امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

با سلام:

میگ 29 نیروی هوایی ارتش را روس ها بدون سوخت گیری هوایی به ایران فروختند، که این از ضعف های این هواپیما بود، اما با  تلاش جهاد خودکفایی نهاجا میگ 29 برای اولین بار در دنیا، توسط جهاد خودکفایی نیروی هوایی ارتش ( جهاد خود کفایی نهاجا) با موفقیت انجام شد. بعد ها کشور های دیگر که از میگ 29 استفاده می کردند، از جمله کشور لیبی از ایران تقاضای این تغیرات را داشتند. وقتی هواپیمایی قابلیت سوخت گیری هوایی را داشته باشد، می تواند بدون استفاده از دو مخزن سوخت روی بال ها و مخزن سوخت میانی ( CENTER TANK) که حدود چند هزار پوندوزن دارد، سبک تر شده و بجای آن با مهمات بیش تری به خاک دشمن نقوذ کنند و در مسیر برگشت اگر با کم بود سوخت مواجه شوند، با یک سوخت گیری مجدد هوایی خود را سالم به نزدیک ترین پایگاه برسانند و مجبور نیستند، هواپیمای بدون بنزین را در هوا رها کنند.(EJECT). اگر در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، هواپیماهای ایرانی این قابلیت را نداشتند، حمله به H3 که بزرگ ترین عملیات نیروی هوایی بود، که در آن حدود 60 درصد از هواپیما های نیروی هوایی رژیم بعثی نابود شد، برایمان امکان پذیر نبود.اکنون زمانی است که ما باید برای حفظ منا فع ملی خودمان تشخیص بدهیم نه روس ها و آمریکا

 

با سلام:

میگ 29 نیروی هوایی ارتش را روس ها بدون سوخت گیری هوایی به ایران فروختند، که این از ضعف های این هواپیما بود، اما با  تلاش جهاد خودکفایی نهاجا میگ 29 برای اولین بار در دنیا، توسط جهاد خودکفایی نیروی هوایی ارتش ( جهاد خود کفایی نهاجا) با موفقیت انجام شد. بعد ها کشور های دیگر که از میگ 29 استفاده می کردند، از جمله کشور لیبی از ایران تقاضای این تغیرات را داشتند. وقتی هواپیمایی قابلیت سوخت گیری هوایی را داشته باشد، می تواند بدون استفاده از دو مخزن سوخت روی بال ها و مخزن سوخت میانی ( CENTER TANK) که حدود چند هزار پوندوزن دارد، سبک تر شده و بجای آن با مهمات بیش تری به خاک دشمن نقوذ کنند و در مسیر برگشت اگر با کم بود سوخت مواجه شوند، با یک سوخت گیری مجدد هوایی خود را سالم به نزدیک ترین پایگاه برسانند و مجبور نیستند، هواپیمای بدون بنزین را در هوا رها کنند.(EJECT). اگر در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، هواپیماهای ایرانی این قابلیت را نداشتند، حمله به H3 که بزرگ ترین عملیات نیروی هوایی بود، که در آن حدود 60 درصد از هواپیما های نیروی هوایی رژیم بعثی نابود شد، برایمان امکان پذیر نبود.اکنون زمانی است که ما باید برای حفظ منا فع ملی خودمان تشخیص بدهیم نه روس ها و آمریکادی ها.

عزیز جان من در مورد این هواپیما عرض کردم سوخو25

عزیز جان من سوخو25 

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوست گرامی ...جناب tahayori..سلام.
بعید میدانم کسی پای ثابت انجمن باشد و اشراف به فواید air refueling نداشته باشد..

توضیحات جنابتان حکم تکرار مکررات و واضحات را دارد.
در مورد قرار گرفتن این توانایی بر روی فالکروم های ایران چند نکته حائز اهمیت است که بدان توجه نکردید..

1.فالکروم ، در اکثر مدل های نسبتا جدید دارای این توانایی است و اگر متخصصان ایرانی این سامانه را روی اون بگذارند طبیعتا ، به تقلید مدل های بالاتر است...در صورتی که فراگفوت در هیچ کدام از مدل ها حتی در مدل بهینه سازی شده ی سوخو 39 این توانایی را نداشته.

2.در ایران ، کلا تعداد بسیار محدودی «به نقلی : فقط دو فروند ، یک فرند A و یک فروند UB » تجهیز به این توانایی شدند که به دلایلی نا معلوم هیچگاه روی بقیه قرار نگرفت..
و بعید است بخاطر آزمایش هایی که روی این یکی ، دو فروند انجام شده ، کشور دیگری تقاضای این تکنولوژی آزمایشی را بکند.

3.توضیحات حضرت عالی فقط در مورد کارایی سوختگیری هوایی در نقش بمب افکن بود ، در حالی که این توانایی «مخصوصا وقتی حرف از فالکروم مولتی میزنیم» در گشت هوایی کارایی بیشتری دارد«مراجه کنید به رکورد های پرواز تامکت های ایرانی».

4.سیاست گذاری و هدف گذاری فراگفوت بعنوان یک هواپیمای پشتیبانی نزدیک و شکل آیرودینامیکی و نوع موتورش ، نیاز به این سامانه را بسیار کم میکند و بیشتر روی مخازن سوخت داخلی و اضافی به تعداد بالا تمرکز شده ..در صورتی که به همان دلایل بالا ، فالکروم های نسبتا جدید توانایی سوختگیری یار بع یار را نیز دارند.
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام:

میگ 29 نیروی هوایی ارتش را روس ها بدون سوخت گیری هوایی به ایران فروختند، که این از ضعف های این هواپیما بود، اما با  تلاش جهاد خودکفایی نهاجا میگ 29 برای اولین بار در دنیا، توسط جهاد خودکفایی نیروی هوایی ارتش ( جهاد خود کفایی نهاجا) با موفقیت انجام شد. بعد ها کشور های دیگر که از میگ 29 استفاده می کردند، از جمله کشور لیبی از ایران تقاضای این تغیرات را داشتند. وقتی هواپیمایی قابلیت سوخت گیری هوایی را داشته باشد، می تواند بدون استفاده از دو مخزن سوخت روی بال ها و مخزن سوخت میانی ( CENTER TANK) که حدود چند هزار پوندوزن دارد، سبک تر شده و بجای آن با مهمات بیش تری به خاک دشمن نقوذ کنند و در مسیر برگشت اگر با کم بود سوخت مواجه شوند، با یک سوخت گیری مجدد هوایی خود را سالم به نزدیک ترین پایگاه برسانند و مجبور نیستند، هواپیمای بدون بنزین را در هوا رها کنند.(EJECT). اگر در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، هواپیماهای ایرانی این قابلیت را نداشتند، حمله به H3 که بزرگ ترین عملیات نیروی هوایی بود، که در آن حدود 60 درصد از هواپیما های نیروی هوایی رژیم بعثی نابود شد، برایمان امکان پذیر نبود.اکنون زمانی است که ما باید برای حفظ منا فع ملی خودمان تشخیص بدهیم نه روس ها و آمریکادی ها.

 

سلام.

  همانگونه که دوستمون umgh گفتند "توضیحات جنابتان حکم تکرار مکررات و واضحات را دارد"... و البته بسیاری اطلاعات نادرست.

قصد جسارت ندارم ولی هدف از این پست شما را متوجه نشدم؟ لیبی چه زمانی میگ 29 تحویل گرفت؟ کی و بر اساس چه مدرکی کشورهای دیگر از ایران درخواست کمک کردند؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام.

  همانگونه که دوستمون umgh گفتند "توضیحات جنابتان حکم تکرار مکررات و واضحات را دارد"... و البته بسیاری اطلاعات نادرست.

قصد جسارت ندارم ولی هدف از این پست شما را متوجه نشدم؟ لیبی چه زمانی میگ 29 تحویل گرفت؟ کی و بر اساس چه مدرکی کشورهای دیگر از ایران درخواست کمک کردند؟

با سلام:

میگ 29 در سال 1368 درخواست خرید گردید و در سال 1371، اولین سری ان سال 1371 وارد ایران شد، چون ضعف این هواپیمای رهگیر، عدم توانایی آن در سوخت گیری هوایی بود. چون این هواپیما گارانتی 2 ساله داشت روس ها اجاره این کار را به ایران نمی دادند. بعد از گذشت 2 سال و خارج شدن این هواپیما از گادانتی، نیروی هوایی ایران برای اولین بار در دنیا، این هواپیما را قابل سوخت گیری کرد. ( دهه 70 حدود سال 1374). شما قبل از این تاریخ هیچ هواپیمای میگ 29 قابل سوخت گیری در هیچ کجای دنیا نمی توانید پیدا کنید. 

