mahdavi3d

پيگيري اخبار اپراتور چهارم / پروژه فیبرنوری منازل

Recommended Posts

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b][color=#800000]مدیرعامل اپراتور اتصال فیبرنوری منازل تغییر یافت[/color][/b][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#0000CD]سرپرست جدید اپراتور ایرانیان نت به عنوان بهره بردار پروژه اتصال فیبرنوری منازل معرفی شد.[/color]
به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی رحماندوست طی حکمی از سوی علی حکیم جوادی معاون وزیر ارتباطات و رئیس هیات مدیره شرکت ایرانیان نت به عنوان سرپرست اپراتور فیبرنوری و شرکت این شرکت منصوب شد.
مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل سابق و جدید شرکت خدمات ارتباطی و الکترونیکی ایرانیان نت با حضور مهندس مظلومی معاون وزیر و رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت، محمود خسروی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت بعنوان نمایندگان سهامدار بخش دولتی ایرانیان نت و مهندس حکیم جوادی رئیس هیات مدیره این اپراتور برگزار شد.
دراین مراسم محمدعلی رحماندوست به عنوان سرپرست شرکت ایرانیان نت معرفی و از زحمات و خدمات حسین شفیع مدیرعامل پیشین این اپراتور تقدیر شد.
محمود خسروی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان یکی از سهامداران بخش دولتی اپراتور چهارم با اشاره به محدودیتهای زمانی در اجرای این پروژه ابراز امیدواری کرد که فعالیتهای اجرایی ایرانیان نت با پشتکار مضاعف شروع شود تا این اپراتور بتواند در زمان مقرر به تعهدات خود عمل کند.
پیش از این حسین شفیع مدیرعامل پیشین ایرانیان نت در گفتگو با مهر از آغاز فاز مطالعاتی اجرای پروژه اتصال فیبرنوری به منازل – FTTH – خبر داد و گفت: فاز نخست این پروژه که اینترنتی با حداقل سرعت 20 مگابیت در ثانیه را برای کاربران ارائه می کند، فروردین ماه سال 93 عملیاتی می‌شود.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FF8C00]۱۳۹۱/۱۰/۲۰[/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]منبع: [url="http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1786523"]خبرگزاري‌مهر[/url][/font][/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b][color=#800000][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]اتصال فیبرنوری به منازل از تیرماه 93/ خداحافظی با شیوه سنتی انتقال اطلاعات[/font][/size][/color][/b]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#0000cd]سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با وصول حق الامتیاز پروانه فعالیت اپراتور فیبرنوری کشور، زمان لازم الاجرا شدن این پروژه و ايجاد و بهره برداري از شبكه هاي انتقال داده نوري برای اتصال فیبرنوری به منازل را تیرماه سال 93 اعلام کرد.[/color]
به گزارش خبرنگار مهر، از آنجایی که امروزه توسعه فیبرنوری و دسترسی با ظرفیت بالا برای کسب و کارها و برای کاربران خانگی در همه دنیا به یک ضرورت تبدیل شده برنامه 5 ساله پنجم توسعه نیز به دسترسی کاربران ایرانی به اینترنت با سرعت بالا تاکید کرده که براین اساس وزارت ارتباطات بخش عمده ای از این تکالیف را قرار است با اجرای شبکه ایرانیان نت تامین کند.[/font][/size]


[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b]خداحافظی با شیوه سنتی انتقال اطلاعات[/b]
اتصالات باندپهن فیبر به خانه یا همان اتصالات FTTH، معرف اتصالات کابل فیبرنوری برای اماکن به صورت اختصاصی است و این سیستم ها که براساس نور هستند توان انتقال انبوهی از اطلاعات به شکل کارآمدتری از قبیل تلفن، ویدئو، دیتا و غیره را در مقایسه با شیوه سنتی کابلهای مسی دارا هستند.
فناوری Fibre To The Home به سرعت رو به گسترش است زیرا برتری هایی نسبت به فناوری های کنونی دارد که امکان اتصال پرسرعت تر و ظرفیت برد بیشتر نسبت به زوج های پیچیده رسانا از جمله آنها است.
اتصالات فیبر به خانه، تنها فناوری با پهنای باند کافی برای راه اندازی برنامه ریزی شده درخواست مشترکان با قیمت مناسب در دهه آینده است. به طوری که فیبر واقعا دارای پهنای باند نامحدودی است و علاوه بر اینکه فاصله دسترسی طولانی دارد ایجاد این شبکه به عنوان یک شبکه امن و یک رسانه استاندارد، زمان زیادی را سپری خواهد کرد.

