kaftar

خطرناک ترین آزمایش های نظامی تاریخ

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

سلام دوستان.اینبار می خواهم خطرناک ترین های نظامی را بگذارم.اگر دوستان مطالب بیشتری دارند خواهشا شرکت کنن.

مدیران محترم لطفا منتقل کنند.
---------------------------------------------------------------------------------
آزمایش سلاح های بیولوژیکی

تقریبا هیچ کدام از سربازان ارتش ایالات متحده علاقه ای به شرکت در این آزمایش ها نداشتند و نمی خواستند با ویروس ها و باکتری های کشنده ‏دست و پنجه نرم کنند اما یک گروه 2300 نفره از جوانان متعلق به یک فرقه مسیحیت، که به بازگشت حضرت مسیح (ع) اعتقاد دارند و به آنها گروه. Seventh-day Adventistsمی گفتند، آمادگی خود را برای این امر اعلام کردند.انها بر اساس برخی اعتقادات خود، اعلام کردند آمادگی دارند تا به جای موش های آزمایشگاهی، برای آزمایش واکسن های ضد بمب های بیولوژیکی مورد استفاده ‏قراربگیرند. در این آزماش ها آنها برای روزهای متوالی دچار تب، افت شدید دمای بدن، اسخوان دردهای شدید و. . . شدند. اما دراین پروژه ‏که در بین سال های 1954 تا 1973 به صورت مخفیانه و با نام Operation Whitecoat در مریلند ایالات متحده صورت گرفت، کسی جان خود را از دست نداد.

تابش پلوتونیم

زمانی که ایالات متحده در حال ساخت نخستین بمب اتمی خود بود ، دانشمندان سعی داشتند تا از اثرات و خطرات پلوتونیم با خبر شوند .اولین آزمایش در روز 10 آوریل سال 1945 ‏با تزریق مقداری پلوتونیم به بدن یک قربانی حادثه رانندگی در (تنسی)) صورت پذیرفت. دانشمندان می خواستند بدانند چقدر طول می کشد بدن این ماده رادیواکتیو را دفع نماید.. البته این آزمایش تنها یکی از400 آزمایش انسانی صورت گرفته در این مورد بود. دانشمندان همچنین با ‏تابش پرتو های رادیو اکتیو با دوزهای مختلف به بدن سعی داشتند اثرات بیولوژیکی این امر را از نزدیک مشاهده کنند. این آزمایش های ظالمانه به کلی سری بودند تا اینکه در سال 1995 وزارت انرژی ایالات متحده اسناد آنرا منتشر نمود.

سواری با موشک

پیش از آنکه بشر بتواند به فضا سفر کند سرهنگ جان استپ ، روی زمین ، موشک سواری کرد .دانشمندان ناسا موفق به ساخت سورتمه های جتی شده بودند که گاه سرعت آنها به 400 مایل بر ساعت ( 640 کیلومتر بر ساعت) میرسید .آزمایش های اولیه که با استفاده از شامپانزه صورت گرفت ف اغلب نتایجی مرگبار داشت و بیشتر انها دچار صدمه های مغزی می شدند. اما در سال 1954 سرهنگ(( استپ)) از نیروی هوایی ایالات متحده دست به آزمایشی خطرناک زد و با سوار شدن روی یک چنین موشکی رکورد سرعت 632 مایل بر ساعت را ثبت نمود .وی در این ازمایش ها نیرویی بالغ بر 35 برابر نیروی جاذبه زمین را روی بدن خود تجربه کرد!!! او که خود از افسران رسته پزشکی نیروی هوایی بود به طور داوطلبانه 29 بار در این ازمایش ها شرکت کرد و در این مدت چندین بار دچار بیهوشی ف شکستگی دنده و استخوان دست و پاره شدن مویرگ های هردو چشم شد .

