلیون بومی "از صفحه روزگار حذف شده باشند".

[b]* بسیاری از بومیان از قحطی و بیماری مردند [/b]

بسیاری از "دانشمندان متعهد" ما تصریح کرده‌اند که این نابودی کامل بومیان آمریکا که در نتیجه حمله اروپایی‌ها صورت گرفته بیشتر در نتیجه بیماری آنها بوده، نه کشتار یا اعمال سیاست‌های آگاهانه در مورد آنها. شاید هم حرفشان درست باشد. هر چند که قحطی و گرسنگی هم از عوامل مهم مرگ و میر آنها بوده است. در اردوگاه‌های مرگ نازی‌ها نیز، عده زیادی نه در نتیجه گلوله خوردن یا رفتن به اتاق گاز، که از گرسنگی و بیماری‌هایی چون تیفوس و اسهال خونی و مرض‌هایی مشابه جان خود را از دست دادند. نگهبانانشان، که در مرگ این افراد مستقیماً نقش نداشتند نیز مجرم به شمار می‌آیند چون عامدانه شرایطی را بر آنها تحمیل کردند که باعث سرایت بیماری و گرسنگی در میان آن‌ها شد. قطعاً می‌توان همین را درباره رژیم "کلمب" نیز ذکر کرد که در ابتدای کار ساکنان اصلی سرزمین‌ها را از زمین‌های حاصلخیزشان محروم کردند و زمین‌ها را تبدیل به دارایی‌های منقول کرده و در نهایت به حساب خزانه "پادشاهی" اسپانیا ریختند.

[b]* تاینو‌ها را اعدام دسته‌جمعی می‌کردند[/b]

شیوه‌های مستقیم‌تر کشتار را نیز نمی‌توان به کشتار تصادفی تقلیل داد. همچنان که "کرک پاتریک سیل" هم در کتاب اخیرش، فتح بهشت، گفته، نظام باج و خراجی که فرماندار حدوداً در سال 1495 وضع کرد راهی ساده و خشونت‌آمیز برای فرونشاندن عطش اسپانیایی‌ها برای طلا و در عین حال نفرت آنها از نیروی کار بود. هر بومی تاینویی که بالای 14 سال داشت باید سه ماه یکبار یک ظرف طلا مالیات می‌داد (و در مناطقی که منابع طلا کمتر بود باید یک طاقه کتان 12 کیلویی خراج می‌دادند). به کسانی که مالیاتشان را می‌دادند نشانی داده می‌شد تا دور گردنشان ببندند و مشخص شود خراج داده‌اند، اما کسانی که مالیات نمی‌دادند، به قول "فرناندو"، برادر "کلمب"، که خیلی مودبانه توصیف کرده، "مجازات می‌شدند" و به قول کشیش "بارتولوم دو لاس کاساس" که چندان سعی نکرده با ظرافت صبحت کند، دستانشان را قطع می‌کردند و رهایشان می‌کردند تا از شدت خون‌ریزی بمیرند. کاملاً محتمل است که فقط در اسپا اولا، در طول مدت فرمانداری "کلمب"، بیش از 10 هزار بومی به همین شکل کشته شده باشند. در میان دیگر منابع به جا مانده از آن زمان، گزارش‌ها و خاطرات کشیش "لاس کاساس" نیز پر از مواردی است که در آن استعمارگران اسپانیایی (هیدالگوها) تاینو‌ها را اعدام دسته‌جمعی می‌کردند، قسمتهایی از بدنشان را می‌سوزاندند یا آنها را (اغلب به شکل ده نفری یا بیشتر) با هم می‌بستند و آتش می‌زدند، کودکانشان را قطعه قطعه می‌کردند تا غذای سگ‌ها شوند و همه این‌ها به این منظور که بومیان را وادار کنند نسبت به "مافوقان" اسپانیایی‌شان "رفتاری محترمانه داشته باشند".

[b]* این خوی وحشیگری قابل تصور نیست[/b]

اسپانیایی‌ها با هم شرط می‌بستند که مثلاً چه کسی می‌تواند یک بومی را دو شقه کند یا چه کسی می‌تواند سر یک بومی را با یک ضربه شمشیر از تن جدا کند یا شکمش را بشکافد تا روده‌هایش بیرون بریزد. کودکانی که از سینه مادرشان شیر می‌خوردند را از پا می‌گرفتند و از آغوش مادر جدا می‌کردند و سرشان را به صخره‌ها می‌کوبیدند ... بدن کودکان دیگر را با مادرانشان و هر کس دیگری که جلوی چشمشان بود مثله می‌کردند. هیچکس نمی‌توانست تصور وحشی‌گری و خشونتی بیش از این را بکند.
[b]
* کشتار جمعی بومیان بسیار معمول بود [/b]

