Ehsan_animator

فریگت های کلاس جماران ایران ، پروژه ی موج

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

بله دوست عزیز منم این فیلم رو دیدم در فیلم به واضحی دیده میشده توپ روی یک سکوی ثابت حدود 3 گلوله شلیک می کنه و تصویر ناو هم یه ناوچه کلاس سینا یا به احتمال زیاد لاکامبات می باشد  که خودش این توپ رو داره و بارها در طول سالهای خدمتش استفاده کرده احتمالا نوع اصلی ایتالیایی در تصویر موقع شلیک دیده می شه سوال من اینه که چرا روی جماران دماوند یا بایندر یا همین ناوچه های سینا که طی چند سال اخیر به نیروی دریایی ملحق شدن یا به روز رسانی شدن هیچ تصویری نیست ( البته یه تصویر دیگه هم در آپارات هست که نوشته شده ناو جماران و حدود 5یا 6 گلوله شلیک می کنه ) که اونم واضح نیست

در همه مانورهای دریایی کشورهای دیگه الکی توپ شلیک می کنند بگن شلیک کردیم مانور دادیم کمتر موشک شلیک می کنند ما اینقدر تصویر از شلیک موشک ضد کشتی داریم آمریکایی ها ندارن ( انگار از گلوله توپ برامون ارزون تره ) ولی تصویری در مانورها از شلیک توپ 76  نداریم تو تصاویر قدیمی تر شلیک توپ114 م م ناوهای کلاس الوند رو داریم

 

البته در فیلم زیر یه صحنه کوتاه از شلیک توپ جماران هست

https://www.aparat.com/v/SwIW0

ویرایش شده در توسط tomcatflight
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام

با دیدن تصاویر تکه تکه شدن این دستاورد مهم حالم خیلی خراب میشه و مطمیننا تا سالهای سال چنین چیزی رو در شمال نخواهیم دید.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام

با توجه به نبود جماران به نظر شما بهترین زمانی که بشه یه ناو با همین امکانات رو به یگان شمال اضافه کرد کی هست؟
نبودش چقدر تاثیر دفاعی داره؟
 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نقل قول

کار در دریا بسیار سخت است و دریای خزر برخلاف تصور بعضی‌ها در برخی ایام سال جزو خشن‌ترین دریاهای جهان است که شناورهایی با وزن 4000 تن در آن غرق می‌شوند و شاید اخبارش هم خیلی منتشر نشود.

ناوشکن دماوند تنها 1300 تن وزن داشت و ما هم در حال تجربه و پیشرفت هستیم. در حال توسعه فناوری‌ها هستیم و افسران و کارکنان نیروی دریایی در حال پیشرفت هستند. در دریایی طوفانی که هیچ شناوری در آن حرکت نمی‌کند، ناوشکن دماوند باید در آن مأموریت انجام دهد. زمانی که که ناوشکن دماوند از مأموریت برمی‌گردد دقیقاٌ در دهنه حوضچه ورودی که از دریا هم متاطم تر است، به دلیل نقص فنی، موتورهای ناوشکن دچار مشکل می‌‌‌‌‌‌شوند و آن وضعیت خشن دریا دیگر فرصت زیادی را دراختیار نمی‌گذارد.

نقل قول

یکسری مسائل هم به آن مترتب بود مثل موضوع یدک کش‌. ما نیاز به ظرفیت‌سازی در دریای خزر داریم.

پس باتوجه به عمق دریای خزر شرایط جوی حاکم بر آن که خودش یک شرایط سخت و پیچیده است و برای قسمت جنوبی که ما ماموریت انجام می‌دهیم، یک شرایط سخت و پیچیده‌تری حاکم است.  شرایط جوی که برای ناوشکن دماوند به وجود آمده بود، شناور را به صخره می‌کوبد و عمق آب آنجا 3.5 متر و آبخور شناور در پاشنه 4 متر است و این یعنی دیگر نمی‌شود شناور را با پای خودش بیرون آورد.

