ALI

راکت اکسترا EXTRA عضو جدید خانواده توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

با سپاس از علي آقا.

150 Km خيلي چشمگير بنظر ميرسه و همچنين اينکه از هدايت GPS استفاده ميکنه. بويژه اينکه آذربايجان هم اون رو دارا هست, يک زنگ خطر براي ما هست. اي کاش ماهم ميتونستيم از GPS يا نمونه روسيش با اطمينان خاطر در تسليحاتمون استفاده کنيم. کمبود چنين مهمات هاي نقطه زني در ايران کاملا مشاهده ميشه.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کلا اگر رژیم صهونیستی چیزی نسازه بی تاپیک میمونیم icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]با تشکر از دوستان

[quote]چرا سیلو هاش یکبار مصرفه ؟
به خاطر هزینه کم تولیدش یکبار مصرفه یا نه دلیل خاصی دارد ؟[/quote]
بیشتر به خاطر افزایش سرعت بارگذاری است.
این نوع راکت ها با سیلوهای آماده ، آسانتر و سریعتر از راکت های معمولی بارگذاری و آماده شلیک می شوند.


[quote]کلا اگر رژیم صهونیستی چیزی نسازه بی تاپیک میمونیم[/quote]
اسپم ارسال نکنید ، جناب.[/color]
  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]چه خانواده منحوسی ! icon_cheesygrin
این آذربایجان هم شده نوچه اسرائیل ! الهام جون هم که دیگه گندشو در آورده !
icon_arrowd[/quote]
مردمش اصلا دوست ندارن با اسراییل همکاری کنه آخه اون از ایران کینه به دل داره وقتی ایران کمی با ارمنستان همکاری میکنه فورا به ضد ایران سخن میگه وحال آنکه بیشترین رابطه ارمنستان با ترکیه است اونو اصلا نمیگه ولی به نظرم بعد از بهار عربی نوبت خودش هم میرسه rolling_on_the_floor

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تشکر از جناب علی عزیز ..

به نظرتون با این تجهیزات دیگه توپخانه مستقر فایده ای هم میتونه داشته باشه ؟


تصاویر مربوط به استفاده از پهباد توسط انقلابیون لیبی :

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/libyan_artillery_spotted1.jpg[/img]


[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/aeryon_libya_thermal.jpg[/img]
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خواهش می کنم.

امروزه می بایست از تجهیزات به صورت هماهنگ و یکپارچه استفاده کرد. به عنوان مثال کشوری که برنامه تولید صدها تانک را دارد ، می بایست فکری هم برای تامین امنیت هوایی تانک های خود کند ، به این صورت که به موازات تولید انبوه تانک ها می بایست به فکر ساخت و در اختیار داشتن سیستم های SPAAG متحرک زرهی نیز باشد که به این ترتیب امنیت هوایی نسبی تانک هایش را برقرار سازد. در صورت نبود سیستم های SPAAG در مواجهه با حریف قدرتمند ، این تانک ها نمی توانند کارآیی لازم خود را داشته باشند. چرا که در برابر نیروی هوایی قدرتمند دشمن نسبتا آسیب پذیر هستند. به همین ترتیب می بایست از هر جنگ افزار با جنگ افزارهای مکمل خود استفاده کرد.

درباره توپ های غیر خودکششی نیز وضع به همین منوال است. تا زمانی که امنیت هوایی این توپها فراهم نشده باشد ، نمی توانند بهترین کارآیی خود را بروز دهند.

به جز این پهبادها ، رادارهای مخصوصی نیز برای کشف مکان این توپها وجود دارد.

البته این موضوع را هم باید در نظر داشت که سیستم های توپخانه ای هم برای خود دارای تاکتیک های عملیاتی مخصوص به خود می باشند و می توانند به خوبی به صورت سریع و ضربتی به اجرای آتش پرداخته و به سرعت مکان خود را عوض کنند. نسل جدید این توپها که به وسیله کامیون های 6x6 یدک کشیده می شود ، تنها ظرف مدت 5 دقیقه در مکان مورد نظر مستقر می شوند و بلافاصله آماده شلیک می شوند. این توپها با در اختیار 8 خدمه ماهر می توانند تا 8 گلوله در دقیقه را نیز شلیک کنند. مدت زمان لازم برای جمع آوری این توپها کمتر از زمان لازم برای برپا کردن آن است. پس همان طور که می بینیم هر چند این توپهای مستقر توسط کامیون ها یدک کشیده می شوند ، اما باز هم با این حال دارای سرعت عملکرد نسبتا خوبی هستند و در صورت استفاده ماهرانه از آن ، کماکان می توانند برای دشمن خطرناک باشند. مکان های زیادی هم وجود دارد که رادارها و پهبادها قادر به کشف آن نیستند.