اما تمامی این وحشی‌گری‌ها همراه بود با کشتار مداوم و دسته‌جمعی: "یک سرباز اسپانیایی ... ناگهان شمشیر کشید. بعد صد سرباز دیگر شمشیر کشیدند و شکم‌ها را دریدند و همه [گروهی از تاینوها را که برای کشتارشان یک جا جمع کرده بودند] را، از مرد و زن و بچه و پیر و جوان، کشتند؛ تمامشان را دست بسته نشانده بودند، وحشت‌زده بودند ... و در یک چشم به هم زدن هیچ‌کدامشان دیگر زنده نبود. اسپانیایی‌ها وارد خانه بزرگی می‌شوند که در همان نزدیکی است و به همان شکل هر کسی را که در آنجا می‌یابند می‌کشند و جویی از خون جاری می‌شود، انگار که یک گله گاو را کشته باشند." (لاس کاساس)

[b]* سلاخی کلمبی‌ها ادامه داشت[/b]

در جای دیگر، "لاس کاساس" اشاره می‌کند که چطور در این دوران بزرگ‌ترین و وحشیانه‌ترین کشتار انسان‌ها به وقوع پیوست، کل یک دهکده خالی از جمعیت شد .... بومی‌ها می‌دیدند که بدون هیچ گناهی از سرزمینشان بیرون انداخته می‌شوند، زمین‌های کشاورزی و آزادی‌شان سلب می‌شود، زندگی، همسر و خانه‌شان را از دست می‌دهند. می‌دیدند که اعمال غیرانسانی و وحشیانه اسپانیایی‌ها هر روز تعداد بیشتری‌شان را هلاک می‌کند، آنها را به اسب می‌بندند و می‌کشند تا بمیرند، با شمشیر مثله می‌کنند، طعمه سگ‌ها می‌کنند، زنده به گور می‌کنند و انواع شکنجه‌ها را بر آنها اعمال می‌کنند ... بسیاری‌شان تسلیم سرنوشت شدند، اما بازمانده‌ها به کوه‌ها گریختند و از گرسنگی جان باختند. چنین توصیفاتی تطابق تقریباً دقیقی با سبعیت‌های نظام‌مند نازی‌ها در غرب شوروی سابق دارد که "ویلیام شایرر"، در فصل 27 کتاب ظهور و سقوط رایش سوم، آورده است. اما به‌خلاف اردوگاه‌های نسل‌کشی جنگ جهانی دوم نازی‌ها، سلاخی کلمبی‌ها در اسپا اولا آنقدر ادامه یافت تا دیگر هیچ تاینویی برای قصاب باقی نماند.

[b]تکامل میراث کلمب[/b]

[b]* مدل نسل‌کشی "کلمب"، طی نیم قرن بعد از او به شکلی گسترده‌تر ادامه یافت[/b]

اما باز هم دوره کشت و کشتار به پایان نرسید. مدل نسل‌کشی فتح و استعماری که "کلمب" پایه‌گذاری کرده بود را دیگرانی چون "کورتز" (در مکزیک) و "پیزارو" (در پرو)، طی نیم قرن بعد از او به شکلی گسترده‌تر ادامه دادند. در همین دوره سپاهیانی به پونس دو لئون در سال 1513، و کورونادو و دو سوتو در سال 1540 فرستاده شد تا همین مدل را روی مردمان آمریکای شمالی پیاده کنند. دیگران همین الگو را دنبال کردند و حتی بریتانیایی‌ها در روانوک در سال 1607 و پلای‌ماوث در سال 1620 به آن شدت بخشیدند. یعنی فرایند استعمار انگلیس در طول سواحل اقیانوس اطلس نیز شامل کشتار بومیان به همان شکل وحشیانه و نابودگری بود که اسپانیایی‌ها آغاز کرده بودند. یکی از بهترین نمونه‌ها از صدها نمونه موجود، کشتار 800 پکوایی در تاریخ 26 می 1637، در نقطه‌ای است که امروزه میستیک نام دارد و در ایالت کانکتیکات است.

[b]*چهار "جنگ بین فرانسه و بومی‌ها" و تسریع کاهش جمعیتی بومی‌ها[/b]

در نیمه دوم قرن هفدهم و طی بخش اعظمی از قرن هجدهم، بریتانیای کبیر بر سر تسلط استعماری بر آمریکای شمالی با فرانسه جنگید. بخش آخر چهار "جنگ فرانسه و بومی‌ها" انقراض بومیان را تا قسمتهای غربی چون دره رودخانه اوهایو سرعت بخشید. در آخرین مرحله که در سال 1763 به پایان رسید، نخستین مورد جنگ زیستی مستند در تاریخ علیه شورش پونتیاک صورت گرفت که یک اتحاد نظامی قدرتمند با فرانسویان بود؛ پونتیاک رئیس یکی از قبایل شمال آمریکا بود که با بریتانیایی‌ها پیمان الگونیکن را منعقد ساخته بود.