چشمانی که در شب نیز می بینند
نیروی دریا یی ارتش ایالات متحده در زمان جنگ جهانی دوم در حال کار روی پروژه ای برای افزایش قدرت دید سربازان در عملیات شیانه بود. آنها می خواستند به این وسیله با نشانه گذاری مادون قرمز روی:اهداف، بدون جلب توجه به انهدام آنها بپردازند. اما امواج مادون قرمز برای چشمان انسان قابل دیدن نیستند، به همین دلیل دانشمندان به فکر پیدا کردن راهی برای حل این مشکل افتادند. آنها می دانستند که ویتامین A ‏ یکی از اجزای تشکیل دهنده سلول های حساس به نور در چشم ها هستند و تصمیم گرفتند با تولید نوعی جدید از ویتامین Aحساسیت این سلول ها را به نور افزایش دهند . به همین دلیل نوعی غذای خاص به افراد داوطلب داده شد و پس از چند ماه این افراد توانستند در شب نیز به دیدن اجسام بپردازند . هرچند موفقیت این پروژه دیری نپایید و با اختراع دوربین های دید در شب ف این کار به فراموشی سپرده شد . البته ژاپن نیز در همان دوران روی پروژه ای مشابه کار می کرد . آنها با تغذیه خلبانان خود با غذایی مخصوص ، توانستند قدرت دید شبانه آنها را تا 100 در صد افزایش دهند.

دارو های توهم زا

‏بر اساس آمار سرشماری ملی سال 2006 ‏ در ایالات متحده، حدود 39 ‏میلیون نفر از افراد12 ‏سال به بالا حداقل یکبار از دارو های توهم زا استفاده کرده اند. مواد مخدری چو ن ماری جوانا،LSD, PCP ‏فقط مورد افراد معتاد کوچه و خیابان نیستند و محققان نیز به فکر استقاده از انها علیه نیرو های دشمن افتاده بودند. روی گروهی از داوطلبان ارتش ایالات متحده در بین سال های 1955 ‏تا 1972این دارو ها مورد آزمایش قرار گرفتند و نتیجه آن شد که استفاده از انها به عنوان سلاح کارایی چندانی ندارد. با این وجود. !رتش اقدام به تولید گلوله های توپ با استفاده از ماده quinuclidinyl benzilate نمود. این ماده در آزمایش های صورت گرفته، باعث به خواب رفتن افراد (و یا حالتی شبیه خواب) برای چندروز می شود.
در سال 1981آکادمی ملی علوم ایالات متحده اعلام نمود در آزمایش های انجام شده هیچ مورد بیماری برای داوطلبان گزارش نشده است . در سال 2007 بود که دکتر جیمز کچام در کتابی با عنوان (( جنگ های شیمیایی : راز های فراموش شده )) به انتشار اسناد و نتایج این تحقیقات پرداخت.

سرباز 24 ساعته

شاید خواب را بتوان بزرگ ترین د شمن یک سرباز به حساب آورد. بسیاری از عملیات در هنگام شب و موقعی که سربازان در خواب به سر می برند، صورت می پذیرد. در همین راستا نیز نیز ارتش کشورهای مختلف از مواردی چون آمفتا مین ها برای افزایش سطح هوشیاری سربازان استفاده می کنند. به تارگی نیز از داروهایی با نام تجاری Provigil استفاده می شود که بدون ایجاد بیماری برای افراد، باعث می شون تا انها بتوانند به طور، پشت سرهم تا 40 ساعت بیدار بمانند. با این وجود آژانس تحقیقات پیشرفته د فاعی ایالات متحده.(DARPA) در حال کار روی روش های جدیدثری برای جلو گیری از خواب سربازان است. یکی از این روش ها Transcranial Magnetic ‏نام دارد که به وسیله تجهیزات الکترو مغناطیس صورت می پذیرد.


گاز اعصاب

تهدید ناشی از جنگ های شیمیایی و بیولوژیک ، وزارت دفاع ایالات متحده را بر آن داشت تا در بین سال های 1963 تا اوایل دهه 1970 اقدام به انجام پروژه ای با نام Project 112 نماید . در این پروژه روی برخی از کشتی های جنگی و صد ها نفر از سربازان نیروی دریایی گاز های خطر ناکی چون سارین و VXپاشیده شد !!! تا به این وسیله کارایی روش های پاکسازی و اقدامات ایمنی در پیش گرفته شده مورد برسی قرار بگیرد .پنتاگون تا سال 2002 حرفی از این پروژه به میان نیاورد تا اینکه در آن سال انجمن بازنشستگان نیروهای مسلح اقدام به برسی اثرات مخرب این آزمایش ها روی کهنه سربازان پرداخت . این پروژه تنها یکی از ده ها و یا شاید صد ها آزمایش مشابهی بود که ارتش ایالات متحده در مورد گاز های کشنده از جمله گاز خردل انجام داد.


