Ehsan_animator

فریگت های کلاس جماران ایران ، پروژه ی موج

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

 

مراسم الحاق رسمی ناوشکن پیشرفته آموزشی دماوند فردا برگزار می شود

icon_eek icon_eek icon_eek  یه دفعه آموزشی شد چرا این؟

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

icon_eek icon_eek icon_eek  یه فعه آموزشی شد چرا این؟

تا زیاد روش مانور رسانه ای ندن کشور های دیگه :D

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ناوشکن پیشرفته «دماوند» دقایقی پیش با حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی‌ و فرمانده نیروی دریایی ارتش به منطقه چهارم نداجا ملحق شد.

به گزارش مشرق، دقایقی پیش ناوشکن پیشرفته «دماوند» به‌طور رسمی به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تحویل و به ناوگان شمال و منطقه چهارم این نیرو ملحق شد.

ناوشکن پیشرفته دماوند با حضور امیر دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و امیر حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران طی مراسمی در بندر انزلی توسط سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع، به‌طور رسمی به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تحویل و به ناوگان شمال و منطقه چهارم این نیرو الحاق شد.

 روی این ناو بنری بزرگ با عنوان شعار "ما توانستیم" نصب شده که نشان‌دهنده لبیک نداجا و وزارت دفاع به فرمایشات فرماندهی معظم کل قوا برای خودکفایی در عرصه صنایع دفاعی و دریایی است.


رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نداجا با اشاره به نصب رادار آرایه فازی عصر روی دماوند گفت: رادارهای پایه کنترل و سیستم رانش بسیار پیشرفته و سامانه کنترل فرماندهی با قابلیت بالا از ویژگی‌های ناوشکن دماوند است.

به گزارش مشرق، امیر دریادار علی غلامزاده رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش با اشاره به الحاق ناوشکن دماوند به این نیرو اظهار داشت: «دماوند» دومین ناوشکن از سری ناوشکن‌های کلاس موج است که اولین نمونه آن سال 88 توسط مقام معظم رهبری به نیروی دریایی الحاق شد.

غلامزاده در خصوص زمان ساخت این ناوشکن اظهار داشت: روند ساخت این ناوشکن تقریباً نصف مدت‌زمان ساخت ناوشکن جماران به طول انجامید و چندین سال کوتاه تر بود.

وی همچنین با اشاره به نصب رادار آرایه فازی عصر بر روی این ناوشکن گفت: رادارهای پایه کنترل و سیستم رانش بسیار پیشرفته و سامانه کنترل فرماندهی با قابلیت بالا از ویژگی‌های ناوشکن دماوند است.

رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش تأکید کرد: با توجه به اینکه دریای خزر دریای صلح و دوستی است و این ناوشکن با هدف صلح و دوستی ساخته شده، سیستم تسلیحات و سامانه‌های موشکی ناوشکن دماوند تغییرات چندانی نسبت به ناوشکن جماران نکرده است.

غلامزاده تأکید کرد: «دماوند» ناوشکنی کاملاً عملیاتی است که برای آن در بحث آموزش و مأموریت‌های دریانوردی نیز استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تمام سیستم‌های جنگ الکترونیک ناوشکن دماوند به روز شده و متناسب با پیشرفت تکنولوژی تغییر کرده است.

رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش در پایان تصریح کرد: شعاع عملیاتی ناوشکن دماوند به حدی است که پاسخگوی تمام مأموریت‌های نیروی دریایی در دریای خزر است.

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فکر کنم موشک های کروزش یه نور و یه قادر در هر طرف ناو باشه در مجموع دو موشک نور و دو موشک قادر
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تبریک عرض میکنم.

 

ساخت این ناوشکن 7 سال طول کشیده که به نظرم کمی زیاده. انشالله در پروژه های بعدی زمان ساخت کمتری را شاهد باشیم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دهقان:شناورهای جدید به زودی رونمایی می شوند

 

به گزارش مشرق، سردار حسین دهقان با بیان اینکه آموزش نیروهای متخصص و کمک به تامین امنیت دریای صلح و دوستی خزر از اهداف الحاق ناوشکن فوق پیشرفته دماوند به ناوگان دریایی ارتش در شمال کشور است، اظهار داشت: به زودی شناورهای فوق پیشرفته و بزرگ جمهوری اسلامی ایران رونمایی می‌شود.

