Ehsan_animator

فریگت های کلاس جماران ایران ، پروژه ی موج

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

1 ساعت پیش, MR9 گفت:

سیاه نمایی نیست ، شاید ادبیات یکسری دوستان مقداری تند باشد ولی سمت واقعیت موجود را بررسی می کنید ، نباید انتظار داشته باشید تا تحلیل گل و بلبل رصد شود ، ولی نقد شما در اینکه شیوه بیان نواقص یک مقدار باید تغییر کند ، درست هست

هر مجموعه ای دوران فراز و نشیب دارد ، اما این تحلیل شما دقیقا"  رویکرد مدیریتی حال حاضر در کشور ما را تداعی می کند ، فرض محال که اُفتی  وجود دارد  ، جنابعالی بعنوان یک کاربر دلسوز برای میلیتاری چه کار کردید ؟؟؟ صرفا" نشستن و نظاره کردن ، مشکلی را حل نمی کند .

ما ایرانیها تو خیلی چیزها افت کردیم تو مسایل فرهنگی کلا تو تضاد گیر کردیم جامعه داره به یه راهی میره دنیا به یه راه دیگه حکومت که انگار اصلا تو باغ نیست اون هم راه خودشو میره  تو این چند سال اخیر مردم عصبی هم شدیم خیلی زود از کوره در میریم حرفهامون نیش دار شده به همدیگه تهمت میزنیم همدیگر رو تحمل نمیکنیم کلا عصبانی هستیم البته این هم تقصیر مردم هست .طبق فرمایش شما هر مجموعه ایی دوران فراز و فرودی داره و با انواع و اقسام شبکه های اجتماعی موازی قطعا مخاطب اینگونه سایتها کم میشه ولی قطعا سایت وزین میلیتاری {بیش از 7سال بهش سر میزنم}در دوران نشیبش نیست کما اینکه تو دوران اوج خودش هم نیست بعضی سایتهای مشابه و حتی مسن تر از میلیتاری یا واگذار شدند یا بعضابا 1کاربر دارند ادمه میدن یه مقدار تحلیلهای مفصل. فنی و بسیار جذاب و تاثیر گذار  کم شده شاید به خاطر مشغله دوستان باشه و هم غیب  بعضی از بچه های قدیمی

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام

در ابتدا میخواستم چند نکته رو در پاسخ به برخی انتقادات عرض کنم.دوستی از این صحبت کردن که ای کاش پروژه موج در همین دماوند پایان میافت.اما مایلم به این دوست عزیز و کسانی که مثل ایشون فکر میکنن عرض کنم که بد نیست توجه داشته باشید که نیروی دریایی ما جدای از بحث کیفیت در بحث کمیت هم مشکلات اساسی دارد؛ کافیست نگاهی به بزرگی ناوگان دریایی ترکیه و یا خریدهای دریایی تازه پاکستان بیاندازید تا متوجه شوید.تازه عمده همین ناوگان نه چندان بزرگ ما هم ، عمر بسیار بالایی دارند.3 ناوچه ( ناو محافظ) سبلان، البرز و الوند عمری حدود 47 سال و ناوچه های نقدی و بایاندور عمری حدود 60 سال دارند.قایق های موشک انداز کلاس پیکان هم عمری بالای 36 سال دارند.موردی که شاید علت بسیاری از دلسردی هاست همین به کار بردن لفظ ناوشکن است، حقیقت این است که سهند را چه یک " ناوچه" ؛ " ناو محافظ" یا " ناو پاسور" بنامیم اما هر چه هست ، ناوشکن نیست و نباید آن را مثلآ با رزم ناوهای کلاس اسلاوا ساخت شوروی با 64 موشک اس-300 ، 6 گتلینک AK-630 و 16 موشک ضدکشتی مافوق صوت مقایسه کرد( البته این صحبت من توجیه کننده این رونمایی بسیار بد سهند بدون رادار عصر، رادار کنترل آتش ثامن ، رادار کنترل آتش کمند و وجود 4 موشک قدیر به جای 8 فروند وعده داده شده در سال های قبل نیست).در مورد ساخت تجهیزات کاربردی تر، کافیست به آرشیو میلیتاری در سال 91 یعنی رونمایی از کاسه سازه سهند در حضور رهبر انقلاب مراجعه کنید که مطابق برنامه قرار بوده تا ناوشکن 7000 تنی خلیج فارس در سال 97 الحاق گردد!! و مسلمآ این ناوچه های کلاس موج باید تمامآ تا قبل از سال97 الحاق میشدند که خوب با توجه به وضعیت بودجه نیروی دریایی ارتش در تمامی این سال ها، این امر تحقق نیافته و شخصآ بعید میدانم تا سال 1400 هم شاهد الحاق ناو خلیج فارس باشیم.مورد بعدی انتقاد از کم بودن تعداد موشک های پدافندی سهند ( 2 فروند محراب) است.به عقیده من به اصطلاح عوام " گلوی نداجا پیش اومخونتو ( پدافند ساخت آفریقای جنوبی) گیر کرده" و این تنها یک حرکت فرمالیته برای خالی نبودن عریضه تا رسیدن به این پدافند است در غیر این صورت بعید است که نصب پدافند تلاش بر روی ناوچه های کلاس موج با توجه به توان فنی ایران؛ مستلزم این میزان از زمان( از سال 92 و رونمایی رسمی از صیاد 2) تا امروز باشد.در آخر مایلم توجه دوستان رو به نکات مثبت سهند نسبت به 2 ناوچه قبلی مثل 30 درصد رادارگریزی بیشتر، توان حمل سوخت بالاتر، وجود یک CIWS واقعی به جای توپ های فتح ( بوفورس) 40 میلیمتری منسوخ و صد البته سیستم رانش بهینه تر جلب کنم.