لطفا آدرس لینک زیر را مطالعه فرمائید.http://www.mashreghnews.ir/fa/news/123420/%D9%85%DB%8C%DA%AF29-%D8%B4%D8%A7%D9%87-%D9%85%D9%87%D8%B1%D9%87-%D8%AF%D9%81%D8%A7%D8%B9-%D9%87%D9%88%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B9%DA%A9%D8%B3

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام علیکم

با سلام:

میگ 29 در سال 1368 درخواست خرید گردید و در سال 1371، اولین سری ان سال 1371 وارد ایران شد، چون ضعف این هواپیمای رهگیر، عدم توانایی آن در سوخت گیری هوایی بود. چون این هواپیما گارانتی 2 ساله داشت روس ها اجاره این کار را به ایران نمی دادند. بعد از گذشت 2 سال و خارج شدن این هواپیما از گادانتی، نیروی هوایی ایران برای اولین بار در دنیا، این هواپیما را قابل سوخت گیری کرد. ( دهه 70 حدود سال 1374). شما قبل از این تاریخ هیچ هواپیمای میگ 29 قابل سوخت گیری در هیچ کجای دنیا نمی توانید پیدا کنید. 

لطفا آدرس لینک زیر را مطالعه فرمائید.http://www.mashreghnews.ir/fa/news/123420/%D9%85%DB%8C%DA%AF29-%D8%B4%D8%A7%D9%87-%D9%85%D9%87%D8%B1%D9%87-%D8%AF%D9%81%D8%A7%D8%B9-%D9%87%D9%88%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B9%DA%A9%D8%B3

 

البته پروژه نصب سیستم سوخت رسانی روی میگها انجام شد ، ولی بنا بر گفته های شفاهی ، مشکلات فنی گریبانگیر این پروژه شد ، دوستان در نیروی هوایی از روسها درخواست کمک کردند ، روسها هم فرمودند که تشریف ببرید و از همانهایی که این پروژه کلید زدند ، کمک بگیرید !!!!!!!!!

 

پی نوشت :

 

1- البته هیچ اصراری بر درست و صحیح بودن این مطلب وجود ندارد ( بدلیل شفاهی بودن نقل قول ) ولی عدم اجرایی شدن این تغییر فنی روی همه میگها (حداقل از نظر ظاهری ) بیان کننده اصل ماجراست .

 

2- اعتبار منبعی که ارائه فرمودید ، بسیار پایین هست و نی توان بدان استناد کرد .

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بنده هم با کاربر MR9 کاملا موافقم.
اعتبار منبع در خصوص این قضیه پایین و غیر قابل استناد است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام:

میگ 29 در سال 1368 درخواست خرید گردید و در سال 1371، اولین سری ان سال 1371 وارد ایران شد، چون ضعف این هواپیمای رهگیر، عدم توانایی آن در سوخت گیری هوایی بود. چون این هواپیما گارانتی 2 ساله داشت روس ها اجاره این کار را به ایران نمی دادند. بعد از گذشت 2 سال و خارج شدن این هواپیما از گادانتی، نیروی هوایی ایران برای اولین بار در دنیا، این هواپیما را قابل سوخت گیری کرد. ( دهه 70 حدود سال 1374). شما قبل از این تاریخ هیچ هواپیمای میگ 29 قابل سوخت گیری در هیچ کجای دنیا نمی توانید پیدا کنید. 

لطفا آدرس لینک زیر را مطالعه فرمائید.http://www.mashreghnews.ir/fa/news/123420/%D9%85%DB%8C%DA%AF29-%D8%B4%D8%A7%D9%87-%D9%85%D9%87%D8%B1%D9%87-%D8%AF%D9%81%D8%A7%D8%B9-%D9%87%D9%88%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B9%DA%A9%D8%B3

 

سلام؛

 

برادر من:  لیبی چه زمانی میگ 29 تحویل گرفت؟ کی و بر اساس چه مدرکی کشورهای دیگر از ایران درخواست کمک کردند؟  چرا  به جای این که از فضای مجازی به عنوان محیطی برای تبادل سالم تجربیات و دانسته ها شود، از آن برای اشاعه دروغ استفاده می کنید؟

 

فلسفه طراحی میگ 29 دفاع نقطه ای و سوخوی 27 پوشش هوایی بود. این که ایران با توجه به گستردگی جغرافیایی نیاز به جنگنده ای در کلاس سوخوی 27 داشت ولی نمی توانست خریداری کند بحث دیگری است.

ویرایش شده در توسط Brave_Heart
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام؛

 

برادر من:  لیبی چه زمانی میگ 29 تحویل گرفت؟ کی و بر اساس چه مدرکی کشورهای دیگر از ایران درخواست کمک کردند؟  چرا  به جای این که از فضای مجازی به عنوان محیطی برای تبادل سالم تجربیات و دانسته ها شود، از آن برای اشاعه دروغ استفاده می کنید؟

 

فلسفه طراحی میگ 29 دفاع نقطه ای و سوخوی 27 پوشش هوایی بود. این که ایران با توجه به گستردگی جغرافیایی نیاز به جنگنده ای در کلاس سوخوی 27 داشت ولی نمی توانست خریداری کند بحث دیگری است.

با سلام:

کاربر گرامی، با توجه به مطالب مطروحه فوق و صحبت با مدیر پروژه سامانه سوخت گیری هوایی میگ 29 نیروی هوایی ارتش ج.ا.ا نامبرده بیان داشت که دولت لیبی کلا برای تمام هواپیمای های شرقی نیروی هوایی خود و قرار داد خرید میگ 29 از کشور روسیه، از دولت ایران خواست این کار برای آن ها انجام دهد. اولین تیم تحقیقاتی به همراه مدیر پروژ وقت به کشور لیبی اعزام تا بررسی های لارم انجام شود. پس از بررسی و اعلام جهاد خودکفایی نیروی هوایی ارتش بر انجام کار و متوجه شدن آمریکایی ها از این مورد، آمریکا دولت آلمان را واسطه قرار داده که این کار را مجانا برای دولت معمر قزافی انجام دهند.!!! به این خاطر ایران منصرف از این کار شد و آلمانی ها هرگز این کار را برای کشور لیبی انجام نداده اند.  

اما چرا میگ 29 ایران برای اولین بار در دنیا در دهه 70 قابل سوخت گیری هوایی شد، به این خاطر بود که یک هواپیمای رهگیر ماننده میگ 29 فقط 25 دقیقه  قابل پرواز بود.!!! اما با سوخت گیری هوایی از نشست و برخواست هواپیما ها که هزینه بسیار زیادی دازند جلو گیری می شود.

اما در مورد این که می فرمائید شما به اشاعه دروغ می پردازید، خیر چون دروغ را انسان های ضعیف می گویند و آدم های احمق دور ازشما و تمام کاربران  آن را باور می کنند. و اما می فرمائید چرا مدرک مستند و قوی ارائه نمی کنید: در جوابتان عرض می کنم، از نظر حفاظتی به اندازه کافی توجیه شده ایم که مدارک نظامی را در فضای مجازی منتشر نکنیم. اما اگر می خواهید به واقعیت این مورد برسید، می توانید ضمن مکاتبه با معاونت تحقیقات و جهاد خودکفایی نهاجا واقع در تهران، خ پیروزی، ستاد نهاجا، معاونت تحقیقات و جهاد خودکفایی مکاتبه تا به واقعیت برسید.   

ویرایش شده در توسط tahayori
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام علیکم و رحمت ا.... 

 

 

thumb_2086655_120.jpg

 

 

 

 

 

 این بالگردها احتمالاً همان " تیزتک 2091"  هستند که با مجهز شدن به  جستجوگر دماغه ، پروژه " طوفان 2" نام گرفتند .