منبع:ماهنامه نوآور

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]دارو های توهم زا

‏بر اساس آمار سرشماری ملی سال 2006 ‏ در ایالات متحده، حدود 39 ‏میلیون نفر از افراد12 ‏سال به بالا حداقل یکبار از دارو های توهم زا استفاده کرده اند. مواد مخدری چو ن ماری جوانا،LSD, PCP ‏فقط مورد افراد معتاد کوچه و خیابان نیستند و محققان نیز به فکر استقاده از انها علیه نیرو های دشمن افتاده بودند. روی گروهی از داوطلبان ارتش ایالات متحده در بین سال های 1955 ‏تا 1972این دارو ها مورد آزمایش قرار گرفتند و نتیجه آن شد که استفاده از انها به عنوان سلاح کارایی چندانی ندارد. با این وجود. !رتش اقدام به تولید گلوله های توپ با استفاده از ماده quinuclidinyl benzilate نمود. این ماده در آزمایش های صورت گرفته، باعث به خواب رفتن افراد (و یا حالتی شبیه خواب) برای چندروز می شود.
در سال 1981آکادمی ملی علوم ایالات متحده اعلام نمود در آزمایش های انجام شده هیچ مورد بیماری برای داوطلبان گزارش نشده است . در سال 2007 بود که دکتر جیمز کچام در کتابی با عنوان (( جنگ های شیمیایی : راز های فراموش شده )) به انتشار اسناد و نتایج این تحقیقات پرداخت. [/quote]

در جنگ ویتنام برای افزایش شجاعت مورد استفاده قرار گرفت که اثرات دیگری هم چون حمله به هم قطار را هم نشان داد، منبع رسمی ندارم و شنیده است
اما دریک فیلم نشان داده شد که اثر دارو های توهمی را در جنگ ویتنام نشان می داد که چون فیلم سینمائی بود نمی توان آن را منبع ذکر نمود

شایعاتی مبنی بر استفاده ژاپنی ها برای خلبانان بیان شده است

[quote]سرباز 24 ساعته

شاید خواب را بتوان بزرگ ترین د شمن یک سرباز به حساب آورد. بسیاری از عملیات در هنگام شب و موقعی که سربازان در خواب به سر می برند، صورت می پذیرد. در همین راستا نیز نیز ارتش کشورهای مختلف از مواردی چون آمفتا مین ها برای افزایش سطح هوشیاری سربازان استفاده می کنند. به تارگی نیز از داروهایی با نام تجاری Provigil استفاده می شود که بدون ایجاد بیماری برای افراد، باعث می شون تا انها بتوانند به طور، پشت سرهم تا 40 ساعت بیدار بمانند. با این وجود آژانس تحقیقات پیشرفته د فاعی ایالات متحده.(DARPA) در حال کار روی روش های جدیدثری برای جلو گیری از خواب سربازان است. یکی از این روش ها Transcranial Magnetic ‏نام دارد که به وسیله تجهیزات الکترو مغناطیس صورت می پذیرد. [/quote]

حشیش در زمان جنگ جهانی اول برای این کار مورد استفاده سربازان آلمانی قرار گرفت اما بعد از مدتی سربازان به مرده متحرک تبدیل شده بودند به همین دلیل مصرفش قطع شد
الان هم بعضی اوقات سربازان مرزی از ترس جان و سر بریدن از این مواد استفاده می کنند که بدتر از مرگ سرشون در می آید

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اوه این تایپیکو من چند ماه پیش زدم!تازه اومده رو صفحه اصلی!؟
ولی باز هم جای تشکر داره.ممنون از انتقال.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]. واقعا كه... icon_frown[/quote]

ببخشید منظورتون رو نفهمیدم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.