ویرایش شده در توسط apadana11
  • Upvote 12
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

کسی میدونه چرا این تجهیزاتی که قرار بود روی سهند نصب بشه چرانصب نشده؟ مثلا همین رادار عصر که میگن ساخت داخله خوب  اگه واقعا ساخت داخله وربطی به تحریم و پیدا نکردن قطعات مورد نیازش از بازارهای خارجی نداره چرا الان روی سهند نصب نشده ؟

  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 12 آذر 1397 در 11:29 , 00amir گفت:

کسی میدونه چرا این تجهیزاتی که قرار بود روی سهند نصب بشه چرانصب نشده؟ مثلا همین رادار عصر که میگن ساخت داخله خوب  اگه واقعا ساخت داخله وربطی به تحریم و پیدا نکردن قطعات مورد نیازش از بازارهای خارجی نداره چرا الان روی سهند نصب نشده ؟

 

شاید میخوان رادار چشم عقاب حاضر بشه و اون رو روی سهند بندازن

https://www.mashreghnews.ir/news/917828/چشم-عقاب-ایرانی-دوربردتر-از-پیشرفته-ترین-رادار-اروپایی-کشف

ویرایش شده در توسط sasasasa
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 11 اردیبهشت 1398 در 09:24 , sohrabirani گفت:

 

اون سامانه دفاع نزديك دروازبان هست كه نصب شده 

شبيه تيپ روسي هست 

 

  • Like 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایا امکان توسعه موشک نور یا قادر به صورت vertical lunch  است؟

 

 

اگر  موشک های ضد   کشتی و یا پدافندی به صورت vertical lunch  باشند میتوان تعداد لانچرهای بیشتری روی ناوهای کلاس موج نصب کرد. واقعیت این است که تعداد 4 پرتابگر نور و 2 استاندارد که الان روی جماران است و عدم وجود موشک های کوتاه برد ضد کروز قدرت اتش بسیار ضعیفی به این ناوشکن داده. 

اگر امکان vertical lunch کردن این موشک ها فراهم بشه امکان حداقل دو برابر کردن این قدرت اتش و نصب موشک های ضد کروز از لحاض فضای روی عرشه فراهم میشه. و با نصب رادار چشم عقاب که البته هنوز رو نمایی نشده و نصب موتور توربینی تازه میتوان این ناوچه را در تا حدی کلاس جهانی در نظر گرفت.

البته به نظر من یکی از اشتباهات وجود پد فرود هلیکوپتر روی جماران بوده که با اشغال فضا قدرت اتش این ناوچه را کاهش داده. 

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خدا کنه  لانچری که طراحی میشه چندگانه باشه یعنی هم توانایی لود و شلیک انواع سلاح های پدافندی میان‌برد و کوتاه برد داشته باشه

در وهله دوم توانایی شلیک موشک های کروز دریایی و زمینی داشته باشه

  • Like 1
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

علاوه بر سازه، سیستم رانش این شناور نیز تغییر کرده به طوری که قبلا این ناو دارای یک موتورخانه با دو موتور بزرگ بود اما در نمونه جدید، موتورخانه کوچک و تبدیل به دوموتورخانه با چهار موتور شده که یک قابلیت مانور ویژه‌ای را برای دماوند ایجاد می‌کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: در حوزه راداری نیز کارهای خوبی روی ناوشکن دماوند صورت گرفته، به طوریکه با نصب رادارهای آرایه فازی چهار وجهی استاتیک، همه رادارهای قدیمی از روی شناور جمع خواهند شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره نصب سامانه موشکی عمود پرتاب بر روی این ناوشکن نیز تصریح کرد: در این نمونه، همه موشک‌ها از عرشه جمع شده و به شکل عمود پرتاب در داخل عرشه قرار می گیرد و قطعا دماوند را با موشک های عمودپرتاب خواهیم دید که توانایی نصب تعداد بیشتری نسبت به قبل بر روی ناوشکن به ما می‌دهد.