 

Tiztak_28429.jpg

 

به سال 1999 میلادی ، صنایع " یاعلی" جهاد خودکفایی  هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در جریان یک پروژه آزمایشی (پروژه  عقیق)  آسمانه یکفروند بالگرد AH-1J  را به گونه "مسطح " ( مربعی)، ارتقاء داد این بالگرد  بعدها در جریان تستهای پروازی  به سال 2001 در پایگاه چهارم پشتیبانی رزمی   بعلت پرواز در برابر جریان باد مخالف ، سانحه داد و زمین گیر شد . در این زمان بدلیل ضعف شدید مالی  جهاد خودکفایی هوانیروز ارتش ، مجموعه صنایع هوایی ایران با تحویل گرفتن این بالگرد موفق شد ، با نصب یک مجموعه استاندارد از آسمانه های مسطح  را در قالب پروژه " تیزتک 2091" ( براساس پلاتفرم بالگرد رزمی AH-1F)  ، این بالگرد را به چرخه پروازی بازگرداند . هر چهار فروند بالگرد تیزتک 2091 بعدها به آسمانه مسطح زرهی مجهز  و به هوانیروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحویل شدند .

 

منبع : DESERT WARRIOR 

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

طوفان 2 در حقیقت پروژه ارتقای بالگردهای کبراست و در واقع هیچ‌ بالگرد جدیدی تولید نشده!

 

در طی این پروژه دو فروند از بالگردهای هوانیروز ارتش و نیروی هوایی سپاه پاسداران به سایت اپتیکی (همان سایتی که در پهپاد ابابیل 3 استفاده شده) و نمایشگرهای LCD  مجهز شدند!

نمایشگرهای نصب شده در پنل کابین نسبتا ساده هستند اما اینطور هم نیست که صرفا یک مانیتور نصب شده باشه ، چراکه بدون کد نویسی و داشتن کامپیوتر کنترل آتش ، سایت اپتیکی کاربردی نخواهد داشت!  بنابراین این ادعا چندان منطقی نیست! اگرچه با نمایشگرهای چند منظوره هواگردهای غربی هم قابل قیاس نیست!

 

به نظر میرسه بسته ارتقاء بالگردهای کبرا با نام طوفان 2 صرفا در دو فروند بالگرد اعمال شده و این یالگردها برای ارزیابی در اختیار هوانیروز ارتش و هوافضای سپاه قرار گرفتند ، اما ظاهرا استقبالی صورت نگرفته! چراکه اصلی ترین کاربر بالگردهای کبرا با مشکل بودجه مواجهه و هوافضای سپاه (که اخیرا هوانیروز سپاه هو‌تشکیل شده) هم بالگرد پیشرفته تری با نام شاهد 216 دست تولید داره و ارتقای چند فروند کبرای موجود در سازمان رزم این نیرو هم چندان جذاب به نظر نمیرسه! خصوصا اینکه برعکس بالگردهای شاهد ، برای طوفان 2 سلاح جدیدی معرفی نشده!


یکی از نکات این موشک افزایش دقت است که حجم آتش و شلیک را به شدت کم می کند 

در نهایت با یک دیده بانی قوی و نقشه برداری از مناطق پیرامون به راحتی ظرف مدت کوتاهی می توان با آتش دقیق هر هدفی را زمین گیر ساخت 

کاهش هزینه نیز از دیگر مزایایی است که دست ما را باز تر می کند 

 

امیدوارم بحث زدن اهداف دریایی در برد 100 کیلومترهم به آن افزوده شود تا حجم و دقت آتش در دریا که کلید جنگ خواهد بود افزایش یابد 

 

همه این ها ولی یک نکته را یاد آور می شود که در سطح دیده بانی و نظارت دشمن هرکس زودتر و بهتر عمل کند برنده میدان است 

 

یگان موشکی (ضد ناو) نیروی دریایی سپاه آتش بارهای فجر رو در اختیار داره و احتمالا برای دفاع ساحلی و مقابله با پیاده سازی نیرو در جزایر و سواحل ازشون بهره میبره!

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

( این تست تا کاربران ببینیم امکان ارسال پست وجود داره یا خیر - لااقل در این بخش )

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به‌نقل از روابط‌عمومی سپاه فجر استان فارس، آئین افتتاح پایگاه هوایی سیدالشهدا (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان فارس با حضور سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه و سردار سید هاشم غیاثی فرمانده سپاه فجر فارس برگزار شد.

سردار غیاثی در حاشیه این مراسم با بیان اینکه هوانیروز سپاه بر اساس فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی از حدود یکسال پیش تشکیل شده است، گفت: عملیات‌های آفندی و پشتیبانی از نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ماموریت‌های اصلی یگان هوانیروز سپاه است.

وی با بیان اینکه نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مناطق مختلف نظیر شمال غرب و جنوب شرق کشور حضور داشته و به اجرای عملیات می‌پردازد، گفت: بالگردهای پشتیبانی، هجومی و رزمی نقش مهم و تاثیرگذاری در موفقیت عملیات‌های سپاه در راستای مقابله با گروه‌های تروریستی، ضد انقلاب و اشرار دارند.

فرمانده سپاه فجر با اشاره به اینکه استفاده از بالگرد احاطه بر نیروهای دشمن و توان رصد فعالیت‌های اشرار در مناطق صعب‌العبور را به صورت چشمگیری ارتقاء می‌دهد، گفت: توان بالای عملیاتی بالگردها، امکان انجام عملیات در شرایط مختلف و شرایط جغرافیایی مناطق مرزی کشور، برتری نیروی زمینی سپاه در مقابل دشمنان انقلاب اسلامی را به ویژه تروریست‌ها و اشرار دو چندان می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم ارتقاء مستمر آمادگی و توانمندی نیروهای مسلح کشور برای مقابله با تهدیدات، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نیروی متشکل از جوانان متخصص و انقلابی است و برنامه جامعی برای تقویت و ارتقاء توان هوانیروز در این نهاد در حال اجراست.

سردار غیاثی بیان کرد: ساخت پایگاه‌های هوایی مجهز، آموزش نیروهای متخصص و تولید انبوه تجهیزات پیشرفته از برنامه‌های محوری سپاه پاسداران برای تقویت و توسعه یگان هوانیروز است.

وی با اشاره به شرایط جغرافیایی فارس و وسعت زیاد این استان، خاطرنشان کرد: پایگاه هوایی سید الشهدا (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان فارس به عنوان یکی از استان‌های تاثیرگذار کشور و پیشرو در عرصه دفاع از انقلاب اسلامی ساخته شده و میزبان یگان هوانیروز سپاه خواهد بود.

فرمانده سپاه فجر با بیان اینکه حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی و خدمت به مردم دو رسالت مهم سپاه هستند، گفت: با گسترش شبکه پایگاه‌های هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سراسر کشور می‌توان یک مجموعه اورژانس هوایی به ویژه برای خدمت‌رسانی به مردم ساکن مناطق محروم کشور ایجاد کرد.

 

تسنیم

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

چگونگی بودجه کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی(سپاه و ارتش و غیره)،اولا توسط لایحه دولت و سپس با تصویب و نظارت مجلس و همچنین چگونگی سیاست های کلی نظام تعیین و تصویب و اجرا می شود!پس این نوع برنامه ریزی برآیند عقلا تمام احزاب و سیاسیون و نظامیان عزیز کشور می باشد!((بهتر است وارد بازی های  فصلی سیاسی و گاه متناقض احزاب نشویم))!!!

1-خبر خوب همین است که یک طرح رو داریم به وسیله شرکت های دانش بنیاد ادامه می دهیم!حالا باید منتظر ماند آیا این پروژه ادامه دارد یا نه!انشا الله ادامه داره(این نتایج اولیه مختص به این دولت هم نیست!اکثر دولت های قبل چه کم و زیاد سهیم هستند))

2-اون چیزی که من می بینم شاید از نرم افزار آباکوس در تجزیه و تحلیل استفاده شده؟خیلی خوب دارند توی این قضیه پیشرفت می کنند!اگر همین طور حرکت کنیم می تونیم توی 10  یا 15 سال آیند یک جنگئده حداقل نسل چهارم را داشته باشیم!انشا الله!(باید قبول کرد که کشوری در حال رشد و  تحریم شده هستیم)!