به عنوان مثال به تصویر زیر توجه کنید

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/Med_Regt_%28USMC%29.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_Med_Regt_%28USMC%29.jpg[/img][/url]


همانطور که می بینید ، توپ های ام 198 آمریکایی به خوبی استتار بصری شده اند و به راحتی توسط جنگنده ها و هلیکوپترهای دشمن دیده نمی شوند. البته این استتار زمانی کاربرد دارد که هواگرد دشمن فاقد FLIR باشد ، برای مقابله با FLIR های دشمن هم از این نوع استتار استفاده می شود.

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/M777_howitzer.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_M777_howitzer.jpg[/img][/url]


این نوع استتار به خوبی اثرات گرمایی توپ را کاهش می دهد و باعث کاهش احتمال رصد توپ توسط FLIR های دشمن می شود.

هم اکنون ارتش آمریکا از تاکتیک جالبی برای استفاده از این توپها استفاده می کند. به این ترتیب که پیش از آنکه توپ ها در مکان مورد نظر خود مستقر شوند ، ابتدا بولدوزرها و لودرهای زرهی یک خاکریز با ارتفاع 2.5 متر به دور مکان استقرار توپها ایجاد می کنند. سپس توپها در پشت این خاکریز مستقر می شوند. همین کار به ظاهر ساده باعث امنیت نسبی توپها از حملات مستقیم زمینی و هوایی می شود و باعث کاهش احتمال رصد توپ توسط دشمن می شود.

در مجموع می بایست از این توپها در کنار سیستم های SPAAG استفاده کرد تا امنیت هوایی آنها حفظ شود. در صورت نبود SPAAG ، باز هم می توان در صورت استفاده کارآمد و ماهرانه از این توپها ، آنرا از دید دشمن مخفی نگه داشت و مواضع دشمن را به وسیله اونها حسابی کن فیکون کرد.

راستی ، انقلابیون لیبی هم کمترین تخصص و تجربه ای در استفاده از تجهیزاتشان نداشتند و اصلا با انواع تاکتیک های استفاده از این توپها آشنا نبودند. ( فکر کنم فقط در استفاده از ZPU 2 و 4 تخصص داشتند icon_cheesygrin )
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام به همگی دوستان . یه مدت نسبتاً طولانی در سایت حضور نداشتم . ایشالا که همه خوب و سلامت و شاد باشند .

...

 

متاسّفانه توانایی سامانه های اس-300 در مقابله و رهگیری این راکت ها بسیار بسیار اندک هست . از طرف دیگه موشک های رهگیر سامانه اس-300 قیمت بالایی دارند و عملاً توجیه اقتصادی نداره که برای نابودی راکت هایی در این کلاس استفاده بشن . 

موشک استانِر و نوع جدید اون که توسط ریتئون با نام اسکای سِپتور در حال توسعه هست ، مناسب ترین راه برای رهگیری و نابودی این رده از راکت های هدایت شونده هستند .

در پایان سایت دیفِنس آپدیت این حمله رو پیامی روشن و قاطع به سوریه و هم پیمانانش قلمداد کرده . پیامی که روسیه باید اون رو جدّی بگیره و یه فکر اساسی برای سامانه هایی مثل ویتیاز ، پَنتسیر و ...... داشته باشه . 

 

سلام و عرض ارادت، در این مدت جای بررسی های به روز و موشکافانه شما از تسلیحات غربی الحق در انجمن خالی بود ان شاءالله روند سابق را با قدرت در پیش بگیرید.

در مورد راکت اکسترا، آیا سامانه های پانستیر، تور و بوک هم توانایی رهگیری و درگیری با این راکت ها را ندارند؟ اگر نه به چه دلیل وتفاوت استانر با آنها در چیست؟

 

اگر از اسکای سپتور منبعی جهت مطالعه دارید ممنون میشم در اختیارمون بزارید.

ویرایش شده در توسط Mosip
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.