[b]اتصال فیبرنوری به منازل خانوار ایرانی از تیرماه 93[/b]
معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از وصول حق‌الامتياز پروانه بهره برداری از پروژه فیبرنوری منازل خبر داد و به مهر گفت: شرايط لازم‌الاجرا شدن پروانه ايجاد و بهره‌برداري از شبكه انتقال داده نوري و دسترسي كاربران با استفاده از فيبرنوري (FTTX) فراهم شده است.
حسن رضوانی با بیان اینکه اين اپراتور از نهم دي ماه 91 به مدت 18 ماه فرصت دارد تا شبكه فيبرنوري را در كشور پياده‌سازي و مورد بهره‌برداري تجاري قرار دهد، خاطرنشان کرد: براساس پروانه مدنظر، این اپراتور به مدت 4 سال می‌ تواند به صورت انحصاری شبکه فیبرنوری منازل را در کشور نصب و راه اندازی کرده و ارائه سرویس کند.
وي دوره حفاظت چهار ساله براي ايجاد و بهره‌برداري از شبكه فيبرنوري را فرصت مناسبي برشمرد که می تواند شرايط لازم براي بهره‌مندي مردم از مزاياي فيبرنوري را محقق کند.

[b]اینترنت با سرعت 20مگابیت از طریق فیبرنوری[/b]
به گزارش مهر، پروژه اتصال فیبرنوری به منازل – FTTH – براساس شرایط و ضوابط پروانه تدوین شده برای آن امکان ایجاد دسترسی به اینترنت برای کاربر نهایی با حداقل سرعت 20 مگابیت برثانیه و حداکثر 100 مگابیت بر ثانیه را فراهم می کند.
براین اساس مجری این پروژه با هدف توسعه اینترنت در کشور از حیث سرعت و دسترسی، در سال دوم فعالیت خود یک میلیون پورت پرسرعت، در سال سوم 3 میلیون پورت و تا پایان سال هشتم تعداد 6 میلیون و 870 هزار پورت فیبرنوری برای اتصال منازل به اینترنت پرسرعت راه اندازی می کند.
مبلغ 50 میلیارد تومان به عنوان حق ضمانت اولیه برای این پروژه پرداخت شده است و کل مبلغ این پروژه نیز براساس اظهارات مسئولان این اپراتور، 150 میلیارد تومان است که باید به صورت اقساط توسط کنسرسیوم ایرانیان نت، به دولت پرداخت شود.
به گزارش مهر، 20 درصد پروژه ایرانیان نت متعلق به شرکت ارتباطات زیرساخت است و 80 درصد آن نیز متعلق به بخش خصوصی و تعاونی است.
این پروژه یک برنامه 8 ساله است که توسعه آن به طور قطع به تعداد کاربران و تمایل آنها به دریافت این سرویس بستگی دارد اما آنچه که مهم است این است که با اجرای اتصال فیبرنوری به منازل، امکان دریافت اینترنت پرسرعت و با کیفیت برای کاربران فراهم می‌شود.[/font][/size]

[color=#ff8c00][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]۱۳۹۱/۱۲/۲۵[/font][/size][/color]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]منبع: [url="http://www.mehrnews.com/detail/News/2018810"]خبرگزاري‌مهر[/url][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][size=1][i][color=violet]ببخشيد كه ارسال متوالي دادم. امكان ويرايش نبود.[/color][/i][/size][/font][/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
اجرای این پروژه با شرکت ماست! icon_cheesygrin
[/quote]

انصافا سیم کشی خونه‌ي ما رو درست انجام بده که خطم نویز نداشته باشه.... عاخه میدونی، من با اینکه ۷ سال با دایل اپ دانلود کردم، الان وقتی میبینم سرعت دانلودم یه ثانیه میاد زیر ۶۵ موهامو میکشم.... اونموقع اگر سرعتم نیم‌کیلوبایت بیاد پایین میام حقیقتش جنابعالی رو گلوله باران میکنم! عاخه اشنایی و کار بد انجام دادی...