3-ایا در مورد ساخت سایر جنگنده ها اطلاعاتی هر چند کم هست؟(شفق و صاعقه،....)!به نظر شما ایجاد نیروی هوایی سپاه خود دلیل بر سرمایه گذاری در این زمینه نیست؟؟؟

در پایان به دوستان عزیز می گویم  ارتش و سپاه ید واحد هستند و بهتر است در این اوضاع عجیب و سخت منطقه،در جامعه ترویج کننده اتحاد نیروهای مسلح کشور باشیم!هر چند هم انتقاداتی داشته باشیم!

امیران و سرداران به کشورمان با ما سخن می گویند؟

http://uupload.ir/files/ax5c_13930313000240_photol.jpg

 

  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر


صحنه ای جالب از حضور پرسنل ارتش در مراسم امروز هوانیروز سپاه:

 

vlcsnap-2018-02-28-23h23m01s859.jpg

قابل توجه منافقین گرامی فعال در اینستاگرام و تلگرام

 

هوانیروز سپاه پاسداران:

thumb_vlcsnap-2018-02-28-23h26m15s859.jp

thumb_vlcsnap-2018-02-28-23h25m49s296.jpthumb_vlcsnap-2018-02-28-23h31m24s078.jp

 

214های هوانیروز ارتش :

thumb_vlcsnap-2018-02-28-23h27m43s359.jpthumb_vlcsnap-2018-02-28-23h28m53s406.jpthumb_vlcsnap-2018-02-28-23h27m14s781.jpthumb_vlcsnap-2018-02-28-23h27m06s031.jp

 

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام علیکم

ظاهرا نیروی هوایی سپاه ، 10 فروند فیتر جدید تحویل گرفته .....

photo-1-1510450650822.jpg

 

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
17 minutes قبل , MR9 گفت:

سلام علیکم

ظاهرا نیروی هوایی سپاه ، 10 فروند فیتر جدید تحویل گرفته .....

photo-1-1510450650822.jpg

 

خبر درستدباید این می بود :« بازنشست شدن فیترهایدسپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران »

 

حالا به جز راکتها و بمب سقوط آزاد دیگه چه تسلیحاتی داره ؟!

 

 

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط parsneet
      بسم الله الرحمن الرحیم
       
      تاپیک حاضر با محوریت پوشش خبر ها و اطلاعات مسابقات نظامی برگزار شده در ایران و همچنین شرکت تیم های ایرانی در سایر مسابقات بین المللی نظامی می باشد .
       
      مقدمه :
      مسابقات نظامی هر ساله در سراسر جهان با شرکت پرسنل نظامی ( به صورت داخلی و یا بین المللی ) برگزار می گردد . این گونه مسابقات علی رقم اینکه از قواعد و استاندارد متحدی برخوردار نیستند ( منظور نبودن کمیته جامع و قوانین واحده بین المللی در رشته های تخصصی می باشد ) اما تا حدودی پیرو قواعد و ضوابط برگزاری رزمایش های نظامی هستند . ( البته تیم های ورزشی و مسابقات ارتش های جهان (CISM) تا حدودی متفاوت از سایر مسابقات تخصصی هستند که در ذیل به آن اشاره خواهد گردید )
      اساساً هدف از برگزاری این گونه مسابقات تخصصی بالا بردن آمادگی پرسنل و ایجاد حس رقابت و افزایش انگیزش پرسنل نظامی جهت فراگیری مهارت های تخصصی است . و همچنین سنجش توانمندی پرسنل در مقایسه با واحد های مشابه در ارگان های نظامی داخلی و یا ارتش های خارجی دیگر است . پس تا حدودی می توان بیان کرد که تیم های شرکت کننده ( در مسابقات بین المللی ) عموماً از بین کشور های دوست و یا هم پیمان ( و یا حداقل غیر متخاصم ) انتخاب می شوند و برای سنجش توانایی های تخصصی شان گرد هم می آیند . و همچنین حتی گاهی می تواند بیان گر همسویی کشور های شرکت کنند و حامل پیام های خاص برای ارتش های رقیب شان نیز باشند .
       
       
       
      تاریخچه :
      می توان به نوعی اولین مسابقات نظامی ( با تاکید و اولویت دادن به پرسنل نظامی ) را به یونان باستان نسب داد . در رویدادی جشن گونه که عموما" ( و نه اختصاصاً ) پرسنل نظامی در آن شرکت می کردند تا آمادگی جسمانی و مهارت های کار با سلاح در رقابت با حریفان را بسنجند . در ادامه و ظهور امپراطوری روم باستان این نوع مسابقات چهره خشن تر و جدی تری به خود گرفت به گونه ای که مکان های اختصاصی مانند کلوزیوم (Colosseum) و همچنین شرکت کنندگان مخصوص بنام گلادیاتور (Gladiator) برای شرکت در آن تربیت می گردیدند .
      این مسابقات شرحی مفصل دارد ولی به اختصار : برگزاری آن در قرون مختلف تکامل یافته و عموماً شرکت کنندگان آن از بین سربازان قوای شکست خورده در جنگ با امپراطوری روم انتخاب می شدند و در بین خیل عظیم از این سربازان که در مسابقات محلی و ایالات های مستعمره روم برگذار می شد برگزیدگان ( که یقیناً تعداد کمی از آنان بودند) می توانستند آزادی خود را به دست آورند . ولی جنگجویانی نیز بودند که به خاطر بدست آوردن پول و یا شهرت نسبت به شرکت در این مسابقات خونین اقدام می کردند . این مسابقات که به خشونت بی پروا و ضد انسانی اش معروف گشته بود بدون فایده هم البته نبود . ( البته فواید آن از دید فرماندهان نظامی ) باید اشاره کرد که تمامی این مسابقات به نبرد های خونین تن به تن اختصاص نداشت بلکه اکثر این رویداد ها به باز سازی نبرد های روم در مقابل دشمنانش مختص می شد ( یقیناً آن نبردهای که در آن پیروز گردیده بودند تا خاطرات ، تکنیک های رزم و قهرمانان آن را مرور و زنده نگاه دارند ) عده ای از سربازان لباس های قوای دشمن را بر تن می کردند و سربازانی دیگر که نقش نیروهای رومی را داشتند با بکارگیری ارابه و اسب و سلاح های آن دوران در چندین پرده که گاهی تا چند روز نیز ادامه می یافت آن نبرد خاص را باز سازی می کردند . از نحوه یورش قوای مهاجم گرفته تا نبرد های تن به تن ، عبور از رودخانه ، یورش سواره نظام ، محاصره قلعه ها و یقیناً نمایش پیروز مندانه و دلاورانه ارتش رومی بر حریف خود !
       
      در عصر جدید ایده مسابقات نظامی بعد از پایان جنگ جهانی اول شکل گرفت . در سال 1919 پس از جنگ جهانی اول ، بازی های بین متفقین توسط شورای ورزشی نیروهای متفقین ژنرال جان پرشینگ سازماندهی شد و 1500 ورزشکار از 18 کشور را گرد هم آورد تا در 24 رشته ورزشی به رقابت بپردازند. این رویداد در Joinville-le-Pont فرانسه برگزار شد . و طی سالهای بعد در ماه مه 1946 ، پس از جنگ جهانی دوم ، شورای ورزشی نیروهای متفقین توسط سرهنگ هانری دبروس و پنج‌گانه المپیک توسط سرگرد رائول مولت احیا شد و در  7 تا 8 سپتامبر همان سال دومین بازی‌های بین متفقین در برلین (در المپیاستادیون , محل برگزاری بازی های المپیک 1936) برگزار شد .
       