[b]*ویروس آبله را در میان قبایل ماندان‌ها منتشر کردند [/b]

"سر جفری امهرست"، فرمانده کل نیروهای بریتانیا، در پی‌نوشت نامه‌ای به "بوکست" (یکی از زیردستانش) نوشت که ویروس آبله را در میان قبایلی که این بیماری را نگرفته‌اند منتشر کند. "بوکست" هم در پی‌نوشت نامه‌اش نوشت که "می‌کوشم آن‌ها را مبتلا کنم ... از چند پتویی که می‌توان به دستشان داد استفاده می‌کنم و مراقبم که خودم مریض نشوم." "امهرست" در پاسخ به پی‌نوشت "بوکست" نوشت: "خیلی خوب است که با استفاده از پتو آنها را مبتلا کنی و هر کار دیگری که برای نابودی این نژاد ملعون بکنی پسندیده است." در 24 ژوئن، کاپیتان "اکویر" از نیروی دریایی سلطنتی آمریکا، در دفتر خاطراتش نوشت: "... از بیمارستان بیماران آبله‌ای دو پتو و یک دستمال به آنها دادیم. امیدوارم همان نتیجه مطلوب را به بار آورد."

[b]* از بین رفتن بومیان در نتیجه بیماری پس از ورود اروپایی‌ها[/b]

و همان نتیجه هم به بار آمد. طی چند ماه آینده، بیماری مانند آتشی در میان مینگوها، شاونی‌ها و دیگر ملل رودخانه اوهایو افتاد و حدود 100 هزار نفر را قربانی کرد. کار "امهرست" نشان می‌دهد که از بین رفتن بومیان در نتیجه بیماری پس از ورود اروپایی‌ها اصلاً غیرعمدی و اجتناب‌ناپذیر نبوده است. نمونه‌های دیگری از بیماری انداختن میان بومیان نیز در دست است. مثلاً "جنگ پادشاه فیلیپ" در 76-1675، بیشتر به این دلیل بود که بومیان وامپانواگ و ناراگانست بر این باور بودند که تجار بریتانیایی برخی از دهکده‌های آنها را عمداً با ویروس آبله عفونی کرده‌اند. این تاکتیک‌ها را خود ایالات متحده آمریکا، پس از انقلاب آمریکا، نیز پیاده کرد. مثلاً در فورت کلارک، در قسمت بالایی رودخانه میسوری، ارتش آمریکا پتوهای آلوده به ویروس آبله‌ای را به عنوان هدیه به ماندان‌ها پخش کرد. این پتوها را از سربازخانه‌ای در سنت لوییس، جایی که نیروهای مبتلا به آبله را قرنطینه کرده بودند، آورده بودند. پزشکان ارتش به ماندان‌ها گفتند که وقتی نشانه‌های عفونت را در خود دیدند متفرق شوند، با اینکه شیوه‌های پزشکی آن زمان کاملاً عکس این را می‌گفت. نتیجه همه‌گیری بیماری در میان ملل دشت‌های بومی‌نشین شد که دست کم جان 125 هزار نفر را گرفت، آماری که شاید سه برابر بیش از چیزی باشد که ما حدس می‌زنیم.

.............................................
منبع:

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900814001031

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در اینکه اروپایی ها و آمریکایی ها چقدر جنایت کردن شکی نیست ..... دست تمام سیاستمداران و سریازانشا آغشته به خون انسانهای بیگناه است ......... خدا میدونه چقدر انسان بی گناه به دست این پلیدان کشته شده و آنچه که ما در حال حاظر از دنیای غرب می بینم جز یک فاحشه خانه نیست ......... 100 رحمت به نام فاحشه که از برای نان شب دست به این کار میزنه ............ نمی دونم چی باید اسمشو بذارم ........... این است غرب پلید....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

کشف گورهای دسته‌جمعی در محل سابق ۵۳ مدرسه بومیان (سرخپوست های) آمریکا

1-47.jpg

وزیر کشور آمریکا از کشف گورهای دسته جمعی در محل ۵۳ مدرسه شبانه‌روزی سابق که مخصوص بومیان آمریکایی ساخته شده بود، خبر داده است.

 

برای گردآوری گزارش هالند، محققان سوابق ۴۰۸ مدرسه‌ای را که از سال ۱۸۱۹ تا ۱۹۶۹ بودجه فدرال دریافت کرده‌اند و ۸۹ مدرسه دیگر را که از دولت پولی دریافت نکرده‌اند، پیدا کردند. حدود نیمی از مدارس توسط کلیساهای فرقه های مختلف برای دولت اداره یا توسط آن ها حمایت می شد.

 

فعالان و محققان می گویند که بسیاری از کودکان در مدارس مورد آزار و اذیت قرار گرفتند و دیگر خبری از ده ها هزار نفر از آنان نشد. این گزارش خاطرنشان کرد که «سوءاستفاده‌های شدید جسمی، جنسی و عاطفی» که در مدارس صورت گرفته به خوبی مستند شده است و تاکنون تحقیقات بیش از ۵۰۰ کودک را پیدا کرده که در این مدارس جان خود را از دست داده‌اند.

 

بازرسان گفتند که انتظار دارند تعداد بیشتری از مرگ افراد را کشف کنند.

 

گفتنی است در دو سال گذشته، کانادا نیز ده‌ها گور دسته‌جمعی از کودکان بومی این کشور را کشف کرده است

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.