حالا اینا برا اینترانته درست حسابیه یا برا اینترنت؟ عاخه دادن اینترنت با این سرعتا، یا قیمتش نجومی میشه، یا پهنای باند پیدا کردن که میخواد اینجوری مفتی بدن دست ملت! :chatterbox:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b]اینترنت با سرعت 20مگابیت از طریق فیبرنوری[/b][/font][/size][/quote]
یعنی میشه مام ازین سرعت ها تو خونمون ببینیم؟؟ الان کل زور دانلود من 36 کیلوبایت بر ثانیه دانلود نامحدوده
البته فیشم میگفتن با این تورمی که الان هست و قیمت سرسام آور تجهیزات اپتیکی لازم(همم وارداتی) فکر کنم برای از ما بهترون باشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
 مهمان Ximosi
فیبر نوری خیلی وقته تو ایران تولید میشه!
نمونش کارخانه شهید قندی یزده
همه چیش هم داخلی هست...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]در پي عملياتي شدن پروژه فيبر نوري،در مرحله نخست کاربران تهراني و مشهدي صاحب اينترنت 20 مگابيتي مي شوند.اجراي مرحله آزمايشي پروژه انتقال فيبر نوري (FTTX) که با هدف وقوع انقلاب اطلاعاتي در شبکه هاي مخابراتي و دنياي ديجيتالي در کشور از سال 88 مطرح شده است، سرانجام با امضاي تفاهم نامه ميان مجري اپراتور چهارم و منطقه آزاد تجاري صنعتي ارس کليد خورد که در مرحله نخست آن که در آينده نزديک اجرا مي شود، امکان دسترسي به شبکه فيبر نوري در7شهر پرجمعيت کشورفراهم مي شود. معاون سازمان فناوري اطلاعات و مدير عامل شرکت ايرانيان نت در گفت و گو با خراسان جزئيات اين پروژه را تشريح کردند .علي حکيم جوادي معاون وزير ارتباطات وفناوري اطلاعات بهبود شبکه دسترسي را مهم ترين ويژگي پروژه انتقال فيبرنوري عنوان کرد وگفت : هدف از ايجاد اين اپراتور نيز اين بوده که با استفاده از فناوري هاي نوين فيبر نوري، شبکه دسترسي ارتقا يابد.در واقع اجراي اين پروژه يکي از بستر هاي مهم لايه دسترسي در شبکه ملي اطلاعات به شمار مي رود. وي با اعلام اين که امروز بسياري از اقتصادهاي نوظهور از جمله درکشور هند توسعه شبکه فيبر نوري را در کشورشان يک راهبرد قرار داده اند ،تصريح کرد: امروز بسياري از کشورها که براي جهش اقتصادي به دنبال ميانبر مي گردند ،از مسير فناوري اطلاعات استفاده مي کنند.

[b]10 درصد افزايش پهناي باند به ميزان 1.4 درصد در توليدناخالص ملي تاثير گذار است[/b]
رئيس هيئت مديره سازمان فناوري اطلاعات ايران اضافه کرد:بر آوردها نشان مي دهد که 10 درصد افزايش پهناي باند به ميزان 1.4 درصد در توليدناخالص ملي تاثير گذار است. وي با اعلام اين که 20 درصد سهام طلايي شرکت ايرانيان نت متعلق به وزارت ICT است، ادامه داد : با توجه به تجربه صدور پروانه هاي متعدددرکشور، صلاح ديده شد اپراتور فيبرنوري به گونه اي تدوين شود که تمام سرويس ها را ارائه کند و از اين رو پروانه ايرانيان نت کامل ترين پروانه موجود در کشور است همچنين فعاليت اصلي اپراتور فيبر نوري ايرانيان نت نيز فيبر کشي است؛ به علاوه طبق پروانه تا پايان پروژه، بايد به 8 ميليون مشترک حداقل 20 مگابيت برثانيه پهناي باند ارائه شود. اين اپراتور همچنين مي تواند سرويس هايي از جمله صوت، تصوير، ديتا و ترکيبي از اين موارد را ارائه کندو در مراحل بعدي نيزمي تواند درحوزه ارائه محتوا کار کند. حکيم جوادي ادامه داد:اپراتور چهارم به منظور فعاليت در لايه دسترسي ديتا، قرار است ارتباطات ديتا را بر بستر فيبر نوري تا منازل اجرا کند که حداکثر پهناي باند اپراتور چهارم که برخي آن را اپراتور فناوري اطلاعات نيز مي نامند، متناسب با کاربرد متفاوت خواهد بودبه عبارت ديگر اين اپراتور شبکه اي است که خدمات ديتا را ارائه مي کند و پهناي باند مورد نياز آن بستگي به کاربردها و سرويس هاي ارائه شده از طريق اين شبکه دارد.
به گفته وي ، اين پروژه امکان استفاده از خدمات باند وسيع؛ به علاوه تمام سرويس هاي مالتي مديا مانند تلفن تصويري، تلويزيون هاي کابلي، تلويزيون تعاملي (IPTV) ، سرويس ويدئوي درخواستي، بازي آنلاين، آموزش مجازي و ويدئو کنفرانس، دور کاري وارائه اينترنت پرسرعت را از طريق شبکه فيبر و بدون قطعي شبکه فراهم مي کند. اپراتورچهارم براي ايجاد چنين سرويس هايي مي آيد، زيرا بسياري از اين سرويس ها با توجه به شبکه حال حاضر يا قابل استفاده نيست و يا با محدوديت مواجه است.به گفته وي، در دورکاري با يک سيستم ويدئو کنفرانس با فناوري HD، مي توان يک کنفرانس کاملا زنده و حتي بين استاني داشت و اپراتور چهارم آمده است تا اين شبکه را ايجاد کند.