      چند ماه بعد، با پایان دادن به شورای ورزش نیروهای متفقین ، سرهنگ دبروس و سرگرد مولت مسابقات ارتش های جهان (CISM) را در 18 فوریه 1948 تأسیس کردند . اعضای موسس آن بلژیک ، دانمارک ، فرانسه ، لوکزامبورگ و هلند بودند . در سال 1950، آرژانتین و مصر به عضویت آن درآمدند. در سال 1951 ایالات متحده به آن پیوست . در سال 1952 عراق ، لبنان ، پاکستان و سوریه و دو سال بعد برزیل به عضویت آن درآمدند . و همچنین کانادا در سال 1985 وارد آن شد . سپس در سال 1991 با پایان جنگ سرد سازمان رقیب پیمان ورشو کمیته ورزش ارتش متفقین (SKDA) با CISM ادغام شد و خبر از پیوستن 31 کشور و عضو جدید و سایر کشورهای مرتبط با بلوک شوروی را داد. این پیشرفت سریع منجر به رسمیت شناختن توسط نهادهای بین المللی از جمله IOC شد. قبل از سال 1995 CISM هر سال 15 تا 20 مسابقات جهانی را برگزار می کرد. از سال 1995  CISM هر چهار سال یک بار بازی های جهانی نظامی را که یک رویداد چند ورزشی است با شرکت نمایندگانی از ارتشهای 127 کشور دنیا سازماندهی می کند .
       
       

       
      رویدادها
      برگزاری مسابقات مرتبط با ارتش های جهان طیف متنوعی را در بر می گیرد و بلوک های سیاسی و جغرافیایی متعدد سعی در برگزاری رویدادهای مشابه زیادی جهت بالا بردن مهارت پرسنل خود دارند . اما به نوعی اهداف برگزاری این چنین مسابقاتی تنها به بالا بردن مهارت ها محدود نمی گردد . بلکه برپایی نمایشگاه های تخصصی تجهیزات تیراندازی و حتی ماشین آلات زرهی و تسلیحات انفرادی و البسه نظامی و ... در حاشیه این مسابقات بیان گر این است که این رویدادها مکانی است تا برنامه ریزان و دست اندرکاران نظامی کشور های مختلف به عرضه و کسب اطلاعات و سنجش آمادگی قوای نظامی پیرامونی خود اقدام نمایند .
       
      به برخی از این رویدادها می توان به اختصار اشاره کرد مانند :
      - مسابقات بین المللی پنج گانه ورزشی ( تیراندازی سرعت و دقت ، میدان موانع ، شنا ۵۰ متر با مانع ، دو صحرانوردی ۸ کیلومتر و پرتاب نارنجک )
      - مسابقات بین المللی نظامی پهپادی ارتش های جهان
      - مسابقات بین‌المللی نظامی غواصی در عمق
      - مسابقات بین‌المللی نظامی جهت یابی
      - مسابقات بین‌المللی نظامی بیاتلون زرهی روسیه
      - مسابقات سراسری امنیت سایبری در آمریکا
      و ...
       

      بازتاب و آثار
      برای بیان تاثیر حضور بین المللی تیم های نظامی و ترتیب دادن این چنین مسابقاتی منعکس کردن دیدگاه بعضی از تحلیل گران غربی شاید مفید باشد به عنوان نمونه :
      «واشنگتن فری بیکن» «جوزف هومیر» تحلیلگر امنیت ملی : روسیه و چین در نمایش قدرت به آمریکا قصد شرکت در یک بازی‌های بین‌المللی در آمریکای لاتین ( ونزوئلا ) تحت عنوان « تک تیرانداز مرز » را دارند . این  بازی‌های نظامی یکی از واضح ترین نشانه‌ها  از شکل گیری یک ائتلاف ضد ایالات متحده در آمریکای لاتین است. روسیه و متحدانش ( ایران و چین ) با حضور در این مسابقات نظامی در ونزوئلا در حال نمایش قدرت هستند . با عادی سازی تحرکات نظامی دشمنان ایالات متحده در دریای کارائیب ، ما در معرض خطر در آمریکای لاتین هستیم .
       
       
      در حال حاضر به نظر می رسد که برگزاری این گونه مسابقات در بین نیرو های نظامی منطقه ای و جهانی در حال افزایش هست . مسابقاتی که هم در رشته های عمومی ( آمادگی جسمانی و ورزشی ) و هم رشته های تخصصی ( تیر اندازی ، زرهی و توپخانه ، پهپادی و ... ) با حضور تیم های چندگانه به جدیت پیگیری می شود . قطعا انتخاب تیم های ورزیده در این گونه رقابت ها باعث افزایش اعتماد به نفس پرسنل و همچنین تبلیغات مثبت برای نیرو های نظامی ما نیز خواهد گردید  . همچنین برگزاری مسابقات کشوری و درون مرزی برای ما موجبات حس رقابت و افزایش انگیزش سازمانی را برای نیروهای مسلح ما در پی خواهد داشت . انشالله 
       

       
       
       
      بن پایه :
      https://www.milsport.one/cism/members-nations
      https://www.ilsf.org/about/recognition/cism/
      https://armedforcessports.defense.gov/CISM/Military-World-Games/
      https://en.wikipedia.org/wiki/Colosseum
      https://freebeacon.com/national-security/iran-russia-china-to-run-war-drills-in-latin-america/
       
      گرد آوری جهت انجمن میلیتاری
       
       
    • توسط amirarsalankhan
      بمب افكن تهاجمي نسل بعد، LRS-B
       
                                 
       
       
      بمب افكن نسل بعد ( NGB، قبلا به نام بمب افكن 2018 شناخته مي شد ) يك برنامه به منظور توسعه يك بمب افكن جديد براي نيروي هوايي ايالات متحده بود. NGB قرار بود تا در حدود سال 2018 و به عنوان يك بمب افكن پنهانكار، مادون صوت، برد متوسط و با قابليت متوسط حمل سلاح وارد خدمت شود و به تدريج جايگزين بمب افكن هاي پير و پا به سن گذاشته (  B-52 Stratofortress  و B-1 Lancer ) گردد. ولي برنامه توسعه NGB با ظهور طرح بمب افكن دور برد تهاجمي سنگين ايالات متحده به فراموشي سپرده شد.
       
         
       
      اين اتفاق زماني افتاد كه در ژوئن 2010 سپهبد Breedlove  در مصاحبه اي بيان كرد كه اصطلاح بمب افكن نسل بعد مرده و از اين به بعد نيروي هوايي بر روي طراحي بمب افكن هاي دور برد تهاجمي كار خواهد كرد كه در آن از سيستم هاي به كار رفته در جنگده هاي F-22 و F-35 استفاده خواهد شد تا بمب افكني مقرون به صرفه و با قابليت هاي استثنايي هر دو جنگنده فوق جهت انجام ماموريت ها طراحي و توليد گردد.
       
             
       
       
      بمب افكن دور برد تهاجمي (Long Range Strike Bomber)
      برنامه توسعه بمب افكن دور برد تهاجمي ( LRS-B ) به معناي واقعي كلمه پنهانكار است! و اطلاعات خيلي كمي از آن منتشر شده است ولي اهميت آن را به خوبي مي توان در رفتار پنتاگون و شركاي صنعتي بزرگ آن احساس كرد.بسياري از كارشناسان معتقدند كه برنامه توسعه اين بمب افكن ساختار نيروي هوايي ايلات متحده را در 20 سال آينده شكل خواهد داد و هر شركتي كه برنده مناقصه توليد اين بمب افكن شود پول پارو خواهد كرد و بازنده نيز مي تواند مطمئن باشد كه جايگاهي در آينده هوانوردي نظامي ايلات متحده نخواهد داشت مگر ان كه معجزه اي كند!
      هر چند امروزه لاكهيد ماريتن به لطف پروژه F-35 آينده خود را در صنعت هوانوردي نظامي ايالات متحده تضمين كرده است و بويينگ نيز به مدد توليدات هوانوردي غير نظامي خود مي تواند از اين بحران عبور كند و تنها نورث روپ است كه چاره اي ندارد و  بايد اين مناقصه را برنده شود تا بتواند با خيال راحت به آينده خود فكر كند
      شناخته ها و ناشناخته ها
      پيش بيني شده 80 تا 100 فروند از اين بمب افكن جديد جايگزين ناوگان فعلي بمب افكن هاي ايالات متحده شود.  
      پنهانكار بودن ،قابليت حمل سلاح هاي هسته ايو داراي بودن هر دو حالت پروازي سرنشين دار و بي سرنشين از الزامات طراحي LRS-B است.قيمت تعيين شده براي هر فروند بمب افكن جديد 550 ميليون دلار در سال 2010 پيش بيني شده و قرار است به جهت كم كردن هزينه ها از فناوري موجود در طراحي ان استفاده شود ولي ساختار طراحي آن بايد به شكلي باشد كه بتواند از تكنولوژي هاي آينده نيز استفاده كند.دو رقيب اصلي در طراحي اين بمب افكن يكي كمپاني  Northrop Grumman, با سابقه طراحي بمب افكن پنهانكار و گرانقيمت B-2 است و ديگري مشاركت كمپاني هاي بويينگ و لاكهيد مارتين با سابقه طراحي جنگنده هاي F-22 و F-35 .همچنين پيش بيني مي شود در اواسط دهه 2020 اولين پروازهاي اين بمب افكن انجام شود.طبق حدس هايي كه كارشناسان مي زنند نيروي هوايي آمريكا به دنبال يك بمب افكن در اندازه اي حدودا نصف B-2 است كه از دو موتور F-135 همانند F-35 سود ببرد.
       