وی با بیان اینکه افتخار می‌کنیم که ناوشکن «دماوند» محصول خرد و توانمندی متخصصان ایرانی است، افزود: تاپایان سال یک سری از شناورها و در ابتدای سال‌های آینده سری دیگری از شناورهای پیشرفته ایران رونمایی می‌شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه ناوشکن دماوند در تأمین امنیت دریای خزر به همسایگان کمک می‌کند، گفت: ناوشکن دماوند می‌تواند مبارزه با تروریسم، در مبارزه با موادمخدر نیز فعالیت کند.

دهقان با تأکید بر اینکه ناوشکن دماوند پیامش برای همسایگان صلح و دوستی است، خاطرنشان کرد: این ناوشکن با همکاری نخبگان جوان و متخصص دانشگاهی و متخصصان نیروی دریایی و وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است.

وی با تأکید بر عزم کشور برای پیشرفت و توسعه صنایع دفاعی،‌ تصریح کرد: پروژه‌ها و طرح‌های خوبی داریم که به زودی برخی از آن‌ها رونمایی می‌شود.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تنها دو موشک استاندارد برای دفاع هوایی؟؟

خیلی کمه.

امیدوارم در نسخه های بعدی این نقیصه جبران بشه.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

2015-03-09_145459.jpg

نه فقط مشکل کمیت تسلیحات باقی هست ، بلکه نسبت به جماران پس رفت هم داشته !

 

جماران 4 تا موشک پدافندی داره ، ولی دماوند فقط 2 تا ، یعنی نه فقط مشکل پدافند اولین موج در دومین موج حل نشده ، بلکه بدتر هم شده !

 

این در حالی هست که دماوند جلو و عقب رادار عصر جای خالی و یک جای خالی ( بین رادار و دودکش ) بیشتر از جماران دارد !

 

پ.ن : بین دودکش و رادار ، یه چیزی شبیه دریچه وجود داره !

  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

2015-03-09_145459.jpg

نه فقط مشکل کمیت تسلیحات باقی هست ، بلکه نسبت به جماران پس رفت هم داشته !

 

جماران 4 تا موشک پدافندی داره ، ولی دماوند فقط 2 تا ، یعنی نه فقط مشکل پدافند اولین موج در دومین موج حل نشده ، بلکه بدتر هم شده !

 

این در حالی هست که دماوند جلو و عقب رادار عصر جای خالی و یک جای خالی ( بین رادار و دودکش ) بیشتر از جماران دارد !

 

سلام

فکر می کنم تعداد لانچر ضد هوایی هم موضوعی مشابه تعداد لانچر سطح به سطح است که توضیح داده اند : 

 

 

با سلام

در باره تعداد لانچرها فکر کنم پاسخی که در سایت رهروان ارتش در پاسخ  دوست عزیز و گرامی که فرموده بودن "چرا تک لانچره؟" نوشتم کمی راهگشا باشه:

 
"با سلام
مهندس جان چیز خاصی نیست نگران نباشید
 
برای زمان صلح میتونن بدون لانچرهم باشن!!!! مهم اینه که پایه لانچرها و سیستمهاشون وصله، اضافه کردن دو لانچر دیگه کمتراز چند ساعت وقت خواهد برد
 
 زمان جنگ ناوچه هامون عموما بدون موشک میرفتن دریا!!! زمانی بود فقط یه موشک هارپون عملیاتی داشتیم اونو دوره ای میدادیم به ناوچه ای که ازهمه عملیاتی تر بود و میرفت دریا!!
 
الان شکرخدا موشکلمون تا حدود خیلی زیادی برطرف شده و مشکل کمبود تعداد موشک و لانچر نداریم، الان کم کردن لانچرها چند دلیل داره:
 