[b]ارائه سرويس به 8 ميليون مشترک تا سال 1401[/b]
مهندس محمدعلي رحمان دوست مديرعامل شرکت ايرانيان نت نيز با اشاره به پروژه شبکه دسترسي فيبرنوري در بستر باند پهن (FTTX) که بايد تا سال 1401 به 8 ميليون مشترک سرويس ارائه کند، افزود : دسترسي فيبرنوري براي 8 ميليون کاربر تا سال 1401بايد در کشور اجرايي شود براين اساس شبکه دسترسي فيبرنوري براي اتصال منازل، سازمان ها و اماکن تجاري و عمومي در 31 مرکز استان در 3 مرحله اجرايي مي شود که در مرحله نخست 7 شهر پرجمعيت شامل مشهد، تهران، شيراز، کرج، قم، اصفهان و تبريز ، در مرحله دوم 13 مرکز استان و درمرحله سوم 11 مرکز استان تحت پوشش شبکه فيبرنوري قرار مي گيردو هم اکنون در حال انجام کار مطالعاتي پروژه براي اين شهرها هستيم و پيش بيني مي شود در آينده نزديک، 400 هزار کاربر از سرويس هاي اين شبکه استفاده کنند .ايجاد حداقل 5 ميليون وحداکثر 8 پورت پرسرعت فيبرنوري تا مرداد سال 1401 از ديگر اهداف پروژه است. دسترسي به اينترنت در اين شبکه حداقل باسرعت 20 مگابيت و حداکثر 40 مگابيت بر ثانيه با امکان استفاده از تلويزيون تعاملي و تلفن تصويري است.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FF8C00]1392/02/14[/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]منبع:[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]http://www.khorasannews.com/News.aspx?id=4845927&type=1&year=1392&month=02&day=14&keyword=FTTX&exactKeyword=[/font][/size]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#800000][b]علی حکیم جوادی: خبر کذب بود سایت‌ها هم برداشتند/من تاکنون کوچک‌ترین کاری را به نفع ایرانیان نت انجام نداده‌ام[/b][/color][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#0000CD]دنياي اقتصاد نوشت: طی روزهای اخیر برخی سایت‌های خبری از موضوع جلوگیری حسن روحانی رییس‌جمهور منتخب از امضای قرارداد ۶ میلیارد دلاری با شرکت چینی ZTE خبر داده بودند، پروژه‌ای که به گفته این سایت‌ها مرتبط با توسعه فیبر نوری و اپراتور چهارم - اپراتور فیبر نوری - بوده؛ اما به دلیل مشکلاتی در شکل قرارداد و به خصوص مصادف شدن با روزهای پایانی دولت فعلی و سفر اخیر وزیر ارتباطات به چین، خبرساز شده است.[/color]
در همین زمینه از علی حکیم جوادی معاون وزیر و رییس سازمان فناوری اطلاعات که از جمله حاضران در سفر بود، جزئیات موضوع را جویا شده‌ایم که می‌خوانید.