                                              
                                         
                                          پيشران F-135 Pratt  & Whitney
       
      الان همه شما ميگوييد اين كه خيلي كوچيكه، خب مسلما بايد بزرگتر بشه ولي با صحبتي كه رابرت گيتس وزير سابق دفاع انجام داد و به اعضاي كنگره گفت كه قيمت هر فروند 550 ميليون دلار ميشود راه را بر روي بزرگتر شدن اين بمب افكن فعلا بست. و اين نگراني را در بين كارشناسان به وجود آورد كه هر شركتي كه بتواند با حداقل آيتم هاي اساسي يك بمب افكن توليد كند برنده اين مناقصه خواهد بود بدون توجه به نيازهاي اساسي نبردهاي آينده.بنابراين يكسري الزامات از سوي كارشناسان هوانوردي نظامي جهت توسعه LRS-B  پيشنهاد شده است :
      پنهانكاري
      امروزه ميدانيم كه 80 درصد قابليت پنهانكاري به شكل و طراحي هواپيما بستگي دارد و فقط 20 درصد به مواد و تكنولوزي پيشرفته به كار رفته در آن وابسته است. كه همين 20 درصد هم بيشترين هزينه را به خود اختصاص مي دهد. پس يايد تعادل خوبي را بين اين دو بخش برقرار كرد تا هزينه هاي طراحي و توسعه سرسام اور نباشد.
      تعمير و نگهداري
      استفاده از مواد جاذب امواج رادار ساخته شده مي تواند نگهداري اين بمب افكن را بسيار راحت تر كند تا استفاده از موادي كه در لبه تكنولوژي روز قرار دارند و بسيار گران قيمت خواهند بود و نگهداريشان نيز بسيار مشكل است.ولي پلت فرم طراحي نيز بايد به شكلي باشد كه اين پرنده بتواند در 50 سال آينده آسمان ها را همچنان تسخير كند و پذيراي مواد جديد و تكنولوژي هاي نوين نيز باشد.
      قابليت حمل بمب هاي هسته اي
      تصميم گيري در اين مورد بايد همين الان صورت بگيرد، هر چند نيروي هوايي علاقه دارد تا چند سال بعد از توليد بمب افكن ها مجوز حمل سلاح هاي هسته اي را براي آنها صادر كند ولي با توجه به پيشرفت هاي سريع در صنعت هوانوردي نظامي از الان اين پرنده بايد طوري طراحي شود كه حداقل نيمي از آنها از ابتدا قابليت حمل بمب هاي هسته اي و هيدروژني را داشته باشند. و توانايي بازدارندگي ايالات متحده را همچنان حفط كنند.
      كنار گذاشتن طرز فكر شواليه تنها!
      بسياري از مردم فكر مي كنند كه پنهانكاري يعني يك جنگنده پنهانكار به تنهايي و با شجاعت به مانند يك شواليه به مواضع دشمن حمله مي كند و تمامي آنها را نابود ميسازد!! از الان بايد اين تفكر را دور ريخت و يك برنامه جامع جهت حملات پر تعداد بمب افكن هاي نسل بعد در نظر گرفت و تمام سناريوهاي موجود و تهديدات لازم را در آنها پيش بيني كرد تا قدرت واقعي بمب افكن ها و تاثير آنها بر روي مواضع دشمن مشخص شود.
      ساخت يك بمب افكن، نه فقط يك پلت فرم صرف
      در سال هاي بعد LRS-B تنها بمب افكن سنگين ايالات متحده خواهد بود. پس بايد به شكلي طراحي شود كه قابليت باز طراحي بسياري از قسمت هاي آن وجود داشته باشد و بتواند از تكنولوژي هاي آينده نيز به خوبي بهره مند شود. همچنين LRS-B بايد بتواند ماموريت هاي دريايي را نيز به خوبي ماموريت هاي زميني انجام دهد.
      نگه داشتن خلبان در كابين
      با وجود داشتن فناوري پروازهاي بي سرنشين اما ما نبايد در دام اين صحبت ها بيافتيم كه LRS-B بايد تنها قابليت بي سرنشين داشته باشد!، نداشتن خلبان در ميدان نبرد يعني نداشتن حس مسئوليت پذيري و ابتكارات لحظه اي نمي توان از جذابيت هاي فراوان پرنده هاي بي سرنشين گذشت ولي يك بمب افكن سنگين بي سرنشي نياز به حمايت زميني بسيار بيشتري از بي سرنشين هاي فعلي دارد كه اين خود هزينه ها را بسيار بالاتر مي برد.مورد بعدي قابليت ضعيف بي سرنشين ها در سوخت گيري هاي هوايي است كه در حين ماموريت هاي يك بمب افكن دوربرد الزامي است و يك خلبان در هر شرايط آب و هوايي يا زماني به راحتي آن را انجام مي دهد.و در آخر فكر كنيد كه يك بي سرنشين بخواهد بمب هسته اي نيز با خود حمل كند، خيلي فكر خوبي نيست و حتي كابوس آور نيز هست. هر چند خيلي ها فكر ميكنند بهتر بمب هاي هسته اي را به دست بي سرنشين ها سپرد!
      فراموش نكردن چيزهاي كوچك
      بايد فضاي كافي براي خلبان در پروازهاي طولاني در نظر گرفت تا اعصابش راحت باشد و تحت فشارهاي جسمي قرار نگيرد. اين مورد حتما بايد لحاظ شود و سعي شود از تجربه B-2 در اين مورد درس گرفته شود.
      در ژانويه 2011 نيروي هوايي فهرستي كوتاه از اهداف مورد نظر خود را براي بمب افكن تهاجمي منتشر كرد
      اهداف طراحي در نظر گفته شده براي يروژه LRS-B در ژانويه 2011
      كل هزينه پروژه نبايد از 40 تا 50 ميليارد دلار بيشتر باشد سرعت مادون صوت حداكثر بردي پروازي بيشتر از 9250 كيلومتر مداومت پروازي 50 تا 100 ساعت براي پروارهاي بي سرنشين قابليت بقا در حملات روزانه به مواضع دشمن با وجو د قدرتمند ترين دفاع هوايي موجود  
      در پايان تصاويري از طرح هاي مفهومي اراده شده توسط سه كمپاني معظم شركت كننده در اين مناقصه
       
                       
                                                           
       طرح پيشنهادي كمپاني نورث روپ گرومن
       
       
       
       
                      
                                                                              
       طرح پيشنهادي كمپاني لاكهيد
       
       
       
       
       
                         
                                           
        طرح پيشنهادي كمپاني بويينگ
       
       
      حال بايد منتظر ماند و ديد كه در چند ماه آينده مقامات نيروي هوايي كدام يك از طرح هاي پيشنهادي را براي آينده توان هوايي ايالات متحده انتخاب خواهند كرد.
      نظر شما چيست؟
      كم و كاستي بود  دوستان به بزرگواري خودتون ببخشيد، تقديم به ارواح طيبه شهداي مرزباني ناجا در حادثه اخير نگور
      با تشكر فراوان از دوست و استاد گرامي جناب 7mmt به جهت پيشنهاد اين موضوع و كمك هاي بسيارشان
      تهيه شده توسط امير ارسلان رهسپار ، فقط براي ميليتاري
       