در اینجا ما نیاز به یک کرین بارج داریم. کشورهایی مثل آمریکا تجهیزاتی دارند که در این شرایط می‌آیند و شروع می‌کنند شناور را از بالا برداشت کردن و تمام تجهیزات را از بالا برمی‌دارند و به کاسه که می‌رسند آن را به چند قسمت تقسیم کرده و روی کرین بارج قرار می‌دهند و به کارخانه انتقال می‌دهند.

ما چنین کرین بارجی در منطقه دریای خزر در سطح ملی نداشتیم و ناچار شدیم در اسکله این کار را انجام دهیم، لذا قدری زمان برد و خوشبختانه در ارتباط با خود ناوشکن دماوند تلفات جانی در آن نداشتیم ولی در امر امدادرسانی قدری دچار مشکل شدیم که 2 نفر از تکاوران ما به شهادت رسیدند.

نقل قول

اما با این تجربه‌ای که بدست آمد و تأکید رهبر انقلاب که فرمودند از این تجربه استفاده کنید، همان ناوشکن دماوندی که ساختش 12 سال طول کشیده بود امروز کار ساخت کاسه و سوپر استراکچر آن تمام شده و در داک شناور وزارت دفاع به شکل ماژولار در حال سر هم شدن است و تمام تجهیزات به شکلی که روی سازه اعم از سلاح ها و تجهیزات مخابراتی و غیره برای ناوشکن دماوند جدید به کار می رود، همان هایی است که روی دماوند بکار گرفته شده بود.

ما دماوند را با تکنیک‌های جدیدی احیا می‌کنیم. قدری در بخش‌ ورق‌های زیر آبی تجدید نظر کردیم، ورق‌های با مقاومت بالاتر در حال ساخته شدن است. این شناور اولین شناوری است که سامانه رانش بوتراستر (bowthruster) در سینه آن نصب می‌شود و این کمک می‌کند که قدرت مانور آن افزایش پیدا کند. در شکل رانش ناوشکن هم بازنگری کردیم. قبلا یک موتورخانه متمرکز داشت و الان تقسیم شده است در بدنه شناور.

این شناور به 4 موتور تجهیز شده است، ناوشکن سهند هم به چهار موتور تجهیز شده است. برای سهند هم بوتراستر (bowthruster) پیش بینی شده است. اما تفاوت دماوند با سهند این است که قدرت خروجی به چهار شفت خروجی منتقل می‌شود و در سهند به دو شفت خروجی منتقل می‌شود و مجموع اینها کمک می‌کند که "دماوندِ جدید" شرایط بهتری در حوزه رانش، پایداری و قدرت مانور داشته باشد.

نقل قول

ما در ارتباط با زیر دریایی نباید ریسک کنیم. زیردریایی حوزه‌ای است که اخبار آن به سرعت جهانی می‌شود. نمونه آن هم زیردریایی کورسک روسیه است که یک موضوع ساده و پیش پا افتاده، آن حادثه را بوجود آورد اما اخبار آن یک سانحه جهانی را بوجود آورد و به همین جهت ما باید احتیاط بیشتری کنیم.

کار ساخت زیردریایی فاتح مدتی است که به پایان رسیده است اما در آزمایشات کارخانه‌ای و دریایی، نیروی دریایی ارتش سختگیری‌هایی را انجام داد که الان آن اشکالات برطرف شده و در جلسه‌ای که با شخص وزیر دفاع داشتیم، قرار شد زیردریایی فاتح تا پایان سال به ناوگان نیروی دریایی الحاق شود.

نقل قول

قطعا فاتح 2 بهتر از فاتح 1 است و سریال فاتح‌ها ما را به جایی می‌رساند که یک ناوگان قدرتمند زیرسطحی در دریای جنوب خواهیم داشت

نقل قول

این دوشناوری که به آنها اشاره کردید، هر دو به همین منظور ساخته شده‌اند و کار ساخت  آنها پیشرفت خوبی داشته است و امیدوار هستیم سال آینده به نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران ملحق بشوند.