خبرهایی در خصوص جلوگیری از عقد قرارداد پروژه FTTX( اتصال فیبرنوری به منازل) با شرکت چینی ZTE شنیده شده است این خبر را تایید می‌کنید؟
این خبر صد درصد کذب محض است و ما آن را تکذیب می‌کنیم.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]اما براساس خبرهای منتشر شده گفته می شود درخواست برای لغو این قرارداد توسط آقای روحانی و مجلس گرفته شده است؟
خیر. خبر کذب است و کسانی هم که این خبر را منتشر کردند، متوجه اشتباه شده و سریع خبر را از روی سایت‌ها برداشتند. حتی ما تصمیم داشتیم که علیه این کار اقدام حقوقی انجام دهیم.

در سفر وزیر ارتباطات به چین مسوولان شرکت ایرانیان نت هم ایشان را همراهی کرده‌اند. این سفر با چه هدفی انجام شد؟
شرکت‌ایرانیان نت در این سفر به همراهی وزیر ارتباطات به دنبال شناسایی شریک‌های مختلف در این بخش بود و اینکه کمی بیشتر درخصوص این پروژه اطلاعات کسب کند. در واقع در این سفر و جلسه وزیر ارتباطات با وزیر صنعت و ارتباطات چین بیشتر در این خصوص بحث‌هایی مطرح شد و حرف عقد هیچ‌گونه قراردادی به میان نیامد.

درحال حاضر شما هم عضو هیات مدیره شرکت ایرانیان نت هستید و از طرفی دیگر نیز مسوولیت ریاست سازمان فناوری اطلاعات را برعهده دارید، این پست‌ها این شائبه را ایجاد نمی‌کند که فعالیت‌های شما به نفع شرکت ایرانیان نت است؟
اصلا این گونه نیست و من تاکنون کوچک‌ترین کاری را به نفع ایرانیان نت انجام نداده‌ام و در این خصوص مطمئن باشید. ما نماینده سهام دولت در این شرکت هستیم.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FF8C00]18 تیرماه 1392[/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]http://www.ictna.ir/id/056080/[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]خبری که چند روز پیش منتشر شده بود:
http://newsnic.ir/?p=8062[/font][/size]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چقدر ما از این تجهیزات استفاده می کنیم ؟
و چقدر از این توانایی تکنولوژی به نام کنترل اطلاعات ( ..یلتر) ناپدید می گردد؟

چیزهایی که خود من می دانم که ما استفاده نمی کنیم ولی ظرفیت را داریم
تلویزیون اینترنتی
مکالمه تصویری
تبادل اطلاعات و کلاس های مجازی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b][color=#800000]آخرین وضعیت پروژه اتصال منازل به فیبرنوری[/color][/b][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#0000CD]مدیرعامل اپراتور فیبرنوری منازل از همکاری یک شرکت فرانسوی برای ارائه راهکارهای اجرایی پروژه اتصال فیبرنوری به منازل خبر داد و گفت: براساس برنامه زمان بندی در سال 93 یک میلیون کاربر ایرانی در 7 شهر بزرگ کشور، به شبکه فیبرنوری منازل متصل مي‌شوند.[/color]
محمدعلی رحمان‌دوست در گفت‌وگو با مهر در تشریح آخرین وضعیت پروژه اتصال منازل به شبکه فیبرنوری – FTTX – گفت: هم اکنون یک شرکت فرانسوی به همراه تیمی از شرکت موننکو در ایران در حال نهایی کردن طرح تجاری این پروژه هستند. وی با بیان اینکه این تیم مشاوره روش‌هاي اجرایی این پروژه را پیشنهاد خواهد داد، گفت: طرح نهایی این پروژه در حال تکمیل است و هم‌اکنون در حال برنامه‌ریزی برای اجرای پروژه پایلوت در دو منطقه قشم و ارس هستیم.