       
      منابع :
      http://en.wikipedia.org/wiki/Next-Generation_Bomber
       
      http://www.defensenews.com/story/defense/air-space/strike/2015/01/18/air-force-bomber-industry/21805275/
       
      http://defensetech.org/2014/09/15/air-force-plans-major-step-in-long-range-strike-bomber-program/
       
      http://breakingdefense.com/2014/09/b-2-pilots-lessons-for-lrsb-americas-new-bomber/
    • توسط MR9
      بسم الله الرحمن الرحیم
       
      سرکوب پدافند هوایی دشمن
        (Suppression of Enemy Air Defenses /SEAD)
       

       
       وایلدویزل / استاندارد 
       
      یکی از ماموریتهای اصلی واحدهای پروازی نیروی هوایی پس از ظهورسه عنصرجدید در نبردهای معاصر (رادار/ توپخانه ضدهوایی هدایت راداری و نهایتا" موشکهای هدایت شونده زمین به هوا)، کنترل و ازکارانداختن و نابودی این  سامانه ها  می باشد . بررسی دقیق نبردهای به وقوع پیوسته پس از جنگ دوم جهانی نشان می دهد که هرکدام از این نبردها ، جنبه های نوینی از فناوری را با بکارگیری تجهیزات ، تسلیحات و تاکتیک ها به نمایش گذاشته و نشان داده اند که گاهی استفاده از  وجودبرتری کمی تسلیحات غیر پیشرفته در مقابل برتری کیفی تسلیحات پیشرفته و یا برعکس ، پیروزی های نظامی خیره کننده ای را به ارمغان آورده است. در کنار این مساله و به موازات افزایش توانایی های رزمی یک سامانه تسلیحاتی ،توسعه تاکتیکهای مورد نیاز نیز یک اصل غیر قابل اجتناب بشمار می رود . در چنین شرایطی ، سامانه های پدافند هوایی نیز از این قاعده مستثنی نبوده ، چــنانکه این نوع از سیستم های جــــنگ افــــزاری می بایست دارای قابلیت های پدافندی مناسبی باشند تا درمرحله آغازین تهاجم دشمن ، بتوانند ایمنی مناطق مسکونی ، مراکز ثقل سیاسی، نظامی و اقتصادی را از گزند بمباران و آسیب حفظ نمایند و با ایجاد لطمات عمده به پیکره و استخوان بندی قدرت هوایی دشمن ، باعث لغو ماموریت های تهاجمی وبه احتمال زیاد تغییر نتیجه جنگ شوند . بنابراین، به صورت طبیعی ،  نیروی هوایی مهاجم سعی خواهد نمود تا تهاجم خود را با انجام ماموریت های سرکوب پدافند هوایی آغاز نماید . برهمین اساس و بنا به تعریف وزارت دفاع ایالات متحده ، سرکوبی پدافند هوایی دشمن عبارتند از :
       
      " انجام هرگونه فعالیتی به منظور خنثی سازی ، نابود سازی و ایجاد اختلال موقت یا دائم در سامانه های پدافند هوایی زمین و دریاپایه دشمن بوسیله تجهیزات مخرب یا اخلالگرها "
       

       
       
      جنگنده / بمب افکن F-105G ، یکی از مهمترین جنگ افزارهای ارتش ایالات متحده برای مقابله با آتشبارهای سام ارتش ویتنام شمالی بشمارمی آمد .
       

       
      جنگنده / بمب افکن F-4G  در حال تیک آف از فرودگاهی در عربستان
      در حالی که برای اجرای ماموریت SEAD ، به مهمات متنوعی شامل مشکهای هوا به زمین ماوریک و مهمات ضد تشعشع شرایک و غلاف جنگ الکترونیک مجهز شده است .
       
       

       
       
      ارتش ایالات متحده برای ایجاد برتری هوایی بر فراز منطقه نبرد ، تاکید زیادی بر استفاده از اسکادارن های وایلد ویزل دارد .
      تصویر فوق یکفروند جنگنده / بمب افکن A-7E را بر روی عرشه فوقانی ناو هواپیمابر USS AMERICA نشان میدهد که برای اجرای عملیات بر علیه آتشبارهای دفاع هوایی لیبی (عملیات دره الدورادو ) آماده می شود . به نظر می رسد پرنده فوق برای اجرای این ماموریت به مهمات ضد رادار شرایک و مهمات هوابه زمین راک آی مارک II مجهز شده است .
       

       
       
      ارتش های اروپایی نیز پس از مشاهده تاثیر تسلیحات ضد رادار ، بسرعت خود را به قابلیت های ضد رادار مجهز نمودند .
      تصویر فوق یک فروند تورنادو ECR نیروی هوایی آلمان را که به مهمات ضدرادار هارم مجهز شده است را نشان میدهد
       

       
       
      مهمات ضد تشعشع AGM-88 HARM، جنگنده / بمب افکنF/A-18 C
       

       
       
      نیروی هوایی بریتانیا ، به شکل وسیعی از مهمات ضد رادار درسازمان رزم نیروی هوایی خود بهره می برد .
      تصویر فوق ، یک تیر موشک ضد تشعشع آلارم را بروی یکفروند جنگنده/ بمب افکن تورنادو GR4 نشان می دهد .
       

       
       
      در حال حاضر پرنده ویژه نیروی هوایی ارتش ایالات متحده برای اجرای ماموریتهای سرکوب پدافند هوایی ، جنگنده/بمب افکن F-16 CJ بشمار می آید .
       
      پرنده فوق ، یکفروند F-16 CJ بلاک 50 سری D است که برای اجرای ماموریت SEAD ، به طیف متنوعی از مهمات شامل ، AIM-120 آمرام ، AIM-9 M سایدویندر در جایگاه های دو وهشت  ، مهمات ضد رادار AGM-88 هارم در جایگاه های سه و هفت ، و برای هدفیابی به یک غلاف AN/ASQ-213 ، مسلح شده است .
      با این حال و براساس نظرات خلبانان شرکت کننده در جنگ ویتنام ، قابلیتهای تاندرچیف و فانتوم به مراتب افزون تر از این نمونه فالکون بشمار می آمد .
       
       
      نویسنده و مترجم : کارشناس ارشد جغرافیای سیاسی - MR9
      Military.ir Copyright
      تمامی حقوق برای انجمن میلیتاری محفوظ است
      منابع  :
      1- Davis, Larry and Menard, David, Republic F-105 Thunderchief
      2- Bill Siuru, Bill Holder-General Dynamics F-16 Fighting Falcon
      3-F-4 PHANTOM II IN ACTION
      4- "MODERN MILITARY AIRCRAFT "THUD"
      5- A-7 IN ACTION
      6- ویکی
      7- مطالعات شخصی اینجانب از منابع گوناگون
    • توسط MR9
      موقعیت قرارگاه مرکزی منافقین :
       
      در 90 کیلومتری شمال بغداد ،پس از عبور از شهر "الخالص" به "قرارگاه  اشرف" خواهید رسید.این پادگان با وسعت6 در 8کیلومتر مربع تا سال 1365 هجری شمسی تحت عنوان "معسگر الخالص الخاص" محل استقرار یکی از تیپ های گارد ریاست جمهوری صدام حسین بود.این پادگان از شمال به انبارهای بزرگ مهمات و تسلیحات و یک روستای کوچک عراقی،از شرق به یک فرودگاه متروکه،از جنوب شرق به روستای "شیخ شنیف" ، از جنوب به یک مرکز مرغداری و از غرب به جاده بغداد- کرکوک محدود شده است."اشرف بزرگ" 12*10 کیلومتر مربع است  که پادگان اشرف و زمین های اطراف آن را شامل می شود.
       
        
       
       
       
       
      پس از اخراج مسعود رجوی به عراق و ملاقات او با صدام حسین ، این پادگان بطور کامل تحویل گروهک منافقین  شد و  آنها پایگاه های خود در سلیمانیه و کرکوک را جمع آوری کرده و از سال 1366 هجری شمسی تحت عنوان به اصطلاح "ارتش آزادیبخش ملی " در این محل تجمع کنند.
      در کیلومتر 90 جاده قدیم بغداد-کرکوک انشعابی از قسمت شرقی، شما را به درب اصلی پادگان اشرف هدایت خواهد کرد.شمال و جنوب این جاده آسفالته و فرعی محل استقرار 2 گردان ارتش صدام حسین ،گروهان رادار،گروهان موشکی پدافند هوایی و مقر سازمان استخبارات صدام حسین است که در نزدیکی ورود به پادگان قرار دارد.از سال 1365 شمسی تا زمان سرنگونی صدام  حسین ،نقش این نیروها پدافند هوایی،حفاظت بیرونی و کنترل ورود و خروج به پادگان اشرف بود .
       