وی گفت: این موشک ها در رنج میان‌برد هستند و علاوه بر زدن سکوی پرتاب کننده موشک مهاجم، می توانند موشک های کروز دشمن را هم مورد اصابت قرار دهند.

وی تصریح کرد: این موشک ها علاوه بر ناوشکن دماوند، بر روی ناوشکن دنا که در جنوب در دست ساخت است نیز نصب خواهند شد.

 

https://www.tasnimnews.com/fa/news/1398/09/05/2147397/7-خبر-جدید-از-نیروی-دریایی-ارتش-ناوگروه-نداجا-به-سنت-پترزبورگ-می-رود-ساخت-هاورکرافت-های-پیروزان-با-موشک-های-جدید

  • Like 1
  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
14 hours قبل , Navard گفت:

 

۴- تاکید بر عدم ساخت ناو هواپیما بر به این علت که ایران کشوری استعمارگر نیست.

در حال حاضر لازم نیست فعلا ما برای نیروی هوایی جنگنده نداریم چه برسه نیروی دریایی انشالله در آینده که مسولان و مدیران لایق. این کشور رو به ثبات و آرامش برسونن و توانایی ساخت و یا خرید جنگنده به روز بوجود بیاد برای حفظ منافع اقتصادی و سیاسی و ایجاد برتری نظامی و فشار بر روی دشمنان حداقل دو ناو هواپیما بر یکی در دریای عمان نزدیکیهای اقیانوس هند و دیگری آزادتر برای انواع عملیاتها مثلا در دریای مدیترانه برای حفظ منافعمون تو سوریه و ...لازم هست

ویرایش شده در توسط arjemandi
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
11 hours قبل , arjemandi گفت:

در حال حاضر لازم نیست فعلا ما برای نیروی هوایی جنگنده نداریم چه برسه نیروی دریایی انشالله در آینده که مسولان و مدیران لایق. این کشور رو به ثبات و آرامش برسونن و توانایی ساخت و یا خرید جنگنده به روز بوجود باید برای حفظ منافع اقتصادی و سیاسی و ایجاد برتری نظامی و فشار بر روی دشمنان حداقل دو ناو هواپیما بر یکی در دریای عمان نزدیکیهای اقیانوس هند و دیگری آزادتر برای انواع عملیاتها مثلا در دریای مدیترانه برای حفظ منافعمون تو سوریه و ...لازم هست

با توجه به عدم تجربه ساخت و کاربری ناوهواپیمابر یا بالگردبر و ... در ایران تا رسیدن به حالت ایده آل و دسترسی به یک ناو هواپیما بر راه بسیار باقیست. اینکه کجا هم بخوایم استفاده کنیم هم بحث دیگست اونم با فرض ساخت جنگنده مناسب این ناو. برتری دشمن در این زمینه چشمگیرست چه در بحث کمیت و چه در بحث کیفیت.

 به نظرم بد نیست گونه جدیدی از شناور ها توسط ما توسعه داده بشه با محوریت  عملیات های پهپادی و بالگردی. 

 

4352892.jpg

بد نیست ما ناوگانی بر اساس ناو شهید ناظری  یا یک طرح تیرماران طراحی کنیم با ابعاد بزرگتر که  بیشتر   پرواز محور  باشند. برای اجرای هر گونه نبرد بی سرنشین بصورت تخصصی. از پهپاد ها گرفته تا قایق های تندرو بدون سرنشین و چه زیر دریایی های بی سرنشین. کلاطراحی عرشه تغییر  میکنه.  و یک عرشه پرواز نسبتا بزرگ  بهمراه آنتن های ارتباطی قوی و رادار  ارایه فازی بر روی آن نصب بشه.  به همراه دست کم دو  تا سه بالگرد برای جمع آوری پهپادهای رها شده بر روی  آن که تقریبا یک ترکیب کامل تهاجمی رو در اختیار این ناو قرار میده. البته اینو بگم حضور همچین  شناوری نیاز به حضور  ناوگروه است مثل ناو ها نگین و موج ۶. 