مدیرعامل شرکت ایرانیان نت با تاکید براینکه این شرکت فرانسوی تنها در حد مشاوره و ارائه راه حل و راهکار با ایرانیان نت همکاری دارد، خاطرنشان کرد: در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی با شرکت‌های مختلفی در منطقه خلیج فارس و چایناتله کام چین وارد مذاکره شده‌ایم، اما تاکنون به نتیجه نهایی نرسیده ایم.
رحمان دوست با بیان اینکه شرکت چایناتله کام بالغ بر 130 کاربر فیبرنوری در چین دارد، خاطرنشان کرد: تکنولوژی FTTX بالغ بر 5 سال است که در دنیا اجرایی شده و هم اکنون در اکثر کشورهای اروپایی به کاربران ارائه مي‌شود؛ در همین حال بالغ بر 90 درصد کاربران اینترنت در کشورهای منطقه مانند قطر، امارات و عربستان از این تکنولوژی استفاده مي‌کنند.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FF8C00]15 مردادماه 1392[/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]منبع: [url="http://www.ictna.ir/id/056564/"]ایستنا[/url]


[b][color=#800000]رگولاتوری: ایرانیان‌نت تا تیر۹۳ مهلت دارد[/color][/b][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#0000CD]رگولاتوري بر فعاليت اپراتور ايجاد و بهره‌برداري از شبكه‌هاي انتقال داده نوري و دسترسي كاربران با استفاده از فيبرنوري (FTTx) نظارت مي‌كند.[/color]
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از روابط عمومي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي، معاون نظارت و اعمال مقررات اين سازمان با اشاره به مطلب فوق گفت: پروانه شركت ايرانيان نت، مجري ايجاد و بهره‌برداري از شبكه‌هاي انتقال داده نوري و دسترسي كاربران با استفاده از فيبرنوري (FTTx) از دي ماه سال گذشته لازم‌الاجرا شده و اين شركت براي پياده‌سازي و بهره‌برداري شبكه فيبرنوري هيجده ماه فرصت دارد.

حسن رضواني افزود: اين شركت پياده‌سازي شبكه فيبرنوري در كشور را آغاز كرده و در فاز اول هفت شهر تهران، مشهد، شيراز، اصفهان، تبريز، كرج و قم به شبكه فيبرنوري مجهز مي‌شوند.
وي با اشاره به اينكه پياده‌سازي شبكه فيبرنوري تا پايان مرداد سال جاري در مشهد و تهران عملياتي مي‌شود، تصريح كرد: با ايجاد شبكه دسترسي از طريق فيبرنوري، ظرفيت دسترسي كاربران نهائي به اينترنت در كشور افزايش يافته و كاربران از طريق اين شبكه مي‌توانند دسترسي مناسبي به شبكه ملي اطلاعات داشته باشند.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FF8C00]20 خردادماه 1392[/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]منبع: [url="http://www.ictna.ir/id/055500/"]ایستنا[/url][/font][/size]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#0000CD]اپراتور شبکه فیبرنوری منازل، اعلام کرد: فاز مطالعاتی، امکان سنجی و طراحی شبکه فیبرنوری تا درب منازل با همکاری مشاور خارجی مراحل پایانی خود را طی می‌کند و اپراتور چهارم به زودی وارد فاز اجرایی در نقاطی از کشور که به عنوان پایلوت انتخاب شده‌اند خواهد شد.[/color]
مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی و الکترونیکی ایرانیان نت، اولویت اپراتور چهارم دراجرای پروژه‌های «شبکه فیبرنوری تا درب منازل» را استفاده حداکثری از توان داخلی اعلام کرد و اظهار داشت: به منظور استفاده هر چه بیشتر از توان داخلی کشور و شناسایی منابع تخصصی، از کلیه شرکت‌های فعال و توانمند در حوزه FTTX که تجربه مفیدی دراین زمینه دارند و علاقمند به همکاری با این اپراتور هستند دعوت به همکاری می‌شود.
محمدعلی رحماندوست افزود: طبق برنامه اجرایی پروژه FTTx درایران، اپراتور چهارم باید در پایان سال ۹۳ حداقل یک میلیون پورت منصوبه درشهرهای با اولویت اول داشته باشد که این میزان درمقابل پتانسیل‌های داخلی، کار مشکلی نخواهد بود.
مدیرعامل اپراتور چهارم، شهرهای اولویت اول اجرای شبکه فیبرنوری تا درب منازل را هفت شهر تهران، کرج، مشهد، قم، اصفهان، شیراز و تبریز اعلام کرد.
وی گفت: هدف از اجرای شبکه فیبرنوری تا درب منازل شهروندان، ایجاد دسترسی کاربران به پهنای باند بالا از طریق فناوری فیبرنوری است که در پروانه صادره از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان ماموریت اپراتور چهارم دیده شده است.
مدیرعامل ایرانیان نت افزود: در شرایط کنونی هیچ فناوری دیگری نمی‌تواند در ارائه سرویس‌های نیازمند باند وسیع از قبیل پزشکی از راه دور، آموزش از راه دور و خدمات مورد نظر دولت الکترونیک با فناوری فیبرنوری برابری کند؛ این رقابت شامل قیمت مناسب برای سرویس‌های مورد استفاده نیز می‌شود.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FF8C00]2 بهمن 1392[/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]http://www.khabaronline.ir/detail/334050/ict/internet[/font][/size]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تو این دوران 4g و امثالهم باید به سمت سیم کشی بریم؟بحث امنیته؟ ویرایش شده در توسط mahdishata

