Sorena_Noshad

تاپیک جامع پروژه قائم (عج) / تطبیق موشکهای کروز C-802 با جنگنده های اف-4 فانتوم

Recommended Posts

به نام ایزد توانا

در این تاپیک میخوام به پروژه ای بپردازم که کمتر در موردش بحث شده امیدوارم مورد قبول دوستان قرار بگیره.

با ورود موشک ضد کشتی c-802 به ایران و تولید آن به نام نور و استفاده گسترده در یگان های دریایی فرماندهان نیروی هوایی به فکر تجهیز جنگنده های خود به این موشک برد بلند افتادند.در پروژه قائم جنگنده های شکاری نیروی هوایی به موشک c-802 نور مجهز شدند ولی کدام جنگنده ؟ بله درست حدس زدید این بار هم بابا بزرگ نهاجا بود ، این بار هم فانتوم بود که باید قبول مسولیت میکرد و این موشک رو هم بر جمع تسلیحاتش می افزود.

i125877_rege-121-.jpg



موشک ضد کشتی نور 120 کیلومتر برد دارد و از این نظر میتواند قدرت درگیری جنگنده های F-4E نهاجا را با کشتی های دشمن بسیار افزایش دهد و دیگر نیاز نباشد که جنگنده های نیروی هوایی مثل دوران دفاع مقدس از موشکی با برد 20 کیلومتر مثل ماوریک استفاده کنند و خود را در معرض خطر پدافند هوایی یا جنگنده های دشمن قرار دهند.

موشک نور

i125876_156.jpg



جنگنده های F4E حداکثر توانایی حمل دو یا چهار فروند از این موشک ها را دارند و هنوز برنامه ای برای دیگر جنگنده ها مثل su-24 وجود ندارد یا اعلام نشده است.

با تجهیز جنگنده های F-4E که در پایگاه های بوشهر و بندرعباس و همچنین چابهار نیروی هوایی وجود دارند به این موشک قدرت درگیری نهاجا در مقابله با دشمان منطقه ای و فرا منطقه ای افزایش خواهد یافت.

نویسنده:سورنا

[align=center]فقط برای میلیتاری[/align]

  • Like 1
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تشکر .
نور در حالت زمین به زمین 120 کیلومتر برد دارد و فکر کنم در حالت هوا به زمین این برد بیشتر شود !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]بابا بزرگ نهاجا[/quote]

نهاجا فعلا خانه سالمندان هست :lol: امیدوارم که هرچه زودتر جوانها به نهاجا راه پیدا کنند. icon_razz
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]توانایی درگیری با اهداف زمینی رو داره؟؟[/quote]

خیر موشک نور یک موشک ضد کشتی است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جاي موشك هوا به سطح برد بلند در نيروي هوايي واقعا خالي بود. اميدوارم نمونه اي از اين موشك براي حمله به اهداف زميني و پدافندي ساخته شود.



[quote]موشک ضد کشتی نور 120 کیلومتر برد دارد و از این نظر میتواند قدرت درگیری جنگنده های F-4E نهاجا را با کشتی های دشمن بسیار افزایش دهد و دیگر نیاز نباشد که جنگنده های نیروی هوایی مثل دوران دفاع مقدس از موشکی با برد 20 کیلومتر مثل ماوریک استفاده کنند و خود را در معرض خطر پدافند هوایی یا جنگنده های دشمن قرار دهند.[/quote]

بله در دوران دفاع مقدس واقعا نياز به چنين موشكي احساس مي شد. در جريان جنگ نفتكش ها دو فروند اف-4 سعي در نجات ناوچه سهند داشتند كه به خاطر نداشتن موشك مناسب ناكام ماندند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نمونه هایی از این موشک با برد خیلی بیشتر از چند صد کیلومتر در دسترس نیروهای ما هست و چون در حالت هواپایه شلیک میشن این برد افزایش هم پیدا می کنه اما حتی اگر تنها ۳۰۰ ک م هم در نظر گرفته بشه به ما و نیروی هوایی ما توان حلات دورایستا رو میده .
دوستان توجه داشته باشن در جنگ دریایی وظیفه هواگرد شلیک موشک هست و بقیه کار با خود موشک هست و هواپیمای قدیمی هم می تونه این کار رو انجام بده و در عین حال حتی شناسایی هم می تونه توسط همون هواگرد انجام بشه چراکه دیدن یه قول به شاخ و دم مثل یه ناو هواپیما بر برای رادار هواپیمایی مثل اف ۴همچین کار سختی هم نیست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
البته دوستان برد این موشک حدود 50-60 کیلومتره. چون از موتور سوخت جامد استفاده میکنه. نه موتور توربوجت. فکر کنم به دلایلی نشده موشک های دارای موتور توربوجت رو روی هواپیما ببندن. شایدم پروژه قبل از ساخته شدن نور با موتور جت در جریان بوده و این فقط فاز اول اون هست.