یک- تجهیز سایر یگانها بالاخص شناورهای پشتیبانیمون به موشکه (رزمایش امسال چیزهایی خواهین دید) که بنا به مشکلات اقتصاید موجود بجای خرید لانچرهای نو فعلا از لانچرهای موجود استفاده میشه و کسری لانچر با امید خدا با برطرف شدن مشکل اقتصادی و درآینده نزدیک قابل جبرانه و جبران خواهد شد
دو- کم کردن جابجایی یگانها برای افزایش مداومت دریانوردی زمان صلحه
سه- بگونه ای تمرین عملی نصب و برداشتن لانچرها درزمان صلح هستش ( خود بخود تمرین پر و خالی کردن ومسلح وغیر مسلح کردن شناورهامونه)
چهار- با توجه به اینکه لانچرها فقط یه باکس خالی نیستن و درخودشون سیستم مکانیکی ریلی یا هایدرولیکی و ریلهای کنترلی نصب و پرتاب موشک رو دارن نیاز به تعمییر و نگهداری و اورهال دارن؛ معمولا برای اورهال هم پیاده اشون میکنن و بعد تعمییر کلی نصبشون میکنن، زمانی هم که بخوان پیاده اشون کنن بخاطر حفظ تقارن بارگذاری بر روی شناور معمولا متقارن و دوگانه برداشته میشن
دوستان توجه داشته باشن که بهترین حالت برای تعمییر ریلها و سامانه های ریلی یا گاها هایدرولیکی درون لانچرها وضعیتیه که لانچر بصورت کاملا افقی بر روی یه میز کار و پیایه مناسب و تراز ساکن وبدون ارتعاش و درجه های آزادی اونهم در درجه حرارت کنترل شده و مودیریت نصب شده باشه، میدونید که خدای ناکرده چند درجه کوچیک خطا در الاینمنت ریلهای هدایتی و نصب موشک میتونه فاجعه آفرین باشه بنا برهمین دلیل تعمییر در حالت بهینه  تراز، ساکن و بدون جرکت و ارتعاش و در دمای مودیریت کنترل شده لازمه کار روی لانچرهاست که بهترین جا برای اینگونه کارها شاپهای ساحلیه نه روی شناوری که هم لانچر زاویه دار نصب شده و هم شونصد درجه آزادی و اونهمه موج و رول و پیچ و ارتعاش و دویشن دما و اون درصد بالای هیومیدیتی هستش(بالطبع اینها برای زمانهای بدون اضطراره و در حالت اضطرار قضیه فرق میکنه و اسمش با خودشه)
 
در ضمن همین دوتا لانچر موجود هم معلوم نیست موشک داشته باشن یا نه ( در راستای همون طرح کاهش جابجایی!!! و بالابردن ایمنی زمان صلح شناورها)
میدونید کشور دچار مشکل اقتصادیه و بالطبع نداجا و در کل نیروهای مسلح هم شاملش میشن(خدا وکیلی کوشیده شده تاثیرش بر نیروهای نظامی به حداقل رسونده بشه اما بی تاثیر نخواهد بود) بنا براین وقتی میخوان شناورهای دیگه رو به لانچر مجهز کنن برای کاهش هزینه از لانچرهای موجود استفاده میکنن ، یعنی برداشتن از یکی و نصب رو یکی دیگه که خودش نوعی آموزش و تمرین هم بحساب میاد !البته همه اینها برای زمان صلح هستش و در زمان جنگ فرق منیکنه(البته به شرط غافلگیر نشدنمون!!!!!!)
یادمون نره نکته مهم، زمان بر، دشوار و هزینه برتجهیز یه شناور به موشک و لانچرهای پرتاب موشک، نصب خود لانچرها نیست بلکه نصب سامانه های هدایت، رهگیری و کنترل، سامانه های تغذیه و پشتیبانی وازهمه مهمتر نصب پایه ها و فوندانسیون لانچرها و الآین کردن اونها با محورهای سه گانه شناور و همچنین سینکرو کردن سامانه هدایت و فرماندهی موشک با سامانه کنترل آتش شناوره (بحثهای کیبلینگ و وایرینیگ و.. هم کلی زمان بر هستند یشه گفت بیشترین زمان رو همین کیبلینگ نیاز داره)
اما برداشتن خود لانچرها و نصب دوباره اشون زمان زیادی نمیبره، درصورت نصب بودن سامانه ها و زیر سانمانه ها و فوندانسیون و.. (شبیه وضعیتی که این شناورها دارن) کافیه شناور رو بیارن کنار اسکله چند ساعت هم نمیبره
اگر دقت کنید پایه و فوندانسیونش نصبه، سامانه ها و زیر سامانه ها و کیبلینگ و سینکرونایزیشن و... همه انجام شده و کل سیستم به فایرکنترل وصله، فقط میمونه نصب لانچر با موشکه که کار بینهایت راحتی!! میشه گفت راحتترین قسمت قضیه است
درباره آموزش و تمرین هم اگر دقت کنید میبیند نصب همه اون سامانه ها معمولا فقط یه بار صورت میگیره اما نصب لانچر وبازکردنش (بویژه اگر قرار باشه موشک خورانی درلانچرهای پر صورت بگیره) یکی از وظایف روتین پرسنله که باید تمرینهای ویژه صورت بگیره
 