ناو شیراز تجهیز شده‌ است و ناو خلیج فارس هنوز در مرحله ساخت است.

مصاحبه فرمانده نیروی دریایی ارتش با تسنیم و دبیر بخش دفاعی این خبرگزاری

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 17 اردیبهشت 1397 در 15:05 , alinaderi گفت:

با سلام

با دیدن تصاویر تکه تکه شدن این دستاورد مهم حالم خیلی خراب میشه و مطمیننا تا سالهای سال چنین چیزی رو در شمال نخواهیم دید.

گوگل ارث رو چک کنید. در حال ساخته

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام

قطعاً قرار به ساخت دو ناوچه در کلاس دماوند بوده و این استراکچر بر روی زمین دومین نمونه خواهد بود.امیدوارم سرگذشت سهندکه از سال ۹۲ در حال ساخته نصیبش نشه.

انشالله هرچه زودتر تعمیر دماوند تموم بشه و دوباره شاهد حضور قدرتمند این ناوچه ایرانی باشیم

  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حالا ظاهرا ایران میتونه ناو بسازه بعد از ساخت دماوند و جماران سراغ طرحهای امروزی نمیره که پتانسیل بسیار بیشتری داره چه از نظر توان تهاجمی چه پدافندی؟شما وزن ناوهای  ما رو با  تسلیحات قابل حملش رو با یک ناو هم وزن اسراییلی مقایسه کنید نسبت تسلیحات بعضا 3برابره

ویرایش شده در توسط arjemandi
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 8 بهمن 1396 در 19:35 , MR9 گفت:

سلام علیکم 

امروز با یکی از دوستان بودیم ، بحث دماوند شد . جدای مسائلی که مطرح گردید و نمیشود انها را علنی و صریح بازگو کرد ، این دو تا عکس را از یکی از کانالهای تلگرام  به بنده نشان داد و  برای بنده ایمیل کرد . بیشتر توضیحی  نمی دهم ، صرفاً کلاه خودتان را قاضی کنید که اگر این اتفاق بطور مثال برای یک ناوشکن بریتانیایی ، استرالیایی ، ژاپنی ، آمریکایی ،و...و... رُخ داده بود ، بعضی از دوستان با چه آب و تابی آن را تشریح  و برای آن در فضای مجازی هشتگ ایجاد می کردند . 

 

photo_2018-01-28_15-01-01.jpg

 

photo_2018-01-28_15-42-42.jpg

 

الحق و الانصاف ، داشتن نقد به وضعیت فعلی نیروهای مسلح ( هوایی ، دریایی و زمینی )  ، آیا عقده گشایی هست ؟؟؟ آیا نقد کننده ها ، ضد انقلاب هستند ؟؟؟ آیا ما قصد تضعیف نیروهای مسلح را داریم ؟؟ آیا قصد داریم  جاده را برای دشمن صاف کنیم ؟؟ 

جواب همه این سئوالات منفی است . 

اما یک سئوال 

#چرا ساختار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ، نسبت به نقدهای موجود بی تفاوت هست ؟؟؟ 

دوست دارم الان این شحص در مورد اون مورد جدیده بنویسه اون کشور خوبا فرشته ها 

  • Upvote 1
  • Downvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
18 hours قبل , iliasd گفت:

دماوند جدید در انزلی

 

منظورتونو از جدید متوجه نشدم! یعنی همون قبلی رو دارن تعمیر و بازسازی می‌کنن یا یکی‌ دیگه‌ست و شیره مالیدن سر مردم اسمشو دماوند گذاشتن؟

  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

الحاق ۲ زیردریایی غدیر 

https://www.mashreghnews.ir/news/915290/الحاق-۲-فروند-زیر-دریایی-کلاس-غدیر-به-ناوگان-نیروی-دریایی-ارتش

...........