البته یک بار موشک قائم با ورودی هوای مخصوص موتور جت توی رژه ها دیده شد. به رنگ نارنجی (یعنی در دست توسعه. عملیاتی نیست). اگر عملیاتی بشه دیگه ... . فکر کنم بردش تو ورژن های آخر به 300 کیلومتر هم برسه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رو میراز های نهاجا هم نصب میشه؟؟راستی این بهتره یا اگزوست ؟؟از لحاظ برد نه .از لحاظ دقت تخریب و قدرت تخریب .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]رو میراز های نهاجا هم نصب میشه؟؟[/quote]

چیزی در این مورد اعلام نشده

[quote]
راستی این بهتره یا اگزوست ؟؟از لحاظ برد نه .از لحاظ دقت تخریب و قدرت تخریب[/quote]

البته منابعی از حضور موشک اگزوسه در ایران اونم به تعداد 500 فروند خبر میدهند

در برد که موشک نور بهتر از اگزوسه هستش کلاهک نور 165 کیلو هستش کلاهک اگزوسه 168 در مورد دقت هم نمیشه گفت ولی اگزوسه کار آمدی خودش رو ثابت کرده و موشک نور هم همینطور در جریان جنگ 33 روزه دقت خودش رو اثبات کرد و هم قدرتش رو icon_razz

[quote]
البته یک بار موشک قائم با ورودی هوای مخصوص موتور جت توی رژه ها دیده شد. به رنگ نارنجی (یعنی در دست توسعه. عملیاتی نیست). اگر عملیاتی بشه دیگه ... . فکر کنم بردش تو ورژن های آخر به 300 کیلومتر هم برسه.[/quote]

اگه اینجوری بشه میتونه تا دهانه اقیانوس هند رو هم پوشش بده :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]منتقل شد به تسلیحات نیروی هوایی
LAST-WAR[/color]

========================================

در واقع ایران در سال 1997 اولین تست موشک هواپرتاب"C801K" رو انجام داد،در همون سال نیروهای نظامی بحرین خبر تست یک موشک هواپرتاب از هواپیمای اف 4 در خلیج فارس رو به آمریکایی ها دادن و بهشون گفتن حدف که یک قایق بوده رو در خلیج فارس منهدم کرده و این یک آزمایش موفق بوده،از اون موقع آمریکایی ها حساب کار خودشون رو میکردن،لازم به ذکره که موشک "C801K" یک موشک سوخت جامده و برد زیادی نصبت به موشک نور و یا همون "C802" نداره و همونطور که جناب اسپهبد فرمودند حدود 50 -60 کیلومتره،اما میریم سراغ موشک بعدی که در واقع تبدیل این موشک در قالب پروژه قائم انجام شده و موشک "C801K" اساسا هواپرتاب بوده و فقط ایران اونرو روی هواپیما اف 4 وصل کرده،موشک بعدی همان موشک "C802A" هست که بوستر اون برداشته شده و با هواپیمای اف 4 مچ شده،موشک "C802A" یک موشک سوخت مایعه و برد نسبت بالایی داره و در صورتی که از هواپیما پرتاب بشه حدود 150 کیلومتر برد خواهد داشت.

نکته حائز اهمت اینه که ممکنه ایران موشک "C803" یا همون موشک قادر رو هم هواپرتاب کرده باشه که در این صورت برد این موشک از 200 کیلومتر بیشتر خواهد شد.

========================================

چندتا تصویر دیگه از این موشک:

http://gallery.military.ir/albums/userpics/_DSC0076.jpg
http://img.irna.ir/1390/13900129/1005739/n1005739-1690541.jpg

تو این تصویر تفاوت موشک "C801K" با "C802A" معلومه(به ورودی هوای زیر بال های موشک جلویی دقت کنید)
http://gallery.military.ir/albums/userpics/_DSC0260.jpg
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان موشک نور در واقعا کپی چینی اگزوست بود .البته تو سالهای اخیر هم چینیها و هم خود ما تواناییهاش رو در زمینه برد و دقت ارتقای خوبی دادیم. ضمنا سوخو24 ها هم خودشون سلاحهای ضد کشتی خودشونو دارند و فکر نکنم احتیاج به نصب این موشک روی اونها باشه. البته یه نوع هواپرتاب این موشک رو روی J8 چینی دیده بودم که طولش کوتاه تر بود. در ضمن عزیزان برد 300 کیلومتر چندان عملی نیستهااا. زیاد احساساتی نشید.ما همین الان هم با همین توان و اوضاع نیروی هوایی و دریایی ارتش و سپاه تو خلیج فارس دست بالا رو داریم. ضمنا بعضی خبرها در خصوص بزرگ نمایی توان نظامی ما کار خود آقایون آمریکایی و اسراییلی تا بتونند با دامن زدن وحشت از ما تو دل کشورهای همسایه فروس تسلیحاتشونو بیشتر کنند .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خوبه که بردش 150 تا 200 کیلومتره .ولی رادار چی؟؟هیچ یک از هواپیماهای نهاجا به جز اف 14 دارای رادار با برد این چنین نیستند .و جز اف 14 فکر نکنم هیچ هواپیمای دیگری قادر به شلیک چنین موشکی باشه. icon_razz

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.