 
پ.ن:
 
تمام این تفاسیر بالا دلیل و توجیهی بر کم بودن تعداد لانچرها نیستن
 
ما باید به سمت تعداد بالای لانچر حرکت کنیم، مثلا برای جماران و کلاس الوند براستی 4 فروند موشک آفندی کم هستش و باید ازلانچرهای دوقلوی روی هم استفاده کرد در اینصورت میتونیم بجای 4 فروند موشک موجود به 8 فروند افزایش موجودی بدیم
البته تاثیرش بر جابجایی و درنهایت بر برد دریانوردی منفی خواهد بود اما بر توانایی درگیری مثبت
باید ایندومولفه رو با هم بسنجیم تا ببینیم درشرایط موجود کدومشون برامون مهمتره؟
هرچند افزایش لانچر برای زمان جنگ به راحتی ممکن هستش"
 
در ادامه استاد و پیشکسوت دریانوردیمون جناب براتی  هم اضافه فرمودند:
" در مورد تعداد لانچرها توضیحات کامل است فقط یک نکته را هم بنده اضافه کنم حالا که زمان صلح است اگر لانچرها را در انبار با دمای کنترل شده و رطوبت معین نگهداری کنند خیلی بهتر است تا در واحد شناور که دچار فرسایش می شوند "
 
 
 
 
این کلیات تعداد پایین لانچرها در زمان صلحه ما بنا به شرایط خاصمون متاسفانه نیازمند چنین ترفندهایی برای کاهش هزینه های ناوگانمونیم و الا اگر مشکلات خاص اقتصادی نبود و یا شناورهای ما بزرگتر و با توان دریانوردی بیشتر و برد بالاتر بودند نیاز به چنین ترفندهایی نداشتیم
همین لانچرها هم موشک داشتن یا نداشتنشون هم قطعی نیست و جزو اسرار و اطلاعت سری نظامیه 
ممکنه ما  4 تا لانچر ببینم که یه موشک هم نداشته باشه در عوض فلان شناور با دوتا لانچر دوتا موشک داشته باشن!!!!
 
درضمن شما مثلا یه جنگنده مثه اف4 رو درنظر بگیرین  همیشه پایلونهای تسلیحاتش وصلن؟
مهم نصب بودن سیستم تسلیحاتشونه هروقت نیاز باشه پایلون هم نصب میشه
در زمان صلح هم برای کاهش هزینه ها و افزایش مدت پروازی هیچوقت کامل بارگذاری نمیشن
درست نمیگم؟

 

ویرایش شده در توسط oldmagina

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

موضوع اصلی اینه .....

 

این وضعیت تسلیحات ناوگان ، تاثیر منفی در بعد روانی و تبلیغاتی گذاشته !

 

طوری که خود من دیگر باور نمی کنم در زمان نبرد هم ناوگان ما مثلا با 8 تا لانچر موشک ضد کشتی ظاهر بشن !

 

ما نخواستیم زمان صلح ناو 8 تا موشک داشته باشه ، حداقل لانچر خالی رو قرار بدن !

 

این هم نه .....

 

امروز مثلا مراسم الحاقل دماوند برگزار شد ، حداقل در مراسم امروز ناو باید 8 تا لانچر( باز خالی ) می داشت !

 

و یا در سفر ناوگان به کشورها دیگر ..... مثلا ناوگان ما نماینده کشور ما و نشان دهنده قدرت دفاعی ما هستن ( که تازه در این سفر ها همین آرایش همیشگی رو ندارن مثل سفر سینا کلاس ها به روسیه که ناوها توپ 40 م م رو نداشتن ) !

 

و یا در رژه های دریایی و رزمایشها !