دوره زمانی تولید زیردریایی و ناوچه در کشورهای دیگه چه مدت هست؟ طبق گفته مسئولین ۱۸ ماه طول میکشه !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هم اکنون, MR9 گفت:

1- براساس اطلاعات منتشر شده ، همه 137 خدمه ناو نجات یافته اند و کسی کشته نشد . حالا برید بررسی  کنید در قضیه  دماوند چند پایور نیروی دریایی ارتش شهید شدند ؟؟

پرسنل شهید شده در بحث امداد . نجات بود و نه برخورد و به علت مواج بودن اب و کوبیده شدن نفرات به سخره بود .

 

هم اکنون, MR9 گفت:

2- حادثه دماوند در یک دریای بسته ( یا نیمه بسته ) اتفاق افتاده و حادثه فریگیت نروژی در یک بندر متصل به دریای آزاد ( دریای شمال که شدیدترین جریانات آب و هوایی نیم کره شمالی زمین را دارد )

دقیقا به همین دلیل نتونستن بهش کمک کنند چون در اون دریای بسته ما وسایل نداشتیم اگر در جنوب بود اینجور نمیشد ولی ا.نا اینقدر زود وا داد ناوشون که نتونستن از تجهیزات موجودشون استفاده کنند 

در عکس ها هم مشخصه و هیچ موجی دیده نمیشه در یک روز افتابی ناو داره غرق میشه مقایسه کنید با دریای کاسپین و فیلم های اون حادثه

هم اکنون, MR9 گفت:

3- هر زمان در جمهوری اسلامی ، نهادهای مستقل از دولت یا نهادهای نظامی ، بررسی حوادث اینچنینی ( نظیر NTSB در حوزه حمل و نقل و یا همین مورد اخیر AIBN در نروژ ) تشکیل شد و به دور از حواشی ، موفق شد علت اصلی حادثه را اعلام کند ، بنده در خدمت شما برای پس گرفتن همه تحلیل ها در پست مورد نظر جنابعالی هستم .

4- از دست رفتن یک شناور رزمی چند میلیارد تومانی برای ما چیزی در حد یک فاجعه است ( دلایل ان هم کامل مشخص هست ) ولی برای همین کشورهای مورد نظر ، جایگزینی یک شناور ، تقریبا" و به نسبت فاجعه محسوب نمیشود ، چون زیرساختهای اقتصادی آنها ، هزینه لازم را تامین خواهد کرد ، مضاف براینکه ، نروژ از اعضای ناتو هست و تا جایگزینی ، مشکلی برای تامین امنیت خودش ندارد

این دو فرافکنی هست و نه دلیل علمی پس جواب نمیدم 

 

هم اکنون, MR9 گفت:

4- احیانا" میلیتاری را با بخش کامنتهای مشعشع خبرگزاری های داخلی اشتباه نگرفتید ؟؟؟

درست میفرمایید دقیقا به همین علت جواب اون پستتون دادم چون سرشار از وادادگی بود 

 

هم اکنون, MR9 گفت:

5- احیانا" کسی از دوستان اطلاع دارد که بالاخره علت اصلی حادثه کشتی " سانچی " ( با 32 شهید )  سقوط توپولف-154 در خرم آباد ( 119 شهید ) بر خورد سوخو-24 نیروی هوایی به توپولف ایران ایر تور( 119 مسافر ، 12 خدمه ،و 2 خدمه سوخو )  سقوط یاک-40 وزیر وقت راه ( مرحوم دادمان ) ( 25 شهید )   ، سقوط فالکن سپاه ( 12 شهید )   سقوط جت استار نیروی هوایی( 11 شهید )  برخورد هرکولس ارتش به شهرک توحید ( 94 شهید ) ، سقوط IL-76 سپاه در کرمان ( 45 شهید لشکر 14 ثار... کرمان )  ، حادثه قطار نیشابور و.... مشخص شده ؟؟؟؟؟

اگر دنبال میکردید دلیل بیان شد یه سرچ کنید 

****فکر کنم بحث بیشتر اسپم میشه پس ادامه ندیم اگر خواستید جوابم بدید یا حرفام قبول نداشتید از مدیران بخوایید حذفش کنند ***

ویرایش شده در توسط khoram
  • Upvote 3
  • Downvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.