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b]انتقاد وزیر ارتباطات از پروژه فیبرنوری منازل/ تذکر به اپراتور چهارم ارتباطات[/b][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتقاد از وضعیت فعلی پروژه اتصال فیبرنوری منازل گفت: اگر بخش خصوصی را وارد این کار می‌کردیم وضعیت بهتری نسبت به حال حاضر داشتیم.
به گزارش خبرنگار مهر، در حالی که اپراتور چهارم ارتباطات کشور که قرار است پروژه اتصال فیبرنوری به منازل را در سراسر کشور عملیاتی کند اعلام کرده که در پایان سال ۹۳ حداقل یک میلیون پورت منصوبه درشهرهای با اولویت اول شامل تهران، کرج، مشهد، قم، اصفهان، شیراز و تبریز داشته باشد و این میزان در مقابل پتانسیل‌های داخلی، کار مشکلی نخواهد بود؛ محمود واعظی از عملکرد این اپراتور انتقاد کرد.
محمود واعظی اظهارداشت: امروز شبه‌دولتی‌ها در اپراتور چهارم وارد شده‌اند لذا کارها خوب پیش نمی‌رود، در حالی که می‌توانستند بهتر از این کار کنند اما اشکالی که در کشور ما وجود دارد این است که گاهی عجله می‌کنیم، اگر مناقصه می‌گذاشتیم و بخش خصوصی توانمند را وارد کار می‌کردیم وضعیت بهتری داشتیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به اپراتور چهارم تذکر داده‌ایم اگر فعالیت نکند بخش خصوصی را در کنار آن‌ها فعال خواهیم کرد که در این راستا از پیشنهاد شهرداری قزوین استقبال می‌کنیم و آماده‌ایم شبکه پر ظرفیت شهری در برخی شهرها فعال شود و قزوین پایلوت آن باشد.
وی گفت: باید یک رقیب سالم در بخش ارتباطی کشور ایجاد شود و مخابرات نیز به دنبال بازیابی جایگاه اصلی خود باشد و ما هم اجازه دهیم تا حداقل ۱۰ شرکت بزرگ اینترنتی در کشور تشکیل شود تا کارها با کیفیت بهتری به مردم داده شود.
واعظی با اشاره به ایجاد فضای رقابتی میان اپراتورهای موبایل با توجه به افزایش تعداد این اپراتورها اظهار داشت: اکنون که فضا رقابتی شده مردم سود می‌برند هر چند از کیفیت اپراتورهای موبایل راضی نیستیم اما رقابت لازم است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: رقابت سالم بین اپراتورها، تعرفه‌ها، کیفیت و تنوع خدمت و سرویس‌های ارزش افزوده می‌تواند به رضایت مندی مردم منجر شود.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FF8C00]16 بهمن 1392[/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]http://www.khabaronline.ir/detail/336864/ict/ict[/font][/size]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
[right]وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به اپراتور چهارم تذکر داده‌ایم اگر فعالیت نکند بخش خصوصی را در کنار آن‌ها فعال خواهیم کرد[/right]
[/quote]
چرا بخش خصوصی اجازه ورود نداره؟! پس این همه خصوصی سازی به کجا رسید!؟ کی اقایان میخواهند بفهمند نقش بخش خصوص انگولک بخش دولتی برای کار کردن نیست!
این همه انحصار طلبی در همه چیز از واردات گرفته تا فروش پنهای باند توسط شرکت زیر ساخت کی قرار تمام بشه؟!
با این همه انحصار دیگه چه جایی برای فضای رقابتی میمونه... ویرایش شده در توسط DEXON

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.