 

ولی ما حتی یک عکس تبلیغاتی هم نداریم !

 

فقط این نیست !

 

ما چه قدر برای پدافند هوایی جماران حرص خوردیم و می خوریم ..... دماوند رو کجای دلمون بزاریم !

 

این ناو با 2 تا موشک پدافندی می خواد چیکار کنه واقعا !

 

سنگین تر بودن و بیخیال همین 2 تا هم می شدن !

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

موضوع اصلی اینه .....

 

این وضعیت تسلیحات ناوگان ، تاثیر منفی در بعد روانی و تبلیغاتی گذاشته !

 

طوری که خود من دیگر باور نمی کنم در زمان نبرد هم ناوگان ما مثلا با 8 تا لانچر موشک ضد کشتی ظاهر بشن !

 

ما نخواستیم زمان صلح ناو 8 تا موشک داشته باشه ، حداقل لانچر خالی رو قرار بدن !

 

این هم نه .....

 

امروز مثلا مراسم الحاقل دماوند برگزار شد ، حداقل در مراسم امروز ناو باید 8 تا لانچر( باز خالی ) می داشت !

 

و یا در سفر ناوگان به کشورها دیگر ..... مثلا ناوگان ما نماینده کشور ما و نشان دهنده قدرت دفاعی ما هستن ( که تازه در این سفر ها همین آرایش همیشگی رو ندارن مثل سفر سینا کلاس ها به روسیه که ناوها توپ 40 م م رو نداشتن ) !

 

و یا در رژه های دریایی و رزمایشها !

 

ولی ما حتی یک عکس تبلیغاتی هم نداریم !

 

فقط این نیست !

 

ما چه قدر برای پدافند هوایی جماران حرص خوردیم و می خوریم ..... دماوند رو کجای دلمون بزاریم !

 

این ناو با 2 تا موشک پدافندی می خواد چیکار کنه واقعا !

 

سنگین تر بودن و بیخیال همین 2 تا هم می شدن !

سلام

ظاهرا ما فعلا در حال مذاکرات هسته ای هستیم و تا جایی که لازم نباشه ، تمام نیروهامون در ضعیف ترین و اولیه ترین شکل و امکاناتشون دارند ظاهر می شوند . البته گاهی موارد که نیاز به وجود میاد بعضی چیزها اتفاق می افتد و رو می شود که البته نیاز موجود را رفع کند. مطمئن باشید بعد از حل شدن شرایط فعلی ، خیلی چیزها به شرایط واقعی و معمولی خودش برخواهد گشت . احتمالا اونروز دیگه دوستان گلایه ای از انجام مانور رسمی و سالانه نیروها با امکانات جنگ جهانی دوم ! نخواهند داشت .  hee_hee

  • Upvote 2
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بین دودکش و رادار یک فضای خالی هست.که یک پارچه نیست ومعلومه جای یک چیزیه که بعدا نصب میشه.

به نظر من میتونه جای دوسلاح باشه

یکی برای موشکهای عمودپرتاب .حالا یا پدافندی یا کروز

ویا جای سامانه پدافند هوایی کوتاه برد مثلا اف ام 80

 

 

وباتوجه به خبر اغاز طراحی فالانکس شاد فالانکس

ویرایش شده در توسط k98

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

امروز در صحبت های فرماندهان اشاره شد که از اونجا که خزر دریای صلح و دوستی هست دماوند در مورد تسلیحات تغییر خاصی نکرد و به مانند جماران تسلیح شد تا پیام صلح و دوستی را به کشورهای همسایه برسونیم ( نقل به مضمون ) . فکر کنم کاملا عمدی و در راستای همون تغییر ناگهانی ناو به یک ناو آموزشی! زیاد ترکیب سلاح ها حساسیت زا انتخاب نشدند. حالا البته از این دو ناو به بعد و تسلیحاتشون و در ناوهای بعدی جنوب میشه بیشتر در این مورد صحبت کرد.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حالا میگیم چشمامون رو روی نقاط ضعف جماران و دماوند می بندیم ( این دو تا نهایتش آزمون و خطا بودن ) ولی سهند دیگه باید بترکونه... دیگه نمیشه چشممون رو ببندیم رو ضعف (خدای نکرده) سهند..

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.