       
        
       
       
      مرصاد ، کمینگاه منافقین 
      ببرها وارد می شوند :
       
      اگر چه نیروی های مسلح جمهوری اسلامی ایران ( ارتش  جمهوری اسلامی ایران ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  ، بسیج و..)  در جریان عملیات مرصاد ، شکست سنگینی بر پیکره گروهک منافقین وارد آورد ، بازماندگان فرقه رجوی ، مجدداً نیروی های باقی مانده خود را در قرارگاه های  متعدد خود در عراق ، جمع آوری و با حمایت رژیم بعثی ، فعالیتهای خود را از سر گرفتند . اما بدنبال شکست مفتضحانه رژیم بعثی حاکم بر بغداد در مقابل تهاجم گسترده نیروهای ائتلاف به منظور بازپس گیری کویت در ماه مارس 1991 و بغرنج شدن وضعیت در این کشور که همراه با بروز تشنجات و حرکتهای مسلحانه در شمال و جنوب آن گردید ، باعث شد تا گروهک منافقین  با یک بن بست غیر قابل تصور مواجه گردد .
       
       

       
       
      به همین دلیل ، تروریستهای مسلح این گروهک ، دست به تحرکات جدیدی در داخل خاک ایران زده و در یکم آوریل 1991 ، با استفاده از شرایط حاد منطقه ، یکسری اقدامات مسلحانه تروریستی  در غرب ایران ، بویژه ارتفاعات استان کرمانشاه  را رقم زدند که موجبات به شهادت رسیدن صدها نفر از شهروندان کرد ساکن در این منطقه را فراهم آورد .
      بنابراین در پاسخ به شرارتهای این گروهک تروریستی ، در بامداد روز 5 آوریل ، نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران  با استفاده از 9 فروند جنگنده- بمب افکن F-4E ، جمعی پایگاه سوم شکاری (TFB-3)  یک ضربت اساسی را به پادگان اشرف که قرار گاه مرکزی این گروهک بشمار می رفت ، وارد آورد که درعمق 80 کیلومتری داخل خاک عراق و در 28 کیلومتری شمال شهر  خالص  قرار داشت . 5 دقیقه بعد از این حمله ، 9 فروند جنگنده- بمب افکن F-5E جمعی پایگاه چهارم شکاری (TFB-4) بقیه تاسیسات این قرار گاه را با مهمات سنگین مورد حمله قرار دادند که براساس اطلاعات منتشر شده ، تلفات گسترده ای را موجب گردید .
       

       
       
      با این حال ، در جریان این حمله غافلگیرانه  ، خدمه یکی از فانتوم های شرکت کننده ( سریال 6688-3) موفق به اجرای صحیح مانور POP-UP نگردید و هر دوخدمه مجبور به اجکت شده و توسط شبه نظامیان مستقر در منطقه  بازداشت و بسرعت به دولت عراق تحویل داده شدند
       
       

       
      بقایای فانتوم ساقط شده نیروی هوایی به سریال 6688-3
       
       
      در شمال عراق ، دولت ترکیه که سالهاست در حال جنگ غیر رسمی با شورشیان حزب کارگران کرد که به شکل محرمانه از حمایتهای اطلاعاتی و تسلیحاتی دولت وقت عراق بهره می برد ، قرار داشت ، به منظور سرکوب این شورشیان ، چندین عملیات رزمی را در امتداد مرز با ایران ، طراحی و اجرا نمود .
       

       
       
      در جریان این عملیات رزمی ، فانتوم های  نیروی هوایی ترکیه بارها و بارها حریم هوایی ایران را مورد تجاوز قرار داده و نقض نمودند و در این سو ، در موارد متعددی  ، رادار مراقبت منطقه ، هشدارهای لازم را به ترکها ارسال نمود ولی علی الظاهر نیروی هوایی ایران هرگز عملیات رهگیری را اجرا ننمود . این مساله  را می توان بدین دلیل تشریح نمود که  تایگرهای مستقر در پایگاه دوم شکاری ،اگر چه بسیار سریع تر از فانتوم های ترک بودند اما بدلیل اینکه  تیم های ضربتی نیروی هوایی ترکیه توسط جنگنده های F-16C این نیرو  اسکورت می شدند ، حضور تایگر عملاً بی اثر بشمار می رفت . به همین علت ، فرماندهی وقت نیروی هوایی ایران تصمیم گرفت تا سازمان رزم پایگاه دوم شکاری را با اعزام جنگنده های MIG-29 که به تازگی از اتحاد شوروی تحویل گرفته شده بودند ، تقویت نماید .
       
       

       
       
      اعزام فالکروم های تهرانی  ، اگر چه در ابتدا به شکل موقت به این پایگاه مامور شده بودند ، اما با تغییر شرایط ، این استقرار به شکل دائمی در آمد و اسکادران 22 تاکتیکی نیروی هوایی (TFS-22) با حضور میگ های روسی تشکیل گردید و از آن سو ، تمامی  تایگرهای موجود در این پایگاه (F-5E) به اسکادارن 21 تاکتیکی (TFS-21) انتقال یافتند .
       
      با فروکش کردن آتش جنگ در آسیای جنوب غربی ، شرایط تقریباً به حالت عادی بازگشت ، اما این آرامش زیاد بطول نیانجامید ، چرا که در سال 1994 ، گروهگ منافقین مجدداً با اعزام تیم های ترورویستی بداخل کشور ، به شکل منظم دست به تخریب ، ترور مردم عادی و شماری از مقامات ارشد نظامی و غیر نظامی  زدند .
       
       

      سپهبد شهید صیاد شیرازی 
       
       
      د رنتیجه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ، مجدداً ماموریت یافت تا حملات هوایی خود را علیه قرارگاه مرکزی این گروهک در داخل خاک عراق ، از سر بگیرد .
      این ماموریت کمتر شناخته شده ، توسط یکفروند جنگنده- بمب افکن F-5F و سه فروند جنگنده – بمب افکن F-5E جمعی پایگاه دوم شکاری در 9 نوامبر 1994 اجرا گردید . در این حمله جمعاً 16 تیر مهمات هوا به زمین مارک-82 به روی هدف حمل شد و پرنده های رزمی با موفقیت کامل و بدون خسارت جانبی ، ماموریت خود را به انجام رساندند .
       
       

       
       
      اما بدلیل اینکه این حمله غافلگیرانه  در داخل محدوده موسوم به منطقه پرواز ممنوع (NO FLY ZONE) شمال عراق که توسط ایالات متحده و بریتانیا حفاظت می گردید ، انجام شد ، به محض اطلاع از وقوع این حمله ، 20 فروند جنگنده  متحدین شامل  جنگنده – بمب افکن های F-16  و F-15 نیروی هوایی ایالات متحده به منظور رهگیری این دسته پروازی از پایگاه های خود واقع در خاک ترکیه به پرواز در آمدند که با توجه به پایان ماموریت دسته رزمی نیروی هوایی ایران ، برخوردی میان این دو پیش نیامد . 
       

       
       
       
      پی نوشت :
       
      1- پلان های رزمی ارائه شده در این تاپیک در سطح وب وجود ندارد و توسط مترجم طراحی شده است 
      2-  در این انجمن ، بیشتز از حماسه های گردان های تامکت و فانتوم گفته شده ، باشد که  این تاپیک گوشه ای از حماسه های تایگرهای مظلوم نیروی هوایی که تلفات قابل توجهی را هم در جنگ تحمیلی متحمل شده است ، بیان نماید .
       
       
       
      منبع : با اندکی تصرف ، IRANIAN TIGERS AT WAR  BY BABAK TAGHVAEE
       
       
        این مجموعه با صرف زمان ترجمه  شده است ،
      بنابراین ، هر گونه برداشت با ذکر منبع (MILITARY.IR) خواهد بود . 
      در غیر اینصورت ، برداشت کننده  ، عرفاً و شرعاً ، مسئول خواهد بود .
       
       مترجم : MR9      
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.