ما اگه در یک عملیات بتونیم نزدیک به  ۳۰ پهپاد رو از هر یک از این شناور ها به پرواز در بیاریم؛ که بعضا در قالب دفاع هوایی نقطه ای خود ناوگروه. همچنین مزاحمت هوایی  و تعدادی هم در قالب حمله همه جانبه عمل کنند(چه اهداف دریایی و اهداف ساحلی و چه حملات علیه اهداف عمقی دشمن) میتونند در یک جنگ دریایی حتی کشوری  مثل آمریکا رو به چالش بکشند. با توجه به هزینه نسبتا پایین این نوع ناو و تحرک و سرعت بسیار بالاش جهت جمع آوری  پهپاد ها و همچنین ایجاد خط لجستیک میتواند در تعداد بالا و برای ماموریت های متنوعی استفاده شود. که بازم تاکید میکنم همچین ناوی باید در حضور ناو های محافظ استفاده بشه ولی میشه بر روش پرتاب گرهایی مثل سی رم  و یا کمند رو هم قرار داد. ماموریت های پیشنهادی:

 

unnamed_28329.jpg

۱- حملات هوایی و دفاع هوایی نقطه ای سبک که پیش تر توضیح داده شد. که این نکته با تحویل پهپاد سری سجیل و بمب بالابان به نیروی دریایی اهمیت دو چندان پیدا میکنه.  پهپاد های سری ار کیو رو هم میشه متصور بود. تصور مزاحمت هوایی و قدرت آتشی که توسط حملات دستکم ۱۵۰ پهپاد انجام شده( ۵ شناور از  این کلاس و با در نظر گرفتن ۳۰ پهپاد هجومی  که البته تصورم اینه که بیشتر از این تعداد میشه استفاده کرد) واقعا برای دشمن رعب آور و ترسناک خواهد بود. تعدادی از این پهپاد ها به کمک پدافند هوایی ناوگروه خودی خواهند امد و به مزاحمت هوایی علیه هواگرد های دشمن می پردازند و هم زمان یک حمله پهپادی در ساعت پیک عملیات علیه ناوگان دشمن انجام میشود تا هواگرد های دشمن درگیر سرکوب این حمله میشوند

۲- با توجه به قابلیت های خاص بدنه کاتاماران و تریماران میشه بهترین شناور جهت تجهیز و  هجوم قایق های تندرو بدون سرنشین و زیر دریایی های انتحاری  یا تجسسی  بدون سرنشین هم باشد. البته اینبار در مناطق درگیری فراتر از خلیج فارس!

۳- یک سکوی مناسب جهت پرواز بالگرد ها های امداد نجات 

۴-یک بستر مناسب جهت تجهیز قایق های پرنده وعده داده شده

و ... 

۵-این شناور در ترکیب با شناور های آینده مانند ناو اطلاعاتی شیراز و ناوهای جدید موج و نگین میتونه راهگشا و بسیار کلیدی باشند.

 

پیوست:

۱-وجود همچین شناوری علاوه بر این که یک نواوری چشمگیر است. قابلیت های غیر قابل چشم پوشی هم دارد. البته با در نظر گرفتن پیچدگی های طراحی یک  شناور این چنینی با توجه به ساخت یک عرشه پرواز  نسبتا وسیعتر از چیزی که تاکنون ساختیم در کنار آشیانه برای دست کم دو تا سه بالگرد و  پهپاد ها!

۲-اشاره به ناو قایق تندرو بر توسط یکی از مسئولان نیروی دریایی سپاه

https://www.mizanonline.com/fa/news/242483/نخستین-ناو-قایق-تندرو-بر-ساخت-داخل-به-نیروی-دریایی-سپاه-می-پیوندد

 

ویرایش شده در توسط Navard
  • Like 2
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
13 hours قبل , Navard گفت:

پیوست:

۱-با ساخت این پروژه ها و بسیاری از زیر پروژه های نیروی دریایی ایران به توان درگیری در انتهای دریای عمان و دریای مکران و اقیانوس دست میابد. امیدوارم که سرعت چشمگیری در ساخت این پروژه ها داشته باشیم.

۲-https://www.mashreghnews.ir/news/1057787/توان-ایران-برای-تجهیز-زیردریایی-به-سوخت-هسته-ای

از نکات بارزی که در این گزارش هست

اشاره به قابلیت شلیک موشک سطح به سطح از سیلوهای شلیک موشک عمودی هست 

جای شکرش باقی هست که برای این موضوع مهم تدارک دیدن و قابلیت آتش سطح به سطح ناو در کنار قابلیت دفاع هوایی هر دو افزایش چشم گیری خواهند داشت

بی صبرانه منتظره رونمایی از دماوند۲ و دنا هستیم .

  • Like 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.